Grupy dyskusyjne   »   CB750 DOHC - klekot w silniku

CB750 DOHC - klekot w silniku



1 Data: Kwiecien 10 2011 18:05:38
Temat: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Witojcie,

Zakupiłem sobie zdemolowany czasem i bezczynno¶ci± egzemplarz CB750 82 rok :) Po usunięciu z grubsza pajęczyn moto odpala elegancko, jeĽdzi jak trzeba, nic tylko brać się za przywracanie mu ¶wietno¶ci. Ale. Kiedy jest zimny, na jałowych obrotach gdzie¶ z dołu silnika dobywa się taki klekot, odglos kojarz±cy mi się z odgłosem z napędu podczas jazdy na wysokim biegu z mał± prędko¶ci± ze zużytym łańcuchem, takie poszarpywanie z poklekiwaniem... No nie wiem jak to opisać. Na wyższych obrotach nic takiego nie słychać, wystaczy podnie¶ć je dosłownie o 200 obrotów wyżej od jałowych i już jest piękny odgłos zdrowego silnika. Po rozgrzaniu ten objaw trochę ustepuje, ale dalej co¶ tam jakby slychać. Ogolnie nie ma do czego się przyczepic, pieknie się wkręca, nic nie drży, nie szarpie, tylko to klekotanie na jałowych. Przede mn± oczywi¶cie jeszcze zmiana oleju, filtrów, regulacja gaĽników itp, tylko pytanie czy robić to wszystko czy najpierw może z tym klekotaniem zasuwać do mechanika... Wiem ze pytanie trochę na zasadzie pytaj mnie a ja ciebie, ale może to typowy objaw i ktus cu¶ będzie mógł zasugerować...
Pozdrawiam!
marcin



2 Data: Kwiecien 10 2011 18:21:04
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-10 18:05, marcin pisze:

Witojcie,

Zakupiłem sobie zdemolowany czasem i bezczynnoĹ›ciÄ… egzemplarz CB750 82 rok :) Po usuniÄ™ciu z grubsza pajÄ™czyn moto odpala elegancko, jeĽdzi jak trzeba, nic tylko brać siÄ™ za przywracanie mu Ĺ›wietnoĹ›ci. Ale. Kiedy jest zimny, na jałowych obrotach gdzieĹ› z dołu silnika dobywa siÄ™ taki klekot, odglos kojarzÄ…cy mi siÄ™ z odgłosem z napÄ™du podczas jazdy na wysokim biegu z małÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ… ze zużytym łaĹ„cuchem, takie poszarpywanie z poklekiwaniem... No nie wiem jak to opisać. Na wyższych obrotach nic takiego nie słychać, wystaczy podnieć je dosłownie o 200 obrotów wyżej od jałowych i już jest piÄ™kny odgłos zdrowego silnika. Po rozgrzaniu ten objaw trochÄ™ ustepuje, ale dalej coĹ› tam jakby slychać. Ogolnie nie ma do czego siÄ™ przyczepic, pieknie siÄ™ wkrÄ™ca, nic nie drży, nie szarpie, tylko to klekotanie na jałowych. Przede mnÄ… oczywiĹ›cie jeszcze zmiana oleju, filtrów, regulacja gaĽników itp, tylko pytanie czy robić to wszystko cz
y najpierw może z tym klekotaniem zasuwać do mechanika... Wiem ze pytanie trochÄ™ na zasadzie pytaj mnie a ja ciebie, ale może to typowy objaw i ktus cuĹ› bÄ™dzie mógł zasugerować...
Pozdrawiam!
marcin

Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne obroty.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

3 Data: Kwiecien 10 2011 18:53:32
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomoĹ›ci

Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne
obroty.

OK, dziÄ™ki, uspokoiłeĹ› mnie :). Jeszcze jedno pytanie - pompa hamulca przedniego praktycznie nie stawia oporu, oczywiĹ›cie hamulec kompletnie nie działa. Płynu jest ile trzeba, nie ma wycieków. Czy szukać zestawu naprawczego (oringi?) i spróbować zregenerować, czy raczej od razu nowej pompy?
pzdr,
marcin

4 Data: Kwiecien 10 2011 20:54:14
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 10-04-2011 o 18:53:32 marcin  napisał(a):

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomo¶ci 
Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne
obroty.

OK, dzięki, uspokoiłe¶ mnie :). Jeszcze jedno pytanie - pompa hamulca  przedniego praktycznie nie stawia oporu, oczywi¶cie hamulec kompletnie  nie działa. Płynu jest ile trzeba, nie ma wycieków. Czy szukać zestawu  naprawczego (oringi?) i spróbować zregenerować, czy raczej od razu nowej  pompy?
pzdr,
marcin

jeżeli nie będziesz przywracał sprzęta na oryginał to kup jak naj¶wieższ±  pompe. do tego koniecznie przegl±d zacisków z wymian± gumek i przewód w  oplocie... inaczej nigdy nie będ± hamulce zadowalaj±ce a nawet fabrycznie  to były bardziej spowalniacze zwłaszcza w wersji z jednotłoczkowymi  zaciskami. podobne zaciski miałem w CX euro i dopiero po wymianie pompy i  przewodu zacz±ł hamować.
co do hałasu z dołu silnika to Kuczu dobrze napisał. olać sprawe tylko  dobrze gaĽniki wyczy¶cić, ustawić i zsynchronizować.jak silnik równo  pracuje to tak tym łańcuchem nie klepie. prawdopodobnie przygotuj się na  wymianę gumowych króćców i membranek air-cut (dostępne w larsonie) to tyle  z mojego do¶wiadczenia z tymi moto... bardzo fajny klasyk. mało się tego  teraz widuje.

pozdrawiam

5 Data: Kwiecien 10 2011 21:50:04
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-10 20:54, Gr4N4c1K pisze:

Dnia 10-04-2011 o 18:53:32 marcin  napisał(a):

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomoĹ›ci

Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne
obroty.

