5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
1 | Data: Lipiec 25 2008 14:56:22 |
Temat: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | |
Autor: opek | jak wiadomo w zyciu duzy moze wiecej ... czyli spotkanie fiata 500 2 |
Data: Lipiec 25 2008 14:58:21 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Boombastic |
jak wiadomo w zyciu duzy moze wiecej ... czyli spotkanie fiata 500 Trzeba wiedziec jak odczytywac dane NCAP by potem się tym nie podniecać. 3 |
Data: Lipiec 25 2008 15:27:47 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: opek | Trzeba wiedziec jak odczytywac dane NCAP by potem się tym nie podniecać. ja sie nie podniecam tylko ostrzegam przedstawicieli handlowych ktorzy zawsze sa najszybsi a wiadomo jakimi najczesciej pojazdami pomykaja 4 |
Data: Lipiec 25 2008 14:34:47 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: BrunoJ | Boombastic napisał(a): Ja to nie wiem jak do konca odczytac ten artykul. Oni jechali po 56kmh kazdy czy lacznie? Bo jesli kazdy (a tak by raczej wynikalo) to sa troche inne warunki niz przy klasycznych testach NCAPa. Swoja droga jakos od razu jednoznacznie mi ten artykul nasunal skojarzenie jak pewien kolega grupowy udzielal sie w tego typu dyskusjach i wyzywal wlascicieli Tico czy matiza na pojedynek ze swoja Granada - ktora na dzis ma pewnie 0 gwiazdek ;-) pozdr Bruno Citroen ZX, Bydg -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 5 |
Data: Lipiec 25 2008 16:43:58 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Boombastic | Trzeba wiedziec jak odczytywac dane NCAP by potem się tym nie podniecać.Ja to nie wiem jak do konca odczytac ten artykul. Oni jechali po 56kmh kazdy Wydaje mi się, że raczej kazdy skoro płaczą, że kierowca Fiata mógłby zejść. Swoja droga jakos od razu jednoznacznie mi ten artykul nasunal skojarzenie jak Ale to niestety tak tez moze wyglądac. Ludzie się brandzlują tymi gwiazdkami nie zdając sobie sprawy z podziału na klasy pojazdów i na bardzo niską prędkośc testową. Jesli przy 64 km/h kierowca się otrzepuje i wychodzi bez szwanku to już przy setce moze wyjśc, ale nogami do przodu. A co przy ostanim wypadku Geremka? Merca można było rozpoznac po tylnej lampie. Fizyki się tak łatwo nie oszuka. 6 |
Data: Lipiec 25 2008 17:06:30 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Boombastic, ostanim wypadku Geremka? Merca można było rozpoznac po tylnej lampie. Fizyki Merca Geremka zmasakrowali strażacy, wycinając dach, drzwi i słupki. Normalna praktyka w ciężkich wypadkach. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 7 |
Data: Lipiec 25 2008 17:24:34 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Boombastic | Merca Geremka zmasakrowali strażacy, wycinając dach, drzwi i słupki. Domyslam się, że kabrio to się zrobiło po wypadku, niemniej jednak zderzenie przy takiej pedkości powoduje baaardzo duże deformacje. 8 |
Data: Lipiec 25 2008 17:28:48 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Boombastic, Merca Geremka zmasakrowali strażacy, wycinając dach, drzwi i słupki.Domyslam się, że kabrio to się zrobiło po wypadku, niemniej jednak zderzenie Oczywiście. Ale nie zapominaj, że to była praktycznie czołówka i tu nawet Granada nie pomoże. Ja w takiej sytuacji wybrałem skok do rowu - razem z pasażerem wyszliśmy bez szwanku a samochód jeździ do dzisiaj. Gdybym do rowu nie skoczył - wyskrobywaliby mnie łyżeczką i byłoby ciężko odróżnić moje resztki od pasażera. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 9 |
Data: Lipiec 25 2008 15:43:47 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: BrunoJ | RoMan Mandziejewicz napisał(a): Hello Boombastic,Mnie sie kojarzy pokazywany w TVN Turbo w ramach programu o wypadkach dzwon Grand Voyagera z dostawczakiem. Z voyagera zostalo troche 3go rzedu (predkosc okolo 120 + predkosc ciezarowki z przeciwka), w tym przypadku wyniki NCAPa sa chyba jednak miarodajne - Voyager jeszcze w poprzednim modelu mial 0, teraz chyba 2,5 dostal (ginie tylko pasazer, a kierowcy urywa tylko jedna noge). Wiadomo ze gwiazdki sa w klasach, ale cos tam w nich jest. Ja w takiej sytuacji wybrałem skok do rowu - razem z pasażerem Roznie bywa. Otylii sie nie tak nie udalo. Ale chyba i tak warto probowac, bo przy czolowce z czyms duzym szanse sa zerowe. pozdrawiam Bruno Citroen ZX, Bydg -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 10 |
Data: Lipiec 25 2008 21:18:06 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: DoQ | BrunoJ pisze: Mnie sie kojarzy pokazywany w TVN Turbo w ramach programu o wypadkach dzwon Nie typowy dostawczak tylko ciezarowka-chlodnia ktora zostala niezle zdemolowana. Jakos nie widze malego auta wielogwiazdkowego robiacego takie szkody ciezarowce - tak apropos mas. http://wiadomosci.onet.pl/99404,8,0,pokaz.html Pozdrawiam Pawel 11 |
Data: Lipiec 25 2008 23:36:41 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Boombastic" napisał w wiadomości Merca Geremka zmasakrowali strażacy, wycinając dach, drzwi i słupki. Pasażerka przeżyła. Geremek nie miał chyba zapiętych pasów. MK 12 |
Data: Lipiec 28 2008 11:21:54 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 25 Jul 2008 16:43:58 +0200, "Boombastic" Ale to niestety tak tez moze wyglądac. Ludzie się brandzlują tymi gwiazdkami Gorzej. Noga już przy 70km/h wyjść nogami do przodu. ostanim wypadku Geremka? Merca można było rozpoznac po tylnej lampie. Fizyki No tu akurat widzisz efekty rozcinania auta. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 13 |
Data: Lipiec 25 2008 21:20:03 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: DoQ | BrunoJ pisze: Swoja droga jakos od razu jednoznacznie mi ten artykul nasunal skojarzenie jak pewien kolega grupowy udzielal sie w tego typu dyskusjach i wyzywal Zapewniam cie ze po zderzeniu z granada wlasciciel tico/matiza zobaczylby wszystkie gwiazdki.... Pozdrawiam Pawel 14 |
Data: Lipiec 26 2008 00:37:36 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Rosomaczek | DoQ pisze: Zapewniam cie ze po zderzeniu z granada wlasciciel tico/matiza Tico to akurat jedno z najbardziej niebezpiecznych aut w swojej klasie, homologacje też dostało bodaj warunkowo. -- Rosomaczek, co włazi na krzaczek 15 |
Data: Lipiec 25 2008 23:33:29 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik " BrunoJ" napisał w wiadomości Boombastic napisał(a): Jedną ma. Wszystko ma jedną, choćby nie wiem co. Jedna jest za nic. Serio. MK 16 |
Data: Sierpien 01 2008 09:49:17 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Jakub Witkowski | BrunoJ pisze: Ja to nie wiem jak do konca odczytac ten artykul. Oni jechali po 56kmh kazdy Gdy spotykają się dwa identyczne auta, oba z prędkością testową, to dla każdego oznacza mniej-więcej to samo, co uderzenie w mur również z prędkością testową. Nie ma "dodawania prędkości", to mit. Wystarczy popatrzyć na symetrię zdarzenia. Ale tu się spotykają dwa nierówne auta, i mimo że jadą równo, dlatego dla cięższego jest tak, jakby wjechał w stałą przeszkodę znacznie *wolniej*, a mniejszy - znacznie *szybciej*. W sensie - prędkość mniejszego zmienia się w zderzeniu znacznie bardziej, czyli działają na nie dużo większe przeciążenia. Pomijam już nawet wpływ długości stref zgniotu, załóżmy nawet że są równe... Aby małe auto przy kolizji drogowej dorównało bezpieczeństwu dużemu, musiałoby być od tego dużego znaaacznie bezpieczniej zbudowane (ale jak, w tych gabarytach?). Różnica jednej gwiazdki to jak widać o wiele za mało :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 17 |
