Grupy dyskusyjne   »   1.9 TDI kiedyś i teraz

1.9 TDI kiedyś i teraz



1 Data: Lipiec 22 2007 11:34:24
Temat: 1.9 TDI kiedyś i teraz
Autor: Agent 

Pytam tak z ciekawości. Czy te słynne silniki z WAG 1.9 TDI to wciąż te same są co kiedyś (np w Golfach 3) bo juz ładnych parę lat je robią i ciekawy jestem czy jakies zmiany zaszły?



2 Data: Lipiec 22 2007 12:00:10
Temat: Re: 1.9 TDI kiedyś i teraz
Autor: Staszek Sosenko 


"Agent"  schrieb im Newsbeitrag

Pytam tak z ciekawości. Czy te słynne silniki z WAG 1.9 TDI to wciąż te
same
są co kiedyś (np w Golfach 3) bo juz ładnych parę lat je robią i ciekawy
jestem czy jakies zmiany zaszły?

Podstawową różnicą w obecnych TDI (nie tylko 1.9) jest zastosowanie
pompowtryskiwaczy. W pierwszym 1.9 TDI (np. w Golfie III, Passacie B4, Audi
80) był zwykły wtrysk bezpośredni.
A tak w ogóle to AFAIR pierwsze TDI to było 2.5 TDI (ca. 120 KM) w Audi 100
"cygarze" ;)

--
Pozdrawiam - Staszek Sosenko | staszek <at> sosenko <dot> pl
PMS: Audi 80 1.8S -> http://tiny.pl/cjlp | PRRC: Herbert + AT1200
Różne różności -> http://picasaweb.google.pl/Ssnk87 | GG: 3134157
PMS+ PJ- S+ p++ M- W- P+>++:+ X+ L++ B++ m Z++ T- w- CB++

3 Data: Lipiec 22 2007 03:10:43
Temat: Re: 1.9 TDI kiedyś i teraz
Autor: vneb 

On 22 Lip, 12:00, "Staszek Sosenko"  wrote:

"Agent"  schrieb im

> Pytam tak z ciekawości. Czy te słynne silniki z WAG 1.9 TDI to wciąż te
same
> są co kiedyś (np w Golfach 3) bo juz ładnych parę lat je robią i ciekawy
> jestem czy jakies zmiany zaszły?

Podstawową różnicą w obecnych TDI (nie tylko 1.9) jest zastosowanie
pompowtryskiwaczy. W pierwszym 1.9 TDI (np. w Golfie III, Passacie B4, Audi
80) był zwykły wtrysk bezpośredni.
A tak w ogóle to AFAIR pierwsze TDI to było 2.5 TDI (ca. 120 KM) w Audi 100
"cygarze" ;)

A ja nie mam pompowryskiwaczy w swoim tdi [AFB]... Choc trudno mi
teraz powiedziec czy moj silnik mozna zaliczyc do nowszych czy do
starszych, ale pewnie do starszych ;)

pozdr.\
vneb

4 Data: Lipiec 22 2007 18:36:27
Temat: to ja sie dołacze
Autor: rt 

 i spytam

jak sie spisuje sprzegło w 1,9 tdi przy przebiegach rzedu > 100 tys km
jak druga jest jego wymiana np
w passacie z 2000
czy w seacie cordoba/toledo 2003

te pompowtryski sie jakos regeneruje jak normalne wtryskiwacze, ile kosztuje
wymiana- jest jeden na cylinder czy wiecej ?


pozdr
rt

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Lipiec 22 2007 21:51:47
Temat: Re: to ja sie dołacze
Autor: zbyszek 


Użytkownik "rt"  napisał w wiadomości

i spytam

jak sie spisuje sprzegło w 1,9 tdi przy przebiegach rzedu > 100 tys km
jak druga jest jego wymiana np
w passacie z 2000
czy w seacie cordoba/toledo
===========
Golf III TDi Variant 110 kM rocznik 1998
przebieg 220 000 km
silnik AFN
Mam w tej chwili TRZECIE koło zamachowe i sprzęgło
koszt orginalne VW to 2790 zł + robocizna
Zbyszek

6 Data: Lipiec 22 2007 18:32:36
Temat: Re: 1.9 TDI kiedyś i teraz
Autor: Czarek Daniluk 

Staszek Sosenko wrote:

Podstawową różnicą w obecnych TDI (nie tylko 1.9) jest zastosowanie
pompowtryskiwaczy. W pierwszym 1.9 TDI (np. w Golfie III, Passacie B4, Audi
80) był zwykły wtrysk bezpośredni.
A tak w ogóle to AFAIR pierwsze TDI to było 2.5 TDI (ca. 120 KM) w Audi 100
"cygarze" ;)

Chyba 115KM :P

Pozdro !!

7 Data: Lipiec 22 2007 19:29:24
Temat: Re: 1.9 TDI kiedyś i teraz
Autor: nowy140 


"Czarek Daniluk"  wrote in message

Staszek Sosenko wrote:

> Podstawową różnicą w obecnych TDI (nie tylko 1.9) jest zastosowanie
> pompowtryskiwaczy. W pierwszym 1.9 TDI (np. w Golfie III, Passacie B4,
Audi
> 80) był zwykły wtrysk bezpośredni.
> A tak w ogóle to AFAIR pierwsze TDI to było 2.5 TDI (ca. 120 KM) w Audi
100
> "cygarze" ;)

Chyba 115KM :P

Pozdro !!

No wlasnie ze nie, o czym malo kto wie. Pierwsze tdi mialo 120 km.
oto np dane z 100 cygara:
  D-48599 Gronau, EZ: 07/90, 279.000 km, 88 kW (120 PS)

Lipiec 90, 120 koni i kosztuje 2400 e !!!!!!! (z mobile.de)

a nizej jest:

 D-87437 Kempten, EZ: 02/92, 180.000 km, 85 kW (116 PS)

I ten juz jest w nowej budzie ktora to potem przemianowali prawie bez
wiekszych zmian na a6
O dziwo kosztuje tyle samo.
ps
nie chce mi sie ciac linkow do calosci ogloszen, podaje tylko to co wazne.

8 Data: Lipiec 24 2007 13:44:19
Temat: Re: 1.9 TDI kiedyś i teraz
Autor: P11 

Agent napisał(a):

Pytam tak z ciekawości. Czy te słynne silniki z WAG 1.9 TDI to wciąż te same są co kiedyś (np w Golfach 3) bo juz ładnych parę lat je robią i ciekawy jestem czy jakies zmiany zaszły?
Nieczego nie maja wspólnego. 1Z (90KM) porównujac z AVF (130) ma inny blok, inne twłoki inne korbowody, wał, inna głowice, napęd rozrzadu, koło zamachowe, inny system wtrysku.

1.9 TDI kiedyś i teraz



Grupy dyskusyjne