[CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
1 | Data: Maj 17 2012 17:11:56 |
Temat: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | |
Autor: Czeslawek | Witam, 2 |
Data: Maj 17 2012 15:19:33 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: masti | Dnia piÄknego Thu, 17 May 2012 17:11:56 +0200 osobnik zwany Czeslawek Witam, w ramach równego traktowania należy podnieĹ dopuszczalnÄ prÄdkoć ciÄżarówek do poziomu osobowych, wprowadziÄ winiety dla osobówek + Viatolle, pozwoliÄ każdemu na instalacjÄ kogutów i możliwoć jazdy w eskorcie BOR -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 3 |
Data: Maj 17 2012 17:33:52 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Czeslawek | W dniu 2012-05-17 17:19, masti pisze: w ramach równego traktowania należy podnieś dopuszczalną prędkość Popieram. wprowadzić winiety dla osobówek + Jestem całkowicie przeciwny takiemu rozwiązaniu. W mojej ocenie to zupełnie niepotrzebny podatek. Ciężarówki też płacą podatek drogowy. Z drugiej strony ciekawe czemu autobusy miejskie nie mają takich opłat? pozwolić każdemu na instalację kogutów i możliwość jazdy w Jestem całkowicie przeciwny takiemu rozwiązaniu. Uprzywilejowane powinny być tylko karetki pogotowia, straż pożarna, policja. Sam czasami troszkę poprzeszkadzam BOR jak jadą na sygnale. Kiedyś asystent kierowcy nawet pokazał mi środkowy palec u ręki :) -- Pozdrawiam, Czesławek 4 |
Data: Maj 17 2012 17:59:30 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Budzik | Osobnik posiadający mail napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: w ramach równego traktowania należy podnieś dopuszczalną prędkość [...] O takich sytuacjach mówi się, że nawet jakby ironia staneła za tobą i kopnęła cię w tyłek to i tak byś się nie zorientował... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie ma nieprzerwanie wzrastać." Alfred Hitchcock 5 |
Data: Maj 17 2012 18:38:53 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: maruda | W dniu 2012-05-17 17:19, masti pisze: Dnia piÄknego Thu, 17 May 2012 17:11:56 +0200 osobnik zwany Czeslawek A nie proĹciej zlikwidowaÄ buspasy, ograniczenia prÄdkoĹci, viatole, koguty i BOR? A jaka oszczÄdnoć! -- DziÄkujÄ. Pozdrawiam Ten Maruda 6 |
Data: Maj 17 2012 18:53:41 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: m | W dniu 17.05.2012 18:38, maruda pisze: W dniu 2012-05-17 17:19, masti pisze: Ba, zlikwidujmy drogi. To dopiero bÄdzie oszczÄdnoć. p. m. 7 |
Data: Maj 18 2012 07:48:27 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 17.05.2012 18:38, maruda pisze: A nie proĹciej zlikwidowaÄ buspasy, ograniczenia prÄdkoĹci, viatole, BÄdÄ radykalny: zlikwidowaÄ drogi! Przecież wiadomo, że wypadki drogowe sÄ na drogach... Zaraz bÄdzie bezpieczniej! 8 |
Data: Maj 18 2012 12:40:33 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: WW | W dniu 2012-05-18 07:48, Andrzej Lawa pisze:
Dlaczego tak radykalnie? Skoro wiadomo, że pijani powodują na drogach 10% wypadków, to zabrońmy jeździć po nich trzeźwym! Ilość wypadków spadnie o 90%. :-P Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 9 |
Data: Maj 18 2012 11:23:15 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: kamil | On 17/05/2012 17:38, maruda wrote: W dniu 2012-05-17 17:19, masti pisze: I dać każdemu po swetrze w romby! -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 10 |
Data: Maj 17 2012 18:59:26 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: jerzu | On Thu, 17 May 2012 15:19:33 +0000 (UTC), masti wrote: wprowadzić winiety dla osobówek Winiet już nie ma. Od 1 lipca 2011. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 11 |
Data: Maj 18 2012 19:17:51 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: John KoĹalsky |
...wprowadziÄ winiety dla osobówek + Narusza prawo do prywatnoĹci 12 |
Data: Maj 18 2012 19:53:28 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie o bywateli | Autor: maruda | W dniu 2012-05-18 19:17, John Kołalsky pisze:
Za dwa lata bÄdziesz miał viatole w prywatnych osobówkach i co im zrobisz? Wyjedziesz na Tonga? -- DziÄkujÄ. Pozdrawiam Ten Maruda 13 |
Data: Maj 20 2012 21:47:05 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: John KoĹalsky |
...wprowadziÄ winiety dla osobówek + Jak dzisiaj na to pozwolisz to jutro na pewno bÄdziesz miał. A tak to jeszcze siÄ okaże. 14 |
Data: Maj 18 2012 19:56:53 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: masti | Dnia piÄknego Fri, 18 May 2012 19:17:51 +0200 osobnik zwany John Kołalsky Użytkownik "masti" a w jaki to sposób? -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 15 |
Data: Maj 20 2012 21:49:59 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: John KoĹalsky |
A jak używaÄ via... bez utraty prywatnoĹci ? 16 |
Data: Maj 21 2012 08:29:53 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: masti | Dnia piÄknego Sun, 20 May 2012 21:49:59 +0200 osobnik zwany John Kołalsky Użytkownik "masti" telefon też narusza? -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 17 |
Data: Maj 21 2012 12:47:42 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Gotfryd Smolik news | On Mon, 21 May 2012, masti wrote: Dnia pięknego Sun, 20 May 2012 21:49:59 +0200 osobnik zwany John Kołalsky Oczywiscie. Tylko nie ma nakazu niewyłacznia telefonów, jak ktos godzi się na niewyłaczanie, to z reguły działa to tak że jemu za to płaca, w tym "za utratę prywatnosci", a nie tak, że on musi płacic za to że nie ma prawa wyłaczać :P Przecież to zaczyna przypominać sprawę uprzatania sniegu: najpierw państwo po dobroci tłumaczy obywatelom: "wicie rozumicie, państwo jest wam potrzebne, żeby różne społecznie potrzebne rzeczy wam zrobić, musicie płacić podatki". A potem państwo mówi "a teraz będziecie płacić podatki na to, żebymy was pilnowali, żebyscie sami sprzatneli ten snieg, do tego zapiszemy że my mamy go wywozic, ale nic nam nie zrobicie jak nie wywieziemy" :P pzdr, Gotfryd 18 |
Data: Maj 21 2012 17:48:10 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: John KoĹalsky |
Wymóg rejestracji narusza 19 |
Data: Maj 23 2012 11:44:03 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 21 May 2012 17:48:10 +0200 osobnik zwany John Kołalsky Użytkownik "masti" używanie internetu też -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 20 |
Data: Maj 17 2012 17:43:38 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: MarlonB |
Witam,[...] Czy poparlibyście zaskarżenie rozwiązania buspasów?? No bo to jest sprawiedliwość społeczna (nie mylić ze sprawiedliwośćią!), aby pieszy i kierowca mieli po równo wygodnie. Nie chodzi tu o sens, a robienie dobrze wyborcom. Socjalizm rządzi się pewnymi zasadami i trzeba je zaakceptować. Możesz zaskarżyć, ale na co liczysz? Bo ja bym najchętnie w ogóle nie wspierał państwowej komunikacji, oświaty, rolnictwa, gospodarki, kultury, służby zdrowia, ale wiadomo, że tak sie nie stanie... Pozdro. M. 21 |
Data: Maj 18 2012 11:24:41 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: kamil | On 17/05/2012 16:43, MarlonB wrote:
Socjalizm? Chłopie, w jakim świecie ty żyjesz? Możesz zaskarżyć, ale na co liczysz? Bo ja bym najchętnie w ogóle nie Hehe, darmowa oświata była dobra, dopóki sam z niej korzystałeś, a teraz szkoda pieniędzy. Czwartek, a ty już pijany. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 22 |
Data: Maj 20 2012 14:38:04 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: janusz_kk1 | Dnia 18-05-2012 o 12:24:41 kamil napisał(a): On 17/05/2012 16:43, MarlonB wrote:To ty siÄ obudź, socjalizm jest wkoło na całego, kapitalizm to masz w chinach, no może trochÄ w usa. -- Pozdr JanuszK 23 |
Data: Maj 21 2012 08:49:38 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Marek Dyjor | janusz_kk1 wrote: Dnia 18-05-2012 o 12:24:41 kamil napisał(a): jeĹli to co jest w Chinach jest wg ciebie kapitalizmem to bardzo dziÄkujÄ... kolejny pożyteczny idiota 24 |
Data: Maj 21 2012 11:45:28 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: MarlonB |
On 17/05/2012 16:43, MarlonB wrote: Decydują za ciebie pod przymusem kto dostanie twoje pieniądze? Tak? To jest socjalizm. Jeśli nie, to daj adres gdzie ty żyjesz :) Możesz zaskarżyć, ale na co liczysz? Bo ja bym najchętnie w ogóle nie yyyy darmowa? Tzn nauczyciel za darmo pracuje? Na takie "darmo" mnie nie stać po prostu, za biedny jestem i wole płacić, aby taniej było :) Takie to paradoksy Panie :) Policz se ile kosztuje utrzymanie studenta :) Ale nie rób tego na trzeźwo :)) Pomyśl ilu jest ludzi, którzy niczym sie nie interesują, ale idą na studia bo "darmo". A wszyscy my na nich płacimy, czy studia sie robi czy nie. To jest sprawiedliwość społeczna, kiedy rodzina ze wsi nie ma co jeść, ale musi wyskrobać sianko dla gośćia z dużego miasta, który to se zrobi politologie, aby mgr'er przed kumplami sie pochwalić :) Bardzo sprytny system... taki dobry, opiekuńczy i sprawiedliwy. Dzięki niemu wszystkim nam Polakom żyje się cudownie i wszystko jest darmo!
