91 czy 95
1 | Data: Kwiecien 04 2007 18:27:30 |
Temat: 91 czy 95 | |
Autor: Tomasz Motyliński | Witam, 2 |
Data: Kwiecien 04 2007 18:28:31 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Tomasz Motyliński napisał(a): Vectra A C16NZ ma przełącznik liczby oktanowej paliwa i można go ustawić na przypadkiem LPG nie ma liczby oktanowej zblizonej do 106? 3 |
Data: Kwiecien 04 2007 18:28:33 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Hatson |
przypadkiem LPG nie ma liczby oktanowej zblizonej do 106? No tez mnie sie wydaje, ze LPG ma powyzej 100. Pawel 4 |
Data: Kwiecien 04 2007 18:36:57 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, No tez mnie sie wydaje, ze LPG ma powyzej 100. PN-EN 589:2004 mówi, że ma Liczba oktanowa motorowa, LOM wynosi dla LPG 89. -- Tomasz Motyliński Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 5 |
Data: Kwiecien 04 2007 18:49:13 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Grzegorz | Witam, Norma jest tylko normą - to papier. A zarówno propan jak i butan mają dużo wyższą liczbę oknanową. W czasie prób z wariatorem ani razu nie udało mi się doprowadzić do spalania stukowego, nawet przy dodatkowym wyprzedzeniu o ok. 10 czy 15 ^. Stopień sprężania 9,7, to Ford cossworth 2,9 - 207 KM. A zatem ustawić należy na najwyższą dostępną wartość. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 6 |
Data: Kwiecien 04 2007 16:52:43 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: 'Tom N' | Tomasz Motyliński w Witam, W poście No tez mnie sie wydaje, ze LPG ma powyzej 100.LOM wynosi dla LPG 89. LOM dla noPB95 to 85 -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 7 |
Data: Kwiecien 04 2007 20:49:23 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: blackbird | PN-EN 589:2004 mówi, że ma Liczba oktanowa motorowa, LOM wynosi dla LPG Zgpdnie z normami, to LOM benzyny eurosuper 95 to 85, dla 98 LOM = 87. Cytujac, za wikipedia to: "MON jest średnio o ok. 10 punktów niższe od RON dla tej samej benzyny". 8 |
Data: Kwiecien 04 2007 18:32:58 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Hinek | Użytkownik "Tomasz Motyliński" napisał LPG jest bardziej odporny na spalanie stukowe niz benzyna 95 okt. Gdybys mial przelacznik na 99 okt. to by byla wlasciwa pozycja. Pozdr -- Hinek 9 |
Data: Kwiecien 04 2007 18:42:15 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, LPG jest bardziej odporny na spalanie stukowe niz benzyna 95 okt. Da się zrobić bo to dwa rezystory i w zależności od pozycji prąd płynie przez jeden lub przez drugi. Wystarczy więc omomierz i kalkulator a następnie dobranie odpowiedniego rezystora. -- Tomasz Motyliński Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 10 |
Data: Kwiecien 04 2007 19:15:37 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: daro | LPG jest bardziej odporny na spalanie stukowe niz benzyna 95 okt.Da się zrobić bo to dwa rezystory i w zależności od pozycji prąd płynie Tylko po co w ogóle sobie zaprzątać tym głowę? -- D 11 |
Data: Kwiecien 04 2007 19:31:55 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Da się zrobić bo to dwa rezystory i w zależności od pozycji prąd płynie A nie wiem, myślałem, że znawcy tematu mi powiedzą :) -- Tomasz Motyliński Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 12 |
Data: Kwiecien 04 2007 20:54:13 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: blackbird | Da się zrobić bo to dwa rezystory i w zależności od pozycji prąd płynie Ale po co? Ten silnik C16NZ nie ma czujnika spalania stukowego i mozesz recznie ustawic wyprzedzenie zaplonu i tym samym "przystosowac", go do paliwa o wyzszej liczbie oktanowej. Jest szansa, ze zyskasz na elastycznosci, mozliwe ze nawet odczujesz przyrost mocy w srednim zakresie obrotow, dlatego mozesz sprobowac. W niektorych, autach jednak takie kombinacje powoduje to jednak odczuwalny i bardzo dotkliwy spadek mocy na wyzszych obrotach. 13 |
