1,9 dCi
1 | Data: Wrzesien 16 2012 13:11:18 |
Temat: 1,9 dCi | |
Autor: Maciek |
2 |
Data: Wrzesien 16 2012 13:59:19 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: scobowski | W dniu 2012-09-16 13:11, Maciek pisze: Zeby nie bylo samych pochwal - wykonczenie nowego scenica jest obrzydliwe,A co mówi Twoja żona, jak rusza pod górkę? Mega-pożyteczny ficzer. Sam też sie nauczyłem z tego korzystać kiedy pożyczam jej autko. 3 |
Data: Wrzesien 16 2012 14:45:57 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Maciek | Dnia Sun, 16 Sep 2012 13:59:19 +0200, scobowski napisał(a): A co mówi Twoja żona, jak rusza pod górkę? W koncu nauczylem ja ruszac z recznego, wiec juz nic nie mowi :) Ficzer moze i pozyteczny, ale to dodatkowy uklad, ktory sie moze zepsuc. O ile sie nie myle - pneumatyczny... -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 4 |
Data: Wrzesien 16 2012 12:49:07 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: | Maciek wrote: Ficzer moze i pozyteczny, ale to dodatkowy uklad, ktory sie moze zepsuc. To prawda, dlatego osobiĹcie pozostaje wierny mojemu Polonezowi Truckowi Royowi, który nie jest wyposażony w tego typu układy i dlatego nie ulega awariom. Po prostu mój Polonez Truck Roy został zaprojektowany przez inżynierów, a nie przez ksiÄgowych, którzy wymuszajÄ szpikowanie auta zbÄdnymi układami o okresie przydatnoĹci obliczonym na około 100 tys. km. Ale jak chcecie to kupujcie te nowoczesne złomy i nabijajcie kabzÄ zachodnim koncernom! -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 5 |
Data: Wrzesien 16 2012 16:41:02 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: J.F. | Dnia 16 Sep 2012 12:49:07 GMT, tÎż napisał(a): To prawda, dlatego osobiście pozostaje wierny mojemu Polonezowi Truckowi Masz racje ... ale czy twoj polonez truck roy ma klime ? :-) J. 6 |
Data: Wrzesien 16 2012 16:47:02 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: atm |
Z pewnoscia ma lepsze rozwiazanie - nie wymagajace regularnego serwisowania, tanie w eksploatacji, nie wywolujace alergii i przeziebien. Urzadzenie to jest sterowane elementem obrotowym umieszczonym na wewnetrznej stronie drzwi. Obsluga jest dosc obszernie i szczegolowo opisana w instrukcji ;] 7 |
Data: Wrzesien 16 2012 18:27:34 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: | atm wrote: Z pewnoscia ma lepsze rozwiazanie - nie wymagajace regularnego WidzÄ, że nawet na tej grupie, zakażonej zachodnim bakcylem zawodnej, przeelektronizowanej motoryzacji można znaleźÄ fanów prawdziwych, klasycznych samochodów, takich jak mój Polonez Truck Roy! Serce roĹcie! -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 8 |
Data: Wrzesien 16 2012 18:26:08 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: | J.F. wrote: Masz racje ... ale czy twoj polonez truck roy ma klime ? :-) W moim Polonezie Trucku Royu klima jest niepotrzebna, ponieważ to auto posiada doskonałÄ wentylacjÄ. Jest tak dlatego, że jego karoseria o klasycznym kształcie pochodzi sprzed ery udziwnieĹ stylistycznych projektowanych z myĹlÄ o yuppies zza zachodniej granicy dorabiajÄ cych siÄ na krwawicy Polaków. Mój Polonez Truck Roy posiada doskonałÄ , 4-stopniowÄ dmuchawÄ i uchylne okna przednie oraz tylne. DziÄki temu nie muszÄ przepłacaÄ za drogÄ w zakupie i eksploatacji klimatyzacjÄ sterowanÄ zawodnÄ elektronikÄ . Warto dodaÄ, że jest to korzystne także z punktu widzenia zdrowia, ponieważ zbyt czÄste korzystanie z klimatyzacji grozi wirusowym zakażeniem grzybicÄ krtani. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 9 |