na trzeźwo tego znieść sie nie da.... M. 25 |
Data: Maj 21 2012 14:37:26 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Iguan_007 | On Monday, May 21, 2012 7:45:28 PM UTC+10, MarlonB wrote: > Przepisane z ulotki pewnej malej partii? W kazdym systemie placisz podatki. Czy bedzie to sredniowieczna danina czy wspolczesny podatek, samo placenie to za malo zeby okreslic w jakim systemie ktos zyje. Pozdrawiam, Iguan -- -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- 26 |
Data: Maj 17 2012 17:52:26 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Shrek | On 2012-05-17 17:11, Czeslawek wrote: Jak myślicie czy z podatku drogowego płaconego przez uprzywilejowanych Nie. Jak myślicie dlaczego uprzywilejowani kierowcy, z których część Bo są lepszym rozwiązanem jeśli chodzi o przepustowość. Czy ktoś z Was słyszał kiedyś o próbie zaskarżenia rozwiązania buspasów Nie. Czy poparlibyście zaskarżenie rozwiązania buspasów?? Nie. Natomiast to o czym prawdopodobnie (bo nie klikałem) piszesz jest zwykłym kurewstwem i nie żadnym buspasem a UEFApasem. Shrek. 27 |
Data: Maj 17 2012 18:04:44 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
Jak myślicie dlaczego uprzywilejowani kierowcy, z których część A od kiedy przepustowość to najważniejszy cel istnienia świata? Podam przykład - niby inteligentna sygnalizacja podwyższa przepustowość danego skrzyżowania, ale za chińskiego boga nie jest to rozwiązanie lepsze od zwykłej zielonej fali. Wręcz przeciwnie - to jest rozwiązanie najgorsze z możliwych, skutkujące czerwoną falą gdzie tylko się da. 28 |
Data: Maj 17 2012 18:19:07 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Shrek | On 2012-05-17 18:04, Cavallino wrote: Bo są lepszym rozwiązanem jeśli chodzi o przepustowość. Od razu świata. Ale od wtedy gdy przepustowość jest wyczerpana, a z jedej strony rzeki na drugą chce się przedostać określona ilość ludzi w określonym czasie to właśnie przepustowość staje się niejako najważniejsza. O tym, że nie ma fizycznej możliwości żeby każdy dojeżdzał do centrum samochodem nie ma już co wspominać, bo miejsce konieczne do zaparkowania bryki to mniej więcej dwa razy tyle co miejsce na osobę w biurowcu. A biurowce w centrum mają to do siebie, że nie są dwa razy głębsze niż wyższe. Wiec dodatkowo autobus ma tą zaletę, że nie trzeba go na osiem godzin parkować przed pracą. Podam przykład - niby inteligentna sygnalizacja podwyższa przepustowość Jak sobie liczysz jedno skrzyżowanie to niewykluczone i prawdopodobne. Jednak w miastach z jednym skrzyżowaniem nie ma buspasów. Shrek. 29 |
Data: Maj 17 2012 20:10:20 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, Wiec dodatkowo autobus ma tą zaletę, że nie Ale nie jedzie tam gdzie trzeba i wtedy jak trzeba. Do tego jest drozszy niz przejazd samochodem, znacznie wolniejszy, niewygodny, duszny i trudno przewiesc cos wiekszego. W miescie takim jak nasze jako taki sens ma wylacznie metro - dosyc czesto jezdzi, zabiera tylu ludzi, co kilka autobusow i zwykle nie stoi na swiatlach. Tyle, ze tych linii powinno byc kilka, a nie 1. No ale jesli z okazji budowy 2 linii zamyka sie most, ktorym to metro jezdzic nie bedzie, to przy budowie 5 linii zamkneliby chyba przejscia graniczne. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com 30 |
Data: Maj 17 2012 21:01:51 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Shrek | On 2012-05-17 20:10, Pawel "O'Pajak" wrote: Powitanko, Bez przesady. Pod drzwi nie, ale w DC jednak daje radę. Do tego jest drozszy Chyba, że służbowym. Ale to przestępstwo skarbowe;) znacznie wolniejszy, niewygodny, duszny i Tu masz rację. W miescie takim jak nasze jako taki sens ma wylacznie metro - dosyc Tu też masz częściowo rację, ale tylko częściowo, bo równie dobrze mógłbyś powiedzieć, że rację bytu mają tylko teleporty;) Ale to jakby nie w temacie, czemu KM ma być uprzywilejowana. BTW, sam jeżdzę samochodem (lub rowerem jak ładna pogoda), ale uważam, że KM powinna być maksymalnie w ramach zdrowego rozsądku uprzywilejowana. Buspasy mieszczą się dla mnie w ramach zdrowego rozsądku. Mogliby się jeszcze poważnie wziąć za uprzywilejowanie tramwajów i wywalić co drugi, trzeci przystanek. Niestety samochód w centrum to ślepa uliczka. Mieszkam, na zadupiu, pracuje na zadupiu, więc jakoś się sprawdza, mimo, że codziewnie muszę się przez tunele pod Zachodnim przebić. Parę razy sprawdzałem samochód jak pracowałem w centrum - nie sprawdza się, chyba że poza szczytem. Lepiej KM lub jeśli muszę to taksówką. Shrek. 31 |
Data: Maj 17 2012 21:05:47 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: 'Tom N' | Shrek w On 2012-05-17 20:10, Pawel "O'Pajak" wrote: Chyba, że służbowym. Ale to przestępstwo skarbowe;) Rozwiń proszę temat przestępstwa. CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo -- Tomasz Nycz 32 |
Data: Maj 18 2012 06:23:45 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Shrek | On 2012-05-17 21:05, 'Tom N' wrote: Shrek Użytek prywatny liczy się jako dochod i powinien być od niego odprowadzony podatek. Shrek. 33 |
Data: Maj 18 2012 11:55:05 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Gotfryd Smolik news | On Fri, 18 May 2012, Shrek wrote: On 2012-05-17 21:05, 'Tom N' wrote: To prawda, ale do przestępstwa jeszcze daleko. Po pierwsze, kwota raczej kwalifikuje do wykroczenia. Po drugie, nikt nie wspomniał o fakcie że tak użyczonego samochodu pracodawca nie wlicza (w tej czesci) w koszty oraz nie zapomina doliczac pracownikowi dochody z nieodpłatnych swiadczeń do wynagrodzenia. I w zupełnosci się zgadzam, że "praktyczna praktyka" jest własnie taka jak sugerujesz w soim tekscie :) co w niczym nie uchybia faktowi iż bez wyraznego zastrzeżenia propozycja karania to pomówienie ;) (zreszta podobnie jak z przekraczaniem prędkosci, zdziwiłbym się jakby wykrywalnosc liczona per pojazd per przecznica przekroczyła procent z procentu, ale to nie powód do zakładania że każdy i w każdej chwili przekracza dopuszczalna prędkosc) pzdr, Gotfryd 34 |
Data: Maj 18 2012 14:41:43 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Shrek | On 2012-05-18 11:55, Gotfryd Smolik news wrote: Rozwiń proszę temat przestępstwa. Racja. Po drugie, nikt nie wspomniał o fakcie że tak użyczonego samochodu I tak wyjdzie taniej. I w zupełnosci się zgadzam, że "praktyczna praktyka" jest własnie taka ;) Jak komuś wychodzi, że samochodem taniej, to innej możliwości specjalnie nie ma;) Shrek. 35 |
Data: Maj 17 2012 22:08:10 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Pawel "O'Pajak" |
Bez przesady. Pod drzwi nie, ale w DC jednak daje radę. Jak mieszkalem na Ursynowie, to 1 raz probowalem dojechac do roboty autobusem. Ghandi->Wlodarzewska, dojechalem... duzo starszy;-) Wtedy akurat wyjatkowo nie musialem niczego przewozic. Ba, nawet dojazd Ursynow->Galeria Mokotow jest/byl upierdliwy, a to pare km zaledwie. Po prostu autobusy sa niewydolne. Buspasy to juz szczegolne kurewstwo, calodobowe to juz wylacznie przejaw zlosliwosci. Czy kierowcy samochodow to jakas nizsza rasa ludzka? Dla przyjemnosci raczej nikt samochodem nie jezdzi. Przyjemnosc to moze byc jechanie kabrioletem z blondyneczka i innymi ladnymi widokami, ale na Boga nie jechanie w Warszawie co rusz stajac bezradnie wobec jakiegos wynalazku Galasa. Ludzie jezdza, bo musza. Pracuja, spiesza sie do pracy, zeby zarobic na tego pieprzonego Galasa, HGW i cos kolo 7000 tys innych urzedasow Ratusza. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com 36 |
Data: Maj 17 2012 23:22:26 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: KRZYZAK | Dnia Thu, 17 May 2012 22:08:10 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a): Dla przyjemnosci raczej nikt Skoro nie jezdzisz dla przyjemnosci, to pewnie bez problemu zaplacisz 10zl za wjazd do centrum. -- usenet jest dla mieczakow #pregierz - najlepszy kanal wsrod mezczyzn (irc.freenode.net) 37 |
Data: Maj 18 2012 00:17:44 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Pawel "O'Pajak" |
Skoro nie jezdzisz dla przyjemnosci, to pewnie bez problemu zaplacisz 10zl Wybacz, ale zupelnie nie rozumiem Twoich wnioskow ani Twojego toku rozumowania. Ludzie jezdzacy autobusem jezdza dla przyjemnosci? Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com 38 |
