Bezpieczne auto (5 *****)
1 | Data: Styczen 03 2008 15:21:17 |
Temat: Bezpieczne auto (5 *****) | |
Autor: Tajfun | Witam 2 |
Data: Styczen 03 2008 15:35:47 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Boombastic |
Witam Taaa, szczególnie jak niektóre auta dostawały dodatkowe punkty za np. brzęczyk niezapiętych pasów. Pamiętaj, że to sa specyficzne warunki testowe i w innych warunkach (wyższa predkość) wyniki mogą być zupełnie inne. Dobrze robisz szukając potwierdzenia w rzeczywistych wypadkach, ale raczej marne szanse by znaleźć pełne opisy wypadków. 3 |
Data: Styczen 03 2008 14:38:31 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Piotrek Roczniak | Dnia 03.01.2008 Boombastic napisał/a:
To źle? Takie pierdoły też mają spory wpływ na bezpieczeństwo. -- Mijał czas, Uwierz mi, Widziałem go już potem tylko raz. Słyszałem jak deszcz leje i jak grzmi, Znów mi pomachał, potem czmychnął w las. Chciałem tam biec, dać mu parasol i, Padało wtedy, pomyślałem że Bym to zrobił gdyby nie bez klamek drzwi BIEDAK ZMOKNIE! I KRATY W OKNIE! :::::::::::::::: http://www.roczniak.net/ ::::::::::::::::::: 4 |
Data: Styczen 03 2008 16:32:28 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Boombastic | Taaa, szczególnie jak niektóre auta dostawały dodatkowe punkty za np. I dzięki tym punktom wygrywa się o włos z konkurencją? To ja dziękuję za ten brzęczyk. 5 |
Data: Styczen 03 2008 15:39:33 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Rafal | To źle? Takie pierdoły też mają spory wpływ na bezpieczeństwo. Taaak?? chyba jeśli ktoś ma kłopoty z pamięcią albo dziwne nawyki (jazdy bez pasów).. bo jak ktoś standardowo zapina pasy to ten brzęczyk mu o kant d..y potłuc, a potrafi wkurzać bo w niektórych samochodach działa od razu po ruszeniu i wyje nawet jak przestawiasz auto spod domu do garażu A co to 5* aut - przegląd jest olbrzymi - od fiata 500 (choć fajne, ale strasznie małe) po SUV-y i auta najwyższej klasy - więc warto by sprecyzować czego się szuka laguna II? owszem zwłaszcza że wchodzi nowy model i te auta są wysprzedawane obecnie więc można dostać niezłą cenę, a wydaje się że renault poradził sobie z większościa problemów na jakie one cierpiały w wieku "dziecięcym i młodzieńczym"... Z auto w podobnej cenie i 5* - poleciłbym jeszcze fiata Crome - IMHO o wiele lepiej zrobiony i lepiej wyglądaod Laguny II, jeśłi diesel, to i silnik lepszy (w przypadku benzyniaków Fiat nie ma dobrego silnika do duzych aut, więc wtedy zdecydowanie laguna) -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 6 |
Data: Styczen 03 2008 17:30:15 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: R2r | Boombastic pisze: Taaa, szczególnie jak niektóre auta dostawały dodatkowe punkty za np. brzęczyk niezapiętych pasów.No co chcesz? W końcu dzięki temu legenda bezpieczeństwa wśród samochodów (Mercedes) dogonił (prawie) pod względem bezpieczeństwa francuskie byle co. ;-) Pamiętaj, że to sa specyficzne warunki testowe i w innych warunkach (wyższa predkość) wyniki mogą być zupełnie inne. Dobrze robisz szukając potwierdzenia w rzeczywistych wypadkach, ale raczej marne szanse by znaleźć pełne opisy wypadków.Dokładnie. Testy zderzeniowe to tylko pewna ocena statystyczna konstrukcji samochodu. Nie ma gwarancji, że w modelu, który otrzymał 5 gwiazdek nie zginiesz. Niestety. Niemniej jednak w statystycznie najgroźniejszym i jednocześnie bardzo częstym rodzaju wypadków masz większe szanse na odniesienie mniejszych obrażeń w aucie o nocie