Grupy dyskusyjne   »   Chiptuning

Chiptuning



1 Data: Kwiecien 20 2012 15:46:10
Temat: Chiptuning
Autor: Tata 

Jaki sprawdzony zakład wykonujÄ…cy (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na terenie 3M, ElblÄ…g, Olsztyn byĹ›cie polecili? Wymagana stacjonarna hamownia. Pacjent: SEAT Toledo II 1.9 TDI 1999 r. z AHF (110 KM). ProszÄ™ o namiary adresowe i telefoniczne.

Z poważaniem
MJ



2 Data: Kwiecien 20 2012 16:23:46
Temat: Re: Chiptuning
Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja 


Użytkownik "Tata"

Jaki sprawdzony zakład wykonujÄ…cy (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na terenie 3M, ElblÄ…g, Olsztyn byĹ›cie polecili?

Taka ingerencja w moc silnika nie odbija siÄ™ na jego trwałoĹ›ci? Pytam, bo pewnie przed podjÄ™ciem decyzji przestudiowałeĹ› temat?

3 Data: Kwiecien 20 2012 16:36:10
Temat: Re: Chiptuning
Autor: Potocki Passion & Adventure 

W dniu 2012-04-20 16:23, Przemysław Czaja pisze:


Użytkownik "Tata"

Jaki sprawdzony zakład wykonujÄ…cy (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na terenie 3M, ElblÄ…g, Olsztyn byĹ›cie polecili?

Taka ingerencja w moc silnika nie odbija siÄ™ na jego trwałoĹ›ci? Pytam, bo pewnie przed podjÄ™ciem decyzji przestudiowałeĹ› temat?

Zapewne siÄ™ odbija na trwałoĹ›ci. CoĹ› za coĹ›. Trwały, słabszy silnik czy mniej trwały, a mocniejszy. Wybór należy do każdego z nas. Ja wybieram mniej trwały, a mocniejszy - wiÄ™ksza frajda z jazdy.

--
Kacper Potocki

www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

4 Data: Kwiecien 20 2012 16:42:29
Temat: Re: Chiptuning
Autor: anacron 

W dniu 2012-04-20 16:36, Potocki Passion & Adventure pisze:

Zapewne siÄ™ odbija na trwałoĹ›ci. CoĹ› za coĹ›. Trwały, słabszy silnik czy
mniej trwały, a mocniejszy. Wybór należy do każdego z nas. Ja wybieram
mniej trwały, a mocniejszy - wiÄ™ksza frajda z jazdy.

Czasami moc silnika obniżana jest ze wzglÄ™du na opłaty w niektórych
krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, majÄ… 90 KM, mimo, że w
2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak siÄ™ dobrze pogada z serwisem to
takiemu 90KM za drobna opłatÄ… przywrócÄ… jego 109KM.

Ja teraz kupuje i30 1,4 CRDI 90KM gdzie tą samą drogą za chwilę będę
miał ponad 100KM, ale to bÄ™dzie tylko przywróceniem jego mocy znamionowej.

5 Data: Kwiecien 20 2012 16:48:59
Temat: Re: Chiptuning
Autor: Lewis 

W dniu 2012-04-20 16:42, anacron pisze:

W dniu 2012-04-20 16:36, Potocki Passion&  Adventure pisze:
Zapewne się odbija na trwało¶ci. Co¶ za co¶. Trwały, słabszy silnik czy
mniej trwały, a mocniejszy. Wybór należy do każdego z nas. Ja wybieram
mniej trwały, a mocniejszy - większa frajda z jazdy.

Czasami moc silnika obniżana jest ze względu na opłaty w niektórych
krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, maj± 90 KM, mimo, że w
2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak się dobrze pogada z serwisem to
takiemu 90KM za drobna opłat± przywróc± jego 109KM.

Ja teraz kupuje i30 1,4 CRDI 90KM gdzie t± sam± drog± za chwilę będę
miał ponad 100KM, ale to będzie tylko przywróceniem jego mocy znamionowej.

To na przykładzie Saaba, silniki seria B205 i B204 miały od 150KM do 205KM na tym samym silniku (różniły się osprzętem, wtryskami, wydechem i turbosprężark±) na seryjnym osprzęcie wersji 205KM można zrobić 270KM bez większego uszczerbku na trwało¶ci...


