Grupy dyskusyjne   »   Ciśnienie w kołach -- Fordy

Ciśnienie w kołach -- Fordy



1 Data: Lipiec 15 2009 09:33:31
Temat: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 

Ciśnienie w kołach -- Fordy

Ponoć w Fordach jest coś do kontroli cśnienia w ogumieniu.
Jeśli jest i ktoś to ma -- jak to działa? Czy można w czasie
jazdy zmienić ciśnienie w kołach?

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....



2 Data: Lipiec 15 2009 10:14:09
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"

Ponoć w Fordach jest coś do kontroli cśnienia w ogumieniu.
Jeśli jest i ktoś to ma -- jak to działa? Czy można w czasie
jazdy zmienić ciśnienie w kołach?

w twojej dzielnicy google nie działa?

system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
http://ec.europa.eu/information_society/activities/intelligentcar/technologies/tech_19/index_pl.htm

3 Data: Lipiec 15 2009 10:24:33
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"WIHEDCNF"

w twojej dzielnicy google nie działa?

Od południa mają działać.

system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
http://ec.europa.eu/information_society/activities/intelligentcar/technologies/tech_19/index_pl.htm

Czyli to mierzy średnicę kół, nie ciśnienie. :)
Wolałbym coś, co mierzy ciśnienie i daje możliwość
jego zmieniania w czasie jazdy. :)

BTW -- na grupie bywały dywagacje typu: zmiana ciśnienia daje zmianę
szybkości obrotowej czy nie daje? Tłumaczono, że średnica opony maleje,
ale nie maleje jej obwód, więc szybkość obrotowa  nie ulega zmianie.
Inni dodawali, że jednak i obwód ulega zmianie bo opona rozciąga się
pod wpływem zwiększonego ciśnienia...

-=-

Zbyt duże ciśnienie daje w przednim napędzie zwiększone
zużycie opon -- w trakcie ruszania. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

4 Data: Lipiec 15 2009 11:01:20
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: CeSaR 

Czyli to mierzy średnicę kół, nie ciśnienie. :)
Wolałbym coś, co mierzy ciśnienie i daje możliwość
jego zmieniania w czasie jazdy. :)

http://allegro.pl/item683240205_skot_transporter_opancerzony_kolowy_pa_ko.html

C

5 Data: Lipiec 15 2009 11:23:02
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"CeSaR"

Czyli to mierzy średnicę kół, nie ciśnienie. :)
Wolałbym coś, co mierzy ciśnienie i daje możliwość
jego zmieniania w czasie jazdy. :)

http://allegro.pl/item683240205_skot_transporter_opancerzony_kolowy_pa_ko.html

A w cywilnych samochodach tego nie ma?

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

6 Data: Lipiec 15 2009 11:32:10
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Kuba (aka cita) 

Eneuel Leszek Ciszewski wydusił z siebie te słowy:

"CeSaR"
Czyli to mierzy średnicę kół, nie ciśnienie. :)
Wolałbym coś, co mierzy ciśnienie i daje możliwość
jego zmieniania w czasie jazdy. :)

http://allegro.pl/item683240205_skot_transporter_opancerzony_kolowy_pa_ko.html

A w cywilnych samochodach tego nie ma?

w wielu "uterenowionych" ciężarówkach oraz w Hammerach.
Widzialem takie systemy też w samochodach terenowych ale to były chyba konstrukcje wlasne.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

7 Data: Lipiec 15 2009 11:36:12
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: CeSaR 

A w cywilnych samochodach tego nie ma?

W osobowych? Nie sądzę. A jaka miałaby być "funkcja celu" takiego rozwiązania?
Zmiana prześwitu? Polecam Citroena z hydro.

C

8 Data: Lipiec 15 2009 14:24:12
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"CeSaR"

W osobowych? Nie sądzę. A jaka miałaby być "funkcja celu" takiego rozwiązania? Zmiana prześwitu? Polecam Citroena z hydro.

