Grupy dyskusyjne   »   1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)

1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)



1 Data: Czerwiec 09 2008 19:04:38
Temat: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Sebastian Ciesielski 

witam,

odwiedziłem dziś salon VW,
zfokusowany byłem na diesla,
ale zainteresował mnie silnik 1.4 TSI w najprostszej wersji, jest tańszy wg specyfikacji pali niewiele więcej,
w związku z tym mam pytania to użytkowników jednostki:

- ile toto faktycznie zużywa paliwa (interesuje mnie golf variant lub plus),
- czy nie sprawia problemów,
- jak z hałasem,
- inne uwagi

?

pozdrawiam

S.



2 Data: Czerwiec 09 2008 19:53:04
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: topek 

ale zainteresował mnie silnik 1.4 TSI w najprostszej wersji, jest tańszy wg specyfikacji pali niewiele więcej,
w związku z tym mam pytania to użytkowników jednostki:

- ile toto faktycznie zużywa paliwa (interesuje mnie golf variant lub plus),
- czy nie sprawia problemów,
Ten silnik jest chyba z max pol roku w ofercie. Trudno wiec powiedziec jak sie po 2-3 latach zachowuje

- jak z hałasem,
Jazda probna?



--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
<-- -napisane przez Kazika na poczatku lat 90-tych-- ->
Coście skurw*syny uczynili z ta krainą.
Pomieszanie katolika z manią postkomunistyczną.

3 Data: Czerwiec 09 2008 20:10:40
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Sebastian Ciesielski 

- ile toto faktycznie zużywa paliwa (interesuje mnie golf variant lub plus),
- czy nie sprawia problemów,
Ten silnik jest chyba z max pol roku w ofercie. Trudno wiec powiedziec jak sie po 2-3 latach zachowuje

- jak z hałasem,
Jazda probna?


ma być pod koniec tygodnia do jazdy,
oferta mi się podoba,
chciałbym głównie poznać przeciwwskazania  :-)

S.

4 Data: Czerwiec 09 2008 20:50:15
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: omega_fan 

chciałbym głównie poznać przeciwwskazania  :-)

W/g mnie jak mu przyciśniesz, to spali duuuużo więcej niż TDI.
Poza tym 105-konnego TDI można fajnie zaczipować na 130 i więcej
i wtedy to już w ogóle mniam :-)

5 Data: Czerwiec 09 2008 19:03:15
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Brzezi 

pon, 09 cze 2008 o 20:50 GMT, omega_fan napisał(a):

chciałbym głównie poznać przeciwwskazania  :-)

W/g mnie jak mu przyciśniesz, to spali duuuużo więcej niż TDI.
Poza tym 105-konnego TDI można fajnie zaczipować na 130 i więcej
i wtedy to już w ogóle mniam :-)

tak samo tego 1.4 mozna stnigowac, w silniku drzemie jeszcze troche
zapasu...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][  GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:-  ]
[       Ekg: #3781111            ][  a-- - C+++ UL++ P+ L+++ E-- - W+++ N+++    ]
[ LinuxUser: #249916             ][  o-- K- w-- - O-- M- V- PS PE Y PGP-- - t+  ]
                                  [  5- X++ R* tv+ b- DI- D+ G+ e- h! r y--    ]

6 Data: Czerwiec 09 2008 21:15:42
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: omega_fan 

W/g mnie jak mu przyciśniesz, to spali duuuużo więcej niż TDI.
Poza tym 105-konnego TDI można fajnie zaczipować na 130 i więcej
i wtedy to już w ogóle mniam :-)

tak samo tego 1.4 mozna stnigowac, w silniku drzemie jeszcze troche
zapasu...

Pewnie tak, ale wtedy myślę że wychleje jeszcze więcej :-)
(a może się mylę?) a 1.9 TDI potraktowany nie za mocnym
programem będzie palił tyle samo / mniej...

Poza tym to nowość a ten 1.9 TDI jest wszystkim tunerom
dobrze znany i nikt kichy nie odwali.

7 Data: Czerwiec 09 2008 21:30:35
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Lewis 


Pewnie tak, ale wtedy myślę że wychleje jeszcze więcej :-)
(a może się mylę?) a 1.9 TDI potraktowany nie za mocnym
programem będzie palił tyle samo / mniej...

