7d na dpreview.com
1 | Data: Listopad 09 2009 22:50:16 |
Temat: 7d na dpreview.com | |
Autor: de Fresz | Nikt jeszcze nie wspomniał, a revius zdąrzył prawie ostygnąć... ;-) 2 |
Data: Listopad 09 2009 23:35:36 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Gotfryd Smolik news | On Mon, 9 Nov 2009, de Fresz wrote: No i wiecznie powracające pytanie przy kolejnych modelach Canona (i nie tylko) - ile uzbiera się obiektywów, które po przymknięciu przekroczą rozdzielczość matrycy? Dopóty z nadpróbkowania jest jakiś zysk (a jest), ciągle można się posłużyć argumentem że zawsze lepiej 2x więcej (niż rozdzielczość szkła). Ale prawda, gdzieś przy x3 wszystkie znane argumenty mogą się skończyć. Coś sie wymyśli ;) pzdr, Gotfryd 3 |
Data: Listopad 10 2009 02:54:30 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: dominik | de Fresz wrote: Nikt jeszcze nie wspomniał, a revius zdÄ rzył prawie ostygnÄ Ä... ;-) Tu jest lepszy :) http://www.youtube.com/watch?v=pfKOepFC7_E Wychodzi że nie taki strasznie kiepski ten sensor, na jaki wyglÄ dał po pierwszych samplach tu i ówdzie. Najwidoczniej ACR jeszcze sobie za dobrze nie radzi - tu majÄ jakÄ Ĺ oficjalnÄ betÄ od Adobe, acz też nie bryluje (co sami zaznaczajÄ ). Adobe ostatnio wypadało NAJGORZEJ jeĹli chodzi o poziom szczegółów i algorytmy odszumiajÄ ce. W nowej wersji jasno widaÄ, że jest znacznie lepiej, podejrzewam że głównie nie w canonach i nikonach :) WyglÄ da, że obyło siÄ bez kroku w tył, w stosunku do 50D, choÄ progres też nie za wielki. 7D z pewnoĹciÄ jest kolejnym krokiem naprzód, tylko pozostajÄ dwie sprawy - czemu nie nazwali go 60D? Tak po prostu? No i czy ktoĹ chce koniecznie cropa za tyle... IMHO - zdecydowanie przesadzili. Dokładniej jak olek za EP2 po 4400zł. No i wiecznie powracajÄ ce pytanie przy kolejnych modelach Canona (i nie tylko) - ile uzbiera siÄ obiektywów, które po przymkniÄciu przekroczÄ rozdzielczoć matrycy? Po raz kolejny pytam - czemu absolutnie to matryca ma limitowaÄ obiektyw? d. 4 |
Data: Listopad 10 2009 00:00:31 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY |
pytanie jest zle postawione - calkowicie pozbawione sensu. matryca nie limituje obiektywu ani obiektyw nie limituje matrycy. rozdzielczosc z jaka zostaje zarejestrowany obraz jest limitowana jednoczesnie przez rozdzielczosc matrycy i obiektywu. Zeby uzmyslowic - to tak jakby obserwowac swiat przez nalozone na siebie durschlag i sitko. na dzien dzisiejszy rozdzielczosc matryc jest wciaz nizsza niz dobrze skorygowanych obiektywow i sporo jeszcze brakuje . Przy rozdzielczosci matrycy FF rzedu 100 mpx mozna bedzie mowoc o porownywalnych rozdzielczosciach 5 |
Data: Listopad 10 2009 10:43:11 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: bofh@nano.pl | XX YY wrote: Po raz kolejny pytam - czemu absolutnie to matryca ma limitować obiektyw? Znów tworzysz nowe prawa fizyki? Dla zainteresowanych PRAWDĄ polecam poniższe dwa artykuły: http://optyczne.pl/23.1-artyku%C5%82-Czarowanie_megapikselami.html http://optyczne.pl/24.1-artyku%C5%82-Film_kontra_matryca_czyli_czarowania_megapikselami_ci%C4%85g_dalszy.html wer 6 |
Data: Listopad 10 2009 02:00:18 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 10 Nov., 10:43, wrote: XX YY wrote: moze ja tylko lepiej rozumiem. Dla zainteresowanych PRAWDĄ polecam poniższe dwa artykuły: sa 3 prawdy : -prawda - tylko prawda i g.prawda 7 |
Data: Listopad 10 2009 11:29:49 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Lol |
Dla zainteresowanych PRAWDĄ polecam poniższe dwa artykuły: sa 3 prawdy : -prawda - tylko prawda i g.prawda -- -- -- - Jeśli już, to raczej "Są w życiu tylko trzy prawdy: święta prawda, tysz prawda i gówno prawda." -- Lol 8 |
Data: Listopad 10 2009 04:58:42 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 10 Nov., 11:29, "Lol" wrote: > Dla zainteresowanych PRAWDĄ polecam poniższe dwa artykuły: bogf malpa cos tam pisze o prawdzie i to przez duze P. widac istnieje oprocz wymienionych rodzaji prawdy i jakis czwarty rodzaj ten najprawdziwszy przez duze P i zna go bogf malpa cos tam. A pytanie , na ktore odpowiadam jest tak glupio sformulowane ze nie mozna na nie inaczej rzeczowo odpowiedziec tylko tak: rozdzielczosc matrycy nie limituje rozdzielczosci obiektywu rozdzielczosc obiektywu nie limituje rozdzielczosci matrycy. sa to niezalezne fizykalne cechy tych urzadzen. Zmiana matrycy nie wplywa na rozdzielczosc obiektywu tak jak zmiana obiektywu nie wplywa na rozdzielczosc matrycy. MOzna mowic o wplywie rozdzielczosci matrycy i / lub obiektywu na rozdzielczosc odwzorowania czyli rozdzielczosc obrazu. A wiec sensownym moze byc pytanie : jak rozdzielczosc matrycy limituje rozdzielczosc obrazu . Jesli juz ktos udaje , ze wie o co chodzi , to na udawaniu to sie konczy. Rozdzielczosc obrazu jest limitowana glownie przez rozdzielczosc elementu najmniej rozdzielczego - to bedzie najczesciej matryca. Ale istnieje wzajemne oddzialywanie. Zbyt wysoko rozdzielczy obiektyw dla okreslonej matrycy moze dac wynikowo gorsza rozdzielczosc obrazu niz obiektyw o nizszej rozdzielczosci z ta sama matryca. . Dlatego tez zaburze sie rozdzielczosc obiektywow wprowadzajac filtr AA. Zgiodnie z kyterium Nynquista rozdzielczosc matrycy , aby mogl zostac obraz z obiektywu zdigitalizowany bezstratnie winna wynosic co najmniej dwukrotna rozdzielczosc obiektywu. A ze tak nie jest dlatego zaniza sie te rozdzielczosc wyminionym filtrem. Leica obchodzi sprawe softwarowo , ale to nie na teraz. 9 |
Data: Listopad 10 2009 02:05:25 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY |
Znów tworzysz nowe prawa fizyki? zadalem sobie trud i przeczytalem ze dwie pierwsze frazy. kiszki w brzuchu sie wywracja czytajac takie wywody. jesli artykuly na takim poziomie sa dla ciebie zrodlem wiedzy o fizyce i zrodlem calkowitej prawdy , to nic dziwnego ze stawiasz takie pytania. powodzenia w dochodzeniu do prawdy i poznawaniu swiata. 10 |
Data: Listopad 10 2009 11:32:11 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Janko Muzykant | XX YY pisze: Znów tworzysz nowe prawa fizyki? Odpowiedź jest natychmiastowa: weryfikacją prawdziwej wiedzy są właśnie takie symptomy obywatela Jansala znanego jako XXYY. Zatem artykuły jak najbardziej zgodne z prawdą, choć autor pominął zagadnienie resajzu jako remedium na szumy i różnego typu zniekształcenia pochodzenia nieoptycznego. Ale to oczywiście nie ma nic wspólnego z rozdzielczością, a z jakością obrazu. -- pozdrawia Adam różne takie tam: www.smialek.prv.pl /synoptycy mieli rację, w całym kraju pada deszcz/ 11 |
Data: Listopad 10 2009 13:59:03 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: TheGuru |
Znów tworzysz nowe prawa fizyki?albo mój cykl intelektualny dołuje albo sam nie wiem co cytat z poleconej strony /* Zakładając dla uproszczenia, że mamy do czynienia z monochromatycznym światłem o długości 550 nanometrów, otrzymujemy, iż teoretyczna odległość na matrycy pomiędzy dwoma punktami, którą jesteśmy w stanie odróżnić (wyrażona w mikrometrach) opisana jest wzorem 1.34*F. Oznacza to, że przy przesłonie 3.5 wynosi ona 4.7 mikrometra, a przy przesłonie 11 aż 14.8 mikrometra (patrz poniższa tabelka). */ czyli przy małej przysłonie (dużym otworze) można zarejestrować ostry obraz dwóch bliskich sobie punktów (4.7mikrometra) przy dużej przysłonie (mały otwór) te punkty się zlały w jeden. kłuci się to z wiedzą potoczną... 12 |
Data: Listopad 10 2009 14:15:53 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Jacek Czerwinski | TheGuru pisze: z ortografią też ;)Znów tworzysz nowe prawa fizyki?czyli przy małej przysłonie (dużym otworze) można zarejestrować ostry obraz dwóch bliskich sobie punktów (4.7mikrometra) Masz na myśli potoczne odczucie przysłaniania, głębi i polepszania korekcji obiektywu? Dyfrakcja, nieuniknione zjawisko fizyczne, jest (powszechnie) mniej bolesna niż dolegliwości realnych, nie teoretycznych szkieł. Nie wnikam w konkretne wspólczyniki podane w w/w wykładzie, ale dyfrakcja, będąc zjawiskiem falowym silniej zachodzi dla malych obiektów. To sie szkolnie pokazuje jak przechodzi fala wodna przez duży otwór (niemal równolegle) a mały (otwór rozprasza falę - czyli jakby zamazuje obraz). W fotografii dyfrakcja boli naprawdę później lub tylko niektórych. Tych na naprawdę dobrych obiektywach, na dobrych materiałach, po mocnym przysłonięciu itd. 13 |
Data: Listopad 10 2009 14:46:00 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: TheGuru |
TheGuru pisze:ok przeczytałem jeszcze raz .... i jeszcze raz i nie KŁÓCI się. 14 |