wyższej niż tym o mniejszej ilości punktów. W dodatku nieco trudno jest porównywać auta o różnej wielkości. I tylko tyle. A czy w praktyce wyniki testów potwierdzają się? No cóż - powiedziałbym, że tak. Na podstawie własnych obserwacji oraz relacji innych sądzę, że nawet z dość dużym prawdopodobieństwem. Na pewno nie zgodzę się z opinią, że te testy w ogóle nie oddają zachowania się samochodów w prawdziwych wypadkach. Choć - jak już napisałem - nawet w samochodach takich jak Laguna II ludzie też czasem giną. Wszystko zależy od tego jak daleko warunki rzeczywistego wypadku odbiegają od modelowych. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 7 |
Data: Styczen 03 2008 23:40:05 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Karolek |
Boombastic pisze: Ja tam wiem tyle, ze to francuskie byle co ma najbardziej wqrwiajacy brzeczyk :> Karolek 8 |
Data: Styczen 04 2008 16:20:16 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: R2r | Karolek pisze: Ja tam wiem tyle, ze to francuskie byle co ma najbardziej wqrwiajacy brzeczyk :>No i? Piszczy - i ma rację - dopiero gdy przejedziesz kilkanaście metrów z niezapiętymi pasami. Samochód dba o kierowcę i pasażera. :-) I nie tylko te francuskie tak mają. A jeżeli Ci nerwy nie wytrzymują takich błachostek to może czas odwiedzić jakiegoś specjalistę? :-> -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 9 |
Data: Styczen 03 2008 14:36:34 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Piotrek Roczniak | Dnia 03.01.2008 Tajfun napisał/a: Najtańsza jest chyba Renault Laguna II co sądzicie o tym samochodzie - Nie jeździłem tym autem i jeździć nie zamierzam, ale przeczytawszy powyższe nie mogłem się powstrzymać. -- [...] Czytanie prla to jak paranoja na zamowienie [...] patashnik 2006.07.24 :::::::::::::::: http://www.roczniak.net/ ::::::::::::::::::: 10 |
Data: Styczen 03 2008 15:43:16 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Tomasz Pyra | Tajfun pisze: Witam Planujesz uderzać nim z prędkociš 64km/h w odkształcajšcš się przeszkodę z offsetem 40%? ;) Najtańsza jest chyba Renault Laguna II co sądzicie o tym samochodzie Jeżeli jednym kryterium jest posiadanie 5 gwiazdek za najniższš cenę to pewnie tańsze będzie Megane. Natomiast należy pamiętać że gwiazdki sš ze sobš nieporównywalne pomiędzy kategoriami i samochód z klasy mniejszej z pięcioma gwiazdkami pewnie będzie mniej bezpieczny od samochodu większego z mniejszš ilociš gwiazek. Czy zna ktoś może jakiś adres w sieci, gdzie można obejrzeć jak te auta się zachowywały w rzeczywistych wypadkach? images.google.com Możesz wpisać nazwę modelu i słowo "crash" czy "accident" - znajdziesz zdjęcia które ludzie powrzucali. Natomiast jaki takich stron z dokładnymi opisami wypadków to nie znam. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 11 |
Data: Styczen 03 2008 16:28:33 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Arek M |
Najtańsza jest chyba Renault Laguna II co sądzicie o tym samochodzie - proszę tylko o opinię osób, które jeździły tym autem lub jeżdżą Gwiazdki nie są przyznawane tylko za to, jak sie auta zachowuja w rzeczywistych wypadkach, wiec sugerowanie sie ich ilością w tym zakresie nie jest najodpowiedniejsze. Im wiecej gadżetów typu czujniki cisnienia w oponach, brzęczki niezapietych pasów na wszystkich siedzeniach itd... tym wiecej gwiazdek. W zadnym wypadku nie jest powiedziane, ze jesli auto ma lepsza ocena ENCAP to lepiej przechodzi crash-test. -- PozdrawiAM! volvo S60 T5 250KM/350Nm 12 |