Ty naprawde wierzysz ze te silniki po zmianie ustawień naprawde palą tyle samo albo i mniej?? Daj spokój można to między bajki włożyć, zwiększenie spalania o 1 litr to całkiem normalne a 0.5 to już napewno. Zwiększenie mocy o XX% nie bierze się z powietrza... Dawka paliwa i ciśnienie doładowania zawsze skutkuje apetytem na paliwo.


Poza tym to nowość a ten 1.9 TDI jest wszystkim tunerom
dobrze znany i nikt kichy nie odwali.

Nik też nie sprawi cudu ze przy przy zużyciu takiej samej ilości paliwa wytwoży sie znacznie więcej energii.


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW

8 Data: Czerwiec 09 2008 21:42:52
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: omega_fan 


Ty naprawde wierzysz ze te silniki po zmianie ustawień naprawde palą tyle
samo albo i mniej?? Daj spokój można to między bajki włożyć, zwiększenie
spalania o 1 litr to całkiem normalne a 0.5 to już napewno. Zwiększenie
mocy o XX% nie bierze się z powietrza... Dawka paliwa i ciśnienie
doładowania zawsze skutkuje apetytem na paliwo.

No tak, ale nie musisz deptać ostro.
Z wiarygodnego źródła - nie mam podstaw by mu nie wierzyć,
zaczipowany TDI przy łagodnej jeździe pali troszkę mniej
niż przedtem. Jak to będzie w TSI? cholera wie...

Poza tym to nowość a ten 1.9 TDI jest wszystkim tunerom
dobrze znany i nikt kichy nie odwali.

Nik też nie sprawi cudu ze przy przy zużyciu takiej samej ilości paliwa
wytwoży sie znacznie więcej energii.

No z tym się nie sposób nie zgodzić :-) chociaż może można lekko
poprawić sprawność takiego silnika....

9 Data: Czerwiec 09 2008 21:56:33
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Lewis 


No tak, ale nie musisz deptać ostro.
Z wiarygodnego źródła - nie mam podstaw by mu nie wierzyć,
zaczipowany TDI przy łagodnej jeździe pali troszkę mniej
niż przedtem. Jak to będzie w TSI? cholera wie...

To niema sensu dłubania silnika zeby jeździć jak beret. ;)

Nik też nie sprawi cudu ze przy przy zużyciu takiej samej ilości paliwa wytwoży sie znacznie więcej energii.

No z tym się nie sposób nie zgodzić :-) chociaż może można lekko
poprawić sprawność takiego silnika....

Nie zdołasz poprawić sprawności silnika na tyle zeby to było zauważalne bez żadnych urządzeń pomiarowych, no chyba ze założysz "suchą" instalacje podtlenku azotu ale to tylko chwilowy zysk i też bez takiego dużego skoku mocy, co innego "mokra" instalacja, tu już ładnych kilka procent się zyska.


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW

10 Data: Czerwiec 09 2008 21:51:53
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Maciej Browarczyk 

Lewis pisze:

Ty naprawde wierzysz ze te silniki po zmianie ustawień naprawde palą tyle samo albo i mniej?? Daj spokój można to między bajki włożyć, zwiększenie spalania o 1 litr to całkiem normalne a 0.5 to już napewno. Zwiększenie mocy o XX% nie bierze się z powietrza... Dawka paliwa i ciśnienie doładowania zawsze skutkuje apetytem na paliwo.

Polemizowalbym z tym co napisales, nie, zebym zaprzeczal. Po prostu po zmianie mapy moze sie okazac, ze przebieg momentu jest bardziej plaski i moze sie okazac, ze kierownik musi mniej deptac, aby poruszac sie zwawiej a zatem mniej spali.

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

11 Data: Czerwiec 09 2008 21:36:21
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Sebastian Ciesielski 

Pewnie tak, ale wtedy myślę że wychleje jeszcze więcej :-)
(a może się mylę?) a 1.9 TDI potraktowany nie za mocnym
programem będzie palił tyle samo / mniej...


absolutnie nie zamierzam nic czipować,
interesują mnie głównie ew. niewygody w użytkowaniu,

nie wierzę też, że produkuje się silniki, które wykazywałyby jakąkolwiek
oznakę zużycia przez pierwsze 100 kkm

S.

