Ca³oroczne opony do samochodu osobowego
1 | Data: Grudzien 09 2008 15:50:48 |
Temat: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | Ca³oroczne opony do osobówki -- co braæ, czego unikaæ. 2 |
Data: Grudzien 09 2008 16:56:58 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Yacoos^ | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Ca³oroczne opony do osobówki -- co braæ, czego unikaæ. Unikaæ opon ca³orocznych ;) Pzdr Yacoos^ 3 |
Data: Grudzien 09 2008 17:52:01 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: news | Unikaæ opon ca³orocznych ;) W³a¶ciciel zak³adu wulkanizacyjnego ? Pewnie tak :) Jak do typowej jazdy po mie¶cie, a w zasadzie to stania w korkach, ca³oroczne w zupe³no¶ci wystarcz±. Nie ma co siê wyg³upiaæ. Ja tam toczê siê na Dêbica Navigator 2 czy jako¶ tak i nie narzekam. Do zastosowañ takich jak moje, mogê z czystym sumieniem poleciæ, zw³aszcza, ¿e s± do¶æ tanie. -- Tomek 4 |
Data: Grudzien 10 2008 08:53:53 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Yacoos^ | Arek ;-) pisze: Obecnie postêp w dziedzinie ca³orocznych jest ju¿ tak spory, ¿e mo¿na Napisa³em to pó³-¿artem pól-serio. Ja osobiscie polecam zestaw letnie+zimowe, ale to dlatego, ¿e ja wychodze z za³o¿enia, ¿e w razie draki liczy siê ka¿dy centymetr ;) Ponadto stara zasada mówi... Jak co¶ jest do wszystkiego - to jest do niczego ;) Pozdrawiam Yacoos^ P.S. Nie jestem w³a¶cicielem ani zadnego zakladu wulkanizacyjnego, sklepu z oponami etc ;) 5 |
Data: Grudzien 10 2008 12:26:25 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Wojtaszek | Yacoos^ pisze: Ponadto stara zasada mówi... Jak co¶ jest do wszystkiego - to jest do niczego ;) to zmieniajmy olej co sezon zimowy - letni, tak jak bylo kiedys opony zimowe, magiczna temperatura 7stC - to czysty marketing jezeli uniwersalnosc nie pogarsza wlasnosci uzytkowych danego przedmiotu, to czemu jej nie wykorzystac w przypadku opon calorocznych dochodzi przede wszystkim sprawa zmiennosci pogody - caloroczne beda gorsze na sniegu od zimowek, przez reszte zimy (czyli 99%) beda lepsze to samo dotyczy np. sprzetu rtv, telefonow komorkowych, komputerow 6 |
Data: Grudzien 09 2008 18:30:48 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Wojtaszek | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Ca³oroczne opony do osobówki -- co braæ, czego unikaæ. goodyear eagle vector v+ jezdze na 185/60/R14 na razie nie kupie innych opon moim zdaniem na nasze warunki klimatyczne, gdzie sniegu jest tydzien w roku, a przez reszte roku jest mokro, sucho lub bloto posniegowe, to jest najlepsze rozwiazanie zreszta w Alpach tez bylem ... w zimie ... przez caly tydzien w dzien dochodzilo do 14stC a w nocy -5stC, innym razem w dzien bylo 5-10stC, w nocy -15stC, za kazdym razem drogi suche, o wiele pewniej sie czulem na moich calorocznych niz u znajomego na zimowkach ... w nocy bylo porownywalnie, w dzien moje byly duzo lepsze 7 |
Data: Grudzien 09 2008 22:32:48 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Przemek V |
Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Mia³em te Vectory+ na Multipli przez 1,5 roku w 196/60R15. Dobra opcja jak koñcz± siê i letnie i zimówki i wiesz, ¿e za rok i tak bêdziesz sprzedawa³. Do wo¿enia ty³ka po mie¶cie zupe³nie wystarcza³y ale zimy w zesz³ym roku to praktycznie nie by³o. 8 |
Data: Grudzien 10 2008 13:01:53 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: fajnefele |
Mia³em te Vectory+ na Multipli przez 1,5 roku w 196/60R15. Dobra opcja jak wlasnie.. http://www.twojapogoda.pl/encyklopedia/prognozasezonowa.htm Niebawem w periodykach moto w kioskach pojawia sie eksperci ,twierdzacy ze najnowsze badania wykazaly ze zimowki juz od 12C sa lepsze bo inna mieszanka gumy etc. Starajmy sie myslec glowa a nie telewizorem. Jak masz male miejskie autko i nie smigasz nim na zimowu urlop w gory to przy naszych zimach naprawde lepiej miec caloroczne dbac o ich wymiane w pore i cieszyc ze nie czekasz w kolejce u gumiarza. Jak sie wybierasz w gory - wiadomo, sa tacy co pojada na calorocznych, ja w styczniu jade na Slowacje na nartki, na razie latam na letnich, przed wyjazdem przerzuce kolka, (malusie autko 70KM) jakby zapadalo oporowo tobym wsiadl w KM (zreszta na codzien w DC jezdze glownie KM bo nie mam miejsca do parkowania pod firma) i tyle. Kiedy ostatnio padalo na nizinach? Kiedy bylo ponizej 0? Czy wszyscy jezdzimy na granicy przyczepnosci opon letnich/zimowych? Nie dajmy sie zwariowac. 9 |
Data: Styczen 10 2009 20:46:56 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Niebawem w periodykach moto w kioskach pojawia sie eksperci ,twierdzacy ze IMO najlepsze, ale stare (ja takie mam z przodu) s± gorsze od najgorszych (ale jeszcze firmowych) ale nowych. :) Tak wiêc dla kogo¶, kto ma³o je¼dzi (mniej ni¿ 25 tysiêcy km rocznie) wielosezonowe s± IMO lepszym rozwi±zaniem. 20 Mm rocznie i 40 Mm dla kompletu, to a¿ 4 lata. :) 25 Mm to ponad 4 lata a 50 Mm to raczej bardzo du¿o dla opon. Je¶li za¶ kto¶ je¼dzi rocznie tylko 15 Mm (a niektórzy nawet tyle nie je¿d¿± -- wbrew pozorom) opony wielosezonowe na pewno musi uznaæ za lepsze rozwi±zanie, chyba ¿e staæ go na wywalanie opon z dobrym bie¿nikiem, lecz nieco leciwych. :) Nie chcê byæ z³o¶liwy, ale uwa¿am, ¿e zimowe opony warto zmieniaæ do roku. Nowe s± rewelacyjne -- mo¿na poszar¿owaæ na ¶niegu, na lodzie i na b³ocie, ale ju¿ po roku staj± siê przeciêtne, za¶ po trzech latach niemal niebezpieczne. Kolejnym czynnikiem (po starzeniu siê) jest deformowanie siê opon. IMO nie warto ustawiaæ geometrii w samochodzie, na którym nie ma nowiuteñkich opon. Innymi s³owy -- IMO opony warto czêsto zmieniaæ. Najlepiej co roku. :) A ¿e nie ka¿dy ;) Polak wyje¿d¿a rocznie 80 Mm -- przydatno¶æ kompletów opon zimowych i opon letnich jest nieco problematyczna, o czym oponiarze nie chc± mówiæ zbyt g³o¶no. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 10 |
