Grupy dyskusyjne   »   5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP

5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP



1 Data: Lipiec 25 2008 14:56:22
Temat: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: opek 

jak wiadomo w zyciu duzy moze wiecej ... czyli spotkanie fiata 500
(5gwiazdek NCAP) z audi Q7 (4 gwiazdki)
http://moto.onet.pl/1499377,2217,artykul.html



2 Data: Lipiec 25 2008 14:58:21
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Boombastic 


Użytkownik "opek"  napisał w wiadomości

jak wiadomo w zyciu duzy moze wiecej ... czyli spotkanie fiata 500
(5gwiazdek NCAP) z audi Q7 (4 gwiazdki)
http://moto.onet.pl/1499377,2217,artykul.html

Trzeba wiedziec jak odczytywac dane NCAP by potem się tym nie podniecać.

3 Data: Lipiec 25 2008 15:27:47
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: opek 

Trzeba wiedziec jak odczytywac dane NCAP by potem się tym nie podniecać.


ja sie nie podniecam tylko ostrzegam przedstawicieli handlowych ktorzy
zawsze sa najszybsi a wiadomo jakimi najczesciej pojazdami pomykaja

4 Data: Lipiec 25 2008 14:34:47
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: BrunoJ 

Boombastic  napisał(a):


Użytkownik "opek"  napisał w wiadomości

> jak wiadomo w zyciu duzy moze wiecej ... czyli spotkanie fiata 500
> (5gwiazdek NCAP) z audi Q7 (4 gwiazdki)
> http://moto.onet.pl/1499377,2217,artykul.html

Trzeba wiedziec jak odczytywac dane NCAP by potem się tym nie podniecać.
Ja to nie wiem jak do konca odczytac ten artykul. Oni jechali po 56kmh kazdy
czy lacznie? Bo jesli kazdy (a tak by raczej wynikalo) to sa troche inne
warunki niz przy klasycznych testach NCAPa.

Swoja droga jakos od razu jednoznacznie mi ten artykul nasunal skojarzenie jak
pewien kolega grupowy udzielal sie w tego typu dyskusjach i wyzywal
wlascicieli Tico czy matiza na pojedynek ze swoja Granada - ktora na dzis ma
pewnie 0 gwiazdek ;-)

pozdr
Bruno
Citroen ZX, Bydg


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Lipiec 25 2008 16:43:58
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Boombastic 

Trzeba wiedziec jak odczytywac dane NCAP by potem się tym nie podniecać.
Ja to nie wiem jak do konca odczytac ten artykul. Oni jechali po 56kmh kazdy
czy lacznie? Bo jesli kazdy (a tak by raczej wynikalo) to sa troche inne
warunki niz przy klasycznych testach NCAPa.

Wydaje mi się, że raczej kazdy skoro płaczą, że kierowca Fiata mógłby zejść.

Swoja droga jakos od razu jednoznacznie mi ten artykul nasunal skojarzenie jak
pewien kolega grupowy udzielal sie w tego typu dyskusjach i wyzywal
wlascicieli Tico czy matiza na pojedynek ze swoja Granada - ktora na dzis ma
pewnie 0 gwiazdek ;-)

Ale to niestety tak tez moze wyglądac. Ludzie się brandzlują tymi gwiazdkami nie zdając sobie sprawy z podziału na klasy pojazdów i na bardzo niską prędkośc testową. Jesli przy 64 km/h kierowca się otrzepuje i wychodzi bez szwanku to już przy setce moze wyjśc, ale nogami do przodu. A co przy ostanim wypadku Geremka? Merca można było rozpoznac po tylnej lampie. Fizyki się tak łatwo nie oszuka.

6 Data: Lipiec 25 2008 17:06:30
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Boombastic,

Friday, July 25, 2008, 4:43:58 PM, you wrote:

[...]

ostanim wypadku Geremka? Merca można było rozpoznac po tylnej lampie. Fizyki
się tak łatwo nie oszuka.

Merca Geremka zmasakrowali strażacy, wycinając dach, drzwi i słupki.
Normalna praktyka w ciężkich wypadkach.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

7 Data: Lipiec 25 2008 17:24:34
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Boombastic 

Merca Geremka zmasakrowali strażacy, wycinając dach, drzwi i słupki.
Normalna praktyka w ciężkich wypadkach.

Domyslam się, że kabrio to się zrobiło po wypadku, niemniej jednak zderzenie przy takiej pedkości powoduje baaardzo duże deformacje.

8 Data: Lipiec 25 2008 17:28:48
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Boombastic,

Friday, July 25, 2008, 5:24:34 PM, you wrote:

Merca Geremka zmasakrowali strażacy, wycinając dach, drzwi i słupki.
Normalna praktyka w ciężkich wypadkach.
Domyslam się, że kabrio to się zrobiło po wypadku, niemniej jednak zderzenie
przy takiej pedkości powoduje baaardzo duże deformacje.

Oczywiście. Ale nie zapominaj, że to była praktycznie czołówka i tu
nawet Granada nie pomoże.
Ja w takiej sytuacji wybrałem skok do rowu - razem z pasażerem
wyszliśmy bez szwanku a samochód jeździ do dzisiaj. Gdybym do rowu nie
skoczył - wyskrobywaliby mnie łyżeczką i byłoby ciężko odróżnić moje
resztki od pasażera.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

9 Data: Lipiec 25 2008 15:43:47
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: BrunoJ 

RoMan Mandziejewicz  napisał(a):

Hello Boombastic,

Friday, July 25, 2008, 5:24:34 PM, you wrote:

>> Merca Geremka zmasakrowali strażacy, wycinając dach, drzwi i słupki.
>> Normalna praktyka w ciężkich wypadkach.
> Domyslam się, że kabrio to się zrobiło po wypadku, niemniej jednak zderzenie
> przy takiej pedkości powoduje baaardzo duże deformacje.

Oczywiście. Ale nie zapominaj, że to była praktycznie czołówka i tu
nawet Granada nie pomoże.
Mnie sie kojarzy pokazywany w TVN Turbo w ramach programu o wypadkach dzwon
Grand Voyagera z dostawczakiem. Z voyagera zostalo troche 3go rzedu (predkosc
okolo 120 + predkosc ciezarowki z przeciwka), w tym przypadku wyniki NCAPa sa
chyba jednak miarodajne - Voyager jeszcze w poprzednim modelu mial 0, teraz
chyba 2,5 dostal (ginie tylko pasazer, a kierowcy urywa tylko jedna noge).
Wiadomo ze gwiazdki sa w klasach, ale cos tam w nich jest.

Ja w takiej sytuacji wybrałem skok do rowu - razem z pasażerem
wyszliśmy bez szwanku a samochód jeździ do dzisiaj. Gdybym do rowu nie
skoczył - wyskrobywaliby mnie łyżeczką i byłoby ciężko odróżnić moje
resztki od pasażera.

Roznie bywa. Otylii sie nie tak nie udalo. Ale chyba i tak warto probowac, bo
przy czolowce z czyms duzym szanse sa zerowe.

pozdrawiam
Bruno
Citroen ZX, Bydg

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

10 Data: Lipiec 25 2008 21:18:06
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: DoQ 

  BrunoJ pisze:

Mnie sie kojarzy pokazywany w TVN Turbo w ramach programu o wypadkach dzwon
Grand Voyagera z dostawczakiem. Z voyagera zostalo troche 3go rzedu (predkosc
okolo 120 + predkosc ciezarowki z przeciwka), w tym przypadku wyniki NCAPa sa
chyba jednak miarodajne - Voyager jeszcze w poprzednim modelu mial 0, teraz
chyba 2,5 dostal (ginie tylko pasazer, a kierowcy urywa tylko jedna noge).
Wiadomo ze gwiazdki sa w klasach, ale cos tam w nich jest.