12 Data: Czerwiec 09 2008 21:42:05
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: R. 

Sebastian Ciesielski pisze:



nie wierzę też, że produkuje się silniki, które wykazywałyby jakąkolwiek
oznakę zużycia przez pierwsze 100 kkm


uważaj bo możesz sie niemiło rozczarować - silnik uturbiony, czy benzynowy czy diesel wymaga określonego sposobu podejścia do użytkowania


osobiście znam przypadek zajeżdżonego klekota 1,9 TDI po około 40 tys km - użytkownik nigdy wcześniej nie miał silnika turbo...

--
  ____   Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613  >>>> http://rmazurek.com <<<<
| .  )  rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks
|_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V                 >>> http://ujeb.pl/mazda323
PMS+ PJ- S++ p+ M+ W- P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T W+ CB++

13 Data: Czerwiec 09 2008 21:46:53
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: omega_fan 

absolutnie nie zamierzam nic czipować,
interesują mnie głównie ew. niewygody w użytkowaniu,

Dzisiaj nie, a kto wie co Ci się zamarzy za 3 lata ;-)

W spalanie TSI niewiele większe niż TDI to bym
nie wierzył. Szczególnie w mieście.
Szczególnie przy wykorzystaniu tych 122 KM...

nie wierzę też, że produkuje się silniki, które wykazywałyby jakąkolwiek
oznakę zużycia przez pierwsze 100 kkm

Silniki to może nie, ale ciekawe jak osprzęt... w TSI masz
turbosprężarkę, wtryskiwacze, różne EGR-y cuda wianki, panie
jak w dieslu, no może oprócz koła zamachowego 2-masowego.

Moim zdaniem, jak ma być benzyniak to niech będzie prosty w
konstrukcji, jak skomplikowany tak samo jak diesel - to brać
diesla... ale to jest moje zdanie :-)

14 Data: Czerwiec 10 2008 01:19:30
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 omega_fan  m.in. napisał(a)::

W spalanie TSI niewiele większe niż TDI to bym
nie wierzył. Szczególnie w mieście.
Szczególnie przy wykorzystaniu tych 122 KM...

Nie wiele wieksze jest pojęciem dość swobodnym. Silniczki nowej generacji w
mieście nie pala wcale astronomicznie duzo benzyny. Ulica to nie tro
wyścigowy, z drugiej strony jak ktoś chce wyścigówkę to na pewno nie kupi
sobie diesla :)

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

15 Data: Czerwiec 10 2008 06:32:54
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Brzezi 

wto, 10 cze 2008 o 01:19 GMT, Tomasz Motyliński napisał(a):

W spalanie TSI niewiele większe niż TDI to bym
nie wierzył. Szczególnie w mieście.
Szczególnie przy wykorzystaniu tych 122 KM...

Nie wiele wieksze jest pojęciem dość swobodnym. Silniczki nowej generacji w
mieście nie pala wcale astronomicznie duzo benzyny. Ulica to nie tro
wyścigowy, z drugiej strony jak ktoś chce wyścigówkę to na pewno nie kupi
sobie diesla :)

Uwazaj na slowa!
Audi R8 V12TDI

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][                                           ]
[       Ekg: #3781111            ][                                           ]
[ LinuxUser: #249916             ][                                           ]

16 Data: Czerwiec 10 2008 10:32:31
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: komar 

Brzezi pisze:

wto, 10 cze 2008 o 01:19 GMT, Tomasz Motyliński napisał(a):
W spalanie TSI niewiele większe niż TDI to bym
nie wierzył. Szczególnie w mieście.
Szczególnie przy wykorzystaniu tych 122 KM...
Nie wiele wieksze jest pojęciem dość swobodnym. Silniczki nowej generacji w
mieście nie pala wcale astronomicznie duzo benzyny. Ulica to nie tro
wyścigowy, z drugiej strony jak ktoś chce wyścigówkę to na pewno nie kupi
sobie diesla :)

Uwazaj na slowa!
Audi R8 V12TDI

ty też uważaj
bolid Kubicy ;)

