Grupy dyskusyjne   »   Brak ładowania

Brak ładowania



1 Data: Lipiec 05 2008 22:19:21
Temat: Brak ładowania
Autor: Agent 

Witam,
Dziś podczas jazdy zaczęła siwcic mi sie kontrolka ABS, potem zaczęły gasnąc wszystkie wskaźniki na desce (okresowo), potem zaczęło zanikac wspomaganie. No ale jakoś dojechałem do domu. zgasiłem i jak chciałem zapalić rozrusnik ledwo kręcił - ine zapalił. Założyłem aku od drugiego auta i pojechałem do sklepu po miernik. No i miernik przy odłączonej klemie (i pracującym sillniku) i podłączonym do niej mierniku wskazuje napięcie 13,2 V jednak ładowania brak bo po paru odpaleniach i testach drugi aku też zaczął wykazywac objawy niedoładowania.  Jako dziwny objaw zauwazyłem też że kontrolka ładoawnia nie świeci się nawet po włączeniu zapłonu przed zapaleniem. Silnik nie gasnie po odłączeniu klemy. Bezpieczniki sprawdziłem. Czy pozostaje mi alternator czy coś jeszcze może być? Auto to Honda Civic 1.7 CTDI 2002/2003. Dzięki za rady.



2 Data: Lipiec 05 2008 22:23:19
Temat: Re: Brak ładowania
Autor: Agent 

Aha i powiedcie mi jeszcze czy regulator napięcia mam zintegrowany z alternatorem czy mam go gdzies indziej szukać? Gdzie?

3 Data: Lipiec 05 2008 22:51:22
Temat: Re: Brak ładowania
Autor: Piotr P 

Agent pisze:

Witam,
Dziś podczas jazdy zaczęła siwcic mi sie kontrolka ABS, potem zaczęły gasnąc wszystkie wskaźniki na desce (okresowo), potem zaczęło zanikac wspomaganie. No ale jakoś dojechałem do domu. zgasiłem i jak chciałem zapalić rozrusnik ledwo kręcił - ine zapalił. Założyłem aku od drugiego auta i pojechałem do sklepu po miernik. No i miernik przy odłączonej klemie (i pracującym sillniku) i podłączonym do niej mierniku wskazuje napięcie 13,2 V

Nie odłączaj klemy gdy silnik i alternator pracuje. Jeśli dobrze kojarzę (niech mnie inni poprawią) mogą polecieć diody prostownicze itd.
Napięcie ładowania mierz mając podpięte klemy do akumulatora, sprawdź bez obciążenia i z pełnym typu światła, ogrzewania szyby itd.

Piotr

4 Data: Lipiec 05 2008 23:18:28
Temat: Re: Brak ładowania
Autor: yabba 


Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości

Witam,
Dziś podczas jazdy zaczęła siwcic mi sie kontrolka ABS, potem zaczęły
gasnąc wszystkie wskaźniki na desce (okresowo), potem zaczęło zanikac
wspomaganie. No ale jakoś dojechałem do domu. zgasiłem i jak chciałem
zapalić rozrusnik ledwo kręcił - ine zapalił. Założyłem aku od drugiego
auta i pojechałem do sklepu po miernik. No i miernik przy odłączonej
klemie (i pracującym sillniku) i podłączonym do niej mierniku wskazuje
napięcie 13,2 V jednak ładowania brak bo po paru odpaleniach i testach
drugi aku też zaczął wykazywac objawy niedoładowania.  Jako dziwny objaw
zauwazyłem też że kontrolka ładoawnia nie świeci się nawet po włączeniu
zapłonu przed zapaleniem. Silnik nie gasnie po odłączeniu klemy.
Bezpieczniki sprawdziłem. Czy pozostaje mi alternator czy coś jeszcze może
być? Auto to Honda Civic 1.7 CTDI 2002/2003. Dzięki za rady.