Data: Listopad 10 2009 06:01:49 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 10 Nov., 14:15, Jacek Czerwinski wrote: TheGuru pisze:>> Znów tworzysz nowe prawa fizyki? masz racje wlasciwie prawidlowiej byloby mowienie o ugieciu niz o dyfrakcji ale mniejsza o to. na krawedzi przyslony dochodzi do ugiecia . dla obiektywow o ogniskowej rzedu centymetrow i przyslony ok 2,0 - 2,8 to ugiecie wynosi prawie dwa mikro . czyli formalnie dla kompaktow o b. malej matrycy , duzej rozdzielczosci i malych pixeli ( gdzie srednica pix to 1,8 mikro ) bedzi ograniczana rozdzielczosc obrazu. to ograniczenie rozdzielczosci bydzie wystepowac w tym samym stopniu np dla matrycy FF 100 mpx i dla matrycy FF 15 mpx - z tym ze dla matrycy 100 mpx subtelniej tzn matryca 100 mpx teoretycznie bedzie tak samo rejestrowac ugiecie od przyslony np 8,0 jak matryca 15 mpx z wiekszymi pixelami. ponizej tej przyslony rejestrowana przez matryce 100 mpx rozdzielczsc bedzie wieksza . czyli porownujac zmiane rozdzielczosci obrazu wskutek dyfrakcji to dla przyslony np 2 rozdz obrazu z matr 100 mpx > rozdz obr z matr 15 mpx ze wzrostem przyslony zbliza sie rozdz 100 mpx do 15 mpx od pewnej przyslony dla ktorej ugiecie osiaga wielkosc pixela matrycy 15 mpx ( np 8,0) rozdzielczosc rejestrowanych obrazow bedzie taka sama. czyli matryce wysokorozdzielcze pozwalaja na uzyskanie wysokorozdzilczych obrazow na otawrtach przyslonach , czego nie pozwala matrycy niskorozdzielcza - i o to w fotografii chodzi !! ( m.inn) Tyle cala prawda 15 |
Data: Listopad 10 2009 07:04:15 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY |
jesli cos niejasne to tutaj wykresik mowiacy wszystko w tej materii. z 16 |
Data: Listopad 10 2009 07:30:03 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 10 Nov., 16:04, XX YY wrote: > czyli matryce wysokorozdzielcze pozwalaja na uzyskanie http://picasaweb.google.at/fotografie25/Desktop02#5402490370341002866 17 |
Data: Listopad 10 2009 14:47:54 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Mikolaj Tutak | TheGuru wrote: czyli przy małej przysłonie (dużym otworze) można zarejestrować ostry Nic sie nie kłóci, im mniejsza matryca tym bardziej nie ma sensu przymykać obiektywu. Przykładowo w kompaktach najczesciej nie ma przesłon ponad f=1:8. -- pozdrawiam Mikołaj 18 |
Data: Listopad 11 2009 01:18:54 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: dominik | TheGuru wrote: czyli przy małej przysłonie (dużym otworze) można zarejestrowaÄ ostry obraz dwóch bliskich sobie punktów (4.7mikrometra) Musisz rozróżniÄ dwie sprawy - to że obiektywy przy najwiÄkszym otworze przysłony rysujÄ słabiej (bo trudniej w idealny sposób skupiÄ wiÄcej promieni Ĺwiatła w ustalonych rozmiarach i przy ustalonych właĹciwoĹciach optycznych) - od tego że dyfrakcja zżera szczegóły przy bardzo małym otworze przysłony na skutek załamania Ĺwiatła przez coraz to mniejszy otwór, przez który przechodzi Ĺwiatło. Dwie zupełnie niezależne sprawy. WiÄkszoć obiektywów zresztÄ maksimum MTF osiÄ ga w okolicach f/5.6 do f/8. Zgubny wpływ na rozdzielczoć poprzez dyfrakcjÄ jest nieunikniony, a im mniejsze piksele tym szybciej to widaÄ. Przy danej wielkoĹci przysłony można dokładnie obliczyÄ od jakiego upakowania pikseli bÄdzie dyfrakcja psuła jakoć. Tak samo można obliczyÄ ile przy danym upakowaniu można maksymalnie przymknÄ Ä żeby dyfrakcja jeszcze nie psuła. d. 19 |
Data: Listopad 10 2009 15:08:02 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Dla zainteresowanych PRAWDĄ polecam poniższe dwa artykuły: http://optyczne.pl/23.1-artyku%C5%82-Czarowanie_megapikselami.html Artykuły są nieświeże. :) IMO czas na nowe matryce -- tanie, o czułości rzędu 102400 ISO przy rozdzielczości 22 Mpxl dla połówkowej matrycy. I czas na nowe obiektywy -- tanie, bez widocznych wad optycznych (typu koma, astygmatyzm, aberracja chromatyczna, dystorsja; rysujące ostro i kontrastowo) bez wad mechanicznych (luźne pierścienie nastawy ostrości czy ogniskowej) z dobrą (Sigma ma dobrą) stabilizacją... -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 20 |
Data: Listopad 10 2009 14:55:57 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
21 |
Data: Listopad 10 2009 07:09:04 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 10 Nov., 14:55, "Eneuel Leszek Ciszewski" "XX YY" sa i mozna je latwo rozpoznac. mozna mowic o obiektywach polidealnych. rozpoznasz je po tym ze najwyzsza rozdzielczosc osiagaja na otwartej przyslonie. w miare przymykania przyslony rozdzielczosc bedzie spadac. oznacza to , ze sa tak dobrze skorygowane iz odcinanie promieni skrajnych nie poprawia rozdzielczosci obiektywu , obserwujemy jedynie jej spadek wskutek ugiecia swiatla na krawedzi lamelek przyslony ( popularnie zwane dyfrakcja - nie do konca slusznie ). 22 |
Data: Listopad 11 2009 00:59:45 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
23 |
Data: Listopad 10 2009 22:58:47 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 11 Nov., 00:59, "Eneuel Leszek Ciszewski" "XX YY" kup sobie do 450d , 24 |
Data: Listopad 11 2009 14:54:18 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
I które są idealnymi? Może sobie kupię taki. : kup sobie do 450d , Matryca C 450 D wygląda jak czyszczona szmatą :) od podłogi, ale imo to dobry aparat. Nie mam nic przeciwko kupnie innego aparatu. Pytanie nadal aktualne -- które obiektywy są doskonałe? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 25 |
Data: Listopad 11 2009 10:36:23 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 11 Nov., 14:54, "Eneuel Leszek Ciszewski" "XX YY" kiedy poznalem kobiete o doskonalych ksztaltych pytanie o doskonaly obiektyw przestalo byc dla mnie istotne czego zycze .. 26 |
Data: Listopad 11 2009 20:12:54 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Pytanie nadal aktualne -- które obiektywy są doskonałe? : kiedy poznalem kobiete o doskonalych ksztaltych : pytanie o doskonaly obiektyw przestalo byc dla : mnie istotne czego zycze .. Cóż... Wiele od Ciebie nie dowiedziałem się. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 27 |
Data: Listopad 11 2009 01:24:44 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: dominik | XX YY wrote: Po raz kolejny pytam - czemu absolutnie to matryca ma limitowaÄ obiektyw?pytanie jest zle postawione - calkowicie pozbawione sensu. To może przeczytaj je z zrozumieniem zamiast paplaÄ bez sensu. matryca nie limituje obiektywu Ĺlicznie sobie sam przeczysz. A jest nieprawdÄ , B jest nieprawdÄ , prawdÄ jest A i B Zeby uzmyslowic - to tak jakby obserwowac swiat przez nalozone na Według Twojego stwierdzenia tylko nałożone razem psujÄ . Osobno rozpatrywane to już nie... na dzien dzisiejszy rozdzielczosc matryc jest wciaz nizsza niz dobrze A możesz łaskawie powiedzieÄ skÄ d Ci siÄ wziÄło to 100Mpix? d. 28 |
Data: Listopad 10 2009 22:48:11 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 11 Nov., 01:24, dominik wrote: XX YY wrote: z aktualnie osiaglanych wielkosci pixeli , gestosci powierzchniowej ich rozlozenia. z wielkosci ugiecia ( tzw dyfrakcji) wystepujacej w obiektywach dla stosowanych w fotografii srednic przyslony i ogniskowych. 29 |
Data: Listopad 11 2009 15:36:27 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: dominik | XX YY wrote: A możesz łaskawie powiedzieÄ skÄ d Ci siÄ wziÄło to 100Mpix?z aktualnie osiaglanych wielkosci pixeli , gestosci powierzchniowej Pytałem o konkretnÄ liczbÄ, a nie kolejne paplanie w stylu sitka z durszlakiem. d. 30 |
Data: Listopad 11 2009 10:32:51 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 11 Nov., 15:36, dominik wrote: XX YY wrote: najpierw naucz sie stawiac prawidlowo pytania. jesli te sztuke opanujesz to zastanowie sie nad odpowiedzia. do tej pory cokolwiek by nie powiedziec zawsze masz te sama odpowiedzi - tzn niczego nie mozesz zrozumiec. zostan w spokoju. 31 |
Data: Listopad 11 2009 20:15:05 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
32 |
Data: Listopad 11 2009 11:21:02 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 11 Nov., 20:15, "Eneuel Leszek Ciszewski" "XX YY" to nie byla odpowiedz dla Ciebie . uznaje Cie za inteligeniejszego goscia i uwazam ze przeslanie zrozumiales. doskonaly w pojeciu meszczyzny moze byc tylko ksztalt kobiety. nie ma obiektywow doskonalych - sa tylko rzeczywiste. 33 |
Data: Listopad 11 2009 20:41:34 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
34 |
Data: Listopad 11 2009 11:50:09 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 11 Nov., 20:41, "Eneuel Leszek Ciszewski" "XX YY" nawet bezksztaltna ?
per aspera ad astra.