17 Data: Czerwiec 10 2008 08:25:10
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: komar 

omega_fan pisze:

absolutnie nie zamierzam nic czipować,
interesują mnie głównie ew. niewygody w użytkowaniu,

Dzisiaj nie, a kto wie co Ci się zamarzy za 3 lata ;-)

W spalanie TSI niewiele większe niż TDI to bym
nie wierzył. Szczególnie w mieście.
Szczególnie przy wykorzystaniu tych 122 KM...

tia a ja np. nie wierze w 5l/100km w miescie z TDI ;]

18 Data: Czerwiec 09 2008 21:49:34
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Maciej Browarczyk 

Brzezi pisze:

tak samo tego 1.4 mozna stnigowac, w silniku drzemie jeszcze troche
zapasu...

Tylko, ze droga TDI+chip jest przetarta jak posciel w burdelu a o chipowaniu 1.4 TSI nie slyszalem, wiec moze byc spory problem a przyrostow tez nie musi byc spektakularnych.

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

19 Data: Czerwiec 10 2008 08:28:09
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: komar 

Maciej Browarczyk pisze:

Brzezi pisze:

tak samo tego 1.4 mozna stnigowac, w silniku drzemie jeszcze troche
zapasu...

Tylko, ze droga TDI+chip jest przetarta jak posciel w burdelu a o chipowaniu 1.4 TSI nie slyszalem, wiec moze byc spory problem a przyrostow tez nie musi byc spektakularnych.


1.4 TSI fabrycznie napewno sprzedawany jest w wersji ~170KM, 50 KM to nie jest dla ciebie godny zauważenia przyrost? a uturbiona benzyna to już zupełnie inna bajka niż turbo-klekot co nie ma siły wejść na obroty. Sam jeżdże na codzień dieslem i jak wsiądę do benzyny (wolnossącej) to wydaje mi się że lecę

20 Data: Czerwiec 10 2008 08:30:33
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Maciej Browarczyk 

komar pisze:

1.4 TSI fabrycznie napewno sprzedawany jest w wersji ~170KM, 50 KM to nie jest dla ciebie godny zauważenia przyrost? a uturbiona benzyna to już zupełnie inna bajka niż turbo-klekot co nie ma siły wejść na obroty. Sam jeżdże na codzień dieslem i jak wsiądę do benzyny (wolnossącej) to wydaje mi się że lecę

Jezdzisz na codzien Jetta 1.6D a wsiadasz do Audi A4 3.2 quattro?;]

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

21 Data: Czerwiec 10 2008 08:44:40
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: komar 

Maciej Browarczyk pisze:

komar pisze:

1.4 TSI fabrycznie napewno sprzedawany jest w wersji ~170KM, 50 KM to nie jest dla ciebie godny zauważenia przyrost? a uturbiona benzyna to już zupełnie inna bajka niż turbo-klekot co nie ma siły wejść na obroty. Sam jeżdże na codzień dieslem i jak wsiądę do benzyny (wolnossącej) to wydaje mi się że lecę

Jezdzisz na codzien Jetta 1.6D a wsiadasz do Audi A4 3.2 quattro?;]


1.8tdci kontra PSA 2.0 16v i nissanowski 3.0 24v (no ten drugi faktycznie może byc nieobiektywny ;) ale zabiera mu troche automat i duża masa)

22 Data: Czerwiec 10 2008 08:37:24
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Sebastian Ciesielski 

1.4 TSI fabrycznie napewno sprzedawany jest w wersji ~170KM, 50 KM to nie
jest dla ciebie godny zauważenia przyrost? a uturbiona benzyna to

wersje 140 i 170 mają dodatkowo kompresor,
więc to bardziej rozbudowana mechanicznie kontrukcja
a nie chip

S.

23 Data: Czerwiec 10 2008 15:26:01
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Arek (G) 

Sebastian Ciesielski pisze:

witam,

odwiedziłem dziś salon VW,
zfokusowany byłem na diesla,
ale zainteresował mnie silnik 1.4 TSI w najprostszej wersji, jest tańszy wg specyfikacji pali niewiele więcej,
w związku z tym mam pytania to użytkowników jednostki:

- ile toto faktycznie zużywa paliwa (interesuje mnie golf variant lub plus),
- czy nie sprawia problemów,
- jak z hałasem,
- inne uwagi

Ja mogę podzielić się tylko tym co wyczytałem na różnych forach (sam mam podobny dylemat).