Data: Styczen 03 2008 17:11:03 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: R2r | Arek M pisze: Że co? Gdzie za czujniki ciśnienia w oponach przyznają choćby ułamek punktu? Bo na pewno nie w testach E-NCAP. W zadnym wypadku nie jest powiedziane, ze jesli auto ma lepsza ocena ENCAP to lepiej przechodzi crash-test.Ależ! :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 13 |
Data: Styczen 03 2008 19:23:44 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Sanctum Officium | "Arek M" wrote in message się > zachowywały w rzeczywistych wypadkach? Praktycznie tylko za to. wiec sugerowanie sie ich ilością w tym zakresie Nie, ma to bardzo mały wpływ na wynik. W zadnym wypadku nie jest powiedziane, ze jesli auto ma lepsza ocena Jest powiedziane. MK 14 |
Data: Styczen 03 2008 17:44:07 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Tajfun | Wszystko prawda co napisaliście, ale ... 15 |
Data: Styczen 03 2008 17:47:35 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Tajfun | Takie coś udało mi się znaleźć: 16 |
Data: Styczen 03 2008 20:28:54 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Paweł | Jesli jestes ciekawy, to mój kierownik, miał 17 |
Data: Styczen 03 2008 20:51:13 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: R2r | Paweł pisze: Pozdrawiam Artura R2r - jak sie czuje moje byłe PF67 :) ?Dziękuję za pozdrowienia, ale... nie wiem o co chodzi. :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 18 |
Data: Styczen 03 2008 21:03:23 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Paweł | 1 G WMG :) Paweł pisze: 19 |
Data: Styczen 03 2008 21:05:06 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Paweł | Nord Fish :) w Krakowie, pamietasz :) ? 20 |
Data: Styczen 03 2008 21:24:47 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: R2r | Paweł pisze: Nord Fish :) w Krakowie, pamietasz :) ?Qrde! Nie... :-S Niby mogę to tłumaczyć wiekiem, ;-) ale... Na pewno o mnie chodzi? :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 21 |
Data: Styczen 03 2008 21:25:48 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Paweł | Nazwisko masz na Cz. ?? 22 |
Data: Styczen 03 2008 22:12:49 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: R2r | Paweł pisze: Nazwisko masz na Cz. ??Nie. Czyli jednak pozdrowienia nie dla mnie... :-( -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 23 |
Data: Styczen 03 2008 22:14:41 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Paweł | konto na Allegro masz podobne ? Paweł pisze: 24 |
Data: Styczen 03 2008 22:17:37 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: R2r | Paweł pisze: konto na Allegro masz podobne ?nie... -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 25 |
Data: Styczen 03 2008 23:23:59 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Tomasz Pyra | Paweł pisze: Jemu i jego zonie nic sie nie stalo, nawet ma zdjecia przy wraku, Eee... ja widziałem Volvo S40 któe przywaliło w drzewo przy prędkości 160-180km/h. Dość mocno, acz nietragicznie uszkodzony pas przedni, wszyscy pasażerowie wysiedli bez szwanku. Bez obrazy, ale kierowca jest akurat najmniej wiarygodną osobą jeżeli chodzi o ocenę prędkości przy której był wypadek ;) Zresztą żeby daleko nie szukać... Sam "minimum stówą" przywaliłem w takie słupy trzymające barierkę - do wymiany błotnik, zderzak i do klepania maska ;) Tak naprawdę to uderzyłem mając góra 30km/h, niemniej bez chłodnej oceny głowę bym sobie dał urwać że leciałem