10 mniej nie wystarczy³o
1 | Data: Grudzien 14 2014 11:36:49 |
Temat: 10 mniej nie wystarczy³o | |
Autor: Czes³aw Wi¶niak | 2 |
Data: Grudzien 14 2014 03:24:27 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: | W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 11:37:29 UTC+1 u¿ytkownik Czes³aw Wi¶niak napisa³: http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,radiowoz-potracil-na-pasach-pieszego-27-latek-nie-zyje,152559.html Taka drobna manipulacja. Ten radiowóz to zaparkowany sta³ i sam ruszy³ czy kierowa³ nim policjant? 3 |
Data: Grudzien 14 2014 12:37:33 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Alf/red/ | On 14/12/14 12:24, wrote: Taka drobna manipulacja. A nawet dwie. Je¶li komu¶ siê nie chce czytaæ: - radiowóz by³ na sygna³ach - pieszy by³ nar±bany (1,4) OK to nie jest usprawiedliwienie, ale u¿ywanie tego jako argument na bezsens akcji spo³ecznej jest chybione. -- Alf/red/ 4 |
Data: Grudzien 14 2014 04:18:51 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: | W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 12:37:35 UTC+1 u¿ytkownik Alf/red/ napisa³: On 14/12/14 12:24, wrote: Chybiona jest próba manipulacji. Kierowca oczywi¶cie trze¼wy a zabity pijany. Nie ma zakazu przechodzenia po pasach przez jezdniê. Za to jest obowi±zek zachowania szczególnej ostro¿no¶ci jak siê kieruj±cy pojazdem zbli¿a do oznakowanego przej¶cia dla pieszych. I nigdzie nie napisane ¿e jak na sygnale to nie musi uwa¿aæ. Na wielu mózgojebowych i przep³aconych akcjach spo³ecznych na filmikach wystêpujê tekst " przechodzi³ na pasach" i " 10 mniej ratuje ¿ycie". Istota uprzywilejowania nie polega na tym ze kieruj±cy nabywa jaki¶ dodatkowych praw a ¿e mo¿e z³amaæ niektóre przepisy bez nara¿enia siê na karê. ¬le siê sta³o bo jeden cz³owiek nie ¿yje a drugi ma spierdolone ¿ycie. W tym przypadku nie 10 a mo¿e 5 mniej by obydwa ¿ycia uratowa³o. 5 |
Data: Grudzien 14 2014 13:54:52 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: janusz_k | W dniu 2014-12-14 12:37, Alf/red/ pisze: On 14/12/14 12:24, wrote:No i co z tego e nar±bany? to oznacza ¿e radiowóz móg³ go przejechaæ/zabiæ na pasach? ich szczególna ostro¿no¶æ nie obowi±zuje? OK to nie jest usprawiedliwienie, ale u¿ywanie tego jako argument naBo ta akcja jest bez sensu, +10 w mie¶cie nie zabija, nikt nie udowodni³ ¿e jad±cy -10 mniej by prze¿y³, zabija +30 i wiêcej a tak najczê¶ciej siê je¼dzi po mie¶cie, o ile w korku siê nie stoi. -- Pozdr Janusz_K 6 |
Data: Grudzien 14 2014 05:16:36 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: | W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 13:54:54 UTC+1 u¿ytkownik janusz_k napisa³: W dniu 2014-12-14 12:37, Alf/red/ pisze: Pytanie " dok±d siê tak spieszy³?" Gdyby sprawa do której jecha³ by³a powa¿na to by³y by dwie informacje. Pierwsza ¿e kto¶ zgin±³ na przej¶ciu a druga ¿e jaki¶ napad stulecia by³ albo strzelanina w której zginê³o 10 osób. Bo nie dojecha³ i nie móg³ zapobiec. Na dodatek wypadkiem zaanga¿owa³ inne radiowozy i s³u¿by co na 123490% opó¼ni³o przyjazd do miejsca do którego jecha³. 7 |
Data: Grudzien 14 2014 14:18:30 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Budzik | U¿ytkownik janusz_k ... - pieszy by³ nar±bany (1,4)No i co z tego e nar±bany? to oznacza ¿e radiowóz móg³ go Nic, poza tym, ze sprawa nie jest juz taka jasna, jakby by³a gdyby jadacy nrmalnie radiowóz przejecha³ na pasach pieszego. Na szczescie radiowozy to chyba maja kamerki wiec bedzie widac kto jak sie zachowywa³. 8 |
Data: Grudzien 14 2014 16:13:39 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: jerzu | On 14 Dec 2014 14:18:30 GMT, Budzik Na szczescie radiowozy to chyba maja kamerki Nie maj±. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 9 |
Data: Grudzien 14 2014 18:17:55 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Budzik | U¿ytkownik jerzu ... No wiem, to by³a taka ma³a kpina...Na szczescie radiowozy to chyba maja kamerki 10 |
Data: Grudzien 14 2014 19:19:50 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Cavallino |
U¿ytkownik jerzu ... Nie do koñca macie racjê. Nowe radiowozy faktycznie maj± posiadaæ kamerki. 11 |
Data: Grudzien 14 2014 18:55:03 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Budzik | U¿ytkownik Cavallino ... Ale to znaczy ze najnowsze juz posiadaj±, czy ze maja posiadac?No wiem, to by³a taka ma³a kpina...Na szczescie radiowozy to chyba maja kamerki 12 |
Data: Grudzien 14 2014 20:21:49 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Czes³aw Wi¶niak | Ale to znaczy ze najnowsze juz posiadaj±, czy ze maja posiadac? To ma³o istotne, ten jesli mial to na pewno nie by³a w³±czona :P Podobnie jak te pseudojednostki AT, które nigdy terrorysty nie widzia³y :) 13 |
Data: Grudzien 14 2014 21:00:01 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Budzik | U¿ytkownik Czes³aw Wi¶niak ... Ale to znaczy ze najnowsze juz posiadaj±, czy ze maja posiadac? Zapomnia³em ¿e lubisz teorie spiskowe a w³adza jest be! ;-P 14 |
Data: Grudzien 14 2014 23:00:34 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Czes³aw Wi¶niak | Ale to znaczy ze najnowsze juz posiadaj±, czy ze maja posiadac? Zapomnia³em ¿e lubisz teorie spiskowe To gdzie to nagranie ? A, bedzie za rok jak im wykradna :) a w³adza jest be! ;-P Jak kazda, bez wyjatku :) 15 |
Data: Grudzien 15 2014 11:46:03 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Miroo | W dniu 2014-12-14 o 22:00, Budzik pisze: U¿ytkownik Czes³aw Wi¶niak ... Teorie teoriami, ale jak w mojej okolicy w centrum miasta zamontowali monitoring to co chwila by³a afera, ¿e co¶ zosta³o zniszczone, albo kogo¶ zabili lub porwali, a kamera nic nie widzia³a. Posz³a gruba kasa na to, ¿eby by³o bezpieczniej, a efektów zero. Za³o¿ê siê, ¿e zupe³nie normalnym bêdzie, ¿e w przypadku winy policjantów pojawi± siê awarie sprzêtu, itp problemy. Takie ¿ycie, jaki klimat. Pozdrawiam 16 |
Data: Grudzien 14 2014 22:37:03 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Cavallino |
U¿ytkownik Cavallino ... Czyta³em, ale nie widzia³em, a w czytane ¶rednio wierzê. ;-) 17 |
Data: Grudzien 14 2014 23:03:26 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Czes³aw Wi¶niak | Ale to znaczy ze najnowsze juz posiadaj±, czy ze maja posiadac? Gadania zawsze jest duzo. Niech lepiej kupia sobie opony, bo cale lato jezdzili na zimowkach :) 18 |
Data: Grudzien 14 2014 16:08:40 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: masti | Budzik wrote: U¿ytkownik janusz_k ... pieszy mo¿e byæ nar±bany. I dalej jest normalny -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett 19 |
Data: Grudzien 14 2014 18:17:56 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Budzik | U¿ytkownik masti ... No i co z tego e nar±bany? to oznacza ¿e radiowóz móg³ go W kontrze do mojego twierdzenia ze...? 20 |
Data: Grudzien 14 2014 18:32:00 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: masti | Budzik wrote: U¿ytkownik masti ... a musi byæ zaraz w kontrze? ;) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett 21 |
Data: Grudzien 14 2014 18:55:02 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Budzik | U¿ytkownik masti ... No chyba ze tak :)No i co z tego e nar±bany? to oznacza ¿e radiowóz móg³ go 22 |
Data: Grudzien 14 2014 22:50:10 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: J.F. | Dnia Sun, 14 Dec 2014 16:08:40 +0000 (UTC), masti napisa³(a): Budzik wrote: Trzezwy czy narabany - na razie jeszcze ma obowiazek poczekac na chodniku widzac jadacy pojazd w bezposredniej bliskosci. J. 23 |