i za nimi reszta z wyjatkiem leici 35 |
Data: Listopad 11 2009 21:06:00 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Dla mnie doskonała jest dziewica. :) : nawet bezksztaltna ? Czyli w płynie? Bo jednak ciała stałe mają swoje kształty. :) : nie ma obiektywow doskonalych - sa tylko rzeczywiste. : i za nimi reszta z wyjatkiem leici Akurat widziałem lepsze od Canona. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 36 |
Data: Listopad 12 2009 00:25:12 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: dominik | XX YY wrote: najpierw naucz sie stawiac prawidlowo pytania.Pytałem o konkretnÄ liczbÄ, a nie kolejne paplanie w stylu sitka zA możesz łaskawie powiedzieÄ skÄ d Ci siÄ wziÄło to 100Mpix?z aktualnie osiaglanych wielkosci pixeli , gestosci powierzchniowej Pytanie jest postawione zupełnie właĹciwie, jeĹli masz kłopoty z zrozumieniem to przeczytaj kilka razy żeby znów nie palnÄ Ä jakÄ Ĺ natychmiastowÄ -głupotÄ . WiÄc jeszcze raz skoro trzeba Ci powtarzaÄ - skÄ d akurat 100Mpix. Potrafisz to wyprowadziÄ? jesli te sztuke opanujesz to zastanowie sie nad odpowiedzia. Masz wyjÄ tkowo duże zaciÄcie w omijaniu odpowiedzi na konkretne pytania. CzyżbyĹ nie potrafił siÄ przyznaÄ że palnÄ łÄĹ głupotÄ? zostan w spokoju. Ziew. d. 37 |
Data: Listopad 11 2009 23:17:13 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 12 Nov., 00:25, dominik wrote: XX YY wrote: toz napisalem rzeczowo i konkretnie. powtarzam rozdzielczosc matrycy nie limituje rozdzielczosci obiektywu. do matrycy o dowolnej rozdzielczosci mozesz opodpiac obiektyw o dowolnej rozdzielczosci rozdzielczosc obiektywu nie limituje rozdzielczosci matrycy. TO rozdzielczosc OBRAZU jest limitowana przez rozdzielczosc matrycy i obiektywu ( koniunkcja) Limitujacy wplyw na rozdzilczosc obrazu ma rozdzielczosc elementu slabszego - najczesciej bedzie nim matryca. POniewaz masz klopoty ze zrozumieniem tego wiec podalem dosyc kolokwialny przyklad sitka i durschlaka , ktory pomaga zaskoczyc mozgownicy na wlasciwy tor myslenia. wyobraz sobie ze masz matryce o rozdzielczosci 15 mpx i obiektyw , ktory pozwala na rozdzielczosc np 5 MPX wowczas matryca jest w stanie postrzegac swiat jak przez geste sitko z cienkimi drucikami . jesli teraz na to sitko zalozysz durschlag o rozdzielczosci 5 mpx czyli z otworami o wiekszych odstepach to zobaczysz swiat przez otwory tego durschlaka , ale niektore z nich beda jeszcze przysloniete drucikmi sitka. rozdzielczosc calego ukladu nie moze byc wyzsza od rozdzilczosci durschlaka , a raczej bedzie nizsza wskutek dodatkowego dzialania drucikow sitka. Aby wplyw sitka nie byl zauwazalny czyli limitujacy to musialby byc kazdy otwor durschlaka co najmniej 2 razy skanowany przez otwory sitka - czyli rozdzielczosc matrycy musiualaby byc 2 razy wieksza od rozdzielczosci obiektywu. Rozdzielczosc OBRAZU zalezy od rozdzielczosci tych dwoch elementow - ale sqmaj wreszcie ze rozdzielczosci tych elemntow konstrukcyjnych jakim sa matryca i obiektyw sa od siebie niezalezne - tzn nie limituja swoich wzajemnych rozdzielczosci o co pytasz w pytaniu , ktore nawet powtarzales. tylko limituja rozdzielczosc OBRAZU. Rozrozniaj dobry czlowieku pomiedzy rozdzielczoscia jaka jest w stanie przeniesc obiektyw , matryca , a rozdzielczoscia obrazu. Obiektyw moze dac rozdzielczosc 30 mpx , matryca 15 mpx a uklad moze dac rozdzielczsc powiedzmy 12 mpx. 100 mpx gestosc powierzchniowa upakowania pixeli w malych matrycych o wielkosci pixela ok 1,8 mikro jest taka , ze po przeliczeniu na FF daje to rozdzielczosc rzedu 100 mpx. Przy wielkosci pixela rzedu 1,8 mikro dyfrakcja zaczyna ograniczac rozdzielczosc optyki juz od przyslony ok 2,0 o ile dobrze pamietam ( a moze 1,8 - cos kolo tego ) Oznacza to ze dalszy wzrost gestosci upakowania pixeli nie bedzie przynosil wzrostu rozdzilczosci obrazu , gdyzu w calym zakresie uzytkowym przyslon bedzie ona ograniczana przez dyfrakcje. Czyli np jeden element powiedzmy kwant rzeczywistosci zostanie zapisany w identyczny sposob na np 3 pixelach , co da taki sam wynik jak zapis na jednym pixelu w matrycy o 3 razy mniejszej rozdzielczosci. W materialach analogowych srebrowych wielkosc krysztalkow halogenkow srebra to rzad w materialach wysokoczulych do ok 2 , 3 mikro . Ale emulsje sa mieszanina krysztaklow roznej wielkosci , jednoczesnie znajduja sie tam o rozmiarach o pare rzedow mniejszych , a wiec ulamkow mikrometra. Moznaby zapytac - po co tak male krysztalki w materialach analogowych , skoro i tak nie pozwola one na zarejestrowanie duzej rozddzielczosci wskutek dyfrakcji ? - Ze wzgledu na ziarnistosc przyszlego obrazu srebrowego. Ziarno w fotografii analogowej to fluktuacja gestosci optycznej wynikajaca z roznej grubosci ziaren obrazu srebrowego. w Fotografii cyfrowej jest odwrotnie - male pixele sprzyjaja powstaniu ziarna / szumow i do poki ten problem nie zostanie radyklanie rozwiazany nie bedzie mialo sensu zageszczanie matryc , gdyz rozdzielczosc nie wzroscnie , a beda mogly wzrosc szumy. w analogu ze zmniejszeniem wymiarow krasztalkow tez rozdzilczosc nie rosnie dlaej , ale spada ziarno. 100 mpx dla ff bierze sie z porownaia gestosci upakowania pixeli w aktualnych matrycach o mniejszych wymiarach. 38 |
Data: Listopad 12 2009 01:28:30 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY |
Rozrozniaj dobry czlowieku pomiedzy rozdzielczoscia jaka jest w stanie malo tego obiektyw moze dac np rozdzielczosc 15 mpx matryca rozdzielczosc 15 mpx a rozdzielczosc obrazu przez taki zestaw moze byc bardzo niska - teoretycznie nawet zerowa - gdyby jeden przyrzad skanowal z taka sama czestotliwoscia z jaka pracuje pierwszy przyrzad ale " pomiedzy ". 39 |
Data: Listopad 12 2009 12:19:07 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 12 Nov 2009, XX YY wrote: malo tego Ty to umiesz wywołać uśmiech na twarzy. Szczególnie z "obiektywem skanującym pomiędzy". Powinna istnieć lista takich pomysłów ;) pzdr, Gotfryd 40 |
Data: Listopad 12 2009 12:32:38 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: John Smith | Gotfryd Smolik news napisał(a): On Thu, 12 Nov 2009, XX YY wrote: Oj tam. Czepiasz się, bo w swojej ograniczoności nie jesteś w stanie wyobrazić sobie dyskretnego (cyfrowego) obiektywu. ;-) -- Mirek 41 |
Data: Listopad 12 2009 21:38:33 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 12 Nov 2009, John Smith wrote: Oj tam. Jeszcze trzeba do rozważań rozważyć, czy dokonuje tylko próbkowania, czy kwantowania też ;) (a XX twardo wywiedzie z ograniczenia pasma jedno i drugie, ma talent ;)). pzdr, Gotfryd 42 |
Data: Listopad 12 2009 13:13:27 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 12 Nov., 21:38, Gotfryd Smolik news wrote: On Thu, 12 Nov 2009, John Smith wrote: nie wymadrzaj sie no nie wiesz wogole o czym mowa. obiektyw kwantuje , matrycy probkuje i jesli czestosc tego probkowania jest porownywalana z wielkoscia kwantu to musi dojsc do utraty informacji , czyli spadku rozdzielczosci. aby tak nie bylo to czestosc probkowania musi byc dwa razy wyzszy od wielkosci kwantu , czyli od rozdzielczosci obiektywu. koniec kropka. 43 |
Data: Listopad 12 2009 22:56:42 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 12 Nov 2009, XX YY wrote: nie wymadrzaj sie no nie wiesz wogole o czym mowa. Jasne. Ty się nic a nic nie wymądrzasz. I do tego wiesz o czym piszesz :> koniec kropka. Z mojej strony tak. pzdr, Gotfryd 44 |
Data: Listopad 13 2009 02:54:21 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Pikus' |
On Thu, 12 Nov 2009, XX YY wrote: no i co z tego jak instrukcje nie podaja jaka jest czestotliwosc probkowania matrycy (px/sec) , nalezy ozdroznic czas przeprobkowania calej matrycy od czasu otwarcia migawki. 45 |
Data: Listopad 12 2009 03:49:37 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 12 Nov., 12:19, Gotfryd Smolik news wrote: On Thu, 12 Nov 2009, XX YY wrote: nie rozumiesz pewnych rzeczy te obiektywy ktore nazywamy analogowymi w istocie nie maja rozdzielczosci nieskonczenie wysokiej oznacza to, ze rozrozniaja z pewna czestotliwoscia a wiec iles tam cykli na jednostke odleglosci , czyli pracuja tez sekwencyjnie. One nie sa rzeczywiscie analogowe. granica pomiedzy tym co jest widocznym a co nie jest okreslana np za pomoca funkcji MTF- czyli fluktuacji kontrastu. oczywiscie szansa ze matryca bedzie skanowac dokladnie caly obraz pomiedzy jest znikoma ale zeby zarejestrowala obraz z nizsza rozdzielczoscia niz jej wlasna lub rozdzielczosc obiektywu jest ogromna. Albo inaczej mowiac szansa ze matryca bedzie dokladnie skanowac tak jak odwzorowal obiektyw jest znikoma. aby ten warunek spelnic konieczna jest co najmniej dwukrotnie wyzsza rozdzielczosc matrycy od rozdzielczosci z jaka odwzorowuje obiektyw. tak jest niezaleznie od Twej sklonnosci do usmiechu. 46 |
