Ceny podzespołów do nowych diesli
1 | Data: Luty 19 2008 13:30:54 |
Temat: Ceny podzespołów do nowych diesli | |
Autor: Antonio | Witam, 2 |
Data: Luty 19 2008 14:13:23 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Zbyszek |
Witam, Golf III Variant 1,9 Tdi ( 110 kM ) 1998 r. Koło dwumasowe komplet ze sprzęgłem 2999 zł ( wymiana po 220 kkm) Pompa i wtryski jeszcze fabryczne Turbina nieruszana Głowica silnika nieruszana Ale mam dopiero 310 kkm Zbyszek 3 |
Data: Luty 19 2008 14:48:31 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Antonio | Zbyszek pisze: Golf III Variant 1,9 Tdi ( 110 kM ) 1998 r. Mam na myśli roczniki 2004 i powyżej, troche się ponoć nawet w TDI pozmieniało... 4 |
Data: Luty 19 2008 15:44:45 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Roki | > Golf III Variant 1,9 Tdi ( 110 kM ) 1998 r. Koło dwumasowe komplet ze sprzęgłem 2999 zł W markecie kupowałeś?:) Dziwne, że Ci się chciało pisać 2999 zamiast napisać 3k. 5 |
Data: Luty 19 2008 23:23:31 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Zbyszek |
> Golf III Variant 1,9 Tdi ( 110 kM ) 1998 r.VW Chyliński Warszawa 6 |
Data: Luty 19 2008 23:29:52 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Roki |
Dziwne, że Ci się chciało pisać 2999 zamiast napisać 3k.VW Chyliński Warszawa Domyślam się:) Tylko dziwnie to zabrzmiało. Tak jakbyś chciał grupie "podać dalej" chwyt marketingowy dilera. 7 |
Data: Luty 19 2008 16:40:21 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: nowy140 |
Golf III Variant 1,9 Tdi ( 110 kM ) 1998 r. niech to pryszczyca obejmie! czy to kolo dwumasowe jest tez w wersjach z automatyczna skrzynia biegow? 8 |
Data: Luty 20 2008 21:14:43 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Hektor | Użytkownik "nowy140" napisał Golf III Variant 1,9 Tdi ( 110 kM ) 1998 r. Nie ma. 9 |
Data: Luty 20 2008 21:32:19 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Przembo | Użytkownik "Hektor" napisał Golf III Variant 1,9 Tdi ( 110 kM ) 1998 r. To jaki trik jest zastosowany w DSG dla poprawy kultury pracy silnika? Bo w starszych automatach nie ma z oczywistych wzgledow. Pozdr 10 |
Data: Luty 21 2008 09:09:00 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: nowy140 |
Użytkownik "Hektor" napisałbiegow? >w starszych automatach nie ma z oczywistych wzgledow. powienienem scislej zadac to pytanie. mialem na mysli automaty z konwerotrem, i odpowiadajacy pewnie tez tak przyjal. dsg to sprytna nakladka na zwykla skrzynie - dokladnie na dwie skrzynie mechaniczne po 3 biegi kazda.. 11 |
Data: Luty 21 2008 10:09:30 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Przembo | Użytkownik "nowy140" napisał powienienem scislej zadac to pytanie. mialem na mysli automaty z W zwyklej skrzyni role tlumikow drgan pelni plyn. A wtedy kiedy zaczyna dzialac lockup drgania by nie wystepowaly. Swoja droga w TDI lockup dziala na wszystkich biegach oprocz 1, wiec mozna przypuszczac ze awaria tego sprzegielka bylaby kompensowana i drgania bylyby zniwelowane, a tak sie nie dzieje. Wiec nie wskazuje jakoby takie rozwiazanie bylo stosowane. Chcialem rozebrac dla zabawy konwerter, ale niestety kupno nowego nie bylo mozliwe, wiec sam juz tego nie sprawdze. Jak nie zapomne to zapytam w zakladzie specjalizujacym sie w naprawie automatow :) Pozdr 12 |
Data: Luty 19 2008 16:25:18 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Robert J. | ...ile się oszczędza w stosunku do awarii które zdażą się lub nie. Jak można zaoszczędzić na kosztach awarii, która się nie zdarzyła? ;-) Pomijając oczywiście samo to, że jej nie było i nie ponosisz kosztów :-))). Robie sobie poprostu taki bilans :) . Myślisz że to ma głębszy sens? Zgodnie z prawem Murphiego i tak padnie Ci coś innego niż przewidujesz... więc ile kosztują "średnio do auta klasy kompakt" powiedzmy do popularnego Mam dokładnie taki motor. Przez 27 miesięcy podróżowania (85 tys km) zaoszczędziłem na paliwie kilkanaście tysięcy zł (dla prównywalnego motoru benz.). I myślę że pojeżdżę jeszcze sporo bez awarii, niedawno w ASO na przeglądzie nie wyszły żadne niepokojące rzeczy. Auto za 2-2,5 roku pogonię... -coś jeszcze Z tych "coś jeszcze" to dwie świece żarowe po niecałą stówkę z wymianą. Po prostu auto odpalam znacznie więcej razy dziennie niż "norma przewiduje" :-), być może dlatego... 13 |