TDI:
1. Niby można chipować ale jak kupiujesz nówkę to w trakcie trwania gwarancji nie można. Zresztą jak chcesz robić naprawy w ASO to po chipowaniu każdą awarią zrzucają na chipowanie.

2. Niby mało pali, ale w praktyce bywa różnie. Posiadacze ogólnie chwalą spalanie (ale do tego katalogowego to raczej daleko) ale o komforcie jazdy, głośności już się nie wypowiadają.

3. *Podobno* VW TDI sprawuję się znacznie lepiej niż inne klekoty z koncernu (skoda, seat). *Podobno* tzw. turbodziura jest mniej dokuczliwa.

TSI:
1. Bez chipowania mamy 122kM co daje podobno niesamowitą przyjemność z jazdy. Moment obrotowy prawie jak w klekotach. Nie trzeba tak machać lewarkiem jak w klekotach, a wyprzedzanie to sama przyjemoność - ale to wszystko oczywiście *podobno*.

2. Są tacy co twierdzą, ze rzeczywiste spalanie w mieście mniejsze niż w TDI. Trochę mało prawdopodobne, ale myślę, że coś w tym może być bo z taką opinią spotkałem się kilkukrotnie. Jeśli chodzi o trasę, biorąc pod   uwagę że jest skrzynia 6-biegowa. Do tego fakt jakie są warunki na drogach to jestem skłonny uwierzyć, że różnica w stosunku do TDI prawie żadna a komfort jazdy ponoć nieporównywalny.

To tak w skrócie, ale jeszcze raz zaznaczam, że to tylko wyczytane ploty.

Pozdrawiam,
Arek

24 Data: Czerwiec 10 2008 16:49:09
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: omega_fan 

TDI:
1. Niby można chipować ale jak kupiujesz nówkę to w trakcie trwania
gwarancji nie można. Zresztą jak chcesz robić naprawy w ASO to po
chipowaniu każdą awarią zrzucają na chipowanie.

Niektóre ASO same czipują. Oczywiście gwarancji nie tracisz wtedy.

2. Niby mało pali, ale w praktyce bywa różnie. Posiadacze ogólnie chwalą
spalanie (ale do tego katalogowego to raczej daleko) ale o komforcie
jazdy, głośności już się nie wypowiadają.

No jest trochę głośniej w dieslu, ale np. mi to nie przeszkadza.

3. *Podobno* VW TDI sprawuję się znacznie lepiej niż inne klekoty z
koncernu (skoda, seat). *Podobno* tzw. turbodziura jest mniej dokuczliwa.

Bzdura, przecież to są dokładnie takie same silniki.
Jedynie co tu widzę to ew. różnice spowodowane np. innym miejscem
zamontowania intercoolera z powodu innego kształtu nadwozia...

TSI:
1. Bez chipowania mamy 122kM co daje podobno niesamowitą przyjemność z
jazdy. Moment obrotowy prawie jak w klekotach. Nie trzeba tak machać
lewarkiem jak w klekotach, a wyprzedzanie to sama przyjemoność - ale to
wszystko oczywiście *podobno*.

W to jestem w stanie uwierzyć, w końcu benzyniaki wysoko się
kręcą a doładowanie daje moment z dołu...

2. Są tacy co twierdzą, ze rzeczywiste spalanie w mieście mniejsze niż w
TDI. Trochę mało prawdopodobne, ale myślę, że coś w tym może być bo z taką
opinią spotkałem się kilkukrotnie. Jeśli chodzi o trasę, biorąc pod uwagę
że jest skrzynia 6-biegowa. Do tego fakt jakie są warunki na drogach to
jestem skłonny uwierzyć, że różnica w stosunku do TDI prawie żadna a
komfort jazdy ponoć nieporównywalny.

W to zwyczajnie nie wierzę. Na trasie przy stałej prędkości 90 czy 100
km/h może będzie małe spalanie, ale jak zaczniesz wykorzystywać
te 1xx koni, szczególnie w mieście, to na pewno wypije sporo.