Data: Wrzesien 16 2012 22:58:57 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: R2r | W dniu 2012-09-16 14:45, Maciek pisze: Dnia Sun, 16 Sep 2012 13:59:19 +0200, scobowski napisał(a):Mylisz siÄ - elektryczny. Działa to bardzo fajnie i w zasadzie bez problemów (w mojej Lagunie po siedmiu latach zatarły siÄ linki i trzeba było je wymieniÄ - zdolny mechanik poradzi sobie z tym przy odrobinie starannoĹci i wiedzy jak to działa, a linki można dorobiÄ za kilkadziesiÄ t złotych, ewentualnie pozostaje rynek czÄĹci używanych) Ale jak boisz siÄ, że siÄ zepsuje to... pozostaje Ci chyba rower i to bez przerzutek, bo w zasadzie każdy w miarÄ współczesny samochód obfituje w takÄ iloć różnych skomplikowanych i mogÄ cych siÄ zepsuÄ układów, że... ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 10 |
Data: Wrzesien 16 2012 23:27:22 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: scobowski | W dniu 2012-09-16 14:45, Maciek pisze: Dnia Sun, 16 Sep 2012 13:59:19 +0200, scobowski napisał(a):silnik elektryczny zwijający linki. Przynajmniej w SCII 11 |
Data: Wrzesien 17 2012 10:14:58 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Dnia 16-09-2012 o 14:45:57 Maciek napisał(a): Dnia Sun, 16 Sep 2012 13:59:19 +0200, scobowski napisał(a): Elektryczny - u mnie na liczniku 300kkm i hamulec nadal działa bez zaglądania. TG 12 |
Data: Wrzesien 16 2012 14:32:51 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: dominik | On 2012-09-16 13:11, Maciek wrote: Prowadzilem wczoraj Scenica ze 128-konnym dieslem 1,9. Bylem bardzo Ten silnik jest w wersjach od 82KM do 130KM, przy czym bardzo łatwo go dochipowaÄ dla +1/4 mocy wiÄcej (a co wiele ważniejsze - do wiele lepszej charakterystyki). Nie jest też najnowszy, nastÄpcÄ jego jest 2.0dci i ten jest jeszcze lepszy i mega elastyczny, a w zależnoĹci od osprzÄtu ma od 90KM do 180KM. WracajÄ c do dizli to owszem, z wersji na wersjÄ sÄ coraz fajniejsze, ale też i dokładajÄ do nich kilka drobiazgów, które potrafiÄ pogryźÄ. Dwumasa, FAP i takie tam. To pierwszy przynajmniej poczÄ tkowo było jakoĹ tak niezbyt trwałe, ale w 2.0dci może już jest lepiej, tylko jeszcze za mało takie auta przejechały, żeby móc dokładnie wymierzyÄ czy zmiany poszły w lepszym kierunku pod wzglÄdem wytrzymałoĹci. 2.0 zwłaszcza z skrzyniÄ 6 biegowÄ daje sporo frajdy i nawet deko mniejsze spalanie niż niektóre 1.9dci przy wiÄkszej mocy. Zeby nie bylo samych pochwal - wykonczenie nowego scenica jest obrzydliwe, RÄczny elektryczny nie jest tak zły, ale owszem w naprawach wychodzi drogo, a ASO wymienia wiÄksze czÄĹci również kasujÄ c odpowiednio. -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ 13 |
Data: Wrzesien 17 2012 08:29:18 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: omega_fan | Czy teraz kazdy diesel daja taka dynamike, czy 1,9 dCi to chlubny wyjatek? Taaa jasne, se doczipuj o 1/4 wiÄcej mocy, ciekawe co na to powie sprzÄgło. Po pierwsze, silniki 1.9 dCi F9Q, montowane na przykład w Lagunach II, rzadko kiedy trzymajÄ seriÄ. OsobiĹcie znam LagunÄ II która na hamowni wypluła 105 KM, tuner powiedział że to normalne w tych silnikach. Po małym wzmocnieniu do 130 KM (przypominam seria nominalnie 120) jedzie dobrze, kopci akceptowalnie - ale sprzÄgło po 160 kkm mówi że już ma dosyÄ. Jakakolwiek próba powyżej 130 KM i 300 Nm koĹczyła siÄ dymieniem jak stary parowóz i uĹlizgiem sprzÄgła od 4 biegu w górÄ. 1.9 dCi to jest kupa i tyle. 2.0 ponoÄ jest dużo lepszy. OdpowiadajÄ c na pytanie autora, przejedź siÄ Passatem albo Golfem 1.9 TDI 130 KM, nawet nie podkrÄconym - to dopiero zobaczysz. 14 |