ponad 100km/h ;) nikomu nic sie nie stalo, żeby to zobaczyć zarejestruj sie. Albo podałeś złą stronę, albo ja nie potrafię niczego znaleźć. Jeżeli chodzi o drzewa to jest to najgorsza przeszkoda jaką może spotkać na swojej drodze samochód. Nie ustąpi ani troszkę, siłę przykłada prawie punktowo, w dodatku sądzę że odchodząca od drzewa kora która pozwala się ślizgać prawie bez oporu po właściwym pniu jeszcze bardziej pomaga rozmontować samochód na części. Jak ktoś uderza 90km/h w drzewo, słup czy podobną przeszkodę to ten słup potem wystaje z okolic tylnej kanapy. A ludzie w środku mają szansę przeżyć jedynie jeżeli fartem ich ten słup minie bokiem. Test w ENCAP gdzie uderza się z 40% offsetem w odkształcającą się przeszkodę to jest pikuś i piaskownica w porównaniu z uderzeniem w drzewo. Ja też kupiłem L2 dla tego zielonego ludzika ... :) z NCAP Ja tam kiedyś widziałem zderzenie takiej Laguny z Mondeo Mk2... Ludzik był zielony ale z Mondeo. Stał o własnych siłach i rozmawiał z policjantami. Ten z L2 wyglądał na conajmniej "pomarańczowe" nogi i dalszą drogę odbył karetką. Zderzenie lekko pod kątem i całe szczęście, bo w Lagunie nie było pasażera, a strona pasażera zniosła zderzenie dużo gorzej. Oczywiście nie ma pewności że ta Laguna nie była składana z 3 przystanków, ale wynik tego zderzenia był dość druzgocący i jednostronny. W każdym razie pokazuje że laboratoryjny test sobie, a życie sobie. Może Mondeo trochę lepiej uderzył, może tą akurat przekątną miał mocniejszą. Niestety, ale mamy obecnie sytuację że rynek testów został zdominowany przez jedną organizację i jej jeden rodzaj testu. Istnieje duża pokusa dla producenta żeby swoje pojazdy projektować tak żeby te konkretne testy przechodziły jak najlepiej, nawet kosztem ogólnego bezpieczeństwa. Obawiam się że na skutek dużego zaufania konsumentów do ENCAP robi się różne "sztuczki" po to tylko żeby w tym konkretnym teście wypaść jak najlepiej. Np. dlaczego Fiat Punto, Seat Ibiza i Skoda Fabia są zaliczane do "superminis" razem z Seicento i Smartem chociaż raczej pasują do "small family"? IMO po to że na tle superminis łatwiej dobrze wypaść i dostać dużo gwiazdek. To samo - stara Grand Vitara zaliczana była do "Large Offroader" gdzie pewnie trudno było błyszczeć. To marketing widać już tak zadziałał że nowa Grand Vitara trafiła do "Small Offroader". -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ Zapraszam na moją stronę - http://free.of.pl/h/hellfire/ 26 |
Data: Styczen 03 2008 21:39:19 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Tajfun | http://leszno.edu.pl/~matt5/crash/velsatis.html 27 |
Data: Styczen 03 2008 22:29:42 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Tomasz Pyra | Tajfun pisze: http://leszno.edu.pl/~matt5/crash/velsatis.html Zderzenie czołowe 50+50km/h takich samych samochodów, ma takie skutki jak uderzenie przy 50km/h w nieruchomą przeszkodę. W tym przypadku gdzie Vel Satis waży 1732kg, a Laguna 1310kg przeciążenia działające na pasażerów wewnątrz pojazdów będą takie jakby Velsatis uderzył w nieruchomą przeszkodę z prędkością 43km/h a Laguna 57km/h. A siły działające na oba pojazdy w czasie zderzenia są takie same ( III zasada dynamiki Newtona ). -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ Zapraszam na moją stronę - http://free.of.pl/h/hellfire/ 28 |