Data: Grudzien 14 2014 21:58:53 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: masti | J.F. wrote: Dnia Sun, 14 Dec 2014 16:08:40 +0000 (UTC), masti napisa³(a): a jak nie by³ w bezpo¶redniej blisko¶ci? A jak by³ ju¿ na pasach? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett 24 |
Data: Grudzien 14 2014 14:17:21 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: | W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 22:49:42 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³: Dnia Sun, 14 Dec 2014 16:08:40 +0000 (UTC), masti napisa³(a): Przy 150 taka bezpo¶rednia blisko¶æ strasznie siê skraca. Ka¿dy u¿ytkownik drogi pomimo zasady ograniczonego zaufania ma prawo przypuszczaæ ¿e inni u¿ytkownicy maj± jakie¶ pojêcie o ruchu drogowym. 1,4 to nawalony ale nie nieprzytomny. z ocen± odleg³o¶ci jak siê co¶ zbli¿a du¿o szybciej ni¿ normalnie trze¼wy te¿ bêdzie mia³ problem. 25 |
Data: Grudzien 14 2014 23:36:46 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: J.F. | Dnia Sun, 14 Dec 2014 14:17:21 -0800 (PST), W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 22:49:42 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³: Myslisz ze oni tam 150 jechali ? Czy 80-100, co jest predkoscia na warszawskich ulicach i przejsciach spotykana czesto ?:-) 1,4 to nawalony ale nie nieprzytomny. z ocen± odleg³o¶ci Na tyle nieprzytomny, ze radiowozu na kogutach nie zauwazyl. Ale moze gluchy, albo oni bez syren jechali ... ale to jeszcze slepy powinien byc .. J. 26 |
Data: Grudzien 14 2014 23:53:21 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Czes³aw Wi¶niak | 1,4 to nawalony ale nie nieprzytomny. z ocen± odleg³o¶ci Na tyle przytomny, ze trafil na przejscie dla pieszych. Nawalony by byl gdyby sie czolgal na srodku jezdni. Moze byl gluchy a moze ze sluchawkami. Kazdy kierowca a przede wszystkim policjant ma to przewidziec widzac goscia, ktory zmierza do przejscia. 27 |
Data: Grudzien 14 2014 14:54:23 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: | W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 23:36:18 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³: Dnia Sun, 14 Dec 2014 14:17:21 -0800 (PST), Nie wiem ile jechali ale jak kto¶ wysuwa tezê ze powinien zauwa¿yæ nawet jak pijany to mogê chyba napisaæ ze móg³ nie braæ poprawki na du¿o wiêksz± prêdko¶æ. Zanim wszed³ stan±³, obejrza³ siê. Zobaczy³ ¿e daleko. I jak mu pijany mózg przeliczy³ to by³ na kursie kolizyjnym. Gdyby policjant jecha³ wolniej to pewno by przeszed³. W komentarzu kto¶ pyta³ czy on przechodzi³ na przej¶ciu czy spory kawa³ek od przej¶cia bo do miejsca gdzie upad³ do przej¶cia sporo metrów ponoæ by³o. To by sugerowa³o du¿± prêdko¶æ radiowozu. Szkoda obydwu. Bo jeden nie ¿yje a drugi je¶li jest cz³owiekiem cale ¿ycie bêdzie ¿y³ ze ¶wiadomo¶ci± ¿e zabi³ innego cz³owieka. 28 |
Data: Grudzien 15 2014 10:59:17 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Icek | Myslisz ze oni tam 150 jechali ? chyba bardzo czêsto ;P Icek 29 |
Data: Grudzien 14 2014 17:10:45 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: ToMasz | W dniu 14.12.2014 15:18, Budzik pisze: U¿ytkownik janusz_k ...co¶ koledzy nie pamiêtaj± co o takiej sytuacji mówi± przepisy. Pojazd uprzywilejowany ma pierwszeñstwo. przed samochodami, i przed pieszymi. Na jakiej podstawie s±d mia³by orzec co¶ innego? To jest taka sama sytuacja jakby wlaz³ co prawda na pasach, ale mia³ czerwone ¶wiat³o i zosta³ potr±cony przez prawid³owo jad±cy pojazd. ToMasz 30 |
Data: Grudzien 14 2014 17:14:50 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Tom N | ToMasz w W dniu 14.12.2014 15:18, Budzik pisze: Podaj proszê ten przepis -- 'Tom N' 31 |
Data: Grudzien 14 2014 17:20:50 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-14 17:10, ToMasz wrote: co¶ koledzy nie pamiêtaj± co o takiej sytuacji mówi± przepisy. Pojazd No patrz, a mnie uczono, ¿e nie ma. Znaczy masz mu u³atwiæ jak tylko siê da, natomiast za to ¿eby siê w nikogo nie w³adowaæ jest odpowiedzialny kierownik pojazdu uprzywilejowanego. Bomby nijak nie daj± nadpierwszeñstwa. Nawet zwyk³ego pierwszeñstwa nie daj±. Co do tej sytuacji, to za ma³o szczegó³ów ¿eby oceaniaæ - jak im siê przed maskê zatoczy³, to jego wina (nawet na przej¶ciu). A jak na przyk³ad wyprzedzali na przej¶ciu, to zdecydowanie kierownik do pierdla. Shrek. 32 |
Data: Grudzien 14 2014 18:15:12 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Cavallino |
W dniu 14.12.2014 15:18, Budzik pisze: Problem w tym ¿e jest dok³adnie odwrotnie. 33 |
Data: Grudzien 14 2014 18:36:43 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello ToMasz, co¶ koledzy nie pamiêtaj± co o takiej sytuacji mówi± przepisy. PojazdNic, poza tym, ze sprawa nie jest juz taka jasna, jakby by³a gdyby jadacy- pieszy by³ nar±bany (1,4)No i co z tego e nar±bany? to oznacza ¿e radiowóz móg³ go Ale masz jakie¶ wsparcie? Bo czytam art. 53 i poza zgod± na nieprzestrzeganie pewnych przepisów POD WARUNKIEM ZACHOWANIA SZCZEGÓLNEJ OSTRO¯NO¦CI nie widzê specjalnego zapisu o pierwszeñstwie na przej¶ciu dla pieszych... Na jakiej podstawie s±d mia³by orzec co¶ innego? To jest taka sama Nie jest. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 34 |
Data: Grudzien 14 2014 11:52:50 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Pszemol | "RoMan Mandziejewicz" wrote in message Ale masz jakie¶ wsparcie? Bo czytam art. 53 i poza zgod± na Jad±c na syrenie du¿a prêdko¶ci± nie mo¿esz zak³adaæ ¿e na ka¿dym przej¶ciu na pieszych kto¶ Ci mo¿e wej¶æ pod ko³a bo przy takim za³o¿eniu nie dojecha³by¶ nigdzie, musia³by¶ jechaæ te 40-50km/h. Na jakiej podstawie s±d mia³by orzec co¶ innego? To jest taka sama Uzasadnij, proszê. Gdyby by³ trze¼wy i nie mia³ zaburzonej orientacji to zauwa¿y³by jad±cy szybko pojazd na sygnale i nie wkroczy³by na jezdniê - bronicie pijanego z pobudek ideologicznych ? 35 |
Data: Grudzien 14 2014 19:20:06 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-14 18:52, Pszemol wrote: Na jakiej podstawie s±d mia³by orzec co¶ innego? To jest taka sama A co tu uzasadniaæ. W Polsce byæ pijanym nie jest karalne, dopóki nie rozrabiasz. Na przej¶ciu masz pierwszeñstwo, nie wa¿nie po trze¼wemu czy na bani. Kluczowe jest to czy wlaz³ bezpo¶rednio pod radiowóz. Ilo¶æ promili nie ma znaczenia. Shrek. 36 |
Data: Grudzien 14 2014 20:16:24 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Czes³aw Wi¶niak | czy wlaz³ bezpo¶rednio pod radiowóz. a co to znaczy ? .. 37 |
Data: Grudzien 14 2014 20:20:14 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-14 20:16, Czes³aw Wi¶niak wrote: czy wlaz³ bezpo¶rednio pod radiowóz. Dobre pytanie. Wydaje mi siê, ¿e dopóki nie bêdzie nowelizacji PoRD to czy by³ przed drog± skutecznego hamowania, czy nie. Innymi s³owy, czy da³o siê fizycznie zahamowaæ. Jak siê nie da³o, to wszed³ bezpo¶rednio. Jak siê da³o, nawet z dymem z opon, to IMHO jest w prawie (choæ ma³o to rozs±dne). Shrek. 38 |
Data: Grudzien 15 2014 17:23:03 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: m4rkiz | "Shrek" wrote in message On 2014-12-14 20:16, Czes³aw Wi¶niak wrote: problem w tym ze 'dalo' musialoby uwzglednic tez czas reakcji, a ten moze byc drastycznie rozny dla roznych kierowcow -- http://db.org.pl/ 39 |
Data: Grudzien 14 2014 22:07:34 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: janusz_k | W dniu 2014-12-14 18:52, Pszemol pisze: "RoMan Mandziejewicz" wrote in messageZapominasz ¿e to siê dzia³o w mie¶cie, a nie na autostradzie, i nie da siê jechaæ przez miasto ponad 100 nawet w nocy, a ju¿ tu przytoczyli przepis ¿e nawet uprzywilejowany musi zachowaæ ostro¿no¶æ. Oczywi¶cie cierpi± na tym wszyscy bo np karetka czy stra¿ siê wlecze przez miasto, ale innej rady nie ma, chyba ¿e jest obwodnica albo szybka trasa przez ¶rodek miasta. -- Pozdr Janusz_K 40 |
