Grupy dyskusyjne   »   530D E39 - pytanko o skrzynkę

530D E39 - pytanko o skrzynkę



1 Data: Pa?dziernik 16 2008 04:57:24
Temat: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: JN 

Rozglądam się za jakimś E39/530D i mam okazję kupić model z 2003 roku
z uczciwym przebiegiem 280000 km.
Co budzi moje wątpliwości to fakt, że jest to wersja z ASB. Obecny
właściciel twierdzi, że skrzynia chodzi jak marzenia ale zapytany o
inspekcję skrzyni powiedział, że to niemieckie ASO powiedziałomu, że
BMW zaleca nie ruszanie skrzyni przez całe życie auta i tak było od
280kkkm...

I tu się kłania bmw-klub.pl i forum, gdzie opinie są dziwne. Jedni
twierdzą, że jak to możliwe, żeby nie zmieniąc oleju, drudzy że
skrzynia się nawet popsuje bez wymiany. IMO opinie są mocno
subiektywne, nie poparte żadnymi konkretami.

Moje pytanie - ufać BMW czu ufać klubowiczom.
Druga sprawa, czy mam się spodziewać remontu silnika przy takim
przebiegu ? (latany na autostradach z dużymi prędkościami, z drugiej
strony regularne inspekcje w ASO).



2 Data: Pa?dziernik 16 2008 12:30:37
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: Radarro 

JN  napisał(a):

Moje pytanie - ufa=E6 BMW czu ufa=E6 klubowiczom.

*** IMO w tym wypadku zaufac jednak klubowiczom i zmienic :) W dobrym
warsztacie i na odpowiedni olej, ale jednak zmienić przy tym przebiegu.

Druga sprawa, czy mam si=EA spodziewa=E6 remontu silnika przy takim
przebiegu ? (latany na autostradach z du=BFymi pr=EAdko=B6ciami, z drugiej
strony regularne inspekcje w ASO).

*** Czego sie spodziewac? Ano dalszej bezporoblemowej ekspoloatacji ;)))
Jeżeli przebieg uczciwy, serwisowany zgodnie z zaleceniami i użytkowany z
regułami sztuki, to spokojnie polata jeszcze (ze 200kkm na pewno - ale tu
już gdybam, bo to wróżenie z fusów ;)
Niech Ci go jakis dobry spec od beemek obejrzy pod kątem silnika, stanu
turbiny, ciśnień w układzie, odmmy, wtrysków i innych dwumas.
Wszystkiego nie da sie sprawdzic, ale kupując używanego diesla, raczej
profilaktycznie wiesz
ile kosztują ewentualne naprawy :)

Powodzenia

Aha - PS - 530i szukaj :)

Radarro
320i Touring
VFR8F



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

3 Data: Pa?dziernik 16 2008 21:57:55
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: Karolek 


Użytkownik "Radarro"  napisał w wiadomości

Niech Ci go jakis dobry spec od beemek obejrzy pod kątem silnika, stanu
turbiny, ciśnień w układzie, odmmy, wtrysków i innych dwumas.

Jak ASB to nie ma dwumasy.... jeden punkt mniej do sprawdzania ;>

Wszystkiego nie da sie sprawdzic, ale kupując używanego diesla, raczej
profilaktycznie wiesz
ile kosztują ewentualne naprawy :)

Powodzenia

Aha - PS - 530i szukaj :)

Niee, dobrze robi ze szuka 530d, to swietny silnik :>




Karolek

4 Data: Pa?dziernik 16 2008 14:21:26
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: Blyskacz 

Witam

niemieckie ASO powiedziałomu, że
BMW zaleca nie ruszanie skrzyni przez całe życie auta

nalezy sobie zadac pytanie, kiedy z punktu widzenia ASO auto konczy zywot ? ;-)

IMO opinie są mocno
subiektywne, nie poparte żadnymi konkretami.
jak to na wiekszosci  - na forum volvo i saaba jest dokladnie to samo - mity wymieszane z opiniami pseudo fachowcow, itd.