Data: Sierpien 01 2008 10:47:47 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 01 Aug 2008 09:49:17 +0200, Jakub Witkowski Pomijam już nawet wpływ długości stref zgniotu, załóżmy nawet że są równe... Nie musisz pomijać. Ni ema znaczenia które auto ma wiecej. Liczy sie ich suma. Aby małe auto przy kolizji drogowej dorównało bezpieczeństwu dużemu, musiałoby Przede wszystkim - musiałoby miec odpowiednią masę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 18 |
Data: Sierpien 01 2008 19:25:47 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Boombastic | Gdy spotykają się dwa identyczne auta, oba z prędkością testową, to dla każdego A ja tego nie rozumiem, wytłumacz proszę dlaczego sumowanie predkości to mit. Skoro dwa pojazdy jadą w swoim kierunku z predkością testową to z punktu widzenia punktu styku pojazdów w miejscu zderzenia zbliżają się z predkością testową. Ale z punktu widzenia obserwatora zewnętrznego zbliżają się w stosunku do siebie z podwojoną predkością testową. Względem kierowcy znajdującego się w dowolnym pojeździe zbliżają się one do siebie z podwojoną predkością. Czyli efekt byłby taki sam jakby jedno auto stało, a drugie jechało w jego kierunku z prędkością podwojoną. A crash testy wykonuje się z predkością testową w nieporuszającą się przeszkodę odkształcalną. A ty sugerujesz, że podwojona prędkość jest taka sama jak prędkość testowa. 19 |
Data: Sierpien 04 2008 17:05:40 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: kamil | On Aug 1, 6:25 pm, "Boombastic" predkością. Czyli efekt byłby taki sam jakby jedno auto stało, a drugie Poprawcie mnie jesli sie myle, ale to chyba nie do konca to samo. Energia poruszajacy sie podczas zderzenia ma wektor skierowany w strone, w ktora pojazd sie porusza. W chwili zetkniecia sie samochodow, obydwa nadal posiadaja jakas-tam energie kinetyczna skierowana w przeciwne strony. W przypadku gdyby jeden z samochodow stal, czesc energii zostala by przeniesiona na ruch stojacego pojazdu w tym samym kierunku, co pojazdu w ruchu. Czyli po prostu walacy w zaparkowany samochod przesunie go nieco, co juz samo w sobie pochlonie czesc energii zderzenia (niewiele, ale jednak). A to juz nie to samo, co nieporuszajaca sie przeszkoda odksztalcalna z testow NCAP. Pozdrawiam Kamil 20 |
Data: Sierpien 18 2008 21:39:18 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 4 Aug 2008 17:05:40 -0700 (PDT), kamil predkością. Czyli efekt byłby taki sam jakby jedno auto stało, a drugie Policz sume tej energii. W przypadku gdyby jeden z samochodow stal, czesc energii zostala by Dokładnie to samo. Zmień układ odniesienia. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 21 |
Data: Lipiec 25 2008 15:00:51 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Robert Wicik | Użytkownik "opek" napisał w wiadomości jak wiadomo w zyciu duzy moze wiecej ... czyli spotkanie fiata 500 Bo trzeba pamiętać, że gwiazdki przyznawane są w klasach aut . Gdy spotka się duży z małym, to nie można wprost wnioskować na podstawie gwiazdek. Mały wygra z dużym, gdy duży będzie dużo starszą konstrukcją niż mały, tak jak to było w teście nowego, małego Modusa ze starym, dużym Volvo. 22 |