Data: Styczen 03 2008 17:47:06 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Robert J. | ewentualnie inne auta z 5 * (gwiazdek) A znasz kryteria tych testów? Czy zna ktoś może jakiś adres w sieci, gdzie można obejrzeć jak te auta Weź pod uwagę że to testy zderzeniowe. Nie mówią chyba za dużo o zachowaniu auta w normalnej jeździe, jego pod(nad)sterowności itp... Ja osobiście wolałbym auto z 4*, które prowadzi się lepiej i bezpieczniej, niż to z 5*, ale z gorszą trakcją. Fakt że to z 5 zapewne minimalnie lepiej ochroni mnie przy zderzeniu (choć to też nie jest takie oczywiste), ale wolę jednak uniknąć tego poślizgu, zderzenia, poprzez właśnie lepsze i bardziej przewidywalne prowadzenie. Myślę że z większości produktów, nawet badziewiastych, można zrobić hity rynku. Wszystko zależy tylko od przyjętych kryteriów badania ;-))). 29 |
Data: Styczen 03 2008 18:15:07 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Boombastic |
Witam Dokopałem się do info, że mój nabytek Subaru Forester w testach w USA tez dostał 5 gwiazdek. Niestety nie był testowany w EURONCAP. 30 |
Data: Styczen 03 2008 19:21:55 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Sanctum Officium | "Tajfun" wrote in message Witamsię zachowywały w rzeczywistych wypadkach? Nie słuchaj się za bardzo tego, co niektórzy piszą. Porównaj, jak wychodzi z teścia auto z 2 gwiazdakami, a jak z 5. http://www.euroncap.com/tests/fiat_seicento_2000/73.aspx http://www.euroncap.com/tests/renault_laguna_2007/309.aspx Będziesz mieć auto z 1-2 gwiazdkami, zderzysz się z autem z 4-5 gwiazdkami, Ty będziesz trup, a ten drugi sobie spokojnie wróci taksówka do domu i za odszkodowanie kupi sobie następne auto - pewnie z 5 gwiazdakiami, bo widział, co jest warte to z 1-2 gwiazdkami. "Duży zawsze bezpieczny" to też mit. Zobacz jak mały modus (5 gwiazdek) wchodzi jak w masło w rzekomo bezpieczne stare 15-letnie volvo 940: http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I MK 31 |
Data: Styczen 03 2008 19:56:54 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Boombastic | Nie słuchaj się za bardzo tego, co niektórzy piszą. Porównaj, jak wychodzi z Nie ma to jak porównywać podobne auta. No ale czego się spodziewać. Będziesz mieć auto z 1-2 gwiazdkami, zderzysz się z autem z 4-5 gwiazdkami, Szkoda, ze nie porównałes do Forda T, byłby lepszy efekt. 32 |
Data: Styczen 03 2008 20:40:17 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Sanctum Officium | "Boombastic" wrote in message > Nie słuchaj się za bardzo tego, co niektórzy piszą. Porównaj, jakwychodzi > z No to weź jakiegokolwiek współczesnego malucha i porównaj go z SC. Może być Modus. > Będziesz mieć auto z 1-2 gwiazdkami, zderzysz się z autem z 4-5za > odszkodowanie kupi sobie następne auto - pewnie z 5 gwiazdakiami, bo Masz porównanie starego małego z nowym dużym (SC - Laguna III) i nowego małego ze starym dużym (Modus - 940). MK 33 |
Data: Styczen 03 2008 21:13:38 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: jaki |
"Duży zawsze bezpieczny" to też mit. Zobacz jak mały modus (5 gwiazdek) No to porownajmy zderzenie 18 letniego clio z taka 90. A potem np XC70 z modusem... 34 |
Data: Styczen 03 2008 22:56:16 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: jahu | Sanctum Officium pisze: "Duży zawsze bezpieczny" to też mit. Zobacz jak mały modus (5 gwiazdek) Krąży plotka, że Volvo w tym zderzeniu nie miało silnika. 35 |