Data: Maj 18 2012 14:58:58 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: KRZYZAK | Dnia Fri, 18 May 2012 00:17:44 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a): Wybacz, ale zupelnie nie rozumiem Twoich wnioskow ani Twojego toku Nie, i dlatego za to placa. Czego nie rozumiesz? -- usenet jest dla mieczakow #pregierz - najlepszy kanal wsrod mezczyzn (irc.freenode.net) 39 |
Data: Maj 18 2012 15:43:07 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, Nie, i dlatego za to placa. Jak kazdy, moj samochod tez nie jest na zagiel i place VAT, akcyze, oplate paliwowa, za parkowanie i jeszcze dodatek w postaci oplaty za samo paliwo. Czego nie rozumiesz? Nie rozumiem Twojego stwierdzenia, ze skoro jezdze samochodem, to bez problemu zaplace 10zl za wjazd do centrum. Rownie dobrze moglbys napisac, ze skoro nosze brazowe buty, to pewnie mam akwarium. Nie rozumiem, dalczego narzedzie pracy i dochodu dla HGW&Co ma byc jeszcze bardziej opodatkowane. Czemu nie wprowadzic np. oplaty za wejscie do centrum z reklamowka, albo pasazerow autobusow patracych przez okna. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com 40 |
Data: Maj 18 2012 14:44:56 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: kamil | On 18/05/2012 14:43, Pawel "O'Pajak" wrote: Powitanko, Pieszy z reklamówką nie powoduje korków, nie zasmradza powietrza, nie zajmuje miejsca parkingowego, nie zastawia trawników, nie hałasuje pod oknami, powodów sporo się znajdzie. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 41 |
Data: Maj 18 2012 16:25:14 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Krzysiek Kielczewski | Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.misc.samochody.] On 18/05/2012 14:43, Pawel "O'Pajak" wrote: Chyba nigdy żula nie widziałeś... Krzysiek Kiełczewski 42 |
Data: Maj 18 2012 15:36:05 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: kamil | On 18/05/2012 15:25, Krzysiek Kielczewski wrote: Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.misc.samochody.] Bo w centrum same śmierdzące moczem żule chodzą na spacery.. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 43 |
Data: Maj 18 2012 21:04:51 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: KRZYZAK | Dnia Fri, 18 May 2012 15:43:07 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a): Nie, i dlatego za to placa. To placa wszyscy, rowniez ci, co nie wjezdzaja do centrum miasta. Nie rozumiem Twojego stwierdzenia, ze skoro jezdze samochodem, to bez Nie wiem, czy bez problemu. Po prostu innego sposobu na odkorkowanie miasta nie ma. Poszerzenie ulic i wybudowanie pietrowych parkingow nic nie da, bo zostanie natychmiast skompensowane przez nowych chetnych. Po miescie jezdza samochody osobowe wiozace na 4 miejscach powietrze. Przy takiej symboliczne oplacie do centrum wjezdzaliby Ci, ktorzy tego potrzebuja i wtedy poruszaliby sie duzo sprawniej. Tak samo sprawniej moglyby sie poruszac autobusy. A w tej chwili jest bledne kolo -- usenet jest dla mieczakow #pregierz - najlepszy kanal wsrod mezczyzn (irc.freenode.net) 44 |
Data: Maj 18 2012 00:18:26 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Krzysiek Kielczewski | Dnia 17.05.2012 Pawel "O'Pajak" napisał/a:
Wszystko zależy od trasy. Ja właśnie zmieniłem pracę i z samochodu przesiadłem się do tramwaju: szybciej, jeżdżę mało zatłoczoną linią, no i finansowo wychodzi kilka-kilkanaście razy taniej. Po prostu autobusy sa niewydolne. Jak policzysz, że daną drogą trzeba przewieźć w godzinach szczytu jakąś tam ilość osób to samochody niestety odpadają w przedbiegach. Buspasy to juz szczegolne Z moich obserwacji wynika, że powinny być dwu-trzygodzinne. Czy kierowcy Trochę się rozpędziłeś z ilością urzędników :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 45 |
Data: Maj 18 2012 02:06:08 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, Trochę się rozpędziłeś z ilością urzędników :) Nie przesadzilem, tylko niedokladnie podalem. Jest ich 7600. http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/566688,znow_wiecej_urzednikow_rosna_pensje_oraz_zatrudnienie_w_urzedach_gmin_i_miast.html Jeszcze dokladniej, to nie urzednikow, a etatow, ale czy to cos zmienia? Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com 46 |
Data: Maj 18 2012 07:39:45 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Grejon | W dniu 2012-05-18 02:06, Pawel "O'Pajak" pisze: Powitanko, 7000 tys. to 7 milionów. Jakieś 3 razy więcej niż mieszkańców Warszawy :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi 47 |
Data: Maj 18 2012 09:44:19 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Krzysiek Kielczewski | Dnia 18.05.2012 Pawel "O'Pajak" napisał/a: Powitanko, Przesadziłeś, nie napisałeś "około 7000" tylko "cos kolo 7000 tys". To tysiąc razy więcej :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 48 |
Data: Maj 18 2012 15:46:38 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, Przesadziłeś, nie napisałeś "około 7000" tylko "cos kolo 7000 tys". Racja, tak sie ta zaraza mnozy, ze az mi sie rozmnozyla;-) Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com 49 |
Data: Maj 18 2012 10:04:02 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Grejon | W dniu 2012-05-18 00:18, Krzysiek Kielczewski pisze: Dnia 17.05.2012 Pawel napisał/a: Buspasy to juz szczegolne Pomijając to, buspasy miałyby sens, gdyby były sensownie zaprojektowane. Przykłady z Warszawy - dlaczego na wlocie z Wału M. na Trasę Łazienkowską nie ma lustra, które ułatwiłoby obserwację buspasa (jest tylko jebitny świecący znak STOP)? Dlaczego na takiej Górczewskiej w stronę centrum z buspasa nawet poza godzinami jego obowiązywania można skręcić tylko w prawo (technicznie nie ma przeszkód, żeby jechac prosto, pas jest kontynuowany za skrzyżowaniem). No i dlaczego autobusy prywatnych przewoźników nie korzystają z bus-pasów? -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi 50 |
Data: Maj 18 2012 10:32:44 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Krzysiek Kielczewski | Dnia 18.05.2012 Grejon napisał/a: W dniu 2012-05-18 00:18, Krzysiek Kielczewski pisze: Szkoda, że tam rozbiegówki nie dobudowali. (a o brak lustra to Galasa pytaj, nie mnie). Dlaczego na takiej Górczewskiej w Nie wiem czy dałoby się to prawidłowo oznakować. No i dlaczego autobusy Korzystają. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 51 |
Data: Maj 18 2012 10:42:17 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Grejon | W dniu 2012-05-18 10:32, Krzysiek Kielczewski pisze: Dnia 18.05.2012 napisał/a: Tam rozbiegówka została chyba zabudowana po wytyczeniu buspasa :) Dlaczego na takiej Górczewskiej w Nie wiem czy dałoby się to prawidłowo oznakować. No jak to? Mamy takiego genialnego inżyniera ruchu przecież :) No i dlaczego autobusy Nie wszyscy niestety. Częściej widzę "prywaciarza" na normalnym pasie niż buspasie. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi 52 |
Data: Maj 18 2012 12:00:27 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Krzysiek Kielczewski | Dnia 18.05.2012 Grejon napisał/a: Pomijając to, buspasy miałyby sens, gdyby były sensownie zaprojektowane. Przecież tam nie ma rozbiegówki... Dlaczego na takiej Górczewskiej w Mogliby go gdzieś awansować... No i dlaczego autobusy Raczej wszyscy, którzy spełniają warunki. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 53 |
Data: Maj 18 2012 12:55:45 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Grejon | W dniu 2012-05-18 12:00, Krzysiek Kielczewski pisze: Dnia 18.05.2012 napisał/a: No właśnie mówię - nie ma, bo została zamurowana po wytyczeniu bus-pasa. Chociaż to co było wcześniej trudno było nazwać rozbiegówką, raczej po prostu dodatkowy pas. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi 54 |
Data: Maj 18 2012 14:43:35 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Shrek | On 2012-05-18 12:55, Grejon wrote: Przecież tam nie ma rozbiegówki... Wcześniej też nie było. Tak jak piszesz, pas zaczynający się przed dojazdem ciężko nazwać rozbiegówką:) Shrek. 55 |
Data: Maj 18 2012 15:46:40 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Grejon | W dniu 2012-05-18 14:43, Shrek pisze: On 2012-05-18 12:55, Grejon wrote: Tak czy siak, przed wyznaczeniem bus-pasa łatwiej było się wbić na TŁ bez zajeżdżania komuś drogi. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi 56 |
