Grupy dyskusyjne   »   Benzyna z PRLu

Benzyna z PRLu



1 Data: Sierpien 05 2009 00:33:26
Temat: Benzyna z PRLu
Autor: Paul 

Witam,

Pamiętacie może ile oktanów miała benzyna, która fizycznie jest koloru
czerwonego??

Mam kanister tego sprzętu uleżany dość długo... i chciałbym się dowiedzieć
czy można tego cuda użyć do czegoś innego niż "rozpalenie grilla"?

paul



2 Data: Sierpien 05 2009 00:36:52
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Zygmunt M. Zarzecki 


Pamiętacie może ile oktanów miała benzyna, która fizycznie jest koloru czerwonego??

Mam kanister tego sprzętu uleżany dość długo... i chciałbym się dowiedzieć czy można tego cuda użyć do czegoś innego niż "rozpalenie grilla"?

Nie 78 przypadkiem?
Na twoim miejscu bym tego do rozpalania grilla nie użył.
Wystaw na alegro, jako okaz.
;-)

zyga

3 Data: Sierpien 05 2009 12:56:20
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: neelix 


Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"  napisał w wiadomości


Pamiętacie może ile oktanów miała benzyna, która fizycznie jest koloru czerwonego??

Mam kanister tego sprzętu uleżany dość długo... i chciałbym się dowiedzieć czy można tego cuda użyć do czegoś innego niż "rozpalenie grilla"?

Nie 78 przypadkiem?

To była niebieska.
neelix

4 Data: Sierpien 05 2009 20:50:46
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 05 Aug 2009 00:36:52 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

Pamiętacie może ile oktanów miała benzyna, która fizycznie jest koloru
czerwonego??

Mam kanister tego sprzętu uleżany dość długo... i chciałbym się dowiedzieć
czy można tego cuda użyć do czegoś innego niż "rozpalenie grilla"?

Nie 78 przypadkiem?
Na twoim miejscu bym tego do rozpalania grilla nie użył.
Wystaw na alegro, jako okaz.
;-)

Zyga, jak zawsze pierdolisz.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

5 Data: Sierpien 05 2009 00:38:17
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: PB 

Wed, 5 Aug 2009 00:33:26 +0200, na pl.misc.samochody, Paul napisał(a):
 

Witam,

Pamiętacie może ile oktanów miała benzyna, która fizycznie jest koloru
czerwonego??

Mam kanister tego sprzętu uleżany dość długo... i chciałbym się dowiedzieć
czy można tego cuda użyć do czegoś innego niż "rozpalenie grilla"?

Niebieska - 78
Zielona - 86
Żółta - 94
Czerwona - 96

Niebiska odpadla pierwsza, zastapila ja zielona. Żołtą zastapila NoPb
- 95. Czerwonej nie zastapilo nic...

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

6 Data: Sierpien 05 2009 06:28:57
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: vwojtas 



Niebieska - 78
Zielona - 86
Żółta - 94
Czerwona - 96

Niebiska odpadla pierwsza, zastapila ja zielona. Żołtą zastapila NoPb
- 95. Czerwonej nie zastapilo nic...


Witam
Za czasów głębokiej komuny, gdzieś lata 60-te była jeszcze benzyna do
ciężarówek, też czerwona o LO 64.
Myślę, że spokojnie jakiś komarek czy inna kosiarka przepali tę benzynę :-)

7 Data: Sierpien 05 2009 07:36:09
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: star 


Mam kanister tego sprzętu uleżany dość długo... i chciałbym się dowiedzieć
czy można tego cuda użyć do czegoś innego niż "rozpalenie grilla"?

Jak lubisz raczyc sie ołowiem, smacznego :)

8 Data: Sierpien 05 2009 08:27:07
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Jackare 




98 oktanów
możesz użyć do pojazdów bez katalizatora bo to etylina, a jeździło się na niej zacnie. Jeżeli kanister szczelny to benzynie nic się nie stało.
--
Jackare

9 Data: Sierpien 05 2009 09:12:22
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: star 


98 oktanów
możesz użyć do pojazdów bez katalizatora

I bez sondy lambda.

Ołów skutecznie nisczyl lambdy. Juz o tym nie pamietamy.

15 Data: Sierpien 05 2009 12:40:35
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: ania 


Użytkownik "J.F."

O ile pamietam to maluszek w trasie palil wlasnie 4.5, i to zoltej 94 ..

to zle pamietasz - srednio zawsze 6-7 (czesciej 7) i to przy oszczednej
jezdzie


--
ania

16 Data: Sierpien 05 2009 12:59:57
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: neelix 


Użytkownik "ania"  napisał w wiadomości


Użytkownik "J.F."

O ile pamietam to maluszek w trasie palil wlasnie 4.5, i to zoltej 94 ..

to zle pamietasz - srednio zawsze 6-7 (czesciej 7) i to przy oszczednej jezdzie

Nigdy nie palił 6. Mój żaden. 4,4 - 4,6l.
neelix

17 Data: Sierpien 20 2009 17:37:36
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: jerzu 

On Wed, 5 Aug 2009 12:59:57 +0200, "neelix"  wrote:

Nigdy nie palił 6. Mój żaden. 4,4 - 4,6l.

"Jeżeli chcesz żeby Twój Maluch palił 4,5 litra, kłam jak inni." -
takie powiedzonko chodziło za czasów świetności PF126p.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

18 Data: Sierpien 21 2009 10:54:24
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Bartek 

Użytkownik "jerzu"  napisał w
wiadomości

On Wed, 5 Aug 2009 12:59:57 +0200, "neelix"  wrote:

Nigdy nie palił 6. Mój żaden. 4,4 - 4,6l.

"Jeżeli chcesz żeby Twój Maluch palił 4,5 litra, kłam jak inni." -
takie powiedzonko chodziło za czasów świetności PF126p.

:)))

natomiast prawdą jest to że silnik 600 [włoski], z oryginalnym osprzętem -
gaznik,...?:) - palił mniej niż 650, przy raczej podobnych osiągach.

zato jak zabrałem się za grzebaie w silniku - wałek 385, modyfikacje
gaźnika, itp itd, to palił przy deptaniu, oj paaalił:) ale oto chodziło by
sie pobawić.

--
Pozdrawiam, Bartek

19 Data: Sierpien 21 2009 10:59:19
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

jerzu pisze:

"neelix"  wrote:

Nigdy nie palił 6. Mój żaden. 4,4 - 4,6l.

"Jeżeli chcesz żeby Twój Maluch palił 4,5 litra, kłam jak inni." -
takie powiedzonko chodziło za czasów świetności PF126p.

LOL - stare i dobre :)

20 Data: Sierpien 05 2009 13:21:08
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: J.F. 

Użytkownik "ania"  napisał w wiadomości

Użytkownik "J.F."
O ile pamietam to maluszek w trasie palil wlasnie 4.5, i to zoltej 94 ..

to zle pamietasz - srednio zawsze 6-7 (czesciej 7) i to przy oszczednej jezdzie

Zdecydowanie masz bardzo zlego malucha.

J.

21 Data: Sierpien 05 2009 13:09:34
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Artur Maśląg 

ania pisze:

Użytkownik "J.F."

O ile pamietam to maluszek w trasie palil wlasnie 4.5, i to zoltej 94 ..

to zle pamietasz - srednio zawsze 6-7 (czesciej 7) i to przy oszczednej jezdzie

Dobrze pamięta, a Twój najwyraźniej był zepsuty. Tyle to potrafiły palić
maluchy po różnych modernizacjach. Mój oryginał z chyba 82 palił
w trasie sporo poniżej 5 litrów, w mieście dochodził do max 5,5.
Średnie zużycie miałem poniżej 5 litrów. Niestety regeneracji osi
przepustnicy była nieskuteczna i zanabyłem (formy już nie pamiętam)
nowy gaźnik chyba od FL chyba(z elektrozaworem). Skończyło się
normalne spalanie i zaczął połykać w mieście powyżej 6, a średnia
nie chciała zejść poniżej 5,5. Żaden cuda nie pomagały. Do tego gorzej
jeździł. Wot tiochnika....