25 Data: Czerwiec 10 2008 18:55:35
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Arek (G) 

omega_fan pisze:

TDI:
1. Niby można chipować ale jak kupiujesz nówkę to w trakcie trwania gwarancji nie można. Zresztą jak chcesz robić naprawy w ASO to po chipowaniu każdą awarią zrzucają na chipowanie.

Niektóre ASO same czipują. Oczywiście gwarancji nie tracisz wtedy.

Tu akurat się osobiście dowiadywałem. W ASO można chipować tylko seaty i skody, vw w okresie gwarancji nie. I to nie zależy od ASO.

2. Niby mało pali, ale w praktyce bywa różnie. Posiadacze ogólnie chwalą spalanie (ale do tego katalogowego to raczej daleko) ale o komforcie jazdy, głośności już się nie wypowiadają.

No jest trochę głośniej w dieslu, ale np. mi to nie przeszkadza.

Jak ze wszystkim kwestia gustu. Zgodnie z zasadą, że się lubi co się ma.

3. *Podobno* VW TDI sprawuję się znacznie lepiej niż inne klekoty z koncernu (skoda, seat). *Podobno* tzw. turbodziura jest mniej dokuczliwa.

Bzdura, przecież to są dokładnie takie same silniki.
Jedynie co tu widzę to ew. różnice spowodowane np. innym miejscem
zamontowania intercoolera z powodu innego kształtu nadwozia...

Ja tego osobiście nie sprawdzałem, ale rozmawiałem z osobą, która jeździła TDI VW (bora) oraz TDI skody (octavia) i ta osoba stwierdziła, że różnica ogromna (ta sama pojemność i moc) podobno w VW turbina zupełnie inaczej pracuje (ponoć od razu idzie a w skodzie od jakiś tam obrotów). Przekłada się to na zupełnie inne doznania z jazdy. Może to zależało od czegoś innego, nie wiem. Ale opinia zasłyszana z różnych źródeł.


2. Są tacy co twierdzą, ze rzeczywiste spalanie w mieście mniejsze niż w TDI. Trochę mało prawdopodobne, ale myślę, że coś w tym może być bo z taką opinią spotkałem się kilkukrotnie. Jeśli chodzi o trasę, biorąc pod uwagę że jest skrzynia 6-biegowa. Do tego fakt jakie są warunki na drogach to jestem skłonny uwierzyć, że różnica w stosunku do TDI prawie żadna a komfort jazdy ponoć nieporównywalny.

W to zwyczajnie nie wierzę. Na trasie przy stałej prędkości 90 czy 100
km/h może będzie małe spalanie, ale jak zaczniesz wykorzystywać
te 1xx koni, szczególnie w mieście, to na pewno wypije sporo.

Ja również. Ale zdziwiło mnie kiedy nawet diler w VW tak twierdził (przecież dla niego lepszym dilem jest sprzedaż droższego TDI niż tańszego TSI). Oczywiście było dodane, że to zależy od jazdy, ale podobno odpowiednio traktując TSI można mieć całkiem niezłe spalanie.

Co do wykorzystywania 1xx koni, nie zapominaj, że to silnik o pojemności 1.4. Tę moc nie osiągamy pojemnością tylko odpowiednim "przybajerzeniem" silnika (turbo, jakieś hiper kosmiczne sterowanie dozowaniem mieszanki itp.). Ale ja się na tym nie znam, więc łatwo we wszystko wierze:)

Arek

26 Data: Czerwiec 10 2008 19:04:16
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: JKK 


Użytkownik "Arek (G)"  napisał w wiadomości

jeździła TDI VW (bora) oraz TDI skody (octavia) i ta osoba stwierdziła,
że różnica ogromna (ta sama pojemność i moc)

A dalsze szczegóły techniczne ?
Oprócz mocy i pojemności są jeszcze inne + waga i aerodynamika pojazdu.