Sprawdź czy kontrolka od ładowania jest zwykłą żarówką czy tylko LED
sterowanym przez komputer samochodu.


yabba

5 Data: Lipiec 06 2008 01:44:57
Temat: Re: Brak ładowania
Autor: Maciek C 

yabba wrote:

Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości


 Jako dziwny objaw zauwazyłem też że kontrolka
ładoawnia nie świeci się nawet po włączeniu zapłonu przed
zapaleniem...

    Hmm, miałem identyczną historię w primerze, też wszystko zgasło, kontrolka sie w ogole nie zapalała. Poleciały diody prostownicze w alternatorze, kosztowało mnie to 160zł za cały mostek i robociznę
 :)
--
Pozdrawiam
Maciej C

6 Data: Lipiec 06 2008 09:49:37
Temat: Re: Brak ładowania
Autor: Agent 


Sprawdź czy kontrolka od ładowania jest zwykłą żarówką czy tylko LED
sterowanym przez komputer samochodu.

No dobra jak juz stwierdze ze to LED albo zarówka to co z tego wynika bo chyba zapomniało Ci się napisać :)

7 Data: Lipiec 08 2008 11:25:05
Temat: Re: Brak ładowania
Autor: yabba 


Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości


Sprawdź czy kontrolka od ładowania jest zwykłą żarówką czy tylko LED
sterowanym przez komputer samochodu.

No dobra jak juz stwierdze ze to LED albo zarówka to co z tego wynika bo
chyba zapomniało Ci się napisać :)

W starszych samochodach przez kontrolkę ładowania (żarówkę) było podłączone
uzwojenie wzbudzające w alternatorze. Gdy żarówka się przepalała, nie było
ładowania.
Jak jest w nowych skomputeryzowanych wynalazkach to nie wiem. Podejrzewam,
że układ kontroli ładowania wystawia tylko sygnał do diody LED na desce.


yabba

8 Data: Lipiec 06 2008 09:02:07
Temat: Re: Brak ładowania
Autor: J.F. 

On Sat, 5 Jul 2008 22:19:21 +0200,  Agent wrote:

No i miernik przy odłączonej klemie (i pracującym
sillniku) i podłączonym do niej mierniku wskazuje napięcie 13,2 V jednak
ładowania brak

Ja bym unikal odlaczania klemy przy pracujacym silniku, ale jak juz to
zrobiles, to miernik w tryb amperomierza, i zmierzyc prad ladowania
bezposrednio.

bo po paru odpaleniach i testach drugi aku też zaczął
wykazywac objawy niedoładowania.  Jako dziwny objaw zauwazyłem też że
kontrolka ładoawnia nie świeci się nawet po włączeniu zapłonu przed
zapaleniem. Silnik nie gasnie po odłączeniu klemy.

A jak zapalisz swiatla to tez nie gasnie ?

Czy pozostaje mi alternator czy coś jeszcze może być?

Od altka trzeba bedzie zaczac.
IMO - dioda/uzwojenie poszlo, i za maly prad daje.

No chyba ze sie szczotki skonczyly lub zaroweczka przepalila i
pracuje niewzbudzony .. ale to znow cos za dobrze pracuje, skoro
silnik nie gasnie.

J.

9 Data: Lipiec 06 2008 09:55:01
Temat: Re: Brak ładowania
Autor: Agent 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Sat, 5 Jul 2008 22:19:21 +0200,  Agent wrote:
No i miernik przy odłączonej klemie (i pracującym
sillniku) i podłączonym do niej mierniku wskazuje napięcie 13,2 V jednak
ładowania brak

Ja bym unikal odlaczania klemy przy pracujacym silniku, ale jak juz to
zrobiles, to miernik w tryb amperomierza, i zmierzyc prad ladowania
bezposrednio.

bo po paru odpaleniach i testach drugi aku też zaczął
wykazywac objawy niedoładowania.  Jako dziwny objaw zauwazyłem też że
kontrolka ładoawnia nie świeci się nawet po włączeniu zapłonu przed
zapaleniem. Silnik nie gasnie po odłączeniu klemy.