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

22 Data: Sierpien 05 2009 14:34:51
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: ania 


Użytkownik "Artur Maśląg"

maluchy po różnych modernizacjach. Mój oryginał z chyba 82 palił

moj oryginal z 78 palil tyle co napisalam, nawet gdzies pewnie jeszcze u
rodzicow znajde ksiazeczke, bo pierwszy wlasciciel przede mna notowal,
zapytam dzisiaj wieczorem jeszcze kilku innych uzytkownikow

nie mialam turbin ani innych cudow techniki lat 80-tych, do dzisiaj zaluje
ze go sprzedalam, ale takie byly czasy i musialam go wymienic na lampe
blyskowa, a ze stal to trzeba bylo do niego co kilka miesiecy dokladac 50-70
zl na trojkatna szybke


--
ania

23 Data: Sierpien 05 2009 16:29:21
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Artur Maśląg 

ania pisze:
(...)

moj oryginal z 78 palil tyle co napisalam, nawet gdzies pewnie jeszcze u rodzicow znajde ksiazeczke, bo pierwszy wlasciciel przede mna notowal, zapytam dzisiaj wieczorem jeszcze kilku innych uzytkownikow

Skoro tak, to był zepsuty od początku.

nie mialam turbin ani innych cudow techniki lat 80-tych,

Nikt tu nie pisał o takich "usprawnieniach" - ja pisałem o
modernizacjach (w domyśle fabrycznych), które to przytoczyłem
na własnym przykładzie - nowy gaźnik z fabrycznymi ulepszaczami
gorszy od starego. Gdyby się udało ustawić wolne obroty w starym,
to bym nigdy na ten nowy nie zamienił.

do dzisiaj zaluje  ze go sprzedalam, ale takie byly czasy i musialam go wymienic na lampe blyskowa, a ze stal to trzeba bylo do niego co kilka miesiecy dokladac 50-70 zl na trojkatna szybke

Nic z tego nie rozumiem - co mają czasy do tego? Skoro stał to trzeba go
było sprzedać.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

24 Data: Sierpien 05 2009 16:43:35
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: ania 


Użytkownik "Artur Maśląg"

Skoro tak, to był zepsuty od początku.

jednak nie:-)
panowie ktorych pytalam podsumowali, ze ci to im maluchy palily po 4 litry
to ci sami co im teraz auta 1,4 albo 1,6 pala w miescie 5 litrow benzyny

gorszy od starego. Gdyby się udało ustawić wolne obroty w starym,
to bym nigdy na ten nowy nie zamienił.

u mnie sie dalo, ale moj byl przeciez zepsuty

Nic z tego nie rozumiem - co mają czasy do tego? Skoro stał to trzeba go
było sprzedać.

no nie - teraz by stal jako ozdoba, albo kwietnik, moze jako zabytek, w
koncu w dowodzie mial jednego wlasciciela

--
ania

25 Data: Sierpien 05 2009 17:14:55
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Artur Maśląg 

ania pisze:
(...)

jednak nie:-)

Możesz sobie pozaprzeczać.

panowie ktorych pytalam podsumowali, ze ci to im maluchy palily po 4 litry to ci sami co im teraz auta 1,4 albo 1,6 pala w miescie 5 litrow benzyny

Najwyraźniej ci panowanie są tacy sami jak te ich maluchy i Twoja
umiejętność czytania ze zrozumieniem. Osobiście nie spotkałem samochodu
z silnikiem benzynowym 1.4/1.6, który by w mieście spalał po 5 litrów
benzyny. Inna sprawa, że wiem co chciałaś osiągnąć pisząc w ten sposób.
Ci sami panowie pewnie znają polonezy dokładnie na tej samej zasadzie
i spalanie rzędu ~7 w trasie i 8-9 w mieście okrzykną niemożliwym
- powiedzą 12-15.

