Grupy dyskusyjne   »   2.4 JTD

2.4 JTD



1 Data: Listopad 27 2009 11:38:24
Temat: 2.4 JTD
Autor: Kalafior 

Potrzebowałbym opini na temat silnika 2.4 JTD, interesuje mnie trwałość, co
się psuje najczęściej jak sprawuje się osprzęt typu EGR i turbina itp.



2 Data: Listopad 27 2009 11:45:21
Temat: Re: 2.4 JTD
Autor: krzysiek82 

Kalafior pisze:

Potrzebowałbym opini na temat silnika 2.4 JTD, interesuje mnie trwałość, co się psuje najczęściej jak sprawuje się osprzęt typu EGR i turbina itp.

Podobnie jak w silniku 1.9 JTD sprawdza się zasada: trwałość zależy od właścicieli/właściciela. Każdy silnik można zajechać nawet przez 1000km albo i mniej. Jeśli się dba to ani turbo nie sprawia problemu ani wtryski. Jedyne co jest moim zdaniem niepotrzebne to zawór EGR. U mnie zawór wyciąłem ze sterownika, wyczyściłem cały dolot z syfu, zaślepiłem flanszami połączenie EGR  z kolektorem wydechowym i po sprawie.
Różnic w spalaniu żadnych nie ma, modyfikacja nie wpływa w żaden sposób na trwałość silnika, nie licząc tego, że silnik nie dostaje ponownie syfu.

--
krzysiek82

3 Data: Listopad 27 2009 12:07:09
Temat: Re: 2.4 JTD
Autor: wchpikus 

Witam!


zawór wyciąłem ze sterownika, wyczyściłem cały dolot z syfu, zaślepiłem flanszami połączenie EGR  z kolektorem wydechowym i po sprawie.
Różnic w spalaniu żadnych nie ma, modyfikacja nie wpływa w żaden sposób na trwałość silnika, nie licząc tego, że silnik nie dostaje ponownie syfu.

Niestety nie dopalasz spalin, co wiaze sie z wiekszymi zanieczyszczeniami..
Nie wiem, ale jesli jest EGR to ma byc, balbym sie za granice jechac, mandaty drogie.

4 Data: Listopad 27 2009 12:12:14
Temat: Re: 2.4 JTD
Autor: krzysiek82 

wchpikus pisze:

Niestety nie dopalasz spalin, co wiaze sie z wiekszymi zanieczyszczeniami..
Nie wiem, ale jesli jest EGR to ma byc, balbym sie za granice jechac, mandaty drogie.


Nie lubię zbytnio jak ekologia daje mi po kieszeni poza tym szkoda mi silnika, żeby to badziewie stosować. Poza tym,już kilka osób robiło pomiar zadymienia/sadzy itd i jakoś specjalnie różnic przed wywaleniem EGR i po nie było. Tak na prawdę jedyny element jakiego nie usunę a bez którego silnik działa to katalizator.

--
krzysiek82

5 Data: Listopad 27 2009 12:17:10
Temat: Re: 2.4 JTD
Autor: wchpikus 

Witam!

Tak na prawdę jedyny element jakiego nie usunę a bez którego silnik działa to katalizator.

Dokladnie, nie dopalasz sadzy, wiec ladujesz ja w katalizator..
A dokladnie nie zadymienia czy sadzy masz wiecej, ale tlekow azotu i weglowodorow.
Pozdrawiam

6 Data: Listopad 27 2009 12:23:50
Temat: Re: 2.4 JTD
Autor: krzysiek82 

wchpikus pisze:

Dokladnie, nie dopalasz sadzy, wiec ladujesz ja w katalizator..
A dokladnie nie zadymienia czy sadzy masz wiecej, ale tlekow azotu i weglowodorow.
Pozdrawiam


auto które było sprawdzane z tego co wiem miało customowy wydech bez kata. Coś w tym jest co piszesz, ale czy jest aż tak dramatycznie to wątpię.

--
krzysiek82

7 Data: Listopad 27 2009 12:26:48
Temat: Re: 2.4 JTD
Autor: Kalafior 

Zgadzam się z Krzyśkiem, EGR jest zbyteczny i zarazem bardzo upierdliwy
lepiej go zaślepić niż wymieniać, i racja nie będzie się silnik zasyfiał.

8 Data: Listopad 27 2009 13:38:17
Temat: Re: 2.4 JTD
Autor: wchpikus 

Witam!

Zgadzam się z Krzyśkiem, EGR jest zbyteczny i zarazem bardzo upierdliwy lepiej go zaślepić niż wymieniać, i racja nie będzie się silnik zasyfiał.

Mysle ze jakby byl zbyteczny, nie instalowali by go wogole.
Jest jednak, a tak naprawde zadko sie zacina..

