Grupy dyskusyjne   »   Centralka LPG Autronic a niepodlaczony kabel TPSu ???

Centralka LPG Autronic a niepodlaczony kabel TPSu ???



1 Data: Lipiec 31 2007 14:23:28
Temat: Centralka LPG Autronic a niepodlaczony kabel TPSu ???
Autor: SebaKr 

Witam!


Pisze tutaj bo moze ktos odpowie na moja watpliwosc... Mianowicie posiadam
centralke (emulator za razem) LPG firmy Autronic AL-604 (jest to wersja ze
sruba+krokowiec, centralka nieprogramowalna z zewnatrz). Zlozylo sie tak ze
i u qumpla w samochodzie jest taka sama centralka tyle ze zakladana u innych
gaziarzy... Ku mojemu zdziwieniu zauwazylem ze kabel fioletowy ktory
powinien byc podlaczony do czujnika polozenia przepustnicy (TPS) jest
niepodlaczony (u mnie i u qumpla tak samo), dlaczego tak ? W instrukcji na
stronie autronica pisza ze mozna nie podlaczac niby tego ale nie jest
objasnione czym to skutkuje (np. moc/spalanie).
Teraz sie zastanawiam czy gaziarze nie podlaczaja tego bo nie chce im sie
grzebac w instalacji czy z jakiejs konkretnej racji nie jest to podlaczane ?

Kabelek probnie podlaczylem do TPSu, wydaje mi sie ze troszke autko lepiej
wkreca sie z mniejszych obrotow, ale za to w miescie (korki) mi zaczal
wiecej palic (na trasie bez zmian w spalaniu). Sam nie wiem co mam o tym
sadzic czy powinno byc to podlaczone defacto czy jednak nie , moze ktos ma
doczynienia z centralka AL-604 i umie wytlumaczyc co zmienia podlaczenie
TPSu do tej centralki i czemu gaziarze jak widac ich nie podlaczaja ?

Wydaje mi sie ze jesli producent w tej centralce przewiduje regulacje
krokowca dwoma sygnalami (bo napewno podstawowym sygnalem jest sonda lambda
dla centralki) to to wogle dziw ze jezdzi bez podlaczania TPS :-|


Pozdrawiam i dziekuje za pomoc i informacje.



2 Data: Lipiec 31 2007 14:37:05
Temat: Re: Centralka LPG Autronic a niepodlaczony kabel TPSu ???
Autor: nom 

Jak podłaczysz do TPS'u to przy dwałtownym dodaniu gazu krokowiec otwiera
się więcej i silnik dostaje większą ilość gazu (dodatkowe wzbogacenie) co
oczywiście wpływa na zwiekszenie zużycia paliwa. :-)

Ja tam nie mam podłaczenia do TPS'u i nie potrzebuję, ale jak chcesz to
sobie podłacz. :-)

3 Data: Lipiec 31 2007 14:58:54
Temat: Re: Centralka LPG Autronic a niepodlaczony kabel TPSu ???
Autor: SebaKr 


oczywiście wpływa na zwiekszenie zużycia paliwa. :-)


No mozliwe , tylko dlaczego w miescie mi spala o 1L wiecej po podlaczeniu
TPSu a jezdze raczej w korkach i nie mam gdzie poszalec... A na trasie
czesto wyprzedzam i tutaj spalanie po podlaczeniu wogle sie nie zmienilo
(tyle ze chyba odrobinke zywszy jest przy dodawaniu gazu). To skad taka
roznica w miescie w spalaniu ? Chyba ze ten uklad nie dziala na polozenie
przepustnicy (jakie aktualnie jest) tylko "progowo" na to ze pedal jest
wcisniety lub nie (to by moze sie zgadalo bo zmieniajac biegi w korku co
chwile puszczam i naciskam pedal a on moze w tym czasie dowala dodatkowy gaz
a na trasie jest ogolnie stale wcisniety ten gaz bez "wajchowania"
biegami)... Moze ktos cos wie jak to dziala tak szczegolowo ?

4 Data: Lipiec 31 2007 15:39:22
Temat: Re: Centralka LPG Autronic a niepodlaczony kabel TPSu ???
Autor: PaweL 


No mozliwe , tylko dlaczego w miescie mi spala o 1L wiecej po podlaczeniu TPSu a jezdze raczej w korkach i nie mam gdzie poszalec... A na trasie czesto wyprzedzam i tutaj spalanie po podlaczeniu wogle sie nie zmienilo (tyle ze chyba odrobinke zywszy jest przy dodawaniu gazu). To skad taka roznica w miescie w spalaniu ? Chyba ze ten uklad nie dziala na polozenie przepustnicy (jakie aktualnie jest) tylko "progowo" na to ze pedal jest wcisniety lub nie (to by moze sie zgadalo bo zmieniajac biegi w korku co chwile puszczam i naciskam pedal a on moze w tym czasie dowala dodatkowy gaz a na trasie jest ogolnie stale wcisniety ten gaz bez "wajchowania" biegami)... Moze ktos cos wie jak to dziala tak szczegolowo ?



    Z reguły sygnał z TPS w instalacjach gazowych używany jest do zapobiegania gaśnięciu silnika (poprzez wzbogacenie mieszanki) przy schodzeniu do wolnych obrotów i ewentualnie do wzbogacania mieszanki przy przyspieszaniu. A więc przy jeździe miejskiej chwilowych wzbogaceń mieszanki jest dużo i może to zwiększać spalanie.

Paweł

5 Data: Lipiec 31 2007 20:26:23
Temat: Re: Centralka LPG Autronic a niepodlaczony kabel TPSu ???
Autor: SebaKr 


   Z reguły sygnał z TPS w instalacjach gazowych używany jest do
zapobiegania gaśnięciu silnika (poprzez wzbogacenie mieszanki) przy
schodzeniu do wolnych obrotów i ewentualnie do wzbogacania mieszanki przy
przyspieszaniu. A więc przy jeździe miejskiej chwilowych wzbogaceń
mieszanki jest dużo i może to zwiększać spalanie.


No rozumiem , tylko jeszcze sie zastanawiam sie nadal czemu (go to nie tylko
moj przypadek) gaziarze zazwyczaj nie podlaczaja TPSu pod centralke...
Dlaczego ? Z niechciejstwa bo i tak bedzie jezdzic i bez tego i to tylko
drobna roznica tylko w mocy ?

6 Data: Sierpien 01 2007 13:08:48
Temat: Re: Centralka LPG Autronic a niepodlaczony kabel TPSu ???
Autor: PaweL 


No rozumiem , tylko jeszcze sie zastanawiam sie nadal czemu (go to nie tylko moj przypadek) gaziarze zazwyczaj nie podlaczaja TPSu pod centralke... Dlaczego ? Z niechciejstwa bo i tak bedzie jezdzic i bez tego i to tylko drobna roznica tylko w mocy ?

Może boją się zakłóceń do instalacji wtryskowej. Może nie chce im się. Zawsze to 5 min oszczędności.

Centralka LPG Autronic a niepodlaczony kabel TPSu ???



Grupy dyskusyjne