Data: Grudzien 15 2014 21:08:53 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: re |
41 |
Data: Grudzien 14 2014 22:45:32 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: J.F. | Dnia Sun, 14 Dec 2014 11:52:50 -0600, Pszemol napisa³(a): "RoMan Mandziejewicz" wrote in message 40 to za szybko. Przeciez zgodnie z nowa moda trzeba sie zatrzymac widzac pieszego na chodniku przy przejsciu. J. 42 |
Data: Grudzien 14 2014 23:34:23 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Czes³aw Wi¶niak | Jad±c na syrenie du¿a prêdko¶ci± nie mo¿esz zak³adaæ ¿e na ka¿dym Srednia predkosc takiego pojazdu w miescie na pewno nie jest wieksza bo na kazdych swiatlach, skrzyzowaniu musi hamowac, albo rozganiac inne pojazdy. O 1 nocy jak wiadomo jest znacznie luzniej, wlasciwie pusto, ale to nie znaczy, ze nie trzeba w takich miejscach dalej uwazac tylko zapier... jak "frog". 40 to za szybko. Wlasnie wystarczylo, zeby policja zastosowala sie do tych nowych przepisow i czlowiek by zyl. Policjanci nie mieli problemow i auto cale. Wlasciwie gdyby byli przewidujacy mogliby tylko zwolnic widzac goscia w poblizu przejscia. Teraz widac jak potrzebne sa nowe przepisy skoro sama policja rozjezdza pieszych na przejsciu. 43 |
Data: Grudzien 16 2014 00:17:13 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Jankol |
Jeszcze nie ma nowych przepisów dotycz±cych przej¶æ dla pieszych. Projekt jest w Sejmie. 44 |
Data: Grudzien 15 2014 15:25:58 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: | W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 00:17:34 UTC+1 u¿ytkownik Jankol napisa³: U¿ytkownik "Czes³aw Wi¶niak" napisa³ w wiadomo¶ci A w starych nie ma czasami ¿e jak ju¿ wszed³ to trzeba przepu¶ciæ? Gdzie¶ napisali ¿e kierowca trochê pokaleczony. To wygl±da ¿e wpad³ na maskê przed kierowc±. To tak jak by sporo od krawê¿nika przeszed³ na tym przej¶ciu. Kierowca radiowozu go nie widzia³ czy co? Jak by przy krawê¿niku dosta³ to by policjantka by³a pokaleczona. 45 |
Data: Grudzien 16 2014 00:41:01 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: J.F. | Dnia Mon, 15 Dec 2014 15:25:58 -0800 (PST), W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 00:17:34 UTC+1 u¿ytkownik Jankol napisa³: Ale pewnie juz maja pozytywna opinie ... Policji :-) A w starych nie ma czasami ¿e jak ju¿ wszed³ to trzeba przepu¶ciæ? Trzeba. Ale cudow nie ma - jak wtargnie w zlym momencie, to nie przepuscisz. Chyba, ze hamowac zaczniesz na widok pieszego w poblizu przejscia.. Gdzie¶ napisali ¿e kierowca trochê pokaleczony. To wygl±da ¿e wpad³ na Nie wyciagajmy dalekich wnioskow ze zbyt drobnych przeslanek. To tak jak by sporo od krawê¿nika przeszed³ na To nawet przy 50 nie jest trudne ... tzn tak wejsc pod pojazd. J. 46 |
Data: Grudzien 15 2014 16:02:10 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: | W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 00:41:15 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³: Dnia Mon, 15 Dec 2014 15:25:58 -0800 (PST), To by³ paskudny wypadek. Policja jako instytucja powinna z niego wyci±gn±æ wnioski. I wprowadziæ takie procedury ¿eby podobny nigdy siê nie zdarzy³. Wiem ¿e to trudne. Prosty przyk³ad. W Lodzi policyjny radiowóz zmasakrowa³ cywilny samochód. Ofiary w ludziach by³y. Teraz tragiczne potr±cenie pieszego na przej¶ciu. W innych bran¿ach podobnie. W Lodzi pijany tramwajarz rozjecha³ ludzi. MPK siê odgra¿a³o ¿e u nich ju¿ nigdy po alkoholu pracowników nie bêdzie. Kilka dni po takim zapewnieniu z³apali w pracy pijanego mechanika. Niedawno w jakim¶ innym mie¶cie pijany motorniczy wypadek zrobi³. 47 |
Data: Grudzien 16 2014 01:31:06 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Budzik | U¿ytkownik ... MPK siê odgra¿a³o ¿e u nich ju¿ nigdy po alkoholu pracowników nieA propos £odzi (tak mi sie skojarzy³o) - po tamtym wypadku wzmorzono kontrole motorniczych i od tego czasu ponoc z pracy wylecia³o ju¿ 20 kolejnych za jazde po spo¿yciu... 48 |
Data: Grudzien 15 2014 23:59:50 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Budzik | U¿ytkownik ... >> 40 to za szybko. W aktualnych jest tak, ze jak wejdzie to masz pusciæ, ale jednocze¶nie gwa³townie przed nadje¿dzaj±cy pojazd wchodziæ nie wolno. Na kursach ucz± obecnie ¿eby zawsze puszczaæ. 49 |
Data: Grudzien 16 2014 08:18:20 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o ... przej¶cie dla pieszych. | Autor: Jankol |
Jeszcze nie ma nowych przepisów dotycz±cych przej¶æ dla pieszych. W aktualnych jest te¿, ze nale¿y zmniejszyæ prêdko¶æ tak, aby nie naraziæ na niebezpieczeñstwo, gdy s± piesi WCHODZ¡CY. rozporz±dzenie o ZiS par. 47.4 50 |
Data: Grudzien 16 2014 00:56:56 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Czes³aw Wi¶niak | Wlasnie wystarczylo, zeby policja zastosowala sie do tych nowych przepisow Jeszcze nie ma nowych przepisów dotycz±cych przej¶æ dla pieszych. Wiem o tym. 51 |
Data: Grudzien 16 2014 08:17:58 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Jankol |
Wlasnie wystarczylo, zeby policja zastosowala sie do tych nowych przepisow Nie oznaczaj tego jako moja wypowied¼ : ">> Wlasnie wystarczylo, zeby policja zastosowala sie do tych nowych przepisow", bo to ty napisa³e¶. 52 |
Data: Grudzien 16 2014 08:44:19 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Czes³aw Wi¶niak |
Wlasnie wystarczylo, zeby policja zastosowala sie do tych nowych przepisow Nie oznaczaj tego jako moja wypowied¼ : ">> Wlasnie wystarczylo, zeby policja zastosowala sie do tych nowych przepisow", bo to ty napisa³e¶. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Nigdzie nie napisalem, ze juz weszly, dlatego uzylem "tych". Policja moglaby sie juz do nich stosowac bo sami o to zabiegali. Bedziesz teraz jêcza³ bo ¼le zinterpretowa³es co napisa³em ? Wyjasnilem, ze wiem o tym, wiec przestan plakac. 53 |
Data: Grudzien 16 2014 16:46:32 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Jankol |
======================> Nie oznaczaj tego jako moja wypowied¼ : ">> Wlasnie wystarczylo, zeby policja zastosowala sie do tych nowych Nie chodzi o wyraz "tych", tylko chodzi o wyrazy "zeby policja zastosowala sie do tych nowych przepisow" 54 |
Data: Grudzien 21 2014 00:12:49 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: mk4 | On 2014-12-14 23:34, Czes³aw Wi¶niak wrote: Wlasnie wystarczylo, zeby policja zastosowala sie do tych nowych Widze ze dalej uprawiasz swoja propagande. Ale teraz to juz sam siebie przechodzisz. No mozna miec slabszy dzien ale zeby takie glupoty prawic to juz ciezko podciagnac pod chwilowa niedyspozycje. -- mk4 55 |
Data: Grudzien 21 2014 00:33:14 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Czes³aw Wi¶niak | Wlasnie wystarczylo, zeby policja zastosowala sie do tych nowych Propagande czego ? Zanim nieudolnie zaczniesz odnosic sie ad personam to moze najpierw troszke merytoryki bo z tym jakos kiepsko u ciebie. 56 |
Data: Grudzien 21 2014 01:01:43 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: mk4 | On 2014-12-21 00:33, Czes³aw Wi¶niak wrote: Wlasnie wystarczylo, zeby policja zastosowala sie do tych nowych No widzisz - jakos pamietam twoja kampanie na temat przepisow dotyczacych przejsc dla pieszych. Wiec zupelnie nie rozumiem czego nie zrozumiales. -- mk4 57 |
Data: Grudzien 21 2014 01:05:08 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Czes³aw Wi¶niak | Propagande czego ? Ach, chodzi ci oto, ze bedziesz musial co chwila sie zatrzymywac przepuszczajac pieszego ? No to masz problem. Moze wez juz cos na bol dupy ? 58 |
Data: Grudzien 20 2014 18:33:33 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Pszemol | "Czes³aw Wi¶niak" wrote in message Propagande czego ? My¶lê ¿e takie przepisy nie tylko jemu zrobi³yby ból dupy. To bardzo nieekologiczne wymagaæ od samochodu co chwileczkê siê zatrzymywaæ i ruszaæ bo jaki¶ pieszy nie mo¿e na 5 sekund poczekaæ na chodniku a¿ siê zrobi miejsce. 59 |
Data: Grudzien 21 2014 01:42:33 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Czes³aw Wi¶niak | Ach, chodzi ci oto, ze bedziesz musial co chwila sie zatrzymywac przepuszczajac pieszego ? Wazniejsze jest bezpieczenstwo niz ekologia, nawet bezpieczenstwo pijanego. 60 |
Data: Grudzien 20 2014 19:21:50 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Pszemol | "Czes³aw Wi¶niak" wrote in message Ach, chodzi ci oto, ze bedziesz musial co chwila sie zatrzymywac przepuszczajac pieszego ? 100% bezpieczeñstwo jest iluzj± i utopi±... W d±¿eniu do 100% iluzorycznego bezpieczeñstwa tracisz du¿o wolno¶ci osobistej i swobody poruszania siê. I pamiêtaj o tym, ¿e nie wszyscy stosuj± siê do przepisów. A wiêc przepisy nie s± lekarstwem na wszystko... Ma³o tego - im bardziej nie¿yciowe bêd± przepisy tym mniejsze bêdzie w efekcie ich przestrzeganie... Aby zmniejszyæ ilo¶æ wypadków z pieszymi trzeba robiæ wiêcej bezkolizyjych skrzy¿owañ gdzie ruch pieszy jest kierowany innymi torami ni¿ ruch ko³owy (przej¶cia podziemne, k³adki nad drog±, obwodnice miast, itp, itd). Nie ma sensu goniæ za pojedynczymi, sporadycznymi przypadkami a raczej d±¿yæ do poprawienia ca³o¶ciowego bezpieczeñstwa, aby nie by³o potem jak w przypadku wprowadzenia kamer ¶wiate³ czerwonych na skrzy¿owaniu i efekt wprowadzenia tych kamer by³ ZWIÊKSZENIE ilo¶ci kolizji - zamiast zderzeñ bocznych mia³e¶ najechanie w ty³ek bo kto¶ siê przestraszy³ kamery i zatrzyma³ siê na ¿ó³tym a ten za nim chcia³ jeszcze zwyczajowo przejechaæ... 61 |
Data: Grudzien 21 2014 02:30:28 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Czes³aw Wi¶niak | I pamiêtaj o tym, ¿e nie wszyscy stosuj± siê do przepisów. Dobra, dobra. Czy sie sprawdza to zobaczymy, zawsze mozna zmienic. Na zachodzie sie sprawdzaja. 62 |
Data: Grudzien 20 2014 20:16:26 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Pszemol | "Czes³aw Wi¶niak" wrote in message I pamiêtaj o tym, ¿e nie wszyscy stosuj± siê do przepisów. Na Zachodzie mieszkaj± inni ludzie, Ordnung must sein. A u nas, w Polsce, mieszkaj± inni ludzie... p.s. zdarzy³o Ci siê przechodziæ po pasach na czerwonym? 63 |
Data: Grudzien 21 2014 12:05:42 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: mk4 | On 2014-12-21 03:16, Pszemol wrote: "Czes³aw Wi¶niak" wrote in message Nie mnie pytasz ale oczywiscie. Robie to regularnie np. w niedziele rano jak ide na basen. Moge wlaczyc przycisk i czekac minute czy dwie po czym bez sensu zatrzymac jakies tam dwa pojazdy, ktore tez wtedy stoja bez sensu a akurat trafilo im sie wtedy poruszac ta droga. A moge po prostu przejsc na czerwonym jak nic na horyzoncie nie widac. Ktos pokusi sie o sformulowanie jakiejs tezy w zwiazku z tym? -- mk4 64 |
Data: Grudzien 21 2014 05:22:40 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Pszemol | "mk4" wrote in message Dobra, dobra. Opowiem Ci kawa³, mo¿e zrozumiesz psychikê Niemca i czym ona siê ró¿ni od psychiki Polaka... Pasuje do tego co napisa³e¶ wy¿ej. Przychodzi Niemiec do okienka kasy PKP z awantur±. Niemiec: - prosi³em pani± o miejscówkê z siedzeniem skierowanym w stronê jazdy przecie¿ wyra¼nie mówi³em, a pani co, da³a mi tak± ty³em do jazdy! Kasjerka PKP: - przepraszam, ju¿ sprawdzam pana bilet.... - proszê pana, tu widzê w komputerze ¿e rzeczywi¶cie zrobi³am b³±d, pan mia³ miejsce ty³em do jazdy, ale nie rozumiem dlaczego nie porozmawia³ pan z pasa¿erem siedz±cym na przeciwko pana w przedziale i nie poprosi³ o zamianê? Komputer mi mówi, ¿e poci±g by³ prawie pusty i by³o du¿o wolnych miejsc... Niemiec: - nie mog³em porozmawiaæ z pasa¿erem na przeciwko bo nikt tam nie siedzia³.... 65 |
Data: Grudzien 21 2014 20:13:02 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-21 03:16, Pszemol wrote: Na Zachodzie mieszkaj± inni ludzie, Ordnung must sein. To zabawne, ¿e wspomnia³e¶ o tych przepisowych do bólu Niemcach i przechodzeniu na czerwonym. Jakie¶ pó³ roku mia³em nieprzyjemno¶æ byæ w do¶æ d³ugiej delegacji w Poznaniu. I by³o tam trochê Niemców na zes³aniu. Pytali mnie czy to prawda, ¿e w Polsce policja mandatuje za przechodzenie na czerwonym, bo ich w hotelu ostrzegali, ale nie bardzo w to wierzyli:P Shrek. 66 |
Data: Grudzien 21 2014 13:45:04 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Pszemol | "Shrek" wrote in message On 2014-12-21 03:16, Pszemol wrote: Podpuszczali Ciê. Za tak± bzdurê mo¿na jednak dostaæ 5?-10?. Nie wiem sk±d mia³e¶ tamtych ludzi, ale Niemcy generalnie nie ignoruj± sygnalizacji, czekaj± grzecznie do zielonego. Zreszt± tam siê roi od przepisów tak detalicznych i skrupulatnie przestrzeganych ¿e Polak by siê z nich wy¶mia³ i popukal do g³owy... "Co? Jak siê mój pies zesra na trawniku to ja mam to podnie¶æ i do kosza wyrzuciæ? Zwariowa³e¶?" lub "Co? Jak mam wyrzuciæ to radio to nie mogê dzisiaj do ¶mietnika wyrzuciæ tylko w pi±tek? Zg³upia³e¶?" - i tym podobne... 67 |
Data: Grudzien 21 2014 13:46:17 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Pszemol | "Pszemol" wrote in message Podpuszczali Ciê. Za tak± bzdurê mo¿na jednak dostaæ 5?-10?. Te pytajniki s± bo mi zjad³o znaczek Euro... :-( 68 |
Data: Grudzien 21 2014 21:22:34 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-21 20:46, Pszemol wrote: Podpuszczali Ciê. Za tak± bzdurê mo¿na jednak dostaæ 5?-10?. Mo¿e i mo¿na. U nas za brak meldunku te¿ mo¿na. Tylko nikt nie dostaje. Shrek. 69 |
Data: Grudzien 21 2014 21:21:51 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-21 20:45, Pszemol wrote: To zabawne, ¿e wspomnia³e¶ o tych przepisowych do bólu Niemcach i Taa. Zapewniam, ciê ¿e mieli lepsze zajêcia ni¿ podpuszczanie mnie w sprawie czerwonego ¶wiat³a. Za tak± bzdurê mo¿na jednak dostaæ 5?-10?. Piêæ? Dziesiêæ? Czego? Nie wiem sk±d mia³e¶ tamtych ludzi, ale Niemcy Mo¿e i bym uwierzy³, gdyby nie to, ¿e Niemcy jednak nie s± na innym kontynencie. Shrek. 70 |
Data: Grudzien 21 2014 15:15:52 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Pszemol | "Shrek" wrote in message To zabawne, ¿e wspomnia³e¶ o tych przepisowych do bólu Niemcach i Zapewne. Za tak± bzdurê mo¿na jednak dostaæ 5?-10?. Domy¶l siê w jakiej walucie mog± byæ wymierzane mandaty w Niemczego... Nie wiem sk±d mia³e¶ tamtych ludzi, ale Niemcy By³e¶ tam kiedy¶? Bo je¶li wydaje Ci siê, ¿e ca³y kontynent europejski wygl±da i pracuje tak samo to ¶wiadczy o tym ¿e musisz nie podró¿owaæ. 71 |
Data: Grudzien 21 2014 20:09:51 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-21 02:21, Pszemol wrote: Aby zmniejszyæ ilo¶æ wypadków z pieszymi trzeba robiæ Sorry, ale chyba ciê posra³o. Piesi maj± kilometrami dooko³a chodziæ, i to jeszcze po k³adkach i norach dla szczurów, bo ty masz ból dupy z przepuszczeniem go przez przej¶cie dla pieszych? Shrek. 72 |