A jak zapalisz swiatla to tez nie gasnie ?

W zasadzie to nie sprawdzałem bez akumulatora ale jak napisałem w czasie jazdy wyładował się on juz tak mocno że po kolei zaczęły się odłączać wskaźniki na desce i wspomaganie zanikało (jest tylko elektryczne) a auto chodziło wtedy cały czas na światłach


No chyba ze sie szczotki skonczyly lub zaroweczka przepalila i
pracuje niewzbudzony .. ale to znow cos za dobrze pracuje, skoro
silnik nie gasnie.

Podczas grzebania raz jak zapaliłem silnik to było na odwrót tzn lapka ładowania paliła się cały czas i jak poszedłem zdjąć klemę to silnik natychmiast zgasł. Podłączyłem od nowa i kontrolka już się nie zapaliła ani jak silnik pracuje ani jak nie pracuje.

10 Data: Lipiec 07 2008 07:46:21
Temat: Re: Brak ładowania
Autor: Jackare 



Podczas grzebania raz jak zapaliłem silnik to było na odwrót tzn lapka ładowania paliła się cały czas i jak poszedłem zdjąć klemę to silnik natychmiast zgasł. Podłączyłem od nowa i kontrolka już się nie zapaliła ani jak silnik pracuje ani jak nie pracuje.

No to prawdopodobnie dopsułeś układ kontroli ładowania.
--
Jackare

11 Data: Lipiec 07 2008 07:57:51
Temat: Re: Brak ładowania
Autor: Agent 


Użytkownik "Jackare"  napisał w wiadomości



Podczas grzebania raz jak zapaliłem silnik to było na odwrót tzn lapka ładowania paliła się cały czas i jak poszedłem zdjąć klemę to silnik natychmiast zgasł. Podłączyłem od nowa i kontrolka już się nie zapaliła ani jak silnik pracuje ani jak nie pracuje.

No to prawdopodobnie dopsułeś układ kontroli ładowania.
--
Może tak z tym że ta kontrolka najepierw sie nie zapalała potem zapaliła i teraz znowu się nie zapala także jest tak jak na samym początku awarii. No nic dzis auto jedzie do elektryka i się okaże.
pozdrawiam

12 Data: Lipiec 07 2008 14:31:40
Temat: Re: Brak ładowania
Autor: Jakub Witkowski 

J.F. pisze:

zapaleniem. Silnik nie gasnie po odłączeniu klemy.

A jak zapalisz swiatla to tez nie gasnie ?

Chcesz mu naprawdę zaszkodzić? Wyłączenie świateł (albo innego dużego obciążenia)
przy odłączonym aku może spowodować duży "zrzutowy" skok napięcia alternatora.
Ale skoro alternator i tak niesprawny to pewnie instalacja przeżyje :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

13 Data: Lipiec 06 2008 09:37:00
Temat: Re: Brak ładowania
Autor: adamo 

Dziś podczas jazdy zaczęła siwcic mi sie kontrolka ABS, potem zaczęły
gasnąc wszystkie wskaźniki na desce (okresowo), potem zaczęło zanikac
wspomaganie. No ale jakoś dojechałem do domu. zgasiłem i jak chciałem
zapalić rozrusnik ledwo kręcił - ine zapalił. Założyłem aku od drugiego
auta i pojechałem do sklepu po miernik. No i miernik przy odłączonej
klemie (i pracującym sillniku) i podłączonym do niej mierniku wskazuje
napięcie 13,2 V jednak ładowania brak bo po paru odpaleniach i testach
drugi aku też zaczął wykazywac objawy niedoładowania.  Jako dziwny objaw
zauwazyłem też że kontrolka ładoawnia nie świeci się nawet po włączeniu
zapłonu przed zapaleniem. Silnik nie gasnie po odłączeniu klemy.
Bezpieczniki sprawdziłem. Czy pozostaje mi alternator czy coś jeszcze może
być? Auto to Honda Civic 1.7 CTDI 2002/2003. Dzięki za rady.


