Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości
chłodnicy i to samo. Jaka według was diagnoza. UPG? Układ zapowietrzony, spaliny idą i nie załącza wentylatora ?
Jesteś pewien, że wskaźnik dobrze pokazuje ?
(jest tam osobny czujnik od wskaźnika ?)
W układzie płyn, czy woda ?
Korek zbiorniczka w porządku ?
Uszczelka pod głowicą ?
(nie ubywa płynu ?)
Pzdr
JKK
3 |
Data: Czerwiec 12 2009 13:33:46 |
Temat: Re: CC900 grzeje się |
Autor: Marcin |
Jesteś pewien, że wskaźnik dobrze pokazuje ?
(jest tam osobny czujnik od wskaźnika ?)
W układzie płyn, czy woda ?
Korek zbiorniczka w porządku ?
Uszczelka pod głowicą ?
(nie ubywa płynu ?)
Pzdr
JKK
Wskaźnik napewno OK, w układzie woda, korek w porządku, płynu ubywa
minimalnie, oleju nie przybywa, nie kopci na biało
4 |
Data: Czerwiec 12 2009 20:47:45 | Temat: Re: CC900 grzeje się | Autor: kogutek |
> Jesteś pewien, że wskaźnik dobrze pokazuje ?
> (jest tam osobny czujnik od wskaźnika ?)
>
> W układzie płyn, czy woda ?
>
> Korek zbiorniczka w porządku ?
>
> Uszczelka pod głowicą ?
> (nie ubywa płynu ?)
>
> Pzdr
>
> JKK
>
>
>
Wskaźnik napewno OK, w układzie woda, korek w porządku, płynu ubywa
minimalnie, oleju nie przybywa, nie kopci na biało
Obstawiam uszczelkę pod głowicą. Włącz silnik, odkręć korek od zbiorniczka
wyrównawczego. Weź zapaloną zapałkę albo inne drewienko i wsadź do zbiorniczka.
Jak zgaśnie od razu to uszczelka pod głowicą.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
5 |
Data: Czerwiec 12 2009 20:58:53 | Temat: Re: CC900 grzeje si | Autor: Jacek |
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
Obstawiam uszczelkę pod głowicą. Włącz silnik, odkręć korek od zbiorniczka
wyrównawczego. Weź zapaloną zapałkę albo inne drewienko i wsadź do
zbiorniczka.
Jak zgaśnie od razu to uszczelka pod głowicą.
pierwszy raz słysze o takiej metodzie.
Kojarzy mi sie z szukaniem paliwa w zbiorniku za pomocą zapałki.
Mógłbys rozwinac temat? :)
--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Lemm 900
służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145
6 |
Data: Czerwiec 12 2009 19:05:28 | Temat: Re: CC900 grzeje si | Autor: Robert Rędziak |
On Fri, 12 Jun 2009 20:58:53 +0200, Jacek wrote:
pierwszy raz słysze o takiej metodzie.
Kojarzy mi sie z szukaniem paliwa w zbiorniku za pomocą zapałki.
Mógłbys rozwinac temat? :)
Profesjonalnie to się robi pomiar zawartości CO2 w płynie
chłodzącym. Ale od biedy tak też można spróbować -- w spalinach
dużo tlenu nie znajdziesz.
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
7 |
Data: Czerwiec 12 2009 21:14:59 | Temat: Re: CC900 grzeje si | Autor: kogutek |
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
> Obstawiam uszczelkę pod głowicą. Włącz silnik, odkręć korek od zbiorniczka
> wyrównawczego. Weź zapaloną zapałkę albo inne drewienko i wsadź do
> zbiorniczka.
> Jak zgaśnie od razu to uszczelka pod głowicą.
pierwszy raz słysze o takiej metodzie.
Kojarzy mi sie z szukaniem paliwa w zbiorniku za pomocą zapałki.
Mógłbys rozwinac temat? :)
--
Stoout
prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Lemm 900
służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145
Metoda znana od początków motoryzacji. Jak nieszczelność jest mała to nie wywala
płynu. Ale spaliny przedostają się do układu chłodzenia. Powodują jego
zapowietrzanie, chociaż zręczniej by było napisać zaspalinowanie. Muszą gdzieś
ujść. Jedyna droga to przez któryś korek z układu chłodzenia. Wypychają
powietrze ze zbiorniczka wyrównawczego. Ponieważ spaliny jak sama nazwa wskazuje
są produktem spalania to się drugi raz ich nie da spalić. A że nie ma tam tlenu
w takich ilościach żeby podtrzymał płomień to zapalona zapałka zgaśnie. Kiedyś
jak chłodnica miała swój korek to zakładało się na niego taki sprytny
przyrządzik. Był to kawałek elastycznej rurki z gumowym korkiem. Koniec rurki do
butelki z wodą. Jak leciały bąbelki gazu i na dodatek robiło się ich więcej jak
silnik miał większe obroty to wiadomo było co naprawiać.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
| | | | |