u mnie sie dalo, ale moj byl przeciez zepsuty

Ano właśnie - mój się zepsuł dopiero po użyciu "ulepszonych" elementów.

no nie - teraz by stal jako ozdoba, albo kwietnik, moze jako zabytek, w koncu w dowodzie mial jednego wlasciciela

To trzeba było zostawić.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

26 Data: Sierpien 05 2009 17:40:13
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: J_K_K 


Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości

i spalanie rzędu ~7 w trasie i 8-9 w mieście okrzykną niemożliwym
- powiedzą 12-15.


Zależy w jakim mieście, z jaką prędkością
i to samo w trasie.

A 4,5 w trasie maluchem to naprawdę trzeba się było postarać
- przynajmniej przy prędkościach rzędu ~100 km/h.
Mój miał często kontrolowany / ustawiany zapłon (bezrozdzielaczowy)
gaźnik starszego typu, ale z regulowaną dyszą wolnych obrotów
(ustawiany na kolor płomienia w cylindrze ;-)
+ najwyższa dostępna podstawka
+ dodatkowo jeszcze gruba podkładka.

Pzdr

JKK

27 Data: Sierpien 05 2009 18:27:56
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Artur Maśląg 

J_K_K pisze:
(...)

Zależy w jakim mieście, z jaką prędkością
i to samo w trasie.

Jeżeli chodzi o malucha to tak średnio. Ja akurat eksploatowałem
w większości po DC i sporo w trasach :)

A 4,5 w trasie maluchem to naprawdę trzeba się było postarać
- przynajmniej przy prędkościach rzędu ~100 km/h.
Mój miał często kontrolowany / ustawiany zapłon (bezrozdzielaczowy)
gaźnik starszego typu, ale z regulowaną dyszą wolnych obrotów
(ustawiany na kolor płomienia w cylindrze ;-)
+ najwyższa dostępna podstawka
+ dodatkowo jeszcze gruba podkładka. 

To jakieś kombinacje (oczywiście znam to wszystko) :) Ja napisałem
poniżej 5 litrów (sporo), ponieważ tyle wychodziło regularnie.
Prędkości? Tyle ile się udało rozpędzić na dobrą sprawę, więc
pedał zasadniczo do deski.
W mieście tez dość dobrze wiedziałem ile pali, ponieważ bak malutki
(21 litrów) to i tankowania częste. W samochodzie nic nie było
kombinowane od nowości - tylko regularny serwis. Szlag to trafił po
wymianie gaźnika na nowy - jak napisałem, miasto powyżej 6, a ze
średnią bardzo ciężko było zejść poniżej 5,5. Ile potrafiły palić
maluchy to też wiem - były i takie palące 6-7, ale to były zepsute
maluchy. Wyjeżdżały takie z fabryki i choćbyś nie wiem co zrobił to
oszczędności w spalaniu były raczej w granicach błędu statystycznego.
Im dalej od rozpoczęcia produkcji tym gorzej. Jeszcze weselej było
z polonezami, ponieważ tu loteria była dużo bardziej urozmaicona.
Inna sprawa, że mało kto prowadził regularny serwis tych samochodów,
a później krążą legendy o wielkiej awaryjności i kosmicznym zużyciu
paliwa. O jakości i precyzji elementów związanych z zasilaniem/zapłonem
też nie chciałbym pamiętać, ale polski układ zapłonowy, ZHS oraz
elementy rozrządu długo w pamięci zostaną...