Data: Styczen 03 2008 22:59:45 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Tomasz Pyra | Sanctum Officium pisze: "Tajfun" wrote in message Który samochód byś wybrał na czołowe zderzenie? Dwugwiazdkowe Mondeo czy pięciogwiazdkowego Yarisa? ;) Jeżeli cieszy Cię Modus że się nie wgniata to popatrz na Smarta. Konstrukcja taka że można go chyba z samolotu zrzucić na ziemie i jedne co mu się uszkodzi to plastiki, co wcale nie znaczy że jest to samochód bezpieczny. Przy zderzeniu zadziałają ogromne przeciążenia które w takim układzie stają się groźniejsze niż cofające się pedały czy kolumna kierownicy. Kryteria zdobycia 5 gwiazdek dla 'superminis' są zresztą zupełnie inne niż dla 'large executive'. Na stronie ENCAP możesz przeczytać że wyniki są ze sobą porównywalne tylko w obrębie jednej kategorii. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ Jak hamować z ABS? - http://free.of.pl/h/hellfire/abs.html 36 |
Data: Styczen 04 2008 18:49:33 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Sanctum Officium | "Tomasz Pyra" wrote in message Sanctum Officium pisze:http://www.euroncap.com >> uzyskało 5 * (gwiazdek) i...wychodzi z > teścia auto z 2 gwiazdakami, a jak z 5.gwiazdkami, > Ty będziesz trup, a ten drugi sobie spokojnie wróci taksówka do domu iza > odszkodowanie kupi sobie następne auto - pewnie z 5 gwiazdakiami, bo Yarisa. Byłoby pewnie podobnie jak w przypadku Modus vs. 940. Mondeo II (pewnie o to Ci chodzi, bo miało 2 gwiazdki) w wersji podstawowej 1.6 waży 1230 kg, podstawowy Yaris 1.0 waży 980 kg. 250 kg różnicy - więcej niż między tamtym Volvo 940 a Renault Modusem, gdzie różnica to ponad 300 kg. Chyba bym jednak wolał siedzieć w Yarisie. Miękkie mondeo zadziała jak dodatkowa strefa zgniotu, podobnie jak tamto volvo. Jeżeli cieszy Cię Modus że się nie wgniata to popatrz na Smarta. To jest głównie badane w testach - urazy powstałe w wyniku przeciążeń. Kryteria zdobycia 5 gwiazdek dla 'superminis' są zresztą zupełnie inne Kryteria są te same. Ocenia się rozmiar urazów powstałych w wyniku zderzenia. Jeśli chodzi o nieporównywalność, to nie można zderzyć ze sobą czołowo auta ważącego 1 tonę z ważącym 2 tony i oczekiwać w obu autach tego samego rozmiaru uszkodzeń samochodu i tych samych przeciążeń działajacych na pasażerów. MK 37 |
Data: Styczen 04 2008 23:22:33 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Tomasz Pyra | Sanctum Officium pisze: Jeśli chodzi o nieporównywalność, to nie można zderzyć ze sobą czołowo auta I dlatego kategorie są nieporównywalne. Zderzysz genialnego 5-cio gwiazdkowego superminis z 2-3 gwiazdkowym duzym samochodem, z dużego kierowca wysiądzie, a z małego go będą wycinać 38 |
Data: Styczen 04 2008 12:10:04 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 3 Jan 2008 19:21:55 +0100, "Sanctum Officium" Będziesz mieć auto z 1-2 gwiazdkami, zderzysz się z autem z 4-5 gwiazdkami, Mhm. Wiesz, ciężarówki to nawet jednej gwiazdki w testach by nie dostały. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 39 |
Data: Styczen 03 2008 22:33:44 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: zkruk [Lodz] | Tajfun wrote:
tandetne plastiki po 3 latach zaczynaja wpadac w wibracje (cos w oswietleniu kabiny napieprza - trzeba puknac w podsufitke od czasu do czasu) obudowa lusterka bocznego kierowcy wpada w wibracje przy zamykaniu drzwi i wydaje pusty plastykowy dzwiek zawieszenie miekkie, za miekkie - masz wrazenie ze plyniesz (co moze sie niektorym podobac) i za chwile auto odrywa sie od asfaltu i na zakrecie wypadasz - choc zapewne duzo osob bedzie chwalic to zawieszenie - ze jest komfortowe w koleinach b kiepskie prowadzenie - wrecz masz wrazenie ze auto za chwile stanie bokiem przy lekkich pochylosciach auto bardzo podatne na zjezdzanie - caly czas musisz kontrowac b dobre hamulce - typowo renaultowe zachowania - czyli lekkie nacisniecie i zbiorka na przedniej szybie ladne wnetrze, komfortowe, duze w miare dobre wyciszenie, ogolnie cena=jakosc -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 40 |
Data: Styczen 04 2008 00:02:09 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Tomasz Pyra | zkruk [Lodz] pisze: b dobre hamulce - typowo renaultowe zachowania - czyli lekkie nacisniecie i zbiorka na przedniej szybie No nie wiem czy takie zachowanie to przejaw dobrych hamulców. Na pewno wydajnego wspomagania, ale hamulców to niekoniecznie. Najbardziej wariackie hamulce jakie widziałem były we Fiatach - a jeździłem Seicento, Uno i Punto. W każdy wystarczyło lekko położyć nogę na pedale żeby samochód hamował po wariacku, ale jakoś wybitnie krótkiej drogi hamowania te samochody nie mają. Dobry hamulec to taki który szybko uzyskuje pełną skuteczność hamowania, reszta to już kwestia zawieszenia i opon. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ Jak hamować z ABS? - http://free.of.pl/h/hellfire/abs.html 41 |
Data: Styczen 04 2008 07:42:57 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Arek M |
b dobre hamulce - typowo renaultowe zachowania - czyli lekkie nacisniecie i zbiorka na przedniej szybie To chyba typowo "żabojadzkie" zachowanie :) Z mojego doświadczenia podobnie hamują (znaczy sie zęby w kierownicy) Laguna II, Citroen C4 , Citroen C5 , Renault Megane .... Zawsze przesiadając sie ze swojego auta mija kilka skrzyżowań zanim je cholerne hamulce wyczuje :) -- PozdrawiAM! Volvo S60T5 250KM/350Nm 42 |
Data: Styczen 04 2008 09:01:26 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: GlennBp |
Akurat LII, ma jak na zabe, wyjatkowo duzy skok pedalu hamulca, podobny od tego w V70 2.5TAWD z2004 roku ktorym czesto sie poruszam, czy tez innych samochodow ktorymi jezdze czy tez jezdzilem. NAtomiast w clio 3, faktycznie jest mocny strzal niemalze odrazu. Konieczność,przyzwyczajania sie, dziala jednak w obie strony, wsiadajac do volvo z clio mam wrazenie,ze V nie ma hamulcow;-) Co do zawieszenia, nie jest to cud, ale o dziwo, nie sprawia problemow, szczegolnie po wymianie lacznikow stabilizatora, na jakies polskie za 20 pln szt. Swego czasu na autozeitung, byl test LII 2.0T,vectry 2.0T i paska 1.8T. Robili tam tez testy dynamiczne, jak slalomy, jazde po torze, i o dziwo, LII, wcale zle nie wypadla, afair lepiej od paska. Aha, po liftingu, problem plastikow, nie tak wcale zreszta powszechny, zostal usuniety. Pzdr Luca LII 2.0T Grandtour Clio 1.2T Rip Curl -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 43 |
Data: Styczen 04 2008 15:56:37 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Jakub Witkowski | zkruk [Lodz] pisze: b dobre hamulce - typowo renaultowe zachowania - czyli lekkie nacisniecie i zbiorka na przedniej szybie To jest zachowanie, które łatwo wywołuje *wrażenie*, że hamulce są dobre. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 44 |
Data: Styczen 07 2008 11:56:56 | Temat: Re: Bezpieczne auto (5 *****) | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 04 Jan 2008 15:56:37 +0100, Jakub Witkowski b dobre hamulce - typowo renaultowe zachowania - czyli lekkie A powoduje, wbrew pozorom duże zgrożenie wylotem z drogi na zakręcie, kidy kierowca zostanie zmuszony do nieprzewidzianego przyhamowania. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |