Grupy dyskusyjne   »   BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkic h samochodach?

BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkic h samochodach?



1 Data: Pa?dziernik 14 2007 19:16:41
Temat: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Tomasz Pyra 

http://wiadomosci.onet.pl/1620007,10,item.html

Zdaniem KE, gdyby wszystkie samochody poruszaj±ce siê po Unii Europejskiej by³yby wyposa¿one w uk³ad wspomagania hamowania awaryjnego (z ang. Brake Assist System), wówczas uda³oby siê rocznie ocaliæ ¿ycie 1.100 pieszym i rowerzystom.


Z jednej strony u¿ytkownicy tego systemu strasznie pomstuj± na to, ¿e lubi sobie zacz±æ z pe³n± skuteczno¶ci± hamowaæ bo mu siê uroi ¿e u¿ytkownik zbyt nagle przeniós³ nogê z gazu na hamulec naciskaj±c go lekko (np. na zakoñczenie wyprzedzania, czy lekkie przyhamowanie ¿eby kogo¶ wpu¶ciæ z drugiego pasa), ale z drugiej strony podobno ogromny odsetek kierowców w panice naciska hamulec za lekko.

Inn± spraw± jest to, kto finansuje te badania, bo jako¶ wszystkie st³uczki i wypadki które widzia³em w ¿yciu dzia³y siê przy akompaniamencie pisku opon.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++



2 Data: Pa?dziernik 14 2007 19:42:40
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: zbysiu 

Tomasz Pyra pisze:

http://wiadomosci.onet.pl/1620007,10,item.html

Zdaniem KE, gdyby wszystkie samochody poruszaj±ce siê po Unii
Europejskiej by³yby wyposa¿one w uk³ad wspomagania hamowania awaryjnego
(z ang. Brake Assist System), wówczas uda³oby siê rocznie ocaliæ ¿ycie
1.100 pieszym i rowerzystom.


Z jednej strony u¿ytkownicy tego systemu strasznie pomstuj± na to, ¿e
lubi sobie zacz±æ z pe³n± skuteczno¶ci± hamowaæ bo mu siê uroi ¿e
u¿ytkownik zbyt nagle przeniós³ nogê z gazu na hamulec naciskaj±c go
lekko (np. na zakoñczenie wyprzedzania, czy lekkie przyhamowanie ¿eby
kogo¶ wpu¶ciæ z drugiego pasa), ale z drugiej strony podobno ogromny
odsetek kierowców w panice naciska hamulec za lekko.

Inn± spraw± jest to, kto finansuje te badania, bo jako¶ wszystkie
st³uczki i wypadki które widzia³em w ¿yciu dzia³y siê przy
akompaniamencie pisku opon.

Wiekszego absurdu nie s³yszalem od wprowadzenia nakazu jazdy na ¶wiat³ach.
Pewnie Polska bêdzie pierwszym krajem, w którym to wprowadz±, a pan
Komorowski bêdzie g³ownym inicjatorem tej ustawy. Ciekawe kto bedzie
teraz g³ownym sponsorem? Stawiam na Bosh, ponownie.

3 Data: Pa?dziernik 14 2007 19:48:35
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: red 

zbysiu pisze:

Pewnie Polska bêdzie pierwszym krajem, w którym to wprowadz±,

Proszê ja ciebie, a jak auta u nas produkuj±?

4 Data: Pa?dziernik 14 2007 19:49:26
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: red 

red pisze:

Proszê ja ciebie, a jak auta u nas produkuj±?
                       ^^^
*jakie

5 Data: Pa?dziernik 14 2007 19:50:37
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: zbysiu 

red pisze:

zbysiu pisze:
Pewnie Polska bêdzie pierwszym krajem, w którym to wprowadz±,

Proszê ja ciebie, a jak auta u nas produkuj±?
Matizy, Lanosy, Ople, Fiaty i Lubliny.

6 Data: Pa?dziernik 14 2007 19:54:43
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: red 

zbysiu pisze:

Matizy, Lanosy, Ople, Fiaty i Lubliny.

Po³owy tego ju¿ dawno nie produkuj±, a druga po³owa przyje¿d¿a w czê¶ciach z zagranicy i sk³adaj± z klocków. Do 2009 roku jeszcze 5 razy siê wszystko zmieni.

7 Data: Pa?dziernik 14 2007 19:59:48
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: zbysiu 

red pisze:

zbysiu pisze:
Matizy, Lanosy, Ople, Fiaty i Lubliny.

Po³owy tego ju¿ dawno nie produkuj±, a druga po³owa przyje¿d¿a w
czê¶ciach z zagranicy i sk³adaj± z klocków. Do 2009 roku jeszcze 5 razy
siê wszystko zmieni.
No i co z tego?

8 Data: Pa?dziernik 14 2007 20:10:40
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: red 

zbysiu pisze:

No i co z tego?

Ty mi powiedz.

9 Data: Pa?dziernik 14 2007 21:56:24
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: zbysiu 

red pisze:

zbysiu pisze:
No i co z tego?

Ty mi powiedz.
TO ty za³acze¶

10 Data: Pa?dziernik 14 2007 22:45:57
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: red 

zbysiu pisze:

TO ty za³acze¶

Nieee, nie za³acze¶...

11 Data: Pa?dziernik 15 2007 09:36:18
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: zbysiu 

red pisze:

zbysiu pisze:
TO ty za³acze¶

Nieee, nie za³acze¶...
 No i co z tego?

12 Data: Pa?dziernik 15 2007 10:11:34
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: red 

zbysiu pisze:

 No i co z tego?

¯e jeste¶ trollem, który siê znudzi za góra miesi±c?

13 Data: Pa?dziernik 15 2007 10:17:32
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Piotrek 

TO ty za³acze¶

Nieee, nie za³acze¶...
No i co z tego?

mistrzowska wymiana zdan:)
w dwoch postach zbysia dwa rozne zdania :)

fajny ten troll, nawet nie wie ze sam sie kompromituje:)

--
pzdr
piotrek

14 Data: Pa?dziernik 15 2007 12:13:35
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-10-14 19:54,  *red* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

zbysiu pisze:
Matizy, Lanosy, Ople, Fiaty i Lubliny.

Po³owy tego ju¿ dawno nie produkuj±, a druga po³owa przyje¿d¿a w czê¶ciach z zagranicy i sk³adaj± z klocków. Do 2009 roku jeszcze 5 razy siê wszystko zmieni.

Mylisz siê.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

15 Data: Pa?dziernik 15 2007 12:17:52
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: red 

Mirek Ptak pisze:

Mylisz siê.

Rily? To powiadasz, ¿e do 2009 roku nic siê nie zmieni?

16 Data: Pa?dziernik 15 2007 15:03:36
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-10-15 12:17,  *red* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Mylisz siê.

Rily? To powiadasz, ¿e do 2009 roku nic siê nie zmieni?

Odnosi³em sie g³ównie do bzdury o samochodach przyje¿d¿aj±cych w czê¶ciach i tu sk³adanych.
Ale i co do reszty nie masz racji. Na przyk³adzie Opla powiem, ¿e do 2009 poza zakoñczeniem produkcji Astry II i ewentualnym obowi±zkiem montowania BAS nic siê nie zmieni. Na ¯eraniu tez niewiele - zniknie Lanos i Matiz produkowane bêdzie Aveo. W Poznaniu prawdopodobnie nic siê nie zmieni, a w Tychach Panda i nowa 500 bêd± robione ca³± par±.
Podsumowuj±c zmieni siê niewiele, albo nic - na pewno nie 5 razy :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

17 Data: Pa?dziernik 15 2007 15:41:04
Temat: Re: BAS obowi¹zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: J.F. 

On Mon, 15 Oct 2007 15:03:36 +0200,  Mirek Ptak wrote:

Na ¯eraniu tez niewiele - zniknie
Lanos i Matiz produkowane bêdzie Aveo.

A jak tam sie w koncu dogadali - kto tam teraz rzadzi ?

Akcje ma AvtoZAZ i Daewoo .. kupili licencje od GM na Aveo ?

J.

18 Data: Pa?dziernik 15 2007 20:54:19
Temat: Re: BAS obowi¹zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Alex81 

In article 
 says...

A jak tam sie w koncu dogadali - kto tam teraz rzadzi ?

Akcje ma AvtoZAZ i Daewoo .. kupili licencje od GM na Aveo ?

Tak :)

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI

19 Data: Pa?dziernik 16 2007 08:46:39
Temat: Re: BAS obowi¹zkowy w 2009r. we wszystkich samoc hodach?
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-10-15 20:54,  *Alex81* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

A jak tam sie w koncu dogadali - kto tam teraz rzadzi ? Akcje ma AvtoZAZ i Daewoo .. kupili licencje od GM na Aveo ?

Tak :)

Ale GM ma ochotê na przejêcie tej fabryki (tylko pewnie teraz bêdzie dro¿ej ni¿ gdyby to wziêli w czasie przejmowania Daewoo).
Nie mogê zacytowaæ ca³ego artyku³u, ale:
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
*GM seeks more capacity in the East*
General Motors Europe wants additional production capacity in central Europe, but hasnt decided how to get it. An expansion of the cooperation with [Polish automaker] FSO is the most likely solution, GM Europe President Carl-Peter Forster said.
Published: 09/03/07 |
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
i to:
http://www.rynek.net/informacje/general-motors-zainwestuje-w-fso

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

20 Data: Pa?dziernik 17 2007 20:48:14
Temat: Re: BAS obowi¹zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: jerzu 

On Mon, 15 Oct 2007 15:03:36 +0200, Mirek Ptak
 wrote:

a w Tychach Panda i nowa 500 bêd± robione ca³± par±.

Dzisiaj w TVN Turbo mówili co¶ o fabryce Fiata w Rosji. Maj± tam
(równolegle z Tychami) produkowaæ w³asnie Pandê i nova 500.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski 
http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org  GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

21 Data: Pa?dziernik 18 2007 09:07:28
Temat: Re: BAS obowi¹zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-10-17 20:48,  *jerzu* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Dzisiaj w TVN Turbo mówili co¶ o fabryce Fiata w Rosji. Maj± tam
(równolegle z Tychami) produkowaæ w³asnie Pandê i nova 500.

Te¿ s³ysza³em - ciekawe, czy bêdzie umowa o zakazie exportu do UE - podejrzewam, ¿e tak, bo maja to ruscy robiæ ze znaczkiem Lady :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

22 Data: Pa?dziernik 14 2007 19:46:51
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: fv 

Tomasz Pyra pisze:

http://wiadomosci.onet.pl/1620007,10,item.html

Zdaniem KE, gdyby wszystkie samochody poruszaj±ce siê po Unii Europejskiej by³yby wyposa¿one w uk³ad wspomagania hamowania awaryjnego (z ang. Brake Assist System), wówczas uda³oby siê rocznie ocaliæ ¿ycie 1.100 pieszym i rowerzystom.

Ciekawe, przecie¿ znacznie lepiej by³oby wprowadziæ jednak ESP/STM - czyli systemy które wspomagaj± opanowanie auta w sytuacji kryzysowej.

Tylko czekam a¿ UE wymusi limity mocy i prêdko¶ci maksymalnej dla samochodów. Producenci motocykli na wszelki wypadek ju¿ jaki¶ czas temu siê zmówili, ¿e 300km/h jest nieprzekraczalne. W przypadku samochodów niebezpiecznie zbli¿amy siê do upowszechniania aut osi±gaj±cych z ³atwo¶ci± 200km/h.

Czemu do diab³a prace id± w kierunku my¶lenia za kierowcê zamiast zastanowienia czy aby na pewno ka¿dy powinien mieæ prawo jazdy? I czy aby na pewno nie jest to niczym uwarunkowane? Dlaczego nie sprawdza siê czy kierowca jest w stanie opanowaæ auto przy jego rzeczywistych osi±gach?

