Grupy dyskusyjne   »   CC700 - uk³ad ch³odzenia - informacje dla zainteresowanych

CC700 - uk³ad ch³odzenia - informacje dla zainteresowanych



1 Data: Wrzesien 27 2006 10:40:20
Temat: CC700 - uk³ad ch³odzenia - informacje dla zainteresowanych
Autor: Maciek 

Witam

Mia³em problemy z pomp± ch³odzenia w moim CC700. Wczoraj wreszcie zdecydowa³em siê na zrobienie z tym porz±dku. Po demonta¿u (jak to w CC - kupa roboty: zlanie p³ynów, wymontowanie alternatora, zdjêcie miski i wymontowanie z niej pomp) okaza³o siê, ¿e uszczelniacz siê po prostu rozsypa³ po czê¶ciowej korozji. Na wa³ku napêdzaj±cym pompy w miejscu wspó³pracy z uszczelniaczem pojawi³o siê wg³êbienie, podobnie by³o na spodniej czê¶ci wirnika pompy wodnej. Zdecydowa³em siê wiêc na wymianê ca³o¶ci, czyli wa³ka i wirnika, do tego doszed³ uszczelniacz, termostat (sam wk³ad), uszczelki miski olejowej i termostatu, p³yn ch³odz±cy, olej i filtr. Ca³o¶æ zamknê³a siê niestety w 470 PLN, w tym robocizna 180 PLN (Warszawa), naprawa trwa³a 5 godzin.

Przy okazji chcia³bym wróciæ do tematu zas³aniania ch³odnic w zimne dni, ¿eby przyspieszyæ nagrzewanie silnika. Nadal podtrzymujê moj± tezê, ¿e wypada tak robiæ tylko przy niesprawnym termostacie. U mnie siê on po prostu ostatnio nie domyka³, czyli ca³y czas nieco otwarty by³ du¿y obieg (przez ch³odnicê). W trakcie jazdy temperatura na wska¼niku potrafi³a spa¶æ do 60-70 stC (lato). Obecnie (nowy termostat) p³yn ch³odz±cy nagrzewa siê do 90 stC w oko³o 10 min i w trakcie jazdy temperatura waha siê w przedziale 85-95 stC, czyli tak jak powinno byæ. Zachêcam wiêc do wymiany termostatu, bo to prosta robota i nie kosztuje du¿o (wk³ad termostatu to 20 PLN, do tego p³yn, albo jak kto¶ lubi mo¿e nalaæ ten wcze¶niej spuszczony).

--
Pozdrawiam
Maciek



2 Data: Wrzesien 27 2006 12:59:26
Temat: Re: CC700 - uk³ad ch³odzenia - informacje dla zainteresowanych
Autor: Waldek z Katowic 

Chyba pojde za twoja rada.
Ostatniej zimy jezdzilem 'niedogrzany', w upaly bardzo latwo temperatura
plynu niepokojaco wzrastala,
mysle ze czas na wymiane termostatu.

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

3 Data: Wrzesien 27 2006 18:35:25
Temat: Re: CC700 - uk³ad ch³odzenia - informacje dla zainteresowanych
Autor: Maciek 

Waldek z Katowic napisa³(a):

Chyba pojde za twoja rada.
Ostatniej zimy jezdzilem 'niedogrzany', w upaly bardzo latwo temperatura
plynu niepokojaco wzrastala,
mysle ze czas na wymiane termostatu.
Polecam - koszt znikomy, a ile radochy z obserwowania wska¼nika temperatury :-) Szczerze mówi±c wspó³czujê osobom, które tego wska¼nika nie maj± - praktycznie nie s± w stanie zauwa¿yæ tego typu usterki termostatu.

--
Pozdrawiam
Maciek

4 Data: Wrzesien 28 2006 11:35:32
Temat: Re: CC700 - uk³ad ch³odzenia - informacje dla zainteresowanych
Autor: Robert Sander 

Maciek napisa³(a):

Przy okazji chcia³bym wróciæ do tematu zas³aniania ch³odnic w zimne dni, ¿eby przyspieszyæ nagrzewanie silnika. Nadal podtrzymujê moj± tezê, ¿e wypada tak robiæ tylko przy niesprawnym termostacie. U mnie siê on po prostu ostatnio nie domyka³, czyli ca³y czas nieco otwarty by³ du¿y obieg (przez ch³odnicê). W trakcie jazdy temperatura na wska¼niku potrafi³a spa¶æ do 60-70 stC (lato). Obecnie (nowy termostat) p³yn ch³odz±cy nagrzewa siê do 90 stC w oko³o 10 min i w trakcie jazdy

Obecnie 10 min. Jak bedzie zimniej to bedzie 15-20 min. I co
wtedy z tymi co do pracy jada w kwadrans? Marznac maja?
Lepiej wtedy zaslonic i miec szybciej cieplej w aucie. Oczywiscie,
gdy ktos ma przed soba dluszcze trasy to zaslepka zbedna jest.