Data: Kwiecien 04 2007 21:04:49 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: J.F. | On Wed, 04 Apr 2007 18:42:15 +0200, Tomasz Motyliński wrote: W poście Albo i nie - bo byc moze komputer na podstawie opornosci decyduje tylko o tych dwoch nastawach. J. 14 |
Data: Kwiecien 04 2007 21:07:30 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Albo i nie - bo byc moze komputer na podstawie opornosci decyduje Gdyby to były tylko dwa nastawy to by nie było opornika tylko zworki do kompa. -- Tomasz Motyliński Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 15 |
Data: Kwiecien 04 2007 22:18:22 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: J.F. | On Wed, 04 Apr 2007 21:07:30 +0200, Tomasz Motyliński wrote: J.F. m.in. napisał(a):: Albo i nie :-) J. 16 |
Data: Kwiecien 04 2007 22:30:59 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Tomasz Motyliński | No to już wiem: 17 |
Data: Kwiecien 04 2007 21:16:27 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: blackbird | Albo i nie - bo byc moze komputer na podstawie opornosci decyduje Bazowy kat wyprzedzenia zaplonu ustawia sie recznie, ten przelacznik moze wplywac jedynie na jego korekte, o ile stopni to nie mam pojecia. 18 |
Data: Kwiecien 04 2007 20:18:30 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: WielkaBakteria |
Witam, Ja mam silnik C18NZ zagazowany, i cały czas mam ustawioną zworkę na 95. Nigdy nie miałem problemów więc nie ma powodu by sprawdzać i narażać sie na jakieś czary-mary z komputerem :) Ale nie zadawałem tego pytania mechanikowi odnośnie LPG a jedynie benzyny. Stwierdzili że w Polsce nie ma już benzyny słabszej niż 95 (teoretycznie ) ) i mam tego nie ruszać :) -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- WielkaBakteria "Nie odniosłem porażek, ja odkryłem setki błędnych rozwiązań" Thomas Edison 19 |
Data: Kwiecien 04 2007 21:00:21 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Ja mam silnik C18NZ zagazowany, i cały czas mam ustawioną zworkę na 95. Dlatego najpierw pytam, ja treż nie mam problemów, auto na LPG śmiga jak a PB i pali mało. Żadnych problemów. Wychodzę jednak z założenia, iż jak coś działa dobrze to wcale nie znaczy, że nie może lepiej. -- Tomasz Motyliński Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 20 |
Data: Kwiecien 05 2007 09:54:49 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: WielkaBakteria |
Dlatego najpierw pytam, ja treż nie mam problemów, auto na LPG śmiga jak a Hmmmmm.... a o tym właściwie nie pomyślałem, też muszę "poniuchać" :) -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- WielkaBakteria "Nie odniosłem porażek, ja odkryłem setki błędnych rozwiązań" Thomas Edison 21 |
Data: Kwiecien 05 2007 11:44:17 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Hmmmmm.... a o tym właściwie nie pomyślałem, też muszę "poniuchać" :) No więc ja już się dowiedziałem od osób które na to wpadły przede mną. Ponoć 0 Ohm to 91, 220 Ohm to 95. Działa to na zasadzie wiekszy opór dłużej się ładuje kondensator jakiś... Zmierzę omomierzem elektronicznym jak to wygląda dokładnie. Jeśli pomiary się potwierdzą to wychodzi na to, że na 98 należałoby wstawić 440 Ohm opornik. Zauważ że producent podaje 0-100 jakieś 15s o ile pamiętam. Ale sądzę, że to dotyczmy paliwa 91 oktanowego, bo zanim jeszcze lekko zmodyfikowałem swoją zbierała się w niecałe 12s do 100. Co można zrobić na szybko i przy małych kosztach z C16NZ? Wywalić EGR i zaślepić zaowocuje to lepszą elastycznością (auto w sposób zauważalny lepiej zbiera się z niskich obrotów). Teraz jeśli wstawi się tam 440 Ohm to ponoć standardowa viki zaczyna się zbierać do 100 poniżej 10s. Moja obecnie zbiera się się w 9s, może jak to zrobię będzie zbierała się 8? :) -- Tomasz Motyliński Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 22 |
Data: Kwiecien 05 2007 11:54:10 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Tomasz Pyra | Tomasz Motyliński napisał(a): No więc ja już się dowiedziałem od osób które na to wpadły przede mną. O ile charakterystyka jest liniowa. Generalnie chodzi o wyprzedzenie zapłonu - myślę że warto byłoby zaopatrzyć się w lampę stroboskopową, zamiast tego rezystora wstawić potencjometr i patrzeć co się dzieje jak zmieniasz nastawy (możliwe że po każdej zmianie trzeba będzie gasić i zapalać znowu silnik). Zauważ że producent podaje 0-100 jakieś 15s o ile pamiętam. Ale sądzę, że to A czym mierzyłeś? Bo jak prędkościomierzem, to znając życie i Ople, to zmierzyłeś czas przyspieszania do 90-93km/h (a prędkościomierz pokazywał 100). Teraz jeśli wstawi się tam 440 Ohm to Zejście z 15s do 10s wymaga przyrostu mocy o jakieś 50%... Trudno mi uwierzyć żeby takie zabiegi miały aż tak pomóc. Moja obecnie A co jej zrobiłeś? Bo możliwe że kąt wyprzedzenia zapłonu ma już pogoniony i grzebiąc dalej tylko pogorszysz sprawę. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 23 |
Data: Kwiecien 05 2007 12:44:54 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Przemek | Ponoć 0 Ohm to 91, 220 Ohm to 95. Działa to na zasadzie wiekszy opór dłużej No pewno, charakterystyka ladowania kondensatora przez opornik jest liniowa :-) -- Przemek www.mmstudio.com.pl 24 |
Data: Kwiecien 05 2007 19:26:28 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Generalnie chodzi o wyprzedzenie zapłonu - myślę że warto byłoby O i to jest myśl nawet całkiem niezła myśl. Zauważ że producent podaje 0-100 jakieś 15s o ile pamiętam. Ale sądzę, że Na hamowni zarówno przed zabawą jak i po. Teraz jeśli wstawi się tam 440 Ohm to No nie takie, bo moja viki ma teraz w granicach 130 KM (z fabrycznych 75 o ile pamiętam). Moja obecnie zbiera się się w 9s, może jak to zrobię będzie zbierała się Inny wałek rozrządu, inny filtr powietrza, polerowanie tego i tamtego, strumienica, przeprogramowanie komputera i kilka innych drobiazgów. Wszystko w granicach rozsądku bo nadal pali jak paliła tylko jak się jej wciśnie mocniej pedał gazu to na wyższych obrotach reaguje znacznie żwawiej niż fabryczne. -- Tomasz Motyliński Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 25 |
Data: Kwiecien 05 2007 21:56:09 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Maks | Użytkownik "Tomasz Motyliński" napisał w wiadomości Na hamowni zarówno przed zabawą jak i po.Zauważ że producent podaje 0-100 jakieś 15s o ile pamiętam. AleA czym mierzyłeś? No nie takie, bo moja viki ma teraz w granicach 130 KM (z fabrycznych 75 o Linki do skanów poprosimy :) -- Pozdrawiam Maks 26 |
Data: Kwiecien 06 2007 00:31:03 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Tomasz Pyra | Tomasz Motyliński napisał(a): Generalnie chodzi o wyprzedzenie zapłonu - myślę że warto byłoby No tak, ale jak mierzyć czy się poprawia czy nie? Teraz jeśli wstawi się tam 440 Ohm toZejście z 15s do 10s wymaga przyrostu mocy o jakieś 50%... Trudno mi No jak taka różnica to faktycznie zmiana w osiągach musi być odczuwalna. Ale aż się wierzyć nie chce żeby taki przyrost mocy był możliwy bez turbo, no chyba że ten silnik wyjeżdżał z fabryki jako wyjątkowy słabiak. A co to za silnik? Moja obecnie zbiera się się w 9s, może jak to zrobię będzie zbierała sięA co jej zrobiłeś? Bo możliwe że kąt wyprzedzenia zapłonu ma już Ja myślę że skoro zmieniany był ECU to kąt wyprzedzenia zapłonu został już dobrze dopasowany i dalsze grzebanie raczej nie pomoże. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 27 |
Data: Kwiecien 06 2007 03:58:50 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Generalnie chodzi o wyprzedzenie zapłonu - myślę że warto byłoby Hamownia? Ale aż się wierzyć nie chce żeby taki przyrost mocy był możliwy bez C16NZ fabrycznie około 75 KM a normalnie wyciska się 100 KM z litra. Miałem 81 KM matiza (tylko komputer). Inny wałek rozrządu, inny filtr powietrza, polerowanie tego i tamtego, Sprawdzę w czerwcu jak pojadę do kolegi który ma hamownie. -- Tomasz Motyliński Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 28 |
Data: Kwiecien 06 2007 09:06:50 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Tomasz Pyra | Tomasz Motyliński napisał(a): Ale aż się wierzyć nie chce żeby taki przyrost mocy był możliwy bez No to już chyba nie tak normalnie - takie silniki AFAIK mają większą średnicę cylindrów, mniejszy skok i mogą się wtedy kręcić do wysokich obrotów. Chociaż faktycznie jak czytam o tym c16nz to jest on fabrycznie slaby i dość podatny na modyfikacje. 46KM z litra to bardzo niewiele. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 29 |
Data: Kwiecien 05 2007 12:26:12 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Blyskacz | Tomasz Motyliński napisał(a): Co można zrobić na szybko i przy małych kosztach z C16NZ? Wywalić EGR i tjunink opornikowy czyni cuda... C16NZ w vectrze i 0-100 ponizej 12s ? Nie wiem czym to mierzyles, ale daj to dziecku do zabawy - do niczego innego sie nie nadaje. Producent wprawdzie podaje 15s, ale dotyczy to okreslonych warunkow pomiaru, pewnie jadac na pusto mozna z tego troche urwac, ale bez przesady - zeby zejsc ponizej 10s to juz te 100KM na taka bude trzeba miec a przyrostu 25KM nie zyskasz wyprzedzaniem zaplonu, rezysorkami w obwodzie pomiaru temp itd. pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 30 |
Data: Kwiecien 05 2007 19:18:28 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Producent wprawdzie podaje 15s, ale dotyczy to okreslonych warunkow Moja Vectra ma około 130 KM teraz więc wiem co mówię. Mierzone wielokrotnie, zbiera się w granicach 9s od 0 - 100. Standardowa Vectra z C16NZ ma 75 KM o ile pamiętam i zbiera się według producenta 15,3, moja zanim zacząłem się bawić robiła to w 12,2-12,4. -- Tomasz Motyliński Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 31 |
Data: Kwiecien 05 2007 10:36:30 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Tomasz Pyra | Tomasz Motyliński napisał(a): Wychodzę jednak z założenia, iż jak coś Jest też druga mądrość ludowa - urządzenie działające jest urządzeniem sprawnym i nie należy go naprawiać. ;) -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 32 |
Data: Kwiecien 05 2007 10:59:29 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: Jakub Witkowski | Tomasz Pyra wrote: Tomasz Motyliński napisał(a): Tudzież takie porzekadła, jak "lepsze jest wrogiem dobrego" oraz "jak się coś polepszy, to się gdzieś po...przy" (Khm... pogorszy) :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 33 |
Data: Kwiecien 05 2007 14:24:18 | Temat: Re: 91 czy 95 | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Wychodzę jednak z założenia, iż jak cośJest też druga mądrość ludowa - urządzenie działające jest Wymyślona zapewnie przez cwanych mechaników, którzy zamiast wymienić obie końcówki drążków wolą wymieniać pojedynczo i dwa razy kasować za ustawienie zbieżności... Znam takich, niestety. Ostatnio taki [autocensored] przy okazji wymiany rozsypanej tarczy sprzęgła _nie_ wymienił łożyska oporowego. Łożysko kosztuje grosze ale zdjęcie i założenie skrzyni biegów - wielokrotnie więcej. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ |