"Agent" schrieb im Newsbeitrag
Pytam tak z ciekawości. Czy te słynne silniki z WAG 1.9 TDI to wciąż te
same
są co kiedyś (np w Golfach 3) bo juz ładnych parę lat je robią i ciekawy
jestem czy jakies zmiany zaszły?
Podstawową różnicą w obecnych TDI (nie tylko 1.9) jest zastosowanie
pompowtryskiwaczy. W pierwszym 1.9 TDI (np. w Golfie III, Passacie B4, Audi
80) był zwykły wtrysk bezpośredni.
A tak w ogóle to AFAIR pierwsze TDI to było 2.5 TDI (ca. 120 KM) w Audi 100
"cygarze" ;)
--
Pozdrawiam - Staszek Sosenko | staszek <at> sosenko <dot> pl
PMS: Audi 80 1.8S ->
http://tiny.pl/cjlp | PRRC: Herbert + AT1200
Różne różności ->
http://picasaweb.google.pl/Ssnk87 | GG: 3134157
PMS+ PJ- S+ p++ M- W- P+>++:+ X+ L++ B++ m Z++ T- w- CB++
3 |
Data: Lipiec 22 2007 03:10:43 |
Temat: Re: 1.9 TDI kiedyś i teraz |
Autor: vneb |
On 22 Lip, 12:00, "Staszek Sosenko" wrote:
"Agent" schrieb im
> Pytam tak z ciekawości. Czy te słynne silniki z WAG 1.9 TDI to wciąż te
same
> są co kiedyś (np w Golfach 3) bo juz ładnych parę lat je robią i ciekawy
> jestem czy jakies zmiany zaszły?
Podstawową różnicą w obecnych TDI (nie tylko 1.9) jest zastosowanie
pompowtryskiwaczy. W pierwszym 1.9 TDI (np. w Golfie III, Passacie B4, Audi
80) był zwykły wtrysk bezpośredni.
A tak w ogóle to AFAIR pierwsze TDI to było 2.5 TDI (ca. 120 KM) w Audi 100
"cygarze" ;)
A ja nie mam pompowryskiwaczy w swoim tdi [AFB]... Choc trudno mi
teraz powiedziec czy moj silnik mozna zaliczyc do nowszych czy do
starszych, ale pewnie do starszych ;)
pozdr.\
vneb
4 |
Data: Lipiec 22 2007 18:36:27 | Temat: to ja sie dołacze | Autor: rt |
i spytam
jak sie spisuje sprzegło w 1,9 tdi przy przebiegach rzedu > 100 tys km
jak druga jest jego wymiana np
w passacie z 2000
czy w seacie cordoba/toledo 2003
te pompowtryski sie jakos regeneruje jak normalne wtryskiwacze, ile kosztuje
wymiana- jest jeden na cylinder czy wiecej ?
pozdr
rt
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
5 |
Data: Lipiec 22 2007 21:51:47 | Temat: Re: to ja sie dołacze | Autor: zbyszek |
Użytkownik "rt" napisał w wiadomości
i spytam
jak sie spisuje sprzegło w 1,9 tdi przy przebiegach rzedu > 100 tys km
jak druga jest jego wymiana np
w passacie z 2000
czy w seacie cordoba/toledo
===========
Golf III TDi Variant 110 kM rocznik 1998
przebieg 220 000 km
silnik AFN
Mam w tej chwili TRZECIE koło zamachowe i sprzęgło
koszt orginalne VW to 2790 zł + robocizna
Zbyszek
6 |
Data: Lipiec 22 2007 18:32:36 | Temat: Re: 1.9 TDI kiedyś i teraz | Autor: Czarek Daniluk |
Staszek Sosenko wrote:
Podstawową różnicą w obecnych TDI (nie tylko 1.9) jest zastosowanie
pompowtryskiwaczy. W pierwszym 1.9 TDI (np. w Golfie III, Passacie B4, Audi
80) był zwykły wtrysk bezpośredni.
A tak w ogóle to AFAIR pierwsze TDI to było 2.5 TDI (ca. 120 KM) w Audi 100
"cygarze" ;)
Chyba 115KM :P
Pozdro !!
7 |
Data: Lipiec 22 2007 19:29:24 | Temat: Re: 1.9 TDI kiedyś i teraz | Autor: nowy140 |
"Czarek Daniluk" wrote in message
Staszek Sosenko wrote:
> Podstawową różnicą w obecnych TDI (nie tylko 1.9) jest zastosowanie
> pompowtryskiwaczy. W pierwszym 1.9 TDI (np. w Golfie III, Passacie B4,
Audi
> 80) był zwykły wtrysk bezpośredni.
> A tak w ogóle to AFAIR pierwsze TDI to było 2.5 TDI (ca. 120 KM) w Audi
100
> "cygarze" ;)
Chyba 115KM :P
Pozdro !!
No wlasnie ze nie, o czym malo kto wie. Pierwsze tdi mialo 120 km.
oto np dane z 100 cygara:
D-48599 Gronau, EZ: 07/90, 279.000 km, 88 kW (120 PS)
Lipiec 90, 120 koni i kosztuje 2400 e !!!!!!! (z mobile.de)
a nizej jest:
D-87437 Kempten, EZ: 02/92, 180.000 km, 85 kW (116 PS)
I ten juz jest w nowej budzie ktora to potem przemianowali prawie bez
wiekszych zmian na a6
O dziwo kosztuje tyle samo.
ps
nie chce mi sie ciac linkow do calosci ogloszen, podaje tylko to co wazne.
8 |
Data: Lipiec 24 2007 13:44:19 | Temat: Re: 1.9 TDI kiedyś i teraz | Autor: P11 |
Agent napisał(a):
Pytam tak z ciekawości. Czy te słynne silniki z WAG 1.9 TDI to wciąż te same są co kiedyś (np w Golfach 3) bo juz ładnych parę lat je robią i ciekawy jestem czy jakies zmiany zaszły?
Nieczego nie maja wspólnego. 1Z (90KM) porównujac z AVF (130) ma inny blok, inne twłoki inne korbowody, wał, inna głowice, napęd rozrzadu, koło zamachowe, inny system wtrysku.
| | | | | |