Robert

5 Data: Wrzesien 28 2006 22:21:33
Temat: Re: CC700 - uk³ad ch³odzenia - informacje dla zainteresowanych
Autor: Maciek 

Robert Sander napisa³(a):

Obecnie 10 min. Jak bedzie zimniej to bedzie 15-20 min. I co
wtedy z tymi co do pracy jada w kwadrans? Marznac maja?
Lepiej wtedy zaslonic i miec szybciej cieplej w aucie. Oczywiscie,
gdy ktos ma przed soba dluszcze trasy to zaslepka zbedna jest.
Przy sprawnym termostacie nie zauwa¿± ¿adnej ró¿nicy w szybko¶ci nagrzewania siê silnika/wnêtrza. Takie ró¿nice widaæ tylko przy niesprawnym (niedomykaj±cym siê) termostacie.

--
Pozdrawiam
Maciek

6 Data: Wrzesien 29 2006 11:30:42
Temat: Re: CC700 - uk³ad ch³odzenia - informacje dla zainteresowanych
Autor: Robert Sander 

Maciek napisa³(a):

Obecnie 10 min. Jak bedzie zimniej to bedzie 15-20 min. I co
wtedy z tymi co do pracy jada w kwadrans? Marznac maja?
Lepiej wtedy zaslonic i miec szybciej cieplej w aucie. Oczywiscie,
gdy ktos ma przed soba dluszcze trasy to zaslepka zbedna jest.
Przy sprawnym termostacie nie zauwa¿± ¿adnej ró¿nicy w szybko¶ci nagrzewania siê silnika/wnêtrza. Takie ró¿nice widaæ tylko przy niesprawnym (niedomykaj±cym siê) termostacie.

Pewien jestes? Aktualnie temperatura zewnetrzna to ok. 10 st.,
i od takiej temperatury ogrzewany jest silnik, olej i plyn chlodniczy.
IMHO, gdy ich temperatura bedzie np. -10 st. to ich nagrzewanie tez
bedzie trwalo 10 min.? Watpie.

Robert

7 Data: Wrzesien 29 2006 14:19:07
Temat: Re: CC700 - uk³ad ch³odzenia - informacje dla zainteresowanych
Autor: Maciek Bartnik 

Robert Sander napisa³(a):

Pewien jestes? Aktualnie temperatura zewnetrzna to ok. 10 st.,
i od takiej temperatury ogrzewany jest silnik, olej i plyn chlodniczy.
IMHO, gdy ich temperatura bedzie np. -10 st. to ich nagrzewanie tez
bedzie trwalo 10 min.? Watpie.
Bêdzie trwa³o d³u¿ej, ale czas ten nie bêdzie zale¿ny od tego, czy zas³onisz ch³odnicê, czy nie. Po prostu do 80-paru stopni przez ch³odnicê nie powinno NIC p³yn±æ.

--
Pozdrawiam
Maciek

8 Data: Wrzesien 29 2006 12:55:42
Temat: Re: CC700 - uk³ad ch³odzenia - informacje dla zainteresowanych
Autor: xymax 


U¿ytkownik "Robert Sander"  napisa³ w wiadomo¶ci >>


Obecnie 10 min. Jak bedzie zimniej to bedzie 15-20 min. I co
wtedy z tymi co do pracy jada w kwadrans? Marznac maja?
Lepiej wtedy zaslonic i miec szybciej cieplej w aucie. Oczywiscie,
gdy ktos ma przed soba dluszcze trasy to zaslepka zbedna jest.

Zawsze w zimê z cc700 mia³em problem z ogrzewaniem dopiero d³u¿sza jazda
pozwala³a z³apaæ trochêciep³a ale przy -20stC ciep³a by³o bardzo ma³o z
zas³oniêt± ch³odnic±.

--
MS

CC700 - uk³ad ch³odzenia - informacje dla zainteresowanych



Grupy dyskusyjne