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

28 Data: Sierpien 05 2009 21:07:25
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: J.F. 

On Wed, 5 Aug 2009 17:40:13 +0200,  J_K_K wrote:

A 4,5 w trasie maluchem to naprawdę trzeba się było postarać
- przynajmniej przy prędkościach rzędu ~100 km/h.

postarac sie zeby spalil az tyle, czy tylko tyle ? :-)

4.5 wychodzilo samo przy duszeniu na maksa, a na maksa to wiadomo -
czasem 100, czasem 110 bo dluga gorka byla, czesto 60-70, bo
ciezarowke trzeba wyprzedzic, czasem 100 przez wies, bo w lusterku
widac napis AINACS


J.

29 Data: Sierpien 05 2009 21:25:09
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: J_K_K 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

4.5 wychodzilo samo przy duszeniu na maksa,

A przy nie duszeniu na maksa i delikatnej jeździe
to pewnie 2,5 palił ;-) ?

Pzdr

JKK

30 Data: Sierpien 05 2009 21:37:43
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Artur Maśląg 

J_K_K pisze:

"J.F."  napisał:
4.5 wychodzilo samo przy duszeniu na maksa,

A przy nie duszeniu na maksa i delikatnej jeździe
to pewnie 2,5 palił ;-) ?

Nie, palił tyle samo.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

31 Data: Sierpien 05 2009 19:32:32
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: ania 


Użytkownik "Artur Maśląg"

Ci sami panowie pewnie znają polonezy dokładnie na tej samej zasadzie
i spalanie rzędu ~7 w trasie i 8-9 w mieście okrzykną niemożliwym
- powiedzą 12-15.

a to nie wiem, poldus (1,6 gli z 96) śp palil w miescie z 9, a na trasie
7-8, zaleznie od tego czy ciagnal przyczepe z ladunkiem 200 kg czy nie

Ano właśnie - mój się zepsuł dopiero po użyciu "ulepszonych" elementów.

a moj nie chcial sie zepsuc przez prawie 20 lat - wiec jak pisalam -
sprzedalam

To trzeba było zostawić.

przeciez pisalam, ze musialam wymienic na lampe blyskowa, droga lampe

--
ania

32 Data: Sierpien 05 2009 19:58:34
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Artur Maśląg 

ania pisze:
(...)

a to nie wiem, poldus (1,6 gli z 96) śp palil w miescie z 9, a na trasie 7-8, zaleznie od tego czy ciagnal przyczepe z ladunkiem 200 kg czy nie

To teraz się zastanów, jakim cudem ten polonez palił tylko tyle,
a maluch o którym opowiadałaś:
<cite>
to zle pamietasz - srednio zawsze 6-7 (czesciej 7) i to przy oszczednej
jezdzie
</cite>
palił aż tyle? Ba, jeszcze podobno Ci jacyś panowie to potwierdzili.

a moj nie chcial sie zepsuc przez prawie 20 lat - wiec jak pisalam - sprzedalam

Twój był zepsuty prze te 20 lat, a mój się zepsuł podobnie po wymianie
gaźnika.

przeciez pisalam, ze musialam wymienic na lampe blyskowa, droga lampe

Pisałaś, że stał i że co jakiś czas trzeba było szybę wymienić...

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

33 Data: Sierpien 05 2009 23:33:00
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: ania 


Użytkownik "Artur Maśląg"

To teraz się zastanów, jakim cudem ten polonez palił tylko tyle,
a maluch o którym opowiadałaś:
<cite>
to zle pamietasz - srednio zawsze 6-7 (czesciej 7) i to przy oszczednej
jezdzie
</cite>
palił aż tyle? Ba, jeszcze podobno Ci jacyś panowie to potwierdzili.

