Chodzi o splanie.
Czemu w moim V850 T5 (2,0T - 211 KM) spalanie przy 120 wynosi około 10 litrów, gdy jadac np Vectra C 150 km/h (slnik 1,8) jest to 10,5 litra benzyny?
Nie wiem ile KM ma Vectra ale przeciez moj silnik jest duzo silniejszy.
Samochod ma 10 lat ale silnik jest w miare nowoczesny (dalej montowany np w obecnie sprzedawanych S80).
Czemu zatem przy "wysilku" mocny silnik pali wiecej niz slabszy i mniejszy?
2 |
Data: Kwiecien 08 2007 17:59:04 |
Temat: Re: 2,0T kontra 1,8 |
Autor: zkruk [Lodz] |
Romek Janowski wrote:
Czemu zatem przy "wysilku" mocny silnik pali wiecej niz slabszy i
mniejszy?
mowia - turbo zyje, turbo pije ;)
--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi
3 |
Data: Kwiecien 08 2007 17:58:22 | Temat: Re: 2,0T kontra 1,8 | Autor: Jarek Dabrwoski |
mowia - turbo zyje, turbo pije ;)
Jadac ze stala predkoscia to chyba nie powinno?
4 |
Data: Kwiecien 08 2007 18:09:14 | Temat: Re: 2,0T kontra 1,8 | Autor: zkruk [Lodz] |
Jarek Dabrwoski wrote:
mowia - turbo zyje, turbo pije ;)
Jadac ze stala predkoscia to chyba nie powinno?
nie wiem - nie znam sie
a masy samochodow podobne?
poza tym - jeszcze jest sprawnosc silnika oraz fakt ile z tych KM idzie na
kola
ale to wszystko to jakies tam moje dywagacje
--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi
5 |
Data: Kwiecien 08 2007 20:51:50 | Temat: Re: 2,0T kontra 1,8 | Autor: J.F. |
On Sun, 08 Apr 2007 17:09:36 +0200, Romek Janowski wrote:
Chodzi o splanie.
Czemu w moim V850 T5 (2,0T - 211 KM) spalanie przy 120 wynosi około 10
litrów, gdy jadac np Vectra C 150 km/h (slnik 1,8) jest to 10,5 litra
benzyny?
Czemu zatem przy "wysilku" mocny silnik pali wiecej niz slabszy i mniejszy?
Bo moze. Wciskacie gaz do podlogi i Volvo pije ze dwa razy wiecej.
Jest przy tym znacznie szybsze .. wiec zaraz wciskasz hamulec :-)
poza tym czasem volvo jedzie 140, a vectra tylko 80, bo nie dala rady
wyprzedzic ..
A przy jezdzie z ta sama predkoscia to sie licza opory ruchu,
sprawnosc silnika, czasem masa auta.
poza tym powyzej sa dwie rozne predkosci. Tak ma byc ?
J.
6 |
Data: Kwiecien 08 2007 21:39:02 | Temat: Re: 2,0T kontra 1,8 | Autor: Tomek |
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
Czemu w moim V850 T5 (2,0T - 211 KM) spalanie przy 120 wynosi około 10
litrów, gdy jadac np Vectra C 150 km/h (slnik 1,8) jest to 10,5 litra
poza tym powyzej sa dwie rozne predkosci. Tak ma byc ?
Chodzilo chyba o to, ze silnik o mniejszej mocy, a przy wyzszej predkosci,
pali tyle, co "mocne" 2.0T przy nizszej predkosci.
Czyli: dlaczego przy prawie max uzyciu mocy w Vectrze (ktora pewnie ma
jakies 120-130 koni) spalanie jest podobne, jak w jadacym "na pol gwizdka" i
na dodatek wolniej 2.0T (211 koni).
Moze dlatego, ze "na pol gwizdka" wychodzi tez kolo 105 koni, ktore pije.
Wychodzi, ze srednie spalanie na jednego "wykorzystanego" konika wychodzi
podobnie.(???)