Data: Maj 18 2012 15:52:03 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Krzysiek Kielczewski | Dnia 18.05.2012 Shrek napisał/a:
Powoli. Najpierw rozbiegówki nie było, i to przez wiele lat. Potem po jakichś kolejnych wypadkach postawili betonowe klocki z jednej strony zwężające ulicę do dwóch pasów, a z drugiej strony osłaniające nowo powstałą rozbiegówkę. Teraz te kloce zdjęli i mamy buspasy. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 57 |
Data: Maj 18 2012 16:21:36 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Shrek | On 2012-05-18 15:52, Krzysiek Kielczewski wrote: Powoli. Najpierw rozbiegówki nie było, i to przez wiele lat. Potem po Rozbiegujesz się 50m buspasem i nikt nie ma pretensji. No chyba, że ktoś nie widzi autobusów;) Wiem, trochę "przepisowo" naciągane, ale piszemy chyba o praktyce, a nie teorii. Shrek. 58 |
Data: Maj 18 2012 16:27:33 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Shrek | On 2012-05-18 16:21, Shrek wrote: On 2012-05-18 15:52, Krzysiek Kielczewski wrote: Spojrzałem na google maps -nawet przepisowo nie ma problemu - buspas jest rozbiegówką. Przecież autobusy nie szpilki, i raczej nie ma problemów z ich zauważeniem? Shrek. 59 |
Data: Maj 18 2012 17:02:04 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Krzysiek Kielczewski | Dnia 18.05.2012 Shrek napisał/a: On 2012-05-18 15:52, Krzysiek Kielczewski wrote: W praktyce to tym buspasem jeżdżą również taksówki, motocykliści, karetki, policja i całkiem liczne grono "niezauważylisiów". Krzysiek Kiełczewski 60 |
Data: Maj 18 2012 06:25:56 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Shrek | On 2012-05-17 22:08, Pawel "O'Pajak" wrote: Bez przesady. Pod drzwi nie, ale w DC jednak daje radę. No ale jeżdzą;) Czy kierowcy A niby czemu tak twierdzisz? Shrek. 61 |
Data: Maj 18 2012 07:50:33 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
Do tego jest drozszy Dojazd służbowym samochodem do pracy to przestępstwo skarbowe? 62 |
Data: Maj 18 2012 14:44:35 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Shrek | On 2012-05-18 07:50, Cavallino wrote:
Wykroczenie. Chyba, że płacisz podatek, ale wtedy to już taniej nie będzie. Shrek. 63 |
Data: Maj 18 2012 19:33:09 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
On 2012-05-18 07:50, Cavallino wrote: Uzasadnij. 64 |
Data: Maj 19 2012 01:07:34 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Gotfryd Smolik news | On Fri, 18 May 2012, Cavallino wrote: Użytkownik "Shrek" napisał Ale wyciałes dosć istotny kawałek: "chyba, że płacisz podatek". Celem objasnienia: tylko i wyłacznie użytkowanie zbiorkomu uprawnia do doliczenia wydatków na dojazd do pracy do kosztów uzyskania, i to pod warunkiem że przekracza ryczałt o którym niżej. Każda inna forma jest sprawa pracownika, ma ryczałtowe koszty uzyskania w których ma się "zmiescic" i tyle. Użytkowanie czyjegos samochodu stanowi zas "nieodpłatne swiadczenie", od którego należy się podatek. No i danie do takiego użytkowania nie uprawnia do zaliczenia w koszty dajacego (bo nie służy uzyskiwaniu przychodu). Sytuacji nie pograża ostatecznie podatek VAT tylko dlatego, że już wczesniej (przy zakupie) nie było wolno odliczyć VAT od paliwa do "osobówki", więc nie ma potrzeby doliczania. Ale od "gołego użyczenia samochodu" (bez paliwa) już się należy... pzdr, Gotfryd 65 |
Data: Maj 19 2012 09:01:58 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
On Fri, 18 May 2012, Cavallino wrote: Nie był istotny - słowo klucz "do pracy". Taka sama jazda służbowa jak każda inna, zwłaszcza jeśli się sensownie umowę skonstruuje. 66 |
Data: Maj 19 2012 09:32:39 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Gotfryd Smolik news | On Sat, 19 May 2012, Cavallino wrote: Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał Nie ma znaczenia. Dojazd do pracy to *dla pracownika* taka sama "sprawa osobista" jak dojazd na wczasy. Nie ma przeszkód żeby zakład fundował, ale zgodnie z przepisami jest to po prostu częsc wynagrodzenia. Jeszcze dla porzadku - jesli zostanie prawidłowo opapierkowana (jako opodatkowane wynagrodzenie własnie), to oczywiscie wtedy zakład może wydatki na samochód zaliczyć w koszty, tak jak każdy inny składnik pensji (np. premię), w poprzednim poscie się nieco zapędziłem :) Taka sama jazda służbowa jak każda inna, Dojazd do pracy, w mysl aktualnych (i obowiazujacych od dawna) przepisów to *nie jest* jazda służbowa, rozumiana jako cos co można wliczyć w koszty. Dojazd do miejsca wykonywania pracy w ramach wyjazdu służbowego poza stałe miejsce swiadczenia pracy ma odrębne regulacje, zreszta kilka lat temu było sporo dyskusji na ten temat, w zwiazku z wyrokiem który stwierdzał rzecz w oparciu o literę przepisu oczywista - pracownik kierowca nie jest "w delegacji", bo to własnie jego stałe miejsce swiadczenia pracy. Ad rem. Takie prawo (zaliczenia wydatków dojazdu do rozliczalnych kosztów uzyskania) przysługuje oczywiscie np. włascicielom DG (1-osobowej czy SC) tudzież zleceniobiorcom, z wyjatkiem wymienionych przypadków "pracowniczopodobnych". Wynika to z faktu, ze co do zasady przepisy przewiduja rozliczanie "opapierkowanych" kosztów w tych przypadkach. Pracownicy maja odrębne zasady dla kosztów (ryczałt) i takiego prawa nie przewidziano - sa wyjatki, ale wyłacznie dla zbiorkomu, literalnie wymienione. Uprzedzajac - ze względu na trudnosci dowodowe, takie wykorzystanie samochodu służbowego jest powszechnie nadużywane. Wiem. Ale z p. widzenia podatków niczym nie różni się od wykorzystywania tegoż pojazdu celem dowożenia np. własnych dzieci do szkoły lub całej rodziny na wakacje. zwłaszcza jeśli się sensownie umowę skonstruuje. Sensownosc sprowadza się do pozwolenia na użytkowanie w celach osobistych, pracodawca może je oczywiscie ograniczyć "tylko do dojazdu do pracy" bo to jego samochód. z p. widzenia podatku nic to nie zmieni - formalnie podatek się należy i basta, jak kontrola dostanie do ręki niepodważalne dowody to przywali podatkiem z odsetkami i ew. mandatem dla osoby która wykazania podatku nie dopilnowała. Reklamacje składaj do Wysokiego Sejmu, nie do mnie :> pzdr, Gotfryd 67 |
Data: Maj 19 2012 11:48:52 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
On Sat, 19 May 2012, Cavallino wrote: Zależy od rodzaju roboty. Można sensownie wpisać jako miejsce pracy miejsce zamieszkania pracownika, względnie klientów. bo to własnie jego stałe miejsce swiadczenia Tyle że nie wszyscy pracują 8 h przy biurku. zwłaszcza jeśli się sensownie umowę skonstruuje. Nie o to chodziło, raczej o sensowne skonstruowanie umowy o pracę. Np. PH który na codzień jeździ po klientach, a nie siedzi przy biurku w zakładzie, spokojnie może traktować dojazd do siedziby firmy jako jeszcze jeden wyjazd służbowy. 68 |
Data: Maj 19 2012 16:21:52 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Gotfryd Smolik news | On Sat, 19 May 2012, Cavallino wrote: Można sensownie wpisać jako miejsce pracy miejsce zamieszkania pracownika, względnie klientów. Tu by trzeba się zgodzić (biorac pod uwage sławne swojego czasu orzeczenia o tym, że kierowcom nie przysługuje delegacja, bo to ich miejsce pracy). Ale własnie "haczyki" jak wyżej wychodza i kłuja w innych miejscach. pzdr, Gotfryd 69 |
Data: Maj 19 2012 16:46:18 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Gotfryd, Można sensownie wpisać jako miejsce pracy miejsce zamieszkania pracownika,Tu by trzeba się zgodzić (biorac pod uwage sławne swojego czasu Ja nie wiem, czy cos się zmieniło, ale kiedyś podawało się miejsce garażowania samochodu - adres pracownika. I z głowy. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 70 |
Data: Maj 19 2012 16:48:56 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
Hello Gotfryd, Dokładnie o to mi chodziło. 71 |
Data: Maj 19 2012 16:48:39 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
On Sat, 19 May 2012, Cavallino wrote: Oczywiście. Ale własnie "haczyki" jak wyżej wychodza i kłuja w innych Są bezpieczniejsze (dla pracodawcy) niż wpisywanie adresu do umowy o pracę. Już widziałem ucieczki pracowników z cyrografem po zmianie siedziby firmy na inną dzielnicę tego samego miasta. 72 |