OK, dziÄ™ki, uspokoiłeĹ› mnie :). Jeszcze jedno pytanie - pompa hamulca
przedniego praktycznie nie stawia oporu, oczywiście hamulec kompletnie
nie działa. Płynu jest ile trzeba, nie ma wycieków. Czy szukać zestawu
naprawczego (oringi?) i spróbować zregenerować, czy raczej od razu
nowej pompy?
pzdr,
marcin

jeżeli nie bÄ™dziesz przywracał sprzÄ™ta na oryginał to kup jak
najĹ›wieższÄ… pompe. do tego koniecznie przeglÄ…d zacisków z wymianÄ… gumek
i przewód w oplocie... inaczej nigdy nie bÄ™dÄ… hamulce zadowalajÄ…ce a
nawet fabrycznie to były bardziej spowalniacze zwłaszcza w wersji z
jednotłoczkowymi zaciskami. podobne zaciski miałem w CX euro i dopiero
po wymianie pompy i przewodu zaczÄ…ł hamować.

A to zalezy ktora wersja. CB750F miala dobre hample. Wersje C i N mialy slabo. Koles nie napisal i jakim modelu mowimy.

co do hałasu z dołu silnika to Kuczu dobrze napisał. olać sprawe tylko
dobrze gaĽniki wyczyĹ›cić, ustawić i zsynchronizować.jak silnik równo
pracuje to tak tym łaĹ„cuchem nie klepie. prawdopodobnie przygotuj siÄ™ na
wymianÄ™ gumowych króćców i membranek air-cut (dostÄ™pne w larsonie) to
tyle z mojego doĹ›wiadczenia z tymi moto... bardzo fajny klasyk. mało siÄ™
tego teraz widuje.

Z tymi gazikami to jest tak ze jest ok dopoki sie ich nie rusza. Na razie chodzi podobno ok i oprocz synchro bym nic nie robil. Olej, swieczki, synchro i smigac.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

6 Data: Kwiecien 11 2011 00:18:22
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 10-04-2011 o 21:50:04 Kuczu  napisał(a):

jeżeli nie będziesz przywracał sprzęta na oryginał to kup jak
naj¶wieższ± pompe. do tego koniecznie przegl±d zacisków z wymian± gumek
i przewód w oplocie... inaczej nigdy nie będ± hamulce zadowalaj±ce a
nawet fabrycznie to były bardziej spowalniacze zwłaszcza w wersji z
jednotłoczkowymi zaciskami. podobne zaciski miałem w CX euro i dopiero
po wymianie pompy i przewodu zacz±ł hamować.

A to zalezy ktora wersja. CB750F miala dobre hample. Wersje C i N mialy  slabo. Koles nie napisal i jakim modelu mowimy.

wersja jednotłoczkowa nie hamuje a dwutłoczkowa spowalnia. może na tamte  czasy były wy¶mienite. weĽ też pod uwage, że sprzęt ma 30 lat i pompa  dawno sparciała a przewody to jak się na nie patrzy puchn±. ja tylko  chłopakowi dobrze radze. jak ma zaciski dwutłoczkowe pływaj±ce to połowa  sukcesu. one chyba do tej pory, z małymi poprawkami, s± produkowane.  wymienić gumki, dać ¶wież± pompe, nowe przewody i bedzie git. to samo z  tyłu. koszy relatywnie niewielkie a życie bezcenne. pompe na pewno bym  wymienił bo jeszcze nie widziałem takiej z tamtego okresu która nie była  by wyżarta w ¶rodku i kupno zestawu naprawczego to zmarnowane pieni±dze.

co do hałasu z dołu silnika to Kuczu dobrze napisał. olać sprawe tylko
dobrze gaĽniki wyczy¶cić, ustawić i zsynchronizować.jak silnik równo
pracuje to tak tym łańcuchem nie klepie. prawdopodobnie przygotuj się na
wymianę gumowych króćców i membranek air-cut (dostępne w larsonie) to
tyle z mojego do¶wiadczenia z tymi moto... bardzo fajny klasyk. mało się
tego teraz widuje.

