Grupy dyskusyjne   »   91 czy 95

91 czy 95



1 Data: Kwiecien 04 2007 18:27:30
Temat: 91 czy 95
Autor: Tomasz Motyliński 

Witam,

Vectra A C16NZ ma przełącznik liczby oktanowej paliwa i można go ustawić na
95 i na 91. Jako, że auto zagazowane a LPG ma a przynajmniej według normy
powinno mieć 89 oktanów zastanawiam się na przełączeniem w pozycję 91 która
to wartość jest o wiele bliższą dla liczby oktanowej LPG. Co o tym
sądzicie?

Pozdrawiam

--
Tomasz Motyliński
Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana



2 Data: Kwiecien 04 2007 18:28:31
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Tomasz Motyliński napisał(a):

Vectra A C16NZ ma przełącznik liczby oktanowej paliwa i można go ustawić na
95 i na 91. Jako, że auto zagazowane a LPG ma a przynajmniej według normy
powinno mieć 89 oktanów zastanawiam się na przełączeniem w pozycję 91 która
to wartość jest o wiele bliższą dla liczby oktanowej LPG. Co o tym
sądzicie?

przypadkiem LPG nie ma liczby oktanowej zblizonej do 106?

3 Data: Kwiecien 04 2007 18:28:33
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Hatson 


przypadkiem LPG nie ma liczby oktanowej zblizonej do 106?

No tez mnie sie wydaje, ze LPG ma powyzej 100.

Pawel

4 Data: Kwiecien 04 2007 18:36:57
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Hatson  m.in. napisał(a)::

No tez mnie sie wydaje, ze LPG ma powyzej 100.

PN-EN 589:2004 mówi, że ma Liczba oktanowa motorowa, LOM wynosi dla LPG 89.

--
Tomasz Motyliński
Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

5 Data: Kwiecien 04 2007 18:49:13
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Grzegorz 

Witam,


 W poście  Hatson  m.in. napisał(a)::


No tez mnie sie wydaje, ze LPG ma powyzej 100.


PN-EN 589:2004 mówi, że ma Liczba oktanowa motorowa, LOM wynosi dla LPG 89.

Norma jest tylko normą - to papier. A zarówno propan jak i butan mają dużo wyższą liczbę oknanową. W czasie prób z wariatorem ani razu nie udało mi się doprowadzić do spalania stukowego, nawet przy dodatkowym wyprzedzeniu o ok. 10 czy 15 ^. Stopień sprężania 9,7, to Ford cossworth 2,9 - 207 KM.

A zatem ustawić należy na najwyższą dostępną wartość.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

6 Data: Kwiecien 04 2007 16:52:43
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: 'Tom N' 

Tomasz Motyliński  w


 Witam,

 W poście
 Hatson  m.in. napisał(a)::

No tez mnie sie wydaje, ze LPG ma powyzej 100.
LOM wynosi dla LPG 89.

LOM dla noPB95 to 85

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

7 Data: Kwiecien 04 2007 20:49:23
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: blackbird 

PN-EN 589:2004 mówi, że ma Liczba oktanowa motorowa, LOM wynosi dla LPG
89.

Zgpdnie z normami, to LOM benzyny eurosuper 95 to 85,  dla 98 LOM = 87.
Cytujac, za wikipedia to:
"MON jest średnio o ok. 10 punktów niższe od RON dla tej samej benzyny".

8 Data: Kwiecien 04 2007 18:32:58
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Hinek 

Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał


a LPG ma a przynajmniej według normy
powinno mieć 89 oktanów zastanawiam się na przełączeniem w pozycję 91


LPG jest bardziej odporny na spalanie stukowe niz benzyna 95 okt.
Gdybys mial przelacznik na 99 okt. to by byla wlasciwa pozycja.
Pozdr

--
Hinek

9 Data: Kwiecien 04 2007 18:42:15
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Hinek  m.in. napisał(a)::

LPG jest bardziej odporny na spalanie stukowe niz benzyna 95 okt.
Gdybys mial przelacznik na 99 okt. to by byla wlasciwa pozycja.

Da się zrobić bo to dwa rezystory i w zależności od pozycji prąd płynie
przez jeden lub przez drugi. Wystarczy więc omomierz i kalkulator a
następnie dobranie odpowiedniego rezystora.

--
Tomasz Motyliński
Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

10 Data: Kwiecien 04 2007 19:15:37
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: daro 

LPG jest bardziej odporny na spalanie stukowe niz benzyna 95 okt.
Gdybys mial przelacznik na 99 okt. to by byla wlasciwa pozycja.
Da się zrobić bo to dwa rezystory i w zależności od pozycji prąd płynie
przez jeden lub przez drugi. Wystarczy więc omomierz i kalkulator a
następnie dobranie odpowiedniego rezystora.

Tylko po co w ogóle sobie zaprzątać tym głowę?
--
D

11 Data: Kwiecien 04 2007 19:31:55
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 daro  m.in. napisał(a)::

Da się zrobić bo to dwa rezystory i w zależności od pozycji prąd płynie
przez jeden lub przez drugi. Wystarczy więc omomierz i kalkulator a
następnie dobranie odpowiedniego rezystora.

Tylko po co w ogóle sobie zaprzątać tym głowę?

A nie wiem, myślałem, że znawcy tematu mi powiedzą :)

--
Tomasz Motyliński
Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

12 Data: Kwiecien 04 2007 20:54:13
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: blackbird 

Da się zrobić bo to dwa rezystory i w zależności od pozycji prąd płynie
przez jeden lub przez drugi. Wystarczy więc omomierz i kalkulator a
następnie dobranie odpowiedniego rezystora.

Ale po co? Ten silnik C16NZ nie ma czujnika spalania stukowego i mozesz
recznie ustawic wyprzedzenie zaplonu i tym samym "przystosowac", go do
paliwa o wyzszej liczbie oktanowej. Jest szansa, ze zyskasz na
elastycznosci, mozliwe ze nawet odczujesz przyrost mocy w srednim zakresie
obrotow, dlatego mozesz sprobowac. W niektorych, autach jednak takie
kombinacje powoduje to jednak odczuwalny i bardzo dotkliwy spadek mocy na
wyzszych obrotach.

13 Data: Kwiecien 04 2007 21:04:49
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: J.F. 

On Wed, 04 Apr 2007 18:42:15 +0200,  Tomasz Motyliński wrote:

W poście
LPG jest bardziej odporny na spalanie stukowe niz benzyna 95 okt.
Gdybys mial przelacznik na 99 okt. to by byla wlasciwa pozycja.

Da się zrobić bo to dwa rezystory i w zależności od pozycji prąd płynie
przez jeden lub przez drugi. Wystarczy więc omomierz i kalkulator a
następnie dobranie odpowiedniego rezystora.

Albo i nie - bo byc moze komputer na podstawie opornosci decyduje
tylko o tych dwoch nastawach.

J.

14 Data: Kwiecien 04 2007 21:07:30
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 J.F.  m.in. napisał(a)::

Albo i nie - bo byc moze komputer na podstawie opornosci decyduje
tylko o tych dwoch nastawach.

Gdyby to były tylko dwa nastawy to by nie było opornika tylko zworki do
kompa.

--
Tomasz Motyliński
Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

15 Data: Kwiecien 04 2007 22:18:22
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: J.F. 

On Wed, 04 Apr 2007 21:07:30 +0200,  Tomasz Motyliński wrote:

J.F.  m.in. napisał(a)::
Albo i nie - bo byc moze komputer na podstawie opornosci decyduje
tylko o tych dwoch nastawach.

Gdyby to były tylko dwa nastawy to by nie było opornika tylko zworki do
kompa.

Albo i nie :-)

J.

16 Data: Kwiecien 04 2007 22:30:59
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Tomasz Motyliński 

No to już wiem:

1. Ohm - 91
2. 220 Ohm - 95
wychodzi ze 440 Ohm to 98.

Ponoć po zrobieniu tego auto zbiera się poniżej 10s do 100.

--
Tomasz Motyliński
Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

17 Data: Kwiecien 04 2007 21:16:27
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: blackbird 

Albo i nie - bo byc moze komputer na podstawie opornosci decyduje
tylko o tych dwoch nastawach.

Bazowy kat wyprzedzenia zaplonu ustawia sie recznie, ten przelacznik moze
wplywac jedynie na jego korekte, o ile stopni to nie mam pojecia.

18 Data: Kwiecien 04 2007 20:18:30
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: WielkaBakteria 


Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości

Witam,

Vectra A C16NZ ma przełącznik liczby oktanowej paliwa i można go ustawić
na
95 i na 91. Jako, że auto zagazowane a LPG ma a przynajmniej według normy
powinno mieć 89 oktanów zastanawiam się na przełączeniem w pozycję 91
która
to wartość jest o wiele bliższą dla liczby oktanowej LPG. Co o tym
sądzicie?

Pozdrawiam

Ja mam silnik C18NZ zagazowany, i cały czas mam ustawioną zworkę na 95.
Nigdy nie miałem problemów więc nie ma powodu by sprawdzać i narażać sie na
jakieś czary-mary z komputerem :)
Ale nie zadawałem tego pytania mechanikowi odnośnie LPG a jedynie benzyny.
Stwierdzili że w Polsce nie ma już benzyny słabszej niż 95 (teoretycznie
)  ) i mam tego nie ruszać :)


--

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

WielkaBakteria

"Nie odniosłem porażek, ja odkryłem setki błędnych rozwiązań"
                                                                            
     Thomas Edison

19 Data: Kwiecien 04 2007 21:00:21
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 WielkaBakteria  m.in. napisał(a)::

Ja mam silnik C18NZ zagazowany, i cały czas mam ustawioną zworkę na 95.
Nigdy nie miałem problemów więc nie ma powodu by sprawdzać i narażać sie
na jakieś czary-mary z komputerem :)

Dlatego najpierw pytam, ja treż nie mam problemów, auto na LPG śmiga jak a
PB i pali mało. Żadnych problemów. Wychodzę jednak z założenia, iż jak coś
działa dobrze to wcale nie znaczy, że nie może lepiej.

--
Tomasz Motyliński
Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

20 Data: Kwiecien 05 2007 09:54:49
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: WielkaBakteria 


Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości

Dlatego najpierw pytam, ja treż nie mam problemów, auto na LPG śmiga jak a
PB i pali mało. Żadnych problemów. Wychodzę jednak z założenia, iż jak coś
działa dobrze to wcale nie znaczy, że nie może lepiej.


Hmmmmm.... a o tym właściwie nie pomyślałem, też muszę "poniuchać" :)


--

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

WielkaBakteria

"Nie odniosłem porażek, ja odkryłem setki błędnych rozwiązań"
                                                                            
     Thomas Edison

21 Data: Kwiecien 05 2007 11:44:17
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 WielkaBakteria  m.in. napisał(a)::

Hmmmmm.... a o tym właściwie nie pomyślałem, też muszę "poniuchać" :)

No więc ja już się dowiedziałem od osób które na to wpadły przede mną.
Ponoć 0 Ohm to 91, 220 Ohm to 95. Działa to na zasadzie wiekszy opór dłużej
się ładuje kondensator jakiś... Zmierzę omomierzem elektronicznym jak to
wygląda dokładnie. Jeśli pomiary się potwierdzą to wychodzi na to, że na 98
należałoby wstawić 440 Ohm opornik.

Zauważ że producent podaje 0-100 jakieś 15s o ile pamiętam. Ale sądzę, że to
dotyczmy paliwa 91 oktanowego, bo zanim jeszcze lekko zmodyfikowałem swoją
zbierała się w niecałe 12s do 100.

Co można zrobić na szybko i przy małych kosztach z C16NZ? Wywalić EGR i
zaślepić zaowocuje to lepszą elastycznością (auto w sposób zauważalny
lepiej zbiera się z niskich obrotów). Teraz jeśli wstawi się tam 440 Ohm to
ponoć standardowa viki zaczyna się zbierać do 100 poniżej 10s. Moja obecnie
zbiera się się w 9s, może jak to zrobię będzie zbierała się 8? :)

--
Tomasz Motyliński
Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

22 Data: Kwiecien 05 2007 11:54:10
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Tomasz Pyra 

Tomasz Motyliński napisał(a):

No więc ja już się dowiedziałem od osób które na to wpadły przede mną.
Ponoć 0 Ohm to 91, 220 Ohm to 95. Działa to na zasadzie wiekszy opór dłużej
się ładuje kondensator jakiś... Zmierzę omomierzem elektronicznym jak to
wygląda dokładnie. Jeśli pomiary się potwierdzą to wychodzi na to, że na 98
należałoby wstawić 440 Ohm opornik.

O ile charakterystyka jest liniowa.
Generalnie chodzi o wyprzedzenie zapłonu - myślę że warto byłoby zaopatrzyć się w lampę stroboskopową, zamiast tego rezystora wstawić potencjometr i patrzeć co się dzieje jak zmieniasz nastawy (możliwe że po każdej zmianie trzeba będzie gasić i zapalać znowu silnik).

Zauważ że producent podaje 0-100 jakieś 15s o ile pamiętam. Ale sądzę, że to
dotyczmy paliwa 91 oktanowego, bo zanim jeszcze lekko zmodyfikowałem swoją
zbierała się w niecałe 12s do 100.

A czym mierzyłeś?
Bo jak prędkościomierzem, to znając życie i Ople, to zmierzyłeś czas przyspieszania do 90-93km/h (a prędkościomierz pokazywał 100).

Teraz jeśli wstawi się tam 440 Ohm to
ponoć standardowa viki zaczyna się zbierać do 100 poniżej 10s.

Zejście z 15s do 10s wymaga przyrostu mocy o jakieś 50%... Trudno mi uwierzyć żeby takie zabiegi miały aż tak pomóc.

Moja obecnie
zbiera się się w 9s, może jak to zrobię będzie zbierała się 8? :)

A co jej zrobiłeś? Bo możliwe że kąt wyprzedzenia zapłonu ma już pogoniony i grzebiąc dalej tylko pogorszysz sprawę.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

23 Data: Kwiecien 05 2007 12:44:54
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Przemek 

Ponoć 0 Ohm to 91, 220 Ohm to 95. Działa to na zasadzie wiekszy opór dłużej
się ładuje kondensator jakiś... Zmierzę omomierzem elektronicznym jak to
wygląda dokładnie. Jeśli pomiary się potwierdzą to wychodzi na to, że na 98
należałoby wstawić 440 Ohm opornik.

O ile charakterystyka jest liniowa.


No pewno, charakterystyka ladowania kondensatora przez opornik jest liniowa :-)

--
Przemek
www.mmstudio.com.pl

24 Data: Kwiecien 05 2007 19:26:28
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Tomasz Pyra  m.in. napisał(a)::

Generalnie chodzi o wyprzedzenie zapłonu - myślę że warto byłoby
zaopatrzyć się w lampę stroboskopową, zamiast tego rezystora wstawić
potencjometr i patrzeć co się dzieje jak zmieniasz nastawy (możliwe że
po każdej zmianie trzeba będzie gasić i zapalać znowu silnik).

O i to jest myśl nawet całkiem niezła myśl.

Zauważ że producent podaje 0-100 jakieś 15s o ile pamiętam. Ale sądzę, że
to dotyczmy paliwa 91 oktanowego, bo zanim jeszcze lekko zmodyfikowałem
swoją zbierała się w niecałe 12s do 100.

A czym mierzyłeś?

Na hamowni zarówno przed zabawą jak i po.

Teraz jeśli wstawi się tam 440 Ohm to
ponoć standardowa viki zaczyna się zbierać do 100 poniżej 10s.

Zejście z 15s do 10s wymaga przyrostu mocy o jakieś 50%... Trudno mi
uwierzyć żeby takie zabiegi miały aż tak pomóc.

No nie takie, bo moja viki ma teraz w granicach 130 KM (z fabrycznych 75 o
ile pamiętam).

Moja obecnie zbiera się się w 9s, może jak to zrobię będzie zbierała się
8? :)

A co jej zrobiłeś? Bo możliwe że kąt wyprzedzenia zapłonu ma już
pogoniony i grzebiąc dalej tylko pogorszysz sprawę.

Inny wałek rozrządu, inny filtr powietrza, polerowanie tego i tamtego,
strumienica, przeprogramowanie komputera i kilka innych drobiazgów.
Wszystko w granicach rozsądku bo nadal pali jak paliła tylko jak się jej
wciśnie mocniej pedał gazu to na wyższych obrotach reaguje znacznie żwawiej
niż fabryczne.

--
Tomasz Motyliński
Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

25 Data: Kwiecien 05 2007 21:56:09
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Maks 

Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości

Zauważ że producent podaje 0-100 jakieś 15s o ile pamiętam. Ale
sądzę, że to dotyczmy paliwa 91 oktanowego, bo zanim jeszcze lekko
zmodyfikowałem swoją zbierała się w niecałe 12s do 100.
A czym mierzyłeś?
Na hamowni zarówno przed zabawą jak i po.

No nie takie, bo moja viki ma teraz w granicach 130 KM (z fabrycznych 75 o
ile pamiętam).


Linki do skanów poprosimy :)


--
Pozdrawiam
Maks

26 Data: Kwiecien 06 2007 00:31:03
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Tomasz Pyra 

Tomasz Motyliński napisał(a):

Generalnie chodzi o wyprzedzenie zapłonu - myślę że warto byłoby
zaopatrzyć się w lampę stroboskopową, zamiast tego rezystora wstawić
potencjometr i patrzeć co się dzieje jak zmieniasz nastawy (możliwe że
po każdej zmianie trzeba będzie gasić i zapalać znowu silnik).

O i to jest myśl nawet całkiem niezła myśl.

No tak, ale jak mierzyć czy się poprawia czy nie?

Teraz jeśli wstawi się tam 440 Ohm to
ponoć standardowa viki zaczyna się zbierać do 100 poniżej 10s.
Zejście z 15s do 10s wymaga przyrostu mocy o jakieś 50%... Trudno mi
uwierzyć żeby takie zabiegi miały aż tak pomóc.

No nie takie, bo moja viki ma teraz w granicach 130 KM (z fabrycznych 75 o
ile pamiętam).

No jak taka różnica to faktycznie zmiana w osiągach musi być odczuwalna.

Ale aż się wierzyć nie chce żeby taki przyrost mocy był możliwy bez turbo, no chyba że ten silnik wyjeżdżał z fabryki jako wyjątkowy słabiak.
A co to za silnik?

Moja obecnie zbiera się się w 9s, może jak to zrobię będzie zbierała się
8? :)
A co jej zrobiłeś? Bo możliwe że kąt wyprzedzenia zapłonu ma już
pogoniony i grzebiąc dalej tylko pogorszysz sprawę.

Inny wałek rozrządu, inny filtr powietrza, polerowanie tego i tamtego,
strumienica, przeprogramowanie komputera i kilka innych drobiazgów.
Wszystko w granicach rozsądku bo nadal pali jak paliła tylko jak się jej
wciśnie mocniej pedał gazu to na wyższych obrotach reaguje znacznie żwawiej
niż fabryczne.

Ja myślę że skoro zmieniany był ECU to kąt wyprzedzenia zapłonu został już dobrze dopasowany i dalsze grzebanie raczej nie pomoże.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

27 Data: Kwiecien 06 2007 03:58:50
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Tomasz Pyra  m.in. napisał(a)::

Generalnie chodzi o wyprzedzenie zapłonu - myślę że warto byłoby
zaopatrzyć się w lampę stroboskopową, zamiast tego rezystora wstawić
potencjometr i patrzeć co się dzieje jak zmieniasz nastawy (możliwe że
po każdej zmianie trzeba będzie gasić i zapalać znowu silnik).

O i to jest myśl nawet całkiem niezła myśl.

No tak, ale jak mierzyć czy się poprawia czy nie?

Hamownia?

Ale aż się wierzyć nie chce żeby taki przyrost mocy był możliwy bez
turbo, no chyba że ten silnik wyjeżdżał z fabryki jako wyjątkowy słabiak.
A co to za silnik?

C16NZ fabrycznie około 75 KM a normalnie wyciska się 100 KM z litra. Miałem
81 KM matiza (tylko komputer).
 
Inny wałek rozrządu, inny filtr powietrza, polerowanie tego i tamtego,
strumienica, przeprogramowanie komputera i kilka innych drobiazgów.
Wszystko w granicach rozsądku bo nadal pali jak paliła tylko jak się jej
wciśnie mocniej pedał gazu to na wyższych obrotach reaguje znacznie
żwawiej niż fabryczne.

Ja myślę że skoro zmieniany był ECU to kąt wyprzedzenia zapłonu został
już dobrze dopasowany i dalsze grzebanie raczej nie pomoże.

Sprawdzę w czerwcu jak pojadę do kolegi który ma hamownie.

--
Tomasz Motyliński
Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

28 Data: Kwiecien 06 2007 09:06:50
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Tomasz Pyra 

Tomasz Motyliński napisał(a):

Ale aż się wierzyć nie chce żeby taki przyrost mocy był możliwy bez
turbo, no chyba że ten silnik wyjeżdżał z fabryki jako wyjątkowy słabiak.
A co to za silnik?

C16NZ fabrycznie około 75 KM a normalnie wyciska się 100 KM z litra.

No to już chyba nie tak normalnie - takie silniki AFAIK mają większą średnicę cylindrów, mniejszy skok i mogą się wtedy kręcić do wysokich obrotów.

Chociaż faktycznie jak czytam o tym c16nz to jest on fabrycznie slaby i dość podatny na modyfikacje.
46KM z litra to bardzo niewiele.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

29 Data: Kwiecien 05 2007 12:26:12
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Blyskacz 

Tomasz Motyliński napisał(a):

Co można zrobić na szybko i przy małych kosztach z C16NZ? Wywalić EGR i
zaślepić zaowocuje to lepszą elastycznością (auto w sposób zauważalny
lepiej zbiera się z niskich obrotów). Teraz jeśli wstawi się tam 440 Ohm to
ponoć standardowa viki zaczyna się zbierać do 100 poniżej 10s. Moja obecnie
zbiera się się w 9s, może jak to zrobię będzie zbierała się 8? :)

tjunink opornikowy czyni cuda... C16NZ  w vectrze i 0-100 ponizej 12s ?
Nie wiem czym to mierzyles, ale daj to dziecku do zabawy - do niczego innego sie nie nadaje.
Producent wprawdzie podaje 15s, ale dotyczy to okreslonych warunkow pomiaru, pewnie jadac na pusto mozna z tego troche urwac, ale bez przesady - zeby zejsc ponizej 10s to juz te 100KM na taka bude trzeba miec a przyrostu 25KM nie zyskasz wyprzedzaniem zaplonu, rezysorkami w obwodzie pomiaru temp itd.

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

30 Data: Kwiecien 05 2007 19:18:28
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Blyskacz  m.in. napisał(a)::

Producent wprawdzie podaje 15s, ale dotyczy to okreslonych warunkow
pomiaru, pewnie jadac na pusto mozna z tego troche urwac, ale bez
przesady - zeby zejsc ponizej 10s to juz te 100KM na taka bude trzeba
miec a przyrostu 25KM nie zyskasz wyprzedzaniem zaplonu, rezysorkami w
obwodzie pomiaru temp itd.

Moja Vectra ma około 130 KM teraz więc wiem co mówię. Mierzone wielokrotnie,
zbiera się w granicach 9s od 0 - 100. Standardowa Vectra z C16NZ ma 75 KM o
ile pamiętam i zbiera się według producenta 15,3, moja zanim zacząłem się
bawić robiła to w 12,2-12,4.

--
Tomasz Motyliński
Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.net.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

31 Data: Kwiecien 05 2007 10:36:30
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Tomasz Pyra 

Tomasz Motyliński napisał(a):

Wychodzę jednak z założenia, iż jak coś
działa dobrze to wcale nie znaczy, że nie może lepiej.

Jest też druga mądrość ludowa - urządzenie działające jest urządzeniem sprawnym i nie należy go naprawiać. ;)


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

32 Data: Kwiecien 05 2007 10:59:29
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: Jakub Witkowski 

Tomasz Pyra wrote:

Tomasz Motyliński napisał(a):

Wychodzę jednak z założenia, iż jak coś
działa dobrze to wcale nie znaczy, że nie może lepiej.

Jest też druga mądrość ludowa - urządzenie działające jest urządzeniem sprawnym i nie należy go naprawiać. ;)

Tudzież takie porzekadła, jak "lepsze jest wrogiem dobrego"
oraz "jak się coś polepszy, to się gdzieś po...przy" (Khm... pogorszy) :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

33 Data: Kwiecien 05 2007 14:24:18
Temat: Re: 91 czy 95
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Tomasz,

Thursday, April 5, 2007, 10:36:30 AM, you wrote:

Wychodzę jednak z założenia, iż jak coś
działa dobrze to wcale nie znaczy, że nie może lepiej.
Jest też druga mądrość ludowa - urządzenie działające jest
urządzeniem sprawnym i nie należy go naprawiać. ;)

Wymyślona zapewnie przez cwanych mechaników, którzy zamiast wymienić
obie końcówki drążków wolą wymieniać pojedynczo i dwa razy kasować za
ustawienie zbieżności... Znam takich, niestety. Ostatnio taki
[autocensored] przy okazji wymiany rozsypanej tarczy sprzęgła _nie_
wymienił łożyska oporowego. Łożysko kosztuje grosze ale zdjęcie i
założenie skrzyni biegów - wielokrotnie więcej.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

91 czy 95



Grupy dyskusyjne