CB750 DOHC - klekot w silniku
1 | Data: Kwiecien 10 2011 18:05:38 |
Temat: CB750 DOHC - klekot w silniku | |
Autor: marcin | Witojcie,
2 |
Data: Kwiecien 10 2011 18:21:04 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: Kuczu | W dniu 2011-04-10 18:05, marcin pisze: Witojcie,y najpierw może z tym klekotaniem zasuwać do mechanika... Wiem ze pytanie trochÄ™ na zasadzie pytaj mnie a ja ciebie, ale może to typowy objaw i ktus cuĹ› bÄ™dzie mógł zasugerować... Pozdrawiam! Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne obroty. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 3 |
Data: Kwiecien 10 2011 18:53:32 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomoĹ›ci
Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne OK, dziÄ™ki, uspokoiłeĹ› mnie :). Jeszcze jedno pytanie - pompa hamulca przedniego praktycznie nie stawia oporu, oczywiĹ›cie hamulec kompletnie nie działa. Płynu jest ile trzeba, nie ma wycieków. Czy szukać zestawu naprawczego (oringi?) i spróbować zregenerować, czy raczej od razu nowej pompy? pzdr, marcin 4 |
Data: Kwiecien 10 2011 20:54:14 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: Gr4N4c1K | Dnia 10-04-2011 o 18:53:32 marcin napisał(a): Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomo¶ci jeżeli nie będziesz przywracał sprzęta na oryginał to kup jak naj¶wieższ± pompe. do tego koniecznie przegl±d zacisków z wymian± gumek i przewód w oplocie... inaczej nigdy nie będ± hamulce zadowalaj±ce a nawet fabrycznie to były bardziej spowalniacze zwłaszcza w wersji z jednotłoczkowymi zaciskami. podobne zaciski miałem w CX euro i dopiero po wymianie pompy i przewodu zacz±ł hamować. co do hałasu z dołu silnika to Kuczu dobrze napisał. olać sprawe tylko dobrze gaĽniki wyczy¶cić, ustawić i zsynchronizować.jak silnik równo pracuje to tak tym łańcuchem nie klepie. prawdopodobnie przygotuj się na wymianę gumowych króćców i membranek air-cut (dostępne w larsonie) to tyle z mojego do¶wiadczenia z tymi moto... bardzo fajny klasyk. mało się tego teraz widuje. pozdrawiam 5 |
Data: Kwiecien 10 2011 21:50:04 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: Kuczu | W dniu 2011-04-10 20:54, Gr4N4c1K pisze: Dnia 10-04-2011 o 18:53:32 marcin napisał(a): A to zalezy ktora wersja. CB750F miala dobre hample. Wersje C i N mialy slabo. Koles nie napisal i jakim modelu mowimy. co do hałasu z dołu silnika to Kuczu dobrze napisał. olać sprawe tylko Z tymi gazikami to jest tak ze jest ok dopoki sie ich nie rusza. Na razie chodzi podobno ok i oprocz synchro bym nic nie robil. Olej, swieczki, synchro i smigac. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 6 |
Data: Kwiecien 11 2011 00:18:22 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: Gr4N4c1K | Dnia 10-04-2011 o 21:50:04 Kuczu napisał(a): jeżeli nie będziesz przywracał sprzęta na oryginał to kup jak wersja jednotłoczkowa nie hamuje a dwutłoczkowa spowalnia. może na tamte czasy były wy¶mienite. weĽ też pod uwage, że sprzęt ma 30 lat i pompa dawno sparciała a przewody to jak się na nie patrzy puchn±. ja tylko chłopakowi dobrze radze. jak ma zaciski dwutłoczkowe pływaj±ce to połowa sukcesu. one chyba do tej pory, z małymi poprawkami, s± produkowane. wymienić gumki, dać ¶wież± pompe, nowe przewody i bedzie git. to samo z tyłu. koszy relatywnie niewielkie a życie bezcenne. pompe na pewno bym wymienił bo jeszcze nie widziałem takiej z tamtego okresu która nie była by wyżarta w ¶rodku i kupno zestawu naprawczego to zmarnowane pieni±dze. co do hałasu z dołu silnika to Kuczu dobrze napisał. olać sprawe tylko co do membranek air-cut to się zgodze, że można nieruszać jak jest ok. wyjdzie w praniu jak sprawdzi spalanie w trasie. ale ze sparciałymi króćcami to silnika za chiny nie ustawi. przypomne sprzet ma 30 lat. w mojej ledwo 20letniej ntv gumy były twarde jak beton i spękane. do kierownika topicowej ceba¶ki: jak jeste¶ z wawy to daj znać. obadamy rututnie :) pozdrawiam 7 |