Z tymi gazikami to jest tak ze jest ok dopoki sie ich nie rusza. Na  razie chodzi podobno ok i oprocz synchro bym nic nie robil. Olej,  swieczki, synchro i smigac.

co do membranek air-cut to się zgodze, że można nieruszać jak jest ok.  wyjdzie w praniu jak sprawdzi spalanie w trasie. ale ze sparciałymi  króćcami to silnika za chiny nie ustawi. przypomne sprzet ma 30 lat. w  mojej ledwo 20letniej ntv gumy były twarde jak beton i spękane.

do kierownika topicowej ceba¶ki: jak jeste¶ z wawy to daj znać. obadamy  rututnie :)

pozdrawiam

7 Data: Kwiecien 11 2011 08:46:37
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Użytkownik "Gr4N4c1K"  napisał w wiadomo¶ci

A to zalezy ktora wersja. CB750F miala dobre hample. Wersje C i N mialy 
slabo. Koles nie napisal i jakim modelu mowimy.

do kierownika topicowej ceba¶ki: jak jeste¶ z wawy to daj znać. obadamy 
rututnie :)

Witam,

¦pieszę z wyjasnieniami :) Moja CB to z tego co zd±żyłem dociec to RC04, chyba FB to jest - trudno powiedzieć, mam do dypozycji tylko tabliczkę znamionow± bo moto byl malowany i nie zachowały się oznaczenia handlowe...

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cb_750_f_1982.php - mniej więcej taka. Swojej na razie nie pokazuję, przynajmniej dopóki nie zrobię czego¶ z o¶wietleniem bo jaki¶ esteta wsadził na przód dwie soczewki bez obudowy wyjęte z jakiego¶ ¶ciga, wstyd trochę :P to chyba miało robić badlooka :D

Na siłę na oryginał robił jej nie będę, choć chcę zachować klasyczny charakter i jak najwięcej z oryginału. Zatem zastosuję się do porad i założę pompę i przewody a może nawet i zaciski z czego¶ lepiej hamuj±cego. Niestety jestem znad morza (tzn ja nie narzekam ;) ), mam paru znajomych w branży ogólnie rozumianego obrotu uzywanymi motocyklami więc poszukam mechanika co mi chuchnie na ten silnik. A w razie czego mam drugi, podobno zupełnie sprawny. W zasadzie to mam drug± tak± sam± CB w kawałkach, ł±cznie z ram±, kołami, plastikami, tylko poskręcać i jechać ;) Nie wiedziałem że w czasach allegro i innych ebajów ludzie jeszcze maj± takie rzeczy w szopach i nawet zdaj± się nie wiedzieć, że to s± skarby :))
Dzięki i pozdrawiam, jeszcze pewnie pozawracam głowy ;)
marcin

8 Data: Kwiecien 11 2011 13:35:26
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Użytkownik "Gr4N4c1K"  napisał w wiadomo¶ci

wersja jednotłoczkowa nie hamuje a dwutłoczkowa spowalnia. może na tamte 
czasy były wy¶mienite. weĽ też pod uwage, że sprzęt ma 30 lat i pompa 
dawno sparciała a przewody to jak się na nie patrzy puchn±.

OK, mam wersję jednotłoczkow±. W zasadzie podj±łem decyzję, żeby wymienić cało¶ć, czyli i pompę i zaciski. Teraz pytanie - jak szukać zeby to pasowało?? Mocowania i odległo¶ci tarcz czy ich ¶rednice to jest jaki¶ standard? Proszę o¶wiećcie towarzysze abym nie polazł w maliny :) Wcze¶niej miałem moto którego tylko tankowałem, nie pozwolił mi się zbytnio wyedukować w kierunku dłubania.
pzdr,
marcin

9 Data: Kwiecien 11 2011 15:48:15
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-11 13:35, marcin pisze:

Użytkownik   napisał w wiadomoĹ›ci
wersja jednotłoczkowa nie hamuje a dwutłoczkowa spowalnia. może na tamte
czasy były wyĹ›mienite. weĽ też pod uwage, że sprzÄ™t ma 30 lat i pompa
dawno sparciała a przewody to jak siÄ™ na nie patrzy puchnÄ….

OK, mam wersjÄ™ jednotłoczkowÄ…. W zasadzie podjÄ…łem decyzjÄ™, żeby wymienić całoć, czyli i pompÄ™ i zaciski. Teraz pytanie - jak szukać zeby to pasowało?? Mocowania i odległoĹ›ci tarcz czy ich Ĺ›rednice to jest jakiĹ› standard? ProszÄ™ oĹ›wiećcie towarzysze abym nie polazł w maliny :) WczeĹ›niej miałem moto którego tylko tankowałem, nie pozwolił mi siÄ™ zbytnio wyedukować w kierunku dłubania.

Pompa to pryszcz, zasadniczo bedzie pasowac wiekszosc pomp od japonczykow. Zaciski to inna baja i na ich dobro ma wplyw wiele czynnikow, tj. srednica tarczy, odleglosc zacisku od tarczy, umiejscowenie i rozstaw otworow mocujacych. Co nie znaczy ze sie nie da ale czesto trzeba dorobic odpowiednie adaptery. Wtedy bez frezarki sie nie obejdzie.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

10 Data: Kwiecien 11 2011 18:13:06
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 11-04-2011 o 13:35:26 marcin  napisał(a):

Użytkownik "Gr4N4c1K"  napisał w  wiadomo¶ci
wersja jednotłoczkowa nie hamuje a dwutłoczkowa spowalnia. może na tamte
czasy były wy¶mienite. weĽ też pod uwage, że sprzęt ma 30 lat i pompa
dawno sparciała a przewody to jak się na nie patrzy puchn±.