Data: Maj 20 2012 22:00:24 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: jerzu | On Sat, 19 May 2012 11:48:52 +0200, "Cavallino" Np. PH który na codzień jeździ po klientach, a nie siedzi przy biurku w Dojazd do pracy tak, ale już powrót do domu niekoniecznie. Tak przeczytałem w jakiejś tam interpretacji US. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 73 |
Data: Maj 20 2012 22:12:58 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
On Sat, 19 May 2012 11:48:52 +0200, "Cavallino" Jeśli samochód parkuje pod domem, to ma go tam służbowo zanieść? 74 |
Data: Maj 20 2012 22:15:41 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: jerzu | On Sun, 20 May 2012 22:12:58 +0200, "Cavallino" Jeśli samochód parkuje pod domem, to ma go tam służbowo zanieść? Nie, ale ma zapłacić od tego podatek. Mnie się nie pytaj, bo przytoczyłem Ci interpretację US, co oczywiście pominąłeś. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 75 |
Data: Maj 20 2012 22:31:14 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
On Sun, 20 May 2012 22:12:58 +0200, "Cavallino" Od dojazdu na parking? Nie do obrony przed żadnym sądem. Mnie się nie pytaj, bo Co zrobiłeś? Niby tutaj: "Tak przeczytałem w jakiejś tam interpretacji US." To było przytoczenie? LOL !!! Przecież mogłeś że sto razy nie zrozumieć co piszą, nie wyczaić braku analogii itd Dopóki nie zobaczę tekstu źródłowego, to taki zwrot jest tylko czczą gadaniną. 76 |
Data: Maj 21 2012 01:24:28 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowa nieobywateli | Autor: | In article Powitanko,To akurat nieprawda. znacznie wolniejszy,OK, to zalezy... Ale od tego sa rowery... trudno przewiesc cos wiekszego.A, to prawda. Ale od tego sa taksowki. -- TA 77 |
Data: Maj 21 2012 21:31:18 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanieobywateli | Autor: John Kołalsky |
To akurat nieprawda. Zostały Ci jeszcze skutery, hulajnogi, wrotki, rolki i piechtochody 78 |
Data: Maj 18 2012 07:48:11 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
Podam przykład - niby inteligentna sygnalizacja podwyższa przepustowość Właśnie liczę wiele skrzyżowań. Wolę postać nawet 3 minuty na jednym skrzyżowaniu, jeśli potem dam radę przejechać przez 10 skrzyżowań bez zatrzymania, niż stać po 30 sekund na każdym, a tak działa kretyńska sygnalizacja nastawiona wyłącznie na przepustowość. Najlepiej w Poznaniu jedzie się tam, gdzie światła pamiętają późny PRL i nikt nie zdążył ich poprzestawiać w tryb inteligentny. I dokładnie tak samo działa to w Berlinie - ruszając z centrum miasta, dojeżdżasz z zieloną falą na jego rogatki. 79 |
Data: Maj 17 2012 17:58:09 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Robert_J | W końcu wszyscy kierowcy składają/składali się na wybudowanie i eksploatację dróg a teraz część z tych kierowców jest faworyzowana poprzez przyznanie im do dyspozycji wydzielonych pasów. Uważasz że buspas faworyzuje kierowcę autobusu? Myślałem że raczej pasażerów :-). Nie wiem czy ktoś kiedyś podnosił temat buspasów i równoprawnego traktowania obywateli. Uniemożliwienie szybkiego przemieszczenia się autobusu pełnego pasażerów w imię zwiększenia Twojej wygody nazywasz równouprawnieniem? Zaiste, Kali by tego lepiej nie wymyślił ;-) Czy ktoś z Was słyszał kiedyś o próbie zaskarżenia rozwiązania buspasów do Rzecznika Praw Obywatelskich czy Trybunału Konstytucyjnego? Możesz w ogóle zaskarżyć istnienie komunikacji miejskiej. Jako utrudniającej Ci sprawne poruszanie się autem po ulicach ;-) Czy poparlibyście zaskarżenie rozwiązania buspasów?? Nie wiem czy znajdziesz wielu tak płytko myślących ;-) A tak na marginesie to powstanie takich pasów ma jeszcze jeden, niezaprzeczalny plus. W razie W umożliwia np. karetce zdecydowanie szybszy przejazd przez zatłoczone ulice. Prawie codziennie widuję jakim problemem jest przejechanie karetki w szczycie, kiedy stojące w korku pojazdy nawet nie mają jak usunąć się z ulicy, bo jakiś kretyn zaprojektował półmetrowe krawężniki... 80 |
Data: Maj 17 2012 18:24:56 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Michał Pysz | Jak dobrze pamiętam to zawsze się mówiło, że pieniądze z podatku Pieniądze z podatku drogowego nie idą na inwestycje w drogi w miastach. Więc cały Twój problem nie istnieje. mp. 81 |
Data: Maj 17 2012 19:00:35 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: RadoslawF | Dnia 2012-05-17 18:24, Użytkownik Michał Pysz napisał: Jak dobrze pamiętam to zawsze się mówiło, że pieniądze z podatku Dodał bym jeszcze że na drogi za miastami idą w znikomym procencie. Pamięta ktoś jeszcze jaka partia i kiedy obiecywała przed wyborami że doprowadzą aby przynajmniej 50% przychodu z podatku drogowego szło na drogi ? Pozdrawiam 82 |
Data: Maj 18 2012 07:49:06 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
Jak dobrze pamiętam to zawsze się mówiło, że pieniądze z podatku Na niektóre idą, a akurat w Warszawie, gdzie nie ma obwodnic, wiele ulic to zapewne przebiegi dróg wojewódzkich i krajowych. 83 |
Data: Maj 18 2012 07:50:01 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 17.05.2012 17:11, Czeslawek pisze: Czy ktoś z Was słyszał kiedyś o próbie zaskarżenia rozwiązania buspasów Albo trollujesz, albo jesteś kompletnym idiotą. Twoja wypowiedź w kwestii prędkości ciężarówek pogłębia to odczucie. 84 |
Data: Maj 18 2012 08:26:23 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Tomasz Kaczanowski | W dniu 2012-05-17 17:11, Czeslawek pisze: Witam, Drogi gminne, miejskie itp powstały z podatków mieszkańców... Dlatego mnie zastanawia sprawiedliwość rozwiązania polegającego na Nie - to mieszkańcy składali się na budowę dróg, a władze muszą starać się zachęcać aby korzystać z nich rozsądnie. Zbyt duzo prywatnych aut w centrum to nie dobrze dla miasta, bo przede wszystkim nie ma miejsc parkingowych, po wtóre korkują one drogi dojazdowe, toteż zacheca się do korzystania - jesli to możliwe z komunikacji zbiorowej uprzywilejowując ją. Jak myślicie czy z podatku drogowego płaconego przez uprzywilejowanych Wiesz - ponieważ to nie są autostrady i w niewielkim stopniu drogi krajowe, to wręcz te drogi są budowane z podatków pasażerów tych uprzywilejowanych środków transportu. -- Kaczus http://kaczus.republika.pl http://kaczus.cba.pl 85 |
Data: Maj 18 2012 08:33:03 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
Nie - to mieszkańcy składali się na budowę dróg, a władze muszą starać się zachęcać aby korzystać z nich rozsądnie. Zbyt duzo prywatnych aut w centrum to nie dobrze dla miasta, bo przede wszystkim nie ma miejsc parkingowych, po wtóre korkują one drogi dojazdowe, toteż zacheca się do korzystania - jesli to możliwe z komunikacji zbiorowej uprzywilejowując ją. Efekt jest taki, że życie przenosi się tam, gdzie można dojechać samochodem. Centrum miasta pustoszeje, pozostają tylko banki, a zarabiają galerie handlowe na peryferiach. Ludzie wyprowadzają się poza centrum, które oprócz nocnych imprez nie ma zbyt wiele do zaoferowania. Poznań najlepszym przykładem. 86 |
Data: Maj 18 2012 08:39:46 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Tomasz Kaczanowski | W dniu 2012-05-18 08:33, Cavallino pisze:
Do toalety też jeździsz autem? Centrum miasta pustoszeje, pozostają tylko banki, a zarabiają galerie Pustoszeje, gdy chce konkurować z galeriami handlowymi, a nie tędy droga, to się nie uda - utrzymanie obskurnego blaszaka jest tańsze niż porządnej kamienicy, o kosztach gruntu nie wspomnę... Ludzie wyprowadzają się poza centrum, które oprócz nocnych imprez nie ma to może zlikwidować centrum i zrobić z niego jeden wielki przestronny parking? -- Kaczus http://kaczus.republika.pl http://kaczus.cba.pl 87 |
Data: Maj 18 2012 09:01:56 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-05-18 08:33, Cavallino pisze: Zburzyłem Twój obraz idealnego świata bez samochodów, stąd ten wściekły atak ad personam? Kula w płot - ja się potrafię dostosować i nie jestem przyrośnięty do samochodu. Aktualnie pracuję w ścisłym centrum Poznania, ale najczęściej dojeżdżam nie samochodem, tylko koleją lub mpk i rowerem (miejskim). Możesz obrażać się na fakty, ale ich w ten sposób nie zmienisz, ludzie nie mając po co iść do centrum do niego nie pójdą, bo i po co? Po zakupy niby? A potem mają zasuwać tramwajem z pełnymi siatami?
Zwłaszcza, jeśli potencjalnych klientów zniechęca się wszystkimi sposobami do przyjazdu w taki sposób, jaki jest przez nich pożądany.