Data: Luty 19 2008 16:38:10 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Cavallino | Użytkownik "Robert J." napisał w wiadomości news: Przez 27 miesięcy podróżowania (85 tys km) zaoszczędziłem na paliwie kilkanaście tysięcy zł (dla prównywalnego motoru benz.). Marzyciel. Zakładając że koszt jazdy na ON to 25 zł, na benzynie 35 zł, to zaoszczędziłeś góra 8500 zł. Do kilkunastu tys to jeszcze daleko. 14 |
Data: Luty 19 2008 23:53:57 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: doctore |
Marzyciel.E chyba mniej zaozczędził albo wcale. Bo trza brać różnicę w zakupie auta na benzynkę i na ON. A ta jest spora . Chyba że składak to inna inszość:) 15 |
Data: Luty 20 2008 00:20:05 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: The_EaGle | doctore pisze: Marzyciel.E chyba mniej zaozczędził albo wcale. Bo trza brać różnicę w zakupie auta na benzynkę i na ON. A ta jest spora . Chyba że składak to inna inszość:) Odpsrzeda także drożej diesla niż benzyne więc ten argument jest bez sensu. Pozdrawiam Rafał 16 |
Data: Luty 20 2008 00:24:42 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: doctore |
Odpsrzeda także drożej diesla niż benzyne więc ten argument jest bezTak tylko że różnica w cenie pomiędzy nimi po kilku latach też się znacznie zmniejszy czyli zaoszczędzi mniej albo nic. Chyba że zrobi rewitalizację fury to na pewno więcej włoży niż weźmie :) 17 |
Data: Luty 20 2008 09:58:33 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Robert J. | Odpsrzeda także drożej diesla niż benzyne więc ten argument jest bez Tak jak i pozostałe ;-). Napisałem już że nie kupiłem diesla dlatego że mało pali, ale dlatego żeby zobaczyć jaki jest. I nie interesuje mnie za bardzo czy sprzedam go za 20, 30 czy 40 tys... W ogóle nie zakładam że sprzedam auto korzystnie, po prostu sprzedam je i kupię nowe :-). I nie będę szukał przez 3 miesiące klienta, który da mi za nie tysiąc złotych więcej... 18 |
Data: Luty 20 2008 09:55:04 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Robert J. | E chyba mniej zaozczędził albo wcale. W poprzedniej odpowiedzi wykazałem że jednak tak :-). Bo trza brać różnicę w zakupie auta na benzynkę i na ON. A ta jest spora . Szczerze mówiąc nie kupiłem diesla dla oszczędności :-). Chciałem zobaczyć jak się go użytkuje i bardzo mi to odpowiada. Następny też będzie diesel. A że przy okazji jest oszczędny to jeszcze lepiej. I nie patrz na to tak, że zawsze musi być rachunek ekonomiczny... Ja po prostu chciałem takie auto i takie kupiłem :-). 19 |
Data: Luty 20 2008 21:29:02 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Hektor | Użytkownik "Robert J." napisał Szczerze mówiąc nie kupiłem diesla dla oszczędności :-). Chciałem zobaczyć jak się go użytkuje i bardzo mi to odpowiada. A czym Cie ujal ten traktor oprócz zuzycia paliwa ? Zbigniew Kordan 20 |
Data: Luty 20 2008 10:30:18 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Cavallino | Użytkownik "doctore" napisał w wiadomości
No tak, ale większą część tej różnicy odzyska przy sprzedaży. Straci z niej tylko tyle ile utrata wartości auta. 21 |
Data: Luty 20 2008 21:18:45 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Hektor | Użytkownik "Cavallino" napisał E chyba mniej zaozczędził albo wcale. Bo trza brać różnicę w zakupie auta na benzynkę i na ON. A ta jest spora . Chyba jednak mniejsza czesc, bo róznica w wielu autach uzywanych (pomiedzy benzyna a dieslem) jest troche wiecej niz symboliczna. Za to w przypadku nowych potrafi byc istotna. Zbigniew Kordan 22 |
Data: Luty 20 2008 09:49:41 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Robert J. | Zakładając że koszt jazdy na ON to 25 zł, na benzynie 35 zł, to Na ON jest ok. 20 zł/100 km. Auto pali ok. 5,5 l, nie moja wina że tak mało. Silnik benzynowy o podobnych osiągach by palił pewnie 9 albo więcej, czyli co najmniej 15 zł różnicy. Razy 83.000 km daje +- 12.500 :-))). Do kilkunastu tys to jeszcze daleko. Jak dla mnie nie bardzo... 23 |
Data: Luty 20 2008 10:35:50 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Cavallino | Użytkownik "Robert J." napisał w wiadomości Zakładając że koszt jazdy na ON to 25 zł, na benzynie 35 zł, to zaoszczędziłeś góra 8500 zł. Taaa, już wiele razy słyszałem coś takiego, tyle że nigdy nie widziałem. Kiedy kupowałem swojego diesla (1.6 115 KM) to porównywałem też Bravo JTD (1.9 120 KM). Już przy jazdach próbnych było widać że Bravo pali więcej niż Kia. A mnie zużycie rzędu 5,5 l to wychodzi, ale na trasie gdy mi się bardzo nie spieszy. Więc albo jeździsz też tylko po trasie, albo moja średnia 6,5 ma więcej z prawdy. Aż o tyle mniejsza i lżejasza Marea nie jest. A więc - 25 zł/100 km (przy obecnych cenach). Wiem ile leję. Silnik benzynowy o podobnych osiągach by palił pewnie 9 albo więcej, czyli co najmniej 15 zł różnicy. Tak właśnie założyłem - 9 l dla benzynki. Dlatego różnica 10 zł. Jeśli jeździsz tylko delikatnie po trasie i to benzyniak spali mniej, więc różnica pozostanie na tym samym poziomie. 24 |