Data: Listopad 12 2009 14:32:36 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Janko Muzykant | XX YY pisze: nie rozumiesz pewnych rzeczy To ty nie rozumiesz, że całe te rozważania można wsadzić gdziekolwiek, bo by określać rozdzielczość należy zadbać o precyzyjne sformułowanie wielkości całego doświadczenia. Inaczej jednemu już ostrzy, innemu nie, podostrzanie w szopie cudownie zwiększa mtf, a jakże konkretną jednostką staje się binarne ''mydło-brak mydła''. Używanie liczydła do zliczanie chmur na niebie świadczy o inteligencji liczącego. -- pozdrawia Adam różne takie tam: www.smialek.prv.pl /kobiet się nie rozumie, kobiety się odgaduje/ 47 |
Data: Listopad 12 2009 15:43:18 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Jakub Witkowski | XX YY pisze: On 12 Nov., 12:19, Gotfryd Smolik news wrote: To że są zdolne przenieść ileśtam cykli na mm nie ma nic wspólnego z rzekomą nie-analogowością. Sam obiektyw niczego nie "skanuje" - skanowanie to proces w któym pewne obszary/chwile są wyróżnione. A nie są. Powiedzmy: jest obraz złożony z gęstych pasków, które znajdują się na granicy rozdzielczości (ich obraz ma kontrast przyjęty za graniczny). Jeśli przesuniemy paski o pół fazy, albo ćwierć to ich obraz przesunie się tak samo - poza tym będzie identyczny. Wszystko całkowicie analogowe, jakie znów skanowanie??? Ale, jeśli ten obraz rejestruje matryca o dokładnie takiej samej odległości między celami co odległości pasków na obrazie to faktycznie w pewnych położeniach obrazu na matrycy rejestronwany obraz się całkiem rozmydli (w wypadku pasków realnych, a nie nie idealnych - będzie to zwykła mora). I o tym pewnie pisałeś. Tylko że pisanie, że rozdzielczość takiego zestawu jest zerowa to totalna bzdura, bo już paski 2x grubsze matryca zarejestruje znakomicie. No chyba że rozdzielczość zdefiniujesz sobie po swojemu... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 48 |
Data: Listopad 12 2009 07:55:33 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 12 Nov., 15:43, Jakub Witkowski XX YY pisze: pisalem o rozdzielczosci OBRAZU. Na Boga rozrozniajecie pomiedzy rozdzielczoscia urzadzenia , a rozdzielczoscia obrazu ! w skarjnym i wydumanym przypadku choc nie tak do konca dwa urzadzenia o porownywalnej rozdzielczosci moglyby dostarczyc OBRAZ o zerowej rozdzielczosci. praktycznym skutkiem jest . iz mimo wyzszej rozdzielczosci obiektywow od matryc rozdzielczosc obrazu jest ciagle nizsza niz rozdzielczosc samej matrycy. np dla jakiegos obiektywu i c 20 d dostaniesz rozdzielczosc obrazu powiedzmy 40 l/mm ( a rozdzielczosc samej matrycy jest powiedzmy 50 l/mm) i ten sam obiektyw z c50d da obraz o rozdzielczosci powiedzmy 200 l/mm a ropzdzielczosc matrycy jest np 220 l/mm ( liczby przykladowe ) ale jestes na dobrej drodze. A ten niuans majacy w fotografi cyfrowej znaczenie wynikl z faktu iz Dominik postawil glupio pytanie - pytal o limitowaniu rozdzielczosci obiektywu przez rozdzielczosc matrycy. To sa byty niezalezne. mozna mowic o limitowaniu rozdzielczosci obrazu przez kazde z tych urzadzen pracujacych w zespole a nie wzajemnym limitowaniu swojej rozdzielczosci . ja nic nie poradze , jesli ktos tego nie rozumie to niech tak juz zostanie. 49 |
Data: Listopad 13 2009 00:10:22 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: dominik | XX YY wrote: Na Boga rozrozniajecie pomiedzy rozdzielczoscia urzadzenia , a Nie zastanawia CiÄ czasem, że zupełnie jesteĹ osamotniony w swoich głupich tezach? w skarjnym i wydumanym przypadku choc nie tak do konca dwa Bzdura. A ten niuans majacy w fotografi cyfrowej znaczenie wynikl z faktu iz Zapomnij o czym pytałem nie Ciebie w tej dyskusji, przypomnij sobie za to skÄ d Ci siÄ wziÄło okrÄ głe 100Mpix. ja nic nie poradze , jesli ktos tego nie rozumie to niech tak juz No ciekawa sprawa :D d. 50 |
Data: Listopad 12 2009 17:12:45 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: John Smith | XX YY napisał(a): obiektyw moze dac np rozdzielczosc 15 mpx Co to oznacza? Jak to zmierzysz? Mierzenie rozdzielczoĹci obiektywu Mpixelami nie ma sensu. Ma sens MTF, ale Mpix? Jak to zdefiniujesz? -- Mirek 51 |
Data: Listopad 12 2009 17:37:20 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: John Smith | John Smith napisał(a): XX YY napisał(a): Zauważ, że mierzymy ILOĹÄ SZCZEGĂĹĂW jaka przechodzi przez układ hybrydowy analogowo-cyfrowy: a) ANALOGOWY filtr dolnoprzepustowy w postaci obiektywu i filtru AA, b) CYFROWA matryca z okreĹlonÄ czÄstotliwoĹciÄ próbkowania, c) CYFROWY filtr w postaci obróbki. Pierwszy człon tego toru nie ma Mpixeli, ma ANALOGOWÄ funkcjÄ transmitancji, dopiero w kolejnych krokach mówimy o sygnale dyskretnym. Inna sprawa, że masz racjÄ, że transmitancje każdego elementu toru sÄ w dużym stopniu niezależne. Transmitancja wypadkowa jest jednak iloczynem transmitancji elementów składowych. Działa tu oczywiĹcie mechanizm najsłabszego ogniwa. I w tym sensie można rozważaÄ, który element toru najbardziej limituje rozdzielczoć całego układu. Jednak transmitancja obiektywu nie koĹczy siÄ definitywnie w konkretnym punkcie (liczbie linii na mm), MTF zależy przecież od przyjÄtych kryteriów (kontrast graniczny). Do pewnego stopnia ma sens skanowanie matrycÄ sporo gÄĹciej niż dla MTF50, po to żeby te szczÄ tkowe szczegóły nawet bardzo już mydlÄ cego obiektywu zarejestrowaÄ i potem próbowaÄ odzyskiwaÄ ich kontrast w (bardzo inteligentnej) obróbce. OczywiĹcie przy założeniu, że taniej jest udoskonalaÄ czÄć cyfrowÄ (matryca, obróbka) niż analogowÄ (obiektyw). -- Mirek 52 |
Data: Listopad 12 2009 17:57:46 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: de Fresz | On 2009-11-12 17:37:20 +0100, John Smith said: Zauważ, że mierzymy ILOŚĆ SZCZEGÓŁÓW jaka przechodzi przez układ Ekhm, ja tam na elektronice znam się całkiem wcale, ale AFAIK sama matryca jest akurat urządzeniem analogowym. Konwerter A/D jest dopiero za nią. -- Pozdrawiam de Fresz 53 |
Data: Listopad 12 2009 21:50:12 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 12 Nov 2009, de Fresz wrote: On 2009-11-12 17:37:20 +0100, John Smith said: Ale "cyfrowość" bywa kojarzona z dwoma elementami: próbkowaniem i kwantyzacją. Matryca czysto analogowo wprowadza próbkowanie, które jest "dyskretne w przestrzeni", w dwu wymiarach. Do tego próbkowania stosują się wszelkie prawa "typowo" (choć może nie do końca słusznie) kojarzone z "cyfryzacją", od sławnego Shannona poczynając. Coś tak, jak w jednym wymiarze robi telewizor "analogowy" CRT (w postaci linii, stanowiacych przestrzenne próbki w osi pionowej, poziom oczywiście idzie analogowo, bez próbkowania). pzdr, Gotfryd 54 |
Data: Listopad 12 2009 13:09:11 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 12 Nov., 17:57, de Fresz wrote: On 2009-11-12 17:37:20 +0100, John Smith said: nic podobnego poszczegolne fotodiody dzialaja analogowo - ale w aspekcie rozdzielczosci matryca pracuje w sposob dyskretny , nie ciagly . matryca nie dokonuje probkowania obrazu w sposob analogowy a w sposob dyskretny - z pewna czestoscia. to typowe probkowanie numeryczne , czyli cyfrowe. Konwerter A/D jest dopiero za nią.to dotyczy zupelnie innego apektu sprawy , akurat na rozdzielczosc matrycy nie ma zadnego znaczenia. 55 |
Data: Listopad 13 2009 06:37:32 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Czarek | XX YY pisze:
Próbkowanie to zupełnie coś innego, niezalezne od cyfryzacji. Można zrobić układ próbkujący pracujący zupełnie analogowo ("Sampling and hold"). Przykład z mojej pierwszej roboty. Robiliśmy generator m.cz, no i powstał problem stabilizacji amplitudy. Prostowniki diodowe są zależne od temperatury. Szef zaproponował taki układ, generator dawał sygnały przesunięte o Pi/4, w przejściach przez 0 jednego z sygnałów otwierał się na chwilę klucz i próbkował szczyt drugiego sygnału. Wartość napięcia była zapamietana na kondensatorze. Gdzie tu jakakolwiek technika cyfrowa? -- Cezary Grądys 56 |
Data: Listopad 13 2009 08:52:21 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: John Smith | de Fresz napisał(a): On 2009-11-12 17:37:20 +0100, John Smith said: Mówimy cały czas o rozdzielczości, i związanym z tym próbkowaniem w przestrzeni (po powierzchni matrycy) a nie w domenie czasu. -- Mirek 57 |
Data: Listopad 12 2009 13:02:41 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 12 Nov., 17:37, John Smith wrote: John Smith napisał(a): nie czytlem calego watku. rozdzielczosc obiektyu wyraza sie w cylkac na jenostke odleglosci np 1/0,001 mm oznacza to rozdzielczosc 1000 lini /mm ( liczby przykladowe) przejmijmy teraz chwilowo dla uproszczenia ze ta rozdzielczosc jest stala na calej powierzchni ( w rzeczywitosci nie jest tak ) jeszeli podniesiesz te rozdziwlczosc do kwadratu i przemnozysz przez dlugosc kazdego z bokow matrycy to otrzamasz maksymalna liczbe punktow jaka ten obiektyw jest w stanie przeniesc . to mozna wyrazic w MPX. Jako konwencje przyjeto podanie rozdzielczosci jak pisalem w cyklach na jednostke dlugosci - to bylo podyktowane wygoda z jaka mozna bylo porownywac miedzy soba rozdzielczosc obiektywow. Ale te rodzielczosc mozesz podac rowniez w cyklach na jednostke powierzchni . A mnozac przez powierzchnie uzyskach rozdzielczosc calkowita czyli bezwzgledna . To wszystko ma sens. 58 |