9 Data: Listopad 27 2009 14:09:48
Temat: Re: 2.4 JTD
Autor: krzysiek82 

wchpikus pisze:

Mysle ze jakby byl zbyteczny, nie instalowali by go wogole.
Jest jednak, a tak naprawde zadko sie zacina..

ja też nie jestem zwolennikiem poprawiania producenta,ale mam świadomoć, że producent sam z siebie tego nie zastosował, bo został zmuszony przez rygorystyczne normy emisji spalin.

--
krzysiek82

10 Data: Listopad 27 2009 15:56:56
Temat: Re: 2.4 JTD
Autor: wchpikus 

Witam!

ja też nie jestem zwolennikiem poprawiania producenta,ale mam świadomoć, że producent sam z siebie tego nie zastosował, bo został zmuszony przez rygorystyczne normy emisji spalin.

Tez tak mysle.
Ale znajac naszych zachodnich sasiadow, jak zlapia gdzies w Berline to to klops...
A potrafia, nie tylko u Niewczech.

11 Data: Listopad 27 2009 16:03:59
Temat: Re: 2.4 JTD
Autor: krzysiek82 

wchpikus pisze:

Tez tak mysle.
Ale znajac naszych zachodnich sasiadow, jak zlapia gdzies w Berline to to klops...
A potrafia, nie tylko u Niewczech.

gdyby jakoś specjalnie dymił czy coś to pewnie tak, ale w przeciwnym wypadku raczej sie nie ma czego obawiać, czasami jestem w Niemcowni kilka razy w ciągu miesiąca i jeszcze nikt się do mnie nie doczepił.

--
krzysiek82

12 Data: Listopad 27 2009 12:41:12
Temat: Re: 2.4 JTD
Autor: Paweł Olaszek 

On 27 Lis, 14:09, krzysiek82  wrote:

wchpikus pisze:

> Mysle ze jakby byl zbyteczny, nie instalowali by go wogole.

ja też nie jestem zwolennikiem poprawiania producenta,ale mam
świadomość, że producent sam z siebie tego nie zastosował, bo został
zmuszony przez rygorystyczne normy emisji spalin.

Niby racja, ale musisz uważać, bo gdzieś na sąsiedniej grupie jest
ormowiec, który jeździ z kamerą i nagrywa tych którzy PoRD łamią. Jak
Cię wywęszy, to złoży donos na policję i tuż przed świętami dostaniesz
500zł do zapłacenia i DR do Wydziału Komunikacji.

--
pozdrawiam,
Paweł

13 Data: Listopad 27 2009 01:01:11
Temat: Re: 2.4 JTD
Autor: \M. 

Głupoty piszecie
EGR ma za zadanie:
1. obnizenie temperatury spalania dopuszczając spaliny a tym samym mniej
NOx.
2. Na  zimnym silniku przyspiesza rozgrzewanie silnika i tym samym dopala
czasteczki niespalonego paliwa
3. Upuszcza cisnienie z kolektora przy zmianie biegów chroniąc turbine przed
gwałtowną zmianą predkosci - chmurka przy zmianie biegów
4. Czasem połaczone z wymiennikiem ciepła 1.3 16V JTD - szybkie nagrzewnie
wnętrza zimą
Zatkanie jego powoduje ze w silniku jest wiecej tlenu.
Na zimnym silniku weglowodory idą w wydech a na gorącym wiecej NOx .
Zatykając EGR silnik niebedzie bardziej dymił za to popsuje sie jakość
spalin. .

Jak zatkasz go fachowo to nikt nie zauwazy. Nikt nie bezdzie podnosic
pokrywy zeby spr czy on jest czy go nie ma nawet na badaniach techniczych.

pozdro

Użytkownik "Paweł Olaszek"  napisał w wiadomości

On 27 Lis, 14:09, krzysiek82  wrote:

wchpikus pisze:

> Mysle ze jakby byl zbyteczny, nie instalowali by go wogole.

ja też nie jestem zwolennikiem poprawiania producenta,ale mam
świadomość, że producent sam z siebie tego nie zastosował, bo został
zmuszony przez rygorystyczne normy emisji spalin.

Niby racja, ale musisz uważać, bo gdzieś na sąsiedniej grupie jest
ormowiec, który jeździ z kamerą i nagrywa tych którzy PoRD łamią. Jak
Cię wywęszy, to złoży donos na policję i tuż przed świętami dostaniesz
500zł do zapłacenia i DR do Wydziału Komunikacji.

--
pozdrawiam,
Paweł

14 Data: Listopad 30 2009 16:52:25
Temat: Re: 2.4 JTD
Autor: krzysiek82 

\M. pisze:

3. Upuszcza cisnienie z kolektora przy zmianie biegów chroniąc turbine przed gwałtowną zmianą predkosci - chmurka przy zmianie biegów

Nie ukrywam, że ten fragment zaciekawił mnie najbardziej, sam nie wiem co mam teraz myśleć. Czy mógłbyś go rozwinąć. Przecież przy turbinie jest zawór spustu ciśnienia.

--
krzysiek82

15 Data: Grudzien 01 2009 08:30:35
Temat: Re: 2.4 JTD
Autor: wchpikus 

Witam!

\M. pisze:
3. Upuszcza cisnienie z kolektora przy zmianie biegów chroniąc turbine przed gwałtowną zmianą predkosci - chmurka przy zmianie biegów
Chmurka bierze sie stad:
-wciskasz gwaltownie gaz
-wtryski leja paliwo, proporcjonalnie silnik powinien dostac duuuzo powietrza.
-zanim wlaczy sie turbina i go dostarczy, niestety masz mieszanke bogata w rope.
Po wlaczeniu sie turbiny mieszanka zostaje wyrownana.
Chmura jest objawem "za duzo ropy, za malo powietrza".
EGR dopala wtedy spaliny, wiec nie powinno byc chmury.
Jesli nie dziala poprawnie, moze sie zdazyc ze bedzie walil niedopalona mieszanke w wydech.
Oczywiscie dynamika spada wraz z otwarciem egr-a.



Nie ukrywam, że ten fragment zaciekawił mnie najbardziej, sam nie wiem co mam teraz myśleć. Czy mógłbyś go rozwinąć. Przecież przy turbinie jest zawór spustu ciśnienia.

Turbina nie ma tutaj nic do rzeczy, jest tylko po to, by te powietrze dostarczyc.

16 Data: Listopad 30 2009 23:58:10
Temat: Re: 2.4 JTD
Autor: \M. 

Dokładnie
Jesli EGR jest zablokowane i nie trzyma cisnienia to nadcisnenie  idzie w
wydech....
przepływomierz prawidłowo widzi 50 kg a w cylindrze jest ze 30 i masz
oszukany skład

Turbiny maja zawór upstowy ale w benzyniakach i sa to zupełne inne
konstrukcje
Turbino o zmiennej geomtrii nie maja

W skrajnym przypadku
Wyobraz sobie ze piłujesz na 3biegu ostro pod góre, np wyprzedzasz TIRa
obroty powiedzmy 4000.
Turbina pracuje pełną parą i kreci sie ok 100tys obr, i zmienamy szybko bieg
na IV albogwałtownie hamujemy.
Obroty szybko spadają a turbina powoli, duze sisnienie tez jest w
intercoolerze i przewodach.
efektem bedzie przeladowanie zatem sterownik otwiera EGR i upuszcza troche
cianiena - i jesli
 w EGR jest troche luznego syfu to go wydmuchuje.
Idea jest ochrona układu przeniesienia napędu i turbiny ( naprezenie
łopatek)
Jak to sprawidzic - wez tester i sie przejedz -w detalu ustaw strategie
zaworu EGR i zobaczysz na BOSCH 16EDC widac dokladnie

 Skad wie ze zmianiamy bieg?
czujnik sprzegła - lub hamulca zmienia strategie (mape) wtrysku
Wczasie jazdy wcisnij lekko stop by zapaliły sie swiatla - powinien strcic
sporo mocy.






Użytkownik "wchpikus"  napisał w wiadomości

Witam!

\M. pisze:
3. Upuszcza cisnienie z kolektora przy zmianie biegów chroniąc turbine
przed gwałtowną zmianą predkosci - chmurka przy zmianie biegów
Chmurka bierze sie stad:
-wciskasz gwaltownie gaz
-wtryski leja paliwo, proporcjonalnie silnik powinien dostac duuuzo
powietrza.
-zanim wlaczy sie turbina i go dostarczy, niestety masz mieszanke bogata w
rope.
Po wlaczeniu sie turbiny mieszanka zostaje wyrownana.
Chmura jest objawem "za duzo ropy, za malo powietrza".
EGR dopala wtedy spaliny, wiec nie powinno byc chmury.
Jesli nie dziala poprawnie, moze sie zdazyc ze bedzie walil niedopalona
mieszanke w wydech.
Oczywiscie dynamika spada wraz z otwarciem egr-a.



Nie ukrywam, że ten fragment zaciekawił mnie najbardziej, sam nie wiem co
mam teraz myśleć. Czy mógłbyś go rozwinąć. Przecież przy turbinie jest
zawór spustu ciśnienia.

Turbina nie ma tutaj nic do rzeczy, jest tylko po to, by te powietrze
dostarczyc.


2.4 JTD



Grupy dyskusyjne