Brak ładowania
1 | Data: Lipiec 05 2008 22:19:21 |
Temat: Brak ładowania | |
Autor: Agent | Witam, 2 |
Data: Lipiec 05 2008 22:23:19 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Agent | Aha i powiedcie mi jeszcze czy regulator napięcia mam zintegrowany z alternatorem czy mam go gdzies indziej szukać? Gdzie? 3 |
Data: Lipiec 05 2008 22:51:22 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Piotr P | Agent pisze: Witam, Nie odłączaj klemy gdy silnik i alternator pracuje. Jeśli dobrze kojarzę (niech mnie inni poprawią) mogą polecieć diody prostownicze itd. Napięcie ładowania mierz mając podpięte klemy do akumulatora, sprawdź bez obciążenia i z pełnym typu światła, ogrzewania szyby itd. Piotr 4 |
Data: Lipiec 05 2008 23:18:28 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: yabba |
Witam, Sprawdź czy kontrolka od ładowania jest zwykłą żarówką czy tylko LED sterowanym przez komputer samochodu. yabba 5 |
Data: Lipiec 06 2008 01:44:57 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Maciek C | yabba wrote: Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości Jako dziwny objaw zauwazyłem też że kontrolka ładoawnia nie świeci się nawet po włączeniu zapłonu przed Hmm, miałem identyczną historię w primerze, też wszystko zgasło, kontrolka sie w ogole nie zapalała. Poleciały diody prostownicze w alternatorze, kosztowało mnie to 160zł za cały mostek i robociznę :) -- Pozdrawiam Maciej C 6 |
Data: Lipiec 06 2008 09:49:37 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Agent |
Sprawdź czy kontrolka od ładowania jest zwykłą żarówką czy tylko LEDNo dobra jak juz stwierdze ze to LED albo zarówka to co z tego wynika bo chyba zapomniało Ci się napisać :) 7 |
Data: Lipiec 08 2008 11:25:05 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: yabba |
W starszych samochodach przez kontrolkę ładowania (żarówkę) było podłączone uzwojenie wzbudzające w alternatorze. Gdy żarówka się przepalała, nie było ładowania. Jak jest w nowych skomputeryzowanych wynalazkach to nie wiem. Podejrzewam, że układ kontroli ładowania wystawia tylko sygnał do diody LED na desce. yabba 8 |
Data: Lipiec 06 2008 09:02:07 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: J.F. | On Sat, 5 Jul 2008 22:19:21 +0200, Agent wrote: No i miernik przy odłączonej klemie (i pracującym Ja bym unikal odlaczania klemy przy pracujacym silniku, ale jak juz to zrobiles, to miernik w tryb amperomierza, i zmierzyc prad ladowania bezposrednio. bo po paru odpaleniach i testach drugi aku też zaczął A jak zapalisz swiatla to tez nie gasnie ? Czy pozostaje mi alternator czy coś jeszcze może być? Od altka trzeba bedzie zaczac. IMO - dioda/uzwojenie poszlo, i za maly prad daje. No chyba ze sie szczotki skonczyly lub zaroweczka przepalila i pracuje niewzbudzony .. ale to znow cos za dobrze pracuje, skoro silnik nie gasnie. J. 9 |
Data: Lipiec 06 2008 09:55:01 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Agent |
On Sat, 5 Jul 2008 22:19:21 +0200, Agent wrote: W zasadzie to nie sprawdzałem bez akumulatora ale jak napisałem w czasie jazdy wyładował się on juz tak mocno że po kolei zaczęły się odłączać wskaźniki na desce i wspomaganie zanikało (jest tylko elektryczne) a auto chodziło wtedy cały czas na światłach No chyba ze sie szczotki skonczyly lub zaroweczka przepalila iPodczas grzebania raz jak zapaliłem silnik to było na odwrót tzn lapka ładowania paliła się cały czas i jak poszedłem zdjąć klemę to silnik natychmiast zgasł. Podłączyłem od nowa i kontrolka już się nie zapaliła ani jak silnik pracuje ani jak nie pracuje. 10 |
Data: Lipiec 07 2008 07:46:21 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Jackare |
Podczas grzebania raz jak zapaliłem silnik to było na odwrót tzn lapka ładowania paliła się cały czas i jak poszedłem zdjąć klemę to silnik natychmiast zgasł. Podłączyłem od nowa i kontrolka już się nie zapaliła ani jak silnik pracuje ani jak nie pracuje. No to prawdopodobnie dopsułeś układ kontroli ładowania. -- Jackare 11 |
Data: Lipiec 07 2008 07:57:51 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Agent |
Może tak z tym że ta kontrolka najepierw sie nie zapalała potem zapaliła i teraz znowu się nie zapala także jest tak jak na samym początku awarii. No nic dzis auto jedzie do elektryka i się okaże. pozdrawiam 12 |
Data: Lipiec 07 2008 14:31:40 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Jakub Witkowski | J.F. pisze: zapaleniem. Silnik nie gasnie po odłączeniu klemy. Chcesz mu naprawdę zaszkodzić? Wyłączenie świateł (albo innego dużego obciążenia) przy odłączonym aku może spowodować duży "zrzutowy" skok napięcia alternatora. Ale skoro alternator i tak niesprawny to pewnie instalacja przeżyje :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 13 |
Data: Lipiec 06 2008 09:37:00 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: adamo | Dziś podczas jazdy zaczęła siwcic mi sie kontrolka ABS, potem zaczęły Przerabialem podobny temat w innym pojezdzie. Ladowanie powinno byc na poziomie 14 - 14,5V, przez kontrolke przeplywa prad wzbudzajacy ladowanie alternatora, moze tylko spalila sie zaroweczka ?? 14 |
Data: Lipiec 06 2008 10:04:35 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: J.F. | On Sun, 6 Jul 2008 09:37:00 +0200, adamo wrote: No i miernik przy odłączonej Tylko ze to sie mierzy z akumulatorem w obwodzie, trudno powiedziec jak to wyglada po odlaczeniu aku, gdy napiecie pulsuje. przez kontrolke przeplywa prad wzbudzajacy ladowanie Jego test pokazuje ze alternator cos tam jednak daje, i to chyba nie tak malo w nowoczesnym dieslu - pompa w baku, pompa wysokiego cisnienia, wtryskiwacze, komputer - stawiam na jakies 10A .. J. 15 |
Data: Lipiec 07 2008 09:25:35 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Nex@pl | adamo pisze:
Kontrolka wzbudzająca ładowanie już chyba dawno wyginęła - chyba nawet omegi B miały już alternator "samowzbudzający" i tak też jest w większości nowych aut. 16 |
Data: Lipiec 06 2008 13:05:29 | Temat: Re: Brak ładowania | Autor: Michal chomik Lasota | Agent pisze: Witam, Nie do konca cos takiego jak u Ciebie ale u mnie w kropce padla obudowa alternatora. Przejechane za jednym podejsciem jakies 800 km i nic sie nie stalo. Padlo jak auto psotalo dwa dni pod domem. Objaw - odpalic odpalil ale kontrolka ladowania nie zgasla, brak wspomagania, brak mozliwosci opuszczenia szyb. Po wymianie - wszystko dziala jak powinno. -- Michal "chomik" Lasota | QTH - Warszawa Auto: Herbert (Old ) / Densei EC 2002 / AT 2001 Turbo Baza: Super Cheetah / CB Compact CB 30 / 1/2 fali Na trasie: blekitny kropek #19 |