Grupy dyskusyjne   »   Bezpieczny przejazd

Bezpieczny przejazd



1 Data: Sierpien 05 2007 21:17:52
Temat: Bezpieczny przejazd
Autor: WielkaBakteria 

http://youtube.com/watch?v=GKzzeSDTix4

a co tu komentować ?

--

WielkaBakteria
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Granatowy Renault Scenic II Grand | r.2004 | 1.9 dCi

http://trajan.republika.pl/scenic.jpg



2 Data: Sierpien 05 2007 21:53:10
Temat: Re: Bezpieczny przejazd
Autor: Gryngol 

dno, nie żal mi takich pacanów jak ich IC rozsmaruje na torach....

--
Pozdrawiam

Gryngol

3 Data: Sierpien 05 2007 22:06:09
Temat: Re: Bezpieczny przejazd
Autor: Michas 


http://youtube.com/watch?v=GKzzeSDTix4

a co tu komentować ?

No może należy skomentować powód dla którego zapory są zamykane na tyle
wcześnie że przez ładnych KILKA, czasem KILKANAŚCIE MINUT strzegą powietrza
zanim nadjedzie pociąg?

M.

4 Data: Sierpien 05 2007 22:36:29
Temat: Re: Bezpieczny przejazd
Autor: venioo 

Michas pisze:

http://youtube.com/watch?v=GKzzeSDTix4

a co tu komentować ?

No może należy skomentować powód dla którego zapory są zamykane na tyle wcześnie że przez ładnych KILKA, czasem KILKANAŚCIE MINUT strzegą powietrza zanim nadjedzie pociąg?

M.

W razie jakiegokolwiek wypadku zeby bylo wiecej czasu na wydostanie sie z torowiska?

--
venioo

5 Data: Sierpien 05 2007 22:51:47
Temat: Re: Bezpieczny przejazd
Autor: J.F. 

On Sun, 5 Aug 2007 21:17:52 +0200,  WielkaBakteria wrote:

http://youtube.com/watch?v=GKzzeSDTix4

a co tu komentować ?

Np dlaczego do filmu wybrano przejazd z tabliczka "Sygnalizacja nie
dziala" :-)

Albo - czy to co widac jest tak niebezpieczne jak nam usiluja wmowic.

J.

6 Data: Sierpien 05 2007 23:53:52
Temat: Re: Bezpieczny przejazd
Autor: Tomasz Pyra 

WielkaBakteria napisał(a):

http://youtube.com/watch?v=GKzzeSDTix4

a co tu komentować ?

Komentować można.
Po pierwsze to, że takie przejazdy bez przypisanego dróżnika działają na tej zasadzie, że zapory opuszcza się jak pociąg rusza z poprzedniej stacji, a otwiera jak dojedzie do następnej.
Są miejsca gdzie oznacza to opuszczenie zapór 15 minut przed pociągiem i podniesienie 15 minut po jego przejechaniu jak pomyka jakiś towarowy z prędkością 30km/h.
O ile 2 pociągi jadą częściej niż co pół godziny to można sobie stać na takim przejeździe godzinami.
Stosuje się tam właśnie półzapory po to, żeby karetka czy straż mogła zawsze przejechać, a miejscowi żeby nie rozwalili zapór ze złości że stoją kilkanaście minut a pociągu nie ma.

Przejazd powinien być opuszczany w czasie gdy pociąg zbliża się do odległości hamowania do niego, a otwierany po przejeździe pociągu. Dróżnik powinien sprawdzić czy coś nie utknęło na przejeździe, w przypadku zatoru wystarczyłoby żeby skontaktował się z mechanikiem w pociągu i ten by zatrzymał skład.
No a niestety PKP nie ma pieniędzy żeby płacić dróżnikowi 5zł/h , więc kilkanaście samochodów będzie stać przed przejazdem, a każdy kierowca będzie tracił swój cenny czas wart pewnie nie mniej niż 5zł/h.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

7 Data: Sierpien 06 2007 07:13:15
Temat: Re: Bezpieczny przejazd
Autor: jarek d. 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

WielkaBakteria napisał(a):
http://youtube.com/watch?v=GKzzeSDTix4

a co tu komentować ?

Komentować można.
Po pierwsze to, że takie przejazdy bez przypisanego dróżnika działają na tej zasadzie, że zapory opuszcza się jak pociąg rusza z poprzedniej stacji, a otwiera jak dojedzie do następnej.

Nie jest tak, jak piszesz.
Przejazd kat. B, jak ten na filmie, wzbudzany jest czujnikami włączającymi, ustawionymi w odległości zależnej od dopuszczalnej max. prędkości na danej linii. Wyłączany jest przez czujniki wyłączające, znajdujące się z kolei na samym przejeździe (zauważ np. że dżwięk gongu znika w momencie wjazdu poc. na przejazd)

Są miejsca gdzie oznacza to opuszczenie zapór 15 minut przed pociągiem i podniesienie 15 minut po jego przejechaniu jak pomyka jakiś towarowy z prędkością 30km/h.

Tu właśnie jest problem, że zdarzają się na linii o Vmax powiedzmy 100 km/h czasowe ograniczenia prędkkości, do jak piszesz, 30 i wtedy założenia projektowe biorą w łeb do czasu odwołania ograniczenia.

O ile 2 pociągi jadą częściej niż co pół godziny to można sobie stać na takim przejeździe godzinami.
Stosuje się tam właśnie półzapory po to, żeby karetka czy straż mogła zawsze przejechać, a miejscowi żeby nie rozwalili zapór ze złości że stoją kilkanaście minut a pociągu nie ma.

Oraz, ponieważ nie ma obsługi na miejscu, żeby ktoś kto w ostatniej chwili na przejazd wjechał - mógł z niego bezpiecznie zjechać

Przejazd powinien być opuszczany w czasie gdy pociąg zbliża się do odległości hamowania do niego, a otwierany po przejeździe pociągu.

I tak z reguły jest - na samoczynnych przejazdach.
Natomiast na przejazdach obsługiwanych ręcznie dróżnik zaczyna zamykać wcześniej, niż trzeba, bo wie że jeszcze kilku miszczy będzie się wciskać pod rogatki, bo oni jeszcze muszą zdążyć. A miszcze się wciskają, bo wiedzą, że dróżnik za wcześnie zamyka, no bo przecież miszcze.... Błędne koło.

Dróżnik powinien sprawdzić czy coś nie utknęło na przejeździe, w przypadku zatoru wystarczyłoby żeby skontaktował się z mechanikiem w pociągu i ten by zatrzymał skład.
No a niestety PKP nie ma pieniędzy żeby płacić dróżnikowi 5zł/h , więc kilkanaście samochodów będzie stać przed przejazdem, a każdy kierowca będzie tracił swój cenny czas wart pewnie nie mniej niż 5zł/h.

Rogatki automatyczne są pewniejsze od obsługiwanych przez człowieka.
Ale pod jednym warunkiem: nieobjeżdżania ich.

pozdr.
jarek d.

8 Data: Sierpien 06 2007 09:20:09
Temat: Re: Bezpieczny przejazd
Autor: Michał 

Osoba nazywajaca sie Tomasz Pyra w liscie z dnia  2007-08-05 23:53 napisala nastepujace slowa:

WielkaBakteria napisał(a):
http://youtube.com/watch?v=GKzzeSDTix4

a co tu komentować ?

Komentować można.
[ciach]

Takiego nieobiektywnego steku bzdur dawno juz nie czytalem :)))



--
michal

9 Data: Sierpien 06 2007 10:04:46
Temat: Re: Bezpieczny przejazd
Autor: Tomasz Pyra 

Michał pisze:

Osoba nazywajaca sie Tomasz Pyra w liscie z dnia  2007-08-05 23:53 napisala nastepujace slowa:

WielkaBakteria napisał(a):
http://youtube.com/watch?v=GKzzeSDTix4

a co tu komentować ?

Komentować można.
[ciach]

Takiego nieobiektywnego steku bzdur dawno juz nie czytalem :)))

A co może być obiektywnego bądź nieobiektywnego w czekaniu pół godziny na pociąg?
Zegarek był nieobiektywny, że zdarzyło mi się pół godziny kwitnąć na zamkniętym przejeździe w oczekiwaniu na jakiś pociąg? I to nie jeden raz.

Na głównych drogach przelotowych jest pół biedy, bo tam pewnie są czujniki, dedykowany dróżnik dla jednego przejazdu, jakiś system informacyjny i wiadomo kiedy pociąg nadjeżdża.
Na bocznych trasach dróżnik zamyka sobie przejazd pół godziny przed pociągiem i jest super.

Całkiem możliwe że bywa też tak jak pisał jarek d. - na szlaku jest ograniczenie do 160km/h, czujnik zamykający szlabany pewnie 10km od przejazdu (niecałe 4 minuty drogi przy 160km/h), a jak toczy się skład towarowy z prędkością 30km/h, to przejazd jest zamknięty już 20 minut przed pociągiem.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

10 Data: Sierpien 06 2007 12:41:22
Temat: Re: Bezpieczny przejazd
Autor: PAndy 


"Tomasz Pyra"  wrote in message

Całkiem możliwe że bywa też tak jak pisał jarek d. - na szlaku jest ograniczenie do 160km/h, czujnik zamykający szlabany pewnie 10km od przejazdu (niecałe 4 minuty drogi przy 160km/h), a jak toczy się skład towarowy z prędkością 30km/h, to przejazd jest zamknięty już 20 minut przed pociągiem.

a bywa tez i tak ze jest wylacznie przejazd z sygnalizacja swietlna, sygnalziacja miga i migac dlugo bedzie bo pol kilometra dalej trwa wlasnie laczenie skladu albo stoi drezyna i panowie cos majstruja przy zwrotnicy... to czesta sytuacja przy stacjach np granicznych i co wtedy robic? Czekac az skoncza sie manewry? ktore widac pol kilometra dalej.
Po prostu jak sie nie zna odcinka to wypada dostosowac sie do regul ale jesli szlak widac na przestrzeni kilku kilometrow i wiadomo jak jest uksztaltowany teren i zero pociagu w promieniu kilku km to troche tak dziwnie stac...

11 Data: Sierpien 06 2007 23:20:05
Temat: Re: Bezpieczny przejazd
Autor: Daniel Kowalski 


Użytkownik "WielkaBakteria"  napisał w wiadomości

http://youtube.com/watch?v=GKzzeSDTix4

a co tu komentować ?


4:50  przejechała Policja

Bezpieczny przejazd



Grupy dyskusyjne