--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

6 Data: Kwiecien 20 2012 16:36:36
Temat: Re: Chiptuning
Autor: to 

begin anacron

Czasami moc silnika obniżana jest ze wzglÄ™du na opłaty w niektórych
krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, majÄ… 90 KM, mimo, że w
2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak siÄ™ dobrze pogada z serwisem to
takiemu 90KM za drobna opłatÄ… przywrócÄ… jego 109KM.

No i? Nie ma cudów, ten sam mechanicznie silnik przy wiÄ™kszym generowanym
momencie bÄ™dzie mniej trwały przy identycznej eksploatacji.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

7 Data: Kwiecien 20 2012 18:54:51
Temat: Re: Chiptuning
Autor: Czeslawek 

W dniu 2012-04-20 18:36, to pisze:

No i? Nie ma cudów, ten sam mechanicznie silnik przy większym generowanym
momencie będzie mniej trwały przy identycznej eksploatacji.
Czy wiesz co to jest moment obrotowy, czym różni się od mocy i ile jest sytuacji kiedy wykorzystuje się maksymalnie moment generowany przez silnik?

--
Pozdrawiam,
Czesławek

8 Data: Kwiecien 20 2012 18:47:42
Temat: Re: Chiptuning
Autor: to 

begin Czeslawek

Czy wiesz co to jest moment obrotowy, czym różni siÄ™ od mocy i ile jest
sytuacji kiedy wykorzystuje siÄ™ maksymalnie moment generowany przez
silnik?

Tak, ale Ty chyba tego nie wiesz, biorÄ…c pod uwagÄ™ kontekst Twojego
głupiego pytania.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

9 Data: Kwiecien 20 2012 19:06:07
Temat: Re: Chiptuning
Autor: Potocki Passion & Adventure 

W dniu 2012-04-20 18:36, to pisze:

begin anacron

Czasami moc silnika obniżana jest ze wzglÄ™du na opłaty w niektórych
krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, majÄ… 90 KM, mimo, że w
2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak siÄ™ dobrze pogada z serwisem to
takiemu 90KM za drobna opłatÄ… przywrócÄ… jego 109KM.
No i? Nie ma cudów, ten sam mechanicznie silnik przy wiÄ™kszym generowanym
momencie bÄ™dzie mniej trwały przy identycznej eksploatacji.


ale ile frajdy da kierujÄ…cemu :) bezcenne ...

--
Kacper Potocki

www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

10 Data: Kwiecien 20 2012 20:20:03
Temat: Re: Chiptuning
Autor: to 

begin Potocki Passion & Adventure

ale ile frajdy da kierujÄ…cemu :) bezcenne ...

Nie przeczÄ™. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

11 Data: Kwiecien 21 2012 13:37:52
Temat: Re: Chiptuning
Autor: adam 

Czasami moc silnika obniżana jest ze wzglÄ™du na opłaty w niektórych
krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, majÄ… 90 KM, mimo, że w
2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak siÄ™ dobrze pogada z serwisem to
takiemu 90KM za drobna opłatÄ… przywrócÄ… jego 109KM.


Ktore ASO to zrobi? i Ile to drobna oplata?
Pzdr
Adam

12 Data: Kwiecien 21 2012 13:55:34
Temat: Re: Chiptuning
Autor: Czeslawek 

W dniu 2012-04-21 13:37, adam pisze:

Czasami moc silnika obniżana jest ze względu na opłaty w niektórych
krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, maj± 90 KM, mimo, że w
2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak się dobrze pogada z serwisem to
takiemu 90KM za drobna opłat± przywróc± jego 109KM.


Ktore ASO to zrobi? i Ile to drobna oplata?

Np. swego czasu chiptuning  można było wykonać a ASO Seat i Skoda. Nie wpływał on na ważno¶ć gwarancji.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

13 Data: Kwiecien 21 2012 14:05:55
Temat: Re: Chiptuning
Autor: Potocki Passion & Adventure 

W dniu 2012-04-21 13:55, Czeslawek pisze:

W dniu 2012-04-21 13:37, adam pisze:
Czasami moc silnika obniżana jest ze względu na opłaty w niektórych
krajach do 90KM. Tak jest np. z Ceedami z 2011, maj± 90 KM, mimo, że w
2009 miały jeszcze 109. Ale tu jak się dobrze pogada z serwisem to
takiemu 90KM za drobna opłat± przywróc± jego 109KM.


Ktore ASO to zrobi? i Ile to drobna oplata?

Np. swego czasu chiptuning  można było wykonać a ASO Seat i Skoda. Nie wpływał on na ważno¶ć gwarancji.


Toyota i Mitsubishi również (ojciec robił i tu i tu).

--
Kacper Potocki

www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

14 Data: Kwiecien 20 2012 22:59:14
Temat: Re: Chiptuning
Autor: megrims 

W dniu 2012-04-20 16:36, Potocki Passion & Adventure pisze:

W dniu 2012-04-20 16:23, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "Tata"

Jaki sprawdzony zakład wykonujÄ…cy (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning
na terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?

Taka ingerencja w moc silnika nie odbija siÄ™ na jego trwałoĹ›ci? Pytam,
bo pewnie przed podjÄ™ciem decyzji przestudiowałeĹ› temat?

Zapewne siÄ™ odbija na trwałoĹ›ci. CoĹ› za coĹ›. Trwały, słabszy silnik czy
mniej trwały, a mocniejszy. Wybór należy do każdego z nas. Ja wybieram
mniej trwały, a mocniejszy - wiÄ™ksza frajda z jazdy.


Miałem kiedyĹ› E90 2.0d z 2005 roku z ASB.
Zaczipowałem ze 163 na 195 KM przy przebiegu 45kkm.
Do 170 kkm jak go sprzedałem nie było żadnych problemów.

Podstawowe zasady:
Nie katować jak jest zimny
Dać mu ostygnąć - nie gasić, po katowaniu
Pilnować poziomu oleju i wymieniać na czas.
Jechać ze stałym obciÄ…żeniem.

Zrowiej dla motoru bÄ™dzie jechać cały czas 240km/h
niż raz 180, potem hamulec a po chwili
znów pełen laczek i 180.

15 Data: Kwiecien 22 2012 10:30:47
Temat: Re: Chiptuning
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Dnia 20.04.2012 megrims  napisał/a:

Miałem kiedy¶ E90 2.0d z 2005 roku z ASB.
Zaczipowałem ze 163 na 195 KM przy przebiegu 45kkm.
Do 170 kkm jak go sprzedałem nie było żadnych problemów.

Podstawowe zasady:
Nie katować jak jest zimny

Jak z każdym innym.

Dać mu ostygn±ć - nie gasić, po katowaniu

Jak z każdym innym.

Pilnować poziomu oleju i wymieniać na czas.

Jak z każdym innym.

Jechać ze stałym obci±żeniem.

To po cholerę więcej mocy? Z prędko¶ciami >180-200km/h nie ma gdzie
jeĽdzić utrzymuj±c stał± prędko¶ć, a do utrzymania 180 to głupie 80KM
wystarcza...

Zrowiej dla motoru będzie jechać cały czas 240km/h
niż raz 180, potem hamulec a po chwili
znów pełen laczek i 180.

Dla silnika, hamulców, zawieszenia... :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

16 Data: Kwiecien 22 2012 10:41:59
Temat: Re: Chiptuning
Autor: megrims 

W dniu 2012-04-22 10:30, Krzysiek Kielczewski pisze:

Dnia 20.04.2012   napisał/a:

Miałem kiedy¶ E90 2.0d z 2005 roku z ASB.
Zaczipowałem ze 163 na 195 KM przy przebiegu 45kkm.
Do 170 kkm jak go sprzedałem nie było żadnych problemów.

Podstawowe zasady:
Nie katować jak jest zimny

Jak z każdym innym.
OK. Ale jak weĽmiesz niedoładowan± benzyne 1.6 16V
i zimn± będziesz katował, to więcej zniesie
niż zimny turbo diesel.


Dać mu ostygn±ć - nie gasić, po katowaniu

Jak z każdym innym.
WskaĽnik temperatury oleju się przydaje. A mało
aut jest takich, gdzie taki wskaĽnik jest.
Auto bez turbo więcej zniesie niż auto z turbo.
Ale to już było dyskutowane na temat studzenia
turbiny wiele razy na grupie. Nie ma sensu więcej.


Pilnować poziomu oleju i wymieniać na czas.

