Witam!
Proszę o pomoc i sugestie w następującej sprawie, bo mi już brakło pomysłów
cóż też mogło się zepsuć:
Niedawno zagotował mi się silnik. Wymieniłem więc termostat, płyn,
odpowietrzyłem układ i wydawało sie, że jest wszystko ok, ale na postoju
płyn znów się gotuje - nie jest to tak bardzo gwałtowne jak wcześniej, ale
jednak. Sądzę, że tym razem jest to kwestia sprzęgła wentylatora - mocno się
mylę? Wymieniać?
Istnieje jednak także inny problem - po mocnym przyspieszaniu przez kilka
sekund (np. do 5000 obr/min na dwójce i trójce) wskaźnik poziomu temperatury
spada błyskawicznie na niebieskie pole i dopiero po paru minutach wraca do
normalnego poziomu. Jednocześnie silnik szybko się rozgrzewa do temperatury
roboczej - po nocnym postoju już po 500metrach jazdy jest ciepły. Zauważyłem
też, że jak włączę ogrzewanie na maksa (wiem, że to dszalony pomysł przy
30st C na zewnątrz) to leci powietrze praktycznie w ogóle nie ogrzane.
Będę wdzięczny za porady.
Pozdrawiam
Dombrek
2 |
Data: Czerwiec 12 2007 21:22:33 |
Temat: Re: BMW E36 318i - problemy z temperaturą silnika |
Autor: Dr.Om |
Użytkownik "Dombrek" napisał w wiadomości
Witam!
Proszę o pomoc i sugestie w następującej sprawie, bo mi już brakło
pomysłów cóż też mogło się zepsuć:
Niedawno zagotował mi się silnik. Wymieniłem więc termostat, płyn,
odpowietrzyłem układ i wydawało sie, że jest wszystko ok, ale na postoju
płyn znów się gotuje - nie jest to tak bardzo gwałtowne jak wcześniej, ale
jednak. Sądzę, że tym razem jest to kwestia sprzęgła wentylatora - mocno
się mylę? Wymieniać?
Istnieje jednak także inny problem - po mocnym przyspieszaniu przez kilka
sekund (np. do 5000 obr/min na dwójce i trójce) wskaźnik poziomu
temperatury spada błyskawicznie na niebieskie pole i dopiero po paru
minutach wraca do normalnego poziomu. Jednocześnie silnik szybko się
rozgrzewa do temperatury roboczej - po nocnym postoju już po 500metrach
jazdy jest ciepły. Zauważyłem też, że jak włączę ogrzewanie na maksa
(wiem, że to dszalony pomysł przy 30st C na zewnątrz) to leci powietrze
praktycznie w ogóle nie ogrzane.
Będę wdzięczny za porady.
Pozdrawiam
Dombrek
Mysle ze masz zapowietrzony uklad chlodzenia, jak odpowietrzasz układ to
musisz wczesniej obowiazkowo włączyć ogrzewanie na maximum.
3 |
Data: Czerwiec 14 2007 13:42:45 | Temat: Re: BMW E36 318i - problemy z temperaturą silnika | Autor: [Cichy] |
Podejrzewam ze poszla ci uszczelka pod glowica i zapowietrza ci sie uklad
chlodzenia.
Zobacz czy na pracujacym silniku nie wydostaja ci sie z plynu chlodzenia
pecherzyki "powietrza" :)
Z tym spadaniem temperatury - byc moze ze masz uszkodzona pompe wodna i przy
nizszych obrotach za slabo pompuje, po przygazowaniu plyn zaczyna szybciej
krazyc i zanim termostat zadziala to schlodzi troche silnik (zimnym plynem z
chlodnicy).
Chociaz taki objaw tez moze byc przy zapowietrzonym ukladzie chlodzenia, gdy
pompa wodna pompuje zapowietrzony plyn, to spada jej wydajnosc.
Pozdrawiam,
Cichy
4 |
Data: Czerwiec 16 2007 20:46:57 | Temat: Re: BMW E36 318i - problemy z temperaturą silnika | Autor: Dombrek |
Użytkownik "[Cichy]" napisał w wiadomości
Podejrzewam ze poszla ci uszczelka pod glowica i zapowietrza ci sie uklad
chlodzenia.
Zobacz czy na pracujacym silniku nie wydostaja ci sie z plynu chlodzenia
pecherzyki "powietrza" :)
Dzięki, to dobre info z tą uszczelką. Posprawdzam i pokombinuje.
Pzdr
Dombrek
| | |