Data: Luty 20 2008 15:13:40 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Robert J. | Taaa, już wiele razy słyszałem coś takiego, tyle że nigdy nie widziałem. Widzę że bardzo trudno Ci w to uwierzyć. Jeśli chcesz to zrobię Ci zdjęcie wyświetlacza i zobaczysz tam średnie spalanie. Aktualnie jest 5,4. Mogę nawet nakręcić filmik, choć pewnie będzie to trochę karkołomne :-). A jeżdżę dość zróżnicowanie, do pracy, po mieście, poza miastem... średnio 100 km dziennie. Jeżdżę po prostu normalnie, ani za szybko, ani za wolno. Do pracy kawałek poza miastem jadę ok. 110-120... Jeśli wyzeruje się licznik i akurat mam jazdę cały czas po Szczecinie to faktycznie spala ok. 6 wtedy, ale TYLKO po mieście. Ja nie należę do szpeniów ruszających z piskiem tylko po to, żeby gwałtownie hamować za 300 m na następnych światłach ;-) Więc albo jeździsz też tylko po trasie, albo moja średnia 6,5 ma więcej z Widać różnimy się stylem jazdy :-) 25 |
Data: Luty 20 2008 15:33:50 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Cavallino | Użytkownik "Robert J." napisał w wiadomości Taaa, już wiele razy słyszałem coś takiego, tyle że nigdy nie widziałem. To nic nie da. Musielibyśmy zamienić się autami. I jestem dziwnie spokojny że TDI paliłby 6,5 a CRDI 5,5. Mój kuzyn też ze zdziwieniem odkrył że auto pali mu 6 a nie 5 l, gdy miał za zadanie jechać za mną. Więc albo jeździsz też tylko po trasie, albo moja średnia 6,5 ma więcej z prawdy. Zapewne. Nigdy mi tempo ciężarówek nie odpowiadało - a wtedy tylko takie wartości wychodzą. 26 |
Data: Luty 20 2008 15:43:40 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Robert J. | Mój kuzyn też ze zdziwieniem odkrył że auto pali mu 6 a nie 5 l, gdy miał To żaden argument :-). Ja też potrafię spalić tym autem 7 czy nawet 8/100. Tylko pytanie po co? Zapewne. Rzecz gustu :-). Poza tym ciężarówki nie śmigają raczej 120-130 w trasie... Przynajmniej większość z nich :-). A w mieście jadąc dużo bardziej "paliwożernie" praktycznie zyskuje się kilka minut :-). 27 |
Data: Luty 20 2008 15:49:40 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Cavallino | Użytkownik "Robert J." napisał w wiadomości Mój kuzyn też ze zdziwieniem odkrył że auto pali mu 6 a nie 5 l, gdy miał za zadanie jechać za mną. To po co piszesz że pali 5,5? Jakbyś napisał 5,5-8, w zależności od stylu jazdy, to byłbyś wiarygodny. A tak - sam widzisz. Nigdy mi tempo ciężarówek nie odpowiadało - a wtedy tylko takie wartości wychodzą. Ano. Albo wiarygodności stwierdzenia "pali 5,5 l". Poza tym ciężarówki nie śmigają raczej 120-130 w trasie... Jeszcze kilka dni i z 200 będziesz jeździł. ;-) 28 |
Data: Luty 20 2008 15:58:18 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Robert J. | To po co piszesz że pali 5,5? Ale mój styl jazdy jest jeden. To że potrafię tyle spalić nie znaczy że tak jeżdżę na codzień :-). Jak masz w domu wzmacniacz 500 W to znaczy że bez przerwy słuchasz go na maxa? Albo wiarygodności stwierdzenia "pali 5,5 l". Słuchaj... Szczerze mówiąc wisi mi czy wierzysz czy nie :-). Nie mam powodu wykazywać czy udowadniać za wszelką cenę tej wartości. Jeszcze kilka dni i z 200 będziesz jeździł. ;-) Nie planuję :-). Ty możesz, jeśli Cię to dowartościuje :-))) 29 |
Data: Luty 20 2008 16:14:40 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Cavallino | Użytkownik "Robert J." napisał w wiadomości news: Albo wiarygodności stwierdzenia "pali 5,5 l". Wierzę. Ważne czy ktokolwiek przyglądający się tej dyskusji uwierzy bardziej w Twoje 5,5 l osiągane w bardzo specyficznych warunkach, czy w moje 6,5 przy normalnej eksploatacji. Jeszcze kilka dni i z 200 będziesz jeździł. ;-) Już Ci podskoczyło, a to tylko z godzinka minęła, idąc dalej dojdziesz do 200 spokojnie. ;-) 30 |
Data: Luty 20 2008 16:55:08 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Robert J. | Wierzę. A to szczerze mówiąc też mnie nie obchodzi ;-). Dla mnie ważne że tak jest, a kwestia wiary innych użytkowników tej grupy jest dla mnie drugorzędna... ;-))). Mogę napisać że pali 7 (pewnie przy deko mocniejszej nodze tyle by spalił), bo tak pewnie chciałaby większość, ale po co mam tak pisać skoro przy moim stylu jazdy to będzie nieprawdą? Już Ci podskoczyło, a to tylko z godzinka minęła, idąc dalej dojdziesz do Ze 110-120 do 120-130. Faktycznie podskoczyło ;-). Niech będzie 110-130, nie utrzymuję stałej prędkości z taką dokładnością. Zatem dla Twojego lepszego samopoczucia podaję 110-130 ;-)))). Ja kończę dysputę, bo staje się jałowa. Pozdrawiam RJ 31 |