Nie typowy dostawczak tylko ciezarowka-chlodnia ktora zostala niezle zdemolowana. Jakos nie widze malego auta wielogwiazdkowego robiacego takie szkody ciezarowce - tak apropos mas.
http://wiadomosci.onet.pl/99404,8,0,pokaz.html


Pozdrawiam
Pawel

11 Data: Lipiec 25 2008 23:36:41
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Boombastic"  napisał w wiadomości

Merca Geremka zmasakrowali strażacy, wycinając dach, drzwi i słupki.
Normalna praktyka w ciężkich wypadkach.

Domyslam się, że kabrio to się zrobiło po wypadku, niemniej jednak zderzenie przy takiej pedkości powoduje baaardzo duże deformacje.

Pasażerka przeżyła. Geremek nie miał chyba zapiętych pasów.


MK

12 Data: Lipiec 28 2008 11:21:54
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 25 Jul 2008 16:43:58 +0200, "Boombastic"
 wrote:

Ale to niestety tak tez moze wyglądac. Ludzie się brandzlują tymi gwiazdkami
nie zdając sobie sprawy z podziału na klasy pojazdów i na bardzo niską
prędkośc testową. Jesli przy 64 km/h kierowca się otrzepuje i wychodzi bez
szwanku to już przy setce moze wyjśc, ale nogami do przodu. A co przy

Gorzej. Noga już przy 70km/h wyjść nogami do przodu.

ostanim wypadku Geremka? Merca można było rozpoznac po tylnej lampie. Fizyki
się tak łatwo nie oszuka.

No tu akurat widzisz efekty rozcinania auta.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

13 Data: Lipiec 25 2008 21:20:03
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: DoQ 

  BrunoJ pisze:

Swoja droga jakos od razu jednoznacznie mi ten artykul nasunal skojarzenie jak pewien kolega grupowy udzielal sie w tego typu dyskusjach i wyzywal
wlascicieli Tico czy matiza na pojedynek ze swoja Granada - ktora na dzis ma
pewnie 0 gwiazdek ;-)

Zapewniam cie ze po zderzeniu z granada wlasciciel tico/matiza zobaczylby wszystkie gwiazdki....

Pozdrawiam
Pawel

14 Data: Lipiec 26 2008 00:37:36
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Rosomaczek 

DoQ pisze:

Zapewniam cie ze po zderzeniu z granada wlasciciel tico/matiza
zobaczylby wszystkie gwiazdki....

Tico to akurat jedno z najbardziej niebezpiecznych aut w swojej klasie,
homologacje też dostało bodaj warunkowo.

--
Rosomaczek, co włazi na krzaczek

15 Data: Lipiec 25 2008 23:33:29
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik " BrunoJ"  napisał w wiadomości

Boombastic  napisał(a):


Użytkownik "opek"  napisał w wiadomości

> jak wiadomo w zyciu duzy moze wiecej ... czyli spotkanie fiata 500
> (5gwiazdek NCAP) z audi Q7 (4 gwiazdki)
> http://moto.onet.pl/1499377,2217,artykul.html

Trzeba wiedziec jak odczytywac dane NCAP by potem się tym nie podniecać.
Ja to nie wiem jak do konca odczytac ten artykul. Oni jechali po 56kmh kazdy
czy lacznie? Bo jesli kazdy (a tak by raczej wynikalo) to sa troche inne
warunki niz przy klasycznych testach NCAPa.

Swoja droga jakos od razu jednoznacznie mi ten artykul nasunal skojarzenie jak
pewien kolega grupowy udzielal sie w tego typu dyskusjach i wyzywal
wlascicieli Tico czy matiza na pojedynek ze swoja Granada - ktora na dzis ma
pewnie 0 gwiazdek ;-)

Jedną ma. Wszystko ma jedną, choćby nie wiem co. Jedna jest za nic. Serio.


MK

16 Data: Sierpien 01 2008 09:49:17
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Jakub Witkowski 

  BrunoJ pisze:

Ja to nie wiem jak do konca odczytac ten artykul. Oni jechali po 56kmh kazdy
czy lacznie? Bo jesli kazdy (a tak by raczej wynikalo) to sa troche inne
warunki niz przy klasycznych testach NCAPa.

Gdy spotykają się dwa identyczne auta, oba z prędkością testową, to dla każdego
oznacza mniej-więcej to samo, co uderzenie w mur również z prędkością testową.
Nie ma "dodawania prędkości", to mit. Wystarczy popatrzyć na symetrię zdarzenia.

Ale tu się spotykają dwa nierówne auta, i mimo że jadą równo, dlatego dla cięższego
jest tak, jakby wjechał w stałą przeszkodę znacznie *wolniej*, a mniejszy - znacznie
*szybciej*. W sensie - prędkość mniejszego zmienia się w zderzeniu znacznie bardziej,
czyli działają na nie dużo większe przeciążenia.
Pomijam już nawet wpływ długości stref zgniotu, załóżmy nawet że są równe...
Aby małe auto przy kolizji drogowej dorównało bezpieczeństwu dużemu, musiałoby
być od tego dużego znaaacznie bezpieczniej zbudowane (ale jak, w tych gabarytach?).
Różnica jednej gwiazdki to jak widać o wiele za mało :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

17 Data: Sierpien 01 2008 10:47:47
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 01 Aug 2008 09:49:17 +0200, Jakub Witkowski
 wrote:

Pomijam już nawet wpływ długości stref zgniotu, załóżmy nawet że są równe...

Nie musisz pomijać. Ni ema znaczenia które auto ma wiecej. Liczy sie
ich suma.

Aby małe auto przy kolizji drogowej dorównało bezpieczeństwu dużemu, musiałoby
być od tego dużego znaaacznie bezpieczniej zbudowane (ale jak, w tych gabarytach?).

Przede wszystkim - musiałoby miec odpowiednią masę.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

18 Data: Sierpien 01 2008 19:25:47
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Boombastic 

Gdy spotykają się dwa identyczne auta, oba z prędkością testową, to dla każdego
oznacza mniej-więcej to samo, co uderzenie w mur również z prędkością testową.
Nie ma "dodawania prędkości", to mit. Wystarczy popatrzyć na symetrię zdarzenia.

A ja tego nie rozumiem, wytłumacz proszę dlaczego sumowanie predkości to mit. Skoro dwa pojazdy jadą w swoim kierunku z predkością testową to z punktu widzenia punktu styku pojazdów w miejscu zderzenia zbliżają się z predkością testową. Ale z punktu widzenia obserwatora zewnętrznego zbliżają się w stosunku do siebie z podwojoną predkością testową. Względem kierowcy znajdującego się w dowolnym pojeździe zbliżają się one do siebie z podwojoną predkością. Czyli efekt byłby taki sam jakby jedno auto stało, a drugie jechało w jego kierunku z prędkością podwojoną. A crash testy wykonuje się z predkością testową w nieporuszającą się przeszkodę odkształcalną. A ty sugerujesz, że podwojona prędkość jest taka sama jak prędkość testowa.

19 Data: Sierpien 04 2008 17:05:40
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: kamil 

On Aug 1, 6:25 pm, "Boombastic"
wrote:

predkością. Czyli efekt byłby taki sam jakby jedno auto stało, a drugie
jechało w jego kierunku z prędkością podwojoną. A crash testy wykonuje się z
predkością testową w nieporuszającą się przeszkodę odkształcalną. A ty


Poprawcie mnie jesli sie myle, ale to chyba nie do konca to samo.
Energia poruszajacy sie podczas zderzenia ma wektor skierowany w
strone, w ktora pojazd sie porusza. W chwili zetkniecia sie
samochodow, obydwa nadal posiadaja jakas-tam energie kinetyczna
skierowana w przeciwne strony.

W przypadku gdyby jeden z samochodow stal, czesc energii zostala by
przeniesiona na ruch stojacego pojazdu w tym samym kierunku, co
pojazdu w ruchu. Czyli po prostu walacy w zaparkowany samochod
przesunie go nieco, co juz samo w sobie pochlonie czesc energii
zderzenia (niewiele, ale jednak). A to juz nie to samo, co
nieporuszajaca sie przeszkoda odksztalcalna z testow NCAP.



Pozdrawiam
Kamil

20 Data: Sierpien 18 2008 21:39:18
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 4 Aug 2008 17:05:40 -0700 (PDT), kamil
 wrote:

predkością. Czyli efekt byłby taki sam jakby jedno auto stało, a drugie
jechało w jego kierunku z prędkością podwojoną. A crash testy wykonuje się z
predkością testową w nieporuszającą się przeszkodę odkształcalną. A ty


Poprawcie mnie jesli sie myle, ale to chyba nie do konca to samo.
Energia poruszajacy sie podczas zderzenia ma wektor skierowany w
strone, w ktora pojazd sie porusza. W chwili zetkniecia sie
samochodow, obydwa nadal posiadaja jakas-tam energie kinetyczna
skierowana w przeciwne strony.

Policz sume tej energii.

W przypadku gdyby jeden z samochodow stal, czesc energii zostala by
przeniesiona na ruch stojacego pojazdu w tym samym kierunku, co
pojazdu w ruchu. Czyli po prostu walacy w zaparkowany samochod
przesunie go nieco, co juz samo w sobie pochlonie czesc energii
zderzenia (niewiele, ale jednak). A to juz nie to samo, co
nieporuszajaca sie przeszkoda odksztalcalna z testow NCAP.

Dokładnie to samo. Zmień układ odniesienia.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

21 Data: Lipiec 25 2008 15:00:51
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Robert Wicik 

Użytkownik "opek"  napisał w wiadomości

jak wiadomo w zyciu duzy moze wiecej ... czyli spotkanie fiata 500
(5gwiazdek NCAP) z audi Q7 (4 gwiazdki)
http://moto.onet.pl/1499377,2217,artykul.html

Bo trzeba pamiętać, że gwiazdki przyznawane są w klasach aut .
Gdy spotka się duży z małym, to nie można wprost wnioskować na podstawie
gwiazdek.
Mały wygra z dużym, gdy duży będzie dużo starszą konstrukcją niż mały, tak
jak to było w teście nowego, małego Modusa ze starym, dużym Volvo.

22 Data: Lipiec 25 2008 15:25:07
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Bartek 

Samochód który ma 4 gwiazdki wcale nie musi być bezpieczniejszy dla kierowcy
niż ten z 4. Np. jedna gwiazdka jest za bezpieczeństwo przy potrąceniu
przechodnia...

Miki

23 Data: Lipiec 25 2008 17:09:28
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: lublex 


Użytkownik "Bartek"  napisał w wiadomości

Samochód który ma 4 gwiazdki wcale nie musi być bezpieczniejszy dla kierowcy niż ten z 4. Np. jedna gwiazdka jest za bezpieczeństwo przy potrąceniu przechodnia...

Oczywiście się zgadzam. Oba są tak samo bezpieczne :)

pozdr
lublex

24 Data: Lipiec 25 2008 18:41:29
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Spion 


Oczywiście się zgadzam. Oba są tak samo bezpieczne :)

pozdr
lublex



Hihi, pomylka ;) Mialo byc 5! :)

Miki

25 Data: Lipiec 25 2008 23:31:11
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Bartek"  napisał w wiadomości

Samochód który ma 4 gwiazdki wcale nie musi być bezpieczniejszy dla kierowcy niż ten z 4. Np. jedna gwiazdka jest za bezpieczeństwo przy potrąceniu przechodnia...

Nieprawda.


MK

26 Data: Lipiec 26 2008 00:07:52
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Spion 

Nieprawda.

Naprawde? To ciekawe, czytalem kilkukrotnie o sytuacjach kiedy dany model
samochodu nie uzyskał 5 gwiazdek tylko 4 ze wzgledu na wysoce prawdopodobne
wystąpienie wysokich urazów uderzonego pieszego...

Pzdr,

Miki

27 Data: Lipiec 26 2008 09:09:54
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Papkin 

Spion wrote:

Nieprawda.

Naprawde? To ciekawe, czytalem kilkukrotnie o sytuacjach kiedy dany
model samochodu nie uzyskał 5 gwiazdek tylko 4 ze wzgledu na wysoce
prawdopodobne wystąpienie wysokich urazów uderzonego pieszego...

dla pieszych sa osobne gwiazdki i nikt tego nie czyta bo po co.

28 Data: Lipiec 26 2008 14:54:52
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Krzysiek 

dla pieszych sa osobne gwiazdki i nikt tego nie czyta bo po co.

dokladnie poprzednikowi sie pomylilo, wiedzial, ze dzwnonia ...

jedna gwiazdka mniej to jest i owszem za brak przypominania o zapieciu pasow
....

29 Data: Lipiec 26 2008 19:59:01
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Krzysiek"  napisał w wiadomości

dla pieszych sa osobne gwiazdki i nikt tego nie czyta bo po co.

dokladnie poprzednikowi sie pomylilo, wiedzial, ze dzwnonia ...

jedna gwiazdka mniej to jest i owszem za brak przypominania o zapieciu pasow

Też nieprawda. Są dodatkowe punkty za przypominacz, ale nie aż cała gwiazdka.

http://tinyurl.com/69utam


MK

30 Data: Lipiec 26 2008 11:56:23
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Arek ;-) 


Też nieprawda. Są dodatkowe punkty za przypominacz, ale nie aż cała
gwiazdka.


Ale ten jeden przypominacz wystarczył aby Merc W203, który był 4ro
gwiazdkowym autem stał się 5cio gwiazdkowym ;-)

Ot takie błędne koło.

31 Data: Lipiec 26 2008 19:39:53
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Spion"  napisał w wiadomości

Nieprawda.

Naprawde? To ciekawe, czytalem kilkukrotnie o sytuacjach kiedy dany model samochodu nie uzyskał 5 gwiazdek tylko 4 ze wzgledu na wysoce prawdopodobne wystąpienie wysokich urazów uderzonego pieszego...

Są trzy różne kategorie: ochrona dorosłych pasażerów, ochrona dziecka (pasażera), ochrona pieszego

http://www.euroncap.com/carsearch.aspx


MK

32 Data: Lipiec 25 2008 17:30:33
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: fuen 

ja tam zawsze mowilem, ze bezgwiazdkowy KAMAZ jest najbezpieczniejszym autem

33 Data: Lipiec 25 2008 21:47:10
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Karolek 


Użytkownik "fuen"  napisał w wiadomoœci

ja tam zawsze mowilem, ze bezgwiazdkowy KAMAZ jest najbezpieczniejszym autem

Ja wolalbym kraza :>




Karolek

34 Data: Lipiec 25 2008 23:32:28
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "fuen"  napisał w wiadomości

ja tam zawsze mowilem, ze bezgwiazdkowy KAMAZ jest najbezpieczniejszym autem

Zwłaszcza przy zderzeniu z podpora mostu. Most nietknięty, a kierowca martwy już pewnie przy 20-30 km/h.


MK

35 Data: Lipiec 26 2008 09:10:28
Temat: Re: 5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP
Autor: Papkin 

fuen wrote:

ja tam zawsze mowilem, ze bezgwiazdkowy KAMAZ jest
najbezpieczniejszym autem


ma gwiazdy, jedna czerwonš...

5 gwiazdek NCAP kontra 4 gwiazdki NCAP



Grupy dyskusyjne