Grupy dyskusyjne   »   1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej?

1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej?



1 Data: Grudzien 16 2009 23:34:39
Temat: 1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej?
Autor: Adam Szewczak 

Tak z ciekawosci.

Bo jakos wczesniej nie mialem okazji poruszac sie tak nowoczesnymi samochodami ;P

Jak dlugo taki silnik 1.4HDi powinien dochodzic do temp roboczej (czyt strzalka temp po srodku)
Bo dzis -7 a samochod nie dogrzal sie na odcinku (W-wa, od Radiowej do Kasprzaka). Imo ogrzewanie w tym przypadku Bipper to hmm, toto grzeje ale jak sie odkreci 3/4 na skali nawiewu a i tak mizernie to cieplo daje.

CO prawda porownuje do mojego 1.4D w polo (taki zwykly stary diesel) i moj sie znacznie szybciej nagrzewa oraz dmucha cieplem.

PZDr
Adam



2 Data: Grudzien 17 2009 07:00:35
Temat: Re: 1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej?
Autor: Agent 


Użytkownik "Adam Szewczak"  napisał w wiadomości

Tak z ciekawosci.

Bo jakos wczesniej nie mialem okazji poruszac sie tak nowoczesnymi samochodami ;P

Jak dlugo taki silnik 1.4HDi powinien dochodzic do temp roboczej (czyt strzalka temp po srodku)
Bo dzis -7 a samochod nie dogrzal sie na odcinku (W-wa, od Radiowej do Kasprzaka). Imo ogrzewanie w tym przypadku Bipper to hmm, toto grzeje ale jak sie odkreci 3/4 na skali nawiewu a i tak mizernie to cieplo daje.

CO prawda porownuje do mojego 1.4D w polo (taki zwykly stary diesel) i moj sie znacznie szybciej nagrzewa oraz dmucha cieplem.

Pewnie wszystko ok. Mój diesel (1.7 CTDi) się dogrzał po czym wskazówka spadła z powrotem w dół trochę. W aucie też miałem średnio ciepło mimo ogrzewania na max.

3 Data: Grudzien 17 2009 11:00:58
Temat: Re: 1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej?
Autor: Jacek 

Agent pisze:


Użytkownik "Adam Szewczak"  napisał w wiadomości
Tak z ciekawosci.

Bo jakos wczesniej nie mialem okazji poruszac sie tak nowoczesnymi samochodami ;P

Jak dlugo taki silnik 1.4HDi powinien dochodzic do temp roboczej (czyt strzalka temp po srodku)
Bo dzis -7 a samochod nie dogrzal sie na odcinku (W-wa, od Radiowej do Kasprzaka). Imo ogrzewanie w tym przypadku Bipper to hmm, toto grzeje ale jak sie odkreci 3/4 na skali nawiewu a i tak mizernie to cieplo daje.

CO prawda porownuje do mojego 1.4D w polo (taki zwykly stary diesel) i moj sie znacznie szybciej nagrzewa oraz dmucha cieplem.

Pewnie wszystko ok. Mój diesel (1.7 CTDi) się dogrzał po czym wskazówka spadła z powrotem w dół trochę. W aucie też miałem średnio ciepło mimo ogrzewania na max.

to standard - ale czy sa samochody, ktore nie maja problemow z taka temperatura, tj., stoja np caly czas w korku i lapia wlasciwa temperature... oczywiscie mowa o takich temp jak teraz i jezdzie caly czas w korku.
Moze jakies v8?

4 Data: Grudzien 17 2009 08:17:14
Temat: Re: 1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej?
Autor: Gom 

On 17 Gru, 11:00, Jacek  wrote:

to standard - ale czy sa samochody, ktore nie maja problemow z taka
temperatura, tj., stoja np caly czas w korku i lapia wlasciwa
temperature... oczywiscie mowa o takich temp jak teraz i jezdzie caly
czas w korku.
Moze jakies v8?

