Grupy dyskusyjne   »   [BMW e36] Chlodnica

[BMW e36] Chlodnica



1 Data: Grudzien 20 2007 00:33:46
Temat: [BMW e36] Chlodnica
Autor:

Witam,

co moze byc przyczyna podniesienia sie poziomu plynu w chlodnicy po
odkreceniu odpowietrznika? Mialem pewne problemy z chlodnica, byla
nieszczelnosc na zbiorniku wyrownawczym. Zostalo to jakos zalatane.
Dzisiaj rano chcialem sprawdzic poziom i zauwazylem, ze plynu ubylo.
Postanowilem uzupelnic ubytek. Odkrecilem korek, jednak w momencie
odkrecenia sruby odpowietrzajacej chlodnica zassala powietrze, a
poziom plynu w zbiorniku wyrownawczym podniosl sie z prawie minimum na
duzo powyzej maksimum. Postalem tak chwile nad chlodnica, by
sprawdzic, czy nie wydobywaja sie babelki i niestety nie zauwazylem
takowych. Wszystko robilem na zimnym silniku. Czy ktos moglby mi
wytlumaczyc co sie moglo stac? Czy plyn w chlodnicy mogl tak znaczaca
zmniejszyc swoja objetosc pod wplywem ujemnej temperatury, ze poziom
spadl grubo ponizej stanu maksymalnego?

Nie chce rozpoczynac kolejnego watku, zatem spytam w tym. Bmw, na
desce rozdzielczej pod zegarami ma wskaznik wymian serwisowych (oleju,
itp.). Czy ten wskaznik powinien sie swiecic w czasie jazdy, czy tylko
w polozeniu "1" kluczyka w stacyjce? Po serwisie samochodu ten wkaznik
sie nie swieci, jednak mam wrazenie, ze wczesniej swiecil caly czas.
Tak samo komputer wczesniej wskazywal problem z chlodnica, dzisiaj
mimo braku plynu, poza temperatura otoczenia nie wskazywal nic. Czy
jest mozliwe, ze czujniki zostaly odlaczone, i czy mozna to jakos
sprawdzic?

Kolejna sprawa, przy wbijaniu jedynki, czasem dwojki slysze takie
ciche, stlumione pukniecie. Czasem daje sie to nawet odczuc. Nie wiem,
czy to skrzynia, czy tez zaprzegany do pracy dyfer. Co moze byc
powodem takiego stanu i czy mam zaczac sie martwic.

Samochod to BMW E36 320.

Dzieki i pozdrawiam



2 Data: Grudzien 20 2007 10:35:37
Temat: Re: [BMW e36] Chlodnica
Autor: Alti 


Użytkownik  napisał

Czy plyn w chlodnicy mogl tak znaczaca

zmniejszyc swoja objetosc pod wplywem ujemnej temperatury, ze poziom
spadl grubo ponizej stanu maksymalnego?

Ja tak nie mam w 2.5l.
Mam natomiast inaczej. Na gorącym silniku po otwarciu korka w chłodnicy
podnosi się poziom o 10cm w zbiorniczku. To jest spowodowane spadkiem
ciśnienia w układzie i tym że węże przestają być lekko spuchnięte. To jest
norma. Natomist na zimnym nie obserwuje niczego takiego jak u ciebie.


Nie chce rozpoczynac kolejnego watku, zatem spytam w tym. Bmw, na
desce rozdzielczej pod zegarami ma wskaznik wymian serwisowych (oleju,
itp.). Czy ten wskaznik powinien sie swiecic w czasie jazdy, czy tylko
w polozeniu "1" kluczyka w stacyjce? Po serwisie samochodu ten wkaznik
sie nie swieci, jednak mam wrazenie, ze wczesniej swiecil caly czas.

Normalnie wskaźnik olejowy (te zielone, żółty i czerwony kwadracik) gaśnie
po odpaleniu silnika. Jeżeli przekroczysz  czas wymiany/nie skasujesz
wskazania to jak dojdzie do czerwonego to będzie się cały czas palić.

Tak samo komputer wczesniej wskazywal problem z chlodnica, dzisiaj
mimo braku plynu, poza temperatura otoczenia nie wskazywal nic.

Rozumiem że pokazywał ci brak płynu.
Jak teraz nie pokazuje pomimo braku płynu to albo masz nie podpiety czujnik
albo się zaciął (ma taki pływak, który może się zaciąć).

 Czy
jest mozliwe, ze czujniki zostaly odlaczone, i czy mozna to jakos
sprawdzic?

Spojrzeć na chłodnice od spodu. W miejscu gdzie masz korek od chłodnicy
tylko pod spodem jest czujnik.


Kolejna sprawa, przy wbijaniu jedynki, czasem dwojki slysze takie
ciche, stlumione pukniecie. Czasem daje sie to nawet odczuc. Nie wiem,
czy to skrzynia, czy tez zaprzegany do pracy dyfer. Co moze byc
powodem takiego stanu i czy mam zaczac sie martwic.

Najprawdopodobniej to łącznik gumowy-tłumik drgań na wale. Taka głupia guma
z sześcioma otworami (3 na śruby od strony silnika i 3 od dyfra).
Numer 1 na tej kliszy:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB11&mospid=47441&btnr=26_0105&hg=26&fg=10
Wojtek

[BMW e36] Chlodnica



Grupy dyskusyjne