Moje pytanie - ufać BMW czu ufać klubowiczom.
ani jedno ani drugie - znalezc speca od polaczenia bmw+asb, co nie bedzie  pewnie latwe...
Obecnie wiekszosc producentow skrzyn biegow zaleca okresowa wymiane oleju tylko w przypadku intensywnej eksploatacji auta - taryfa, jazda po gorach, jazda z przyczepa itd. oraz w przypadku zmiany koloru, badz "przypalenia" oleju ( przegrzania ).
280kkm dla asb ma swoj wymiar i olej juz na bank nie jest idealny - ja osobiscie zdecydowalbym sie na wymiane.

Druga sprawa, czy mam się spodziewać remontu silnika przy takim
przebiegu ?
a z tym to trzeba udac sie  do wrozki ;-)
280kkm dla wspolczesnego klekota to tak pewnie mniej wiecej polowa jego zycia - wiekszosc sprowadzonych klekotow z D tyle ma i jezdzi dalej bez problemow, wiec tym to ja akurat za mocno bym sie nie przejmowal.

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

5 Data: Pa?dziernik 16 2008 20:22:24
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: jasio 

Blyskacz pisze:

Witam

niemieckie ASO powiedziałomu, że
BMW zaleca nie ruszanie skrzyni przez całe życie auta

nalezy sobie zadac pytanie, kiedy z punktu widzenia ASO auto konczy zywot ? ;-)

IMO opinie są mocno
subiektywne, nie poparte żadnymi konkretami.
jak to na wiekszosci  - na forum volvo i saaba jest dokladnie to samo - mity wymieszane z opiniami pseudo fachowcow, itd.

Moje pytanie - ufać BMW czu ufać klubowiczom.
ani jedno ani drugie - znalezc speca od polaczenia bmw+asb, co nie bedzie  pewnie latwe...
Obecnie wiekszosc producentow skrzyn biegow zaleca okresowa wymiane oleju tylko w przypadku intensywnej eksploatacji auta - taryfa, jazda po gorach, jazda z przyczepa itd. oraz w przypadku zmiany koloru, badz "przypalenia" oleju ( przegrzania ).
280kkm dla asb ma swoj wymiar i olej juz na bank nie jest idealny - ja osobiscie zdecydowalbym sie na wymiane.

No dobrze ale uczciwie dodaj, ze przy wymianie nowy olej czesto wyplukuje jakies opilki przy sprzegielkach i moze zdarzyc sie nawet tak, ze samochod na nowym oleju nie wyjedzie nawet z warsztatu...
generalnie to jest ruletka..
ja sam mam ten problem i nie wiem co zrobic..
moj zaufany mechanik powiedzial mi - jezdzic...
rzecz w tym, ze ciagam przyczepy

6 Data: Pa?dziernik 16 2008 20:11:20
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: Tadeusz Klatka 

Użytkuje e39 prawie od dwóch lat z nieco mniejszym przebiegiem.
Kupiłem od niemca z którym mam do dziś kontakt i usmiechnął sie na sugestie
o wymianie oleju.W instrukcji jest zaznaczone o ile dobrze
pamiętam -bezobsługowa o długim interwale.W niemczech w serwisie BMW także-
nic się nie dzieje więc fabryki nie poprawiać. Serwis BMW wrocław
poinformował że mają zabronione interwencje w takich sytucjach. Można więcej
zepsuć jak poprawić. Więc jakbym miał słuchać jakiegoś grupowicza że jest
inaczej długobym go prześwietlał.
A chodzi super więc niech tak zostanie.

Użytkownik "JN"  napisał w wiadomości

Rozglądam się za jakimś E39/530D i mam okazję kupić model z 2003 roku
z uczciwym przebiegiem 280000 km.
Co budzi moje wątpliwości to fakt, że jest to wersja z ASB. Obecny
właściciel twierdzi, że skrzynia chodzi jak marzenia ale zapytany o
inspekcję skrzyni powiedział, że to niemieckie ASO powiedziałomu, że
BMW zaleca nie ruszanie skrzyni przez całe życie auta i tak było od
280kkkm...