OK, mam wersję jednotłoczkow±. W zasadzie podj±łem decyzję, żeby  wymienić cało¶ć, czyli i pompę i zaciski. Teraz pytanie - jak szukać  zeby to pasowało?? Mocowania i odległo¶ci tarcz czy ich ¶rednice to jest  jaki¶ standard? Proszę o¶wiećcie towarzysze abym nie polazł w maliny :)  Wcze¶niej miałem moto którego tylko tankowałem, nie pozwolił mi się  zbytnio wyedukować w kierunku dłubania.
pzdr,
marcin

gwoli ¶cisło¶ci  http://motoprofi.com/bikephoto/40/honda_cb_750_f_1980_2.jpg to jest wersja  z jednotłoczkowymmi zaciskami
a ta z linku zapodanego przez Ciebie jest z dwutłoczkowymi. jak masz takie  to połowa sukcesu. da sie zrobić by dobrze hamowało.

pozdrawiam

11 Data: Kwiecien 11 2011 18:26:03
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Użytkownik "Gr4N4c1K"  napisał w wiadomo¶ci

gwoli ¶cisło¶ci 
http://motoprofi.com/bikephoto/40/honda_cb_750_f_1980_2.jpg to jest wersja 
z jednotłoczkowymmi zaciskami
a ta z linku zapodanego przez Ciebie jest z dwutłoczkowymi. jak masz takie 
to połowa sukcesu. da sie zrobić by dobrze hamowało.

No własnie mam jednotłoczkowe, czyli t± z linku który Ty podałe¶. Także mamy 0,0 sukcesu i szukam zacisków :/ Pytanie od jakiego moto podejd± bez kombinowania z frezark±, któr± mnie nastraszył Kuczu...
pzdr,
marcin

12 Data: Kwiecien 11 2011 19:35:38
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Hej,

Pogrzebałem trochę, udało mi się odpowietrzyć układ, jest ci¶nienie :) Także pompka totalny szrot nie jest. Tylko jest duże tarcie na zaciskach nawet jak nie naciskam wajchy, jak mniemam muszę jeszcze poodpowietrzać? Ale na dzisiaj do¶ć zabawy bo płyn się skończył w zbiorniczku, trzeba kupić :) Jak zlikwiduję to tarcie to się przejadę i sprawdzę na asfalcie jak to hamuje, wtedy będziemy dalej kombinowac co by tu usprawnić. Je¶li z dobraniem innych zacisków ma być taki ambaras to może wystarczy regeneracja pompy i przewody w oplocie? I po prostu jeĽdzić bior±c poprawkę na to, że hample s± jakie s±, w miejscu go nie zatrzymam? A z czasem może dorwę dwutłoczkowe od 750F, które na pewno będa pasowały...
pzdr,
marcin

13 Data: Kwiecien 11 2011 21:00:22
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-11 19:35, marcin pisze:

Hej,

Pogrzebałem trochÄ™, udało mi siÄ™ odpowietrzyć układ, jest ciĹ›nienie :) Także pompka totalny szrot nie jest. Tylko jest duże tarcie na zaciskach nawet jak nie naciskam wajchy, jak mniemam muszÄ™ jeszcze poodpowietrzać?

Rozebrac, przeczyscic i przesmarowac prowadnice, zlozyc.

Ale na dzisiaj doć zabawy bo płyn siÄ™ skoĹ„czył w zbiorniczku, trzeba kupić :) Jak zlikwidujÄ™ to tarcie to siÄ™ przejadÄ™ i sprawdzÄ™ na asfalcie jak to hamuje, wtedy bÄ™dziemy dalej kombinowac co by tu usprawnić. JeĹ›li z dobraniem innych zacisków ma być taki ambaras to może wystarczy regeneracja pompy i przewody w oplocie? I po prostu jeĽdzić biorÄ…c poprawkÄ™ na to, że hample sÄ… jakie sÄ…, w miejscu go nie zatrzymam? A z czasem może dorwÄ™ dwutłoczkowe od 750F, które na pewno bÄ™da pasowały...

Z 750F2 niekoniecznie podejda bo tam juz byly ciut inne lagi. Mozna sprobowac z SC01 czyli 900F z podobnego rocznika. Tam na bank byly 2 tloczkowe plywajace.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

14 Data: Kwiecien 11 2011 21:23:04
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomoĹ›ci

Rozebrac, przeczyscic i przesmarowac prowadnice, zlozyc.

Sie zrobi :)
Za przeglÄ…d silnika, czyszczenie i synchro gaĽników przy założeniu ze wszystko bÄ™dzie OK goĹ›ciowie zawołali mi 4 stówki, wydaje mi siÄ™ że to doć wygórowana cena? Olej filtry itp zrobiÄ™ sobie wczeĹ›niej sam, o czym im powiedziałem przed wycenÄ…. Tylko czyszczenie gaĽników i ich regulacja. Trafiłem na cwaniaków czy tyle to faktycznie kosztuje?
pzdr,
marcin

15 Data: Kwiecien 11 2011 21:27:40
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Użytkownik "marcin"  napisał w wiadomoĹ›ci

Za przeglÄ…d silnika, czyszczenie i synchro gaĽników przy założeniu ze wszystko bÄ™dzie OK goĹ›ciowie zawołali mi
4 stówki, wydaje mi siÄ™ że to doć wygórowana cena? Olej filtry itp zrobiÄ™ sobie wczeĹ›niej sam, o czym im
powiedziałem przed wycenÄ…. Tylko czyszczenie gaĽników i ich regulacja. Trafiłem na cwaniaków czy tyle to
faktycznie kosztuje?