Data: Wrzesien 17 2012 10:20:29 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-09-17 08:29, omega_fan pisze: Czy teraz kazdy diesel daja taka dynamike, czy 1,9 dCi to chlubny wyjatek? A ja siÄ spotkałem z przypadkiem, kiedy goć wiele oczekiwał (okolice 150KM) po tuningu. Jednak jak siÄ okazało, jego sprowadzona zza Odry Laguna, nie miała silnika 120KM, lecz jego 100-konnÄ wersjÄ. Rejestrowana w Polsce była przez handlarza i w DR i KP widniał wpis... 88kW. WyglÄ dało to tak, jakby paniusia w WK "siÄ pomyliła" na życzenie znajomego handlarza. OdpowiadajÄ c na pytanie autora, przejedź siÄ Passatem albo Golfem 1.9 Nie wiem co takiego zobaczy, ale wiem co usłyszy - niesamowicie hałaĹliwy klekot. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 15 |
Data: Wrzesien 17 2012 10:43:14 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Artur MaĹlÄ
g | W dniu 2012-09-17 10:20, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: W dniu 2012-09-17 08:29, omega_fan pisze:(...) OdpowiadajÄ c na pytanie autora, przejedź siÄ Passatem albo Golfem 1.9 No wiesz, ale to bÄdzie niemiecki klekot - zawsze można jeździÄ w nausznikach ;) 16 |
Data: Wrzesien 18 2012 19:16:42 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: jerzu | On Mon, 17 Sep 2012 10:43:14 +0200, Artur Maśląg wrote: No wiesz, ale to będzie niemiecki klekot - zawsze można jeździć Chyba w czymś takim :)) Aczkolwiek mój TDDi też klekocze :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 17 |
Data: Wrzesien 18 2012 22:07:31 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-09-18 19:16, jerzu pisze: On Mon, 17 Sep 2012 10:43:14 +0200, Artur Maśląg wrote: Klekocze jak cholera. 18 |
Data: Wrzesien 17 2012 02:04:46 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: PJ | //A ja się spotkałem z przypadkiem, kiedy gość wiele oczekiwał 19 |
Data: Wrzesien 17 2012 10:50:14 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: | Marcin \"Kenickie\" Mydlak wrote: Nie wiem co takiego zobaczy, ale wiem co usłyszy - niesamowicie Chyba nigdy Passatem nie jechałeĹ. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 20 |
Data: Wrzesien 17 2012 19:09:28 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Tata | "...i uĹlizgiem sprzÄgła od 4 biegu w górÄ". 21 |
Data: Wrzesien 18 2012 08:24:10 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: omega_fan | On 17/09/12 19:09, Tata wrote: "...i uĹlizgiem sprzÄgła od 4 biegu w górÄ". OczywiĹcie podczas przyspieszania do dechy, jakby sprzÄgło siÄ Ĺlizgało podczas jazdy ze stałÄ prÄdkoĹciÄ to by samochód nie jechał :) 22 |
Data: Wrzesien 17 2012 22:09:10 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: dominik | On 2012-09-17 08:29, omega_fan wrote: Ten silnik jest w wersjach od 82KM do 130KM, przy czym bardzo łatwo goTaaa jasne, se doczipuj o 1/4 wiÄcej mocy, ciekawe co na to powie Co ma powiedzieÄ? Akurat sprzÄgło jest nowe, a poprzednie po prawie dwóch pakach nie wykazywało wielkich Ĺladów zużycia, a tyle jeździÄ nie mam zamiaru, wiÄc nawet jak siÄ zużyje szybciej to co z tego? Po pierwsze, silniki 1.9 dCi F9Q, montowane na przykład w A tuner to to nie wie, że moc zależna jest chociażby od temperatury pomiaru, a i jeszcze to co w katalogach to czÄsto chyba z górki jest podane? Kolejna jeszcze sprawa, że jasne, że moc coĹ spadnie gdy auto już swoje ma, turbo też w koĹcu powie bye bye, ale to siÄ wymienia i jedzie dalej. Po małym wzmocnieniu do 130 KM (przypominam seria nominalnie ZmieĹ tunera, bo najwidoczniej nie zna siÄ na pracy, bÄ dź z tym autem coĹ było nie tak. U mnie przy +1/3 mocy wiÄcej trzeba siÄ staraÄ żeby zadymił, w normalnej jeździe tego zresztÄ nie ma. 1.9 dCi to jest kupa i tyle. Obydwa majÄ bardzo dobre opinie. 2.0 nowszy i jeszcze lepiej usprawniony. Tu kilka informacji na temat najczÄstszych kwestii oraz porównanie dti z dci http://tiny.pl/hnq2t (jeden z pierwszych linków do opinii z google). OdpowiadajÄ c na pytanie autora, przejedź siÄ Passatem albo Golfem 1.9 Każdy swój ogonek chwali, bez wÄ tpienia zdarzajÄ siÄ miłoĹnicy i pechowcy jak ten z http://vwszrot.pl/ :) Niestety dla pasków nie znam kosztów z autopsji i trudno mi ten artykuł oceniÄ. -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ 23 |
Data: Wrzesien 18 2012 08:32:40 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: omega_fan | On 17/09/12 22:09, dominik wrote: On 2012-09-17 08:29, omega_fan wrote: Spoko, jak siÄ nie Ĺlizga to jest dobrze. A tuner to to nie wie, że moc zależna jest chociażby od temperatury Tuner swoje wie, producenci też, faktem jest że Laguna wypluła 105 KM na hamowni, a hamowany chwilÄ przed niÄ na tej samej hamowni mój VAG TDI, seryjnie 115 KM, wypluł uwaga... 115 KM :) Tuner na to, że z fabryki wyjechał pewnie trochÄ mocniejszy, dlatego po 7 latach eksploatacji wykazał seryjnÄ moc. ZmieĹ tunera, bo najwidoczniej nie zna siÄ na pracy, bÄ dź z tym autem coĹ :-) Nie bÄdÄ siÄ sprzeczał, tuner u którego robiłem specjalizuje siÄ w autach francuskich (ale raczej PSA), chociaż Renówki i wszystko inne popularne spokojnie ogarnia. 1.9 dCi to jest kupa i tyle. Jasne, 1.9 dCi ma dobre opinie, szczególnie dobrÄ opiniÄ ma rozwiÄ zanie smarowania turbosprÄżarki w tym silniku :) Każdy swój ogonek chwali, bez wÄ tpienia zdarzajÄ siÄ miłoĹnicy i pechowcy Nie jestem żadnym miłoĹnikiem, ale faktem jest że 1.9 TDI w różnych wersjach mocy to dobry silnik i podatny na tuning. A nawet seryjny 130 KM ma niezły wygar i o to mi właĹnie chodziło. 2.0 TDI z poczÄ tków produkcji to zupełnie inna rozmowa i na temat tego silnika w sieci można sporo znaleźÄ, generalnie można ten silnik podsumowaÄ słowem "syf". 24 |
Data: Wrzesien 22 2012 21:52:11 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: dominik | On 2012-09-18 08:32, omega_fan wrote: Spoko, jak siÄ nie Ĺlizga to jest dobrze.Taaa jasne, se doczipuj o 1/4 wiÄcej mocy, ciekawe co na to powieCo ma powiedzieÄ? Akurat sprzÄgło jest nowe, a poprzednie po prawie dwóch No cóż, nie miałem najmocniejszej wersji, a dobiłem przez tunning do niej, tak że układ powinien wytrzymaÄ. SprzÄgło było podejrzewane o coĹ innego i wymiana była niepotrzebna. A tuner to to nie wie, że moc zależna jest chociażby od temperaturyTuner swoje wie, producenci też, faktem jest że Laguna wypluła 105 KM na Gdy ja byłem na tunningu Golf wypluł 40KM mniej niż powinien, wiÄc panowie zdiagnozowali nieszczelnoć turbo i za dwie stówki naprawili to też, a dodatkowo podtunningowali auto. Odbiorca był wniebowziÄty bo nieszczelne turbo traciło sporo mocy niestety. Pewnie wiÄc auta w różnym okresie miewajÄ mniej lub wiÄcej tej mocy, chyba to jasne, że coĹtam siÄ zużywa i raczej wiÄcej nie bÄdzie, a spać może :) Inna jeszcze sprawa jak dbasz o samochód, znajomemu za 3KM mniej tuner powiedział, że nie zrobi tunningu, bo na pewno coĹ jest zrypane i nie bierze odpowiedzialnoĹci. TrochÄ masakra, auto 12letnie wiÄc 2% mocy spokojnie może mieÄ mniej. ZmieĹ tunera, bo najwidoczniej nie zna siÄ na pracy, bÄ dź z tym autem coĹ:-) Ja robiłem w v-techu krakowskim i zrobili to elegancko. Przy maksie było widaÄ że puĹcił dyma, ale w Ĺladowej iloĹci, wiÄcej było go jak jakÄ Ĺ drobnÄ uszczelkÄ miałem delikatnie obluzowanÄ . W normalnej eksploatacji tego nie widaÄ zupełnie i nieczÄsto wchodzÄ >5k obrotów. Jasne, 1.9 dCi ma dobre opinie, szczególnie dobrÄ opiniÄ ma rozwiÄ zanie1.9 dCi to jest kupa i tyle.Obydwa majÄ bardzo dobre opinie. 