Data: Kwiecien 11 2011 08:46:37 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Użytkownik "Gr4N4c1K" napisał w wiadomo¶ci
A to zalezy ktora wersja. CB750F miala dobre hample. Wersje C i N mialy do kierownika topicowej ceba¶ki: jak jeste¶ z wawy to daj znać. obadamy Witam, ¦pieszę z wyjasnieniami :) Moja CB to z tego co zd±żyłem dociec to RC04, chyba FB to jest - trudno powiedzieć, mam do dypozycji tylko tabliczkę znamionow± bo moto byl malowany i nie zachowały się oznaczenia handlowe... http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cb_750_f_1982.php - mniej więcej taka. Swojej na razie nie pokazuję, przynajmniej dopóki nie zrobię czego¶ z o¶wietleniem bo jaki¶ esteta wsadził na przód dwie soczewki bez obudowy wyjęte z jakiego¶ ¶ciga, wstyd trochę :P to chyba miało robić badlooka :D Na siłę na oryginał robił jej nie będę, choć chcę zachować klasyczny charakter i jak najwięcej z oryginału. Zatem zastosuję się do porad i założę pompę i przewody a może nawet i zaciski z czego¶ lepiej hamuj±cego. Niestety jestem znad morza (tzn ja nie narzekam ;) ), mam paru znajomych w branży ogólnie rozumianego obrotu uzywanymi motocyklami więc poszukam mechanika co mi chuchnie na ten silnik. A w razie czego mam drugi, podobno zupełnie sprawny. W zasadzie to mam drug± tak± sam± CB w kawałkach, ł±cznie z ram±, kołami, plastikami, tylko poskręcać i jechać ;) Nie wiedziałem że w czasach allegro i innych ebajów ludzie jeszcze maj± takie rzeczy w szopach i nawet zdaj± się nie wiedzieć, że to s± skarby :)) Dzięki i pozdrawiam, jeszcze pewnie pozawracam głowy ;) marcin 8 |
Data: Kwiecien 11 2011 13:35:26 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Użytkownik "Gr4N4c1K" napisał w wiadomo¶ci
wersja jednotłoczkowa nie hamuje a dwutłoczkowa spowalnia. może na tamte OK, mam wersję jednotłoczkow±. W zasadzie podj±łem decyzję, żeby wymienić cało¶ć, czyli i pompę i zaciski. Teraz pytanie - jak szukać zeby to pasowało?? Mocowania i odległo¶ci tarcz czy ich ¶rednice to jest jaki¶ standard? Proszę o¶wiećcie towarzysze abym nie polazł w maliny :) Wcze¶niej miałem moto którego tylko tankowałem, nie pozwolił mi się zbytnio wyedukować w kierunku dłubania. pzdr, marcin 9 |
Data: Kwiecien 11 2011 15:48:15 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: Kuczu | W dniu 2011-04-11 13:35, marcin pisze: Użytkownik napisał w wiadomoĹ›ci Pompa to pryszcz, zasadniczo bedzie pasowac wiekszosc pomp od japonczykow. Zaciski to inna baja i na ich dobro ma wplyw wiele czynnikow, tj. srednica tarczy, odleglosc zacisku od tarczy, umiejscowenie i rozstaw otworow mocujacych. Co nie znaczy ze sie nie da ale czesto trzeba dorobic odpowiednie adaptery. Wtedy bez frezarki sie nie obejdzie. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 10 |
Data: Kwiecien 11 2011 18:13:06 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: Gr4N4c1K | Dnia 11-04-2011 o 13:35:26 marcin napisał(a): Użytkownik "Gr4N4c1K" napisał w wiadomo¶ci gwoli ¶cisło¶ci http://motoprofi.com/bikephoto/40/honda_cb_750_f_1980_2.jpg to jest wersja z jednotłoczkowymmi zaciskami a ta z linku zapodanego przez Ciebie jest z dwutłoczkowymi. jak masz takie to połowa sukcesu. da sie zrobić by dobrze hamowało. pozdrawiam 11 |
Data: Kwiecien 11 2011 18:26:03 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Użytkownik "Gr4N4c1K" napisał w wiadomo¶ci
gwoli ¶cisło¶ci No własnie mam jednotłoczkowe, czyli t± z linku który Ty podałe¶. Także mamy 0,0 sukcesu i szukam zacisków :/ Pytanie od jakiego moto podejd± bez kombinowania z frezark±, któr± mnie nastraszył Kuczu... pzdr, marcin 12 |
Data: Kwiecien 11 2011 19:35:38 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Hej,
13 |
Data: Kwiecien 11 2011 21:00:22 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: Kuczu | W dniu 2011-04-11 19:35, marcin pisze: Hej, Rozebrac, przeczyscic i przesmarowac prowadnice, zlozyc. Ale na dzisiaj doć zabawy bo płyn siÄ™ skoĹ„czył w zbiorniczku, trzeba kupić :) Jak zlikwidujÄ™ to tarcie to siÄ™ przejadÄ™ i sprawdzÄ™ na asfalcie jak to hamuje, wtedy bÄ™dziemy dalej kombinowac co by tu usprawnić. JeĹ›li z dobraniem innych zacisków ma być taki ambaras to może wystarczy regeneracja pompy i przewody w oplocie? I po prostu jeĽdzić biorÄ…c poprawkÄ™ na to, że hample sÄ… jakie sÄ…, w miejscu go nie zatrzymam? A z czasem może dorwÄ™ dwutłoczkowe od 750F, które na pewno bÄ™da pasowały... Z 750F2 niekoniecznie podejda bo tam juz byly ciut inne lagi. Mozna sprobowac z SC01 czyli 900F z podobnego rocznika. Tam na bank byly 2 tloczkowe plywajace. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 14 |
Data: Kwiecien 11 2011 21:23:04 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomoĹ›ci
Rozebrac, przeczyscic i przesmarowac prowadnice, zlozyc. Sie zrobi :) Za przeglÄ…d silnika, czyszczenie i synchro gaĽników przy założeniu ze wszystko bÄ™dzie OK goĹ›ciowie zawołali mi 4 stówki, wydaje mi siÄ™ że to doć wygórowana cena? Olej filtry itp zrobiÄ™ sobie wczeĹ›niej sam, o czym im powiedziałem przed wycenÄ…. Tylko czyszczenie gaĽników i ich regulacja. Trafiłem na cwaniaków czy tyle to faktycznie kosztuje? pzdr, marcin 15 |
Data: Kwiecien 11 2011 21:27:40 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Użytkownik "marcin" napisał w wiadomoĹ›ci
Za przeglÄ…d silnika, czyszczenie i synchro gaĽników przy założeniu ze wszystko bÄ™dzie OK goĹ›ciowie zawołali mi P.S. Jeszcze regulacja zaworów w cenie. pzdr, marcin 16 |
Data: Kwiecien 11 2011 21:58:41 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: Robert T. |
Tylko czyszczenie gaĽników i ich regulacja. Trafiłem na cwaniaków czy tyle To jest normalna cena. Jak ja sprawdzalem, to za regulacje zaworow i wszystkie egzorcyzmy z gaznikami, ceny wahaly sie w granicach 400 - 700 pln. -- Pozdr. Robert. T. ZR-7 00' 17 |
Data: Kwiecien 11 2011 22:07:04 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Użytkownik "Robert T." napisał w wiadomo¶ci
To jest normalna cena. Yhy. No trudno, trzeba będzie przełkn±ć, chyba że będę się grzebał z hamplami i reszt± jeszcze nieodkrytych tajemnic do czasu aż zaprzyjaĽnieni spece ogarn± pocz±tek sezonu to się może uda taniej ;) pzdr, marcin 18 |
Data: Kwiecien 11 2011 23:11:30 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: Gr4N4c1K | Dnia 11-04-2011 o 22:07:04 marcin napisał(a): Użytkownik "Robert T." napisał w wiadomo¶ci a czy kto¶ mówił, że motocykle to tanie hobby?? chyba tylko szachy nie wymagaj± wkładu finansowego bo znałem takich co partie rozgrywaj± na kartce papieru zapisuj±c tylko sekwencje ruchów :) albo masz hajs i szczę¶cie trafić na uczciwego mechanika albo musisz się zbratać z kluczami i umieć czytać ze zrozumieniem instrukcje serwisow± na dodatek w 99.9% w obcym języku. w wypadku takich maszyn to jeszcze musisz trafić na mechanika-pasjonata któremu nieobce jest stawianie czoła wyzwaniom typu ukręcaj±ce się ¶ruby, braki w czę¶ciach zapasowych i ogólnie kombinowanie. teraz w dobie netu to i tak jest sporo łatwiej choćby w poszukiwaniu literatury. trochę pogooglasz i znajdziesz fabrycznego manuala i komplet fiszek. powodzenia :) pozdrawiam 19 |
Data: Kwiecien 12 2011 02:28:28 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Użytkownik "Gr4N4c1K" napisał w wiadomo¶ci
albo masz hajs i szczę¶cie trafić na uczciwego mechanika albo musisz się Spox, i z jednym i z drugim się liczę że przyjdzie się zmierzyc, i z becelowaniem i z kręceniem ¶rubkami ;) Tylko lubię sprawdzić czy mnie kto¶ nie ładuje zanim wybeceluję ;) Nie po to kupiłem 30 letni moto żeby było tanio, ale po to, żeby było wesoło ;) pzdr, marcin 20 |
Data: Kwiecien 13 2011 14:53:00 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: Michał V-R | W dniu 2011-04-12 02:28, marcin pisze: Spox, i z jednym i z drugim się liczę że przyjdzie się zmierzyc, i z becelowaniem i z kręceniem ¶rubkami ;) Tylko lubię sprawdzić czy mnie kto¶ nie ładuje zanim wybeceluję ;) Nie po to kupiłem 30 letni moto żeby było tanio, ale po to, żeby było wesoło ;) A nie tez po to, by samemu podlubac? U mnie synchro gaznikow waha sie miedzy 60 a 100zl, gazniki jak chcesz czyscic, to tez mozesz sam, zawory mozesz sam sobie ustawic, bo tam nie ma plytek (choc na plytkach tez samemu mozna wyregulowac, dokupujac potrzebne), tylko sa sruby, wiec szczelinomierz srubokret i kluczyk oczkowy i dasz rade sam. -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 21 |
Data: Kwiecien 13 2011 16:50:05 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Użytkownik "Michał V-R" napisał w wiadomo¶ci
A nie tez po to, by samemu podlubac? U mnie synchro gaznikow waha sie No też też, ale ja mimo że techniczny to z dłubaniem głębiej w silniku do czynienia nigdy nie miałem więc te bardziej skomplikowane sprawy zostawię na razie specom bo chcialbym też czasem tym motocyklem pojeĽdzić :) Ale np. od jutra biorę się za oleje, filtry, rozrusznik bo co¶ zgrzyta ale mam drugi, czyszczenie zacisków ham. i wymianę kierownicy, klaksonów, przedniego o¶wietlenia i paru innych dupereli na nówcie sztuki które własnie przyjeżdżaj±, ł±cznie z czyszczeniem odrdzewianiem i malowaniem czego się da oraz renowacj± okablunku, to jest dla mnie wykonalne jak s±dzę :)) Dodam, że jestem w najwyższym stopniu podniecony na my¶l o tym wszystkim :-P pzdr, marcin 22 |
Data: Kwiecien 13 2011 17:17:55 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: Kuczu | W dniu 2011-04-13 16:50, marcin pisze: Użytkownik "Michał napisał w wiadomoĹ›ci Rozrusznik "zgrzytajacy" w CB oznacza najczesciej konczace sie sprzegielko. Na szczescie jest to stosunkowo latwe do naprawienia bo sa do niego zestawy naprawcze w postaci nowych rolek i sprezynek. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 23 |
Data: Kwiecien 13 2011 17:38:19 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomoĹ›ci
Rozrusznik "zgrzytajacy" w CB oznacza najczesciej konczace sie On taki bardziej "gwiżdżaco-wyjÄ…cy" jest - czasami zawyje zamiast zakrÄ™cić silnikiem albo zawyje i dopiero po sekundzie załapie i zakrÄ™ci. Zwłaszcza na zimno, na ciepłym jest raczej OK. Mam drugi silnik, rozbiorÄ™ i spróbujÄ™ wykminić co jest za to odpowiedzialne, może przekładka załatwi sprawÄ™. DostÄ™p do tych rzeczy wydaje siÄ™ prosty wiÄ™c siÄ™ odważÄ™ własnorÄ™cznie... pzdr, marcin 24 |
Data: Kwiecien 13 2011 17:49:11 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: Kuczu | W dniu 2011-04-13 17:38, marcin pisze: Użytkownik napisał w wiadomoĹ›ci Czyli sprzegielko umiera -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 25 |
Data: Kwiecien 13 2011 21:36:34 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomoĹ›ci
Czyli sprzegielko umiera Poczytałem trochÄ™ o tych sprzÄ™giełkach, ale na temat CB tutoriala nie znalazłem, wiÄ™c mam pytanie, czy wystarczy jak odkrÄ™cÄ™ pokrywy z lewej strony bez wyjmowania silnika aby siÄ™ do niego dostać? I czy nie potrzeba jakichĹ› wyrafinowanych Ĺ›ciÄ…gaczy? Rano bÄ™de zmieniał olej to bÄ™dzie okazja pogmerać, ale dysponujÄ™ tylko podstawowymi narzÄ™dziami i wolałbym nie zostać z rogrzebanym silnikiem, wolÄ™ wtedy zlecić to razem z tymi zaworami, na razie jakoĹ› tam siÄ™ udaje odpalić... Mam co prawda drugi silnik na którym mogÄ™ to potrenować (i z którego bÄ™de chciał przełożyć sprzÄ™gielko), ale jego też bym chciał w miarÄ™ lagodnie traktować bo podobno elegancki na chodzie jest, może kiedyĹ› siÄ™ przyda. -- pzdr, marcin 26 |
Data: Kwiecien 13 2011 23:54:32 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: Kuczu | W dniu 2011-04-13 21:36, marcin pisze: Użytkownik napisał w wiadomoĹ›ci Tu masz fiszki i katalog czesci: http://www.scribd.com/doc/29129724/Part-List-CB750 wiÄ™c mam pytanie, czy wystarczy jak odkrÄ™cÄ™ pokrywy z lewej strony bez wyjmowania silnika aby siÄ™ do niego dostać? Tak I czy nie potrzeba jakichĹ› wyrafinowanych Ĺ›ciÄ…gaczy? Raczej nie, ale trzeba zdemontowac zaplon i zdjac obie czesci pokrywy. (Fiszki D11-D16) Rano bÄ™de zmieniał olej to bÄ™dzie okazja pogmerać, ale dysponujÄ™ tylko podstawowymi narzÄ™dziami i wolałbym nie zostać z rogrzebanym silnikiem, Wiec nie ruszaj wolÄ™ wtedy zlecić to razem z tymi zaworami, na razie jakoĹ› tam siÄ™ udaje odpalić... Mam co prawda drugi silnik na którym mogÄ™ to potrenować (i z którego bÄ™de chciał przełożyć sprzÄ™gielko), ale jego też bym chciał w miarÄ™ lagodnie traktować bo podobno elegancki na chodzie jest, może kiedyĹ› siÄ™ przyda. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 27 |
Data: Kwiecien 14 2011 08:39:46 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomoĹ›ci
Tu masz fiszki i katalog czesci: Rano bÄ™de zmieniał olej to bÄ™dzie okazja pogmerać, ale dysponujÄ™ tylko podstawowymi narzÄ™dziami i wolałbym nie zostać z rogrzebanym silnikiem, Hmm, wydaje mi siÄ™ że ogarniam co oni tam narysowali wiÄ™c... SpróbujÄ™ najpierw na zapasowym :) DziÄ™ki Ci wielkie za te fiszki :) -- pzdr, marcin 28 |
Data: Kwiecien 15 2011 20:28:22 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Czołem,
29 |
Data: Kwiecien 15 2011 21:08:24 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | A może jeszcze spróbować wymienić tÄ… przekładniÄ™ małÄ…, "starter reduction" - nr 1 na fiszce D14? Może siÄ™ to zjechać? Ta duża zÄ™batka wyglÄ…dała na zupełnie zdrowÄ…, ale tej przekładni siÄ™ cholera nie przyjrzałem, mimo że w sumie sama wypada do rÄ…k... Ten dĽwiÄ™k tak jakby kojarzył siÄ™ z tarciem przeskakujÄ…cych zÄ™batek... Nie wiem co w samym rozruszniku może tak jazgotac, chyba że łozyska mu poleciały albo szczotki siÄ™ rozsypały na amen? Ech, zachciało siÄ™ zabytków :)
30 |
Data: Kwiecien 18 2011 20:45:21 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Z racji tego że mój wÄ…tek zapomniano to sobie w nim poblogujÄ™, w koĹ„cu mój... Jednak zamawiam zestaw regeneracyjny do sprzÄ™giÄ™lka, nie znalazłem innego przypadku w całym internecie wiÄ™c pewnie to drugie po prostu jest tak samo wyrypane - a nawet jak nie pomoże to bedzie na zaĹ›, z dostaniem siÄ™ do rozrusznika jest wiÄ™kszy ambaras, wiÄ™c mam nadziejÄ™, ze nie bÄ™de musiał tego przechodzić. A tymczasem rozbebeszyłem górnÄ… czÄ™ć przodu w celu odmalowania i przepolerowania czego siÄ™ da, wymiany oĹ›wietlenia i zrobienia porzÄ…dków w okablowaniu. Ponadto przed chwilÄ… zakoĹ„czyłem 2 godzinnÄ… [!] akcjÄ™ czyszczenia łaĹ„cucha i okolic tylnego koła, jebiÄ™ naftÄ… i benzynÄ… jak prawdziwy maczo ale warto było, Ĺ›wieci siÄ™ jak psu jajce i wyglÄ…da tak, że trzy fajki spaliłem napawajÄ…c siÄ™ widokiem zanim zgasiłem Ĺ›wiatło i przylazłem na zasłużonego browara :).
31 |
Data: Kwiecien 14 2011 01:05:42 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: Michał V-R | W dniu 2011-04-13 16:50, marcin pisze: No też też, ale ja mimo że techniczny to z dłubaniem głębiej w silniku do czynienia nigdy nie miałem więc te bardziej skomplikowane sprawy zostawię na razie specom bo chcialbym też czasem tym motocyklem pojeĽdzić :) Ale np. od jutra biorę się za oleje, filtry, rozrusznik bo co¶ zgrzyta ale mam drugi, czyszczenie zacisków ham. i wymianę kierownicy, klaksonów, przedniego o¶wietlenia i paru innych dupereli na nówcie sztuki które własnie przyjeżdżaj±, ł±cznie z czyszczeniem odrdzewianiem i malowaniem czego się da oraz renowacj± okablunku, to jest dla mnie wykonalne jak s±dzę :))a nie masz jqakiegos kumpla, co sie zna i cie nauczy pozniej poprowadzi? To jest najlepsza nauka, inaczej nic sie nie nauczysz. -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 32 |
Data: Kwiecien 14 2011 08:24:24 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Użytkownik "Michał V-R" napisał w wiadomo¶ci
a nie masz jqakiegos kumpla, co sie zna i cie nauczy pozniej Niby mam, ale to już ten wiek, kiedy każdy po uszy w swoich sprawach siedzi i fajnie jak raz na miesi±c uda się wypić razem 2 szybkie, a co dopiero grzebać się całe dnie w garażu wył±cznie dla jaj. Na drobne porady mogę liczyć ale nie ze kto¶ pierdolnie wszystko i przyleci bo se stary motur kupiłem w ramach kaprysu ;) Także raczej muszę bazować na własnej blyskotliwo¶ci i Waszych wskazówkach, które bardzo sobie cenię :) -- pzdr, marcin 33 |
Data: Kwiecien 10 2011 21:37:44 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: Kuczu | W dniu 2011-04-10 18:53, marcin pisze: Użytkownik napisał w wiadomoĹ›ci Na poczatek wymienic plyn hamulcowy i sprobowac odpowietrzyc uklad. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 34 |
Data: Kwiecien 19 2011 21:48:46 | Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku | Autor: marcin | Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomoĹ›ci
Na poczatek wymienic plyn hamulcowy i sprobowac odpowietrzyc uklad. Blog c.d. Rozebrałem przeczyĹ›ciłem zaciski, wymieniłem płyn, odpowietrzyłem - wyglÄ…da ze wszystko działa jak należy. Na razie sprawdzane "na sucho" w garażu, ale ciĹ›nienie jest, hamowanie jest, tarcie jakieĹ› tam jest, ale to chyba raczej w normie - po energicznym zakrÄ™ceniu z rÄ™ki koło robi około jednego obrotu. Tył podobnie, aczkolwiek łaĹ„cuch ma tu duzy udział w samohamowaniu. Ale krÄ™cÄ… siÄ™ bez wysiłku jednym paluchem, wczesniej musiałem siÄ™ zapierać o coĹ› i uważac żeby nie zwalić moto z podstawek :) Jak bÄ™dÄ™ mógł porobić testy drogowe to przejdÄ™ do usprawniania, na razie temat odhaczony. DziÄ™ki za skuteczne porady :) -- pzdr, marcin |