Data: Luty 20 2008 16:34:03 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Mumin | Robert J. pisze: Taaa, już wiele razy słyszałem coś takiego, tyle że nigdy nie widziałem. Tylko to co pokazuje wyświetlacz nie zawsze jest zgodne z prawdą. -- Pozdrawiam, Mumin 32 |
Data: Luty 20 2008 16:56:30 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Robert J. | Tylko to co pokazuje wyświetlacz nie zawsze jest zgodne z prawdą. Konfrontuję to z rzeczywistością przy każdym tankowaniu. Praktycznie zawsze przejeżdżam ponad 900 km, a wlewam ok. 50 l. 33 |
Data: Luty 21 2008 09:08:29 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-02-20 16:34, *Mumin* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Widzę że bardzo trudno Ci w to uwierzyć. Jeśli chcesz to zrobię Ci zdjęcie wyświetlacza i zobaczysz tam średnie spalanie. Aktualnie jest 5,4. W zasadzie masz rację :), ale u mnie na ten przykład jest to dosyć dokładne wskazanie. Dla wprowadzenia w stan szoku szanownych dyskutantów dwa zdjęcia z wczoraj: http://img141.imageshack.us/img141/7396/zdjcie006wy3.jpg Zaraz po czyszczeniu filtra cząstek stałych - przed było 9.7 :) 100% miasto, a dokładnie 2x dziennie 7,5 km do i z pracy. A to na dłuższym dystansie: http://img141.imageshack.us/img141/9561/zdjcie007hu0.jpg Tu spora część to DK1/DK8 - w sumie może 60% - reszta miasto. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 34 |
Data: Luty 21 2008 11:50:29 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Hektor | Użytkownik "Mirek Ptak" napisał Dla wprowadzenia w stan szoku szanownych dyskutantów dwa zdjęcia z wczoraj: Niby nie malo, ale fura nie nalezy do specjalnie malutkich. Jesli do tego poruszasz sie jak na mlodego czlowieka przystalo (czyli raczej bardziej niz mniej dynamicznie), to jest to jak najbardziej normalne zuzycie. To wersja 150 KM ? Zbigniew Kordan 35 |
Data: Luty 21 2008 12:23:23 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-02-21 11:50, *Hektor* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Niby nie malo, ale fura nie nalezy do specjalnie malutkich. Jesli do tego poruszasz sie jak na mlodego czlowieka przystalo (czyli raczej bardziej niz mniej dynamicznie), to jest to jak najbardziej normalne zuzycie. To wersja 150 KM ? Ja młody? Dziękuję za komplement :) To wersja 120KM i poruszam się na pewno nie emerycko, ale i nie specjalnie dynamicznie - po prostu droga do pracy jest jaka jest - krótka i kręta (dla znających Gliwice z Sikornika do Opla - cała nadzieja w obwodnicy...). Jak sie staram to przy takiej trasie mam średnio około 9 l/100km - jak troszkę przycisnę lub jak ostatnio przytrafi się wypalanie filtra to jest jak jest :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 36 |
Data: Luty 21 2008 15:09:10 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: nowy140 | Ja młody? Dziękuję za komplement :) O widze ze kolega pracuje w Oplu, sa tam teraz u was przyjecia do firmy? Rozne sluchy po okolicy chodza.... 37 |
Data: Luty 21 2008 15:16:32 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-02-21 15:09, *nowy140* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: O widze ze kolega pracuje w Oplu, sa tam teraz u was przyjecia do firmy?Nie pracuję w Oplu, tylko w budynkach Opla ;) - precyzyjniej na lakierni. Przyjęć to raczej nie ma - ba nawet słyszałem o zwolnieniu 200 osób w niedługim czasie (raczej z agencji pracy tymczasowej) - a to wszystko przy okazji zwiększania produkcji :). Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 38 |
Data: Luty 21 2008 16:57:34 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: J.F. | On Thu, 21 Feb 2008 15:16:32 +0100, Mirek Ptak wrote: Nie pracuję w Oplu, tylko w budynkach Opla ;) - precyzyjniej na lakierni. A jak w koncu wyszlo z ta praca w soboty ? I jak opel zamierzal ustawic godziny pracy zeby zachowac 40h tydzien ? J. 39 |
Data: Luty 22 2008 07:59:33 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-02-21 16:57, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Nie pracuję w Oplu, tylko w budynkach Opla ;) - precyzyjniej na lakierni. Już dwie za mną - w tą nie idę (Opel pracuje), ale potem znowu do lipca.
A niby czemu miałby to robić? to nie szpital :) Płacą za nadgodziny swoim ludziom. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 40 |
Data: Luty 27 2008 13:26:18 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: J.F. | On Fri, 22 Feb 2008 07:59:33 +0100, Mirek Ptak wrote: Dnia 2008-02-21 16:57, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Czyli ludzie pracuja po 6*8h i maja za to stosownie placone ? To jest zgodne z kodeksem ? J. 41 |
Data: Luty 27 2008 14:30:24 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-02-27 13:26, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: I jak opel zamierzal ustawic godziny pracy zeby zachowac 40h tydzien ?A niby czemu miałby to robić? to nie szpital :) Płacą za nadgodziny swoim ludziom. No raczej tak - inaczej Solidarność by podniosła wrzawę, a tu zamiast tego były spory, ze jedna zmiana ma o jedna sobotę więcej ;) dlatego zamiast niej zrobili 3 soboty po 10h Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 42 |
Data: Luty 20 2008 10:36:50 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Cavallino | Poprawka - zasugerowałem się poprzednim postem, ale on był Rafała a nie Twoim, więc JTD i Marea wykreśl z mojego postu ;-) 43 |
Data: Luty 20 2008 10:46:40 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Heraklit | Był 20 luty (środa), gdy o godzinie 9:49 *Robert J.* w pocie czoła Na ON jest ok. 20 zł/100 km. Auto pali ok. 5,5 l, nie moja wina że tak mało.eeee, sprytnie: porównujesz jazdę auta na benzynę w mieście z jazdą auta na ON na autostradzie. -- Pozdrawiam, Post stworzono 2008-02-20 10:44:56 44 |
Data: Luty 20 2008 10:47:43 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Cavallino | Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości Był 20 luty (środa), gdy o godzinie 9:49 *Robert J.* w pocie czoła Na autostradzie TDI to i 10 l pali. Te 5,5 l to możliwe jest jak delikatnie będzie traktowałe pedał gazu wracając z wysokich gór. ;-) 45 |
Data: Luty 20 2008 15:20:03 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Robert J. | Na autostradzie TDI to i 10 l pali. I tyle mniej więcej palił jak wracałem z Francji. Przy prawie Vmax chwilowe pokazywał właśnie na takim poziomie :-). Ciekawe ile by żłopał benzynowy? Te 5,5 l to możliwe jest jak delikatnie będzie traktowałe pedał gazu Pedał gazu traktuję normalnie, poruszam się płynnie. Na początku faktycznie jeździłem z cięższą nogą :-). I palił więcej, nawet sporo. 46 |
Data: Luty 20 2008 15:36:02 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Cavallino | Użytkownik "Robert J." napisał w wiadomości Na autostradzie TDI to i 10 l pali. Podobnie. Punto HGT żłopało na autostradzie coś koło 11 l (normalnie 10 średnio). Tyle że jego Vmax był pewnie sporo większy od TDI 105 KM.
i o tym mówię. Mnie też się udało Ceedem zrobić na jakimś odcinku 4,5 l. Ale normalnie to jest 1-1,5 litra więcej (na trasie). 47 |
Data: Luty 20 2008 15:50:44 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Robert J. | i o tym mówię. Czyli właśnie te magiczne 5,5 l ;-))). Czasem dla zabawy jadę do pracy kapeluszniczo (droga jest dość pusta, nie wk...wiam więc nikogo) i udaje się zejść nawet do 4-4,2 l ;-))). Ale taka jazda 80 to nie dla mnie... Nie zamierzam krytykować Twojego stylu jazdy, daleki jestem od tego. Ja w trasie jadę najczęsciej ok 120-130, czasem trochę szybciej. A w mieście... pewnie się uśmiejesz, ale przepisowo. No, prawie ;-). I tak niewiele zyskam jadąc szybciej... Wyrosłem już z tego, żeby dla minuty czy dwóch ryzykować raz że najdroższą fotkę świata, to na dodatek własne lub czyjeś zdrowie... Dlatego właśnie auto pali mi tyle ile pali :-). Pozdrawiam RJ 48 |
Data: Luty 20 2008 16:12:36 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Cavallino | Użytkownik "Robert J." napisał w wiadomości i o tym mówię. Nie, to 5,5-6 l. Tylko na trasie. Średnio ok. 6,5 l i to bardzo dokładnie +- 0,2 l na 10 000. I do głowy mi nie przyjdzie żeby podawać wartość 4,5 lub 5,5 jako "tyle pali" Ważniejsza jest prawda niż jakieś dyrdymały w stylu "każda liszka swój ogonek chwali". 49 |
Data: Luty 20 2008 23:02:30 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: doctore |
