Grupy dyskusyjne   »   Centralny zamek- gdzie szukać

Centralny zamek- gdzie szukać



1 Data: Marzec 02 2009 07:56:51
Temat: Centralny zamek- gdzie szukać
Autor: Dominik & Co 

Witam,

Mam ostatnio kłopot ze zwiększonym poborem prądu z akumulatora
na postoju. Po wykluczeniu radia na placu boju pozostał podejrzany
centralny zamek. Montowany był wg papierów auta (jestem drugim właścicielem)
w ASO, ale wyjęcie oficjalnie przewidzianego do tego bezpiecznika
nr 16 nie powoduje jego unieruchomienia. Takoż nie reaguje
na bezpiecznik nr 15 (autoalarm). Pewnie ktoś zapiął się gdzieś wprost
do instalacji przez bezpiecznik na kablu- pełny profesjonalizm ASO (choć
jakoś mnie to nie dziwi).

Gdzie typowo pan Heniek złota rączka mógł upchnąć centralkę CZ?
Aha, CZ nie ma sterowania z pilota (a przynajmniej ja nic o tym nie wiem).

Na razie znalazłem, że prawdopodobne miejsca to nad bezpiecznikami (pod
schowkiem) i za zegarami (?):

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic275334.html

Skoda jest z 1997- jeszcze przed liftingiem.


Dzięki za porady.


--
Dominik (& czerwona Fela 1.3 MPI LPG)
"Życie jest za ciężkie, by doń przykładać wagę"
Stanisław Jerzy Lec



2 Data: Marzec 02 2009 08:27:52
Temat: Re: Centralny zamek- gdzie szukać
Autor: PeJot 

Dominik & Co pisze:

Na razie znalazłem, że prawdopodobne miejsca to nad bezpiecznikami (pod
schowkiem) i za zegarami (?):

OIDP to za schowkiem, jest fajne miejsce pod plastikiem kokpitu. Ja tam przynajmniej centralkę upychałem.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

3 Data: Marzec 02 2009 11:20:52
Temat: Re: Centralny zamek- gdzie szukać
Autor: Dominik & Co 

PeJot napisał(a):

OIDP to za schowkiem, jest fajne miejsce pod plastikiem kokpitu. Ja tam przynajmniej centralkę upychałem.

Czyli trzeba wykręcić pojemnik schowka?

--
Dominik (& czerwona Fela 1.3 MPI LPG)
"Życie jest za ciężkie, by doń przykładać wagę"
Stanisław Jerzy Lec

4 Data: Marzec 02 2009 11:24:19
Temat: Re: Centralny zamek- gdzie szukać
Autor: PeJot 

Dominik & Co pisze:

PeJot napisał(a):

OIDP to za schowkiem, jest fajne miejsce pod plastikiem kokpitu. Ja tam przynajmniej centralkę upychałem.

Czyli trzeba wykręcić pojemnik schowka?

Felki już 2gi rok nie mam, ale ZTCP pojemnik się wyciąga "gołymy ręcamy"

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

5 Data: Marzec 02 2009 11:37:05
Temat: Re: Centralny zamek- gdzie szukać
Autor: Dominik & Co 

PeJot napisał(a):

Felki już 2gi rok nie mam, ale ZTCP pojemnik się wyciąga "gołymy ręcamy"

OK, dzięki za pomoc, popróbuję.

--
Dominik (& czerwona Fela 1.3 MPI LPG)
"Życie jest za ciężkie, by doń przykładać wagę"
Stanisław Jerzy Lec

6 Data: Marzec 02 2009 16:08:15
Temat: Re: Centralny zamek- gdzie szukać
Autor: Qnick 

Dnia 02-03-2009 o 11:24:19 PeJot  napisał(a):



Felki już 2gi rok nie mam, ale ZTCP pojemnik się wyciąga "gołymy ręcamy"


Potwierdzam wyciąga się "gołymi ręcami" i tam najcześciej wkłada się  dodatkowe urządzenia elektryczne. Ja osobiście mam tam schowany centralny  zamek, automatyczny włącznik świateł oraz autoalarm i jeszcze by tam coś  jeszcze upchał jakby zaszła potrzeba. Pozdr

7 Data: Marzec 05 2009 09:03:34
Temat: Re: Centralny zamek- gdzie szukać
Autor: Dominik & Co 

Qnick napisał(a):

Potwierdzam wyciąga się "gołymi ręcami" i tam najcześciej wkłada się dodatkowe urządzenia elektryczne. Ja osobiście mam tam schowany

No i faktycznie, wyciągnąłem "tymi ręcamy" (pomagając sobie śrubokrętem),
ale pod spotem ziejąca smutkiem pustka :-(
W komorze silnika też niczego nie wypatrzyłem.

Może to być, że centralny nie posiada centralki, jeno same siłowniki?
I gdzie gada podpięli (oby przez bezpiecznik), mam nadzieję, że bez
zdejmowania tapicerki z drzwi się obejdzie...

