Grupy dyskusyjne   »   BMW 520 - opinie, czy warto

BMW 520 - opinie, czy warto



1 Data: Sierpien 19 2010 05:51:42
Temat: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: koziel 

Witam!

Przymierzam sie do zakupu drugiego auta. Ostatnio znalazlem u
znajomego w Niemczech ladna 520-stke, rocznik 1998, 211.000 km - co do
stanu technicznego itp. wiem, ze nie bede mial zastrzezen, bo to juz
nie pierwsze auto od niego.

Ale naszlo mnie pytanie, jak wyglada awaryjnosc takiej BMW, jakie sa
jej glowne bolaczki i Wasze doswiadczenia z tym modelem.

Przeszukalem grupe, ale tylko same stare watki.

Pozdrawiam,
Emil.



2 Data: Sierpien 19 2010 15:07:53
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Pan Piskorz 

W dniu 2010-08-19 14:51, koziel pisze:

ale tylko same stare watki

Bardzo stare auto to i wątki stare.
P.

3 Data: Sierpien 19 2010 15:19:28
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: huri_khan 

Dnia Thu, 19 Aug 2010 05:51:42 -0700 (PDT), koziel napisał(a):

Ale naszlo mnie pytanie, jak wyglada awaryjnosc takiej BMW, jakie sa
jej glowne bolaczki i Wasze doswiadczenia z tym modelem.


Nie wiem jak z awaryjnością ale jeżeli ma ponad 2000 cm3 to pamiętaj o
akcyzie 18,6%.

Oczywiście wszytsko zależy od ceny na umowie.


--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

4 Data: Sierpien 19 2010 15:31:12
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Bartek 

Użytkownik "huri_khan"  napisał w wiadomości

Dnia Thu, 19 Aug 2010 05:51:42 -0700 (PDT), koziel napisał(a):

Ale naszlo mnie pytanie, jak wyglada awaryjnosc takiej BMW, jakie sa
jej glowne bolaczki i Wasze doswiadczenia z tym modelem.


Nie wiem jak z awaryjnością ale jeżeli ma ponad 2000 cm3 to pamiętaj o
akcyzie 18,6%.

Oczywiście wszytsko zależy od ceny na umowie.

niestety nie. zalezy od wceny w eurotax i takich tam;)

--
Pozdrawiam, Bartek

5 Data: Sierpien 19 2010 06:34:52
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: koziel 

pojemnosc auta, to 1991 ccm - wiec miesci sie w stawce 3,1%

a odnosnie kwoty na umowie, to chyba zalezy od celnika: kupowalem auto
za 8.000 zl [faktyczna cena zakupu i taka tez wpisana w umowe], wg
Eurotax byl warty 11.300 zl - a akcyze i tak zaplacilem od tego, co w
umowie. Bylo to w kwietniu tego roku, wiec stosunkowo niedawno.

Pozdrawiam,
Emil.

6 Data: Sierpien 21 2010 00:21:43
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Kuba (aka cita) 


Uzytkownik "koziel"  napisal w wiadomosci

pojemnosc auta, to 1991 ccm - wiec miesci sie w stawce 3,1%

a odnosnie kwoty na umowie, to chyba zalezy od celnika: kupowalem auto
za 8.000 zl [faktyczna cena zakupu i taka tez wpisana w umowe], wg
Eurotax byl warty 11.300 zl - a akcyze i tak zaplacilem od tego, co w
umowie. Bylo to w kwietniu tego roku, wiec stosunkowo niedawno.


nie od celnika tylko od bardzo jasno i konkretnie okreslonych widelek odnoszacych sie wlasnie do eurotaxu.
Jesli zmiescisz sie w widelkach - to placisz od tego co na umowie, jesli sie nie zmiescisz to od tego co w eurotaksie.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

7 Data: Sierpien 21 2010 21:20:23
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: J.F. 

On Sat, 21 Aug 2010 00:21:43 +0200,  Kuba (aka cita) wrote:

Uzytkownik "koziel"  napisal w wiadomosci
a odnosnie kwoty na umowie, to chyba zalezy od celnika: kupowalem auto
za 8.000 zl [faktyczna cena zakupu i taka tez wpisana w umowe]

nie od celnika tylko od bardzo jasno i konkretnie okreslonych widelek
odnoszacych sie wlasnie do eurotaxu.
Jesli zmiescisz sie w widelkach - to placisz od tego co na umowie, jesli sie
nie zmiescisz to od tego co w eurotaksie.

A co pisze w eurotaxie ? Bo na Galileo dzis ciekawa reklamowka leciala
- picowanie po niemiecku.

Golf stary, zaniedbany - 300euro.
Czyszczenie, polerka, troche szpachli i lakieru ... 1150 euro.

To ile wpisali w Eurotax ?

J.

8 Data: Sierpien 21 2010 23:06:30
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Kuba (aka cita) 


Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci

Golf stary, zaniedbany - 300euro.
Czyszczenie, polerka, troche szpachli i lakieru ... 1150 euro.

To ile wpisali w Eurotax ?

nie mam teraz dostepu do Eurotaxu.

Generalnie jednak nie wiem co chcesz przez to powiedziec. Ceny w eurotaksie to nic innego jak srednie ceny gieldowe, ktore z wartoscia rzeczywista pojazdu maja malo wspólnego.
Generalnie to za ile kupisz samochód w rzeczywistosci nie ma najmniejszego znaczenia.

ps. jesli jednak ktos uwaza, ze eurotax go krzywdzi istnieje mozliwosc odwolania sie do rzeczoznawcy, ktory wycenia auto na podstawie dodatkowych przeliczników eurotaxowych (przebieg, uszkodzenia, braki itd) i wtedy akcyze liczy sie od wyceny rzeczoznawcy. Dla drogich samochodów sie to oplaca, dla tanszych nie koniecznie, bo taka wycena to zwykle kolo 300zl


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

9 Data: Sierpien 21 2010 23:23:10
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: J.F. 

On Sat, 21 Aug 2010 23:06:30 +0200,  Kuba (aka cita) wrote:

Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci
Golf stary, zaniedbany - 300euro.
Czyszczenie, polerka, troche szpachli i lakieru ... 1150 euro.
To ile wpisali w Eurotax ?

nie mam teraz dostepu do Eurotaxu.
Generalnie jednak nie wiem co chcesz przez to powiedziec. Ceny w eurotaksie
to nic innego jak srednie ceny gieldowe, ktore z wartoscia rzeczywista
pojazdu maja malo wspólnego.

Tylko tyle chce powiedziec ze przy takim roczniku rozpietosc ceny 4x
nikogo nie dziwi. No przynajmniej niemieckiego producenta filmiku.
Tylko kwestia zadbania, bo nie pokazali operacji upiekszania licznika
:-)

Generalnie to za ile kupisz samochód w rzeczywistosci nie ma najmniejszego
znaczenia.
ps. jesli jednak ktos uwaza, ze eurotax go krzywdzi istnieje mozliwosc
odwolania sie do rzeczoznawcy, ktory wycenia auto na podstawie dodatkowych
przeliczników eurotaxowych (przebieg, uszkodzenia, braki itd) i wtedy akcyze
liczy sie od wyceny rzeczoznawcy. Dla drogich samochodów sie to oplaca, dla
tanszych nie koniecznie, bo taka wycena to zwykle kolo 300zl

A placi za wycene na koniec ? klient czy urzad ?

J.

10 Data: Sierpien 21 2010 23:45:09
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości


Tylko tyle chce powiedziec ze przy takim roczniku rozpietosc ceny 4x
nikogo nie dziwi. No przynajmniej niemieckiego producenta filmiku.
Tylko kwestia zadbania, bo nie pokazali operacji upiekszania licznika

zgadzam sie (i rozumiem teraz kontekst)

:-)

Generalnie to za ile kupisz samochód w rzeczywistosci nie ma najmniejszego
znaczenia.
ps. jesli jednak ktos uwaza, ze eurotax go krzywdzi istnieje mozliwosc
odwolania sie do rzeczoznawcy, ktory wycenia auto na podstawie dodatkowych
przeliczników eurotaxowych (przebieg, uszkodzenia, braki itd) i wtedy akcyze
liczy sie od wyceny rzeczoznawcy. Dla drogich samochodów sie to oplaca, dla
tanszych nie koniecznie, bo taka wycena to zwykle kolo 300zl