P.S. Jeszcze regulacja zaworów w cenie.
pzdr,
marcin

16 Data: Kwiecien 11 2011 21:58:41
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: Robert T. 


Użytkownik "marcin"  napisał w wiadomo¶ci

Tylko czyszczenie gaĽników i ich regulacja. Trafiłem na cwaniaków czy tyle
to
faktycznie kosztuje?

P.S. Jeszcze regulacja zaworów w cenie.
pzdr,
marcin


To jest normalna cena.
Jak ja sprawdzalem, to za regulacje zaworow i wszystkie egzorcyzmy z
gaznikami, ceny wahaly sie w granicach 400 - 700 pln.


--
Pozdr. Robert. T.
ZR-7 00'

17 Data: Kwiecien 11 2011 22:07:04
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Użytkownik "Robert T."  napisał w wiadomo¶ci

To jest normalna cena.
Jak ja sprawdzalem, to za regulacje zaworow i wszystkie egzorcyzmy z
gaznikami, ceny wahaly sie w granicach 400 - 700 pln.

Yhy. No trudno, trzeba będzie przełkn±ć, chyba że będę się grzebał z hamplami i reszt± jeszcze nieodkrytych tajemnic do czasu aż zaprzyjaĽnieni spece ogarn± pocz±tek sezonu to się może uda taniej ;)
pzdr,
marcin

18 Data: Kwiecien 11 2011 23:11:30
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 11-04-2011 o 22:07:04 marcin  napisał(a):

Użytkownik "Robert T."  napisał w wiadomo¶ci 
To jest normalna cena.
Jak ja sprawdzalem, to za regulacje zaworow i wszystkie egzorcyzmy z
gaznikami, ceny wahaly sie w granicach 400 - 700 pln.

Yhy. No trudno, trzeba będzie przełkn±ć, chyba że będę się grzebał z  hamplami i reszt± jeszcze nieodkrytych tajemnic do czasu aż  zaprzyjaĽnieni spece ogarn± pocz±tek sezonu to się może uda taniej ;)
pzdr,
marcin

a czy kto¶ mówił, że motocykle to tanie hobby?? chyba tylko szachy nie  wymagaj± wkładu finansowego bo znałem takich co partie rozgrywaj± na  kartce papieru zapisuj±c tylko sekwencje ruchów :)

albo masz hajs i szczę¶cie trafić na uczciwego mechanika albo musisz się  zbratać z kluczami i umieć czytać ze zrozumieniem instrukcje serwisow± na  dodatek w 99.9% w obcym języku.

w wypadku takich maszyn to jeszcze musisz trafić na mechanika-pasjonata  któremu nieobce jest stawianie czoła wyzwaniom typu ukręcaj±ce się ¶ruby,  braki w czę¶ciach zapasowych i ogólnie kombinowanie. teraz w dobie netu to  i tak jest sporo łatwiej choćby w poszukiwaniu literatury. trochę  pogooglasz i znajdziesz fabrycznego manuala i komplet fiszek.

powodzenia :)

pozdrawiam

19 Data: Kwiecien 12 2011 02:28:28
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Użytkownik "Gr4N4c1K"  napisał w wiadomo¶ci

albo masz hajs i szczę¶cie trafić na uczciwego mechanika albo musisz się 
zbratać z kluczami i umieć czytać ze zrozumieniem instrukcje serwisow± na 
dodatek w 99.9% w obcym języku.

Spox, i z jednym i z drugim się liczę że przyjdzie się zmierzyc, i z becelowaniem i z kręceniem ¶rubkami ;) Tylko lubię sprawdzić czy mnie kto¶ nie ładuje zanim wybeceluję ;) Nie po to kupiłem 30 letni moto żeby było tanio, ale po to, żeby było wesoło ;)
pzdr,
marcin

20 Data: Kwiecien 13 2011 14:53:00
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: Michał V-R 

W dniu 2011-04-12 02:28, marcin pisze:

Spox, i z jednym i z drugim się liczę że przyjdzie się zmierzyc, i z becelowaniem i z kręceniem ¶rubkami ;) Tylko lubię sprawdzić czy mnie kto¶ nie ładuje zanim wybeceluję ;) Nie po to kupiłem 30 letni moto żeby było tanio, ale po to, żeby było wesoło ;)

A nie tez po to, by samemu podlubac? U mnie synchro gaznikow waha sie miedzy 60 a 100zl, gazniki jak chcesz czyscic, to tez mozesz sam, zawory mozesz sam sobie ustawic, bo tam nie ma plytek (choc na plytkach tez samemu mozna wyregulowac, dokupujac potrzebne), tylko sa sruby, wiec szczelinomierz srubokret i kluczyk oczkowy i dasz rade sam.

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

21 Data: Kwiecien 13 2011 16:50:05
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Użytkownik "Michał V-R"  napisał w wiadomo¶ci

A nie tez po to, by samemu podlubac? U mnie synchro gaznikow waha sie
miedzy 60 a 100zl, gazniki jak chcesz czyscic, to tez mozesz sam, zawory
mozesz sam sobie ustawic, bo tam nie ma plytek (choc na plytkach tez
samemu mozna wyregulowac, dokupujac potrzebne), tylko sa sruby, wiec
szczelinomierz srubokret i kluczyk oczkowy i dasz rade sam.