Na autostradzie TDI to i 10 l pali. Hm niewiele więcej Omega 3,2 benzynka autostrada niemiecka V= 200 km/h 11 literkow mi spaliła. Volvo V 70 2,5 TDI ta sama droga V=180 km/h 10 literków . A różnica w konikach ogromna bo 80 KM. 50 |
Data: Luty 21 2008 00:43:45 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: J.F. | On Wed, 20 Feb 2008 23:02:30 +0100, doctore wrote: Hm niewiele więcej Omega 3,2 benzynka autostrada niemiecka V= 200 km/h 11 To nie bylo 200. J. 51 |
Data: Luty 20 2008 15:16:29 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Robert J. | Na ON jest ok. 20 zł/100 km. Auto pali ok. 5,5 l, nie moja wina że takeeee, sprytnie: porównujesz jazdę auta na benzynę w mieście z jazdą auta Wiesz? Moje poprzednie auto, benzynowe, raczej z dolnej półki (KIA) 1,5 pojemności, w mieście paliło ok. 9 l. Myślę że 2-litrowy (a chyba taki można przyównać do 1,9 TDI) paliłby więcej, ale przyjąłem że nawet niech tyle samo. Dlatego określiłem różnicę w kosztach 100 km na ok. 15 zł :-). Pozdrawiam RJ 52 |
Data: Luty 20 2008 00:19:13 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: The_EaGle | Robert J. pisze: Robie sobie poprostu taki bilans :) . To nie są PRAWA Murphiego tylko Głupoty Murphiego i warto by było nie nazywać każdej bzdury PRAWEM :>. Z nauka to ten gość ma tyle współnego co astrologia z astronomią. Pozdrawiam Rafał 53 |
Data: Luty 19 2008 16:41:40 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Antonio | Tak mnie zastanawia jedna rzecz jeszcze, sporo sie ostatnio mówi o chipowaniu silników diesla [mi to nawet Pan w salonie zaproponował ze 105 na 140KM w 1.9TDI], ponoć nie zwiększa się nawet spalanie (taka była reklama hehe), no to kurde skąd się ta moc bierze dodatkowa, bo mnie uczono że nie ma nic za darmo :D, czy to jest różnica w zużywaniu się elementów silnika (turbina,wtryski), jakiego rzędu ze 300tys na 200tys km? czy moze z 300 na 100 kkm :D? 54 |
Data: Luty 19 2008 16:57:40 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Bugatti | Użytkownik "Antonio" napisał w wiadomości: Tak mnie zastanawia jedna rzecz jeszcze, sporo sie ostatnio mówi o chipowaniu silników diesla [mi to nawet Pan w salonie zaproponował ze 105 na 140KM w 1.9TDI], ponoć nie zwiększa się nawet spalanie (taka była reklama hehe), no to kurde skąd się ta moc bierze dodatkowa, bo mnie uczono że nie ma nic za darmo :D, Radzę poczytać o chiptuningu. Ta dodatkowa mocz bierze się z przestawienia kątu wtrysku paliwa podczas wtłaczania go do komory spalania...mówiąc prościej ON zostaje wcześniej wtryśnięty do cylindra niż na orginalnej mapie bitowej opracowanej przez producenta...dawka paliwa pozostaje nie zmieniona...w pompowtyskiwaczach VW nie zmienia się siłe (czytaj ciśnienie wtrysku) paliwa...to można zrobić ale w Common Rail'ach... W necie jest sporo projektów gdzie z 1.9 TDI ASZ (130 PS) lub ARL (150PS) wyciśnięto (i to do codziennej jazdy) ponad 250 PS i ponad 430 Nm....nawet na seryjnych pomopowtryskiwaczach...owszem zmieniano osprzęt (IC, turbo, wydech), wałek rozrządu o sporotwej charakterystyce...ale...(patrz niżej) czy to jest różnica w zużywaniu się elementów silnika (turbina,wtryski), jakiego rzędu ze 300tys na 200tys km? czy moze z 300 na 100 kkm :D? ....ale jeśli się dba o regularne wymiany oleju, filtrów i innych materiałów eksploatacyjnych to nie ma obaw o to iż coś się zepsuje...jak będziesz jeździł jak dziadek (PSJ) lub jak będziesz "pałował" auto na zimnym motorze to na własne życzenie masz awarie jak w banku ;) Pozdr. -- Bugatti V12 TDI 55 |
Data: Luty 19 2008 17:12:40 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: J.F. | On Tue, 19 Feb 2008 16:41:40 +0100, Antonio wrote: Tak mnie zastanawia jedna rzecz jeszcze, sporo sie ostatnio mówi o Moc bierze sie z paliwa, ale na codzien nie uzywasz calej mocy, tylko tyle ile trzeba. A wtedy turbodiesel moze nawet ma wieksza sprawnosc niz fabryczny, bo chip podnosi cisnienie sprezarki. Za to jak bedziesz wieksza moc wykorzystywal, to oczywiscie spalanie wzrosnie, tak to jest jak sie jedzie 200 zamiast 180, albo wciska gaz tylko po to zeby mocniej wcisnac hamulec. czy to jest różnica w zużywaniu się Poprosimy o latwiejsze pytanie :-) Ogolnie wzrastaja obciazenia, wiec rosnie zuzycie .. ale o ile ? Szczegolnie ze czesto fabryka to robi i sprzedaje ten sam silnik w dwoch wersjach :-) J. 56 |