Mo¿e w koñcu kto¶ pomy¶li o tym, ¿e fakty s± takie ¿e ograniczeñ siê nie przestrzega? A gdyby tak zablokowaæ mo¿liwo¶æ je¿d¿enia autem szybszym od kierowcy?

Nied³ugo wymy¶l± elektrowstrz±sy sterowane znakami ograniczenia prêdko¶ci... ich maæ..

--
fv

23 Data: Pa?dziernik 14 2007 19:57:15
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: red 

fv pisze:

Czemu do diab³a prace id± w kierunku my¶lenia za kierowcê zamiast zastanowienia czy aby na pewno ka¿dy powinien mieæ prawo jazdy? I czy aby na pewno nie jest to niczym uwarunkowane? Dlaczego nie sprawdza siê czy kierowca jest w stanie opanowaæ auto przy jego rzeczywistych osi±gach?

Tak sobie my¶lê, ¿e niez³ym pomys³em by³oby zrobienie ró¿nych "licencji" prawka B, np. B100 oznacza³oby samochody do 100KM, B150 do 150KM itd. Zdanie na kolejn± podkategoriê wymaga³oby przej¶cia jakich¶ testów na samochodzie o takiej mocy.

24 Data: Pa?dziernik 14 2007 20:55:00
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: marcin.d 

Tak sobie my¶lê, ¿e niez³ym pomys³em by³oby zrobienie ró¿nych "licencji" prawka B, np. B100 oznacza³oby samochody do 100KM, B150 do 150KM itd. Zdanie na kolejn± podkategoriê wymaga³oby przej¶cia jakich¶ testów na samochodzie o takiej mocy.

Chyba Ci sie zycie z GT na playstation pomylilo. Za duzo chyba grasz

pzdr

25 Data: Pa?dziernik 14 2007 22:40:09
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Szamal 


U¿ytkownik "marcin.d"  napisa³ w wiadomo¶ci

Tak sobie my¶lê, ¿e niez³ym pomys³em by³oby zrobienie ró¿nych "licencji"
prawka B, np. B100 oznacza³oby samochody do 100KM, B150 do 150KM itd.
Zdanie na kolejn± podkategoriê wymaga³oby przej¶cia jakich¶ testów na
samochodzie o takiej mocy.

Chyba Ci sie zycie z GT na playstation pomylilo. Za duzo chyba grasz


ta proponuje zeby jeszcze akceptowali te licencje z gt bo to przeciez
symulacja:)

26 Data: Pa?dziernik 14 2007 22:46:52
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: red 

marcin.d pisze:

Chyba Ci sie zycie z GT na playstation pomylilo. Za duzo chyba grasz

Kiedy¶ gra³em w NFS2 i pierwszego MotoRacer, ale tam to bez prawka mo¿na by³o ¶migaæ ;-)

27 Data: Pa?dziernik 14 2007 21:09:02
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Bartosz Augustyniak 


U¿ytkownik "red"  napisa³ w wiadomo¶ci

fv pisze:
Czemu do diab³a prace id± w kierunku my¶lenia za kierowcê zamiast
zastanowienia czy aby na pewno ka¿dy powinien mieæ prawo jazdy? I czy aby
na pewno nie jest to niczym uwarunkowane? Dlaczego nie sprawdza siê czy
kierowca jest w stanie opanowaæ auto przy jego rzeczywistych osi±gach?

Tak sobie my¶lê, ¿e niez³ym pomys³em by³oby zrobienie ró¿nych "licencji"
prawka B, np. B100 oznacza³oby samochody do 100KM, B150 do 150KM itd.
Zdanie na kolejn± podkategoriê wymaga³oby przej¶cia jakich¶ testów na
samochodzie o takiej mocy.

Nie do koñca jest to rozwi±zanie. Nie zupe³nie oddaje to dynamikê auta a
zupe³nie nie ma nic wpólnego z trudno¶ci± prowadzenia.

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak,£ód¼
C5 2.0 HDi 110 KM '03 169 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 162 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

28 Data: Pa?dziernik 14 2007 21:16:56
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Stoout 

U¿ytkownik "Bartosz Augustyniak"  napisa³ w wiadomo¶ci

> Tak sobie my¶lê, ¿e niez³ym pomys³em by³oby zrobienie ró¿nych "licencji"
> prawka B, np. B100 oznacza³oby samochody do 100KM, B150 do 150KM itd.
> Zdanie na kolejn± podkategoriê wymaga³oby przej¶cia jakich¶ testów na
> samochodzie o takiej mocy.

Nie do koñca jest to rozwi±zanie. Nie zupe³nie oddaje to dynamikê auta a
zupe³nie nie ma nic wpólnego z trudno¶ci± prowadzenia.

no tak, bo na prowadzenie tira potrzebujesz prawko B500, i tym samym mozesz
dosiadaæ juz s³absze dragstery :P
A jedno z drugim ma tyle wspólnego co ja z lotami w kosmos

Stoout

29 Data: Pa?dziernik 14 2007 22:38:27
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Szamal 


U¿ytkownik "Stoout"  napisa³ w wiadomo¶ci


no tak, bo na prowadzenie tira potrzebujesz prawko B500, i tym samym
mozesz


od kiedy na prawko typu b prowadzisz tiry?

kiedys podobno gdy kupowalo sie jakis samochod (chyba audi tt ale nie jestem
pewien) w cenie byl kilku dniowy kurs jazdy tym samochodem i to jest moim
zdaniem znacznie lepszy pomysl ale chyba sie nie przyjal bo nie jest jakos
popularny

30 Data: Pa?dziernik 14 2007 22:47:54
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: red 

Szamal pisze:

kiedys podobno gdy kupowalo sie jakis samochod (chyba audi tt ale nie jestem pewien) w cenie byl kilku dniowy kurs jazdy tym samochodem i to jest moim zdaniem znacznie lepszy pomysl ale chyba sie nie przyjal bo nie jest jakos popularny

Tia, zw³aszcza przy ogromnym rynku wtórnym te kursy by³yby zabawne ;-)

31 Data: Pa?dziernik 14 2007 20:17:35
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Tomasz Pyra 

fv pisze:

Czemu do diab³a prace id± w kierunku my¶lenia za kierowcê zamiast zastanowienia czy aby na pewno ka¿dy powinien mieæ prawo jazdy?

Ano niestety.
Czy siê to komu¶ podoba czy nie, posiadanie PR to nie przywilej, a prawo.
A wymaganie my¶lenia by³oby niehumanitarne, oznacza³oby dyskryminacjê tych niemy¶l±cych, a dyskryminacja w obecnej "cywilizacji europejskiej" jest najgorszym z³em.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

32 Data: Pa?dziernik 14 2007 21:14:50
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Stoout 

U¿ytkownik "fv"  napisa³ w wiadomo¶ci

Tylko czekam a¿ UE wymusi limity mocy i prêdko¶ci maksymalnej dla
samochodów. Producenci motocykli na wszelki wypadek ju¿ jaki¶ czas temu
siê zmówili, ¿e 300km/h jest nieprzekraczalne. W przypadku samochodów
niebezpiecznie zbli¿amy siê do upowszechniania aut osi±gaj±cych z
³atwo¶ci± 200km/h.

dot. motocykli: 300kmh nie tyle nieprzekraczalne, co sie zmówili, ze nie
robi± prêdko¶ciomierzy mog±cych wskazywaæ ponad 300kmh. Przekroczenie 300kmh
jest mo¿liwe bez problemu w kilku seryjnych modelach.

Stoout

33 Data: Pa?dziernik 14 2007 20:31:33
Temat: Re: BAS obowi¹zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: J.F. 

On Sun, 14 Oct 2007 19:16:41 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

Z jednej strony u¿ytkownicy tego systemu strasznie pomstuj± na to, ¿e
lubi sobie zacz±æ z pe³n± skuteczno¶ci± hamowaæ bo mu siê uroi ¿e
u¿ytkownik zbyt nagle przeniós³ nogê z gazu na hamulec naciskaj±c go
lekko (np. na zakoñczenie wyprzedzania, czy lekkie przyhamowanie ¿eby
kogo¶ wpu¶ciæ z drugiego pasa)

Tak mowiac szczerze to jezdzilem z doskoku bora i przy lagodnym
hamowaniu przed skrzyzowaniami cos za mocno mi hamowala.
Czyzby bas ?

ale z drugiej strony podobno ogromny odsetek kierowców w panice naciska hamulec za lekko.

A przeciez rzekomo ucza ich zeby z abs cisnac na maxa..

Inn± spraw± jest to, kto finansuje te badania, bo jako¶ wszystkie

Robert Bosch AG ? :-)

st³uczki i wypadki które widzia³em w ¿yciu dzia³y siê przy
akompaniamencie pisku opon.

Byc moze dlatego ze w pierwszej fazie bylo za slabo :-)

J.

34 Data: Pa?dziernik 14 2007 22:30:45
Temat: Re: BAS obowi¹zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:

On Sun, 14 Oct 2007 19:16:41 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Z jednej strony u¿ytkownicy tego systemu strasznie pomstuj± na to, ¿e lubi sobie zacz±æ z pe³n± skuteczno¶ci± hamowaæ bo mu siê uroi ¿e u¿ytkownik zbyt nagle przeniós³ nogê z gazu na hamulec naciskaj±c go lekko (np. na zakoñczenie wyprzedzania, czy lekkie przyhamowanie ¿eby kogo¶ wpu¶ciæ z drugiego pasa)

Tak mowiac szczerze to jezdzilem z doskoku bora i przy lagodnym
hamowaniu przed skrzyzowaniami cos za mocno mi hamowala. Czyzby bas ?

A by³?
Ja mam podobne odczucia je¿d¿±c z doskoku Vectr± C. Peda³ hamulca jakby siê klei³ do pod³ogi - lekko wchodzi i mam uczucie jakby nie chcia³ odbijaæ.
Ale to po prostu taki charakter uk³adu hamulcowego, inny ni¿ to co mam w swoim samochodzie i st±d mój dyskomfort, bo w tej Vectrze BAS nie ma.

Z tego co s³ysza³em od u¿ytkowników to system nie pozostawia w±tpliwo¶ci co do zadzia³ania. Jak uzna ¿e czas dzia³aæ, to po prostu wbija hamulec tak ¿e niezapiêty w pasy pasa¿er sobie mo¿e zêby wybiæ o co¶ co ma przed sob±.

ale z drugiej strony podobno ogromny odsetek kierowców w panice naciska hamulec za lekko.

A przeciez rzekomo ucza ich zeby z abs cisnac na maxa..

Nie wiem czego ucz±, niemniej spotka³em siê z teoriami jakoby najlepiej by³o hamowaæ na krawêdzi zadzia³ania ABS-u... Teoria fajna, tylko samochód zatrzymuje siê 50% dalej.

W ogóle ABS to niez³y oszust - jak zaczyna dzia³aæ to jest ju¿ odczucie ¿e hamowanie jest skuteczne.
Ale robi³em sobie sporo eksperymentów i faktycznie ABS trzeba dusiæ ile si³y w nodze. Dopiero jak fotel trzeszczy to jest pe³na skuteczno¶æ hamowania. Wciskanie hamulca "do pierwszego terkotu" daje du¿o s³abszy wynik hamowania.

Inn± spraw± jest to, kto finansuje te badania, bo jako¶ wszystkie

Robert Bosch AG ? :-)

Pewnie tak.

st³uczki i wypadki które widzia³em w ¿yciu dzia³y siê przy akompaniamencie pisku opon.