Przerabialem podobny temat w innym pojezdzie. Ladowanie powinno byc na
poziomie 14 - 14,5V, przez kontrolke przeplywa prad wzbudzajacy ladowanie
alternatora, moze tylko spalila sie zaroweczka ??

14 Data: Lipiec 06 2008 10:04:35
Temat: Re: Brak ładowania
Autor: J.F. 

On Sun, 6 Jul 2008 09:37:00 +0200,  adamo wrote:

No i miernik przy odłączonej
klemie (i pracującym sillniku) i podłączonym do niej mierniku wskazuje
napięcie 13,2 V

Przerabialem podobny temat w innym pojezdzie. Ladowanie powinno byc na
poziomie 14 - 14,5V,

Tylko ze to sie mierzy z akumulatorem w obwodzie, trudno powiedziec
jak to wyglada po odlaczeniu aku, gdy napiecie pulsuje.

przez kontrolke przeplywa prad wzbudzajacy ladowanie
alternatora, moze tylko spalila sie zaroweczka ??

Jego test pokazuje ze alternator cos tam jednak daje,
i to chyba nie tak malo w nowoczesnym dieslu - pompa w baku,
pompa wysokiego cisnienia, wtryskiwacze, komputer - stawiam na jakies
10A ..

J.

15 Data: Lipiec 07 2008 09:25:35
Temat: Re: Brak ładowania
Autor: Nex@pl 

adamo pisze:



Przerabialem podobny temat w innym pojezdzie. Ladowanie powinno byc na poziomie 14 - 14,5V, przez kontrolke przeplywa prad wzbudzajacy ladowanie alternatora, moze tylko spalila sie zaroweczka ??




Kontrolka wzbudzająca ładowanie już chyba dawno wyginęła - chyba nawet omegi B miały już alternator "samowzbudzający" i tak też jest w większości nowych aut.

16 Data: Lipiec 06 2008 13:05:29
Temat: Re: Brak ładowania
Autor: Michal chomik Lasota 

Agent pisze:

Witam,
Dziś podczas jazdy zaczęła siwcic mi sie kontrolka ABS, potem zaczęły gasnąc wszystkie wskaźniki na desce (okresowo), potem zaczęło zanikac wspomaganie. No ale jakoś dojechałem do domu. zgasiłem i jak chciałem zapalić rozrusnik ledwo kręcił - ine zapalił. Założyłem aku od drugiego auta i pojechałem do sklepu po miernik. No i miernik przy odłączonej klemie (i pracującym sillniku) i podłączonym do niej mierniku wskazuje napięcie 13,2 V jednak ładowania brak bo po paru odpaleniach i testach drugi aku też zaczął wykazywac objawy niedoładowania.  Jako dziwny objaw zauwazyłem też że kontrolka ładoawnia nie świeci się nawet po włączeniu zapłonu przed zapaleniem. Silnik nie gasnie po odłączeniu klemy. Bezpieczniki sprawdziłem. Czy pozostaje mi alternator czy coś jeszcze może być? Auto to Honda Civic 1.7 CTDI 2002/2003. Dzięki za rady.

Nie do konca cos takiego jak u Ciebie ale u mnie w kropce padla obudowa alternatora. Przejechane za jednym podejsciem jakies 800 km i nic sie nie stalo. Padlo jak auto psotalo dwa dni pod domem. Objaw - odpalic odpalil ale kontrolka ladowania nie zgasla, brak wspomagania, brak mozliwosci opuszczenia szyb. Po wymianie - wszystko dziala jak powinno.

--
Michal "chomik" Lasota | QTH - Warszawa
Auto: Herbert (Old ) / Densei EC 2002 / AT 2001 Turbo
Baza: Super Cheetah / CB Compact CB 30 / 1/2 fali
Na trasie: blekitny kropek #19

Brak ładowania



Grupy dyskusyjne