Grupy dyskusyjne   »   Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.

Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.



1 Data: Sierpien 26 2007 20:16:39
Temat: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: Maciek 

Ostatnio robiłem pełne badanie geometrii. Wszystko wyszło OK, a mimo to ściąga na prawo (Jak puszczę kierownicę na prostej drodze). Prawa opona z przodu jest najbardziej zużyta, ale nie wiem, czy to przyczyna, czy skutek. Auto kupiłem używane, ale na bank bezwypadkowe. Co o tym myślicie? Co warto sprawdzić?



2 Data: Sierpien 26 2007 20:27:52
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Maciek pisze:

Ostatnio robiłem pełne badanie geometrii. Wszystko wyszło OK, a mimo to ściąga na prawo (Jak puszczę kierownicę na prostej drodze). Prawa opona z przodu jest najbardziej zużyta, ale nie wiem, czy to przyczyna, czy skutek. Auto kupiłem używane, ale na bank bezwypadkowe. Co o tym myślicie? Co warto sprawdzić?

sprawdzic cisnienie powietrza w oponach
zamienic koła miejscami i sprawdzic czy sei cos zmien.

3 Data: Sierpien 26 2007 20:29:52
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: Maciek 

sprawdzic cisnienie powietrza w oponach

Ci

zamienic koła miejscami i sprawdzic czy sei cos zmien.

4 Data: Sierpien 26 2007 20:30:57
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: Maciek 

sprawdzic cisnienie powietrza w oponach

Ciśnienie OK.

zamienic koła miejscami i sprawdzic czy sei cos zmien.

A, to muszę sprawdzić. Dzięki.

5 Data: Sierpien 26 2007 20:52:33
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: KrzysiekPP 

zamienic koła miejscami i sprawdzic czy sei cos zmien.

To raczej nic nie zmieni .. winowajcą jest raczej cofnięty wachacz.
Uderzony w kierunku do tyłu auta lekko się cofnął - "zmasciło" geometrię
nadwozia. Wychodzi na zbieznosci, ale nic juz sie z tym nie da zrobic.

--
Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl/ford/escort.jpg, TTI770 #19

6 Data: Sierpien 26 2007 21:15:04
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: Maciek 

To raczej nic nie zmieni .. winowajcą jest raczej cofnięty wachacz.
Uderzony w kierunku do tyłu auta lekko się cofnął - "zmasciło" geometrię
nadwozia. Wychodzi na zbieznosci, ale nic juz sie z tym nie da zrobic.

Tak jak pisałem, była robiona cała geometria i jest OK.

7 Data: Sierpien 26 2007 21:20:02
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: KrzysiekPP 

Tak jak pisałem, była robiona cała geometria i jest OK.

Nie moze byc ok .. patrzyles na to ?

--
Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl/ford/escort.jpg, TTI770 #19

8 Data: Sierpien 26 2007 21:35:32
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: Maciek 

Nie moze byc ok .. patrzyles na to ?

Tak.

9 Data: Sierpien 26 2007 22:07:00
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: Maciek 

Może podam Wam moje wyniki, bo sam już nie wiem, czy to była pełna geometria, czy nie. Kompletnie się na tym nie znam, co już pewnie zauważyliście.

Oś tylna
Pochylenie lewe  -1"00'
Pochylenie prawe -1"27'
Zalec. ustawienia fabryczne i maks. różnica str. lewa/prawa
-1"24' / +0"30' -0"30'

Zbieżność
lewa  +0"10'
prawa -0"01'
Zalec. ustawienia fabryczne i maks. różnica str. lewa/prawa
+0"08' / +0"07' -0"07'

całkowita +0"09'
Zalec. ustawienia fabryczne i maks. różnica str. lewa/prawa
+0"16' / +0"14' -0"14'

Oś geometryczna jazdy -0"05'

Wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy
lewe  +1"56'
prawe +1"53'
Zalec. ustawienia fabryczne i maks. różnica str. lewa/prawa
+1"20' / +0"45' -0"45'

Pochylenie osi sworznia zwrotnicy
lewe  +12"36'
prawe +12"36'
Zalec. ustawienia fabryczne i maks. różnica str. lewa/prawa
+12"15' / +0"50' -0"50'