I tu się kłania bmw-klub.pl i forum, gdzie opinie są dziwne. Jedni
twierdzą, że jak to możliwe, żeby nie zmieniąc oleju, drudzy że
skrzynia się nawet popsuje bez wymiany. IMO opinie są mocno
subiektywne, nie poparte żadnymi konkretami.

Moje pytanie - ufać BMW czu ufać klubowiczom.
Druga sprawa, czy mam się spodziewać remontu silnika przy takim
przebiegu ? (latany na autostradach z dużymi prędkościami, z drugiej
strony regularne inspekcje w ASO).

7 Data: Pa?dziernik 16 2008 20:24:36
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: Arni 

Tadeusz Klatka pisze:

Użytkuje e39 prawie od dwóch lat z nieco mniejszym przebiegiem.
Kupiłem od niemca z którym mam do dziś kontakt i usmiechnął sie na sugestie o wymianie oleju.W instrukcji jest zaznaczone o ile dobrze pamiętam -bezobsługowa o długim interwale.

ale tez masz ASB ?

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

8 Data: Pa?dziernik 16 2008 21:16:40
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: Tadeusz Klatka 

Dodaje -skrzynia to steptronik.

Użytkownik "Arni"  napisał w wiadomości

Tadeusz Klatka pisze :
Użytkuje e39 prawie od dwóch lat z nieco mniejszym przebiegiem.
Kupiłem od niemca z którym mam do dziś kontakt i usmiechnął sie na
sugestie o wymianie oleju.W instrukcji jest zaznaczone o ile dobrze
pamiętam -bezobsługowa o długim interwale.

ale tez masz ASB ?

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

9 Data: Pa?dziernik 16 2008 22:02:00
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: Karolek 


Użytkownik "Tadeusz Klatka"  napisał w wiadomości

Użytkuje e39 prawie od dwóch lat z nieco mniejszym przebiegiem.
Kupiłem od niemca z którym mam do dziś kontakt i usmiechnął sie na sugestie o wymianie oleju.W instrukcji jest zaznaczone o ile dobrze pamiętam -bezobsługowa o długim interwale.W niemczech w serwisie BMW także- nic się nie dzieje więc fabryki nie poprawiać. Serwis BMW wrocław poinformował że mają zabronione interwencje w takich sytucjach. Można więcej zepsuć jak poprawić. Więc jakbym miał słuchać jakiegoś grupowicza że jest inaczej długobym go prześwietlał.

Glupoty pleciesz.

A chodzi super więc niech tak zostanie.


Jak chcesz aby dlugo jeszcze chodzilo to zmien ten olej, naprawde warto i duzo nie kosztuje.


P.S. producent skrzyni w przeciwienstwie do BMW zaleca wymiane oleju, wiec chyba wiedza lepiej :>




Karolek

10 Data: Pa?dziernik 16 2008 18:52:26
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: Pete 


"Tadeusz Klatka"  wrote

Użytkuje e39 prawie od dwóch lat z nieco mniejszym przebiegiem.
Kupiłem od niemca z którym mam do dziś kontakt i usmiechnął sie na sugestie o wymianie oleju.W instrukcji jest zaznaczone o ile dobrze pamiętam -bezobsługowa o długim interwale.

A co to jest konkretnie ten "długi interwał"?

Z tego co wiem, BMW ostatnio sie przyznalo co to znaczy "lifetime", przynajmniej w USA, i w najnowszych modelach każą wymieniac co 100 tys. mil (160 tys. km).

Pozdr.
Pete

11 Data: Pa?dziernik 17 2008 02:45:51
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: JN 

On 17 Paź, 01:52, "Pete"  wrote:

A co to jest konkretnie ten "długi interwał"?

Z tego co wiem, BMW ostatnio sie przyznalo co to znaczy "lifetime",
przynajmniej w USA, i w najnowszych modelach każą wymieniac co 100 tys.
mil (160 tys. km).

Pozdr.
Pete

Umm to troche mały ten lifetime... sami w kolano by sobie nie
strzelali IMO.

12 Data: Pa?dziernik 17 2008 07:16:15
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: Pete 



"JN"  wrote

Umm to troche mały ten lifetime...

Tak podają najnowsze książki serwisowe - wymiana oleju w skrzyni c 100 tys. mil.

Pete

13 Data: Pa?dziernik 17 2008 21:39:54
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: Karolek 


Użytkownik "JN"  napisał w wiadomości On 17 Paź, 01:52, "Pete"  wrote:

A co to jest konkretnie ten "długi interwał"?

Z tego co wiem, BMW ostatnio sie przyznalo co to znaczy "lifetime",
przynajmniej w USA, i w najnowszych modelach każą wymieniac co 100 tys.
mil (160 tys. km).

Pozdr.
Pete

Umm to troche mały ten lifetime... sami w kolano by sobie nie
strzelali IMO.

Co tyle nalezy wymieniac olej, co nie jest rownoznaczne z tym, ze jak go nie wymienisz to skrzynia sie zaraz rozpadnie.... po prostu zycie zostanie skrocone, a do ilu setek tysiecy km to juz loteria.



Karolek

14 Data: Pa?dziernik 16 2008 21:04:16
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: InSouth 

Użytkownik "JN"  napisał w wiadomości Rozglądam się za jakimś E39/530D i mam okazję kupić model z 2003 roku
z uczciwym przebiegiem 280000 km.

Przebieg ciut duży jak na ten rocznik, ale w żadnym wypadku nie świadczy o tym, że auto się kończy.
Jeżeli był regularnie serwisowany, usterki usuwane od razu to spokojnie zrobi drugie tyle bez remontu. Ale tego nie wie nikt, bo może i paść zanim do domu dojedziesz. Przede wszystkim sprawdź turbinę, bo ta lubi padać, a i widziałem kilka sfajczonych beemek z powodu awarii turbiny.

A olej w skrzyni? ZMIENIAĆ! Mam e39, co prawda z inną skrzynią, ale zmieniałem olej przy rzeczywistym przebiegu 140kkm i od tego czasu zrobiłem 50kkm i nic sie nie dzieje. Po  zmianie oleju skrzynia zacząła chodzić jak zegarek, nie przerzuca biegów ani za wcześnie, ani za późno, nie szarpie, cud miód. Daję głowę, że olej w skrzyni jest czarny jak smoła i bardziej szkodzi niż nowo zalany. Jeden warunek: zmianiać na taki jak fabryka nakazuje - masz to napisane na tabliczce przy skrzyni.

PS.
Sprawdź zawias, bo to jest porządny wydatek w przypadku tego modelu.


IS

15 Data: Pa?dziernik 16 2008 22:11:22
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: Karolek 


Użytkownik "JN"  napisał w wiadomości

Moje pytanie - ufać BMW czu ufać klubowiczom.

Ufac klubowiczom i zmienic olej (filtr i uszczelke miski tez, no i wyczyscic magnesy w misce).
Tylko zrobic to samemu (jak sie ma odrobine wiedzy technicznej), albo dac w sprawdzone i pewne rece.... bo ja juz po paprakach w WFK Wejherowo poprawialem (o maly wlos skrzynia nadawalaby sie do zlomowania).
Jak stary olej bylby czarny, to warto za jakis czas jeszcze raz wymienic olej, poniewaz przy takiej zwyklej wymianie nie spuszczasz calosci, tylko czesc oleju.
Ci co mieli watpliwosci czy zmieniac czy nie, zmienili zdanie jak zobaczyli jak wygladal spuszczony olej i magnesy w misce.

Druga sprawa, czy mam się spodziewać remontu silnika przy takim
przebiegu ? (latany na autostradach z dużymi prędkościami, z drugiej
strony regularne inspekcje w ASO).

Oczywiscie ze nie :>
Sprawdzic na kompie czy sa jakies bledy, sprawdzic jak odpala (konieczne na zimnym i cieplym silniku), wycieki itp. i jak ok to powinien jeszcze dlugo sluzyc.

Ogolnie to swietny wybor (sam samochod jak i jednostka napedowa).