Jak z każdym innym.
S± różne silniki o różnym stopniu "delikatno¶ci".
Porównaj silnik w 911 Carrera oraz GT3.
Carrere zakatujesz do¶ć łatwo i to tak, że zacieraj±
się na cylindrze. W GT3 ciężko zakatować silnik.


Jechać ze stałym obci±żeniem.

To po cholerę więcej mocy? Z prędko¶ciami>180-200km/h nie ma gdzie
jeĽdzić utrzymuj±c stał± prędko¶ć, a do utrzymania 180 to głupie 80KM
wystarcza...

Zrowiej dla motoru będzie jechać cały czas 240km/h
niż raz 180, potem hamulec a po chwili
znów pełen laczek i 180.

Dla silnika, hamulców, zawieszenia... :)

I dla pasażerów, którzy mog± cierpieć na chorobę lokomocyjn±. ;)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Pzdr

17 Data: Kwiecien 22 2012 22:39:24
Temat: Re: Chiptuning
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Dnia 22.04.2012 megrims  napisał/a:

[ciach]

Każdy silnik będzie miał się lepiej jak się o niego będzie dbało.
Oczywi¶cie, każdy co innego wytrzyma.

Jechać ze stałym obci±żeniem.

To po cholerę więcej mocy? Z prędko¶ciami>180-200km/h nie ma gdzie
jeĽdzić utrzymuj±c stał± prędko¶ć, a do utrzymania 180 to głupie 80KM
wystarcza...

Zrowiej dla motoru będzie jechać cały czas 240km/h
niż raz 180, potem hamulec a po chwili
znów pełen laczek i 180.

Dla silnika, hamulców, zawieszenia... :)

I dla pasażerów, którzy mog± cierpieć na chorobę lokomocyjn±. ;)

Oraz opon :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

18 Data: Kwiecien 22 2012 20:00:27
Temat: Re: Chiptuning
Autor: Lewis 

W dniu 2012-04-22 10:30, Krzysiek Kielczewski pisze:

To po cholerę więcej mocy? Z prędko¶ciami>180-200km/h nie ma gdzie
jeĽdzić utrzymuj±c stał± prędko¶ć, a do utrzymania 180 to głupie 80KM
wystarcza...

To polecam ciężkim autem z 80KM pojechać w trasę i kogo¶ wyprzedzić, na w±skiej drodze z mas± tirów.

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

19 Data: Kwiecien 22 2012 20:40:39
Temat: Re: Chiptuning
Autor: Potocki Passion & Adventure 

W dniu 2012-04-22 20:00, Lewis pisze:

W dniu 2012-04-22 10:30, Krzysiek Kielczewski pisze:

To po cholerę więcej mocy? Z prędko¶ciami>180-200km/h nie ma gdzie
jeĽdzić utrzymuj±c stał± prędko¶ć, a do utrzymania 180 to głupie 80KM
wystarcza...

To polecam ciężkim autem z 80KM pojechać w trasę i kogo¶ wyprzedzić, na w±skiej drodze z mas± tirów.


No własnie. Głównie chodzi o wkręcanie na obroty wtedy kiedy trzeba.

--
Kacper Potocki

www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

20 Data: Kwiecien 22 2012 22:40:59
Temat: Re: Chiptuning
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Dnia 22.04.2012 Lewis  napisał/a:



To po cholerę więcej mocy? Z prędko¶ciami>180-200km/h nie ma gdzie
jeĽdzić utrzymuj±c stał± prędko¶ć, a do utrzymania 180 to głupie 80KM
wystarcza...

To polecam ciężkim autem z 80KM pojechać w trasę i kogo¶ wyprzedzić, na
w±skiej drodze z mas± tirów.

Za dużo wycinasz: Ja odpowiadałem na to zdanie:                                                                                                                                         
"Jechać ze stałym obci±żeniem."

Krzysiek Kiełczewski

21 Data: Kwiecien 20 2012 16:39:13
Temat: Re: Chiptuning
Autor: anacron 

W dniu 2012-04-20 16:23, Przemysław Czaja pisze:


Użytkownik "Tata"

Jaki sprawdzony zakład wykonujÄ…cy (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning
na terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?

Taka ingerencja w moc silnika nie odbija siÄ™ na jego trwałoĹ›ci? Pytam,
bo pewnie przed podjÄ™ciem decyzji przestudiowałeĹ› temat?

A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane sÄ…
przeguby, skrzynia, sprzÄ™gło?

22 Data: Kwiecien 20 2012 16:44:50
Temat: Re: Chiptuning
Autor: Excite 

W dniu 2012-04-20 16:39, anacron pisze:

A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane s±
przeguby, skrzynia, sprzęgło?

Raczej tak. Porównaj sobie skrzynie, przeguby, sprzęgło różnych odmian praktycznie tego samego silnika 1.9TDi 101,110,115KM do wersji np. 130KM.

23 Data: Kwiecien 20 2012 16:48:46
Temat: Re: Chiptuning
Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja 


Użytkownik "anacron"

Taka ingerencja w moc silnika nie odbija siÄ™ na jego trwałoĹ›ci? Pytam,
bo pewnie przed podjÄ™ciem decyzji przestudiowałeĹ› temat?

A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane sÄ…
przeguby, skrzynia, sprzÄ™gło?

Też tak sobie pomyĹ›lałem, dlatego to pytanie - kiedyĹ› siÄ™ zdziwiłem, gdy szukajÄ…c osłony przegubu do Golfa GTI wracałem trzy razy do sklepu, bo za każdym razem dawali mi za mały, w koĹ„cu gdzieĹ› na szrocie dopasowali mi, o ile pamiÄ™tam, osłonÄ™ od VW LT (czy jakoĹ› tak) w każdym razie była spro wiÄ™ksza (a wiÄ™c i sam przegub również) niż w zwykłym Golfie, półosie również wyglÄ…dały jak zrobione z 2 calowej rury.

24 Data: Kwiecien 20 2012 16:50:44
Temat: Re: Chiptuning
Autor: WW 

W dniu 2012-04-20 16:39, anacron pisze:

W dniu 2012-04-20 16:23, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "Tata"

Jaki sprawdzony zakład wykonuj±cy (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning
na terenie 3M, Elbl±g, Olsztyn by¶cie polecili?

Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwało¶ci? Pytam,
bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałe¶ temat?

A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane s±
przeguby, skrzynia, sprzęgło?

Rozmawiałem z koleg±, który pracuje w przemy¶le motoryzacyjnym, nie w Polsce, i on twierdzi, że często dławi się moc silnika, aby po liftingu skierować do sprzedaży silnik "większej mocy".
Oba silniki maj± te same bebechy i przeniesienie napędu.
Po drugie, w wielu miejscach dopasowuj± mapę wtrysków do konkretnego silnika znacznie zwiększaj±c jego efektywno¶ć.
Poza tym, to że silnik ma większ± moc nie znaczy, że musisz jeĽdzić z pedałem w podłodze. Je¶li moc silnika się zwiększy a zachowasz swój styl jazdy, to spadnie spalanie.



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik   :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

25 Data: Kwiecien 20 2012 17:02:00
Temat: Re: Chiptuning
Autor: Potocki Passion & Adventure 

W dniu 2012-04-20 16:50, WW pisze:

Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwało¶ci? Pytam,
bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałe¶ temat?

A on Ci powie, ze nie, a ja zapytam, czy do nowej mocy przystosowane s±
przeguby, skrzynia, sprzęgło?


Rozmawiałem z koleg±, który pracuje w przemy¶le motoryzacyjnym, nie w Polsce, i on twierdzi, że często dławi się moc silnika, aby po liftingu skierować do sprzedaży silnik "większej mocy".
Oba silniki maj± te same bebechy i przeniesienie napędu.
Po drugie, w wielu miejscach dopasowuj± mapę wtrysków do konkretnego silnika znacznie zwiększaj±c jego efektywno¶ć.
Poza tym, to że silnik ma większ± moc nie znaczy, że musisz jeĽdzić z pedałem w podłodze. Je¶li moc silnika się zwiększy a zachowasz swój styl jazdy, to spadnie spalanie.

To prawda. Spadło spalanie o 1l w Mondku po chipie. Moc i moment były, kiedy jej potrzebowałem, ale na co dzień jeĽdziłem jak dawniej, więc i spalanie spadło. Po chipie lałem tylko lepszy olej i jak zalecał Ford nie co 20.000km, tylko co 15.000 km.

--
Kacper Potocki

www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

26 Data: Kwiecien 20 2012 16:45:52
Temat: Re: Chiptuning
Autor: Lewis 

W dniu 2012-04-20 16:23, Przemysław Czaja pisze:


Użytkownik "Tata"

Jaki sprawdzony zakład wykonuj±cy (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning
na terenie 3M, Elbl±g, Olsztyn by¶cie polecili?