Prześwit zmienia się zawieszeniem, nie ciśnieniem.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

9 Data: Lipiec 15 2009 15:03:29
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: CeSaR 

W osobowych? Nie sądzę. A jaka miałaby być "funkcja celu" takiego rozwiązania? Zmiana prześwitu? Polecam Citroena z hydro.

Prześwit zmienia się zawieszeniem, nie ciśnieniem.

Pytam się po co ci regulacja ciśnienia w kołach samochodu osobowego.

C

10 Data: Lipiec 15 2009 15:25:26
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"CeSaR"

Prześwit zmienia się zawieszeniem, nie ciśnieniem.

Pytam się po co ci regulacja ciśnienia w kołach samochodu osobowego.

Zmniejszałbym ciśnienie na dziurawym asfalcie.
W ogóle mile widziane jest zmienianie i kontrolowanie ciśnienia w czasie jazdy.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

11 Data: Lipiec 16 2009 12:05:12
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: CeSaR 

Zmniejszałbym ciśnienie na dziurawym asfalcie.

Tiaaa....

W ogóle mile widziane jest zmienianie i kontrolowanie ciśnienia w czasie jazdy.

Pewnie tak. Ażdziw bierze, że do tej pory nikt na to nie wpadł.
Jednak kup sobie Citroena z hydro. Dziurawy asfalt zniknie.

C

12 Data: Lipiec 15 2009 12:30:49
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: J.F. 

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
 napisał w wiadomości

BTW -- na grupie bywały dywagacje typu: zmiana ciśnienia daje
zmianę
szybkości obrotowej czy nie daje? Tłumaczono, że średnica opony
maleje,
ale nie maleje jej obwód, więc szybkość obrotowa  nie ulega
zmianie.
Inni dodawali, że jednak i obwód ulega zmianie bo opona rozciąga
się
pod wpływem zwiększonego ciśnienia...

Ale wiesz - obwod opony jest ze stali...

Zbyt duże ciśnienie daje w przednim napędzie zwiększone
zużycie opon -- w trakcie ruszania. :)

nie tylko. Po czesci normalnego przebiegu bedziesz mial opony na
bokach dobre, a na srodku juz nie.

J.

13 Data: Lipiec 15 2009 14:21:43
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"J.F."

Ale wiesz - obwod opony jest ze stali...

TZN.?

Zbyt duże ciśnienie daje w przednim napędzie zwiększone
zużycie opon -- w trakcie ruszania. :)

nie tylko. Po czesci normalnego przebiegu bedziesz mial opony na bokach dobre, a na srodku juz nie.

Tak -- przy ciśnieniu 2 razy mniejszym niż zalecane. :)

-=-

Ciśnienie musi być uzależnione od obciążenia -- im
wyższe obciążenie, tym wyższe ciśnienie. Od szybkości
 -- im większa szybkości, tym wyższe ciśnienie; od
podłoża... Od temperatury...

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

14 Data: Lipiec 15 2009 14:36:20
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Kuba (aka cita) 

Eneuel Leszek Ciszewski wydusił z siebie te słowy:

"J.F."
Ale wiesz - obwod opony jest ze stali...

TZN.?

tzn ze obwód opony sie nie zmieni pod wpływem cisnienia w oponie - bo stal nie jest znów az tak rozciągliwa, jakby sie moglo wydawac :P

\

nie tylko. Po czesci normalnego przebiegu bedziesz mial opony na
bokach dobre, a na srodku juz nie.

Tak -- przy ciśnieniu 2 razy mniejszym niż zalecane. :)


ehhh...

Nadmierne zuzycie opony na jej srodku świadczy o jeździe na ZBYT DUŻYM cisnieniu, a nie zbyt małym.
Nadmierne zużycie opony na krawędziach, a nie na srodku swiadczy o ZBYT MAŁYM cisnieniu.

ps. i wcale róznice nie musza być, jak to ujałeś - tyle, ze błędnie, "dwa razy mniejsze/większe"


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

15 Data: Lipiec 15 2009 15:33:19
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Kuba (aka cita)"

tzn ze obwód opony sie nie zmieni pod wpływem cisnienia w oponie - bo stal nie jest znów az tak rozciągliwa, jakby sie moglo wydawac :P

Nadal nie rozumiem.