Data: Styczen 11 2009 02:44:39 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-01-10, Eneuel Leszek Ciszewski wrote: Nie chcê byæ z³o¶liwy, ale uwa¿am, ¿e zimowe opony warto zmieniaæ do roku. Nie znasz siê. Kolejnym czynnikiem (po starzeniu siê) jest deformowanie siê opon. Zdecydowanie siê nie znasz. Krzysiek Kie³czewski 11 |
Data: Styczen 11 2009 11:27:27 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: ~ |
Zdecydowanie siê nie znasz. A jak jest wg znawcy czyli Ciebie? 12 |
Data: Styczen 11 2009 13:17:20 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-01-11, ~ wrote: Zdecydowanie siê nie znasz. Inaczej. Krzysiek Kie³czewski 13 |
Data: Grudzien 10 2008 20:08:20 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Tomasz Pyra | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Ca³oroczne opony do osobówki -- co braæ, czego unikaæ. W tej chwili mam w moim cieniasie Dêbica Navigator w rozmiarze trochê wê¿szym i da siê na nich je¼dziæ - i po lodzie i po ¶niegu. Do miasta na niezbyt ostr± zimê mog± byæ. Tyle ¿e jednak osi±gi s± gorsze ni¿ nawet w przypadku tanich letnich i tanich zimowych. Kupowanie drogich ca³orocznych to z kolei s³aby sens, bo za cenê drogich ca³orocznych mo¿esz mieæ tani± zimow± i tani± letni±, a mimo wszystko lepszy zestaw 2 tanich opon sezonowych ni¿ najlepsza ca³oroczna. 14 |
Data: Grudzien 11 2008 00:43:55 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2008-12-10, Tomasz Pyra wrote: Tyle ¿e jednak osi±gi s± gorsze ni¿ nawet w przypadku tanich letnich i To zale¿y gdzie i jak siê je¼dzi. Krzysiek Kie³czewski 15 |
Data: Grudzien 12 2008 22:00:38 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Ca³oroczne opony do osobówki -- co braæ, czego unikaæ. Dziêki wszystkim za info. Niestety cz³owiek wybra³ sam i wybra³ jakie¶ wredne sztajny. ;) Vredestein... -=- Ja mam z przodu Michelin z roku... 1998 i 1999... Od ³y¿ew trochê siê ró¿ni± (bo ³y¿wy jednak na boki nie nosz±) ale niewiele... IMO gdy kto¶ ma³o je¼dzi (w pierwszych 7 latach przejecha³em 250 tysiêcy km, w drugich 7 latach 25 tysiêcy km) to wyjdzie lepiej na z³ych ca³orocznych, ni¿ na dwóch kompletach -- dobrych zimowych i dobrych letnich... Bie¿nik na moich jest g³êboki, :) ale s± potwornie ¶liskie... A przed laty by³y (; de best. ;) Inna sprawa, ¿e kupi³em je w 2000 roku i w 2001 roku, nie zwracaj±c uwagi na datê produkcji... Kupi³em w serwisie Mercedesa... Kupi³em najpierw dwie w 2000 roku, ale jedn± szybko zmarnowa³em (jad±c ze 3 km bez powietrza -- Pirelli wytrzymywa³y 10 razy wiêcej) i dokupi³em tylko jedn± -- z roku 1999. :) Dzi¶ wygl±daj± jak kupione w 2008 roku i 2009 roku. :) LC 16 |
Data: Grudzien 12 2008 22:52:00 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Tomasz Pyra | Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
To bardzo dobre ca³oroczne opony - chyba najlepsze. Z tym ¿e za jednego Vredesteina pewnie by da³o radê kupiæ letni± i zimow± jak±¶ Dêbicê i mieæ jeszcze lepsze, a w dodatku 2 komplety pos³u¿± d³u¿ej ni¿ jeden. Bie¿nik na moich jest g³êboki, :) ale s± potwornie ¶liskie... Kiedy¶ mia³em leciwe opony - do wieku 7 lat je¼dzi³y ca³kiem dobrze, potem na ósmy rok strasznie siê posunê³y i te¿ sta³y siê bardzo ¶liskie. To by³y Michelin Energy, czyli opona z za³o¿enia twarda, do robienia du¿ych przebiegów. Po 8 latach mia³y przejechane mo¿e 40-50kkm i bie¿nik te¿ by³ prawie nówka. Teraz za to w ramach eksperymentu kupi³em za pó³ darmo 6-cio nówki zimówki Semperita (tzn. sze¶æ lat od daty produkcji, bie¿nik 8mm) i muszê przyznaæ ¿e je¿d¿± nadspodziewanie dobrze. Na d³ugiej eksploatacji mi nie zale¿y bo to do rajdówki, wiêc raz-dwa wy³ysiej±. 17 |
Data: Grudzien 13 2008 23:45:20 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Dziêki wszystkim za info. Niestety cz³owiek wybra³ To bardzo dobre ca³oroczne opony - chyba najlepsze. Zimowa Dêbica kosztuje w byle markecie dro¿ej od tej wrednej -- w tym samym rozmiarze rzecz jasna. Bie¿nik na moich jest g³êboki, :) ale s± potwornie ¶liskie... Kiedy¶ mia³em leciwe opony - do wieku 7 lat je¼dzi³y ca³kiem dobrze, potem na ósmy rok strasznie siê posunê³y i te¿ sta³y siê bardzo ¶liskie. Teraz za to w ramach eksperymentu kupi³em za pó³ darmo 6-cio nówki Co to '6-cio nówki'? zimówki Semperita (tzn. sze¶æ lat od daty produkcji, bie¿nik 8mm) i muszê przyznaæ ¿e je¿d¿± nadspodziewanie dobrze. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/... rezygnujê powoli z kont @alpha.net.pl oraz @yahoo.pl 18 |
Data: Grudzien 14 2008 20:32:41 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Tomasz Pyra | Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Eee? Przecie¿ taka Frigo to najtañsze co tylko jest. W takim do¶æ popularnym 185/65R14 mo¿na kupiæ: Dêbica Frigo za 152z³ + Passio za 127z³ Vredestein Quatrac za 227z³, czyli faktycznie jakie¶ 50z³ taniej. Z tym ¿e co dwie gumy to nie jedna - dwie gumy podziel± pomiêdzy siebie zu¿ycie i w sumie wystarcz± na d³u¿ej, a osi±gi na drodze równie¿ bêd± lepsze. Ca³oroczne maj± ekonomiczne uzasadnienie IMO tylko je¿eli kto¶ je¼dzi tak ma³o ¿e wyrzuca opony nie dlatego ¿e wy³ysia³y, a dlatego ¿e sparcia³y. Teraz za to w ramach eksperymentu kupi³em za pó³ darmo 6-cio nówki No ni¿ej napisa³em. 6 lat od daty produkcji, jeszcze nie je¿d¿one. 19 |
Data: Grudzien 14 2008 23:58:37 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Zimowa Dêbica kosztuje w byle markecie dro¿ej od tej wrednej -- w tym Eee? Przecie¿ taka Frigo to najtañsze co tylko jest. W takim do¶æ popularnym 185/65R14 mo¿na kupiæ: Ja widywa³em w tym rozmiarze po 200 z³otych same opony. A za wredne da³ chyba tyle wraz z monta¿em i wywa¿aniem. Vredestein Quatrac za 227z³, czyli faktycznie jakie¶ 50z³ taniej. Ca³oroczne maj± ekonomiczne uzasadnienie IMO tylko je¿eli kto¶ je¼dzi tak ma³o ¿e wyrzuca opony nie dlatego ¿e wy³ysia³y, a dlatego ¿e sparcia³y. Teraz za to w ramach eksperymentu kupi³em za pó³ darmo 6-cio nówki Co to '6-cio nówki'? No ni¿ej napisa³em. Aha. To nowe maj± 8 mm? My¶la³em, ¿e wiêcej. Mówiono mi, ¿e 10, ale nigdy nie sprawdza³em, nie mierzy³em. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/... rezygnujê powoli z kont @alpha.net.pl oraz @yahoo.pl 20 |