A placi za wycene na koniec ? klient czy urzad ?

no wlasnie klient i to jest powód, dla ktorego nie opłaca sie tego robic przy tanich autach, bo wartość akcyzy jest porównywalna z kosztem wyceny, a różnica w kwocie akcyzy sprzed i po wycenie jest na tyle mała, ze szkoda czasu, pieniędzy i nerwów (choć znam takich, co to dla zasady...)

ps. i co Pan nam za to zrobi?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

11 Data: Sierpien 19 2010 14:41:03
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: to 

begin koziel

Przymierzam sie do zakupu drugiego auta. Ostatnio znalazlem u znajomego
w Niemczech ladna 520-stke, rocznik 1998, 211.000 km - co do stanu
technicznego itp. wiem, ze nie bede mial zastrzezen, bo to juz nie
pierwsze auto od niego.

Muł.

--
ignorance is bliss

12 Data: Sierpien 19 2010 17:07:30
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Lewis 

W dniu 2010-08-19 14:51, koziel pisze:

Witam!

Przymierzam sie do zakupu drugiego auta. Ostatnio znalazlem u
znajomego w Niemczech ladna 520-stke, rocznik 1998, 211.000 km - co do
stanu technicznego itp. wiem, ze nie bede mial zastrzezen, bo to juz
nie pierwsze auto od niego.

Ale naszlo mnie pytanie, jak wyglada awaryjnosc takiej BMW, jakie sa
jej glowne bolaczki i Wasze doswiadczenia z tym modelem.

Przeszukalem grupe, ale tylko same stare watki.

Pozdrawiam,
Emil.

Dobra ale to 520 d czy i?
Jak diesel to będzie w miarę jeździć, benzyna trochę słabo.
Ogólnie E39 to fajne wytzrymałe auta.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

13 Data: Sierpien 19 2010 15:19:47
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: koziel 

benzyna :) z tego co sie orientuje, to 520d  wychodzilo od 1999.

Pozdrawiam,
Emil.

14 Data: Sierpien 20 2010 06:14:05
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Radarro 

koziel  napisał(a):

Ale naszlo mnie pytanie, jak wyglada awaryjnosc takiej BMW, jakie sa
jej glowne bolaczki i Wasze doswiadczenia z tym modelem.

Yo,
Czyli dopiero po 8 odpowiedziach wiemy o jakie auto chodzi :)

Bolączek większych nie będzie, bo to dopracowane auto, silnik znamy, długo
produkowany i bezproblemowy. (chyba że kupujesz od znajomego który ma 22 lata
i imię Ahmed).
Jedyne możliwe problemy to jak ktoś go przegrzał (pęknięcia głowicy) albo jak
bierze za dużo oleum (uszczelniacze zaworów, albo odma, albo uszczelki
silnika). Przy tym przebiegu nic się nie powinno dziać. Mam ciut starsze M52
B20 w e36, 305 tysi zrobione i śmiga bez problemu na LPG.
U Ciebie będzie silnik M52 B20 lub M52TU B20 - czyli tzw podwójny vanos.

Osiągi - zależy czego oczekujesz, bo rakieta to nie będzie. Jak dotychczas
miałeś 1,2 lub 1,4 to będziesz zadowolony, jak coś większego to zadowolenie
będzie proporcjonalnie mniejsze :) Czym jeździsz teraz ?

No i kwestia wyposażenia - czy to golas, czy jakaś lepsza wersja? zawias
standard, czy M'ka. Buda nie powinna rdzewieć, mechanizmy wszystkie przy tym
przebiegu powinny działać :)

Za mało danych, żadna grupowa wróżka Ci nie powie że : bedzie Pan zadowolony" :)
--
Radarro
V4 + R6 brotherhood

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

15 Data: Sierpien 19 2010 23:28:30
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: koziel 

Dzieki za konstruktywna odpowiedz. Oczywiscie nie oczekuje wywrozenia
tutaj mojego zadowolenia  - raczej opinii, co i jak moze sie
przetrafic z tym autem ;)

Aktualnie jezdze Audi A4 1.8 125KM, poprzednio Laguna I 2.0 139KM.
Mysle, ze te 2.0 w BMW spokojnie by mi wystarczylo, raczej silnik
pracowalby na sekwencji LPG.

Co do wyposazenia, to raczej standardowe (czyli ma to, czego
potrzebuje), m.in. siedzenia welurowe, kontrola trakcji, klima, 6x
pod. pow., elektryczne szyby, lusterka itp.... - taki standard. Fakt
moze budzic usmiech, ze tak maly przebieg, ale tego akurat sie nie
obawiam.

Pozdrawiam,
Emil.

16 Data: Sierpien 20 2010 06:51:34
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 19 Aug 2010 23:28:30 -0700 (PDT), koziel
 wrote:

Aktualnie jezdze Audi A4 1.8 125KM, poprzednio Laguna I 2.0 139KM.
Mysle, ze te 2.0 w BMW spokojnie by mi wystarczylo, raczej silnik
pracowalby na sekwencji LPG.

 Szału nie będzie, mocy właściwie niewiele więcej, a auto
 ciężkie. Gdyby Ci kiedyś brakowało, możesz sobie włożyć większy
 motor, ale wtedy nie ma się co szczypać, tylko od razu
 przynajmniej M52B28.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

17 Data: Sierpien 19 2010 23:55:51
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: koziel 


zdaje sobie z tego sprawe, ze demon szybkosci to nie bedzie. Ale mimo
mlodego wieku nie potrzebuje auta do zap.... ;)

Pozdrawiam,
Emil.

18 Data: Sierpien 20 2010 07:00:04
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 19 Aug 2010 23:55:51 -0700 (PDT), koziel  wrote:


zdaje sobie z tego sprawe, ze demon szybkosci to nie bedzie. Ale mimo
mlodego wieku nie potrzebuje auta do zap.... ;)

 Mam B25 w trójce (owszem, lubię też czasem pocisnąć i robię to)
 po to, by sprawniej się poruszać do większości towarzystwa, bez
 potrzeby nerwowego wdeptywania gazu do deski, jak to z małymi
 silnikami w ciężkich autach bywa.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

19 Data: Sierpien 20 2010 10:25:31
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: P_ablo 

Uzytkownik "koziel"  napisal w wiadomosci

Witam!
Przymierzam sie do zakupu drugiego auta. Ostatnio znalazlem u
znajomego w Niemczech ladna 520-stke, rocznik 1998, 211.000 km - co do
stanu technicznego itp. wiem, ze nie bede mial zastrzezen, bo to juz
nie pierwsze auto od niego.
Ale naszlo mnie pytanie, jak wyglada awaryjnosc takiej BMW, jakie sa
jej glowne bolaczki i Wasze doswiadczenia z tym modelem.
Przeszukalem grupe, ale tylko same stare watki.
Pozdrawiam,


Bodajze w 99 roku kupilem E39 2,8 l. Pierwotnie szukalem 2 l... i cale
szczescie, ze jej nie kupiem. 2 l silnik idealnie zdaje egzamin w 3 ale w 5
jest za slaby. Znajomy mial 2 l i pare razy nia jezdzilem - dla kobiety po
miescie i na zakupy tak ale do sprawnego wyprzedzania niestety nie nadaje
sie. Do tego pali wiecej niz 2,8...

Ogolnie polecam E39 ale nie 2l... czesci tanie, linia jeszcze nie
przebrzmiala i bardzo dobrze sie prowadzi.

--
Picasso

20 Data: Sierpien 20 2010 01:46:48
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: koziel 

Picasso: akurat w moim przypadku "podrozowac" beda 2 osoby - ja i moja
druga polowka ;) ale w takim razie przed zakupem przejade sie 5 z tym
silnikiem i zobacze, jak zdaje egzamin. Kumpel ma ten model BMW tylko
nie wiem z jakim silnikiem - przez weekend dowiem sie co i jak,
mozliwe ze 2.0 a wtedy daleko nie bede musial szukac.
\
Pozdrawiam,
Emil.

21 Data: Sierpien 20 2010 10:37:05
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 20 Aug 2010 10:25:31 +0200, P_ablo napisał(a):

Bodajze w 99 roku kupilem E39 2,8 l. Pierwotnie szukalem 2 l... i cale
szczescie, ze jej nie kupiem. 2 l silnik idealnie zdaje egzamin w 3 ale w 5
jest za slaby. Znajomy mial 2 l i pare razy nia jezdzilem - dla kobiety po
miescie i na zakupy tak ale do sprawnego wyprzedzania niestety nie nadaje
sie. Do tego pali wiecej niz 2,8...

czyli co, te 75 kg różnicy masy własnej pomięcy 320i a 520i poszło w
całości w kotwicę?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

22 Data: Sierpien 20 2010 13:08:09
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: CeSaR 

czyli co, te 75 kg różnicy masy własnej pomięcy 320i a 520i poszło w
całości w kotwicę?

ROTFL!!!!!!!!!!

A łańcuch? :-)

C

23 Data: Sierpien 20 2010 15:09:32
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: P_ablo 

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości


czyli co, te 75 kg różnicy masy własnej pomięcy 320i a 520i poszło w
całości w kotwicę?

Bylem swiecie przekonany, ze  troche wiecej... moze inaczej zestopniowana
skrzynia a moze jezdzilem dieslem

--
Picasso

24 Data: Sierpien 20 2010 15:46:50
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "P_ablo" <> napisał w wiadomości ...


czyli co, te 75 kg różnicy masy własnej pomięcy 320i a 520i poszło w
całości w kotwicę?

Bylem swiecie przekonany, ze  troche wiecej... moze inaczej zestopniowana skrzynia a moze jezdzilem dieslem

diesel w tym przypadku jeździłby lepiej... :)
a co do odczuć z jazdy 520i to mam takie same: osiągami nie rozpieszcza
a przecież do emeryckiego poruszania się to nie RWD i nie BMW :)

25 Data: Sierpien 20 2010 18:43:06
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Radarro 

Tadeusz  napisał(a):
 przecież do emeryckiego poruszania się to nie RWD i nie BMW :)

No tu bym sie ne zgodził :)
Wcale bym sie nie dziwil, jakby targetem (albo raczej głównym klientem) dla
BMW 5er w podstawowym silnikiem byl niemiecki (europejski/amerykanski)
emeryt.

A jeszcze raz do autora - przejedz sie, inaczej nie podejmuj decyzji :)
Rzedowe szostki od BMW to naprawde fajne motory, jak na beznyne maja niezly
moment dostepny od niskich obrotow, mozna sie na wyskoich biegach z malymi
predkosciami bujac po naszych drogach, a do tego fajny dzwiek :)
Po rzedowej 4, powinno Ci sie spodobac.

Daj znac czy kupiles Bume finalnie :)
Pozdrawiam,
--
Radarro
V4 + R6 brotherhood

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

26 Data: Sierpien 22 2010 01:09:46
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: J.F. 

On Fri, 20 Aug 2010 18:43:06 +0000 (UTC),  Radarro wrote:

No tu bym sie ne zgodził :)
Wcale bym sie nie dziwil, jakby targetem (albo raczej głównym klientem) dla
BMW 5er w podstawowym silnikiem byl niemiecki (europejski/amerykanski)
emeryt.

Holenderski, dunski, moze szwajcarski.
W USA w ogole sprzedaja "podstawowy silnik".

J.

27 Data: Sierpien 22 2010 18:04:05
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: P_ablo 

Użytkownik "Tadeusz"  napisał w wiadomości


diesel w tym przypadku jeździłby lepiej... :)

Inaczej :)
Jezdzilem znajomego 5er 2 l benzyna i jezdzila kiepsko.
Ponadto mialem okazje przejechac sie z Berlina do Amsterdamu E46 2 l
diesel - teraz juz wiem, ze byl to diesel i jechalo to calkiem znosnie.
Jedynym nakamentem przy 3 jest to, ze jest zbyt lekka i w okolicach 180-200
km przy wietrze bocznym potrafila sama zmienic pas.

--
Picasso

28 Data: Sierpien 22 2010 00:45:39
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 20 Aug 2010 10:37:05 +0100, Waldek Godel
 wrote:

czyli co, te 75 kg różnicy masy własnej pomięcy 320i a 520i poszło w
całości w kotwicę?

 Które 320? E36 czy E46? M52B20 jest porażką nawet w E36. A
 pomiędzy E36, a E39 jest więcej, niż 75kg różnicy. Sporo więcej
 (brakuje przynajmniej jedynki z przodu).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

29 Data: Sierpien 22 2010 00:45:30
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 20 Aug 2010 10:25:31 +0200, P_ablo  wrote:

Bodajze w 99 roku kupilem E39 2,8 l. Pierwotnie szukalem 2 l... i cale
szczescie, ze jej nie kupiem. 2 l silnik idealnie zdaje egzamin w 3 ale w 5
jest za slaby.

 Że jak? M52B20 w trójce to największa porażka, jaka może być.
 Jeździ jak M42B18, chleje jak M52B2[58].

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

30 Data: Sierpien 22 2010 18:14:28
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: P_ablo 

Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości


Że jak? M52B20 w trójce to największa porażka, jaka może być.
Jeździ jak M42B18, chleje jak M52B2[58].


Az tak zle?
Baaaardzo dawno temu mialem E36 sedana 1,8 IS i o ile mnie pamiec nie myli
to calkiem ladnie sie to zbieralo.

--
Picasso

31 Data: Sierpien 22 2010 20:19:34
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Yans van Horn 

On 2010-08-22 18:14, P_ablo wrote:
> UÂżytkownik "Robert   napisaÂł w wiadomoÂści
> >>
>> ÂŻe jak? M52B20 w trójce to najwiĂŞksza poraÂżka, jaka moÂże byĂŚ.
>> JeÂździ jak M42B18, chleje jak M52B2[58].
>
> Az tak zle?
> Baaaardzo dawno temu mialem E36 sedana 1,8 IS i o ile mnie pamiec nie myli
> to calkiem ladnie sie to zbieralo.

Jeśli dla CIebie 318is E36 (0-100 10.2s) zbierało dobrze, to to E46 320d (0-100 9s) zbiera sie znacznie lepiej. A pisałeś, że jeździ tylko "znośnie". Nie możesz się zdecydować ? :-)

Ponadto E46 jest szersze a przez to znacząco stabilniejsze - zwłaszcza na dobrym zawieszeniu (nie koniecznie bardzo niskim)

Jeśli 318is (M42) to w E30 z wyprutym wnętrzem, maglownicą z E46, szperą i dobrym zawieszeniem. Można powiedzieć, że jeździ bardzo przyjemnie, aczkolwiek nadmiaru mocy napewno nie ma.

Zmodyfikowane E46 320d (190-200KM) jeździ napewno szybciej, ale napewno tez "inaczej" niż benzyna - to jest samochód na przyjemne pokonywane krętych tras: przyjemnie, szybko i tanio :-)

To takie moje 3-grosze :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

32 Data: Sierpien 22 2010 20:22:26
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Yans van Horn 

On 2010-08-22 20:19, Yans van Horn wrote:
> On 2010-08-22 18:14, P_ablo wrote:
>  > UÂżytkownik "Robert  napisaÂł w wiadomoÂści
>  > >  >>
>  >> ÂŻe jak? M52B20 w trójce to najwiĂŞksza poraÂżka, jaka moÂże byĂŚ.
>  >> JeÂździ jak M42B18, chleje jak M52B2[58].
>  >
>  > Az tak zle?
>  > Baaaardzo dawno temu mialem E36 sedana 1,8 IS i o ile mnie pamiec nie
> myli
>  > to calkiem ladnie sie to zbieralo.
>
> Jeśli dla CIebie 318is E36 (0-100 10.2s) zbierało dobrze, to to E46 320d
> (0-100 9s) zbiera sie znacznie lepiej. A pisałeś, że jeździ tylko
> "znośnie". Nie możesz się zdecydować ? :-)

Chyba, że miałeś na myśli wersję M47 a nie M47TU na myśli ? (znacząca różnica)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

33 Data: Sierpien 22 2010 21:00:41
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: P_ablo 

Użytkownik "Yans van Horn"  napisał w wiadomości


Jeśli dla CIebie 318is E36 (0-100 10.2s) zbierało dobrze, to to E46 320d
(0-100 9s) zbiera sie znacznie lepiej. A pisałeś, że jeździ tylko
"znośnie". Nie możesz się zdecydować ? :-)

Znosnie = dobrze :)
Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, 318 E36 byla moim 2 "porzadnym"
samochodem po CC 700 wiec roznica miedzy tymi dwoma byla wtedy dla mnie
kolosalna.

--
Picasso

34 Data: Sierpien 22 2010 21:06:33
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Yans van Horn 

On 2010-08-22 21:00, P_ablo wrote:

UÂżytkownik "Yans van   napisaÂł w wiadomoÂści


JeÂśli dla CIebie 318is E36 (0-100 10.2s) zbieraÂło dobrze, to to E46 320d
(0-100 9s) zbiera sie znacznie lepiej. A pisaÂłeÂś, Âże jeÂździ tylko
"znoÂśnie". Nie moÂżesz siĂŞ zdecydowaĂŚ ? :-)

Znosnie = dobrze :)

wiem wiem.. tak tylko kij w mrowisko włożyłem :-)

Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, 318 E36 byla moim 2 "porzadnym"
samochodem po CC 700 wiec roznica miedzy tymi dwoma byla wtedy dla mnie
kolosalna.

To jest prawda. Niestety trudno uniknąć subiektywizmu ocenie.

PS: Przerabiałem kiedyś zmianę z poloneza 1.5 na gaźniku na E46 320d :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

35 Data: Sierpien 22 2010 19:57:39
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 22 Aug 2010 20:19:34 +0200, Yans van Horn
wrote:

Jeśli 318is (M42) to w E30 z wyprutym wnętrzem, maglownicą z E46,

 E46? Zawsze byłem przekonany, że od Z3.

i dobrym zawieszeniem. Można powiedzieć, że jeździ bardzo przyjemnie,
aczkolwiek nadmiaru mocy napewno nie ma.

 Taki zestaw wystarczy, żeby masakrować na zakrętach.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

36 Data: Sierpien 22 2010 22:10:34
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Yans van Horn 

On 2010-08-22 21:57, Robert Rędziak wrote:

On Sun, 22 Aug 2010 20:19:34 +0200, Yans van wrote:

Jeśli 318is (M42) to w E30 z wyprutym wnętrzem, maglownicą z E46,

  E46? Zawsze byłem przekonany, że od Z3.

Przez pewien czas też tak uważałem, ponieważ Z3 ma 2.7 lock-to-lock a E46
3.0 (ZTCP: M3 E36 - 3.2, E36 - 3.6, E30 - 4.0, E30 bez wspomagania - 4.5), jednakże ta z Z3 ma _mniejszy_ zakres ruchu przez co mniejszy kąt skrętu. W związku z czym ta z E46 wychodzi najlepiej. Tylko właściwą pompę trzeba dobrać ponieważ ta z E46 działa na ciśnieniu 120bar.

i dobrym zawieszeniem. Można powiedzieć, że jeździ bardzo przyjemnie,
aczkolwiek nadmiaru mocy napewno nie ma.

  Taki zestaw wystarczy, żeby masakrować na zakrętach.

Narazie nie jestem w stanie w pełni docenić bo walczę z geometrią :-) Przod camber -2, a tył -4 z powodu sprężyn H&R po poprzednim właścicielu :-( Jednakże powrót do serii, fixed camber plate z przodu oraz regulacja z tyłu (obie home-made) powinna na zawsze ten problem rozwiązać :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

37 Data: Sierpien 22 2010 19:53:19
Temat: Re: BMW 520 - opinie, czy warto
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 22 Aug 2010 18:14:28 +0200, P_ablo  wrote:

Baaaardzo dawno temu mialem E36 sedana 1,8 IS i o ile mnie pamiec nie myli
to calkiem ladnie sie to zbieralo.

 Przecie to ma raptem 10KM więcej, a przy tym jest cięższe. A z
 racji większej liczby węzłów tarcia ma większe opory wewnętrzne,
 co przekłada się na większy aptetyt (zresztą zwykło się mawiać,
 że zużycie paliwa w BMW zależne jest od liczby cylindrów, a nie
 mocy -- R6 chleją podobnie).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

BMW 520 - opinie, czy warto



Grupy dyskusyjne