Oś przednia

Pochylenie
lewe  -0"31'
prawe -0"44'
Zalec. ustawienia fabryczne i maks. różnica str. lewa/prawa
-0"30' / +0"30' -0"30'
Pomiar końcowy
lewe  -0"31'
prawe -0"45'

Zbieżność
lewa  -0"05'
prawa +0"17'
Zalec. ustawienia fabryczne i maks. różnica str. lewa/prawa
+0"05' / +0"05' -0"05'
Pomiar końcowy
lewa  +0"05'
prawa +0"08'

całkowita
+0"13'
Zalec. ustawienia fabryczne i maks. różnica str. lewa/prawa
+0"10' / +0"10' -0"10'
Pomiar końcowy
+0"13'

Przesunięcie kół
+0"08'

10 Data: Sierpien 27 2007 02:07:50
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego œcišga na prawo.
Autor: J.F. 

On Sun, 26 Aug 2007 22:07:00 +0200,  Maciek wrote:

Może podam Wam moje wyniki, bo sam już nie wiem, czy to była pełna
geometria, czy nie.

Pelna, inaczej mialbys tylko zbieznosc osi przedniej.

Oś tylna
Pochylenie lewe  -1"00'

A propos - przyjelo sie znaczkiem " oznaczac sekundy katowe,
wiec nie jest to szczesliwy pomysl oznaczac tak stopnie.

Zbieżność
lewa  +0"10'
prawa -0"01'
Zalec. ustawienia fabryczne i maks. różnica str. lewa/prawa
+0"08' / +0"07' -0"07'

I tu cos moze byc - jedno tylne kolo masz ustawione "do srodka"
a drugie "na zewnatrz" [a w zasadzie prawie rowno]. W normie sie tez
nie miesci.
Ale mysle ze to nie to - za maly kat.

całkowita +0"09'

a moze sie myle - blad pomiarowy czy poprzednio + i - znacza
lewo/prawo ?

Wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy
Pochylenie osi sworznia zwrotnicy

Hm ... jestem ciekaw jak oni to zmierzyli .. na tylnej osi.
skretna czy jak ?

J.

11 Data: Sierpien 27 2007 02:03:55
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: mikahan 

KrzysiekPP pisze:

zamienic koła miejscami i sprawdzic czy sei cos zmien.

To raczej nic nie zmieni .. winowajcą jest raczej cofnięty wachacz. Uderzony w kierunku do tyłu auta lekko się cofnął - "zmasciło" geometrię nadwozia. Wychodzi na zbieznosci, ale nic juz sie z tym nie da zrobic.

Wrecz przeciwnie. Ja mam zklockowane opony i auto ciagnelo na prowo. Po zamianie opon przod na tyl zaczelozciagac na lewo ale juz w zdecydowanie mniejszym stopniu.

12 Data: Sierpien 26 2007 22:05:17
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: FiDeK 

Marcin J. Kowalczyk  napisał:


Maciek pisze:
Ostatnio robiłem pełne badanie geometrii. Wszystko wyszło OK, a mimo
to ściąga na prawo (Jak puszczę kierownicę na prostej drodze). Prawa
opona z przodu jest najbardziej zużyta, ale nie wiem, czy to
przyczyna, czy skutek. Auto kupiłem używane, ale na bank
bezwypadkowe. Co o tym myślicie? Co warto sprawdzić?

sprawdzic cisnienie powietrza w oponach
zamienic koła miejscami i sprawdzic czy sei cos zmien.

Moze jeden z zaciskow (cylinderkow) slabiej odbija i delikatnie hamuje kolo
?

13 Data: Sierpien 26 2007 23:20:24
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: Sanctum Officium 

"Marcin J. Kowalczyk"  wrote in message

Maciek pisze:
> Ostatnio robiłem pełne badanie geometrii. Wszystko wyszło OK, a mimo to
> ściąga na prawo (Jak puszczę kierownicę na prostej drodze). Prawa opona
> z przodu jest najbardziej zużyta, ale nie wiem, czy to przyczyna, czy
> skutek. Auto kupiłem używane, ale na bank bezwypadkowe. Co o tym
> myślicie? Co warto sprawdzić?

sprawdzic cisnienie powietrza w oponach
zamienic koła miejscami i sprawdzic czy sei cos zmien.

O ile opony nie mają kierunkowej rzeźby bieżnika (mogą kręcić się tylko w
jedną stronę).


MK

14 Data: Sierpien 27 2007 01:41:13
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: J.F. 

On Sun, 26 Aug 2007 23:20:24 +0200,  Sanctum Officium wrote:

sprawdzic cisnienie powietrza w oponach
zamienic koła miejscami i sprawdzic czy sei cos zmien.

O ile opony nie mają kierunkowej rzeźby bieżnika (mogą kręcić się tylko w
jedną stronę).

Nawet wtedy. W koncu nie chcemy na tym jezdzic, tylko sprawdzic
czy opony winne czy cos w aucie jednak.

J.

15 Data: Sierpien 26 2007 20:56:23
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego œcišga na prawo.
Autor: J.F. 

On Sun, 26 Aug 2007 20:16:39 +0200,  Maciek wrote:

Ostatnio robiłem pełne badanie geometrii. Wszystko wyszło OK, a mimo to

pelne czy tylko zbieznosc ?

ściąga na prawo (Jak puszczę kierownicę na prostej drodze). Prawa opona z
przodu jest najbardziej zużyta, ale nie wiem, czy to przyczyna, czy skutek.
Auto kupiłem używane, ale na bank bezwypadkowe. Co o tym myślicie? Co warto
sprawdzić?

Najpierw sprawdzic cisnienie, potem zamienic kola lewo-prawo.

J.

16 Data: Sierpien 26 2007 23:22:19
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ?cišga na prawo.
Autor: Sanctum Officium 

"J.F."  wrote in message

On Sun, 26 Aug 2007 20:16:39 +0200,  Maciek wrote:
>Ostatnio robiłem pełne badanie geometrii. Wszystko wyszło OK, a mimo to

pelne czy tylko zbieznosc ?

>ściąga na prawo (Jak puszczę kierownicę na prostej drodze). Prawa opona z
>przodu jest najbardziej zużyta, ale nie wiem, czy to przyczyna, czy
skutek.
>Auto kupiłem używane, ale na bank bezwypadkowe. Co o tym myślicie? Co
warto
>sprawdzić?

Najpierw sprawdzic cisnienie, potem zamienic kola lewo-prawo.

Ciśnienie pewnie przed sprawdzeniem i ustawiniem zbieżności sprawdzili w
warsztacie.


MK

17 Data: Sierpien 27 2007 01:40:16
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ?cišga na prawo.
Autor: J.F. 

On Sun, 26 Aug 2007 23:22:19 +0200,  Sanctum Officium wrote:

"J.F."  wrote in message
Najpierw sprawdzic cisnienie, potem zamienic kola lewo-prawo.

Ciśnienie pewnie przed sprawdzeniem i ustawiniem zbieżności sprawdzili w
warsztacie.

I wszystko jest pieknie a auto jednak sciaga.
Wiec trzeba samemu sie zabrac do roboty, wiec podaje od czego zaczac,
w kolejnosci kosztow i nakladow pracy :-)

J.

18 Data: Sierpien 26 2007 23:11:50
Temat: bezwypadkowe to tylko w erze :p
Autor: japo 

Auto kupiłem używane, ale na bank bezwypadkowe. Co o tym myślicie? Co
warto sprawdzić?

"na bank" to jeszcze nie "na pewno" ani "na prawde"  ;p
Słyszałem o facecie, który kupił auto w salonie a po 2 latach przy sprzedaży
u mechanika dowiedzial sie ze jest po powaznym dzwonie i do tego fatalnie
połatane.  no i wyszło, że podczas wakacji jego syn przydzwonił i szybko
połatał, żeby tata sie nie zorientował ;p
A od "dobrego znajomego" i innych wujków to już nie wspomne co sie kupuje..

a tak poważnie to nie wiem co dolega, może trzeba sprobowac na innych
kólkach sie przejechać..