Wystarczy narobić deptaków zamiast dróg i zlikwiduje się samo. Zamiast centrum miasta będzie jedna wielka puborzygalnia. 88 |
Data: Maj 18 2012 09:22:05 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Tomasz Kaczanowski | W dniu 2012-05-18 09:01, Cavallino pisze: Możesz obrażać się na fakty, ale ich w ten sposób nie zmienisz, ludzie A czy napisałem, ze jest inaczej? Po zakupy niby? no patrz - przed wieloma marketami tak jest - ba markety inwestują w darmobusy, oraz kombinują, aby w okolicy było jak najwięcej przystanków komunikacji publicznej. Jak myslisz czemu? Ano temu, że jednak nie mogą zapewnić tylu miejsc parkingowych, aby tylko przyjeżdżający autami pozwolili funkcjonować marketom. Mimo, że jak napisałem wcześniej - postawienie i utrzymanie blaszaka jest duzo tańsze niż porzadnej architektury. Centrum miasta pustoszeje, pozostają tylko banki, a zarabiają galerie Wiem - powinni jeszcze lądowisko helikopterów przewidzieć przed sklepem... Ludzie wyprowadzają się poza centrum, które oprócz nocnych imprez nie ma Jak napisałem, centrum jest po prostu zaniedbane. Jak może się zmienić - zobacz np Manufaktura w Łodzi i Piotrkowska - czym się różnią? Jedynie tym, że w manufakturze jest bezpieczniej i czyściej. Odległość od najbliższego parkingu do przeciętnego sklepu jest podobna, oba "obiekty" sa w centrum, a Piotrkowska umiera, bo jest brudno i niebezpiecznie. -- Kaczus http://kaczus.republika.pl 89 |
Data: Maj 18 2012 10:45:23 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-05-18 09:01, Cavallino pisze: Żeby babcie polujące na promocje przyciągnąć. Ale to jedynie sposób na zwiększenie ilości klientów, babcie sklepów nie utrzymają. Ano temu, że jednak nie mogą zapewnić tylu miejsc parkingowych, aby tylko przyjeżdżający autami pozwolili funkcjonować marketom. Parkingi przed marketami w Poznaniu (np. M1) są wykorzystane gdzieś w 20%. to może zlikwidować centrum i zrobić z niego jeden wielki przestronny Siłą rzeczy, bo to błędne koło. Nie można dojechać i zaparkować, bo nikt nie inwestuje, więc nikt nie chce tu kupować, więc nikt nie inwestuje. Jak może się zmienić - zobacz np Manufaktura w Łodzi i Piotrkowska - czym się różnią? Nie mam pojęcia. W Łodzi poza przejazdami byłem ze 20 lat temu. W Poznaniu dobrze funkcjonują tylko te centra handlowe, które mają parkingi. Nawet w centrum (Stary Browar). Jedynie tym, że w manufakturze jest bezpieczniej i czyściej. Odległość od najbliższego parkingu do przeciętnego sklepu jest podobna, oba "obiekty" sa w centrum, a Piotrkowska umiera, bo jest brudno i niebezpiecznie. Ale jeszcze niedawno nie było. Po prostu deptaki się same nie utrzymają, a idąc na dno pociągają za sobą resztę centrum które nie ma z czego żyć. Piwo wypite w lokalach to za mało. A jak ludzie nie dojadą, to kupować nie będą i już. Niezależnie od tego czy to się zielonym podoba czy nie. 90 |
Data: Maj 18 2012 11:07:15 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Tomasz Kaczanowski | W dniu 2012-05-18 10:45, Cavallino pisze:
No Manufaktura tego nie potwierdza... przy obłożeniu 110% parkingów w weekendy ilość kupujących jest kilkukrotnie większa.... Ano temu, że jednak nie mogą zapewnić tylu miejsc parkingowych, aby Jeśli są to markety po za centrum to całkiem możliwe M1 w Łodzi pewnie tez ma puste parkingi, ale też nie ma za bardzo pomysłu czym przyciągnąć ludzi... to może zlikwidować centrum i zrobić z niego jeden wielki przestronny Hmm w lodzi przy Piotrkowskiej nie mam problemów z zaparkowaniem, większy może byc z dojazdem, bo korki w pewnych godzinach tworzą się duże. Jak może się zmienić - zobacz np Manufaktura w Łodzi i Piotrkowska - No to napisałem Ci - różnią się tym, że na Piotrkowskiej jest brudno i niebezpiecznie, a obecnie coraz mniej ma do zaoferowania, bo wiele firm się wynosi. Z parkowaniem w odległości podobnej do tej co w Manufakturze od sklepu - nie jest problemem. W Poznaniu dobrze funkcjonują tylko te centra handlowe, które mają W Łodzi te które sa w Centrum (Manufaktura i Galeria) i te które są nowe (IKEA)... Jedynie tym, że w manufakturze jest bezpieczniej i czyściej. Odległość Czego nie było? Właśnie chodzi o to, że było, ba teraz nawet lekko poprawia się co do czystości, ale cały czas jest to lekko i cały czas pozostaje problem wszechobecnych żuli i innych osób zniechęcających do tego by tam się pojawiać. Po prostu deptaki się same nie utrzymają, a idąc na dno pociągają za No patrz - w Manufakturze stworzono właśnie wielki daptak, gdzie ludzie lubią przychodzić. Dlatego pod sam blaszak marketowy nie podjedziesz z każdej strony blisko. Właśnie tam próbuje się przyciągać czymś więcej niż tylko sklepami w blaszaku. A jak ludzie nie dojadą, to kupować nie będą i już. Dlatego właściciele Manufaktury walczyli o to by zrobić dodatkowy przystanek komunikacji miejskiej właśnie na wysokości kompleksu, bo zniechęcała ludzi konieczność dodatkowego przemieszczania się. Dlatego zainwestowali we własne pojazdy rozwożące po okolicy ludzi. Tu nie ma nic do rzeczy bycie zielonym, bądź nie, chodzi o podstawowe rzeczy - czyli bezpieczeństwo, wygodę i jeśli chodzi o drogi - przepustowość. -- Kaczus http://kaczus.republika.pl 91 |
Data: Maj 18 2012 11:19:36 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-05-18 10:45, Cavallino pisze: Nie wiem, nie znam, nie wypowiadam się. przy obłożeniu 110% parkingów w weekendy ilość kupujących jest kilkukrotnie większa.... Skoro są parkingi, to znaczy że jednak idzie dojechać. A tutaj mowa o sytuacji gdy dojechać nie idzie, bo w centrum robi się deptaki. Zamknij parkingi przy tym centrum handlowym, to zobaczysz jak babcie dojeżdżające tramwajami utrzymują to centrum.... Wystarczy narobić deptaków zamiast dróg i zlikwiduje się samo. A to nie jest deptak? W Poznaniu dobrze funkcjonują tylko te centra handlowe, które mają Przecież o tym piszę. Nie ma klientów - nikt nie będzie remontował i utrzymywał. Wybudują nowe tam gdzie jest szansa na klientów.
Brudno i niebezpiecznie. To był chyba pierwszy deptak w Polsce, tak dopicowany i reklamowany w prasie jako przykład jak powinno wyglądać centrum miasta. Ale z tego co piszesz to powinien być przykład jak kończą deptaki w centrum miasta..... 92 |
Data: Maj 18 2012 11:35:21 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Tomasz Kaczanowski | W dniu 2012-05-18 11:19, Cavallino pisze:
Jak się swoje odstoi w korku to idzie.... A tutaj mowa o sytuacji gdy dojechać nie idzie, bo w centrum robi się wszystko należy robic z głową - tyle że tu - jak już kilkakrotnie pisałem, tez pod sklep nie podjedziesz - bo właśnie jest deptak i to zrobiony przez właścicieli kompleksu, tyle, że ludzie nie zauważajją często tej niedogodności.... Bo właśnie jest miejscem czystym i bezpiecznym, co przyciąga ludzi - dodatkowo masz w kompleksie multikino, eksperymentarium, muzea i knajpy, i jeszcze na dodatek robi się różnego rodzaju mniejsze lub większe imprezy. Zamknij parkingi przy tym centrum handlowym, to zobaczysz jak babcie Czemu sądzisz, że tylko babcie tam dojeżdżają komunikacją? Cały czas masz chyba syndrom osoby, która wyobraża sobie, że jazda samochodem wszędzie to oznacza, że jest się "dzianym"... To taki kompleks po czasach komuny i w wielu środowiskach ciężko go wyplenić... No ale cóż... Wystarczy narobić deptaków zamiast dróg i zlikwiduje się samo. Nie jest i nigdy nie był... Były plany, by została deptakiem (już jakieś 40 lat temu, bo zabrano inny deptak wcześniej i zrobiono z niego arterię - czyli Aleja Kościuszki - tam dawniej był deptak za czasów czysto kapitalistycznych), ale jak do tej pory nigdy nie zrealizowane. Jest drogą o ograniczonym ruchu. Ale zaparkować można albo na przecznicach, albo - na parkingach, które są przy ulicach równoległych do Piotrkowskiej.... I często do sklepu stamtąd jest bliżej (jeśli wybierze się parking połączony podwórkiem z podwórkiem kamienicy przy Piotrkowskiej) do ew sklepu niż z parkingu w manufakturze... Choć ludziom się wydaje że jest inaczej, ale w to złudzenie właśnie. W Poznaniu dobrze funkcjonują tylko te centra handlowe, które mają Manufaktura to kompleks pofabryczny wyremontowany z częscia dodatkową -blaszakiem, ale jednak... Jak widać komus się to opłaciło zrobić.. Jedynie tym, że w manufakturze jest bezpieczniej i czyściej. Odległość Nigdy nie był deptakiem. Nigdy nie był dopicowany. Znany z tego, że było tam mnustwo knajp (w późnych latach 90 - jakbyś próbował przejść całość wypijając w każdej knajpie jedno choćby małe piwko, nie miałbys szans przejść nawet 2 przecznic) Ale z tego co piszesz to powinien być przykład jak kończą deptaki w Właśnie - nigdy nie była deptakiem... Wiec jakby przykład odwrotny chyba... -- Kaczus http://kaczus.republika.pl 93 |
Data: Maj 18 2012 12:20:13 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-05-18 11:19, Cavallino pisze: Na to już nie poradzisz, zresztą często do centrów handlowych na peryferiach też dojechać nie idzie.
Z głową było 20 lat temu. Od tego czasu wszystko co się robi, jest działaniem w odwrotnym kierunku. Zwłaszcza ślepe małpowanie Zachodu. Zamknij parkingi przy tym centrum handlowym, to zobaczysz jak babcie Czepiasz się słówek, skup się na meritum. Myślisz że pasażerowie MPK utrzymają centrum handlowe? No to jesteś w grubym błędzie. Jedni w Poznaniu już tak próbowali - nazywało się to Victoria Center. Pies z kulawą nogą tam nie chodził, nawet jak było nowe. Bo nie było gdzie stanąć. 500 m dalej jest Stary Browar i prosperuje nieźle, bo parking posiada. Centrum miasta złożone z deptaków to właśnie taka Victoria - nie ma racji bytu, poza ochlejstwem które robi się pieszo zazwyczaj. Cały czas masz chyba syndrom osoby, która wyobraża sobie, że jazda samochodem wszędzie to oznacza, że jest się "dzianym"... To Ty masz jakiś syndrom przeniesienia, skoro uważasz, że wszystko co się robi w życiu jest po to aby się komuś pokazać. Ja wyrosłem z tego zachowań typu modny ciuch czy samochód ze 20 lat temu, teraz robię to, co MNIE a nie komuś innemu wygodnie. 94 |
Data: Maj 18 2012 12:34:03 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Tomasz Kaczanowski | W dniu 2012-05-18 12:20, Cavallino pisze: A tutaj mowa o sytuacji gdy dojechać nie idzie, bo w centrum robi się 20 lat temu to był jeden wielki chaos. Ja wolałbym, by jednak zrobiono to z głową Od tego czasu wszystko co się robi, jest działaniem w odwrotnym kierunku. Ślepe nie, ale w wielu miejscach właśnie ślepo się małpuje... Natomiast właśnie nie robi sie stref uspokojonych i wyłączonych z ruchu - a szkoda... Zamknij parkingi przy tym centrum handlowym, to zobaczysz jak babcie W zasadzie Galeria w Łodzi jest takim centrum - fakt jest tam parking, ale malutki i w wielu wypadkach płatny.... Jedni w Poznaniu już tak próbowali - nazywało się to Victoria Center. Czyli 500m było zaporowe? - coś mi się wierzyć nie chce... Raczej brak było czegoś co by przyciągało, dodatkowo sam wskazujesz drugi powód - konkurencja bliska.... Centrum miasta złożone z deptaków to właśnie taka Victoria - nie ma Jeśli piszesz o handlu takim jak w centrach handlowych - to fakt nie ma racji bytu, ale to z innych przyczyn, niz "nie ma gdzie zaparkować". Dodatkowo - większość zakupów robię poruszając sie pieszo - może jestem dziwny, a może po prostu nie mieszkam na peryferiach, gdzie nie ma sklepów wokoło, bo większość sąsiadów i znajomych robi podobnie. Cały czas masz chyba syndrom osoby, która wyobraża sobie, że jazda Nie to Ty nie potrafisz się obyć bez auta i twierdzisz, że osoby, które to potrafią są zbyt biedne, aby utrzymać kompleks handlowy. -- Kaczus http://kaczus.republika.pl 95 |
Data: Maj 18 2012 11:36:44 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: kamil | On 18/05/2012 11:34, Tomasz Kaczanowski wrote:
Nie jesteś dziwny, po prostu Koniolino nie mieści się w głowie, że ludzie mogą jechać do centrum kupić koszulkę, jakieś pierdoły i zjeść obiad, a nie szafę dębową do której potrzebują ciężarówkę zaparkowaną pod samym wejściem. Z koniem szkoda się kopać niestety, ma swój świat, w którym wystarcza spacer między developerskimi klockami do blaszaka i nie czuje potrzeby odwiedzania starówki. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 96 |
Data: Maj 18 2012 12:54:03 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-05-18 12:20, Cavallino pisze: Chaos to jest teraz. Zakaza zakazem poganiany. Od tego czasu wszystko co się robi, jest działaniem w odwrotnym kierunku. No właśnie się robi, nagminnie, wszędzie i na chama. To jest właśnie mój główny zarzut - popsuć miasto łatwo, ale wycofać się z błędu - to nie przejdzie. Jedni w Poznaniu już tak próbowali - nazywało się to Victoria Center. Nie, Browar był z 5 lat później, parking (podziemny) wybudował sam. Raczej brak było czegoś co by przyciągało, dodatkowo sam wskazujesz drugi powód - konkurencja bliska.... Nie było żadnej konkurencji.
A ja jestem zdania, że właśnie z tych. Centrum handlowe to nie tylko supermarket. A sklepy które 20 lat temu były na Św. Marcinie (główna ulica Poznania) dzisiaj są tylko w centrach handlowych, na Św. Marcinie pozostały banki. No ale jak się robi strefy uspokojonego ruchu, płatnego parkowania, wprowadza brak możliwości przejazdu przez centrum, a teraz stree 30, to właśnie takie są tego efekty. Dodatkowo - większość zakupów robię poruszając sie pieszo A mnie nie stać, więc w małych sklepach nie kupuję. Chyba że tradycyjną żywność, którą markety nie handlują. To Ty masz jakiś syndrom przeniesienia, skoro uważasz, że wszystko co Tak. to Ty nie potrafisz się obyć bez auta Bzdura, piszę o własnych obserwacjach, a nie zachowaniach - pisałem Ci jak dojeżdżam do pracy. Dyskutuj więc z faktami, a nie ze swoimi chorymi rojeniami. i twierdzisz, że osoby, które to potrafią są zbyt biedne, aby utrzymać kompleks handlowy. Nic podobnego, twierdziłem, że jest ich za mało i że to gatunek wymierający. Ludzie po prostu lubią jeździć na swoich 4 kółkach i tak łatwo z tego nie zrezygnują. 97 |
Data: Maj 18 2012 13:26:41 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Tomasz Kaczanowski | W dniu 2012-05-18 12:54, Cavallino pisze: Jedni w Poznaniu już tak próbowali - nazywało się to Victoria Center. Ja w Poznaniu po za dworcem byłem 2 razy, więc nie mam pojęcia jak tam jest, ale ktos Ci odpisał, jakie były przyczyny. Centrum miasta złożone z deptaków to właśnie taka Victoria - nie ma No to ciekaw jestem, czemu M1 w łodzi cienko przędzie - a tam większość parkingu pusta jest... A przecież jest gdzie zaparkować. Centrum handlowe to nie tylko supermarket. Zgadza się, ale jedno i drugie musi ze sobą współgrać. A sklepy które 20 lat temu były na Św. Marcinie (główna ulica Poznania) Pewnie było za drogo i za dużo ograniczeń (np możliwe godziny otwarcia). Jednak najbardziej mnie ciekawiło, że ten sam sklep na głównej ulicy nie mógł byc czynny po 18, natomiast w centrum handlowym jest czynny... Ale znowu - podałem Ci przykład Manufaktury, gdzie parkujesz często dalej niż zaparkować można przy Piotrkowskiej, w Manufakturze jest prawdziwy deptak (toteż jedząc w ogródku nie musze wdychać wyziewów z przejeżdżających samochodów, tudzież słuchać syren przejeżdżających tamtędy karetek - omijają w ten sposób korek). Czyli to Piotrkowska powinna żyć, a nie Manufaktura, gdzie pod sklep nie podjadę autem... No ale jak się robi strefy uspokojonego ruchu, płatnego parkowania, Widocznie w takim Monachium widać o tym nie wiedzą, dlatego tam w strefach uspokojonego ruchu tak dużo się jednak dzieje... Dodatkowo - większość zakupów robię poruszając sie pieszo Czyli jednak mieszkasz na peryferiach - trzeba było tak od razu, że jesteś biednym mieszkającym po za miastem, gdzie masz jeden sklep z dziadowskimi marżami, toteż misisz jechać do centrum handlowego po duże zakupy. Ja jeśli wybieram się do centrum handlowego, to tylko przy okazji, np po kinie, albo po wizycie w muzeum, tudzież umawiając się z kimś w kawiarni - jest sklep obok, pamiętam, że czegoś potrzebuję - załatwię przy okazji. No i co by nie mówić do centrum handlowego w weekend autem bym się nie wybrał, bo tam wtedy nie ma gdzie zaparkować....
Skoro tak twierdzisz... i twierdzisz, że osoby, które to potrafią są zbyt biedne, aby utrzymać Dlaczego wszystkich oceniasz swoją miarą? -- Kaczus http://kaczus.republika.pl 98 |
Data: Maj 18 2012 19:32:27 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
500 m dalej jest Stary Browar i prosperuje nieźle, bo parking posiada. To co on odpisał, to jego wrażenia, nie mające wiele wspólnego z przyczynami. Jedyną przyczyną jest brak parkingów. A sklepy które 20 lat temu były na Św. Marcinie (główna ulica Poznania) Dokładnie. (np możliwe godziny otwarcia). Eee, teraz to już wymyślasz. No ale jak się robi strefy uspokojonego ruchu, płatnego parkowania, Deczko bogatsi jednak są....
I było od razu, tylko że nie czytasz co się Tobie pisze. Gdybym mieszkał w centrum, to chyba nie jeździłbym do pracy w centrum pociągiem, prawda? , że jesteś biednym mieszkającym po za miastem, gdzie masz jeden sklep z dziadowskimi marżami, toteż misisz jechać do centrum handlowego po duże zakupy. ROTFL !!!! Czytasz w ogóle komu i na co odpowiadasz? Bo jakoś to się nie przekłada na bzdury które sadzisz. Co za tym idzie - EOD 99 |
Data: Maj 18 2012 13:03:16 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: m | W dniu 18.05.2012 12:20, Cavallino pisze:
Nie, no weź nie porównuj S.B. i V.C. V.C. jest gdzieś niby w centrum ale nie wiadomo gdzie, nie wiadomo jak tam dojechać, w zasadzie to czort wie też jak tam dojść. S.B jest na granicy deptaka, którym 2 kroki i jesteś na rynku. IMHO właśnie deptak jest tym, co napędza do S.B. pieszych klientów. S.B. ma zajebistą architekturę, gdzie V.C ... no co najwyżej typową. p. m. 100 |
Data: Maj 18 2012 19:27:24 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
W dniu 18.05.2012 12:20, Cavallino pisze: Niby dlaczego? Zresztą - jak chcesz to porównaj z Panoramą. Położenie o niebo gorsze niż VC, ale parking mają i żyją sobie dobrze. A VC najpierw wynajmował powierzchnię urzędowi skarbowemu, a teraz chce z centrum handlowego zrobić biurowiec. Nadal bez parkingu. ;-) 101 |
Data: Maj 18 2012 21:12:18 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: m | W dniu 18.05.2012 19:27, Cavallino pisze:
Niby dla powodów które wyłuściłem w wyciętym przez Ciebie cytacie. Zresztą - jak chcesz to porównaj z Panoramą. Trudno żeby nie miała parkingu, skoro jest na zadupiu. Inna kategoria. Poza tym, czy rzeczywiście żyją sobie dobrze? Bida z nędzą. p. m. 102 |
Data: Maj 18 2012 21:14:40 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
W dniu 18.05.2012 19:27, Cavallino pisze: Słabe.
Jak widać nie na zadupiu też tak się nie da. Inna kategoria. Inna, bo przeżyli naście lat i się rozwijają. 103 |
Data: Maj 18 2012 22:16:22 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: KRZYZAK | Dnia Fri, 18 May 2012 12:20:13 +0200, Cavallino napisał(a): Jedni w Poznaniu już tak próbowali - nazywało się to Victoria Center. W Zlotych Tarasach w Warszawie tez pustki... -- usenet jest dla mieczakow #pregierz - najlepszy kanal wsrod mezczyzn (irc.freenode.net) 104 |
Data: Maj 18 2012 23:11:37 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
Dnia Fri, 18 May 2012 12:20:13 +0200, Cavallino napisał(a): A tam też można tylko sobie pomarzyć o postoju? BTW - to nie to koło dworca? No bo jak tak, to raczej pustek tam ostatnio nie widziałem. 105 |
Data: Maj 18 2012 23:59:25 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: KRZYZAK | Dnia Fri, 18 May 2012 23:11:37 +0200, Cavallino napisał(a): W Zlotych Tarasach w Warszawie tez pustki... Owszem. Brak parkingu. BTW - to nie to koło dworca? Ano wlasnie. -- usenet jest dla mieczakow #pregierz - najlepszy kanal wsrod mezczyzn (irc.freenode.net) 106 |
Data: Maj 19 2012 09:00:14 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
Dnia Fri, 18 May 2012 23:11:37 +0200, Cavallino napisał(a): Podróżujący parkingami nie bardzo parkingów potrzebują, a to centrum wygląda że głównie dla nich jest zrobione. 107 |
Data: Maj 20 2012 22:07:52 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: jerzu | On Sat, 19 May 2012 09:00:14 +0200, "Cavallino" Podróżujący parkingami nie bardzo parkingów potrzebują, a to centrum wygląda Na to wygląda. Bo ja w ZT byłem raz. I to przez całe 3 minuty ;) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 108 |
Data: Maj 20 2012 22:14:01 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
On Sat, 19 May 2012 09:00:14 +0200, "Cavallino" Miało być "podróżujący zbiorkomami". a to centrum wygląda A ja ze 3, głównie po napoje w Carrefourze. Były tańsze niż na dworcu. 109 |
Data: Maj 20 2012 22:16:26 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: jerzu | On Sun, 20 May 2012 22:14:01 +0200, "Cavallino" A ja ze 3, głównie po napoje w Carrefourze. Dziwne nie jest. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 110 |
Data: Maj 18 2012 12:42:22 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: WW | W dniu 2012-05-17 17:11, Czeslawek pisze: Jak myślicie dlaczego uprzywilejowani kierowcy, z których część Może niewielu wie, że UEFA - to prywatna firma!!!! Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 111 |
Data: Maj 20 2012 22:08:26 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: jerzu | On Fri, 18 May 2012 12:42:22 +0200, WW wrote: Może niewielu wie, że UEFA - to prywatna firma!!!! UEFA to organizacja non-profit. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 112 |
Data: Maj 21 2012 17:50:33 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: John Kołalsky |
Ja też jestem non-profit 113 |
Data: Maj 18 2012 15:56:40 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: AZ | On 05/17/2012 05:11 PM, Czeslawek wrote: No to niech piesi też płacą za budowanie przejść dla nich, dlaczego z podatków płaconych przeze mnie w paliwie piesi mają budowane przejscia? Albo proste rozwiązanie, postawić takie viatolle na przejściach dla pieszych. -- Artur 114 |
Data: Maj 18 2012 16:12:10 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: WW | W dniu 2012-05-18 15:56, AZ pisze: On 05/17/2012 05:11 PM, Czeslawek wrote:WW -- Dwa aksjomaty wojny: 1. Nie będziesz maszerował na Moskwę. 2. Nie będziesz maszerował na Kabul. Jak dobrze pamiętam to zawsze się mówiło, że pieniądze z podatkuNo to niech piesi też płacą za budowanie przejść dla nich, dlaczego z Tu mamy inna sytuacje. Prywatna firma, tzn UEFA, poprosiła o zjecie dla swoich potrzeb części drogi na określony czas. Każda inna firma, za czasowe zajęcie cześć jezdni musi zapłacić i to nie mało, za nawet mały kawałek. Dlaczego dla tej firmy prawo złamano prawo i kto podjął decyzje o łamaniu prawa. Może by złożyć doniesienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa? Wszak premier zapewniał, że w Polsce prawo jest takie same dla wszystkich. :-P Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 115 |
Data: Maj 19 2012 01:17:54 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Gotfryd Smolik news | On Fri, 18 May 2012, WW wrote: Tu mamy inna sytuacje. s/każda inna firma/każdy inny/ Za zajęcie trawnika przy okazji budowy wjazdu (z wymogu wydziału infrastruktury, nie włascicieli budynku) trzeba było zapłacić bodaj 1zł/m^2/dobę (albo połowę z tego, a 1 zł za chodnik, już nie pamiętam). Wszak premier zapewniał, że w Polsce prawo jest takie same dla wszystkich. :-P Ale może tylko zapewnienie premiera było... bezprawne :> pzdr, Gotfryd 116 |
Data: Maj 18 2012 16:30:27 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: J.F | Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup No to niech piesi też płacą za budowanie przejść dla nich, dlaczego z Po to zeby mogl jechac 50, a nie 5 km/h, bo piesi wszedzie moga przechodzic :-) Mozna by co prawda w ogole zakazac przechodzenia przez jezdnie, albo ploty wybudowac, tylko ze wtedy demokratycznie piesi nakaza ci zaplacic podatek na chodniki wszedzie, po ktorych nie bedzie mozna samochodem jezdzic :-) Albo proste rozwiązanie, postawić takie viatolle na przejściach dla pieszych. Swiatla na monety ? Nieglupie. Ale przy jezdni tez szczeliny wrzutowe, i drogi budujemy tylko z oplat :-) J. 117 |
Data: Maj 19 2012 01:14:44 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Gotfryd Smolik news | On Fri, 18 May 2012, AZ wrote: No to niech piesi też płacą za budowanie przejść dla nich, dlaczego z Dlatego, że droga zajmuje miejsce, po którym bez tej drogi piesi by sobie dali rady, a kierujacy pojazdami jakby mniej. Zabierz drogę, kasujac zakaz łażenia po jezdni, to Ci się wyjasni w czym problem - problemem jest "zawłaszczenie" miejsca pod ruch pojazdów. To nie piesi powoduja, że nie da się przejsc, "wolny plac" nie powoduje również, że nie da się po nim przejechać (a z p. widzenia pieszych, "wolny dla wszystkich" plac mógłby sobie być, większosc drogi jedni i drudzy poruszaliby się 5 kmph). Zabranie "wolnego placu" po to, żeby piesi nie byli równoprawni z pojazdami, jest tylko w drobnej czesci rekompensowane przez przejscia. pzdr, Gotfryd 118 |
Data: Maj 19 2012 09:03:36 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
On Fri, 18 May 2012, AZ wrote: Pewnie, zasuwaliby lasem..... Zabierz drogę, kasujac zakaz łażenia po jezdni, to Ci się wyjasni W tym, że pieszy przez las i pole nie pójdzie, na drodze jest tylko i wyłącznie dlatego, że ktoś wybudował drogę dla samochodów. A przy okazji pieszy dostał łapówkę - chodnik obok niej. 119 |
Data: Maj 19 2012 09:38:17 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Gotfryd Smolik news | On Sat, 19 May 2012, Cavallino wrote: Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał Oczywiscie. W wielu miejscach tak zasuwaja, nic trudnego :| W tym, że pieszy przez las i pole nie pójdzie Jak nie ma drogi, to pójdzie. Może "przez pole" z tolerancja na to, że przy polach sa miedze i łażenie "przez pole" jest zabronione jako generowanie szkód majatkowych a zakaz wspierany widłami własciciela, ale po miedzach i innych "paskach polnych" jak najbardziej. Drogi zas ida po miedzach ;) Widać nie jezdzisz po polach i lasach, to nie widujesz wydeptanych scieżek. A przy okazji pieszy dostał łapówkę - chodnik obok niej. Można tak to okreslic, w zamian utrudnienia w przechodzeniu ;) pzdr, Gotfryd 120 |
Data: Maj 19 2012 11:50:54 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Cavallino |
On Sat, 19 May 2012, Cavallino wrote: Jak nie ma drogi to nie ma tematu. Ale jak drogę dla samochodów się wybuduje, to jednak się do niej przylepi, prawda? to pójdzie. No to nie idzie, po co akurat lezie tam gdzie drogę wybudowano? Widać nie jezdzisz po polach i lasach, to nie widujesz Widuję, również takie zarastające, gdy tylko wybuduje się obok drogę, z założenia dla samochodów.
Powiedzmy że droga z chodnikiem to utrudnienie w przemieszczaniu wobec lasu czy pola.... 121 |
Data: Maj 19 2012 10:16:18 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: Damian Skrycki | W dniu 2012-05-17 17:11, Czeslawek pisze: Witam,Ale na takiej samej zasadzie można wnosić o zlikwidowanie miejsc parkingowych w centrum, bo po co one kierowcą autobusów. Nie kierowcy tych pojazdów, a pasażerowie są faworyzowani. Kup sobie pojazd zarejestrowany na więcej niż 9 osób a będziesz też uprzywilejowany. Tylko gdzie go będziesz parkował. Jestem za tworzeniem nie tyle bus pasów co pasów 3+ pas dostępny dla wszystkich gdzie jest 3 lub więcej pasażerów . 122 |
Data: Maj 20 2012 22:09:15 | Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli | Autor: John Kołalsky |
Ale na takiej samej zasadzie można wnosić o zlikwidowanie miejsc parkingowych w centrum, bo po co one kierowcą autobusów. Nie kierowcy tych pojazdów, a pasażerowie są faworyzowani. A to wcale nie jest takie pewne. Gdy autobus zatrzymuje się na przystanku wszyscy inni jadą, więc dopiero zakaz ruchu dla tych innych zapewnia uprzywilejowanie pasażerów pojazdu uprzywilejowanego. |