2.0 nowszy i jeszcze lepiej usprawniony. Jak siÄ o niÄ dobrze dba, to nie ma jaj z tego powodu. Natomiast owszem, u mnie akurat mechanik siÄ dziwił, że mam tak czyste turbo, kiedy to jak by nie patrzeÄ podstawa. KiedyĹ tam turbo pewnie walnie, prÄdzej czy później to nieuniknione, naprawa nie jest kosmicznie droga. Każdy swój ogonek chwali, bez wÄ tpienia zdarzajÄ siÄ miłoĹnicy i pechowcyNie jestem żadnym miłoĹnikiem, ale faktem jest że 1.9 TDI w różnych U mnie moc nie była priorytetem, ale charakterystyka. Nie celowałem też w wyĹcigówÄ :) Nowe suvy z 2.0 dajÄ sporo zapasu, wiÄc może kiedyĹ na taki siÄ przesiÄ de, ale póki co to co mam wystarcza spokojnie :) 2.0 TDI z poczÄ tków produkcji to zupełnie inna rozmowa i na temat tego No tak to bywa, że producent testuje na klientach pewne rozwiÄ zania. StÄ d ja nie kupiÄ auta nowego nigdy, 4-5 letnie mega spadajÄ z cenÄ , a już znane sÄ wszelkie mankamenty danego typu. -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ 25 |
Data: Wrzesien 16 2012 17:53:02 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Kurzu |
Fiatowski 1,9MJTD (1910cm3) ma 150/190KM :) 150KM - to bardzo udana konstrukcja o 190KM nic nie wiem. Vectra C zrobilem z tym 150 konnym silnikiem z DPF 200 tys. i jak narazie, odpukać w niemalowane nic złego sie nie dzieje. Pozdrawiam Kurzu 26 |
Data: Wrzesien 16 2012 23:53:16 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: scobowski | W dniu 2012-09-16 13:11, Maciek pisze: Pisałem o hamulcu, to teraz o silniku ;) A! jeszcze weź doceń, ile to ma zajebistych schowków, póleczek i uchwytów! (nieważne, że nie są z materiałow jak w Audi) MaUżonka ma w GrandSceniku 120KM silnik - i bardzo go lubię. Najbardziej "benzynowy" dizel, jakim jeździłem. Turbo na tyle małe i lekkie, że turbodziury _prawie_ nie ma, a wystarczająco duże, żeby dmuchać do dość wysokich obrótów. Cięższe niż 1.6 HDI z Ford/PSA (który jedzie od samego dołu), więc ciut tej dziury jest, za to wyżej ciągnie niż wspomniane 1.6, więc jest bez porównania mocniejszy i szybszy. Są silniki z tego samego okresu znacznie mocniejsze (np. 2.0 170KM VAG), ale nie tak kulturalne. Golfy i Audi "klapią" aż wrony z drzew uciekają. Do tego 1,9 dCi to "najmiękciej" pracujący turbodizel jakim jeździłem - a porównanie mam z PSA 1.6, Fordem 1.8 i 2.0, TDI VAG (1.9, 2.0) i koreańsko/japońsko/jeepowe CRDI. Pamiętaj tylko, że 1.9 dCi były obarczone wadą konstrukcyjną, często skutkującą "wystukaniem" panewek. Do tego przyzwoite "zbieranie" od niskich obrotów zachęca użytkownika do jeżdżenia "z dołu" - nieszczęście gotowe. W żony Grandzie wymieniałem silnik - "dół" dostał z nowszego, 2.0dCi, któren ponoć ma poprawione panewki i korbę. Dynamiczniej niż dCi potrafię poruszać się tucsonem CRDI (140kM, po czipku ~185), ale wymaga to przyzwyczajenia do "życia z turbodziurą" - tz. świadomych zmian biegów tam, gdzie po zmianie trafisz w obroty po turbodziurze, a jeszcze lepiej tam, gdzie turbo zdążyło już zmienić geometrię na "duże dmuchanie". Generalnie: współczesne dizle nie_są_aż_takie_złe: jako wyznawca i orędownik benzynowych v-ek przekonałem siebie do używania na codzień turbodizla. Nie mówię, że to lepsze jest, ale da się scierpieć, a do tego zwraca się mocno w paliwie :) A jeszcze fajniejsze w eksploatacji są te całkiem-współczesne (no, moje są 5-letnie), gdzie masz biturbo albo dobrze dobraną turbninkę VTG (np. saab na bloku jtd fiatowsko oplowskim) - tyciutka suszareczka działająca od samego dołu, potem całkiem spora, ale o zmiennej geometrii: "maluch" 1000-2000 obrotów, koło 1900 już kręci się duża na krótkich skrzydełkach, a koło 2900 obr. zmienia się geometria, i dmucha aż do 5500 obr. W efekcie - z 1.9 masz 17x-20x koni bez kombinacji i momentu wuchtę taką, że kontrola trakcji gra ci aż do trzeciego biegu. Jeśli jesteś w stanie zdzierżyć wibracje i klekot - nie potrzebujesz benzynowców. 27 |
Data: Wrzesien 17 2012 16:58:22 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Lewis | W dniu 2012-09-16 13:11, Maciek pisze:
Ktoś już wspomniał o fiatowskim 1.9JTD - to jest bardzo fajny silnik ;) Zawsze zastanawiało mnie porównywanie uturbionych diesli do wolnossących benzyn - co za kretynizm. Weźmy około 2.0 TB i takiego samego 2.0 TD to benzyniak zje diesla 2 razy pod każdym względem. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 28 |
Data: Wrzesien 17 2012 20:21:45 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: R2r | W dniu 2012-09-17 16:58, Lewis pisze: Zawsze zastanawiało mnie porównywanie uturbionych diesli do wolnossÄ cychZwłaszcza pod dystrybutorem. :) PomyĹl jaki jest sens porównania silników np. 140 KM z 220 KM? Przecież różnice sÄ oczywiste, wiÄc cóż ciekawego przyniesie takie porównanie oprócz z góry wiadomego wniosku, że ten o wiÄkszej mocy lepiej przyspiesza, szybciej może jechaÄ i wiÄcej pali? Co innego porównywanie silników różnych technologii o zbliżonych mocach - wtedy wychodzÄ zalety i wady obu rozwiÄ zaĹ. A że diesel wymaga turbodoładowania aby przy podobnej pojemnoĹci osiÄ gnÄ Ä podobnÄ moc to już inna sprawa. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 29 |
Data: Wrzesien 17 2012 20:27:50 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Lewis | W dniu 2012-09-17 20:21, R2r pisze: W dniu 2012-09-17 16:58, Lewis pisze: Zgoda TB spali więcej ale różnica niedługo zwróci się w kosztach eksploatacji ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 30 |
Data: Wrzesien 17 2012 21:17:02 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Przembo | *Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości napisał(a): W dniu 2012-09-17 20:21, R2r pisze: No to jak już dobieramy sobie swobodnie kryteria to wolnossacy silnik o pojemności 3.0, 4.0 i 5.0 zawstydzi swobodnie 2.0 TB przy porówaniu kosztów wymiany turbo, a nie wykluczone że osiągami pokaże kto tu rządzi. Pozdr 31 |
Data: Wrzesien 17 2012 22:11:36 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Lewis | W dniu 2012-09-17 21:17, Przembo pisze: No to jak już dobieramy sobie swobodnie kryteria to wolnossacy silnik o 3.0 to sobie może pomarzyć, 4.0 byłbym skłony polemizować, no 5.0 zgoda. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 32 |
Data: Wrzesien 18 2012 21:12:37 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Przembo | *Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości napisał(a): W dniu 2012-09-17 21:17, Przembo pisze: Jednak w okolic 4.0 i V8 to raczej marnie Twoje szanse widzę, pomijam tu Audi V8 o mocy 245 - raczej coś myślę o czymś współczesnym co ma gruuubo ponad 300KM ;-) Pozdr 33 |
Data: Wrzesien 18 2012 23:29:29 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Lewis | W dniu 2012-09-18 21:12, Przembo pisze: *Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości napisał(a): Na chwilę obecną nie stresują mnie żadne 3,7 4,0 4,2 :) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 34 |
Data: Wrzesien 19 2012 20:01:53 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Przembo | *Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości napisał(a): W dniu 2012-09-18 21:12, Przembo pisze: Gratuluję przyspieszenia do 100kmph w 2.0TB 5-6s ( w absolutnie najgorszym razie na poziomie), przy FWD to oznacza min 300KM i szperę, chyba że ten Saab to Impreza WRX STI. Swoją drogą dawno dłubnietym 2.0 nie jeździłem to i z obiegu wypadłem ;-) Aby nie ciągnąć OT w nieskończoność... Pozdr 35 |
Data: Wrzesien 19 2012 20:18:59 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Lewis | W dniu 2012-09-19 20:01, Przembo pisze: *Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości napisał(a): Wiesz 0-100 to jakoś mnie nie kręci ale tak 80-150 w niecałe 6 już bardziej :) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 36 |
Data: Wrzesien 22 2012 15:02:27 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Przembo | *Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości napisał(a): Wiesz 0-100 to jakoś mnie nie kręci ale tak 80-150 w niecałe 6 jużNa chwilę obecną nie stresują mnie żadne 3,7 4,0 4,2 :)Gratuluję przyspieszenia do 100kmph w 2.0TB 5-6s ( w absolutnie Mnie się podoba jak auto 100-200 robi tylko trochę wolniej niż 0-100, a do tego powyżej 200 ostro ciągnie ;-) Wczoraj pewien jegomość na ekspresówce chciał mi udowodnić kto "tu rządzi"... no to w związku z tą dyskusją dałem się podpuścić kozakowi w Saabie 9-3 IIg 2.0t i przypadkiem sprawdziłem jak w lusterku wstecznym znika te min 185KM (sprawdziłem na wiki). Ty lepiej szybciutko wstaw większe turbo i wyciśnij ile się da bez ruszania dołu, przy samym sofcie nawet najmocniejsza wersja może się poważnie zestresować przy niejednym wolnossacym V8 ~4.0. Wszystko powyżej to już niestety masakrowanie Saaba, w końcu nie po to się kupuje V8, V10, V12 by dostawać bęcki od R4 ;-) Pozdr 37 |
Data: Wrzesien 22 2012 17:09:54 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Lewis | W dniu 2012-09-22 15:02, Przembo pisze: *Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości napisał(a): Ty lepiej szybciutko wstaw większe turbo i wyciśnij ile się da bez Tak jest :) Zwłaszcza w padlinach typu Hummer, Escalade i innych udziwnionych wynalazkach, ostatnio właśnie taki śmieszny Pan z ameryki co to na mienie przesiedleńcze przywiózł sobie wspomnianego Escalade z silnikiem 6.0 410KM się poważnie rozczarował :P I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 38 |
Data: Wrzesien 22 2012 19:26:26 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Przembo | *Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości napisał(a): W dniu 2012-09-22 15:02, Przembo pisze: Cieszę się że mi TIRa nie wypomniałeś powyżej bo widać małoprecyzyjnie się wyraziłem, a silniki ciężarówki też mają spore. I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :) ;-D Pozdr 39 |
Data: Wrzesien 22 2012 19:29:46 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Lewis | W dniu 2012-09-22 19:26, Przembo pisze: Cieszę się że mi TIRa nie wypomniałeś powyżej bo widać małoprecyzyjnie O łapiesz :) I teraz weźmy stosunek mocy do masy i wszystko będzie jasne.