Karolek

16 Data: Pa?dziernik 17 2008 02:45:16
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: JN 


Oczywiscie ze nie :>
Sprawdzic na kompie czy sa jakies bledy, sprawdzic jak odpala (konieczne na
zimnym i cieplym silniku), wycieki itp. i jak ok to powinien jeszcze dlugo
sluzyc.

Ogolnie to swietny wybor (sam samochod jak i jednostka napedowa).

Karolek

Lecę ją obejrzeć z notebookiem i INPĄ podpiętą, na elektromechanice co
nieco się znam, więc powinno mi to trochę ułtawić zadanie :)
530i szukać nie chcę bo koszt samochodu i eksploatacji paliwowej tego
silnika jest zdecydowanie większy.

Moja Żona mówi jednak żebym sprawdził czy aby do sedana na luzaku
wózek nie wejdzie... ? :)

17 Data: Pa?dziernik 17 2008 21:44:30
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: Karolek 


Użytkownik "JN"  napisał w wiadomości

Oczywiscie ze nie :>
Sprawdzic na kompie czy sa jakies bledy, sprawdzic jak odpala (konieczne na
zimnym i cieplym silniku), wycieki itp. i jak ok to powinien jeszcze dlugo
sluzyc.

Ogolnie to swietny wybor (sam samochod jak i jednostka napedowa).

Karolek

Lecę ją obejrzeć z notebookiem i INPĄ podpiętą, na elektromechanice co
nieco się znam, więc powinno mi to trochę ułtawić zadanie :)

A mozesz tam doslownie wszystko juz przegladnac, lacznie z cisnieniami na zaworkach w skrzyni biegow :>

530i szukać nie chcę bo koszt samochodu i eksploatacji paliwowej tego
silnika jest zdecydowanie większy.


Bedziesz zadowolony z 3.0d, zwawy, cichy i oszczedny silnik.

Moja Żona mówi jednak żebym sprawdził czy aby do sedana na luzaku
wózek nie wejdzie... ? :)

Zalezy pewnie od wozka :>




Karolek

18 Data: Pa?dziernik 18 2008 04:34:03
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: JN 

On 17 Paź, 21:44, "Karolek"  wrote:

>Lecę ją obejrzeć z notebookiem i INPĄ podpiętą, na elektromechanice co
>nieco się znam, więc powinno mi to trochę ułtawić zadanie :)

A mozesz tam doslownie wszystko juz przegladnac, lacznie z cisnieniami na
zaworkach w skrzyni biegow :>

Ja to wiem. Tylko żeby poprawnie zinterpretować te dane, przed
wyjazdem sprawdzę na miejscu sprawną i zacną E39 kolegi, żeby mieć
jakiekolwiek porównanie danych. Moja wiedza dot. ASB jest mała, ale
wykombinowałem sobie, że porównanie może mieć sens.
A wiesz może, czy cofanie przebiegu na szafie jest równoznaczne z
cofaniem przebiegu w ECM silnika. Ile wogóle e E39 jest modułów które
można sprawdzić?

19 Data: Pa?dziernik 18 2008 21:55:14
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: Karolek 


Użytkownik "JN"  napisał w wiadomości On 17 Paź, 21:44, "Karolek"  wrote:

A wiesz może, czy cofanie przebiegu na szafie jest równoznaczne z
cofaniem przebiegu w ECM silnika.

Nie wiem jak to dokladnie wyglada bo nie trudnie sie cofaniem licznikow, ale chyba jest kilka miejsc z ktorych mozna odczytac przebieg... w ASO sie na tym dobrze znaja :>

Ile wogóle e E39 jest modułów które
można sprawdzić?

 jest tego troche

najwazniejsze to DDE (silnik), EGS (skrzynia), AIRBAG, ABS, potem to ZKE (centralny zamek itp.), AIRCO (klima), EWS (immo), LCM i pare mniej waznych... warto sprawdzic sobie live data z DDE i EGS.





Karolek

20 Data: Pa?dziernik 18 2008 00:29:15
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: InSouth 

Użytkownik "JN"  napisał w wiadomości Moja Żona mówi jednak żebym sprawdził czy aby do sedana na luzaku
wózek nie wejdzie... ? :)

Na wczasy bez przyczepki nie pojedziesz. Do bagażnika wchodzi gondola i podwozie ale rozłożone i nic więcej do bagażnika nie zmieścisz niestety ;)

IS

21 Data: Pa?dziernik 18 2008 04:31:48
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: JN 

On 18 Paź, 00:29, "InSouth"  wrote:

Moja Żona mówi jednak żebym sprawdził czy aby do sedana na luzaku
wózek nie wejdzie... ? :)

Na wczasy bez przyczepki nie pojedziesz. Do bagażnika wchodzi gondola i
podwozie ale rozłożone i nic więcej do bagażnika nie zmieścisz niestety ;)

IS

Czyli zostaje jednak przy wersji kombi :)

22 Data: Pa?dziernik 18 2008 14:02:31
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynk
Autor: omega_fan 

Czyli zostaje jednak przy wersji kombi :)

... która i tak ma skromny bagażnik.

23 Data: Pa?dziernik 16 2008 13:26:17
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: kazik 

On 16 Paź, 13:57, JN  wrote:

Rozglądam się za jakimś E39/530D i mam okazję kupić model z 2003 roku
z uczciwym przebiegiem 280000 km.
Co budzi moje wątpliwości to fakt, że jest to wersja z ASB. Obecny
właściciel twierdzi, że skrzynia chodzi jak marzenia ale zapytany o
inspekcję skrzyni powiedział, że to niemieckie ASO powiedziałomu, że
BMW zaleca nie ruszanie skrzyni przez całe życie auta i tak było od
280kkkm...

I tu się kłania bmw-klub.pl i forum, gdzie opinie są dziwne. Jedni
twierdzą, że jak to możliwe, żeby nie zmieniąc oleju, drudzy że
skrzynia się nawet popsuje bez wymiany. IMO opinie są mocno
subiektywne, nie poparte żadnymi konkretami.

Moje pytanie - ufać BMW czu ufać klubowiczom.
Druga sprawa, czy mam się spodziewać remontu silnika przy takim
przebiegu ? (latany na autostradach z dużymi prędkościami, z drugiej
strony regularne inspekcje w ASO).

Tez miałem ten dylemat. W koncu, przy około 220 000 km zauważyłem, że
skrzynia szarpie i przeciąga biegi. Zdecydowalem się na wymiane i
problemy ustąpiły. Stary olej i filtr był w fatalnym stanie a na
magnesach miski olejowej zebrało się sporo szlamu.
Pomimo że BMW nie zaleca wymiany oleju w swoich skrzyniach, to ich
producent- ZF ma inne zdanie. Na http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
sprawdzisz jaką masz skrzynie i ile oraz jaki wchodzi do niej olej. I
nie daj sobie wmówić, że olej Dextron będzie odpowiedni. Do skrzyni
można nalać tylko oryginalny lub kompatybilny zamiennik- do mojej
5HP19 "pasował" ESSO LT71141. Zalanie skrzyni nieodpowiednim olejem
grozi jej uszkodzeniem!

Powodzenia
TK

24 Data: Pa?dziernik 16 2008 22:38:25
Temat: Re: 530D E39 - pytanko o skrzynkę
Autor: Arni 

kazik pisze:

Tez miałem ten dylemat. W koncu, przy około 220 000 km zauważyłem, że
skrzynia szarpie i przeciąga biegi. Zdecydowalem się na wymiane i
problemy ustąpiły. Stary olej i filtr był w fatalnym stanie a na
magnesach miski olejowej zebrało się sporo szlamu.
Pomimo że BMW nie zaleca wymiany oleju w swoich skrzyniach, to ich
producent- ZF ma inne zdanie.

Ja tylko dorzuce ze te same samochody volvo (starsze modele) miały w Polsce zalecenie nie zmieniania oleju a w Stanach regularną zmiane. DLaczego? nie wiem. Skrzynie to ZF i AW
Wiem tylko ze jak rozebrałem mocno uzywaną skrzynie AW to ilosc szlamu w kasecie sterującej przerosła moje wybrażenia
--
Arni    ten prawdziwy     Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

530D E39 - pytanko o skrzynkę



Grupy dyskusyjne