Byc moze dlatego ze w pierwszej fazie bylo za slabo :-)

No ale chyba nie z powodu spanikowania, a z powodu niedocenienia sytuacji.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

35 Data: Pa?dziernik 15 2007 01:18:44
Temat: Re: BAS obowišzkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: J.F. 

On Sun, 14 Oct 2007 22:30:45 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

J.F. pisze:
Tak mowiac szczerze to jezdzilem z doskoku bora i przy lagodnym
hamowaniu przed skrzyzowaniami cos za mocno mi hamowala.
Czyzby bas ?

A by³?

Ba, bo to wiadomo.
To nie jest przypadkiem wyposazenie seryjne od paru lat ?

Ja mam podobne odczucia je¿d¿±c z doskoku Vectr± C. Peda³ hamulca jakby
siê klei³ do pod³ogi - lekko wchodzi i mam uczucie jakby nie chcia³ odbijaæ.

Z tego co s³ysza³em od u¿ytkowników to system nie pozostawia w±tpliwo¶ci
co do zadzia³ania. Jak uzna ¿e czas dzia³aæ, to po prostu wbija hamulec
tak ¿e niezapiêty w pasy pasa¿er sobie mo¿e zêby wybiæ o co¶ co ma przed
sob±.

No i tu wlasnie tak bylo - ja stopniowo i dosc wolno wciskam hamulec,
auto lagodnie zwalnia .. a w pewnym momencie ostro hamuje.

W ogóle ABS to niez³y oszust - jak zaczyna dzia³aæ to jest ju¿ odczucie
¿e hamowanie jest skuteczne.
Ale robi³em sobie sporo eksperymentów i faktycznie ABS trzeba dusiæ ile
si³y w nodze. Dopiero jak fotel trzeszczy to jest pe³na skuteczno¶æ
hamowania. Wciskanie hamulca "do pierwszego terkotu" daje du¿o s³abszy
wynik hamowania.

A tu np doswiadczenie z P406 - na suchym asfalcie .. no chyba za
wczesnie zaczyna terkotac. IMHO - moglbym mocniej zahamowac.

Ponoc nie ma sie czemu dziwic.


st³uczki i wypadki które widzia³em w ¿yciu dzia³y siê przy
akompaniamencie pisku opon.

Byc moze dlatego ze w pierwszej fazie bylo za slabo :-)

No ale chyba nie z powodu spanikowania, a z powodu niedocenienia sytuacji.

I tu wlasnie BAS moze pomoc :-)

J.

36 Data: Pa?dziernik 15 2007 09:28:28
Temat: Re: BAS obowi�zkowy w 2009r. we wszystkic h samochodach?
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:

No ale chyba nie z powodu spanikowania, a z powodu niedocenienia sytuacji.

I tu wlasnie BAS moze pomoc :-)

MyÅ›lisz ¿e w tych samochodach nie bÄ™dzie siÄ™ ju¿ da³o delikatnie hamować? :)
Wraz z zapaleniem Å›wiate³ stopu bÄ™dÄ… siÄ™ blokować wszystkie 4 ko³a ;>


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

37 Data: Pa?dziernik 15 2007 12:12:16
Temat: Re: BAS obowi?zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: J.F. 

On Mon, 15 Oct 2007 09:28:28 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

J.F. pisze:
No ale chyba nie z powodu spanikowania, a z powodu niedocenienia sytuacji.
I tu wlasnie BAS moze pomoc :-)

My¶lisz ¿e w tych samochodach nie bêdzie siê ju¿ da³o delikatnie hamowaæ? :)

Delikatnie sie da, ale jak komputer uzna ze to jest mocniej niz
delikatnie to docisnie :-)

I w tej borze tak jakos bylo - nie dalo sie "dosc mocno" zahamowac.

J.

38 Data: Pa?dziernik 15 2007 08:02:00
Temat: Re: BAS obowi¹zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Samotnik 

Dnia 14.10.2007 Tomasz Pyra  napisa³/a:

W ogóle ABS to niez³y oszust - jak zaczyna dzia³aæ to jest ju¿ odczucie
¿e hamowanie jest skuteczne.
Ale robi³em sobie sporo eksperymentów i faktycznie ABS trzeba dusiæ ile
si³y w nodze. Dopiero jak fotel trzeszczy to jest pe³na skuteczno¶æ
hamowania. Wciskanie hamulca "do pierwszego terkotu" daje du¿o s³abszy
wynik hamowania.

Ale to na suchej nawierzchni. Popróbuj na ¶niegu, lodzie. W moim
samochodzie hamowanie w taki sposób, aby byæ na krawêdzi zadzia³ania ABS,
ale tak, ¿eby siê nie uruchamia³, jest du¿o bardziej w takich warunkach
skuteczne. Hamowanie z peda³em w pod³odze powoduje majestatyczne suniêcie w
kierunku przeszkody, oczywi¶cie z akompaniamentem terkotu ABSu. ;) Wydaje
mi siê, ¿e w bardzo ¶liskich warunkach niepo¿±dany jest jakikolwiek u¶lizg,
nawet taki na u³amek sekundy.

I co ciekawe - przy ABS nie mam równie¿ w takich warunkach sterowno¶ci!
To dowód na to, ¿e ¶lizgam siê bardziej ni¿ hamuj±c 'rêcznie'.
--
Samotnik
http://www.pachnidelko.pl/

39 Data: Pa?dziernik 15 2007 10:32:23
Temat: Re: BAS obowi¹zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Tomasz Pyra 

Samotnik pisze:

Dnia 14.10.2007 Tomasz Pyra  napisa³/a:
W ogóle ABS to niez³y oszust - jak zaczyna dzia³aæ to jest ju¿ odczucie ¿e hamowanie jest skuteczne.
Ale robi³em sobie sporo eksperymentów i faktycznie ABS trzeba dusiæ ile si³y w nodze. Dopiero jak fotel trzeszczy to jest pe³na skuteczno¶æ hamowania. Wciskanie hamulca "do pierwszego terkotu" daje du¿o s³abszy wynik hamowania.

Ale to na suchej nawierzchni. Popróbuj na ¶niegu, lodzie. W moim
samochodzie hamowanie w taki sposób, aby byæ na krawêdzi zadzia³ania ABS,
ale tak, ¿eby siê nie uruchamia³, jest du¿o bardziej w takich warunkach
skuteczne.

Na ¶niegu i lodzie jest jeszcze gorzej.

Przód hamuje w samochodzie wielokrotnie mocniej ni¿ ty³, a rozk³ad nacisku przy hamowaniu na ¶liskim jest mniej-wiêcej równy pomiêdzy osiami (samochód nie nurkuje).
Terkot ABS-u oznacza ¿e przód siê blokuje podczas gdy ty³ ma najczê¶ciej jeszcze spory zapas przyczepno¶ci.
Odpuszczenie w tym momencie powoduje ¿e nie wykorzystamy zapadu przyczepno¶ci tylnej osi.

Warto poeksperymentowaæ na placu z pomiarem d³ugo¶ci drogi hamowania.
Mierz±c drogê hamowania z³apa³em siê na odczuciu, ¿e czêsto ma siê b³êdne wra¿enie co do skuteczno¶ci hamowania.

Lekkie naci¶niêcie hamulca które powoduje zatrzymanie siê na powiedzmy 70m, odbiera siê jako skuteczniejsze ni¿ gdy wbije siê peda³ z ca³ej si³y a samochód zatrzyma siê na 60m.
S±dzê ¿e na pod¶wiadomy odbiór skuteczno¶ci hamowania ma wp³yw si³a z jak± naciskamy na hamulec.
Naciskanie peda³u 4x mocniej które powoduje skrócenie drogi hamowania o 10%, odbiera³em jako pogorszenie skuteczno¶ci.
Po prostu cisnê du¿o mocniej, a samochód hamuje niewiele lepiej. Stosunek wiêc siê pogarsza³.

Najlepiej siê czu³em hamuj±c na granicy zadzia³ania ABS-u, ale pomiar odleg³o¶ci hamowania okaza³ siê bezlitosny. Trzeba cisn±æ ile si³y w nogach. Zw³aszcza na przyczepnej nawierzchni.
Opony ju¿ dawno piszcz±, ABS terkocze, ale i tak op³aca siê cisn±æ mocniej.

Oczywi¶cie potem zysk jest ju¿ niewielki albo ¿aden z dalszego ci¶niêcia, ale ta granica "op³acalno¶ci" le¿y du¿o dalej ni¿ mi siê wydawa³o.

Hamowanie z peda³em w pod³odze powoduje majestatyczne suniêcie w
kierunku przeszkody, oczywi¶cie z akompaniamentem terkotu ABSu. ;) Wydaje
mi siê, ¿e w bardzo ¶liskich warunkach niepo¿±dany jest jakikolwiek u¶lizg,
nawet taki na u³amek sekundy.

Zale¿y czy w danej sytuacji bardziej potrzebne jest hamowanie, czy sterowno¶æ. Na ¶niegu najskuteczniej hamuje siê na zablokowanych ko³ach. Najlepiej jeszcze sun±c bokiem :) Chocia¿ oczywi¶cie sterowno¶æ wtedy jest ¿adna.

I co ciekawe - przy ABS nie mam równie¿ w takich warunkach sterowno¶ci!
To dowód na to, ¿e ¶lizgam siê bardziej ni¿ hamuj±c 'rêcznie'.

To bardzo dziwne... Mo¿e jaka¶ niesprawno¶æ uk³adu? Mo¿e dziwne opony?
Wprowadziæ samochód z ABSem w po¶lizg oczywi¶cie siê da, ale tak ¿eby siê sam z siebie ¶lizga³ to raczej nie powinno tak byæ.

Sterowno¶æ przy hamowaniu z ABS-em powinna byæ.
Oczywi¶cie bêdzie gorzej ni¿ bez hamowania, ale bez dramatu.

Samochód w czasie hamowania raczej siê staje nadsterowny - skrêca ca³kiem dobrze, za to mo¿e zarzucaæ ty³em.

Co to za samochód i jaki rocznik?

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

40 Data: Pa?dziernik 15 2007 09:55:43
Temat: Re: BAS obowi¹zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Samotnik 

Dnia 15.10.2007 Tomasz Pyra  napisa³/a:

Warto poeksperymentowaæ na placu z pomiarem d³ugo¶ci drogi hamowania.
Mierz±c drogê hamowania z³apa³em siê na odczuciu, ¿e czêsto ma siê
b³êdne wra¿enie co do skuteczno¶ci hamowania.

Eksperymentowa³em. Wiem co piszê. Na bardzo ¶liskiej nawierzchni moje auto
(Citroen Xantia) z peda³em w pod³odze i ABSem jedzie niewiele krócej, ni¿
bez ABSu, na zablokowanych ko³ach. Najlepszy efekt daje hamowanie na granicy.
Nie pamiêtam konkretnych liczb, ale przy hamowaniu z prêdko¶ci chyba 40 km/h
to by³y d³ugie metry ró¿nicy. Mierzy³em tylko ró¿nicê, by³o to wiêcej ni¿
d³ugo¶æ samochodu, zatem parê metrów.

Potwierdzam to równie¿ ka¿dej zimy. Doje¿d¿aj±c do domu wje¿d¿am w uliczkê,
która koñczy siê takim T. Tzn rozwidla w prawo i lewo, a na wprost jest
p³ot. Muszê skrêciæ w lewo. No i jak to bywa w takich miejscach pod domem -
czêsto jadê za szybko wzglêdem stanu nawierzchni. :) I naprawdê odpuszczanie
hamulca dzia³a lepiej ni¿ jechanie z terkocz±cym ABSem. W dodatku kiedy ju¿
dzia³a ABS, to klapa - jadê prosto w p³ot. Skrêcanie kierownic± ma niewielkie
znaczenie, a niby powinno dzia³aæ. A kiedy hamujê na granicy, to mogê
zmieniæ ustawienie dzioba samochodu, a nawet, w pewnym zakresie, kierunek
jazdy :)

Hamowanie z peda³em w pod³odze powoduje majestatyczne suniêcie w
kierunku przeszkody, oczywi¶cie z akompaniamentem terkotu ABSu. ;) Wydaje
mi siê, ¿e w bardzo ¶liskich warunkach niepo¿±dany jest jakikolwiek u¶lizg,
nawet taki na u³amek sekundy.