j.w. ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 40 |
Data: Wrzesien 22 2012 19:49:40 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Przembo | *Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości napisał(a): W dniu 2012-09-22 19:26, Przembo pisze: Łapie, nie pomyślałem tylko że tak pójdziesz po bandzie... tym tokiem rozumowania to ja Ci udowodnię że z pojazdem 600ccm przegrasz, a litrowy Cię wdepczę w ziemię po czubek głowy, szkoda że z tego nic nie wynika. j.w. ;)I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :);-D Ja mam tylko skromne auto osobowe które ostatnio Carrerę (typ 996) rozłożyło, ale i dostało mu się trochę od Panamery Turbo. Jakbym jeżdził TIRem to może i faktycznie rozumiał bym porównnie Saaba do amerykańskiego mastodonta, tylko co to za radocha być szybszym od Escalade które ma osiągi ja 20 letnie BMW 525? Pozdr 41 |
Data: Wrzesien 22 2012 19:57:31 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Lewis | W dniu 2012-09-22 19:49, Przembo pisze: *Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości napisał(a): I porównujmy pod względem faktycznej możliwości pojazdu a nie 4,5 czy 6"litry" V8, V10, czy V666 j.w. ;)I swoją drogą, Tak, często różne V10 dostają "bęcki" od R4 :);-D Nie rajcuje się amerykański mastodontem, tylko śmieję z logiki "no kurwa patrz mam ponad 6l pojemności milion koni i niutonometrów, chcesz na kreskę?"... Owszem postawmy auto/pojazd o stosunku masa/moc około 3.5, odpowiednich właściwościach trakcyjnych i zniszczy prawie wszystko. To pochwal się co za zwykłe auto masz. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 42 |
Data: Wrzesien 22 2012 20:54:44 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Przembo | *Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości napisał(a): I porównujmy pod względem faktycznej możliwości pojazdu a nie 4,5 czy 6"litry" V8, V10, czy V666 Chyba bym znalazł w telefonie zdjęcie V24, ale V666... w czym to pracuje? To pochwal się co za zwykłe auto masz. VW Passat 1.9 TDI z 1997r, ale od 2006r. prawie go nie używam ;-) Pozdr 43 |
Data: Wrzesien 17 2012 21:24:10 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: R2r | W dniu 2012-09-17 20:27, Lewis pisze: W dniu 2012-09-17 20:21, R2r pisze:Przypuszczam, że wÄ tpiÄ... :) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 44 |
Data: Wrzesien 17 2012 22:13:46 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Lewis | W dniu 2012-09-17 21:24, R2r pisze: Przypuszczam, że wątpię... :) Zawsze zostaje argument instalacji LPG, które bądź co bądź całkiem dobrze współpracują z TB a wówczas koszt przejechania 100km drastycznie spada. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 45 |
Data: Wrzesien 18 2012 06:38:38 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: z | W dniu 2012-09-17 22:13, Lewis pisze: Zawsze zostaje argument instalacji LPG, które bądź co bądź całkiem Tak mnie ostatnio zaprzyjaźniony gazownik zaskoczył bo sugerował mi zamiast 1.8 Turbo - 1.6 (znaczy bez turbo i tylko 4 zawory na cylinder) Coś zmieniło? Miał jakieś podstawy? :-) z 46 |
Data: Wrzesien 18 2012 09:36:54 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: Lewis | W dniu 2012-09-18 06:38, z pisze: W dniu 2012-09-17 22:13, Lewis pisze: Widocznie partacz a nie gazownik. Znam bardzo dużo uturbionych silników benzynowych z instalacjami LPG, część z nich serwisuję i LPG nie sprawia w nich problemów. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 47 |
Data: Wrzesien 18 2012 21:55:01 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: dudley | Maciek wygenerował w taki Prowadzilem wczoraj Scenica ze 128-konnym dieslem 1,9. Bylem bardzo 115-konną, benzynową astrę zamieniłem na lagę 1.9 dCi w wersji 120KM. Na papierze to tylko 5 koni, a odczuwalnie niebo a ziemia na korzyść niemal 200kg cięższej lagi (dodatkowo 11-letniej i z niemal 10x większym przebiegiem niż miała astra gdy ją sprzedawałem). Ostatnio miałem okazję przejechać się służbową astrą 115KM, drastyczność różnicy po przesiadce z lagi była jeszcze większa, niż gdy z prywatnej astry przesiadłem się do lagi. Astra po prostu nie jechała... Lagę ujeżdżam od roku i do teraz cały czas jestem bardzo mile zaskoczony jak to auto jeździ. Spalanie w jeździe po Krakowie, o dobre 2 litry na 100km mniejsze niż w astrze, już z litości pomijam ;) Pozdrawiam, -- dudley, ckmk laga 1.9 dCi 48 |
Data: Wrzesien 18 2012 22:24:47 | Temat: Re: 1,9 dCi | Autor: R2r | W dniu 2012-09-18 21:55, dudley pisze: Maciek wygenerował w takiJa podobne wrażenia mam gdy przesiadam siÄ z Laguny II 1,9 dCi 130 KM do Laguny III 2.0 benz. 140KM, choÄ może nie aż tak drastycznie odczuwam różnicÄ aby o tej ostatniej powiedzieÄ, że nie chce jechaÄ. ;-) KtoĹ kiedyĹ ładnie na grupie to ujÄ ł (cytat z pamiÄci): "co z tego, że benzyniakiem szybciej osiÄ gniesz 100 km/h skoro ja w tym momencie bÄdÄ już sporo dalej..." :-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |