BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ?
1 | Data: Marzec 04 2007 10:29:31 |
Temat: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | |
Autor: PeJot - Krk | No właśnie jak w temacie? 2 |
Data: Marzec 04 2007 10:57:20 | Temat: Re: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | Autor: Alti |
No właśnie jak w temacie? 2gen odpada. Polecam prinsa. Moj mechanik ma prinsa w 530 v8. Najlepsza instalka do takich silników Ja mam w swoim 525 landirenzo omegas i nie jestem zadowolony. Najlepiej zrobisz jak wstawisz prinsa. Wojtek 3 |
Data: Marzec 04 2007 12:51:04 | Temat: Re: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | Autor: Hipcio |
Mój serdeczny kolega przytargał z Niemiec 525'96r - 192KM no i kombinuje czyli jeszcze e34? jaką instalkę wybrać i gdzie zagazować w Kraku. poczytaj tutaj http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=17 4 |
Data: Marzec 04 2007 14:18:32 | Temat: Re: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Hipcio" napisał w wiadomości
Tak, końcówka serii. jaką instalkę wybrać i gdzie zagazować w Kraku. OK. Dzięki. pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 5 |
Data: Marzec 04 2007 17:59:32 | Temat: Re: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | Autor: Pabl |
No właśnie jak w temacie? Dlaczego chcesz mu odradzac 2 genereacje? Chce podwajac wartosc tego staruszka montujac sekwencje? A moze ma na uwadze ekologie? Jesli ma plastik na dolocie to walnac 4 wentyle i po klopocie. Wywalic plastikowy rezonator i zamontowac klape przed przeplywomierzem. Zadbac o odpowiednie doprowadzenie gazu do reduktora (wszystko na fi8) i bedzie chodzic jak ta lala. Jesli dobrze dobierze mikser to spalanie bedzie takie samo jak przy sekwencji. A co do typu ewentualnej sekwencji. Kazda sekwencje (stag/diego/prins/brc itp) mozna spierdolic. Jesli instalator bedzie paterak to nic nie pomorze. Alti ma problem z temp przelaczania w omegas, co nie znaczy, ze ta instalka jest zla bo albo wystarczy zmienic soft w sterowniku albo podlaczyc odpowiedni rezystor rownolegle z termistorem. i po klopocie. Slyszalem wiele zlych zdan o seqent brc ale wynikalo to raczej z bledow podczas instalacji. Poprawialem rozniez instalacje staga po WIELKIM PANU DOMANSKIM z poznania ktory nie potrafil gownianego resetera za 30 zl zamontowac. Sam zamontowalem staga 200/300 w kilkunastu samochodach znajomych i rodziny mimo ze nie zajmuje sie tym zawodowo a raczej hobbystycznie. Ja jako "instalator" jestem zadowolony ze staga i moi "klienci" tez. Ta instalacje wybralem ze wzgledu na cene i na to ze nie potrzeba kluczy sprzetowych do softu. Picasso 6 |
Data: Marzec 04 2007 20:20:21 | Temat: Re: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | Autor: Blyskacz | Pabl napisał(a): Dlaczego chcesz mu odradzac 2 genereacje?.... bo nie jest jazzy ?? ;-) Jesli ma plastik na dolocie to walnac 4 wentyle i po klopocie.generalnie nie popieram takich rozwiazan, ale faktem jest, ze kolektory w bmw sa wytrzymale i jeszcze nie slyszalem aby w bmw, komus go rozwalilo... w przeciwienstwie np. do fiata, czy forda, gdzie te "wentyle" pomagaja jedynie na dobre samopoczucie instalatora ;) plastikowy rezonator i zamontowac klape przed przeplywomierzem.klapa przed przeplywka, w przypadku plastikowego kolektora to imo sredni pomysl... lepiej juz dac klapke w obudowie filtra i liczyc na to, ze przeplywka w razie W wytrzyma, zreszta przeplywki " na goracy drut " sa dosc odporne na kichniecia... Zadbac o odpowiednie doprowadzenie gazu do reduktora (wszystko na fi8) ia to juz chyba, zeby sobie humor poprawic, lub pochwalic przed kolegami... na podcisnieniowych instalkach robilem kilka audi V8 280KM i nigdy nie ciagnalem 8mm do przodu - nie ma takiej potrzeby... bedzie chodzic jak ta lala. Jesli dobrze dobierze mikser to spalanie bedzie takie samo jak przy sekwencji.fakt... istotne jest, zeby umiescic _odpowiedni_ reduktor jak najblizej mixera a z tego co pamietam to w tym modelu jest to dosc pracowite :( Kazda sekwencje (stag/diego/prins/brc itp) mozna spierdolic. Jesli instalator bedzie paterak to nic nie pomorze.fakt... ale z drugiej strony pokaz mi wspolczesna Vke w Audi, zrobiona na KME Diego, gdzie sie nie rozjezdza benzyna ?? ;-) ja sie z taka nie spotkalem... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 7 |
Data: Marzec 04 2007 21:43:03 | Temat: Re: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | Autor: Pabl |
generalnie nie popieram takich rozwiazan, ale faktem jest, ze kolektory w No nie jest tak zle, faktycznie w bmw plastiki sa wytrzymale i przejda wiele ale te duze grzybki przynajmniej w fordach zdaja egzamin. Istotne jest tez miejsce zamontowania grzybkow, jesli zamontujesz je naprzeciw kanalow do poszczegolnych cylindrow to beda lepiej odprowadzac cisnienie niz zamontowane od gory kolektora. Nie zmienia to wszystko faktu, ze grzybki sa nieestetyczne, po jakims czasie zaczynaja sie pocic i wyglada to paskudnie. klapa przed przeplywka, w przypadku plastikowego kolektora to imo sredni Szkoly sa rozne a przeplywki w bmw sa btrwale w 2,8l M52 sieklo juz tyle razy a przeplywomierz nadal dziala :) Jestem ciekaw czy w razie pogiecia tych blaszek mozna je poprostowac aby przeplywomierz dzialal. a to juz chyba, zeby sobie humor poprawic, lub pochwalic przed kolegami... Byc moze mam zle doswiadczenia ze zbyt malymi reduktorami - montowanymi na styk :) Jesli decyduje sie na zastosowanie reduktora z podlaczeniem fi8 to elektrozawor i rurke tez daje na fi8. Czasami przy duzych pojemnosciach przytyka sie na szczytach (max but), rezerwa w przewodzie i elektrozaworze niweluje te niedogodnosci. Jestem ciekaw jak rozwiazali takie podlaczenie przy audi S8 na lpg ktore bylo bohaterem jednego z filmikow. fakt... ale z drugiej strony pokaz mi wspolczesna Vke w Audi, zrobiona na Nie pokaze bo nie widzialem :) Audi nie robilem a z czym jest tam problem? 2 sondy ? Sumator sygnalow z sond nie pomaga? 1 sonda - R1-odbiór sygnału-R2 -2 sonda R1, R2 - 15 kOhm Wlasnie tesc sobie nowe autko sprawil GS 430 V8 i bede rzezbil ze stagiem :) moze lepiej dac 2 x 4 :) instalator bedzie paterak to nic nie pomorze. ale babola strzelilem :) Zadanie domowe : Napisac 100000x POMOŻE :) Picasso 8 |
Data: Marzec 04 2007 22:28:33 | Temat: Re: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | Autor: Blyskacz | Pabl napisał(a): Byc moze mam zle doswiadczenia ze zbyt malymi reduktorami - montowanymi na styk :)I to jest najczestsza przyczyna problemow z wydajnoscia a nie srednica rurki... Jesli decyduje sie na zastosowanie reduktora z podlaczeniem fi8 to elektrozawor i rurke tez daje na fi8.a ja rurke 8 ciagnalem tylko do wtryskow, gdzie w kitcie jest wsio na 8mm lub gdy zakladalem dwa reduktory do e32 750... Audi nie robilem a z czym jest tam problem?zasadniczo w polaczeniu V z wysokimi wymaganiami dotyczacymi sterowania mieszanka jakie stawia sterownik... 2 sondy ? Sumator sygnalow z sond nie pomaga?rzezba... jak chcesz tak rzezbic to nie potrzebny sumator, wystarczy puscic sygnal z jednej strony na dwa wejscia sterownika w czasie jazdy na gazie...ale to nie o to w tej zabawie chodzi ;-) Gdyby obie polowki Vki byly takie same to nie potrzebne bylyby dwie sondy... Problemem jest rozjezdzanie sie czasow wtryskow dla polowek silnika, diego nie wyrabia sie z precyzyjnym dawkowaniem i sterownik wprowadza korekty dlugo terminowe i potem po przejsciu na benzyne silnik chodzi jak stara !@#$ - pol silnika normalnie, drugie pol zwykle bardzo bogato... trzeba albo kasowac korekty, albo robic dluga trase na benzynie, zeby doszedl do siebie... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 9 |
Data: Marzec 04 2007 20:36:25 | Temat: Re: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | Autor: V-Tec | Pabl napisał(a): Dlaczego chcesz mu odradzac 2 genereacje? IMHO nie po to się kupuje BMW z 2.5 192KM, żeby na dzień dobry zabić kilkanaście koni (benzyny dotyczy również) zwężką Venturiego na dolocie. Dawno temu na grupie był link do badań właśnie tego silnika z instalacją 2 gen. Takie coś to można astrom 1.8 robić ;) Pozdr, W. 10 |
Data: Marzec 04 2007 20:52:42 | Temat: Re: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | Autor: Blyskacz | V-Tec napisał(a): Dawno temu na grupie był link do badań właśnie tego silnika z instalacją 2 gen.byl tez link do testow lanosa z ktorego wynikalo, ze zwezka nie miala wplywu na wyniki na benzynie... i co z tego wynika ?? ano to, ze ten co gazowal lanosa, wiedzial co robi, a ten co gazowal to bmw odstawil parodie, typu wstawienie mixera o srednicy 34mm ;-) pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 11 |
Data: Marzec 04 2007 21:47:08 | Temat: Re: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | Autor: V-Tec | Blyskacz napisał(a): V-Tec napisał(a): ale za duży mikser może oznaczać problemy z mocą na niskich obrotach ;) - i w tym szkopuł. PS. Oczywiście nie 34 mm przy poj. 2.5. W. 12 |
Data: Marzec 04 2007 22:34:41 | Temat: Re: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | Autor: Blyskacz | V-Tec napisał(a): ale za duży mikser może oznaczać problemy z mocą na niskich obrotach ;) - i w tym szkopuł. szkopul w tym, zeby byl czuly reduktor, _wlasciwy_ mixer i nie ma problemu z uzyskaniem mocy jak i wlasciwego skladu mieszanki... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 13 |
Data: Marzec 04 2007 23:56:41 | Temat: Re: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | Autor: PaweL |
A może blos zamiast miksera? Paweł 14 |
Data: Marzec 05 2007 00:41:13 | Temat: Re: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | Autor: Blyskacz | PaweL napisał(a): A może blos zamiast miksera?co kto lubi...gdyby dostepny byl caly typoszereg to czemu nie, ale na rynku sa dwa modele na krzyz i mi rzezba z dopasowywaniem tego do konretnego modelu poprostu sie nie podoba... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 15 |
Data: Marzec 04 2007 21:25:22 | Temat: Re: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "V-Tec" napisał w wiadomości Pabl napisał(a): No właśnie Polak potrafi ale jednak chcielibyśmy uniknąć poniższej sytuacji: http://www.godula.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 16 |
Data: Marzec 04 2007 20:45:12 | Temat: Re: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | Autor: Blyskacz | PeJot - Krk napisał(a): Mój serdeczny kolega przytargał z Niemiec 525'96r - 192KM no i kombinujeW sumie to dobry czas na montaz - na rynku zastoj, ceny spadly, mozna dosc tanio zalozyc "wtrysk" i ja ku temu bym sie sklanial, glownie ze wzgledu na kolektor... jesli to bmw w dobrym stanie i gosc dlugo chce nim jezdzic to troche szkoda odstawiac szopke z gwizdkami zabezpieczajacym kolektor, przeplywke, obudowe filtra itd... Instalkę 2.gen.chyba wybić mu z głowy na dzień dobry?no raczej tak - dobra IIg z dobrym kompem, gwizdkami, klapami itd. w warsztacie ktory ma pojecie o gazowaniu bedzie kosztowala pewnie cos ok 2kzl... dorzuci 1.5 i bedzie mial juz jakis "wtrysk"... tens silnik/sterownik nie jest zbyt wymagajacy, wiec zasadniczo nie ma znaczenia na czym to zrobia...wazniejsze poprostu _kto_ i do tego ograniczylbym poszukiwania ;) Liczę oczywiście także na odpowiedź Błyskacza, który zagazował swoje 170KM ;)Ja u siebie mam IIg ( choc przejsciowo mialem IIg i prinsa ;-) ),komp bingo, zadnych klap, poza klapka w obudowie filtra... i jezdzi to bardzo sympatycznie :-) pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 17 |
Data: Marzec 04 2007 21:16:16 | Temat: Re: BMW R6 2.5 - jaka instalacja LPG ? | Autor: PeJot - Krk | Mój serdeczny kolega przytargał z Niemiec 525'96r - 192KM no i kombinujeW sumie to dobry czas na montaz - na rynku zastoj, ceny spadly, mozna dosc tanio zalozyc "wtrysk" i ja ku temu bym sie sklanial, glownie ze wzgledu na kolektor... jesli to bmw w dobrym stanie i gosc dlugo chce nim jezdzic to troche szkoda odstawiac szopke z gwizdkami zabezpieczajacym kolektor, przeplywke, obudowe filtra itd... Pytanie o 2.gen było małą prowokacją, wiadomo, że w każdym zakładzie powiedzą mu od razu - "musi być sekwencja i montuj Pan gaz bo zbankrutujesz". Czyli jak się chce to się da - słyszałem o montowaniu 2.gen. do silników np. 1.8T w Audikach i jakoś to hula ... Instalkę 2.gen.chyba wybić mu z głowy na dzień dobry?no raczej tak - dobra IIg z dobrym kompem, gwizdkami, klapami itd. w warsztacie ktory ma pojecie o gazowaniu bedzie kosztowala pewnie cos ok 2kzl... dorzuci 1.5 i bedzie mial juz jakis "wtrysk"... tens silnik/sterownik nie jest zbyt wymagajacy, wiec zasadniczo nie ma znaczenia na czym to zrobia...wazniejsze poprostu _kto_ i do tego ograniczylbym poszukiwania ;) Mówisz, że na 6 cylindrów wtrysk wyjdzie poniżej 4 tys ? Beta pomimo wieku jest zadbana, może jeszcze pojeździ bezboleśnie pare lat, IMO warto byłoby zainstalować. A silniczek R6 chodzi jak pszczółka :) pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 |