Zale¿y czy w danej sytuacji bardziej potrzebne jest hamowanie, czy
sterowno¶æ. Na ¶niegu najskuteczniej hamuje siê na zablokowanych ko³ach.

Mam dok³adnie przeciwne do¶wiadczenia ;)
--
Samotnik
http://www.pachnidelko.pl/

41 Data: Pa?dziernik 14 2007 22:40:09
Temat: Re: BAS obowi¹zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Micha³ 


st³uczki i wypadki które widzia³em w ¿yciu dzia³y siê przy akompaniamencie pisku opon.

Byc moze dlatego ze w pierwszej fazie bylo za slabo :-)


Ale w BAS-ie nie o to chodzi... chyba ;-)

Po prostu gdy odpalamy hamulce, klasyczne ze wspomaganiem to przez pierwsze chwile jakby wytwarzamy potrzebne ci¶nienie w ok³adzie i tak naprawdê przez pierwsze chwile si³a nacisku nawet 1 tonê na peda³ hamulca jest potrzebna, gdy ju¿ jest ci¶nienie nale¿y zmniejszyæ si³ê hamowania. Jak mo¿na to sobie lepiej wyobraziæ? Je¶li jedziemy po lodzie tak naprawdê naci¶niêcie peda³u hamulca z ca³ej si³y wcale nie spowoduje zablokowania kó³ / zadzia³ania ABS-u bo przez ten moment tylko wytwarzamy ci¶nienie, wprawiamy ciecz w ruch i tak naprawdê to przez ten pierwszy moment, jakie¶ 0,5 sekundy dla samochodu bez BAS podczas silnego naciskania peda³u hamulca auto nie hamuje! Nic a nic. Mo¿e przesadzi³em z 0,5 niech to bêdzie nawet 0,3 sekundy; ale 0,3 sekundy przy 100 km/h to 8 metrów, a to przecie¿ 1/5 drogi samego hamowania.

Inna spraw± jest narzucanie systemów przez re¿imy, tak nie powinno byæ; najgorsze jest ¿e sieæ dróg nale¿y do pañstwo i to pañstwo ustanawia m±dre lub g³upie prawo jakie na nich rz±dzi...


Pozdrawiam

42 Data: Pa?dziernik 14 2007 22:53:14
Temat: Re: BAS obowi¹zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Tomasz Pyra 

Micha³ pisze:

Ale w BAS-ie nie o to chodzi... chyba ;-)

Po prostu gdy odpalamy hamulce, klasyczne ze wspomaganiem to przez pierwsze chwile jakby wytwarzamy potrzebne ci¶nienie w ok³adzie i tak naprawdê przez pierwsze chwile si³a nacisku nawet 1 tonê na peda³ hamulca jest potrzebna,

No w³a¶nie chyba nie.
http://www.motofakty.pl/artykul/co_to_jest_bas.html

BAS ma za zadanie docisn±æ hamulec za spanikowanego kierowce któremu zmiêk³y nogi tak ¿e nie jest w stanie docisn±æ hamulca i za takiego co dociska tylko "do pierwszego terkotu" ABS-u.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

43 Data: Pa?dziernik 15 2007 04:44:23
Temat: Re: BAS obowi¹zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Filip 

Micha³ wrote:


pierwszy moment, jakie¶ 0,5 sekundy dla samochodu bez BAS podczas silnego naciskania peda³u hamulca auto nie hamuje! Nic a nic. Mo¿e przesadzi³em z 0,5 niech to bêdzie nawet 0,3 sekundy; ale 0,3 sekundy przy 100 km/h to 8 metrów, a to przecie¿ 1/5 drogi samego hamowania.

.... uuuuuu.

Ja bym nie wywolywal wojny na grupie. Ale widze, ze jestes odwazny...


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

44 Data: Pa?dziernik 15 2007 11:22:12
Temat: Re: BAS obowi¹zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: fv 

J.F. wrote:

st³uczki i wypadki które widzia³em w ¿yciu dzia³y siê przy
akompaniamencie pisku opon.
Byc moze dlatego ze w pierwszej fazie bylo za slabo :-)

O to, to Panie Kolego! O to w³a¶nie chodzi. Ludziska nie umiej± hamowaæ! Ale to
nie wszystko.

Gdyby wymy¶leæ system taki, ¿e auta hamuj±ce z przodu bardzo ostro, przekazuj±
do ty³u sygna³, ¿e trzeba mocno cisn±æ hamulec, to bezpieczeñstwo by wzros³o.
Przynajmniej moje ;-)

Mia³em nie raz historiê tak±: do mojego mózgu powoli dociera³o, ¿e na prawdê
na tej trasie szybkiego ruchu kto¶ w³a¶nie zatrzyma³ siê na ¶rodku drogi i
¿e on tam NA PRAWDÊ STOI I ZARAZ W NIEGO WJADÊ, O KU***... Taki wspomagacz
bardzo by siê przyda³ wtedy... Widzia³em jak hamuje ale nie zorientowa³em siê,
¿e ma zamiar zwolniæ a¿ tak.

Wy te¿ tak macie?