19 Data: Sierpien 27 2007 00:04:09
Temat: Re: bezwypadkowe to tylko w erze :p
Autor: Maciek 

"na bank" to jeszcze nie "na pewno" ani "na prawde"  ;p

Oj no oglądał mechanik, lakiernik, była robiona geometria, itd.
więc raczej bezwypadkowe.

20 Data: Sierpien 27 2007 00:12:08
Temat: Re: bezwypadkowe to tylko w erze :p
Autor: Sanctum Officium 

"Maciek"  wrote in message

> "na bank" to jeszcze nie "na pewno" ani "na prawde"  ;p

Oj no oglądał mechanik, lakiernik, była robiona geometria, itd.
więc raczej bezwypadkowe.

Geometria nadwozia czy zawieszenia?


MK

21 Data: Sierpien 27 2007 04:56:15
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: Haust 

Ostatnio robiłem pełne badanie geometrii. Wszystko wyszło OK, a mimo to
ściąga na prawo (Jak puszczę kierownicę na prostej drodze). Prawa opona z
przodu jest najbardziej zużyta, ale nie wiem, czy to przyczyna, czy skutek.
Auto kupiłem używane, ale na bank bezwypadkowe. Co o tym myślicie? Co warto
sprawdzić?



Mogło byc tak: Facet przed sprzedażą jezdził z "walniętą" zbieżnością potem ją
ustawił,ale bieżnik dotarł się już do tej złej. Zamień przód lewo-prawo i spójrz
na efekt.Jeśli po zmianie zacznie ściągac ci na lewo-znaczy przesiadka na nowe
ogumienie,ew. tył do przodu i znów test. Z tego co słyszałem to na ustawianie
zbieżności jedzie się na nowych "gumkach". Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

22 Data: Sierpien 27 2007 07:21:32
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor:

Sprawdź jeszcze na równej powierzchni. W moim czułym autku na większości dróg
ściąga bo są pochyłe od środka na zewnątrz. I tak ma być. Wystarczy minimalna
pochyłość i puszczona kierownica leci lekko w stronę pochyłości. Na równym jest ok.
Pozdrawiam.

Sebastian

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

23 Data: Sierpien 27 2007 07:20:16
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: hamberg 

Co warto

sprawdzić?

a opony sprawdziles? zamien je przod z tylem albo bokami

24 Data: Sierpien 27 2007 08:23:04
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor:

Ostatnio robiłem pełne badanie geometrii. Wszystko wyszło OK, a mimo to
ściąga na prawo (Jak puszczę kierownicę na prostej drodze). Prawa opona z
przodu jest najbardziej zużyta, ale nie wiem, czy to przyczyna, czy skutek.
Auto kupiłem używane, ale na bank bezwypadkowe. Co o tym myślicie? Co warto
sprawdzić?

A jak te wszystkie rady, jakie do tej pory przeczytałeś, nie pomogą. To jedz do
innego warsztatu zrobić geometrię. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

25 Data: Sierpien 27 2007 15:52:15
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: erm 

Maciek pisze:

Ostatnio robiłem pełne badanie geometrii. Wszystko wyszło OK, a mimo to ściąga na prawo (Jak puszczę kierownicę na prostej drodze). Prawa opona z przodu jest najbardziej zużyta, ale nie wiem, czy to przyczyna, czy skutek. Auto kupiłem używane, ale na bank bezwypadkowe. Co o tym myślicie? Co warto sprawdzić?

a koła masz dobrze wyważone?

26 Data: Sierpien 27 2007 20:05:17
Temat: Re: Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.
Autor: Maksymilian Dutka 

Maciek pisze:

Ostatnio robiłem pełne badanie geometrii. Wszystko wyszło OK, a mimo to ściąga na prawo (Jak puszczę kierownicę na prostej drodze). Prawa opona z przodu jest najbardziej zużyta, ale nie wiem, czy to przyczyna, czy skutek. Auto kupiłem używane, ale na bank bezwypadkowe. Co o tym myślicie? Co warto sprawdzić?

Sprawdź hamulce.

--
Pozdrawiam
Maksymilian Dutka

Cała geometria OK, a mimo tego ściąga na prawo.



Grupy dyskusyjne