Pzdr

JKK

27 Data: Czerwiec 11 2008 08:07:27
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Sebastian Ciesielski 

TDI:
1. Niby można chipować ale jak kupiujesz nówkę to w trakcie trwania
gwarancji nie można. Zresztą jak chcesz robić naprawy w ASO to po
chipowaniu każdą awarią zrzucają na chipowanie.


w seacie proponowali czipowanie,
ale nie chcę,
również z powodu ogólnego rażącego dziadostwa salonu (byłem w jednym)


2. Niby mało pali, ale w praktyce bywa różnie. Posiadacze ogólnie chwalą
spalanie (ale do tego katalogowego to raczej daleko) ale o komforcie
jazdy, głośności już się nie wypowiadają.


jeździłem, palą faktycznie mało


3. *Podobno* VW TDI sprawuję się znacznie lepiej niż inne klekoty z
koncernu (skoda, seat). *Podobno* tzw. turbodziura jest mniej dokuczliwa.


bzdura raczej, to te same silniki, ew. któryś mógł być bardziej rozpieprzony
już

TSI:
1. Bez chipowania mamy 122kM co daje podobno niesamowitą przyjemność z
jazdy. Moment obrotowy prawie jak w klekotach. Nie trzeba tak machać
lewarkiem jak w klekotach, a wyprzedzanie to sama przyjemoność - ale to
wszystko oczywiście *podobno*.

na jazdę czekam,
na pewno jest ciszej  :-)


2. Są tacy co twierdzą, ze rzeczywiste spalanie w mieście mniejsze niż w
TDI. Trochę mało prawdopodobne, ale myślę, że coś w tym może być bo z taką
opinią spotkałem się kilkukrotnie. Jeśli chodzi o trasę, biorąc pod uwagę
że jest skrzynia 6-biegowa. Do tego fakt jakie są warunki na drogach to
jestem skłonny uwierzyć, że różnica w stosunku do TDI prawie żadna a
komfort jazdy ponoć nieporównywalny.


nieco wyższego spalania raczej się spodziewam,
auto z TSI jest tańśze ok. 6 tys


S.

28 Data: Czerwiec 11 2008 10:30:58
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Arek (G) 

Sebastian Ciesielski pisze:

TDI:
1. Niby można chipować ale jak kupiujesz nówkę to w trakcie trwania gwarancji nie można. Zresztą jak chcesz robić naprawy w ASO to po chipowaniu każdą awarią zrzucają na chipowanie.


w seacie proponowali czipowanie,
ale nie chcę,
również z powodu ogólnego rażącego dziadostwa salonu (byłem w jednym)

Już pisałem, że w seatach i skodach można, natomiast w vw nie.

3. *Podobno* VW TDI sprawuję się znacznie lepiej niż inne klekoty z koncernu (skoda, seat). *Podobno* tzw. turbodziura jest mniej dokuczliwa.


bzdura raczej, to te same silniki, ew. któryś mógł być bardziej rozpieprzony już

Tego na 100% nie wiesz.

2. Są tacy co twierdzą, ze rzeczywiste spalanie w mieście mniejsze niż w TDI. Trochę mało prawdopodobne, ale myślę, że coś w tym może być bo z taką opinią spotkałem się kilkukrotnie. Jeśli chodzi o trasę, biorąc pod uwagę że jest skrzynia 6-biegowa. Do tego fakt jakie są warunki na drogach to jestem skłonny uwierzyć, że różnica w stosunku do TDI prawie żadna a komfort jazdy ponoć nieporównywalny.


nieco wyższego spalania raczej się spodziewam,

Fan Gwiezdnych Wojen?

S.

Tak nawiasem, znałem kiedyś kogoś a takim samym imieniu i nazwisku:) Możliwe, że przypadkowa zbieżność, ale gdzie kończyłeś szkołę średnią jeśli można?

Arek

29 Data: Czerwiec 11 2008 11:09:41
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Sebastian Ciesielski 


nieco wyższego spalania raczej się spodziewam,

Fan Gwiezdnych Wojen?


?


Tak nawiasem, znałem kiedyś kogoś a takim samym imieniu i nazwisku:)
Możliwe, że przypadkowa zbieżność, ale gdzie kończyłeś szkołę średnią
jeśli można?

SJZ

S.

30 Data: Czerwiec 11 2008 11:14:59
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Arek (G) 

Sebastian Ciesielski pisze:

nieco wyższego spalania raczej się spodziewam,
Fan Gwiezdnych Wojen?


?

Mistrz Yoda tak mówił:)

Tak nawiasem, znałem kiedyś kogoś a takim samym imieniu i nazwisku:) Możliwe, że przypadkowa zbieżność, ale gdzie kończyłeś szkołę średnią jeśli można?