--
Dominik (& czerwona Fela 1.3 MPI LPG)
"Życie jest za ciężkie, by doń przykładać wagę"
Stanisław Jerzy Lec

8 Data: Marzec 05 2009 09:25:27
Temat: Re: Centralny zamek- gdzie szukać
Autor: PeJot 

Dominik & Co pisze:

Qnick napisał(a):

Potwierdzam wyciąga się "gołymi ręcami" i tam najcześciej wkłada się dodatkowe urządzenia elektryczne. Ja osobiście mam tam schowany

No i faktycznie, wyciągnąłem "tymi ręcamy" (pomagając sobie śrubokrętem),
ale pod spotem ziejąca smutkiem pustka :-(

To jeszcze nie wszystko - jest fajnie miejsce _za_plastikiem kokpitu, za jego pionową ścianą, dostać się trzeba po wyjęciu schowka.

Może to być, że centralny nie posiada centralki, jeno same siłowniki?

Nie wiem jakie masz sterowanie ( kluczyk albo pilot ), ale jakaś centralka _musi_ być, choćby 2 przekaźniki ( sterowanie z kluczyka ). To ma wielkość standardowego przekaźnika samochodowego. Trzeba by szukać po bezpiecznikach, wyjmując je kolejno i patrzyć na działanie zamka.

Inne miejsce które mi się nasuwa to _za_ tablicą zegarów, albo w lewo od niej, za klawiszami świateł. Są jeszcze takie śmieszne plastiki w okolicy butów pasażera i kierowcy, też jest trochę miejsca, blisko do wiązek a i łatwo się tam dostać.

I gdzie gada podpięli (oby przez bezpiecznik), mam nadzieję, że bez
zdejmowania tapicerki z drzwi się obejdzie...

Akurat zdejmowanie tapicerki w Felce to prosta sprawa, ale nie sądzę żeby tam ktoś to upchał, choć do montażu siłowników tapicerka była z pewnością zdejmowana.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

9 Data: Marzec 05 2009 10:18:27
Temat: Re: Centralny zamek- gdzie szukać
Autor: Dominik & Co 

PeJot napisał(a):

No i faktycznie, wyciągnąłem "tymi ręcamy" (pomagając sobie śrubokrętem),
ale pod spotem ziejąca smutkiem pustka :-(

To jeszcze nie wszystko - jest fajnie miejsce _za_plastikiem kokpitu, za jego pionową ścianą, dostać się trzeba po wyjęciu schowka.

Też macałem- nic nie ma.

Może to być, że centralny nie posiada centralki, jeno same siłowniki?

Nie wiem jakie masz sterowanie ( kluczyk albo pilot ), ale jakaś

Pisałem w pierwszym poście- brak pilota, otwieranie wyłącznie zamkiem
od strony kierowcy (kluczem). Zamykam/otwieram drzwi kierowcy=>
zamykają/otwierają się wszystkie drzwi.

centralka _musi_ być, choćby 2 przekaźniki ( sterowanie z kluczyka ). To ma wielkość standardowego przekaźnika samochodowego. Trzeba by szukać po bezpiecznikach, wyjmując je kolejno i patrzyć na działanie zamka.

Wyjąłem 16 (wg opisu "centralny zamek"), 15 ("autoalarm"), 22 ("radio"-
chciałem sprawdzić, czy to nie radio żre ten prąd na postoju)- nic.
Naprawdę jakiś zdolny inaczej mógł podpiąć CZ np pod bezpiecznik świateł?
Nic to, sprawdzę wszystkie- to i tak najmniej roboty...

Inne miejsce które mi się nasuwa to _za_ tablicą zegarów, albo w lewo od niej, za klawiszami świateł. Są jeszcze takie śmieszne plastiki w

No właśnie też o tym czytałem na elektrodzie, nieciekawie byłoby
odkręcać całą deskę...

okolicy butów pasażera i kierowcy, też jest trochę miejsca, blisko do wiązek a i łatwo się tam dostać.

O, dzięki za trop- sprawdzę.


--
Dominik (& czerwona Fela 1.3 MPI LPG)
"Życie jest za ciężkie, by doń przykładać wagę"
Stanisław Jerzy Lec

10 Data: Marzec 05 2009 10:59:07
Temat: Re: Centralny zamek- gdzie szukać
Autor: PeJot 

Dominik & Co pisze:


Wyjąłem 16 (wg opisu "centralny zamek"), 15 ("autoalarm"), 22 ("radio"-
chciałem sprawdzić, czy to nie radio żre ten prąd na postoju)- nic.
Naprawdę jakiś zdolny inaczej mógł podpiąć CZ np pod bezpiecznik świateł?

Dlaczego nie ?

Nic to, sprawdzę wszystkie- to i tak najmniej roboty...

Od tego trzeba było zacząć.

Inne miejsce które mi się nasuwa to _za_ tablicą zegarów, albo w lewo od niej, za klawiszami świateł. Są jeszcze takie śmieszne plastiki w

No właśnie też o tym czytałem na elektrodzie, nieciekawie byłoby
odkręcać całą deskę...

Całą deskę to nie, wystarczy wyjąć zegary, a w Felce to jest proste.

Poza tym - wydaje mi się że trop w postaci CZ jest fałszywy. Jeśli to CZ na kluczyk, to w centralce jest 2 przekaźniki które nie bardzo jak mają robić upływ prądu. Może akumulator już na wykończeniu i trzeba by go wymienić ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

11 Data: Marzec 05 2009 11:16:46
Temat: Re: Centralny zamek- gdzie szukać
Autor: Dominik & Co 

PeJot napisał(a):

Naprawdę jakiś zdolny inaczej mógł podpiąć CZ np pod bezpiecznik świateł?

Dlaczego nie ?

Bo do tego jest stosowny, oddzielny bezpiecznik, przewidziany w konstrukcji?
Gniazdko w pokoju też można podpiąć pod bezpiecznik oświetlenia, w sumie
dlaczego nie...


Nic to, sprawdzę wszystkie- to i tak najmniej roboty...

Od tego trzeba było zacząć.

Sorry, walę się w piersi.

Poza tym - wydaje mi się że trop w postaci CZ jest fałszywy. Jeśli to CZ na kluczyk, to w centralce jest 2 przekaźniki które nie bardzo jak mają robić upływ prądu. Może akumulator już na wykończeniu i trzeba by go wymienić ?

I ten akumulator na wykończeniu powoduje, że na postoju płynie z niego
prąd 150 mA (zmierzone amperomierzem włączonym w szereg)?

--
Dominik (& czerwona Fela 1.3 MPI LPG)
"Życie jest za ciężkie, by doń przykładać wagę"
Stanisław Jerzy Lec

12 Data: Marzec 05 2009 11:25:48
Temat: Re: Centralny zamek- gdzie szukać
Autor: PeJot 

Dominik & Co pisze:

PeJot napisał(a):

Naprawdę jakiś zdolny inaczej mógł podpiąć CZ np pod bezpiecznik świateł?

Dlaczego nie ?

Bo do tego jest stosowny, oddzielny bezpiecznik, przewidziany w konstrukcji?

Tyle że nie zawsze elektryk ma pod ręką stosowne końcówki, bo OIDP nie są one instalowane na tablicy bezpieczników. Na marginesie - pasują od kostki zasilania radia.


Poza tym - wydaje mi się że trop w postaci CZ jest fałszywy. Jeśli to CZ na kluczyk, to w centralce jest 2 przekaźniki które nie bardzo jak mają robić upływ prądu. Może akumulator już na wykończeniu i trzeba by go wymienić ?

I ten akumulator na wykończeniu powoduje, że na postoju płynie z niego
prąd 150 mA (zmierzone amperomierzem włączonym w szereg)?

Wystarczy zawilgocona wiązka przewodów. Wyjmować bezpieczniki po kolei i obserwować amperomierz. Pasowało by też sprawdzić rozrusznik, OIDP on nie ma bezpiecznika ( w Fabii II jest ). Głośno myślę o alternatorze, jego też łatwo odłączyć na postoju.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

13 Data: Marzec 05 2009 12:34:13
Temat: Re: Centralny zamek- gdzie szukać
Autor: Dominik & Co 

PeJot napisał(a):

Bo do tego jest stosowny, oddzielny bezpiecznik, przewidziany w konstrukcji?

Tyle że nie zawsze elektryk ma pod ręką stosowne końcówki, bo OIDP nie są one instalowane na tablicy bezpieczników. Na marginesie - pasują od kostki zasilania radia.

"Elektrykowi brakło taśmy izolacyjnej, więc zaizolował przylepcem".
BTW w ASO nie mają "stosownych końcówek"?
Ale to w sumie nieważne.

  > Wystarczy zawilgocona wiązka przewodów. Wyjmować bezpieczniki po kolei i
obserwować amperomierz. Pasowało by też sprawdzić rozrusznik, OIDP on nie ma bezpiecznika ( w Fabii II jest ). Głośno myślę o alternatorze, jego też łatwo odłączyć na postoju.

Zacznę od bezpieczników, a dalej się zobaczy :-)
Dzięki za rady.

--
Dominik (& czerwona Fela 1.3 MPI LPG)
"Życie jest za ciężkie, by doń przykładać wagę"
Stanisław Jerzy Lec

14 Data: Marzec 05 2009 14:16:19
Temat: Re: Centralny zamek- gdzie szukać
Autor: PeJot 

Dominik & Co pisze:

Tyle że nie zawsze elektryk ma pod ręką stosowne końcówki, bo OIDP nie są one instalowane na tablicy bezpieczników. Na marginesie - pasują od kostki zasilania radia.

"Elektrykowi brakło taśmy izolacyjnej, więc zaizolował przylepcem".
BTW w ASO nie mają "stosownych końcówek"?

Normalnie. Kiedyś OTTO śpiewał taki kawałek:

"Obywatelu, zrób sobie dobrze sam
przecież najlepiej wiesz o co w tym wszystkim chodzi"


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Centralny zamek- gdzie szukać



Grupy dyskusyjne