Nadmierne zuzycie opony na jej srodku świadczy o jeździe na ZBYT DUŻYM cisnieniu, a nie zbyt małym.
Nadmierne zużycie opony na krawędziach, a nie na srodku swiadczy o ZBYT MAŁYM cisnieniu.

Zgadza się.

ps. i wcale róznice nie musza być, jak to ujałeś - tyle, ze błędnie, "dwa razy mniejsze/większe"

Jeździłem z różnym ciśnieniem i jakoś zdjęcie 15% ciśnienia nie daje
efektu typu --   szybciej na bokach lub szybciej w środku. Natomiast
na komfort jazdy ma wpływ ogromny. Na przyczepność ma także duży wpływ.



Co więcej -- Dębice wyjeździły się szybciej na środku, choć nigdy nie
miałem nadmiernego ciśnienia. (bo i skąd, skoro powietrza nie przybywa
samoczynnie) Inne marki wyrabiały się równomiernie, chyba że miałem
źle ustawioną geometrię. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

16 Data: Lipiec 15 2009 21:17:12
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Kuba (aka cita) 

Eneuel Leszek Ciszewski wydusił z siebie te słowy:

"Kuba (aka cita)"
tzn ze obwód opony sie nie zmieni pod wpływem cisnienia w oponie -
bo stal nie jest znów az tak rozciągliwa, jakby sie moglo wydawac :P

Nadal nie rozumiem.


ale nie rozumiem, czego nie rozumiesz.



Jeździłem z różnym ciśnieniem i jakoś zdjęcie 15% ciśnienia nie daje
efektu typu --   szybciej na bokach lub szybciej w środku. Natomiast
na komfort jazdy ma wpływ ogromny. Na przyczepność ma także duży
wpływ.

kwestia przejechanych kilometrów, jakości opony, troche szczęscia/przypadku


Co więcej -- Dębice wyjeździły się szybciej na środku, choć nigdy nie
miałem nadmiernego ciśnienia. (

po prostu wyjeżdzenie srodka jest typowe dla zbyt wysokiego cisnienia i nic wiecej. Wcale nie mówie, ze nie moze być innych przyczyn.

--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

17 Data: Lipiec 16 2009 00:18:38
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Kuba (aka cita)"

Jeździłem z różnym ciśnieniem i jakoś zdjęcie 15% ciśnienia nie daje
efektu typu --   szybciej na bokach lub szybciej w środku. Natomiast
na komfort jazdy ma wpływ ogromny. Na przyczepność ma także duży
wpływ.

kwestia przejechanych kilometrów, jakości opony, troche szczęscia/przypadku

Teraz juz rozumiem, dlaczego opony sa metalowe. ;)
Może az tak mocno nie zdzierałem opon, ale nieraz wzorki bieznika ginęły zupełnie. :)

BTW -- na łysych oponach nie można jechać w czasie deszczu. :)

Co więcej -- Dębice wyjeździły się szybciej na środku, choć nigdy nie
miałem nadmiernego ciśnienia. (

po prostu wyjeżdzenie srodka jest typowe dla zbyt wysokiego cisnienia i nic wiecej. Wcale nie mówie, ze nie moze być innych przyczyn.

Ciśnienie było regularnie mierzone i nigdy nie było (na zimnych oponach)
zbyt dużego ani nawet maksymalnie dopuszczalnego. Zawsze z przodu było
1.8 a z tyłu 2.

IMO trzeba zwiększyć do 3 lub zmniejszyć do 1, aby zobaczyć opisane
efekty nierównomiernego zużycia. Aby było jasne -- jeździłem ;) i na
3 (samochód odskakiwał od jezdni) i na 1, i na mniejszym ciśnieniu.

Ja w każdym razie zamierzam zejść do 1.7 w swoim Volvo.

Na razie nie jeżdżę -- chyba rozwaliłem sobie nerki. :)
Przeziębiłem się. Przemokłem -- ulewny deszcz potrafił
spaść znienacka i choć zabrałem dwie kurtki oraz parasol
 -- nie zdążyłem przed takim deszczem, co poskutkowało
dość szybko przeziębieniem. Ale gdy już wsiądę, chyba
zmniejszę ciśnienie.