Pozdrawiam
7 |
Data: Kwiecien 08 2007 23:31:09 | Temat: Re: 2,0T kontra 1,8 | Autor: J.F. |
On Sun, 8 Apr 2007 21:39:02 +0200, Tomek wrote:
Chodzilo chyba o to, ze silnik o mniejszej mocy, a przy wyzszej predkosci,
pali tyle, co "mocne" 2.0T przy nizszej predkosci.
Czyli: dlaczego przy prawie max uzyciu mocy w Vectrze (ktora pewnie ma
jakies 120-130 koni) spalanie jest podobne, jak w jadacym "na pol gwizdka" i
na dodatek wolniej 2.0T (211 koni).
link ktory wielokrotnie podawalem
http://www081.thinkquest.dk/physics1.htm
Masz tu mape spalania silnika w zaleznosci od obrotow i obciazenia.
Nie wiem czy da sie to przeniesc na zaturbiony silnik,
pewnie jeszcze z EGR, ale zobacz jak spada sprawnosc wolnossacego
benzyniaka przy niskim obciazeniu. Vectra ma szanse pracowac obszarze
280g/kWh, a volvo nawet 400-500.
Dodatkowo vectra ma dosc dobra aerodynamike - zobacz na predkosci
maksymalne i moc silnika roznych wersji.
No i wypadaloby sprwadzic te predkosci np GPS czy slupkami - moze
to jest naprawde 120 i 135 km/h
J.
8 |
Data: Kwiecien 08 2007 23:52:21 | Temat: Re: 2,0T kontra 1,8 | Autor: J.F. |
On Sun, 8 Apr 2007 21:39:02 +0200, Tomek wrote:
Czyli: dlaczego przy prawie max uzyciu mocy w Vectrze (ktora pewnie ma
jakies 120-130 koni) spalanie jest podobne, jak w jadacym "na pol gwizdka" i
na dodatek wolniej 2.0T (211 koni).
Aaa - no i sprawa podstawowa - czy to bylo rowne 150 na autostradzie,
czy "jak sie dalo to do 150, a srednia z trasy wyszla 80" ..
J.
9 |
Data: Kwiecien 09 2007 11:58:15 | Temat: Re: 2,0T kontra 1,8 | Autor: PeJot - Krk |
Użytkownik "Romek Janowski" napisał w wiadomości
Czemu w moim V850 T5 (2,0T - 211 KM) spalanie przy 120 wynosi około 10 litrów, gdy jadac np Vectra C 150 km/h (slnik 1,8) jest to 10,5 litra benzyny?
Nie wiem ile KM ma Vectra ale przeciez moj silnik jest duzo silniejszy.
Samochod ma 10 lat ale silnik jest w miare nowoczesny (dalej montowany np w obecnie sprzedawanych S80).
Czemu zatem przy "wysilku" mocny silnik pali wiecej niz slabszy i mniejszy?
850 T5 to 2,3T-225KM i jego apetyt na paliwo jest szeroko znany - w dużym
mieście 15 litrów to normalka ...
Z tego co pamiętam to na trasie jadąc równo ok.100km/h (co nie jest łatwe
bo kusi moc pod pedałem ;) można było zejść do ok.8,5 litra/100km.
A tak ogólnie co do spalania to przecież trzeba nakarmić te 5 cylindrów,
Vectra ma tylko 4 ...
pozdro & mokrego dyngusa
PeJot
Civic 3D 1.4iS'97
11 |
Data: Kwiecien 09 2007 23:42:12 | Temat: Re: 2,0T kontra 1,8 | Autor: fuen |
vectra ma wspolczynnik aerodynamiczny rzedu Cx=0,30
chyba najnizszy w swojej klasie
poza tym w gre wchodzi jeszcze sprawnosc silnika
(ilosc paliwa zuzytego dla wygenerowania 1 kWh)
a opel ma oszczedne silniki
| | | | | | | | |