Data: Grudzien 21 2014 13:39:26 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Pszemol | "Shrek" wrote in message On 2014-12-21 02:21, Pszemol wrote: Nie "ja" tylko potok samochodów pal±cych benzynê i zatruwaj±cych powietrze - nie chcemy aby jazda w mie¶cie by³a jeszcze bardziej start-stop-start ni¿ ju¿ jest- wystarczaj±co du¿o ju¿ auta pal± benzyny w takich warunkach w porównaniu do spalania na trasie... We¼ pod uwagê, ¿e dla pieszego du¿o mniej energii jest potrzebne aby siê zatrzymaæ na 5 sekund przed przejsciem i pu¶ciæ 3 samochody ni¿ te 3 samochody stop-start i za chwilê znowu stop-start i tak w kó³ko. Chodnik jest dla pieszych, jezdnia dla samochodów - je¶li pieszy chce przej¶æ przez jezdniê to powinien poczekaæ a¿ samochody przejad± i zrobi siê miejsce a nie odwrotnie - nie histeryzujmy, proszê. A jak s± ruchliwe skrzy¿owania i du¿o samochodów utrudniaj±cych znalezienie wolnego miejsca do przej¶cia to wtedy robi siê ¶wiat³a... 73 |
Data: Grudzien 21 2014 21:27:44 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-21 20:39, Pszemol wrote: Aby zmniejszyæ ilo¶æ wypadków z pieszymi trzeba robiæ Sorry nie kupujê takiej argumentacji. £adujê siê w samochód i kopcê. W imiê mniejszego kopcenia domagam siê "pierwszeñstwa". Tr±ci hipokryzj±, nieprawda¿? We¼ pod uwagê, ¿e dla pieszego du¿o mniej energii jest potrzebne O tym mo¿na by podyskutowaæ. Ale ty zaproponowa³e¶ bezkolizyjne ulice, dooko³a których piesi mieliby ³aziæ setkami metrów, by przej¶æ na drug± stronê wdrapuj±c siê a potem schodz±c po schodach. Proszê nie wmawiaj mi, ¿e ³atwiej pieszemu nadrobiæ kilometr, ni¿ tobie wcisn±æ hamulec. O matkach z dzieæmi i niepe³nosprawnych nawet nie wspomnê. Chodnik jest dla pieszych, jezdnia dla samochodów - je¶li pieszy Gdy¿, albowiem, poniewa¿? Shrek. 74 |
Data: Grudzien 21 2014 22:29:42 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: mk4 | On 2014-12-21 21:27, Shrek wrote: On 2014-12-21 20:39, Pszemol wrote: 1) Drogi sa dla pojazdow a piesi sa gosciem na drodze. 2) Pojazdy sa po to zeby sie sprawnie przemieszczac a nie stawac na kazde zawolanie (jak mi sie nie spoieszy moge byc pieszym). 3) Dla pieszego zatrzymanie sie jest zupelnie naturalne - wrecz instynktowne przed czyms wiekszym (co ma niebagatelne znaczenie bo takie mechanizmy w ludzkim mozgu dzialaja "sprzetowo" i nie wymagaja skupienia). 4) Pieszy nie jest odizolowany - docieraja do niego swiatla i dzwieki. Pojazdy sa oswietlone wiec dobrze je widac - ergo - pieszemu latwiej sie zatrzymac i puscic pojazd. 5) Pieszy ma praktycznie zerowa droge hamowania - samochod nie. Pieszemu latwiej sie zatrzymac. 6) Samochodu dzieki swiatlowm zwykle grupuja sie i sa przerwy kiedy mozna przejsc. Piesi wrecz przeciwnie - kazdy lazi sam bez zadnej sychronizacji. Czesto dochodzi do sytuacji gdy jeden schodzi z przejscia to drugi wlasnie wchodzi. 7) Ze wzgledu na predkosc kierowca moze miec i ma trudnosci w dostrzezeniu pieszego. Dochodzi zbyt duza ilosc przejsc oraz fakt, ze koncentracja kierujacego spada bardzo szybko (naturalne i praktycznie nie do unikniecia). Dla pieszego te niedostatki sa minimalne (ze bezgledu na specyfike srodowiska, ktore to na nim wymusza) lub kompensowane przez naturalne instynkty (czyli cos jest wieksze i szybsze to nie wlazimy temu w droge). 9) Pojazd jest zawsze bardzo dobrze widoczny czego nie mozna powiedziec o pieszych. Malo ktory zdaje sobie sprawe jak slabo bedzie widoczny w pewnych warunkach. Tak wiec umozliwienie mu wchodzenia od tak na jezdnie nie jest dobrym pomyslem bo pieszy pradopodobnie nie raczy rozroznic sytuacji gdzie moze wejsc w miare bezpiecznie i kierowca go zobaczy od sytuacji gdzi ejest duze ryzyko, ze nie zobaczy. 9) Obecne przepisy daja bufor bezpieczenstwa. Jesli je zmienimy tego bufora nie bedzie bo pieszy bedzie mial zawsze mozliwosc wejscia na przejscie. Nie zostaje margines bezpieczenstwa a zaden kierowca nie jest w stanie w 100% zawsze zauwazyc pieszego i zaregowac na czas (ze wzgledu na to, ze jest tylko czlowiekiem). 10) Jazda start-stop, start-stop niestety zwieksza zmeczenie i dodatkowo obniza koncentracje. Ponadto jak to ktos zauwazyl jest tez nieekonomiczna. 11) W przytlaczajacej wiekszosci przypadkow, zeby przejsc trzeba zaczekac doslownie chwile. Tam gdzie sa problemy powinny byc swiatla. 12) Pieszy w swojej marszrucie przecina gora kilka przejsc dla pieszych. Kierowca nawet na krotkiej trasie duzo, duzo wiecej (znow kwestia koncentracji i uwagi przy wykonywaniu nudnych powtarzalnych czynnosci). 13) Wlasciwie w kazdym z powyzszych punktow gdzies "pod spodem" lezy kwestia bezpieczenstwa. Zwykle w kontekscie fizycznych wlasciwosci swiata i praw nim rzadzacych. A punkty maja taka a nie inna wymowe bo wlasnie konstrukcja rzeczywistosci je uzasadnia. Z drugiej strony mamy jedynie chciejstwo i lotne hasla. Mozna sie doszukac miedzy innymi: 1) Piesi nie beda chodzic po kladkach ani tunelach bo... im sie nie chce (ja to ktos tu sugeruje). Zero racjonalnosci. Zero dbania o bezpieczenstwo. 2) Piesi nie beda czekac na swiatlach bo... im sie nie chce. Komentarz j.w. 3) Piesi maja sie czuc bezpiecznie na przejsciu - bo? Maja sie pozbyc resztek instynktu? Czysta glupota wbrew wszelkiej logice. Fizyki nie da sie oszukac i zadne zaklinanie rzeczywistosci tu nie pomoze. W dodatku jeznia to nie miejsce dla pieszego i bledne jest zalozenie, ze ma sie tam czuc bezpiecznie. Ale juz o tak podstawowej sprawie ze jak chcesz przejsc to spojrz w lewo, w prawo i jeszcze raz w lewo i jak jest bezpiecznie idz po czym jak bedziesz dochodzic do osi jezdni to jeszcze raz w prawo jakos nikt nie mowi. A przeciez wlasnie tak powinno sie przechodzic przez jezdnie i powinno zagwarantowac (wraz z obowiazujacymi przepisami), ze ilosc wypadkow z pieszymi na przejsciach powinna byc bliska zeru. -- mk4 75 |
Data: Grudzien 22 2014 00:40:00 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: re |
76 |
Data: Grudzien 22 2014 20:06:02 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-21 22:29, mk4 wrote: Sorry nie kupujê takiej argumentacji. £adujê siê w samochód i kopcê. W <cut>, to jaki¶ dekalog kierowcy? Shrek. 77 |
Data: Grudzien 22 2014 20:27:25 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Czes³aw Wi¶niak | 1) Drogi sa dla pojazdow a piesi sa gosciem na drodze. To wszystko bylo juz dyskutowane w innym watku. 78 |
Data: Grudzien 23 2014 02:54:16 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: re |
1) Drogi sa dla pojazdow a piesi sa gosciem na drodze. To wszystko bylo juz dyskutowane w innym watku. -- - I wysz³o, ¿e poci±gi na przejazdach dalej nie przepuszczaj± samochodów mimo, ¿e kolizja z regu³y tragiczna w skutkach jest dla samochodu. 79 |
Data: Grudzien 23 2014 08:22:21 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Czes³aw Wi¶niak | -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -1) Drogi sa dla pojazdow a piesi sa gosciem na drodze. Tak i pieszych tez nie przepuszczaja, ale na temat pociagów tez ju¿ dyskutowalismy. 80 |
Data: Grudzien 22 2014 23:16:46 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Pszemol | "mk4" wrote in message 1) Drogi sa dla pojazdow a piesi sa gosciem na drodze. I to w³a¶ciwie jest dobre podsumowanie tematu... 81 |
Data: Grudzien 23 2014 07:39:50 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-23 06:16, Pszemol wrote: Ale juz o tak podstawowej sprawie ze jak chcesz przejsc to spojrz w To jedno, ¿e ka¿dy o w³asn± dupê powinien dbaæ rownie¿ we w³asnym zakresie. Rozwi±zania prawne, to drugie zagadnienie. Shrek 82 |
Data: Grudzien 22 2014 00:38:18 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: re |