Data: Listopad 12 2009 13:06:05 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY |
59 |
Data: Listopad 13 2009 08:48:21 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: John Smith | XX YY napisał(a): To wszystko ma sens. Dopiero w uzupełnieniu o jakieś arbitralne założenie odnośnie konkretnego MTF (MTF50, MTF30, etc), a nie jako twardy limit. Nie można z tego wysnuwać wniosku o "paczkach" czy próbkowaniu przez obiektyw. -- Mirek 60 |
Data: Listopad 12 2009 13:29:17 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 12 Nov., 17:37, John Smith wrote: John Smith napisał(a): mtf ma sens fizyczny i nie musi to byc akurat MTF 50 . to umowna konwencja ,sluzy okresleniu granicy od ktorej uznaje sie ze obiektyw juz nie rysuje szczegolu. wskutek niedoskonalosci obiektyw rejestruje elementy z pewnym rozproszeniem. jesli kontrast pomiedzy obiektem rzeczywistym a tym rozmyciem przyjmie pewna umowna wartosc w okresloym miejscu , uznaje sie ze jest to granica rozdzielczosci. Ponizej tej wartosci obiektyw nie jest w stanie zarejestrowac przedmiotu , bedzie to tylko plama , rozmazanie , albo i nic. oznacza to zr obiektywy rzeczywiste w istocie nie odwzorowuja przedmiotow w sposob ciagly a z pewna czestoscia . Czyli te rzeczywistosc jakby "paczkuja" czyli kwantuja . Gdyby obiektyw mial nieskonczosna rozdzielczsc , wowczas rozdzieczosc obrazu bylaby limitowana wylacznie przez czestosc probkowania czyli rozdzielczosc matrycy. A poniewaz obraz z obiektywu jest "spaczkowany " to probkujac z czestoscia zblizona do wielkosci "paczki " musi dojsc do spadku rejestrowanej na obrazie rozdzielczosci - tzn nie wszystkie paczki zostana zerejestrowane przez matryce. Oczywiście przy założeniu, że taniej jest udoskonalać część cyfrową (matryca, ciagle najczesciej elemntem limitujacym rozdzielczosc obrazu jest matryca. te wszystkie pomiary np na optycznych nazywane pomiarami rozdzielczosci obiektywu wcale nie mierza rozdzielczosci obiektywu. Mierzy sie ja calkiem inaczej. jest to rozdzielczosc obrazu powstalego za pomoca ukladu obiektyw- matryca. ten sam obiektyw z inna matryca czyli w innym ukladzie moze dac np dwukrotnie wyzsza rozdzielczosc obrazu.
61 |
Data: Listopad 13 2009 08:45:08 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: John Smith | XX YY napisał(a): obiektywy rzeczywiste w istocie nie odwzorowuja Bzdura. Gdyby obiektyw mial nieskonczosna rozdzielczsc , wowczas rozdzieczosc Zgoda. A poniewaz obraz z obiektywu jest "spaczkowany " to probkujac z Bzdura. jest to rozdzielczosc obrazu powstalego za pomoca ukladu obiektyw- Tutaj pełna zgoda. -- Mirek 62 |
Data: Listopad 13 2009 00:13:35 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: dominik | XX YY wrote: Obiektyw moze dac rozdzielczosc 30 mpx , matryca 15 mpx a ukladmalo tego Ach tak? :) - gdyby jeden przyrzad skanowal z taka sama czestotliwoscia z jaka I co siÄ wtedy pojawia? czarna kropka, biała kropka? :) :D d. 63 |
Data: Listopad 13 2009 00:49:55 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: dominik | XX YY wrote: WiÄc jeszcze raz skoro trzeba Ci powtarzaÄ - skÄ d akurat 100Mpix.toz napisalem rzeczowo i konkretnie. powtarzam Nie napisałeĹ. NalałeĹ sporo wody, a teraz taplasz siÄ z niÄ w sedesie miotajÄ c siÄ w każdÄ stronÄ i wymyĹlajÄ c głupoty. Zostawiłem Ci konkretny cytat. Z pytaniem. rozdzielczosc matrycy nie limituje rozdzielczosci obiektywu. No i doszedłeĹ do wniosku, z którym siÄ kłóciłeĹ. W skrócie, że decydujÄ cy wpływa ma słabsza matryca ALBO obiektyw. Ale to zupełnie nie o tym jest i tak - Ciebie pytałem o liczbÄ. (...ciach wymÄ drzenia) Rozrozniaj dobry czlowieku pomiedzy rozdzielczoscia jaka jest w stanie Ty chyba myĹlisz ciÄ gle w kategorii sitka i druszlaka. Pozostaje współczuÄ. No chyba że pokażesz przykład obrazujÄ cy brednie z wyżej. 100 mpx Dawaj - obliczenia i konkretne przykłady. Ja Ci dam swój pierwszy z brzegu: Canon PowerShot SD980 IS (Digital IXUS 200 IS) 12.1 million effective pixels 43 MP/cm² pixel density 24 mm - 120 mm (5x) zoom lens Na pełnej klatce to upakowanie da 370Mpix. JakiĹ taki D700 ma przy tym 1.4 MP/cm². ZresztÄ to że da 370Mpix nie znaczy, że nie pojawi siÄ za chwilkÄ matryca dajÄ ca w przeliczeniu jeszcze wiÄcej. Ale dalej - co to ma do rzeczy?! Przy wielkosci pixela rzedu 1,8 mikro dyfrakcja zaczyna ograniczac Przy 371Mpix limitem dyfrakcyjnym jest f/2.4. Przy 500Mpix limitem dyfrakcyjnym jest f/2 Przy 1000Mpix limitem dyfrakcyjnym jest f/1.4 Przy 2000Mpix limitem dyfrakcyjnym jest f/1 Przy noctiluksie który załóżmy jest perfekcyjny potrzeba by 2200Mpix Specjalnie Ci wyliczyłem. Oznacza to ze dalszy wzrost gestosci upakowania pixeli nie bedzie No jak bÄdÄ miał jeden gigapiksel to bÄdÄ cały czas oglÄ dał zdjÄcia w 1:1. Czyli np jeden element powiedzmy kwant rzeczywistosci zostanie AbstrahujÄ c od głupot które wypisujesz to wyobraź sobie, że matryce nie sÄ idealne i dokłada siÄ do nich szum, wiÄcej informacji masz z trzech takich pikseli niż z jednego. W materialach analogowych srebrowych wielkosc krysztalkow halogenkow I bÄdziesz jak Ken Rockwell twierdził, że kodak retina bije na głowÄ wszelkie dzisiejsze cyfry :) hyhy :) Moznaby zapytac - po co tak male krysztalki w materialach Och tak? Powtarzam nowe pytanie? Dlaczego aktualne matryce sÄ wyznacznikiem jakiegoĹ limitu? Po drugie skÄ d Ci siÄ wziÄło to 100Mpix? d. 64 |
Data: Listopad 10 2009 09:56:10 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: John Smith | dominik napisał(a): 7D z pewnoĹciÄ jest kolejnym krokiem naprzód, tylko pozostajÄ dwie Pewnie po to aby zrobiÄ miejsce pomiÄdzy 500D a 7D na model w klasie Nikona D90. -- Mirek 65 |
Data: Listopad 10 2009 13:04:54 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Pikus' | Pewnie po to aby zrobić miejsce pomiędzy 500D a 7D na model w klasie Jakby nie patrzec - Nikon D90 jest o klase lepszy od 7D : czy to jakoscia barw czy szumami 66 |
Data: Listopad 10 2009 13:06:38 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: de Fresz | On 2009-11-10 13:04:54 +0100, "Pikus'" said: Pewnie po to aby zrobić miejsce pomiędzy 500D a 7D na model w klasie A ile to jest, ta "klasa"? : czy to jakoscia barw Jak to zmierzyłeś? -- Pozdrawiam de Fresz 67 |
Data: Listopad 10 2009 13:06:28 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: quent | Użytkownik "Pikus'" napisał w wiadomości Jakby nie patrzec - Nikon D90 jest o klase lepszy od 7D : czy to jakoscia barw Jak definiujesz "jakosc barw"? czy szumami Jakies wykresy testowe? Porównanie? Pozdr. Q www.elipsa.info 68 |
Data: Listopad 10 2009 15:01:20 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Pikus' | Jakby nie patrzec - Nikon D90 jest o klase lepszy od 7D : czy to jakoscia http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM wybrac body-kliknac zdjecie np ISO3200 - potem jeszcze raz kliknac w celu maksymalnego powiekszenia. 69 |
Data: Listopad 10 2009 15:11:21 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: quent | Użytkownik "Pikus'" napisał w wiadomości http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM Sorry ale nie widze tu (3200 ISO) nic na potwierdzenie tezy o wyzszosci o klase D90 nad 7D. http://www.elipsa.info/_test/compare.jpg Wrecz przeciwnie. Bardziej niz w 7D draznia mnie w D90 placki kolorow i przebarwienia na skorze. -- Pozdr. Q www.elipsa.info 70 |
Data: Listopad 10 2009 17:23:23 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Mikolaj Tutak | quent wrote: Sorry ale nie widze tu (3200 ISO) nic na potwierdzenie tezy o Trochę trudno jest porównać zdjecia w róznych rozdzielczościach, najpier należałoby przeskalować je do współnego rozmiaru: http://img690.imageshack.us/img690/9563/comparey.jpg -- pozdrawiam Mikołaj 71 |
Data: Listopad 10 2009 23:23:13 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: | Dnia 10-11-2009 o 17:23:23 Mikolaj Tutak <mtutak napisał(a): quent wrote:No i wychodzą plamy wątrobowe..... -- FKV 72 |
Data: Listopad 11 2009 20:45:53 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Trochę trudno jest porównać zdjecia w róznych rozdzielczościach, najpier należałoby przeskalować je do współnego rozmiaru: Efekt Canona mi znany... Canon daje kolory posypane żużlem. ;) Takie są i obiektywy Canona, i matryca C 450 D. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 73 |
