BMW X6 winter test
1 | Data: Luty 01 2010 15:32:31 |
Temat: BMW X6 winter test | |
Autor: lux | Witam, 2 |
Data: Luty 01 2010 15:45:11 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: lux | kolejne świetne porównanie Forster, Passat itp 3 |
Data: Luty 02 2010 02:17:29 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: GrzegorzG | On 1 Lut, 15:45, lux wrote: kolejne świetne porównanie Forster, Passat itp haha, genialne :) po ostatnich postach (CR-V, Rav4, audi vs bmw) nigdy nie kupię takiego durnego wynalazku jak tego typu napęd "na 4 koła" :) 4 |
Data: Luty 02 2010 11:36:35 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Mihaj |
On 1 Lut, 15:45, lux wrote: Proponuję jednak zachować rozwagę przy kategorycznych wypowiedziach, nie kierować się marketingowymi sztuczkami i samemu testować ;-) Na testach, pokazujących zalety napędu BMW X-drive, Subaru Outback, nie potrafiło ruszyć w górę rampy testowej mając przyczepność tylko pod jednym kołem. I co z tego? MP 5 |
Data: Luty 02 2010 08:47:05 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: GrzegorzG | On 2 Lut, 11:36, "Mihaj" wrote: Użytkownik "GrzegorzG" napisał w wiadomości grup No tak, tylko to troche inna półka cenowa (bmw, audi vs subaru). Natomiast jak napisałem wczesniej, bardzo bym sie zawiodl, gdyby na sliskim parkingu (0 przyczepnosci dla jednej osi) takie quattro mi nie pojechało :/ Pozdrawiam, GG 6 |
Data: Luty 02 2010 18:13:06 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Maciej Browarczyk | GrzegorzG pisze: No tak, tylko to troche inna półka cenowa (bmw, audi vs subaru). Nie byloby takiej sytuacji, poniewaz lod mimo, ze wydaje mi sie ekstremalnie nieprzyczepny to jednak jakis tam wspolczynnik tarcia ma. A ta sztuczka wykorzystywana przez ludzi z BMW to z powodu "torque sensing" w Audi. Po prostu w takiej sytuacji (na rolkach jak BMW) wystarczylo lekkoprzyhamowac i wyjechalby od razu. W BMW to zrobili, w Audi nie, cala filozofia "lepszosci" xDrive od quattro, oszustwo i tyle. -- Pozdrawiam, Maciek 7 |
Data: Luty 02 2010 18:37:14 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Hektor | Użytkownik "GrzegorzG" napisał No tak, tylko to troche inna półka cenowa (bmw, audi vs subaru). Nie ma takiej mozliwości, żeby quattro 'nie pojechało'. Chyba, że pod górę. Jeśli masz zimowe opony to taka guma zawsze czegoś się złapie, bo nigdy lód nie jest 100% gładki i jednorodny, chyba że przygotowany pod wyczynowe lodowisko, ale i wtedy zakręci kilka razy kołami i ruszy. Więc Twoje obawy są przedwczesne a dodatkowo zbudowanne na mocno dyskusyjnych fundamentach. Proponuję więcej dystansu do opinii internetowych fachowców, bo tu każdy pryszczers może się zrobić na znawcę. Zbigniew Kordan 8 |
Data: Luty 03 2010 00:08:25 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: GrzegorzG | On 2 Lut, 18:37, "Hektor" wrote: Użytkownik "GrzegorzG" napisał No pewnie tak, lod jakis tam opor stawia. Z tym, ze cena subaru a cena quattro to juz troche inna półka ;) GG 9 |
Data: Luty 03 2010 09:18:34 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Tadeusz |
Z tym, ze cena subaru a cena prestiż też inny :) co do ceny to zależy też jakie audi i jakie subaru... 10 |
Data: Luty 03 2010 21:29:19 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Hektor | Użytkownik "GrzegorzG" napisał Z tym, ze cena subaru a cena quattro to juz troche inna półka ;) Czy ja wiem? Nie trzeba od razu kupować RS6. Outback i porównywalne A4 to pewnie ok. 150 tys, więc cenowo może to wyjść podobnie. Zbigniew Kordan 11 |
Data: Luty 02 2010 13:31:03 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Tadeusz |
haha, genialne :) jakbyś kiedykolwiek miał taki wynalazek typu BMW x-drive czy AUDI quattro to byś nie pisał takich bzdur... a tak to tylko się ośmieszasz, wrzucając wszystko do jednego worka, panie "znafco" 12 |
Data: Luty 02 2010 05:48:10 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: GrzegorzG | On 2 Lut, 13:31, "Tadeusz" wrote: U ytkownik "GrzegorzG" <> napisa w wiadomo ci Człowieku, wyluzuj poślady :] Nie mam prawa nie chcieć kupic innego napędu niż stałego na 4 koła? :) GG 13 |
Data: Luty 02 2010 15:28:03 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Tadeusz |
Człowieku, wyluzuj poślady :] nic nie pisałem o twoich prawach... tylko o tym że systemy typu BMW x-drive czy AUDI quattro - wbrew temu co twierdzisz - poradzą sobie spokojnie z 99,99% problemów występujacych przy cywilnym użytkowaniu aut, więc nie widze podstaw by je określać mianem "durnych" 14 |
Data: Luty 02 2010 08:44:30 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: GrzegorzG | On 2 Lut, 15:28, "Tadeusz" wrote: Użytkownik "GrzegorzG" <> napisał w wiadomości - Pewnie tak, natomiast bardzo bym się zawiódł gdyby mi audi quatto za prawie 200tys nie ruszyło na parkingu z powodu lodu pod śniegiem.. W tescie x drive vs quattro z dwoma kołami na lodzie, quattro radziło sobie słabo... Poza tym x drive czy quattro to troche inna półka cenowa niz subaru, ktore jest niewiele drozsze niz wynalazki z crv czy rav4. Pozdrawiam, GG Pozdrawiam, GG 15 |
Data: Luty 02 2010 17:54:30 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
>haha, genialne :) Ale wiesz o tym, że quattro quattru nie równe jest? zyga -- -- force -- nodeps -- all 16 |
Data: Luty 03 2010 08:20:32 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Tadeusz |
tylko o tym że systemy typu BMW x-drive czy AUDI quattro wiem, ale pisałem o prawdziwym quattro (np. Q7) a nie tej popierdółce z A3 :) 17 |
Data: Luty 02 2010 15:03:47 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Kuba (aka cita) | Tadeusz wydusił z siebie te słowy: Użytkownik "GrzegorzG" <> napisał w wiadomości zwrot klucz: "tego typu" -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) Omega B X25XE 18 |
Data: Luty 01 2010 16:12:34 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Mihaj |
Witam, hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już "normalnie" ;-) MP 19 |
Data: Luty 01 2010 16:22:22 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: lux | Mihaj pisze: hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już "normalnie" ;-)==== a kto stosuje mechanikę, Subaru? lux 20 |
Data: Luty 01 2010 16:32:27 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Mihaj |
Mihaj pisze: w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi. W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100% mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma blokadę tylnej osi w niewielu wersjach. MP 21 |
Data: Luty 01 2010 16:52:44 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: lux | Mihaj pisze: w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.========= a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest? poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD? lux 22 |
Data: Luty 01 2010 10:48:22 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Pszemol | "lux" wrote in message Mihaj pisze: Toyota RAV4 ma LSD. Nawet ma do tego guzik na desce rozdzielczej. 23 |
Data: Luty 01 2010 17:56:28 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: lux | Pszemol pisze: Toyota RAV4 ma LSD. Nawet ma do tego guzik na desce rozdzielczej.=== tu chyba jest wszystko ostatecznie wyjaśnione :) http://www.wojdas.24x7.pl/terenowe.html#ZAL_TEREN lux 24 |
Data: Luty 02 2010 09:35:31 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Mihaj |
Mihaj pisze: w Legendzie jest coś podobnego do tego z Ridgeline, tyle że bardziej rozbudowanego i ze znacznie większymi możliwościami sterowania dynamiką ruchu - nie tylko przyhamowywanie ale i przyspieszanie (w pewnym zakresie, wynikających z różnicy przełożeń) obrotów tylnych kół względem obrotów przedniej przekładni głównej ze zwykłym mechanizmem różnicowym. poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD? poza jakimiś ekstra-sportowymi wersjami z fabryczną szperą w dyfrach to w większości osobówek są protezy blokad dyfrów (osi napędowych) w postaci układów przyhamowujących ślizgające się koła. Ale w Ameryce południowej są Fiaty - jednonapędowe! - które mają prawdziwą mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego. W Europie są jeszcze Alfy z mechanizmami różnicowymi przedniej osi Torsen. MP 25 |
Data: Luty 01 2010 18:49:58 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Maciej Browarczyk | lux pisze: a kto stosuje mechanikę, Subaru? Porsche, Audi, VW? -- Pozdrawiam, Maciek 26 |
Data: Luty 02 2010 10:18:07 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: P_ablo | Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał w lux pisze: Przy centralnym dyfrze masz dosc spory do tego silownik IMO jest to mechaniczna blokada. Przy tylnym nie wiem bo takiej na oczy nie widzialem. -- Picasso 27 |
Data: Luty 01 2010 17:32:25 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Brzezi | pon, 01 lut 2010 o 15:32 GMT, lux napisał(a): patrzcie na moment 1:35 sek. Bmw mimo automatu stacza się na chwile w Jezdziles kiedykolwiek automatem? sadzac po pytaniu nigdy... Automat nie ma hamulca, tylko po prostu na wolnych obrotach napedza kola z pewnym momentem, jezeli jest to male nachylenie, i sila pchajaca do tylu jest wieksza lub rowna od sily sciagajacej do tylu w dol, to samochod albo bedzie delikatnie jechal do przodu, albo stal w miejscu, jezeli pochylosc bedzie duza, a sila staczajaca do tylu wieksza niz sila na kolach napedzajaca do przodu, to samochod bedzie zgodnie z zasadami fizyki poruszal sie w ta strone, w ktora dziala wieksza sila, czyli w tym wypadku do tylu... Pozdrawiam Brzezi 28 |
Data: Luty 01 2010 17:58:23 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: lux | Brzezi pisze: Automat nie ma hamulca, tylko po prostu na wolnych obrotach napedza kola z==== dzięki, myślałem, że automat nie może się kręcić do tyłu. Widocznie wtedy coś go odłącza od silnika. lux 29 |
Data: Luty 01 2010 18:01:02 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Brzezi | pon, 01 lut 2010 o 17:58 GMT, lux napisał(a): dzięki, myślałem, że automat nie może się kręcić do tyłu. Widocznie Jestes w bledzie, zapoznaj sie z zasada dzialania przekladni hydrokinetycznej Pozdrawiam Brzezi 30 |
Data: Luty 01 2010 22:17:28 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 01 Feb 2010 18:01:02 +0100, osobnik zwany Brzezi pon, 01 lut 2010 o 17:58 GMT, lux napisał(a):a X6 ma hydrokinetycznÄ ? bo imho zwykłÄ z automatycznym sprzegłem -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 31 |
Data: Luty 02 2010 15:08:37 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Kuba (aka cita) | lux wydusił z siebie te słowy:
przecież jesli siła ciążenia pokona siłe sprzęgła hydrokinetycznego dzialającego na wolnych obrotach to auto moze sie staczać sie z górki. Gdzie widzisz problem? Tam nie ma zapadki, tam jest pompa hydrauliczna, ktora ma swoją siłe, jak ją pokonasz, to mozesz pchać auto na D do tyłu. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) Omega B X25XE 32 |
Data: Luty 03 2010 21:43:24 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Przemek V |
Witam, Polecam test Clarksona a szczególnie zestawienie z Range Roverem od 5 do 6 minuty ;) http://www.youtube.com/watch?v=IkxAd7Er-mQ 33 |
Data: Luty 03 2010 22:58:08 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Przemek V" napisał w wiadomoci Polecam test Clarksona a szczególnie zestawienie z Range Roverem od 5 do 6 minuty ;) Clarkson "wymiata", jak zawsze zresztš ;-) -- Yogi(n) 34 |
Data: Luty 03 2010 23:05:42 | Temat: Re: BMW X6 winter test | Autor: lux | Przemek V pisze: Polecam test Clarksona a szczególnie zestawienie z Range Roverem od 5 do 6 minuty ;)=== może to kwestia opon, bo koła wszystkie się kręciły... lux |