Moje R5 (W202 OM605) nie ma z tym najmniejszego problemu:
http://img692.imageshack.us/img692/5155/20091217k.jpg
Silnik trzyma temp., a w kabinie jest na tyle gorąco, że musiałem
zdjąć kurtkę :-)

--
Gom

5 Data: Grudzien 18 2009 21:55:16
Temat: Re: 1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej?
Autor: Grzegorz Prędki 


to standard - ale czy sa samochody, ktore nie maja problemow z taka temperatura, tj., stoja np caly czas w korku i lapia wlasciwa temperature... oczywiscie mowa o takich temp jak teraz i jezdzie caly czas w korku.
Moze jakies v8?


W moim volvo 850 2,5 benzyna nie bylo z tym najmniejszych problemow. Wskazowka lekko opada dopiero gdy (pare lat temu) byly mrozy -25 i sie jechalo. Gdy auto stalo bez problemu wskazowka osiagala polowe skali.

6 Data: Grudzien 18 2009 06:49:27
Temat: Re: 1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej?
Autor: The_EaGle 

Adam Szewczak pisze:

Tak z ciekawosci.

Bo jakos wczesniej nie mialem okazji poruszac sie tak nowoczesnymi samochodami ;P

Jak dlugo taki silnik 1.4HDi powinien dochodzic do temp roboczej (czyt strzalka temp po srodku)
Bo dzis -7 a samochod nie dogrzal sie na odcinku (W-wa, od Radiowej do Kasprzaka). Imo ogrzewanie w tym przypadku Bipper to hmm, toto grzeje ale jak sie odkreci 3/4 na skali nawiewu a i tak mizernie to cieplo daje.

CO prawda porownuje do mojego 1.4D w polo (taki zwykly stary diesel) i moj sie znacznie szybciej nagrzewa oraz dmucha cieplem.

Bardzo ważne jest jak korzystasz z nawiewów. Jak ustawisz na max to przy wolnych obrotach przy tej temp zewn silnik nie osiagnie temp roboczej.
Powinieneś ustawić nawiew na 1 i na przednia szybę i tak jechać, do czasu az silnik sie nie rozgrzeje. Pozniej dopiero ustawić nawiewy na powiedzmy 2 i ogrzanie calego wnetrza. Generalnie mniejsza pojemnosc silnika diesla i mniejsza moc to mniej ciepła jaka jest do dyspozycji do ogrzania wnetrza i taka nagrzewnica mozesz go bez problemu schłodzić jeżeli stoisz w korku.

W koncu diesel wytwarza o 1/3 ciepła mniej niż benzyna i dzieki temu mniej placisz na stacji benzynowej.

Pozdrawiam
Rafał
focus tdci

7 Data: Grudzien 18 2009 13:34:18
Temat: Re: 1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej?
Autor: KJ Siła Słów 

The_EaGle pisze:


Bardzo ważne jest jak korzystasz z nawiewów. Jak ustawisz na max to przy wolnych obrotach przy tej temp zewn silnik nie osiagnie temp roboczej.
Powinieneś ustawić nawiew na 1 i na przednia szybę i tak jechać, do czasu az silnik sie nie rozgrzeje. Pozniej dopiero ustawić nawiewy na powiedzmy 2 i ogrzanie calego wnetrza. Generalnie mniejsza pojemnosc silnika diesla i mniejsza moc to mniej ciepła jaka jest do dyspozycji do ogrzania wnetrza i taka nagrzewnica mozesz go bez problemu schłodzić jeżeli stoisz w korku.

mi dzisiaj HDI 2.0  (wawa - 12 moze -15) nie bylo w stanie w dlugim korku (15 km) sie rozgrzac na tyle zeby bylo dmuchalo cieplemw  srodku, choc probowalem roznych ustawien. Dopiero przejscie na obieg zamkniety spowodowalo ze zrobilo sie cieplo, ale zebym sie nie zadusil to musialem uchylic szybke :-)
IMO jazda w korku daje mozliwosc dobrego nagrzania sie silnika.

A  w V6 benzynie jakos nie ma takich problemow, nawet nie trzeba wlaczac ogrzewania foteli.
W taki  dzien jak dzis nawet o drobnej 5-litrowej roznicy w spalaniu myslalem jakos tak... cieplo
:-)

KJ

1.4HDi - dochodzenie do temp roboczej?



Grupy dyskusyjne