Witam i od razu przepraszam, jeśli pytanie uznacie za idiotyczne :)
Potrzebuję kupić letnie opony 205/55/16, do szybszej (160 - 220 km/h) jazdy w trasach. Zależy mi na dobrej przyczepności, krótkiej drodze hamowania, małej podatności na aquaplaning no i trwałości. Ktoś polecił mi Bridgestone ER300, ale widzę, że pod tym symbolem sprzedawane są co najmniej dwa produkty: Turanza i Ecopia. Nie wiem czym się różnią.
Czy może lepiej coś innego?
I gdzie w Warszawie można je najkorzystniej kupić i zamontować?
MP-B
2 |
Data: Lipiec 03 2013 08:54:49 |
Temat: Re: Bridgestone? |
Autor: Axel |
wrote in message
Witam i od razu przepraszam, jeśli pytanie uznacie za idiotyczne :)
Potrzebuję kupić letnie opony 205/55/16, do szybszej (160 - 220 km/h)
jazdy w trasach. Zależy mi na dobrej przyczepności, krótkiej drodze
hamowania, małej podatności na aquaplaning no i trwałości. Ktoś polecił mi
Bridgestone ER300, ale widzę, że pod tym symbolem sprzedawane są co
najmniej dwa produkty: Turanza i Ecopia. Nie wiem czym się różnią. Czy
może lepiej coś innego?
Miałem fabrycznie montowane opony Turanza 215/55/16 i nie polecam. Bardzo
przeciętna opony, w dodatku dość droga.
--
Axel
3 |
Data: Lipiec 03 2013 00:18:56 | Temat: Re: Bridgestone? | Autor: Pablo Eldiablo |
Bridgestone Turanza nie polecam - mialem je w mocnej tylnonapedowce z przodu, na tylnej osi Dunlop SP Sport - i czesto zdarzalo sie, ze to przod(!) szybciej zrywal przyczepnosc na zakretach niz tyl...
Ostatnio zmienilem na GoodYear Efficientgrip i wydaja sie OK, ale za malo przejechalem na nich, zeby wyrokowac.
Moj rozmiar to 225/50
W dniu wtorek, 2 lipca 2013 21:41:31 UTC+2 użytkownik napisał:
Witam i od razu przepraszam, jeśli pytanie uznacie za idiotyczne :)
Potrzebuję kupić letnie opony 205/55/16, do szybszej (160 - 220 km/h) jazdy w trasach. Zależy mi na dobrej przyczepności, krótkiej drodze hamowania, małej podatności na aquaplaning no i trwałości. Ktoś polecił mi Bridgestone ER300, ale widzę, że pod tym symbolem sprzedawane są co najmniej dwa produkty: Turanza i Ecopia. Nie wiem czym się różnią.
Czy może lepiej coś innego?
I gdzie w Warszawie można je najkorzystniej kupić i zamontować?
MP-B
4 |
Data: Lipiec 03 2013 00:22:43 | Temat: Re: Bridgestone? | Autor: Pablo Eldiablo |
W dniu środa, 3 lipca 2013 09:18:56 UTC+2 użytkownik Pablo Eldiablo napisał:
[cut]
Sorry za topposting - pisze przez googlegroups i mi jakos dziwnie wyswietlilo okno edycji.. :(
pablo
5 |
Data: Lipiec 03 2013 10:06:36 | Temat: Re: Bridgestone? | Autor: Tengu |
W dniu 2013-07-03 09:18, Pablo Eldiablo pisze:
Bridgestone Turanza nie polecam - mialem je w mocnej tylnonapedowce z przodu, na tylnej osi Dunlop SP Sport - i czesto zdarzalo sie, ze to przod(!) szybciej zrywal przyczepnosc na zakretach niz tyl...
Ostatnio zmienilem na GoodYear Efficientgrip i wydaja sie OK, ale za malo przejechalem na nich, zeby wyrokowac.
Moj rozmiar to 225/50
Bo do mocniejszych wózków to są opony Potenza - Turanza czoło bieżnika mają wykonane z twardszej mieszanki - są za to bardziej trwałe - coś za coś.
--
Tengu
6 |
Data: Lipiec 03 2013 00:55:12 | Temat: Re: Bridgestone? | Autor: Jimiasty |
W dniu wtorek, 2 lipca 2013 21:41:31 UTC+2 użytkownik napisał:
Ktoś polecił mi Bridgestone ER300, ale widzę, że pod tym symbolem sprzedawane są co najmniej dwa produkty: Turanza i Ecopia. Nie wiem czym się różnią.
Mam aktualnie er300 i raczej bym ich nie polecil do ostrzejszej jazdy. Sa za miekkie. Ecopia to prawdopodobnie jakis pseudoekologiczny wytwor czyt. kiepscizna.
--
Pozdr.
Jimiasty
7 |
Data: Lipiec 03 2013 10:31:21 | Temat: Re: Bridgestone? | Autor: Tengu |
W dniu 2013-07-03 09:55, Jimiasty pisze:
W dniu wtorek, 2 lipca 2013 21:41:31 UTC+2 użytkownik napisał:
Ktoś polecił mi Bridgestone ER300, ale widzę, że pod tym symbolem sprzedawane są co najmniej dwa produkty: Turanza i Ecopia. Nie wiem czym się różnią.
Mam aktualnie er300 i raczej bym ich nie polecil do ostrzejszej jazdy. Sa za miekkie. Ecopia to prawdopodobnie jakis pseudoekologiczny wytwor czyt. kiepscizna.
Miałem wcześniejszy model ER30 (kupione razem z samochodem) - te miały piekielnie sztywne boki ale też twarde czoło bieżnika - komfort podróżowania niski a w zakrętach niepewne. Teraz mam Turanza T001 (następca ER300) - te są znacznie bardziej komfortowe i naprawdę niezłe w zakrętach - przyczepność mniejsza niż w oponach wyczynowych ale są za to bardzo przewidywalne. W tych oponach duże znaczenie mają felgi - na fabrycznych trochę pływały na wejściu w zakręt ale wystarczyło zwiększyć szerokość felg o 0,5 cala i jest dużo lepiej. Tak czy siak - do agresywnej jazdy lepsze będą Bridgestone Potenza.
--
Tengu
8 |
Data: Lipiec 03 2013 10:12:30 | Temat: Re: Bridgestone? | Autor: Tengu |
W dniu 2013-07-02 21:41, pisze:
Witam i od razu przepraszam, jeśli pytanie uznacie za idiotyczne :)
Potrzebuję kupić letnie opony 205/55/16, do szybszej (160 - 220 km/h) jazdy w trasach. Zależy mi na dobrej przyczepności, krótkiej drodze hamowania, małej podatności na aquaplaning no i trwałości. Ktoś polecił mi Bridgestone ER300, ale widzę, że pod tym symbolem sprzedawane są co najmniej dwa produkty: Turanza i Ecopia. Nie wiem czym się różnią.
Czy może lepiej coś innego?
I gdzie w Warszawie można je najkorzystniej kupić i zamontować?
MP-B
Ecopia - opony o obniżonych oporach toczenia
Turanza - czoło bieżnika z twardszej mieszanki, boki opony stosunkowo miękkie
Potenza - odwrotnie niż Turanza - do szybszego samochodu, te będą lepsze
--
Tengu
| | | | | | |