Data: Luty 19 2008 18:24:56 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Paweł | Podejrzewam, ze kazda średnio poważna 57 |
Data: Luty 20 2008 00:25:29 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: The_EaGle | Paweł pisze: Podejrzewam, ze kazda średnio poważna Ma ktoś samochód który przejechał 300kkm i nic mu nie siadło? :> Dzis jechałem z taxiarzem mówił że passatem 600kkm 1.9TDI 105KM zrobił i sprzedał, po 250tys wymieniał sprzęgło i wtryski. Pytałem się czy to dużo jego zdaniem? Mówił że w zasadzie to tyle samo zrobił starym mondeo 1.8TD :P na orgninalnych wtryskach... choć zawieszenie kilka razy wymieniał... Pozdrawiam Rafał 58 |
Data: Luty 20 2008 08:53:31 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: nowy140 |
Prawie kazdy merc w 124 a juz na pewno kazdy w kolorze kosc sloniowa i coraz wiecej okularow takze w wersji niby drogiej CDI. Taksiarze w niemcowie jakos tak sprzedaja auta po >500 000 km i wchdoza w nowe. A sprintery CDI? ja swojego pchnalem po 550 000, wtryski pierwsze, ale pompe wymienili po 200 000 - 'cos' w baku sypalo opilkami i te rozwalily pompe bijaca na szyne - ponoc wina paliwa ze niby benzyna w nim byla - to sprawa poprzedniego wlasciciela jeszcze. Ja tylko zalapalbym sie na wymiane lancucha rozrzadu - wbrew pozorom w spriterze moze sie to skonczyc kwota 4 000, ale tak to nic. sama praca i zachowanie silnika na dobrym oleju - pierwsza klasa. na zlym oleju bylo slychac juz rozrzad... 59 |
Data: Luty 20 2008 08:41:29 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Rafal | Podejrzewam, ze kazda średnio poważna 300 tyś to nie (i zapewne tyle nie będę go trzymał) ale 140 tyś/ 7 lat to i owszem - Fiat Marea weekend 1.9 JTD z 2001 roku - z okolic silnika i układu wtryskowego nic się do tej pory nie działo (auto regularnie serwisowane, cały czas w moich lub zony rękach). Dwumasówka cała (choć sprzęgło po wymianie, bez przesady z ceną, oryginał w ASO 500zł), turbosprężarka nie daje powodow do obaw, wtryski pracują (świece żarowe też) i wszystko wskazuje na to że mają się dobrze, odpala bez najmniejszego problemu również na mrozie. Już więcej problemów sprawia znacznie nowsza Croma z 1.9 JTD m-jet 150KM, wymieniono na gwarancji cały kolektor dolotowy. gdyż zapieczeniu uległy jakieś tam kierownice wskutek dopstawania sięsadzy - ponoć "choroba wieku dziecięcego" i nowy kolektor ma już zmienioną konstrukcję (skutkowało błedem EOBD i poleceniem z kompa udania siedo serwisu). Gdyby nie było na gwarancji to ten kolektosr coś koło 2.5 tyś zł. Ale ta awaria miała i dobrą stronę: gdy rozebrali silnik, przyuważyli i lekkie zapocenie przy pompie cieczy chłodzacej, więc na gwarancji (przy przebiegu ok 50 tyś) wymienili także i tą pompę, a wraz z nią - cały napęd rozrządu (pasek, rolki) - więc w ramach gwarancji dostałem za free 50 tyś nowego przebiegu dla rozrządu :) -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 60 |
Data: Luty 20 2008 18:35:02 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: J.F. | On Tue, 19 Feb 2008 18:24:56 +0100, Paweł wrote: Podejrzewam, ze kazda średnio poważna Tylko ze po chipowaniu nie spodziewamy sie awarii osprzetu. No chyba ze lozysk turbiny .. J. 61 |
Data: Luty 19 2008 18:47:06 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Wiesiaczek |
Witam,[ciach, dalej już nie mogłem czytać ] To jest polska grupa i bądź łaskaw pisać po polsku. -- Pozdrawiam (dziś z Wawy) - Wiesiaczek "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" 62 |
Data: Luty 20 2008 17:16:00 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: B.P. (pobo) | szukam szukam i jakoś nie moge znaleść :) . Wiecie co mnie intersuje? A nie zapomnij w tym bilansie uwzględnić, że przy przebiegu 500-600kkm w benzyniaku będzie już drugi silnik :-/ pobo 63 |
Data: Luty 20 2008 17:45:10 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: KB | B.P. (pobo) wrote: szukam szukam i jakoś nie moge znaleść :) . Wiecie co mnie intersuje? Sporo po drogach jeździ nowoczesnych diesli, tyle samo opinii aprobaty co odwrotnie, mnie zastanawia jedna rzecz, ponieważ wiadomo że diesel jest tańszy jeśli chodzi o spalanie, ile się oszczędza w stosunku do awarii które zdażą się lub nie. Robie sobie poprostu taki bilans :) .... Nie zapomnij uwzglednic ze przy przebiegu 500-600kkm bedzie juz drugi silnik takze dla diesla (mozie o nowych , nie o starych , dobrych dieslach, co i 1000kkm potrafily zrobic) Pozdrowienia Maverick 64 |
Data: Luty 20 2008 20:24:17 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: B.P. (pobo) | Nie zapomnij uwzglednic ze przy przebiegu 500-600kkm bedzie juz drugi Nie przesadzaj, 1mln km moze nie zrobi, ale przebiegi diesla sa i tak 2 razy wieksze od benzyniaka. Porównuj wspólczesne diesle do wspólczesnych benzyniaków :-) Dzisiejsze benzyniaki to produkcja z papieru i plastiku :-/ Jeszcze chwila i nawet krzywki walka rozrzadu beda z plastiku jak w kosiarce :-( pobo 65 |
Data: Luty 20 2008 21:39:32 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Hektor | Użytkownik "B.P. (pobo)" napisał Nie przesadzaj, 1mln km moze nie zrobi, ale przebiegi diesla sa i tak 2 razy wieksze od benzyniaka. Porównuj wspólczesne diesle do wspólczesnych benzyniaków :-) Straszne pierdoly piszesz. Stan który opisujesz to historie sprzed 30 lat. Dzisiejsze diesle to juz nie te wieczne konstrukcje, a silniki benzynowe (wolnossace i bez doladowania) praktycznie nie róznia sie od nich zywotnoscia. Inna sprawa, ze benzyniaki po prostu rzadziej dokonuja takich przebiegów, bo sa montowane w samochodach o innym przeznaczeniu. ZK 66 |
Data: Luty 20 2008 22:50:17 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: B.P. (pobo) | Inna sprawa, ze benzyniaki po prostu rzadziej dokonuja takich przebiegów, Taaa. Czym się różni Mondeo z silnikiem diesla od tych z silnikiem benzynowym? Odp: przeznaczeniem :D Pyt: Pod jakim względem? Odp: diesel nadaje się do robienia większych przebiegów... Pyt: Dlaczego? Odp: Bo jest trwalszy i tańszy w eksploatacji... Masz benzyniaka :-) (????) pobo 67 |
Data: Luty 21 2008 11:57:54 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Hektor | Użytkownik "B.P. (pobo)" napisał Taaa. Czym się różni Mondeo z silnikiem diesla od tych z silnikiem benzynowym? Niczym sie nie rózni, ale trudniej wskazac silnik benzynowy który zrobil milion kilometrów, bo jesli ktos kupuje wóz z mysla o takich przebiegach to wybiera diesla. Pomimo to bez problemów znajdziesz benzyniaki (pedzone gazem) które mimo to robia podobne przebiegi. Masz benzyniaka :-) (????) Rozumiem co sugerujesz. Mam i diesla i benzyne, i dlatego wlasnie na codzien (i wlasnej kieszeni) widze zalety i wady obu rozwiazan. Zbigniew Kordan 68 |
Data: Luty 20 2008 23:17:05 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: The_EaGle | Hektor pisze: Użytkownik "B.P. (pobo)" napisał Kazdy diesel bedzie zywotniejszy niz benzyna nie wazne czy to cr czy pw czy soft.W dieslu sa mniejsze obroty niz w silniku benzynowym a to wlasnie ma glowne przelozenie na zywotnosc silnika. Popatrz na silniki w tirach ktore po 1.5mln km robia do generalnego remontu. W dieslach wspolczesnych z CR moze pasc pompa (choc nie powinna) turbina jak sie zle ja eksploatuje oraz inny osprzet ale silniki diesla z przebiegiem 300-400tys nie sa niczym nadzwyczajnym w przypadku CR. Dla beznyny np 1.6 16v przebieg 200tys jest poważnym przebiegiem a w dieslu to 1/3 zywotnosci... Pozdrawiam Rafał 69 |
Data: Luty 20 2008 23:25:44 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: doctore |
np 1.6 16v przebieg 200tys jest poważnym przebiegiem a w dieslu to 1/3Tu bym polemizował bo jeżeli będzie to kiepski diesel 1,3 1,6 lub 1,7 to wiele więcej niż odpowiednik benzynowy nie przeleci bo to nie to co diesle 2,0 i powyżej. Ale i benzynki powyżej 2 litrów ładne pare setek przelatują bez problemu. Patrz silniki Volvo i Merca.(te znam) 70 |
Data: Luty 21 2008 08:57:45 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 20 Feb 2008 17:16:00 +0100, "B.P. \(pobo\)" A nie zapomnij w tym bilansie uwzględnić, że przy przebiegu 500-600kkm w Ponieważ? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 71 |
Data: Luty 21 2008 12:00:37 | Temat: Re: Ceny podzespołów do nowych diesli | Autor: Hektor | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał A nie zapomnij w tym bilansie uwzględnić, że przy przebiegu 500-600kkm w Poniewaz 25 lat temu maly pobo slyszal jak tata mówil, ze diesle sa trwalsze. I te tatowa opowiesc duzy pobo pielegnuje i przekazuje z ust do ust nastepnym pokoleniom. Zbigniew Kordan |