Data: Listopad 12 2009 10:57:53 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Mikolaj Tutak | Eneuel Leszek Ciszewski wrote: "Mikolaj Tutak" To se innaczej obrob RAWa i bedzie jak chcesz (chyba ze nie umiesz). -- pozdrawiam Mikołaj 74 |
Data: Listopad 12 2009 15:39:51 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Efekt Canona mi znany... Canon daje kolory posypane żużlem. ;) To se innaczej obrob RAWa i bedzie jak chcesz (chyba ze nie umiesz). Wolę se podpiąć inny obiektyw. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 75 |
Data: Listopad 12 2009 15:42:16 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Mikolaj Tutak | Eneuel Leszek Ciszewski wrote: Efekt Canona mi znany... Canon daje kolory posypane żużlem. ;) Mowiłem o kolorach "posypanych żużlem". -- pozdrawiam Mikołaj 76 |
Data: Listopad 12 2009 15:44:32 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Wolę se podpiąć inny obiektyw. Mowiłem o kolorach "posypanych żużlem". Ja też. Sigma (obiktyw) daje ładniejsze kolory. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 77 |
Data: Listopad 12 2009 16:21:53 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Mikolaj Tutak | Eneuel Leszek Ciszewski wrote: "Mikolaj Tutak" Która Sigma i od czego daje lepsze kolory. -- pozdrawiam Mikołaj 78 |
Data: Listopad 12 2009 17:27:35 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Ja też. Sigma (obiktyw) daje ładniejsze kolory. Która Sigma i od czego daje lepsze kolory. Dwie Sigmy od czterech Canonaów. Ponadto oglądam zdjęcia innych osób. I te zdjęcia mówią to samo, co ja widzę na swoich. Matryca C 450 D wygląda jak przetarta brudną szmatą -- widać to na ,,zdjęciu'' gołym okiem bez jakiegokolwiek obiektywu. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 79 |
Data: Listopad 13 2009 11:59:04 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Mikolaj Tutak | Eneuel Leszek Ciszewski wrote: "Mikolaj Tutak" Napisz konkretnie a pitolisz smutki. Ponadto oglądam zdjęcia innych osób. Ahaaaaaaaaaaa no tak, tak, a łyżka na to niemożliwe. Matryca C 450 D wygląda jak przetarta brudną szmatą -- widać No spec, po prostu spec ;) -- pozdrawiam Mikołaj 80 |
Data: Listopad 14 2009 16:36:18 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Janko Muzykant | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Matryca C 450 D wygląda jak przetarta brudną szmatą -- widać Plele. Trzeba umieć je obrabiać, a nie walić knoty na auto. -- pozdrawia Adam różne takie tam: www.smialek.prv.pl /uwaga! - opinie, które głoszę nie stanowią prawa, dogmatów ani aksjomatów/ 81 |
Data: Listopad 14 2009 17:43:00 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Matryca C 450 D wygląda jak przetarta brudną szmatą -- widać Plele. Trzeba umieć je obrabiać, a nie walić knoty na auto. Używam dwóch trybów -- M i Av. (M zazwyczaj przy fleszu, choć nie tylko wtedy) I do Av daję korektę, aby mieć i cienie, i światła. I chyba (pomijając wyjątkowe sytuacje, gdy flesz nie jest naładowany oraz te, gdy dopiero łapię orientacje w sytuacji, dającą pojęcie co do korekt) nie mam ani przepaleń, ani niedopaleń. Flesz też ma korekty ekspozycji. Problemem są idące osoby. Mnie jednak chodzi o coś innego. Można pstryknąć coś czarnego, na przykład zasłonięty obiektyw na M, na bardzo krótkim czasie i na dużej przesłonie (można i bez obiektywu) więc auto czy inny motocykl nie ma tu nic do rzeczy -- matryca wygląda jak przetarta brudną szmatą. Niestety w cieniach to widać aż nazbyt dokładnie. Jeśli fotografujesz jasne miejsca, nie ma kłopotu, ale przy fotografowaniu ciemnych -- są. Czerń nie jest czarna i nie można tego odszumić. Można (jak to określasz w innej ortografii) zresajzować. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 82 |
Data: Listopad 14 2009 19:06:04 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Janko Muzykant | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Mnie jednak chodzi o coś innego. Można pstryknąć coś czarnego, na przykład zasłonięty Wyobraź sobie, że masz aparat dający 6-7EV plus trzy gratis, ale z szumami. Kiedyś slajd dawał 5 i nikt nie narzekał. Owszem, starsze Canony gratisy miały szlachetniejsze, ale nadal da się tym pracować. -- pozdrawia Adam różne takie tam: www.smialek.prv.pl /...i żeby każdy miał lizaka i watę z cukru bym chciał!/ 83 |
Data: Listopad 14 2009 20:27:29 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Wyobraź sobie, że masz aparat dający 6-7EV plus trzy gratis, ale z szumami. Kiedyś slajd dawał 5 i nikt nie narzekał. A już myślałem, że będziesz tłumaczył, iż mam zabrudzoną matrycę, lub jakoś uszkodzoną... O tym, że pojemność EV jest dostatecznie duża w tym (C 450 D) aparacie, pisałem wielokrotnie, jednak nadal obstaję przy tym, co napisałem: "Eneuel Leszek Ciszewski" > Matryca C 450 D wygląda jak przetarta brudną szmatą -- widać > to na ,,zdjęciu'' gołym okiem bez jakiegokolwiek obiektywu. A negatyw ile dawał EV? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 84 |
Data: Listopad 14 2009 20:48:02 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Janko Muzykant | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: A negatyw ile dawał EV? A dawał takie kolory? -- pozdrawia Adam różne takie tam: www.smialek.prv.pl /jeśli ktoś wie dlaczego mam zmienić windows na nowszy to niech mi powie/ 85 |
Data: Listopad 14 2009 23:02:07 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
A negatyw ile dawał EV? A dawał takie kolory? Dawał lepsze od C 450 D. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 86 |
Data: Listopad 14 2009 23:32:03 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Janko Muzykant | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: A dawał takie kolory?Dawał lepsze od C 450 D. Ale masz jakieś wsparcie? -- pozdrawia Adam różne takie tam: www.smialek.prv.pl /autorytet? - no, nie wiem, zupełnie nic mi do głowy nie przychodzi.../ 87 |
Data: Listopad 15 2009 00:22:55 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
A dawał takie kolory?Dawał lepsze od C 450 D. Wspieram się oburącz na klawiaturze i obunóż na krześle. O jakim wsparciu mówisz? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 88 |
Data: Listopad 15 2009 10:18:38 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Janko Muzykant | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: A dawał takie kolory?Dawał lepsze od C 450 D. Nawet zatwardziali analogowcy nie powiedzą, że kolor z negatywu jest lepszy niż z cyfry. Czasem jeszcze gadają coś o slajdzie, bo im się taka kiczowata estetyka slajdów podoba, a z cyfry trzeba taką wyszopopwać. Jednakże jedyna przewaga, co do której większość się zgadza to rozdzielczość dużych materiałów (już nie małego obrazka) i dynamika negatywu bw (też już do przeskoczenia raczej sposobem). -- pozdrawia Adam różne takie tam: www.smialek.prv.pl /autorytet? - no, nie wiem, zupełnie nic mi do głowy nie przychodzi.../ 89 |
Data: Listopad 15 2009 11:01:32 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Ale masz jakieś wsparcie? Wspieram się oburącz na klawiaturze i obunóż na krześle. Nawet zatwardziali analogowcy nie powiedzą, że kolor z negatywu jest lepszy niż z cyfry. Ja powiem. :) Czasem jeszcze gadają coś o slajdzie, bo im się taka kiczowata estetyka slajdów podoba, Co w niej kiczowatego? a z cyfry trzeba taką wyszopopwać. Jednakże jedyna przewaga, co do której większość się zgadza to rozdzielczość dużych materiałów (już nie małego obrazka) Mały obrazek to ze 4kdpi, więc 24 Mpxl. 450 D czy 500 D tyle nie ma. i dynamika negatywu bw (też już do przeskoczenia raczej sposobem). Przewagą cyfry jest możliwość szybkiego zobaczenia efektów i niski koszt jednego pstryknięcia, zachęcający do eksperymentowania. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 90 |
Data: Listopad 15 2009 11:34:23 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Janko Muzykant | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Nawet zatwardziali analogowcy nie powiedzą, że kolor z negatywu jest lepszy niż z cyfry. No to jest was dwóch - był jeszcze jeden gość na pewnym forum, zaklinał się że ma piękny przykład czegoś zasypanego ziarnem o dzikich kolorach i różni ludzie podrzucali mu emulacje, a on wciąż, że nie to, nie tamto. Mógłbym się założyć o cokolwiek, że gdyby podrzucić mu skan z analoga też by marudził. Czasem jeszcze gadają coś o slajdzie, bo im się taka kiczowata estetyka slajdów podoba, Wyciągnięty kontrast, niebieskie cienie, kolory aż zęby bolą. Mały obrazek to ze 4kdpi, więc 24 Mpxl. 450 D czy 500 D tyle nie ma. Tego nikt nie wie do końca. Było o tym wiele słów, tu i tam. Przewagą cyfry jest możliwość szybkiego zobaczenia efektów i niski Nie chce mi się po raz setny wchodzić w te dywagacje... -- pozdrawia Adam różne takie tam: www.smialek.prv.pl /boję się wejść do toalety albowiem wydaje mi się, że siedzi tam terrorysta.../ 91 |
Data: Listopad 15 2009 15:33:27 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Mały obrazek to ze 4kdpi, więc 24 Mpxl. 450 D czy 500 D tyle nie ma. Tego nikt nie wie do końca. Było o tym wiele słów, tu i tam. Czego nikt nie wie do końca? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 92 |
Data: Listopad 15 2009 15:58:06 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Janko Muzykant | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Mały obrazek to ze 4kdpi, więc 24 Mpxl. 450 D czy 500 D tyle nie ma. Ile pikseli ma mały obrazek. -- pozdrawia Adam różne takie tam: www.smialek.prv.pl /największą krzywdę religiom robią wierzący/ 93 |
Data: Listopad 15 2009 16:20:47 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Czego nikt nie wie do końca? Ile pikseli ma mały obrazek. : Zależy to od skanera, skanerzysty, wywołania, filmu... : Ale co najmniej 24 Mpxl. Pojemność tonalna i liczba pikseli na filmie jest nadal trudna do pokonania przez cyfrowe lustrzanki klasy C 450 D czy C 500 D. Owszem, są od dawna aparaty dające więcej, ale są piekielnie drogie. Właściwie to właśnie teraz przechodzimy z filmów na cyferki. Jeszcze do tej pory niektórzy wolą filmy na szpulce. :) Pomijam jakieś mikrofilmy z ich rozdzielczością. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 94 |
Data: Listopad 16 2009 11:45:37 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Mikolaj Tutak | Eneuel Leszek Ciszewski wrote: "Janko Muzykant" Pitolisz, widać że nigdy nie skanowałeś ani negatywu ani slajdu. -- pozdrawiam Mikołaj 95 |
Data: Listopad 16 2009 12:02:19 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Pitolisz, widać że nigdy nie skanowałeś ani negatywu ani slajdu. Nie wiem, co znaczy 'pitolisz', ale istotnie -- nie skanowałem sam. Skanowali inni. I na bębenkach, i na płaszczkach, i na pośrednich. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 96 |
Data: Listopad 16 2009 12:19:26 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Mikolaj Tutak | Eneuel Leszek Ciszewski wrote: "Mikolaj Tutak" "Ja nie byłem, ale znam kogoś kto był i powiedział mi to i owo!" -- pozdrawiam Mikołaj 97 |
Data: Listopad 16 2009 12:24:56 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Pitolisz, widać że nigdy nie skanowałeś ani negatywu ani slajdu. Nie wiem, co znaczy 'pitolisz', ale istotnie -- nie skanowałem sam. "Ja nie byłem, ale znam kogoś kto był i powiedział mi to i owo!" Skanowali dla mnie moje negatywy. Czasami nawet skanowali w mojej obecności. :) Może po prostu potrafili skanować? :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... Program Outlook Express nie mógł ogłosić Twojej wiadomości. Temat 'Re: 7d na dpreview.com', Konto: 'Gazeta', Serwer: 'news.gazeta.pl', Protokół: NNTP, Odpowiedź serwera: '441 Line 4 too long', Port: 119, Zabezpieczenie (SSL): Nie, Błąd serwera: 441, Numer błędu: 0x800CCCA9 Linia tu longa, więc ją odlongowałem. :) 98 |
Data: Listopad 16 2009 13:55:30 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Mikolaj Tutak | Eneuel Leszek Ciszewski wrote: "Mikolaj Tutak" Skoro na negatywie uzyskiwali lepsze kolory niz z cyfrówki i rozdzielczość 4000dpi (w kolorze) to skanowali naprawde wspaniale (albo twoje foki z cyfrówki/obróbka są do pupy). -- pozdrawiam Mikołaj 99 |
Data: Listopad 16 2009 14:18:41 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Skoro na negatywie uzyskiwali lepsze kolory niz z cyfrówki i rozdzielczość 4000dpi (w kolorze) to skanowali naprawde wspaniale (albo twoje foki z cyfrówki/obróbka są do pupy). Stawiam na to pierwsze, bo potrafili skanować. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 100 |
Data: Listopad 16 2009 16:21:18 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: de Fresz | On 2009-11-16 13:55:30 +0100, "Mikolaj Tutak" said: Skanowali dla mnie moje negatywy. Czasami nawet skanowali w mojej Stawiam że to nie kwestia wybitnych skanów/zawartości negatywów, a raczej oceniający jest zupełnym ignorantem. (albo twoje foki z cyfrówki/obróbka są do pupy). A negatywy to niby tak same z siebie byłyby cudownie lepsze? Jasssne. -- Pozdrawiam de Fresz 101 |
Data: Listopad 10 2009 19:41:58 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: de Fresz | On 2009-11-10 15:01:20 +0100, "Pikus'" said: Jakies wykresy testowe? Porównanie? Idź Ty lepiej do okulisty. -- Pozdrawiam de Fresz 102 |
Data: Listopad 10 2009 20:13:55 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Pikus' |
On 2009-11-10 15:01:20 +0100, "Pikus'" said: ..... i niedowidzacy zauwazy mniejsza palete barw , szumy i niedoostrzenie - same rodzynki Canona 103 |
Data: Listopad 10 2009 23:46:58 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: de Fresz | On 2009-11-10 20:13:55 +0100, "Pikus'" said: wybrac body-kliknac zdjecie np ISO3200 - potem jeszcze raz kliknac w celu Paletę barw oceniasz po czym i na czym? Zacznij pisać o konkretach, bo jak na razie, to mam wrażenie (i jak widać nie tylko ja), że rozmawiamy głównie o Twoich fantazjach. szumy i niedoostrzenie - Nie, to tylko same rodzynki Twojej ignorancji. -- Pozdrawiam de Fresz 104 |
Data: Listopad 11 2009 20:50:35 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
.... i niedowidzacy zauwazy mniejsza palete barw , szumy i niedoostrzenie - same rodzynki Canona Ja mam niedowidzenie lewego oka,ponadto astygmatyzm, dalekowzroczność i zeza. I mimo tych wad widzę, że Nikon jest zdecydowanie lepszy od Canona. Kolory Canona są mdłe, aberracja chromatyczna jego obiektywów przekracza granice nieprzyzwoitości, szum C 450 D imo nie jest koszmarny, choć wiem o tym, że Nikon daje mniejsze szumy. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 105 |
Data: Listopad 11 2009 21:30:06 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: nb | at Wed 11 of Nov 2009 20:50, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Nie mimo to, ale właĹnie dlatego. Taka obserwacja i brak teorii do niej. I odwrotnie, ci z wzrokiem doskonałym od strony technicznej zachowujÄ siÄ jak Ĺlepi (nie wspomnÄ u kumplu ze słuchem absolutnym i kompletnie niemuzykalnym). .... -- nb 106 |
Data: Listopad 11 2009 22:09:52 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Nie mimo to, ale właśnie dlatego. Taka obserwacja i brak teorii do niej. Kiedyś rodziców naciskano, aby muzykalne dzieci pchali do szkół muzycznych. Nawet były tak zwane ogniska muzyczne -- nie wiem, na ile zapalne. Czasy były o tyle smutne, że nie można było dostać śpiewników czy innych nutników. Ale w szkołach różnych szczebli (bo chyba nie tylko w podstawówkach) było ,,wychowanie muzyczne'' jako przedmiot obowiązkowy. Dziś wychowanie dziecka to drobnostka w zestawieniu z tym, co było ćwierć wieku temu i wcześniej. :) IMO rodzice zaniedbujący rozwój duchowy swoich pociech to zwyrodnialcy!!! -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 107 |
Data: Listopad 12 2009 07:47:59 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: quent | Użytkownik "Pikus'" napisał w wiadomości .... i niedowidzacy zauwazy mniejsza palete barw A Ty co, afirmacje jakies uskuteczniasz? Jak wiele razy musiales sobie to powtorzyc, zeby w to uwierzyc? Pozdr. Q www.elipsa.info 108 |
Data: Listopad 12 2009 15:42:47 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
A Ty co, afirmacje jakies uskuteczniasz? Ja musiałem wielokrotnie powtórzyć pstryknięcie i obejrzenie, aby pojąć, że jednak Canon ustępuje szkłami Tamronowi i Sigmie a matrycami Nikonowi. (być może Nikonowi także matrycami -- na razie twierdzę, że tak, ale nie na podstawie tego, co robiłem osobiście) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 109 |
Data: Listopad 11 2009 20:42:50 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Jakby nie patrzec - Nikon D90 jest o klase lepszy od 7D : czy to jakoscia barw czy szumami Ale chyba ma 2/3 pikseli. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,;.. ; ;. . ,.;\|/.... 110 |
Data: Listopad 11 2009 01:26:48 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: dominik | John Smith wrote: 7D z pewnoĹciÄ jest kolejnym krokiem naprzód, tylko pozostajÄ dwiePewnie po to aby zrobiÄ miejsce pomiÄdzy 500D a 7D na model w klasie A 50D to niby gdzie było? d. 111 |
Data: Listopad 11 2009 11:18:03 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: de Fresz | On 2009-11-11 01:26:48 +0100, dominik said: John Smith wrote: Na półce 340 ojro wyższej. Półka średnia pod względem "ficzersów" i cenowo u Nikona i Canona od dawna były trochę rozjechane, a 7D jest bezpośrednim atakiem na D300s, więc można się spodziewać, że 50D lub ewentualne 60D będzie bardziej sprowadzone cenowo do poziomu D90. I biorąc pod uwagę, że dwucyfrowe Canony są nieco bardziej zaawansowane (więcej fps, lepsza migawka, lepsze LV, ale brak filmów), możliwe że nowe body albo zostanie ciut okrojone, albo podniesie standard w tej same cenie, co Nikon. Może przekonamy się już za parę miesięcy, bo patrząc na historię linii, gdzieś na początku roku powinna być premiera. -- Pozdrawiam de Fresz 112 |
Data: Listopad 11 2009 15:45:39 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: dominik | de Fresz wrote: Na półce 340 ojro wyższej. Półka Ĺrednia pod wzglÄdem "ficzersów" i cenowo u Nikona i Canona od dawna były trochÄ rozjechane, a 7D jest bezpoĹrednim atakiem na D300s, wiÄc można siÄ spodziewaÄ, że 50D lub ewentualne 60D bÄdzie bardziej sprowadzone cenowo do poziomu D90.Pewnie po to aby zrobiÄ miejsce pomiÄdzy 500D a 7D na model w klasieA 50D to niby gdzie było? Może to ma i sens, chociaż jak dla mnie pozostaje wciÄ ż niejasne czemu absolutnie wszystkie półki każdego producenta muszÄ sobie absolutnie odpowiadaÄ. Różnica w cenie pomiÄdzy D90 i 50D nie jest jakaĹ znów ogromnie wielka. > I biorÄ c pod uwagÄ, że dwucyfrowe Canony sÄ nieco bardziej zaawansowane (wiÄcej fps, lepsza migawka, lepsze LV, ale brak filmów), możliwe że nowe body albo zostanie ciut okrojone, albo podniesie standard w tej same cenie, co Nikon. Może przekonamy siÄ już za parÄ miesiÄcy, bo patrzÄ c na historiÄ linii, gdzieĹ na poczÄ tku roku powinna byÄ premiera. Widocznie canon sobie marketingowo wymyĹlił, że bÄdzie popyt na kolejnÄ półkÄ - takich możliwie wypakowanych w bajery aparatów. PatrzÄ c na 5DMkII trochÄ nie dziwi, że ktoĹ może poĹwiÄciÄ wielkoć matrycy po prostu za całÄ resztÄ cech na poziomie jedynki. Tyczy to jednak tylko tych którzy zostanÄ w systemie, bo skaczÄ c do nikona czy sonego ma siÄ całkiem niezłÄ pełnÄ klatkÄ. d. 113 |
Data: Listopad 12 2009 09:33:17 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: John Smith | dominik napisał(a): Może to ma i sens, chociaż jak dla mnie pozostaje wciÄ ż niejasne czemu Nie muszÄ sobie odpowiadaÄ. Po prostu dobre pomysły siÄ kopiuje. Różnica w cenie pomiÄdzy D90 i 50D nie jest jakaĹ znów ogromnie wielka. Ale jest różnica w masie korpusu. Amator taki jak ja potrzebuje lekkiego, ale dobrze leżÄ cego w rÄku korpusu z dobrym wizjerem, niekoniecznie superszybkiego i wysokorozdzielczego. -- Mirek 114 |
Data: Listopad 12 2009 00:55:00 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 12 Nov., 09:33, John Smith wrote: dominik napisał(a): Canon rzeczywiscie przegial z ciezarem korpusow swojej lini XX ciezar tych aparatow to juz rzeczywiscie granica bolu zostaje osiagnieta. nie rozumiem dlaczego korpus ze stopow magnezowych a nieuszczelniany. ? spokojnie moglaby byc versja b lzejsza z materiualow takich jak kiedys robiono w analogu 5 , 3 . lekkie i wystarczajaco trwale. 115 |
Data: Listopad 12 2009 10:03:27 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: John Smith | XX YY napisał(a): Canon rzeczywiscie przegial z ciezarem korpusow swojej lini XX A 7D tylko kontynuuje tą tradycję. Ale temu to wybaczam, bo profesjonalista. :-) spokojnie moglaby byc versja b lzejsza z materiualow takich jak Też tak myślę, tym bardziej, że jak Nikon może to i Canon może. -- Mirek 116 |
Data: Listopad 12 2009 01:23:41 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 12 Nov., 10:03, John Smith wrote: XX YY napisał(a): 7d zewnetrznie to drobne ale jednak wyczuwalne zmiany w kierunku poprawy ergonomii. ot chocby umiejscowienie przyciskow nie pod ekranem , ale obok. niby bez znaczenia - a jednak. latwiej sie operuje majac aparat na stytwie najistotniejsza zmiana bedzie AF , technologicznie na tym samym stopniu zaawansowania jak w poprzednich modelach , ale przez wieksza liczbe sensorow mozna miec nadzieje ze trafnosc bedzie lepsza. czy rowniez w krytycznym momencie bedzie niezawodny to sie okaze. czesto bywa tak , ze wlasnie wtedy kiedy musi trafic , to nie bardzo chce , choc statystycznie w caloksztalcie jest lepiej.
117 |
Data: Listopad 12 2009 10:46:31 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: John Smith | XX YY napisał(a): najistotniejsza zmiana bedzie AF , technologicznie na tym samym Może i tak. Chociaż mnie ta mnogość opcji onieśmiela i trwoży zarazem (Czy na pewno mam włączoną w danym momencie najwłaściwszą opcję?). Osobiście miałbym wrażenie, że kupuję w tym zakresie sporo za dużo. Jednocześnie i tak nie wszystko co może w tym zakresie Canon zaproponować (EC). Jako amator nie potrafię docenić zmian w tym zakresie w stosunku do 50D. Ja pracuję na jednym centralnym punkcie i wystarczy mi ten jeden, byle był niezawodny. I żadne mikroadjustacje, tylko precyzyjny korpus z fabryki, nie wymagający grzebania. -- Mirek 118 |
Data: Listopad 12 2009 02:00:27 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 12 Nov., 10:46, John Smith wrote: XX YY napisał(a): dokladnie tak jest im wiecej funkcji - tym trudniej dotrzec do tej potrzebnej. dochodzi do tego ze robiac zdjecia podejmuje juz nastwy w domu przed wyjsciem np AEB , M , samowyzwalacz 2 sek , czulosc Jednocześnie i tak nie wszystko co może w tym zakresie Canon istotna zmiana to AF - bawilem sie troche , odnioslem wrazenie , ze jednak jest wygodniejszy , szczegolnie dla tych , ktorzy lubia tryby automatyczne. Czy rzcyzwiscie pracuje dokladniej to nie moge stwierdzic. Teoretycznie powinen. AF w c50 d jest juz dobry - tak z empirri to w trybie af z 80%-90% liczby zdjec ma trafiona ostrosc tzn osiga co najmniej ok 80 % mozliwej do osiagniecia ostrosci - tak oceniajac na oko Moja osobista preferencja bylby AF tylko z jednym sensorem centralnym za to pracujacym bezblednie ev. wielkosc pola pomiarowego moglaby byc przelaczalna spot/ nieco wiecej - ale kazdy woli cos innego.
mikrojustacja to genialna sprawa. dopiero z tym obiektywy ozyly. te ktore przeznaczylem juz na straty po mikrojustacji rysuja / ostrza znakomicie. oczywiscie byloby fajniej zeby wszystko ostrzylo idealnie , ale skoro tak nie jest , to microjusting pozwala zaoszczedzic wiele pieniedzy - w przeciwnym wypadku nalezaloby albo korygowac w warsztacie , ale zrezygnowac z obiektywu. Problem microjustazu zostal podniesiony przez zawodowych uzytkownikow c1d i nd1 , ktorzy psioczyli nieraz na rozregulowanie af w tych aparatach - co w trakcie podrozy moglo uniemozliwoc robienie zdjec. Mialo to byc rozwiazanie dorazne , do chwili usuniecia przyczyny w warsztacie. w fotografii amatorskiej przyjelo sie znakomicie jako antidotum na nieprecyzyjnie ustawiajace mechanizmy wykonawcze w obiektywach. jestem 3 razy na tak .
119 |
Data: Listopad 12 2009 11:04:25 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: de Fresz | On 2009-11-12 10:03:27 +0100, John Smith said: spokojnie moglaby byc versja b lzejsza z materiualow takich jak Jaaasssne. EOS 5 - 675 g EOS 3 - 780 g. I oba na baterię ważącą jakieś 35 g, czyli z połowę tego, co dzisiejsze akumulatory do dslr. -- Pozdrawiam de Fresz 120 |
Data: Listopad 12 2009 02:10:39 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: XX YY | On 12 Nov., 11:04, de Fresz wrote: On 2009-11-12 10:03:27 +0100, John Smith said: mam akurat wszystko pod reka wyszlo na wadze do wazenia listow eos5 721 g ( z deklem) 50d 910 g ( z deklem) a wiec roznica 20 dkg niby nie duzo - ale czuje ze 50d noszac na ramieniu jest nieprzyjemnie ciezki. lubi sie zsunac . - moglby byc lzejszy 121 |
Data: Listopad 12 2009 11:31:24 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: John Smith | de Fresz napisał(a): On 2009-11-12 10:03:27 +0100, John Smith said: Pamiętaj, że oba są pełnoklatkowe, czyli mają większy pryzmat i lustro. I że parę lat minęło w sensie technologii. -- Mirek 122 |
Data: Listopad 12 2009 12:59:07 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: de Fresz | On 2009-11-12 11:31:24 +0100, John Smith said: `Też tak myślę, tym bardziej, że jak Nikon może to i Canon może. 5Dmk2 - 810 g. Pamiętaj też, że coprawda wypadł transport filmu, ale doszło od groma elektroniki do upchnięcia. I że parę lat minęło w sensie technologii. Wbrew pozorom technologia materiałowa w powszechnie dostępnych produktach nie poszła aż tak do przodu w stosunku do lat 90. -- Pozdrawiam de Fresz 123 |
Data: Listopad 12 2009 13:13:25 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: John Smith | de Fresz napisał(a): On 2009-11-12 11:31:24 +0100, John Smith said: Nikon: D700 995 g D300s 825 g D90 620 g D3000 485 g Canon: 5DMkII 810 g 7D 820 g 60D ? 1000D 450 g Dlaczego Canon nie miałby zrobić 60D ważącego podobnie jak D90? -- Mirek 124 |
Data: Listopad 12 2009 13:20:01 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: de Fresz | On 2009-11-12 13:13:25 +0100, John Smith said: Dlaczego Canon nie miałby zrobić 60D ważącego podobnie jak D90? Jeśli zrezygnują z magnezowego korpusu (który dla niektórych jednak jest synonimem wysokiej jakości i solidności), to pewnie im się uda. -- Pozdrawiam de Fresz 125 |
Data: Listopad 12 2009 13:27:30 | Temat: Re: 7d na dpreview.com | Autor: | |