SJZ

Nie wiem co ten skrót znaczy:) więc raczej przypadkowa zbieżność.

Pozdrawiam,
Arek

31 Data: Czerwiec 12 2008 11:48:06
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Rafal Lorenc 

Arek (G) 
  na: pl.misc.samochody napisał/ła:

> bzdura raczej, to te same silniki, ew. któryś mógł być bardziej rozpieprzony
> już

 Tego na 100% nie wiesz.

Jeżeli są te same oznaczenia części mechanicznych to czym niby mają się
różnić te silniki?
Przecież normalną praktyką jest kupowanie częsci do Vw w skodzie bo jest
po prostu taniej a to ta sama cześć sygnowana znaczkiem
vw/seat/audi/skoda


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

32 Data: Czerwiec 11 2008 07:48:51
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: owp 

odwiedziłem dziś salon VW,
zfokusowany byłem na diesla,
ale zainteresował mnie silnik 1.4 TSI w najprostszej wersji, jest tańszy wg specyfikacji pali niewiele więcej,
w związku z tym mam pytania to użytkowników jednostki:

- ile toto faktycznie zużywa paliwa (interesuje mnie golf variant lub plus),
- czy nie sprawia problemów,
- jak z hałasem,
- inne uwagi

Bierz  benzynę. W dieselach pada turbo ! ;-)

33 Data: Czerwiec 11 2008 08:01:39
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: Sebastian Ciesielski 

Bierz  benzynę. W dieselach pada turbo ! ;-)

w nowych raczej nie pada,
a benzynowy 1.4 tsi to też turbo

S.

34 Data: Czerwiec 11 2008 08:06:02
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: GlennBp 

Sebastian Ciesielski  napisał(a):

<cut>

pozdrawiam

S.

Witam,
często jeżdze zoninym clio z silnikiem 1.2T, Wiem wiem, w topicu pytanie o
vaga, ale idea, jakby podobna.
MUsze przyznac, ze jezdzi sie bardzo przyjemnie, samochod jedzie rowno od
samego dolu, brak tez typowego dla dyszli laga, i strzalu w plecy jak sie
napompuje turbo. 
Co do zuzycia paliwa,  miasto ok.200 tys mieszkancow,krótkie trasy 4 km  w
jedna strone, zona za kierownicą.
Zima przy minus 11 ok 9,8/100
Lato+ klima- 8,7-9,1 l/100
Trasa bez klimy 5,4-6,2 l/100
Po to, zeby to bylo uzytkownikoodporne, zastosono np. turbo w plaszczu wodnym,
natrysk oleju na denka tlokow, czy uwalnianie mocy zalezne od temperatury
silnika( zeby nie palowacna zimno), mysle, ze w vw jest conajmniej podobnie,
jedyneco moze, ale nie musi, wzbudzac obawy, to wtryski, bo tam jest afair
wtrysk bezposredni(?).
Reasumując, swietny pomysl na silnik, i jesli nie robisz, nie wiem, 50 kkm
rocznie, to bierz tsi, najlepiej jesli jest, to w jakies mocniejszej jednak
wersji ;-)
Pzdr
Luca
L3 2.0Dci Grandtour
Clio 3 1.2T Rip Curl



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

35 Data: Czerwiec 14 2008 23:20:51
Temat: Re: 1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)
Autor: MI 

zobacz tutaj:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/0-All_models.html?esearch=1&fueltype=2&vehicletype=1&power_s=90&power_e=90&exactmodel=tsi


--
======================
Użytkownik "Sebastian Ciesielski"  napisał w wiadomości

witam,

odwiedziłem dziś salon VW,
zfokusowany byłem na diesla,
ale zainteresował mnie silnik 1.4 TSI w najprostszej wersji, jest tańszy wg specyfikacji pali niewiele więcej,
w związku z tym mam pytania to użytkowników jednostki:

- ile toto faktycznie zużywa paliwa (interesuje mnie golf variant lub plus),
- czy nie sprawia problemów,
- jak z hałasem,
- inne uwagi

?

pozdrawiam

S.


1.4 TSI (122) kontra 1.9 TDI (105)



Grupy dyskusyjne