Data: Lipiec 25 2008 15:25:07 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Bartek | Samochód który ma 4 gwiazdki wcale nie musi być bezpieczniejszy dla kierowcy 23 |
Data: Lipiec 25 2008 17:09:28 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: lublex |
Samochód który ma 4 gwiazdki wcale nie musi być bezpieczniejszy dla kierowcy niż ten z 4. Np. jedna gwiazdka jest za bezpieczeństwo przy potrąceniu przechodnia... Oczywiście się zgadzam. Oba są tak samo bezpieczne :) pozdr lublex 24 |
Data: Lipiec 25 2008 18:41:29 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Spion |
Hihi, pomylka ;) Mialo byc 5! :) Miki 25 |
Data: Lipiec 25 2008 23:31:11 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Bartek" napisał w wiadomości Samochód który ma 4 gwiazdki wcale nie musi być bezpieczniejszy dla kierowcy niż ten z 4. Np. jedna gwiazdka jest za bezpieczeństwo przy potrąceniu przechodnia... Nieprawda. MK 26 |
Data: Lipiec 26 2008 00:07:52 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Spion | Nieprawda. Naprawde? To ciekawe, czytalem kilkukrotnie o sytuacjach kiedy dany model samochodu nie uzyskał 5 gwiazdek tylko 4 ze wzgledu na wysoce prawdopodobne wystąpienie wysokich urazów uderzonego pieszego... Pzdr, Miki 27 |
Data: Lipiec 26 2008 09:09:54 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Papkin | Spion wrote: Nieprawda. dla pieszych sa osobne gwiazdki i nikt tego nie czyta bo po co. 28 |
Data: Lipiec 26 2008 14:54:52 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Krzysiek | dla pieszych sa osobne gwiazdki i nikt tego nie czyta bo po co. dokladnie poprzednikowi sie pomylilo, wiedzial, ze dzwnonia ... jedna gwiazdka mniej to jest i owszem za brak przypominania o zapieciu pasow .... 29 |
Data: Lipiec 26 2008 19:59:01 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości dla pieszych sa osobne gwiazdki i nikt tego nie czyta bo po co. Też nieprawda. Są dodatkowe punkty za przypominacz, ale nie aż cała gwiazdka. http://tinyurl.com/69utam MK 30 |
Data: Lipiec 26 2008 11:56:23 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Arek ;-) |
Też nieprawda. Są dodatkowe punkty za przypominacz, ale nie aż cała Ale ten jeden przypominacz wystarczył aby Merc W203, który był 4ro gwiazdkowym autem stał się 5cio gwiazdkowym ;-) Ot takie błędne koło. 31 |
Data: Lipiec 26 2008 19:39:53 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Spion" napisał w wiadomości Nieprawda. Są trzy różne kategorie: ochrona dorosłych pasażerów, ochrona dziecka (pasażera), ochrona pieszego http://www.euroncap.com/carsearch.aspx MK 32 |
Data: Lipiec 25 2008 17:30:33 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: fuen | ja tam zawsze mowilem, ze bezgwiazdkowy KAMAZ jest najbezpieczniejszym autem 33 |
Data: Lipiec 25 2008 21:47:10 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Karolek |
ja tam zawsze mowilem, ze bezgwiazdkowy KAMAZ jest najbezpieczniejszym autem Ja wolalbym kraza :> Karolek 34 |
Data: Lipiec 25 2008 23:32:28 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "fuen" napisał w wiadomości ja tam zawsze mowilem, ze bezgwiazdkowy KAMAZ jest najbezpieczniejszym autem Zwłaszcza przy zderzeniu z podpora mostu. Most nietknięty, a kierowca martwy już pewnie przy 20-30 km/h. MK 35 |
Data: Lipiec 26 2008 09:10:28 | Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP | Autor: Papkin | fuen wrote: ja tam zawsze mowilem, ze bezgwiazdkowy KAMAZ jest ma gwiazdy, jedna czerwonš... |