No też też, ale ja mimo że techniczny to z dłubaniem głębiej w silniku do czynienia nigdy nie miałem więc te bardziej skomplikowane sprawy zostawię na razie specom bo chcialbym też czasem tym motocyklem pojeĽdzić :) Ale np. od jutra biorę się za oleje, filtry, rozrusznik bo co¶ zgrzyta ale mam drugi, czyszczenie zacisków ham. i wymianę kierownicy, klaksonów, przedniego o¶wietlenia i paru innych dupereli na nówcie sztuki które własnie przyjeżdżaj±, ł±cznie z czyszczeniem odrdzewianiem i malowaniem czego się da oraz renowacj± okablunku, to jest dla mnie wykonalne jak s±dzę :))
Dodam, że jestem w najwyższym stopniu podniecony na my¶l o tym wszystkim :-P
pzdr,
marcin

22 Data: Kwiecien 13 2011 17:17:55
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-13 16:50, marcin pisze:

Użytkownik "Michał   napisał w wiadomoĹ›ci
A nie tez po to, by samemu podlubac? U mnie synchro gaznikow waha sie
miedzy 60 a 100zl, gazniki jak chcesz czyscic, to tez mozesz sam, zawory
mozesz sam sobie ustawic, bo tam nie ma plytek (choc na plytkach tez
samemu mozna wyregulowac, dokupujac potrzebne), tylko sa sruby, wiec
szczelinomierz srubokret i kluczyk oczkowy i dasz rade sam.

No też też, ale ja mimo że techniczny to z dłubaniem głÄ™biej w silniku do czynienia nigdy nie miałem wiÄ™c te bardziej skomplikowane sprawy zostawiÄ™ na razie specom bo chcialbym też czasem tym motocyklem pojeĽdzić :) Ale np. od jutra biorÄ™ siÄ™ za oleje, filtry, rozrusznik bo coĹ› zgrzyta ale mam drugi, czyszczenie zacisków ham. i wymianÄ™ kierownicy, klaksonów, przedniego oĹ›wietlenia i paru innych dupereli na nówcie sztuki które własnie przyjeżdżajÄ…, łÄ…cznie z czyszczeniem odrdzewianiem i malowaniem czego siÄ™ da oraz renowacjÄ… okablunku, to jest dla mnie wykonalne jak sÄ…dzÄ™ :))
Dodam, że jestem w najwyższym stopniu podniecony na myĹ›l o tym wszystkim :-P

Rozrusznik "zgrzytajacy" w CB oznacza najczesciej konczace sie sprzegielko. Na szczescie jest to stosunkowo latwe do naprawienia bo sa do niego zestawy naprawcze w postaci nowych rolek i sprezynek.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

23 Data: Kwiecien 13 2011 17:38:19
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomoĹ›ci

Rozrusznik "zgrzytajacy" w CB oznacza najczesciej konczace sie
sprzegielko. Na szczescie jest to stosunkowo latwe do naprawienia bo sa
do niego zestawy naprawcze w postaci nowych rolek i sprezynek.

On taki bardziej "gwiżdżaco-wyjÄ…cy" jest - czasami zawyje zamiast zakrÄ™cić silnikiem albo zawyje i dopiero po sekundzie załapie i zakrÄ™ci. Zwłaszcza na zimno, na ciepłym jest raczej OK. Mam drugi silnik, rozbiorÄ™ i spróbujÄ™ wykminić co jest za to odpowiedzialne, może przekładka załatwi sprawÄ™. DostÄ™p do tych rzeczy wydaje siÄ™ prosty wiÄ™c siÄ™ odważÄ™ własnorÄ™cznie...
pzdr,
marcin

24 Data: Kwiecien 13 2011 17:49:11
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-13 17:38, marcin pisze:

Użytkownik   napisał w wiadomoĹ›ci
Rozrusznik "zgrzytajacy" w CB oznacza najczesciej konczace sie
sprzegielko. Na szczescie jest to stosunkowo latwe do naprawienia bo sa
do niego zestawy naprawcze w postaci nowych rolek i sprezynek.

On taki bardziej "gwiżdżaco-wyjÄ…cy" jest - czasami zawyje zamiast zakrÄ™cić silnikiem albo zawyje i dopiero po sekundzie załapie i zakrÄ™ci. Zwłaszcza na zimno, na ciepłym jest raczej OK. Mam drugi silnik, rozbiorÄ™ i spróbujÄ™ wykminić co jest za to odpowiedzialne, może przekładka załatwi sprawÄ™. DostÄ™p do tych rzeczy wydaje siÄ™ prosty wiÄ™c siÄ™ odważÄ™ własnorÄ™cznie...
pzdr,

Czyli sprzegielko umiera


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

25 Data: Kwiecien 13 2011 21:36:34
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomoĹ›ci

Czyli sprzegielko umiera

Poczytałem trochÄ™ o tych sprzÄ™giełkach, ale na temat CB tutoriala nie znalazłem, wiÄ™c mam pytanie, czy wystarczy jak odkrÄ™cÄ™ pokrywy z lewej strony bez wyjmowania silnika aby siÄ™ do niego dostać? I czy nie potrzeba jakichĹ› wyrafinowanych Ĺ›ciÄ…gaczy? Rano bÄ™de zmieniał olej to bÄ™dzie okazja pogmerać, ale dysponujÄ™ tylko podstawowymi narzÄ™dziami i wolałbym nie zostać z rogrzebanym silnikiem, wolÄ™ wtedy zlecić to razem z tymi zaworami, na razie jakoĹ› tam siÄ™ udaje odpalić... Mam co prawda drugi silnik na którym mogÄ™ to potrenować (i z którego bÄ™de chciał przełożyć sprzÄ™gielko), ale jego też bym chciał w miarÄ™ lagodnie traktować bo podobno elegancki na chodzie jest, może kiedyĹ› siÄ™ przyda.
--
pzdr,
marcin