a co powiesz na to, ze silnik 910 pali srednio 9-10 l/100 km bedac w 100%
sprawnym
a co powiesz na to, ze silnik 750 pali srednio w trasie 8-9 litrow (chociaz
woli 10), a zejscie ponizej 8 praktycznie nie jest mozliwe
aaa wiem - to sa zepsute silniki
tak to jest, za to w aucie 2 "litrowym" w miescie spalam 9 litrow, a na
trasie od 6,2 do 11 (zalezy czy jade po polskiej drodze czy niemieckiej
autostradzie)
nie wierze w auta palace 4 litry benzyny (pinda 1,1 pali srednio 7 w trasie
i miescie, astra g palila 9 w miescie w trasie 8)
tak wiem, wszystko bylo zepsute

przeciez pisalam, ze musialam wymienic na lampe blyskowa, droga lampe

Pisałaś, że stał i że co jakiś czas trzeba było szybę wymienić...

stal, bo wygodniej jezdzilo mi sie poldkiem

--
ania

39 Data: Sierpien 06 2009 15:35:39
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Michał 


Świetne podsumowanie - teraz odnieś to co napisałaś do malucha
i spalania w ogóle, po czym się zastanów czemu podanie tylko
pojemności i spalania jest zupełnie bez sensu. Ja podam np.
2000 i 30l/100km - ciężko zejść poniżej 25.


Podam inny przykład - renault 2.2 12v.

na prostej od 7.3l/100 do mniej więcej 28l/100.
+bonus za ciężarówką 1..1.5metra 4.5l/100 (opór powietrza mniejszy)

a pewnie dąło by się rozpędzać i wyłączać i by wyszło 5.5l/100 :)

a średnia i tak to było 17l/100 większośc ostro (i nie szybko) po miescie

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

40 Data: Sierpien 11 2009 00:36:17
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 5 Aug 2009 23:33:00 +0200, ania napisał(a):

nie wierze w auta palace 4 litry benzyny (pinda 1,1 pali srednio 7 w trasie

To musisz bardzo powoli nią jechać. Na trasie mi paliła po 10-12...

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

41 Data: Sierpien 11 2009 09:37:47
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: ania 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"

To musisz bardzo powoli nią jechać. Na trasie mi paliła po 10-12...

nie - mysle, ze to chodzi o obciazenie - szczuplejsza jestem


--
ania

42 Data: Sierpien 12 2009 00:41:19
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 11 Aug 2009 09:37:47 +0200, ania napisał(a):

To musisz bardzo powoli nią jechać. Na trasie mi paliła po 10-12...
nie - mysle, ze to chodzi o obciazenie - szczuplejsza jestem

Ja myslę raczej, że więcej niż 60km/h to się bałaś :>

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

43 Data: Sierpien 12 2009 08:42:23
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: ania 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"

Ja myslę raczej, że więcej niż 60km/h to się bałaś :>

zle myslisz, na niemieckich autostradach 140 to byla predkosc stala, czyli
jednak - waga kierowcy i moze pasazerow


--
ania

44 Data: Sierpien 12 2009 22:03:32
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 12 Aug 2009 08:42:23 +0200, ania napisał(a):

Ja myslę raczej, że więcej niż 60km/h to się bałaś :>

zle myslisz, na niemieckich autostradach 140 to byla predkosc stala, czyli
jednak - waga kierowcy i moze pasazerow

Pandą? LOL. To ona tyle wyciąga?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

45 Data: Sierpien 12 2009 22:15:26
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: ania 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"

Pandą? LOL. To ona tyle wyciąga?

powinni w takim razie reklamowac te auta: "zadbaj o piekne smukle cialo - a
panda cie zawiezie gdzie bedziesz chcial"


--
ania

46 Data: Sierpien 05 2009 21:03:12
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: J.F. 

On Wed, 5 Aug 2009 16:43:35 +0200,  ania wrote:

Użytkownik "Artur Maśląg"
Skoro tak, to był zepsuty od początku.
jednak nie:-)
panowie ktorych pytalam podsumowali, ze ci to im maluchy palily po 4 litry
to ci sami co im teraz auta 1,4 albo 1,6 pala w miescie 5 litrow benzyny

po miescie innym samochodem pare raczej 15 niz 5, ale maluchem w
trasie jednak 4.5

Nic z tego nie rozumiem - co mają czasy do tego? Skoro stał to trzeba go
było sprzedać.
no nie - teraz by stal jako ozdoba, albo kwietnik, moze jako zabytek, w
koncu w dowodzie mial jednego wlasciciela

Dawno by juz zgnil.
Naprawde nie masz czego zalowac - nie dosc ze maluch, to jeszcze
zepsuty :-)

J.

48 Data: Sierpien 05 2009 18:32:30
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Jackare 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Użytkownik "Jackare"  napisał w wiadomości
98 oktanów

Ale to chyba nie z PRL tylko pozniejsza.

Nie. Czerwona E98 miała 98 oktanów. W pierwszym okresie była importowana z Austrii, potem robiona u nas.
Z tych pamiętanych i używanych przeze mnie były:
E78 - niebieska
E94 - żółta
E86- zielona (zastąpiła niebieską gdzieś około 1987-88 roku)
E98-czerwona
--
Jackare

49 Data: Sierpien 05 2009 19:58:48
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Paul napisał:

Witam,

Pamiętacie może ile oktanów miała benzyna, która fizycznie jest koloru czerwonego??

Mam kanister tego sprzętu uleżany dość długo... i chciałbym się dowiedzieć czy można tego cuda użyć do czegoś innego niż "rozpalenie grilla"?

paul
98 oktan, ołowiowa oczywiście.

Pozdrawiam !!

PS:
Z czteroetylkiem ołowiu to ja bym grilla nie rozpalał :)

50 Data: Sierpien 05 2009 20:51:15
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 5 Aug 2009 00:33:26 +0200, Paul napisał(a):

Witam,

Pamiętacie może ile oktanów miała benzyna, która fizycznie jest koloru
czerwonego??

Mam kanister tego sprzętu uleżany dość długo... i chciałbym się dowiedzieć
czy można tego cuda użyć do czegoś innego niż "rozpalenie grilla"?

Niebieska miała 78, zielona 86, żółta 94, a czerwona ponad 100, nie wiem,
czy nie 120.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

51 Data: Sierpien 06 2009 22:11:15
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

Dnia Wed, 5 Aug 2009 00:33:26 +0200, Paul napisał(a):

Witam,

Pamiętacie może ile oktanów miała benzyna, która fizycznie jest koloru
czerwonego??

Mam kanister tego sprzętu uleżany dość długo... i chciałbym się
dowiedzieć
czy można tego cuda użyć do czegoś innego niż "rozpalenie grilla"?

Niebieska miała 78, zielona 86, żółta 94, a czerwona ponad 100, nie wiem,
czy nie 120.

Adam, proszę cię.... 98 i ani oktana więcej.

52 Data: Sierpien 12 2009 10:44:36
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor:

A my mielismy dostep do lotniczej i taka tez palilismy w brezniewkach.
Nic nie smierdzialo.
A nosilo sie w plecaku albo w 1,5 litrowych butelkach plastikowych z
dziobkiem po elektrolicie (dalo sie puste w Sezamie -- DC-- wycyganic),
albo w litrowych metalowych puszkach po zagramanicznym plynie
hamulcowym (ale nie wiem skad pozyskalem 2 takie puszki).

Tomek

53 Data: Sierpien 12 2009 14:14:25
Temat: Re: Benzyna z PRLu
Autor: Duch 

Użytkownik  napisał w wiadomości

A my mielismy dostep do lotniczej i taka tez palilismy w brezniewkach.
Nic nie smierdzialo.
A nosilo sie w plecaku albo w 1,5 litrowych butelkach plastikowych z
dziobkiem po elektrolicie (dalo sie puste w Sezamie -- DC-- wycyganic),
albo w litrowych metalowych puszkach po zagramanicznym plynie
hamulcowym (ale nie wiem skad pozyskalem 2 takie puszki).

OIDP słynne "motorynki" nieźle na tym jeździły.

--
Pozdrawiam

Benzyna z PRLu



Grupy dyskusyjne