Data: Grudzien 17 2008 19:54:29 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Ja widywa³em w tym rozmiarze po 200 z³otych same opony. Da³ po 220 z³ za (oponê+wywa¿enie+monta¿) i jest zadowolony z opon. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/... rezygnujê powoli z kont @alpha.net.pl oraz @yahoo.pl 21 |
Data: Grudzien 13 2008 09:51:50 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: J.F. | On Fri, 12 Dec 2008 22:00:38 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote: IMO gdy kto¶ ma³o je¼dzi Nie - na zlych calorocznych gorzej wyjdzie. Spadnie snieg, auto rozbije, i tak sie oszczedzanie skonczy.. ale jedn± szybko zmarnowa³em (jad±c ze 3 km bez powietrza -- Pirelli Ale chyba tylko P-Zero. J. 22 |
Data: Grudzien 14 2008 14:53:55 | Temat: Re: Ca³oroczne opony do samochodu osobowego | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
ale jedn± szybko zmarnowa³em (jad±c ze 3 km bez powietrza -- Pirelli Ale chyba tylko P-Zero. 190 W -- jaka¶ na przyk³ad jecha³a ze 100 km prawie bez powietrza. :) W kilka lat pó¼niej po prostu rozpad³a siê w trakcie jazdy... Bez powietrza jecha³em na niej gdzie¶ oko³o 1996 roku, pó¼niej opony odstawi³em jako zu¿yte, choæ bie¿nik jeszcze by³ g³êboki na co najmniej 5 mm, bo kiedy¶ opony zmienia³em czêsto. Dwa lata temu mnie przycisnê³o i za³o¿y³em te stare opony -- ta, która jecha³a przed laty bez powietrza, pad³a ju¿ w drugim dniu je¿d¿enia. :) W jej miejsce za³o¿y³em zapasow± Michelin (wê¿sz± o 10 mm) gdzie¶ z roku 1986... :) Przeje¼dzi³em na tym zapasie zimê 2006/2007. Teraz ten zapasik (dwunastoletni) je¼dzi sobie w baga¿niku... Ale nie tylko ta 190 W je¼dzi³a bez nadmiaru ;) powietrza. Pirellich mia³em sporo i wszystkie by³y wytrzyma³e, choæ kilka z nich popsu³em t³uk±c o krawê¿niki czy dziury w jezdni. Na przyk³ad -- 130 km/h, letni±, Drago 5000, o szeroko¶ci 205 mm wjecha³em na niski (normalny, ale po³o¿ony p³asko) krawê¿nik, a z szybko¶ci± 80 km/h wjecha³em w wyciêt± w asfalcie dziurê o ostrych krawêdziach, wysok± na kilkana¶cie/parena¶cie cm... Gdybym wiedzia³ o tym, ¿e Michelin rozpadnie siê po 3 km jazdy bez powietrza, zmieni³bym j±, ale nauczony do¶wiadczeniem z Pirelli, nie martwi³em siê wcale... W serwisie Mercedesa powiedziano mi, ¿e ponoæ takie opony (,,ciekn±ce'') mo¿na ratowaæ mlekiem. Nie próbowa³em. Opona le¿y spokojnie w gara¿u. Jedn± letni± (Drago 5000) Pirelli zjad³y :) mi szczury/myszy w gara¿u. :) Akurat by³a z guzem pouderzeniowym, wiêc nie by³o czego ¿a³owaæ. :) (albo ta by³a z guzem, albo jej parka z osi -- na jedno wychodzi) BTW -- Drago 5000 uwa¿am za bardzo dobre, najlepsze, jakie zna³em w tej klasie. O niebo lepsze od 7000 i znacznie lepsze od 6000, a te ostatnie jaki¶ czas Mercedes montowa³ ,,fabrycznie''. By³a bardzo g³o¶na, :) ale doskona³a na wodê. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/... rezygnujê powoli z kont @alpha.net.pl oraz @yahoo.pl |