26 Data: Kwiecien 13 2011 23:54:32
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-13 21:36, marcin pisze:

Użytkownik   napisał w wiadomoĹ›ci
Czyli sprzegielko umiera

Poczytałem trochÄ™ o tych sprzÄ™giełkach, ale na temat CB tutoriala nie znalazłem,

Tu masz fiszki i katalog czesci:
http://www.scribd.com/doc/29129724/Part-List-CB750

więc mam pytanie, czy wystarczy jak odkręcę pokrywy z lewej strony bez wyjmowania silnika aby się do niego dostać?

Tak

I czy nie potrzeba jakichś wyrafinowanych ściągaczy?

Raczej nie, ale trzeba zdemontowac zaplon i zdjac obie czesci pokrywy. (Fiszki D11-D16)

Rano bÄ™de zmieniał olej to bÄ™dzie okazja pogmerać, ale dysponujÄ™ tylko podstawowymi narzÄ™dziami i wolałbym nie zostać z rogrzebanym silnikiem,

Wiec nie ruszaj

wolę wtedy zlecić to razem z tymi zaworami, na razie jakoś tam się udaje odpalić...

Mam co prawda drugi silnik na którym mogÄ™ to potrenować (i z którego bÄ™de chciał przełożyć sprzÄ™gielko),
ale jego też bym chciał w miarÄ™ lagodnie traktować bo podobno elegancki na chodzie jest, może kiedyĹ› siÄ™ przyda.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

27 Data: Kwiecien 14 2011 08:39:46
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomoĹ›ci

Tu masz fiszki i katalog czesci:
http://www.scribd.com/doc/29129724/Part-List-CB750

Rano bÄ™de zmieniał olej to bÄ™dzie okazja pogmerać, ale dysponujÄ™ tylko podstawowymi narzÄ™dziami i wolałbym nie zostać z rogrzebanym silnikiem,

Wiec nie ruszaj

Hmm, wydaje mi siÄ™ że ogarniam co oni tam narysowali wiÄ™c... SpróbujÄ™ najpierw na zapasowym :) DziÄ™ki Ci wielkie za te fiszki :)
--
pzdr,
marcin

28 Data: Kwiecien 15 2011 20:28:22
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Czołem,

No wiÄ™c wymiana tego sprzegiełka to jest 5 minut roboty, przełożyłem z drugiego silnika całe sprzÄ™gło łÄ…cznie z dużÄ… zÄ™batkÄ… odbierajÄ…cÄ… napÄ™d z rozrusznika i... to samo :(. Kolejny podejrzany to jak mniemam rozrusznik. Przy zdjÄ™tej małej pokrywce obserwujÄ™ sprzÄ™gło i zÄ™batkÄ™ i probujÄ™ krÄ™cić rozrusznikiem. Jesli rozrusznik piszczy ciszej to poruszajÄ… siÄ™ szybciej, im głoĹ›niej piszczy rozrusznik tym wolniej albo w ogóle. Czasem obróci wałem na tyle ze sinik zagada ze dwa razy, ale odpalić już siÄ™ nie udaje... ObserwujÄ…c ruch tego sprzÄ™gła wyglÄ…da to tak, jakby opór w momencie kompresji go przerastał. Niestety dobierajÄ…c siÄ™ do niego zjechałem Ĺ›rubÄ™ trzymajÄ…cÄ… osłonÄ™ i teraz trzeba siÄ™ z tym powalcować...
No to tyle na dzisiaj :) Przerwa do niedzieli, wszelkie rady jak zwykle mile widziane, a być może cały mój wywód to same brednie ;)
--
pzdr,
marcin

29 Data: Kwiecien 15 2011 21:08:24
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

A może jeszcze spróbować wymienić tÄ… przekładniÄ™ małÄ…, "starter reduction" - nr 1 na fiszce D14? Może siÄ™ to zjechać? Ta duża zÄ™batka wyglÄ…dała na zupełnie zdrowÄ…, ale tej przekładni siÄ™ cholera nie przyjrzałem, mimo że w sumie sama wypada do rÄ…k... Ten dĽwiÄ™k tak jakby kojarzył siÄ™ z tarciem przeskakujÄ…cych zÄ™batek... Nie wiem co w samym rozruszniku może tak jazgotac, chyba że łozyska mu poleciały albo szczotki siÄ™ rozsypały na amen? Ech, zachciało siÄ™ zabytków :)
--
pzdr,
marcin