Taka ingerencja w moc silnika nie odbija się na jego trwało¶ci? Pytam,
bo pewnie przed podjęciem decyzji przestudiowałe¶ temat?

Odbija, ale i tak silnik szybciej padnie z powodu braku oleju, czy przegrzania niż z powodu zwiększenia mocy. Jak kto¶ dobrze zrobi nowy wsad to auto będzie mniej palić przy normalnym trybie użytkowania. Chyba że nowy wsad będzie nastawiony tylko na moc a nie na ekonomię ;)

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

27 Data: Kwiecien 20 2012 20:57:49
Temat: [OT] Re: Chiptuning
Autor: Dykus 

Witam,

W dniu 2012-04-20 15:46, Tata pisze:

Jaki sprawdzony zakład wykonujÄ…cy (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na
terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili?

A tak w ogóle, to skÄ…d siÄ™ biorÄ… takie "lepsze" mapy do ECU? Mam na myĹ›li poważnie firmy zajmujÄ…ce siÄ™ chip tuningiem.
KtoĹ› wykrada z laboratorium? Czy może sÄ… jakieĹ› wielkie firmy, które testujÄ… silniki na hamowaniach? Czy może rzeczywiĹ›cie sÄ… spece, którzy potrafiÄ… to odczytać i poustawiać to wszystko tak, aby uzyskać lepsze parametry? Może byle Pan Henio ze swojÄ… hamowniÄ… za 50 tys. zł jest w stanie sobie poprawić mapy?

Bo przecież tam w cholerÄ™ zmiennych jest, im nowszy samochód tym wiÄ™cej czujników i wiÄ™cej parametrów jest branych pod uwagÄ™, a sterowanie chyba też nie takie proste - każdy wtryskiwacz oddzielnie, nie rzadko sika na kilka razy, zmienne fazy rozrzÄ…du, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne cuda. Nie wystarczy chyba siknąć dłużej i zmienić kÄ…t wyprzedzenia zapłonu...? Zawsze myĹ›lałem, że to sÄ… setki godzin prób i testów na hamowniach u producenta, aby uzyskać jakieĹ› optymalne wyniki (rozumiem, że bÄ™dÄ…ce pewnym kompromisem) a tu siÄ™ okazuje, że, że wielu może, skoro tyle map i to praktycznie do każdego silnika...

Z drugiej strony, sterowniki sÄ… chyba dosyć podobne, wiÄ™c może i oprogramowanie też...?


--
Pozdrawiam,
Dykus.

28 Data: Kwiecien 20 2012 21:39:24
Temat: Re: [OT] Re: Chiptuning
Autor: Excite 

W dniu 2012-04-20 20:57, Dykus pisze:

Bo przecież tam w cholerę zmiennych jest, im nowszy samochód tym więcej
czujników i więcej parametrów jest branych pod uwagę, a sterowanie chyba
też nie takie proste - każdy wtryskiwacz oddzielnie, nie rzadko sika na
kilka razy, zmienne fazy rozrz±du, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne
cuda. Nie wystarczy chyba sikn±ć dłużej i zmienić k±t wyprzedzenia
zapłonu...? Zawsze my¶lałem, że to s± setki godzin prób i testów na
hamowniach u producenta, aby uzyskać jakie¶ optymalne wyniki (rozumiem,
że będ±ce pewnym kompromisem) a tu się okazuje, że, że wielu może, skoro
tyle map i to praktycznie do każdego silnika...


Tuning boxy czy nawet samoróbki z rezystorem wystarcz± aby podnie¶ć moc turbodiesla o >=20% więc to wcale nie jest taka ekstremalnie skomplikowana technologia kosmiczna. Szczytuj± oryginalne mapy, zwiększaj± ci¶nienie doładowania, k±t wtrysku,czasy otwarcia wtryskiwaczy... i to w uproszczeniu tyle.