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GS 500E
Auto: Nissan Primera 2,0

45 Data: Pa?dziernik 15 2007 12:28:09
Temat: Re: BAS obowi¹zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: McBeth 

Mia³em nie raz historiê tak±: do mojego mózgu powoli dociera³o, ¿e na
prawdê
na tej trasie szybkiego ruchu kto¶ w³a¶nie zatrzyma³ siê na ¶rodku drogi i
¿e on tam NA PRAWDÊ STOI I ZARAZ W NIEGO WJADÊ, O KU***... Taki wspomagacz
bardzo by siê przyda³ wtedy... Widzia³em jak hamuje ale nie zorientowa³em
siê,
¿e ma zamiar zwolniæ a¿ tak.

Wy te¿ tak macie?
Zdarzylo sie. Dlatego teraz jak musze sie zatrzymac na takiej drodze (np
korek, zablokowany pas itp.)to wlaczam awaryjne. Szanse na uratowanie kufra
(a czasem i zdrowia) rosna ...

Pzdr
McBeth

46 Data: Pa?dziernik 15 2007 14:49:15
Temat: Re: BAS obowi¹zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Filip 

fv wrote:

Mia³em nie raz historiê tak±: do mojego mózgu powoli dociera³o, ¿e na prawdê
na tej trasie szybkiego ruchu kto¶ w³a¶nie zatrzyma³ siê na ¶rodku drogi i
¿e on tam NA PRAWDÊ STOI I ZARAZ W NIEGO WJADÊ, O KU***... Taki wspomagacz
bardzo by siê przyda³ wtedy... Widzia³em jak hamuje ale nie zorientowa³em siê,
¿e ma zamiar zwolniæ a¿ tak.

Wy te¿ tak macie?

Nie, ja sie nauczylem pisac poprawnie.


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

47 Data: Pa?dziernik 15 2007 07:56:42
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Samotnik 

Dnia 14.10.2007 Tomasz Pyra  napisa³/a:

Z jednej strony u¿ytkownicy tego systemu strasznie pomstuj± na to, ¿e
lubi sobie zacz±æ z pe³n± skuteczno¶ci± hamowaæ bo mu siê uroi ¿e
u¿ytkownik zbyt nagle przeniós³ nogê z gazu na hamulec naciskaj±c go
lekko (np. na zakoñczenie wyprzedzania, czy lekkie przyhamowanie ¿eby
kogo¶ wpu¶ciæ z drugiego pasa), ale z drugiej strony podobno ogromny
odsetek kierowców w panice naciska hamulec za lekko.

Inn± spraw± jest to, kto finansuje te badania, bo jako¶ wszystkie
st³uczki i wypadki które widzia³em w ¿yciu dzia³y siê przy
akompaniamencie pisku opon.

Ja tego nie rozumiem. Ja w panice naciskam hamulec zdecydowanie za mocno.
Jak hamujê kompletnie awaryjnie, to praktycznie stojê na pedale. Jak
wprowadz± ten wynalazek do rozbijania nosów o kierownicê, to chyba zrobiê
siê fanem starych aut. :) Jecha³em kiedy¶ renówk± z tym czym¶ - wyje¿d¿a³em
z gara¿u, przyhamowa³em przed wyjechaniem na ulicê i bum, polecia³em na
szybê :)
--
Samotnik
http://www.pachnidelko.pl/

48 Data: Pa?dziernik 15 2007 10:34:51
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Tomasz Pyra 

Samotnik pisze:

Inn± spraw± jest to, kto finansuje te badania, bo jako¶ wszystkie st³uczki i wypadki które widzia³em w ¿yciu dzia³y siê przy akompaniamencie pisku opon.

Ja tego nie rozumiem. Ja w panice naciskam hamulec zdecydowanie za mocno.
Jak hamujê kompletnie awaryjnie, to praktycznie stojê na pedale.

Jak masz ABS, to nie ma "za mocno". Tak w³a¶nie trzeba hamowaæ.


Jak
wprowadz± ten wynalazek do rozbijania nosów o kierownicê, to chyba zrobiê
siê fanem starych aut. :)

Spoko... Jeszcze nikt nie wymy¶li³ elektroniki której nie da³oby siê wy³±czyæ :) Wepnie siê jaki¶ rezystorek gdzie trzeba i bêdzie po krzyku :)

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

49 Data: Pa?dziernik 15 2007 09:37:31
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Samotnik 

Dnia 15.10.2007 Tomasz Pyra  napisa³/a:

Jak
wprowadz± ten wynalazek do rozbijania nosów o kierownicê, to chyba zrobiê
siê fanem starych aut. :)

Spoko... Jeszcze nikt nie wymy¶li³ elektroniki której nie da³oby siê
wy³±czyæ :) Wepnie siê jaki¶ rezystorek gdzie trzeba i bêdzie po krzyku :)

Uhm... A potem ubezpieczyciel wyjmie z wraku czarn± skrzynkê, pod³±czy do
kompa i odmówi wyp³aty odszkodowania, bo BAS wy³±czony ;-)
--
Samotnik
http://www.pachnidelko.pl/

50 Data: Pa?dziernik 15 2007 11:37:43
Temat: Re: BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?
Autor: Piotrek 

Jecha³em kiedy¶ renówk± z tym czym¶ - wyje¿d¿a³em
z gara¿u, przyhamowa³em przed wyjechaniem na ulicê i bum, polecia³em na
szybê :)

ja tez tak mam:)
teraz przez wakacje jezdzilem samochodem z czyms takim no i kurcze jak jestem przyzwyczajony do hamowania moim samochodem gdzie sa naprawde mocne hamulce, to w tamtym samochodzie przez pierwsze kilkanascie hamowan wbijalem zeby w kierownice:)

pozniej jak juz zrobilem prawie 3 tys km to sie przyzwyaczilem, wsiadam do swojego o matko jak on slabo hamuje, wsiadam do sluzbowki o cholera on niema hamulcow:D

do wszystkiego da sie przyzwyczaic, ale pozniej przesiadanie sie pomiedzy samochodem z BAS i bez moze byc ciezkie:)

--
pzdr
piotrek
Scorpio 2,4i '87 LPG PMS

BAS obowi±zkowy w 2009r. we wszystkich samochodach?



Grupy dyskusyjne