We¼ pod uwagê, ¿e dla pieszego du¿o mniej energii jest potrzebne O tym mo¿na by podyskutowaæ. Ale ty zaproponowa³e¶ bezkolizyjne ulice, dooko³a których piesi mieliby ³aziæ setkami metrów, by przej¶æ na drug± stronê wdrapuj±c siê a potem schodz±c po schodach. Proszê nie wmawiaj mi, ¿e ³atwiej pieszemu nadrobiæ kilometr, ni¿ tobie wcisn±æ hamulec. O matkach z dzieæmi i niepe³nosprawnych nawet nie wspomnê. -- - £atwiej ... sobota, jadê sobie, przej¶cie, id± dwie kobiety do wysepki, za wysepk± dalej sobie id±, nawet nie spojrza³y czy co¶ nie jedzie. Pewnie bezstresowe wychowanie pieszych przez media. Chodnik jest dla pieszych, jezdnia dla samochodów - je¶li pieszy Gdy¿, albowiem, poniewa¿? -- - Albowiem nara¿aj± siê. 83 |
Data: Grudzien 22 2014 20:07:11 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-22 00:38, re wrote: Chodnik jest dla pieszych, jezdnia dla samochodów - je¶li pieszy A Praga dla dresiarzy;) Sorry, ale argument, ¿e skoro jestem za blach±, to inni maj± na mnie uwa¿aæ do mnie nie trafia. Shrek. 84 |
Data: Grudzien 22 2014 20:11:45 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: re |
Chodnik jest dla pieszych, jezdnia dla samochodów - je¶li pieszy A Praga dla dresiarzy;) Sorry, ale argument, ¿e skoro jestem za blach±, to inni maj± na mnie uwa¿aæ do mnie nie trafia. -- - Jak± blachê ? Tona do zatrzymania z 10x wiêkszej prêdko¶ci. 85 |
Data: Grudzien 22 2014 20:16:54 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-22 20:11, re wrote: Sorry, ale argument, ¿e skoro jestem za blach±, to inni maj± na mnie Mniej wiêcej tak jak bejzbol vs rêka. Czy z tego wynika, ¿e dresy powinny mieæ prawnie zapewnin± dziesiêcinê z przechodniów? Generalnie ja wiem, ¿e prawo piê¶ci jest stare i uniwersalne, ale nie na tym polega cywilizacja. Pamiêtaj te¿ ¿e na ka¿dego cwaniaka znajdzie siê wiêkszy cwaniak;) Shrek. 86 |
Data: Grudzien 22 2014 21:10:31 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: mk4 | On 2014-12-22 20:16, Shrek wrote: On 2014-12-22 20:11, re wrote: Twoje porownania sa wysoce nietrafione. Albo dawaj lepsze albo nie dawaj wcale bo my tu o zupie a ty o dupie. -- mk4 87 |
Data: Grudzien 22 2014 21:36:38 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Czes³aw Wi¶niak | Sorry, ale argument, ¿e skoro jestem za blach±, to inni maj± na mnie Sa bardzo trafione. Nic nie zrozumiales z watku o nowych przepisach. Liczy sie tylko to, zeby mniej bylo zabitych przechodniow bo uderzajac w niego samochodem tobie nic nie grozi. Cala reszta, ktora wymieniles nie ma kompletnie zadnego znaczenia. Liczy sie tylko bezpieczenstwo czlowieka. Juz o tym dyskutowalismy, teraz tylko czekamy na zatwierdzenie przepisow. Czas dojrzec, reszta cywilizowanego swiata juz to zrobila. 88 |
Data: Grudzien 23 2014 02:52:29 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: re |
89 |
Data: Grudzien 23 2014 07:40:47 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-23 02:52, re wrote: Co to ma do wiatraka, ¿e mnie nic nie grozi ? We¼ Ty siê skup. TONA I to niby ma mu nadawaæ pierwszeñstwo? Shrek. 90 |
Data: Grudzien 23 2014 19:51:40 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: re |
Co to ma do wiatraka, ¿e mnie nic nie grozi ? We¼ Ty siê skup. TONA I to niby ma mu nadawaæ pierwszeñstwo? -- - Jakie znowu pierwszeñstwo ? Twierdzi³e¶, ¿e blachy chroni± kierowcê to co¶. Ja tam niczego nie widzê poza faktyczn± niemo¿liwo¶ci± zatrzymania samochodu w miejscu. To chyba trzeba mieæ to na wzglêdzie. 91 |
Data: Grudzien 23 2014 20:18:42 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-23 19:51, re wrote: I to niby ma mu nadawaæ pierwszeñstwo? A jak sobie radz± z innymi samochodami? Przed pieszym nie daj± rady siê zatrzymaæ, ale przed innym samochodem ju¿ tak? We¼ nie ¶ciemniaj. Shrek 92 |
Data: Grudzien 23 2014 21:50:46 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: re |
I to niby ma mu nadawaæ pierwszeñstwo? A jak sobie radz± z innymi samochodami? Przed pieszym nie daj± rady siê zatrzymaæ, ale przed innym samochodem ju¿ tak? We¼ nie ¶ciemniaj. -- - Kto mówi, ¿e nie daj± ? Maj± pierwszeñstwo to jad±. A pierwszeñstwo maj± bo 1000kg to nie 100 a 50km/h to nie 5. 93 |
Data: Grudzien 23 2014 22:13:52 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-23 21:50, re wrote:
Ty - przed innym samochodem moga siê zatrzymaæ, a przed pieszym nie? Skoro mog± przed innymi, to mog± przed pieszymi. Kropka. Shrek. 94 |
Data: Grudzien 23 2014 22:46:19 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: re |
I to niby ma mu nadawaæ pierwszeñstwo? Ty - przed innym samochodem moga siê zatrzymaæ, a przed pieszym nie? -- - Poci±gi te¿ mog± zatrzymaæ siê przed innym poci±giem, a przed samochodem nie ? Skoro mog± przed innymi, to mog± przed pieszymi. Kropka. -- - Skoro poci±gi mog± przed innymi poci±gami to mog± i przed samochodami. Kropka... .... zamiast mózgu 95 |
Data: Grudzien 24 2014 07:31:30 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-23 22:46, re wrote: Ty - przed innym samochodem moga siê zatrzymaæ, a przed pieszym nie? Krótkie pytanie - czy jeste¶ zwolennikiem nadpierwszeñstwa dla Tirów? Znaczy wszystkie zasady dotycz±ce pierwszeñstwa pozostaj± te same, tylko nie wolno ci "wtargiwaæ" przed tiry nawet jak maj± cie po prawej rêce, ust±p pierwszeñstwo itp. Innymi s³owy masz normalnie pierwszeñstwo przed Tirem, chyba ¿e jedzie Tir? Jak nie, no to niestety twój argument z poci±giem jest trochê do dupy. Z kilku powodów. Skoro mog± przed innymi, to mog± przed pieszymi. Kropka. Patrz wy¿ej. Shrek. 96 |
Data: Grudzien 25 2014 22:30:08 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: re |
Ty - przed innym samochodem moga siê zatrzymaæ, a przed pieszym nie? Krótkie pytanie - czy jeste¶ zwolennikiem nadpierwszeñstwa dla Tirów? Znaczy wszystkie zasady dotycz±ce pierwszeñstwa pozostaj± te same, tylko nie wolno ci "wtargiwaæ" przed tiry nawet jak maj± cie po prawej rêce, ust±p pierwszeñstwo itp. Innymi s³owy masz normalnie pierwszeñstwo przed Tirem, chyba ¿e jedzie Tir? Jak nie, no to niestety twój argument z poci±giem jest trochê do dupy. Z kilku powodów. -- - Rozumiem, nie pasuje poci±g to zaczepiasz siê o tiry 97 |
Data: Grudzien 26 2014 07:51:57 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-25 22:30, re wrote: Krótkie pytanie - czy jeste¶ zwolennikiem nadpierwszeñstwa dla Tirów? Zaraz - to ty ustawia³e¶ pierwszeñstwo wed³ug masy i prêdko¶ci, wiêc b±d¼ mê¿czyzn± i nie odwracaj kota ogonem. Rozumiem, ¿e skoro nie pasuj± ci TIRy (co d o których pewna analogia w ruchu drogowym jednak istnieje w przeciwieñstwie do poci±gów, które generalnie w miejskim ruchu ulicznym raczej nie graj± wiêkszej roli), to zaczepiasz siê o poci±gi? To mo¿e wnie¶my dyskusjê wy¿ej. Skoro samochody mog± siê zatrzymywæ przed samolotami... http://i.widelec.org/zdjecia/3120/gibraltar_airport_22_s.jpg Innymi s³owy podtrzymujê - skoro poruszasz kwestiê masy, to wed³ug twoich kryterów - - samochody maja pierwszeñstwo nad pieszymi i rowerzystami, - rowerzy¶ci nad pieszymi, - duze mobilki nad ma³ymi mobilkami, - tramwaje nad du¿ymi mobilkami - poci±gi nad reszt±, - napdierwszeñstwo maj± samoloty. Gdzie to siê nie zgadza z twoj± argumentacj± dotycz±c± prêdko¶ci i masy (czyli pêdu jak siê domy¶lam)? Shrek. 98 |
Data: Grudzien 26 2014 11:02:39 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Czes³aw Wi¶niak | Krótkie pytanie - czy jeste¶ zwolennikiem nadpierwszeñstwa dla Tirów? Jeszcze statki wam zosta³y :) 99 |
Data: Grudzien 26 2014 11:08:11 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-26 11:02, Czes³aw Wi¶niak wrote: Innymi s³owy podtrzymujê - skoro poruszasz kwestiê masy, to wed³ug O, w³a¶nie;) I kwestia amerykañskiego niszczyciela i latarni morskiej;) Shrek. 100 |
Data: Grudzien 26 2014 11:50:41 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: re |
Innymi s³owy podtrzymujê - skoro poruszasz kwestiê masy, to wed³ug twoich kryterów - Jeszcze statki wam zosta³y :) -- - .... oraz planety i meteoroidy 101 |
Data: Grudzien 26 2014 11:35:51 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: re |
-- - Zaraz - to ty ustawia³e¶ pierwszeñstwo wed³ug masy i prêdko¶ci, wiêc b±d¼ mê¿czyzn± i nie odwracaj kota ogonem. -- - Ale nie zamierzam dyskutowaæ czy samochód ciê¿szy o 2kg od drugiego ma pierwszeñstwo czy nie ma a do takiej dyskusji twoje argumenty prowadz±. Przecie¿ jak jest sterowanie ruchem, to jak poci±gowi za¶wieca siê czerwone to zatrzymuje siê, tak samochodowi na przej¶ciu za¶wieca siê. Ale jak baba przebieg³a przej¶cie i facet który jecha³ o w³os min±³ j± i którego widzia³em naprzeciwko mnie niemal siê zesra³ ze strachu to ... no nie chcia³bym byæ na jego miejscu ani tym bardziej na miejscu takiego co tak± stukn±³. ....Innymi s³owy podtrzymujê - skoro poruszasz kwestiê masy, to wed³ug twoich kryterów - - samochody maja pierwszeñstwo nad pieszymi i rowerzystami, - rowerzy¶ci nad pieszymi, - duze mobilki nad ma³ymi mobilkami, - tramwaje nad du¿ymi mobilkami - poci±gi nad reszt±, - napdierwszeñstwo maj± samoloty. Gdzie to siê nie zgadza z twoj± argumentacj± dotycz±c± prêdko¶ci i masy (czyli pêdu jak siê domy¶lam)? -- - Z moj± siê zgadza, ale Ty mówi³e¶, ¿e samochody nie powinny mieæ pierwszeñstwa nad pieszymi. 102 |
Data: Grudzien 26 2014 11:39:21 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-26 11:35, re wrote: -- - Powa¿nie uwa¿asz, ¿e TIR jest ciê¿szy od twojego auta o 2 kg? Czym je¼dzisz? ....Innymi s³owy podtrzymujê - skoro poruszasz kwestiê masy, to wed³ug Aha - czyli jednak TIRy maj± mieæ pierwszeñstwo. Genialnie;) Shrek. 103 |
Data: Grudzien 26 2014 11:55:10 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: re |
...Ale nie zamierzam dyskutowaæ czy samochód ciê¿szy o 2kg od drugiego ma Powa¿nie uwa¿asz, ¿e TIR jest ciê¿szy od twojego auta o 2 kg? Czym je¼dzisz? -- - Koniem :-) 104 |
Data: Grudzien 26 2014 12:19:12 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-26 11:55, re wrote: Ale nie zamierzam dyskutowaæ czy samochód ciê¿szy o 2kg od drugiego ma Widaæ chyba trojañskim, skoro wa¿y tyle co TIR. Shrek. 105 |
Data: Grudzien 27 2014 23:20:37 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: mk4 | On 2014-12-26 07:51, Shrek wrote: On 2014-12-25 22:30, re wrote: Pomijajac durnosc (i zerowa wartosc merytoryczna jak i brak celu) wywodu to i tak wiekszemu trzeba ustepowac - na podjazdach, drogach waskich, itd, itp. Wiec po czesci jest to tak czy siak prawda. Juz o swoim bezpieczenstwie nie wspomne - ale jak ktos nie chce widziec faktow to nic mu nie pomoze. Jednak nie to jest najwazniejsze. Wg mnie znow najwazniejsza jest biologia, ktorej nie da sie oszukac przepisami i nakazami. Otoz jak jade samochodem to dostosowuje swoja percepcje (to sie dzieje automatycznie) do predkosci z jaka sie poruszam - krotko mowiac skupiam uwage g³ownie na pojazdach (czy one duze czy male ma juz male znaczenie) bo poruszaja sie szybko (tak jestesmy stworzeni, ze postrzegamy ruch). To pozwala nam wylawiac z szumu informacyjnego rzeczy dla nas istotne (sam ruch przyciaga uwage - ale bedac w ruchu - czyli jadac samochodem wszystko sie "porusza" i wlasciwie tylko inny szybki ruch jest jakos tam wylapywany). Stad dosc latwo wylapujemy inne pojazdy (plus ich oswietlenie, gabaryty oraz stosunkowo duza przestrzen skrzyzowan). Z pieszymi jest inna sprawa. Sa jak tlo i gina w szumie odbieranych informacji. Jako ludzie nie mamy wyksztalconych mechanizmow do efektywnej filtracji informacji w takiej sytuacji. Bo czym pieszy (ze swoja predkoscia 2-4 km/h (plus brakiem oswietlenia i malym gabarytem) bedzie sie roznil od pnia drzewa czy wiekszego kosza na smieci (czyli elementow tla, ktorych jest pelno wkolo i do ktorych nie przywiazujemy zadnej wagi) - no wlasciwie niczym. A nasz mozg automatycznie i podswiadomie dokonuje filtracji wiekszosci informacji, ktorch nie bylby w stanie przetworzyc a ktora jest prawie zawsze zbedna. Prosze tez zwrocic uwage, ze w przypadku pieszego sytuacja sie odwraca. To jego swiat "stoi" a pojazdy sa dobrze wyrozniajacymi sie i latwo dostrzegalnymi poruszajacymi sie obiektami. -- mk4 106 |
Data: Grudzien 28 2014 09:30:33 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-27 23:20, mk4 wrote: Pomijajac durnosc (i zerowa wartosc merytoryczna jak i brak celu) wywodu Podobnie jak silniejszym. To jeszcze raz zapytam - jeste¶ za napierwszeñstwem TIRów? Jak nie, to ca³a reszta twojego wywodu jest o kant dupy pot³uc. Jednak nie to jest najwazniejsze. Wg mnie znow najwazniejsza jest Nie da siê oszukaæ powiadasz? A jednak czerowne ¶wiat³o dajesz radê zauwa¿yæ mimo, ¿e ma³e, mimo ¿e siê nie rusza, a to w twoim interesie jest je zauwa¿yæ, znak ust±p pierwszeñstwa równie¿, mimo, ¿e nie ¶wieci. Nie pierdol - wiêkszo¶æ pieszych nie bierze siê nagle z powietrza - kierowcy ich doskonale widz±, tylko wiêkszo¶æ ma to w dupie, wymy¶laj±æ ³amañce logiczne, tak jak ty. Shrek. 107 |
Data: Grudzien 28 2014 12:48:00 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: mk4 | On 2014-12-28 09:30, Shrek wrote: On 2014-12-27 23:20, mk4 wrote: Twoje mieszanie TIRow do calej sprawy jest zupelnym nieporozumieniem bo nie trafia w fakty, ktore opisuje. Jednak nie to jest najwazniejsze. Wg mnie znow najwazniejsza jest No to pomysl troche dlaczego je widac (a i tak nie do konca bo zauwaz ile jest swiatel nad skrzyzowaniem takim nieco wiekszym i gdzie one sa - zwykle przynajmniej 3 nie wliczajac kierunkowych - w dodatku to swieci tak, ze mozna polemizowac czy nie oslepia bardziej jak swiatla stopu ;) ). Tak czy inaczej sam fakt swiecenia sprawia, ze je widac dobrze (tak jak samochody swieca i sa dobrze widoczne dla pieszych). Dodatkowo sa umieszczone w dobrze widocznym miejscu i w polu widzenia oraz oceny sytuacji przez kierowce. W dodatku bardzo czesto nie widzymy tylko statycznej sytuacji a przejscia pomiedzy kolorami - a to juz jak ruch - wylapujemy dosc wprawnie. Samo swiatlo tez wylapujemy dobrze, bo jestesmy do tego przystosowani. Wszak ono przez dziesiatki czy setki tysiecy lat regulowalo nasz tryb zycia - zatem jestesmy dosc wrazliwi na takie bodzce. Kolory tych swiatel tez sa istotne. Sa jaskrawe co sprzyja ich postrzeganiu - znow natura tak zadzialala (zobacz barwy ostrzegawcze roznych zwierzat - wlasnie takie sa - jaskrawe i zywe). Stad tez wynika, ze postrzeganie swiatel jest ulatwione poprzez uwarunkowania naturalne. Sa jeszcze inne istotne przeslanki ale nie bede tego rozwijal bo to nie grupa przyrodnicza. Znow zwroc uwage, ze to co w przypadku kierowcy moze byc znaczne utrudnione w przypadku pieszego jest znow odwrocone i naturalnie dla niego latwe. -- mk4 108 |
Data: Grudzien 28 2014 14:44:00 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-28 12:48, mk4 wrote: Podobnie jak silniejszym. To jeszcze raz zapytam - jeste¶ za Dlaczego analogia do poci±gów jest trafiona, a do TIRów nie? Sa jeszcze inne istotne przeslanki ale nie bede tego rozwijal bo to nie Jak masz k³opoty z zauwa¿aniem pieszych, to mo¿e nie powiniene¶ prowadziæ? Shrek. 109 |
Data: Grudzien 28 2014 07:54:03 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: WS | W dniu niedziela, 28 grudnia 2014 09:30:17 UTC+1 u¿ytkownik Shrek napisa³: Nie da siê oszukaæ powiadasz? A jednak czerowne ¶wiat³o dajesz radê Z tym zauwazaniem znakow to juz nie jest tak prosto... Stawiam, ze 90% ludzi jezdzi w 90% po tych samych trasach, glownie na pamiec, wiec tak na prawde "wiedza", gdzie jaki znak jest. Widac to np. po przyjezdnych zmieniajacych pasy w ostatniej chwili, bo "za pozno sie zorientowali", wlekacych sie ~30km/h, jak i przy zmianach organizacji ruchu - jakis jeden kierunek, albo nie daj Boze w przeciwna strone niz byl ;), nawet olbrzymie tablice ostrzegajace o zmianach nie wystarczaja... Nawet jak nowe swiatla robia, to przez jakis czas zolte miga, zeby wszyscy sie przyzwyczaili WS 110 |
Data: Grudzien 28 2014 17:30:43 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-28 16:54, WS wrote: W dniu niedziela, 28 grudnia 2014 09:30:17 UTC+1 u¿ytkownik Shrek napisa³: W sumie racja. Shrek. 111 |
Data: Grudzien 22 2014 21:38:54 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Shrek | On 2014-12-22 21:10, mk4 wrote: Jak± blachê ? Tona do zatrzymania z 10x wiêkszej prêdko¶ci. No to inaczej - samochody maj± pierwszeñstwo na pieszymi i rowerzystami, rowerzy¶ci nad pieszymi, a du¿e mobilki nad wszystkim. Dobre? Shrek. 112 |
Data: Grudzien 22 2014 15:45:15 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: | W dniu poniedzia³ek, 22 grudnia 2014 20:16:43 UTC+1 u¿ytkownik Shrek napisa³: On 2014-12-22 20:11, re wrote: W historii cywilizacji zawsze obok siebie istnia³y dwie grupy bandytów. Jedna to tacy co broñ posiadali nielegalnie i druga której broñ dali rz±dz±cy. Podobno dla dobra reszty spo³eczno¶ci. Ten model funkcjonuje do dzisiaj. Nie twierdzê ¿e ta druga grupa jest zbêdna. Ale specjalnie liczyæ na ni± nie mo¿na. Niedaleka przesz³o¶æ jest na to dowodem. Wystêpowali przeciwko ludziom protestuj±cym w s³usznej sprawie. Nie uto¿samiali siê z tymi co zrzucali siê na pensje dla nich. Woleli kolegowaæ siê z tymi co dzielili te pieni±dze. Niew±tpliwie w drugiej grupie posiadanie genu bandytyzmu siê przydaje. Ale ci co maj± nad szeregowymi stró¿ami prawa w³adzê powinni zrobiæ tak krótkie smycze ¿eby kontrolowaæ i sterowaæ zachowaniami podw³adnych. Je¶li tylko poluzuj± im obro¿ê to zaraz s± wypadki takie jak z tematu. Kadrze takie wypadki lataj± ko³o chuja. Kto¶ kogo¶ opierdoli i na tym siê skoñczy. Na koniec roku w statystykach uro¶nie tyle ¿e Excel obetnie i zaokr±gli do jakiego¶ miejsca po przecinku. 113 |
Data: Grudzien 21 2014 15:21:54 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Pszemol | "Shrek" wrote in message On 2014-12-21 20:39, Pszemol wrote: Nie. Chodzi o to aby nie robiæ sztuczno¶ci i nie wymagaæ aby kto¶ zatrzymywa³ rozpêdzon± tonê ¿elastwa bo 70 kilogramowy cz³owiek nie mo¿e z jakich¶ powodów poczekaæ 2 sekundy zanim wpe³znie na jezdniê... P³ynno¶æ ruchu => mniej korków => mniej smogu => skorzystaj± na tym wszyscy. Samochodów nie wyeliminujesz z miast, tak samo nie wyeliminujes przechodniów. Robienie idiotycznych przepisów aby roziw±zaæ problem który bierze siê st±d ¿e ju¿ aktualnych przepisów niektórzy nie przestrzegaj± to dopiero jest g³upota. Zrozum, ¿e wypadki na drodze czêsto bior± siê st±d, ¿e w³a¶nie przepisów ludzie nie respektuj±. Temu nie zapobiegniesz przez wprowadzenie nowych, bardziej uci±¿liwych przepisów. Po prostu jeszcze wiêksza ilo¶æ osob bêdzie ich olewaæ... Podejd¼ do problemu bardziej praktycznie. We¼ pod uwagê, ¿e dla pieszego du¿o mniej energii jest potrzebne Nie zrozumieli¶my siê. Mówi³em o bardzo ruchliwych skrzy¿owaniach gdzie pieszy musia³by staæ bardzo d³ugo i czekaæ na przerwê w ruchu. Albo w sytuacjach gdzie droga krajowa przecina spo³eczno¶æ, np. jedzie droga na Warszawê przez jak±¶ wie¶ i masz problem ruchu pieszego przez 4-pasmówkê gdzie ludzie przecinaj± szybko.... Tam siê buduje k³adki, wiadukty, przej¶cia podziemne. W mie¶cie, gdzie auta jada wolniej, wystarcz± zwykle przej¶cia ze ¶wiat³ami. W pozosta³ych przypadkach to pieszy powinien przed wej¶ciem na jezdniê zatrzymaæ siê, popatrzyæ lewa, prawa, lewa I DOPIERO JAK nic nie jedzie to wtedy wej¶æ na jezdniê. Ale nie róbmy chorego prawa ¿e pieszy mo¿e z marszu zej¶æ z chodnika na jezdniê a sznur samochodów bêdzie musia³ siê zatrzymaæ - po co? Chodnik jest dla pieszych, jezdnia dla samochodów - je¶li pieszy Czy to naprawdê wymaga t³umaczenia i uzasadniania? Nie jest oczywiste? p.s. w jakim mie¶cie mieszkasz? 114 |
Data: Grudzien 21 2014 12:08:04 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: mk4 | On 2014-12-21 01:42, Czes³aw Wi¶niak wrote: Ach, chodzi ci oto, ze bedziesz musial co chwila sie zatrzymywac I to powiedzial gosc, co wrzucil filmik z jazdy narwanego kolesia po czym udowadnial, ze tamten jechal jak najbardziej normalnie. Serio? Zupelnie sie skompromitowales i siegnales szczytow hiporkyzji oraz logiki Kalego. Zniknij i powroc za pol roku. Moze ludzie juz zapomna. -- mk4 115 |
Data: Grudzien 22 2014 00:03:29 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: re |
116 |
Data: Grudzien 15 2014 21:07:32 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: re |
Ale masz jakie¶ wsparcie? Bo czytam art. 53 i poza zgod± na Jad±c na syrenie du¿a prêdko¶ci± nie mo¿esz zak³adaæ ¿e na ka¿dym przej¶ciu na pieszych kto¶ Ci mo¿e wej¶æ pod ko³a bo przy takim za³o¿eniu nie dojecha³by¶ nigdzie, musia³by¶ jechaæ te 40-50km/h. -- - Tak, ta syrena nie jest po to by zapierdalaæ 117 |
Data: Grudzien 24 2014 14:09:18 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Ghost |
Jad±c na syrenie du¿a prêdko¶ci± nie mo¿esz zak³adaæ ¿e na ka¿dym Matole widzia³e¶ kiedykolwiek jak siê poruszaj± samochody uprzywilejowane po mie¶cie? Na skrzy¿owaniu gdy maja czerwone? Jeszcze nie widzia³em, zêby który¶ ¶mign±³, sporo z nich siê nawet zatrzymuje by mieæ pewno¶æ, ze da rade. 118 |
Data: Grudzien 14 2014 18:54:09 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: ToMasz | W dniu 14.12.2014 18:36, RoMan Mandziejewicz pisze: art. 53sory, macie racje. Mnie uczono czego¶ innego.... ToMasz 119 |
Data: Grudzien 14 2014 20:54:17 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello ToMasz, art. 53sory, macie racje. Mnie uczono czego¶ innego.... Ale te przepisy nie zmieni³y siê ra¿±co w ci±gu ostatnich kilkudziesiêciu lat... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 120 |
Data: Grudzien 14 2014 21:20:11 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: ToMasz | W dniu 14.12.2014 20:54, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello ToMasz,mnie uczono ¿e te wielkie zderzaki, szczególnie w amerykañskich wozach stra¿ackich, s± po to, aby skutecznie rozsuwaæ pojazdy tych kierowców którzy nie dos³yszeli syren i nie dostrzegli kogutów w ¶wietle tych przepisów, to kierowca "karetki" na czerwonym ¶wietle, ma mo¿liwo¶æ porozgl±daæ siê czy co¶ nie jedzie, i jak jest wolne to przejechaæ na czerwonym. ToMasz 121 |
Data: Grudzien 14 2014 21:25:54 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello ToMasz, mnie uczono ¿e te wielkie zderzaki, szczególnie w amerykañskich wozachAle te przepisy nie zmieni³y siê ra¿±co w ci±gu ostatnichart. 53sory, macie racje. Mnie uczono czego¶ innego.... Czym innym jest rozsuwanie samochodów a czym innym przeje¿d¿anie pieszych. Poza tym - nie jeste¶my w USA. w ¶wietle tych przepisów, to kierowca "karetki" na czerwonym ¶wietle, ma Dok³adnie tak. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 122 |
Data: Grudzien 14 2014 20:59:56 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Budzik | U¿ytkownik RoMan Mandziejewicz ... mnie uczono ¿e te wielkie zderzaki, szczególnie w amerykañskich wozach Myslê ze Tomek ironizowa³... 123 |
Data: Grudzien 14 2014 15:05:28 | Temat: Re: 10 mniej nie wystarczy³o | Autor: Pszemol | "ToMasz" wrote in message W dniu 14.12.2014 20:54, RoMan Mandziejewicz pisze: |