30 Data: Kwiecien 18 2011 20:45:21
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Z racji tego że mój wÄ…tek zapomniano to sobie w nim poblogujÄ™, w koĹ„cu mój... Jednak zamawiam zestaw regeneracyjny do sprzÄ™giÄ™lka, nie znalazłem innego przypadku w całym internecie wiÄ™c pewnie to drugie po prostu jest tak samo wyrypane - a nawet jak nie pomoże to bedzie na zaĹ›, z dostaniem siÄ™ do rozrusznika jest wiÄ™kszy ambaras, wiÄ™c mam nadziejÄ™, ze nie bÄ™de musiał tego przechodzić. A tymczasem rozbebeszyłem górnÄ… czÄ™ć przodu w celu odmalowania i przepolerowania czego siÄ™ da, wymiany oĹ›wietlenia i zrobienia porzÄ…dków w okablowaniu. Ponadto przed chwilÄ… zakoĹ„czyłem 2 godzinnÄ… [!] akcjÄ™ czyszczenia łaĹ„cucha i okolic tylnego koła, jebiÄ™ naftÄ… i benzynÄ… jak prawdziwy maczo ale warto było, Ĺ›wieci siÄ™ jak psu jajce i wyglÄ…da tak, że trzy fajki spaliłem napawajÄ…c siÄ™ widokiem zanim zgasiłem Ĺ›wiatło i przylazłem na zasłużonego browara :).
Jutro walka z zaciskami...
--
pzdr,
marcin

31 Data: Kwiecien 14 2011 01:05:42
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: Michał V-R 

W dniu 2011-04-13 16:50, marcin pisze:

No też też, ale ja mimo że techniczny to z dłubaniem głębiej w silniku do czynienia nigdy nie miałem więc te bardziej skomplikowane sprawy zostawię na razie specom bo chcialbym też czasem tym motocyklem pojeĽdzić :) Ale np. od jutra biorę się za oleje, filtry, rozrusznik bo co¶ zgrzyta ale mam drugi, czyszczenie zacisków ham. i wymianę kierownicy, klaksonów, przedniego o¶wietlenia i paru innych dupereli na nówcie sztuki które własnie przyjeżdżaj±, ł±cznie z czyszczeniem odrdzewianiem i malowaniem czego się da oraz renowacj± okablunku, to jest dla mnie wykonalne jak s±dzę :))
Dodam, że jestem w najwyższym stopniu podniecony na my¶l o tym wszystkim :-P
pzdr,
marcin
a nie masz jqakiegos kumpla, co sie zna i cie nauczy  pozniej poprowadzi? To jest najlepsza nauka, inaczej nic sie nie nauczysz.

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

32 Data: Kwiecien 14 2011 08:24:24
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Użytkownik "Michał V-R"  napisał w wiadomo¶ci

a nie masz jqakiegos kumpla, co sie zna i cie nauczy  pozniej
poprowadzi? To jest najlepsza nauka, inaczej nic sie nie nauczysz.

Niby mam, ale to już ten wiek, kiedy każdy po uszy w swoich sprawach siedzi i fajnie jak raz na miesi±c uda się wypić razem 2 szybkie, a co dopiero grzebać się całe dnie w garażu wył±cznie dla jaj. Na drobne porady mogę liczyć ale nie ze kto¶ pierdolnie wszystko i przyleci bo se stary motur kupiłem w ramach kaprysu ;) Także raczej muszę bazować na własnej blyskotliwo¶ci i Waszych wskazówkach, które bardzo sobie cenię :)
--
pzdr,
marcin

33 Data: Kwiecien 10 2011 21:37:44
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-10 18:53, marcin pisze:

Użytkownik   napisał w wiadomoĹ›ci
Halasuje lancuch sprzeglowy. Olac, jezdzic, ustawic ciut wyzsze wolne
obroty.

OK, dziÄ™ki, uspokoiłeĹ› mnie :). Jeszcze jedno pytanie - pompa hamulca przedniego praktycznie nie stawia oporu, oczywiĹ›cie hamulec kompletnie nie działa. Płynu jest ile trzeba, nie ma wycieków. Czy szukać zestawu naprawczego (oringi?) i spróbować zregenerować, czy raczej od razu nowej pompy?
pzdr,
marcin

Na poczatek wymienic plyn hamulcowy i sprobowac odpowietrzyc uklad.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

34 Data: Kwiecien 19 2011 21:48:46
Temat: Re: CB750 DOHC - klekot w silniku
Autor: marcin 

Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomoĹ›ci

Na poczatek wymienic plyn hamulcowy i sprobowac odpowietrzyc uklad.

Blog c.d.
Rozebrałem przeczyĹ›ciłem zaciski, wymieniłem płyn, odpowietrzyłem - wyglÄ…da ze wszystko działa jak należy. Na razie sprawdzane "na sucho" w garażu, ale ciĹ›nienie jest, hamowanie jest, tarcie jakieĹ› tam jest, ale to chyba raczej w normie - po energicznym zakrÄ™ceniu z rÄ™ki koło robi około jednego obrotu. Tył podobnie, aczkolwiek łaĹ„cuch ma tu duzy udział w samohamowaniu. Ale krÄ™cÄ… siÄ™ bez wysiłku jednym paluchem, wczesniej musiałem siÄ™ zapierać o coĹ› i uważac żeby nie zwalić moto z podstawek :)
Jak bÄ™dÄ™ mógł porobić testy drogowe to przejdÄ™ do usprawniania, na razie temat odhaczony.
Dzięki za skuteczne porady :)
--
pzdr,
marcin

CB750 DOHC - klekot w silniku



Grupy dyskusyjne