29 Data: Kwiecien 20 2012 22:01:31
Temat: Re: [OT] Re: Chiptuning
Autor: Tomasz Pyra 

On Fri, 20 Apr 2012 20:57:49 +0200, Dykus wrote:

Bo przecież tam w cholerę zmiennych jest, im nowszy samochód tym więcej
czujników i więcej parametrów jest branych pod uwagę, a sterowanie chyba
też nie takie proste - każdy wtryskiwacz oddzielnie, nie rzadko sika na
kilka razy, zmienne fazy rozrz±du, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne
cuda. Nie wystarczy chyba sikn±ć dłużej i zmienić k±t wyprzedzenia
zapłonu...?

Chiptuning tego typu silników jest stosunkowo prosty.
Tam jest wysokowydajna, sterowana komputerem sprężarka któr± do¶ć swobodnie
można regulować ci¶nienie w kolektorze dolotowym. Podniesienie go daje już
przyrost mocy.

Do tego się nieco bardziej podlewa paliwem i w sumie cały podstawowy
tuning.

Dobre mapy, od kiepskich będ± się tylko tyle różnić, że przyrosty mocy będ±
płynne, przy mniejszych obci±żeniach (jeżeli klientowi zależy) można
zostawić standardowe nastawy żeby ograniczyć zużycie paliwa.

Taki lepszy tuner patrz±c w dane będzie potrafił powiedzieć że trzeba
wymienić wtryski czy turbo na większe, bo to co jest się już nie wyrabia.

30 Data: Kwiecien 20 2012 21:48:27
Temat: Re: [OT] Re: Chiptuning
Autor: kamil 

On 20/04/2012 21:01, Tomasz Pyra wrote:

On Fri, 20 Apr 2012 20:57:49 +0200, Dykus wrote:

Bo przecież tam w cholerę zmiennych jest, im nowszy samochód tym więcej
czujników i więcej parametrów jest branych pod uwagę, a sterowanie chyba
też nie takie proste - każdy wtryskiwacz oddzielnie, nie rzadko sika na
kilka razy, zmienne fazy rozrz±du, czasy otwarcia zaworów, EGRy i inne
cuda. Nie wystarczy chyba sikn±ć dłużej i zmienić k±t wyprzedzenia
zapłonu...?

Chiptuning tego typu silników jest stosunkowo prosty.
Tam jest wysokowydajna, sterowana komputerem sprężarka któr± do¶ć swobodnie
można regulować ci¶nienie w kolektorze dolotowym. Podniesienie go daje już
przyrost mocy.

Do tego się nieco bardziej podlewa paliwem i w sumie cały podstawowy
tuning.

Dobre mapy, od kiepskich będ± się tylko tyle różnić, że przyrosty mocy będ±
płynne, przy mniejszych obci±żeniach (jeżeli klientowi zależy) można
zostawić standardowe nastawy żeby ograniczyć zużycie paliwa.

Taki lepszy tuner patrz±c w dane będzie potrafił powiedzieć że trzeba
wymienić wtryski czy turbo na większe, bo to co jest się już nie wyrabia.

Dobre mapy od kiepskich będ± różnić się tym, że na tej pierwszej tłoki nie powinny się stopić. Oczywi¶cie oszczędno¶ci w narodzie s± lubiane, więc po co jechać do fachowca, skoro pan Henio zrobi to o 100zł taniej? :)





--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

31 Data: Kwiecien 20 2012 22:02:42
Temat: Re: Chiptuning
Autor: Tomasz Pyra 

On Fri, 20 Apr 2012 15:46:10 +0200, Tata wrote:

Jaki sprawdzony zakład wykonuj±cy (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na
terenie 3M, Elbl±g, Olsztyn by¶cie polecili? Wymagana stacjonarna
hamownia. Pacjent: SEAT Toledo II 1.9 TDI 1999 r. z AHF (110 KM). Proszę
o namiary adresowe i telefoniczne.

http://strefatuningu.pl/

32 Data: Kwiecien 23 2012 10:53:31
Temat: Re: Chiptuning
Autor: omega_fan 

On 04/20/2012 03:46 PM, Tata wrote:

Jaki sprawdzony zakład wykonujÄ…cy (fachowo/bardzo fachowo) chiptuning na
terenie 3M, Elbląg, Olsztyn byście polecili? Wymagana stacjonarna
hamownia. Pacjent: SEAT Toledo II 1.9 TDI 1999 r. z AHF (110 KM). ProszÄ™
o namiary adresowe i telefoniczne.

Z poważaniem
MJ

http://www.tune-up.pl/

Chiptuning



Grupy dyskusyjne