Dzięki Bogu jest teraz tak gorąco -- dobrze mi ta temperatura robi na te nerki. :)
Niby mogę iść do sauny lub kąpać się w wannie, ale kto chce chodzić do sauny latem? :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

18 Data: Lipiec 15 2009 22:19:20
Temat: Re: Ciœnienie w kołach -- Fordy
Autor: J.F. 

On Wed, 15 Jul 2009 15:33:19 +0200,  Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"Kuba (aka cita)"
tzn ze obwód opony sie nie zmieni pod wpływem cisnienia w oponie - bo stal nie jest znów az tak rozciągliwa, jakby sie moglo
wydawac :P

Nadal nie rozumiem.

Pod bieznikem opony kryje sie kord czy jak kto woli opasanie. Czesto
zrobione ze stali. A to juz nie tak latwo rozciagnac.

Jeździłem z różnym ciśnieniem i jakoś zdjęcie 15% ciśnienia nie daje
efektu typu --   szybciej na bokach lub szybciej w środku.

Daje.

Natomiast na komfort jazdy ma wpływ ogromny.

Nie zauwazylem,

Na przyczepność ma także duży wpływ.

tez nie zauwazylem.

Co więcej -- Dębice wyjeździły się szybciej na środku, choć nigdy nie
miałem nadmiernego ciśnienia. (bo i skąd, skoro powietrza nie przybywa
samoczynnie)

Za duzo napompowane na poczatku ?
Ewenualnie w mrozna zime, a potem zrobilo sie cieplej..


J.

19 Data: Lipiec 16 2009 00:25:14
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"J.F."

Pod bieznikem opony kryje sie kord czy jak kto woli opasanie. Czesto
zrobione ze stali. A to juz nie tak latwo rozciagnac.

Jednak opona zmienia swoją średnicę i swój obwód. :)

Jeździłem z różnym ciśnieniem i jakoś zdjęcie 15% ciśnienia nie daje
efektu typu --   szybciej na bokach lub szybciej w środku.

Daje.

Natomiast na komfort jazdy ma wpływ ogromny.

Nie zauwazylem,

Chyba kpisz. :)

Na przyczepność ma także duży wpływ.

tez nie zauwazylem.

Aha...

Co więcej -- Dębice wyjeździły się szybciej na środku, choć nigdy nie
miałem nadmiernego ciśnienia. (bo i skąd, skoro powietrza nie przybywa
samoczynnie)

Za duzo napompowane na poczatku ?
Ewenualnie w mrozna zime, a potem zrobilo sie cieplej..

Już pisałem -- od początku do końca było ciśnienie 1.8 z przodu i 2 z tyłu.
Zalecane minimalnie jest takie, ale dopuszczalne jest wyższe. Zawsze dbałem,
aby tyle właśnie mieć. Od czasu do czasu podnosiłem -- gdy miałem spore
obciążenie, ale raczej rzadko. Na tych oponach nie było wyższe.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

20 Data: Lipiec 16 2009 00:58:45
Temat: Re: Ciœnienie w kołach -- Fordy
Autor: J.F. 

On Thu, 16 Jul 2009 00:25:14 +0200,  Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"J.F."
Pod bieznikem opony kryje sie kord czy jak kto woli opasanie. Czesto
zrobione ze stali. A to juz nie tak latwo rozciagnac.

Jednak opona zmienia swoją średnicę i swój obwód. :)

O pomijalnie male ilosci. Bo przy wiekszych to stal peka :-)

Natomiast na komfort jazdy ma wpływ ogromny.
Nie zauwazylem,
Chyba kpisz. :)

Nie zauwazylem. Widac mam twarda *, albo miekki fotel :-)

Co więcej -- Dębice wyjeździły się szybciej na środku, choć nigdy nie
miałem nadmiernego ciśnienia. (bo i skąd, skoro powietrza nie przybywa
samoczynnie)
Za duzo napompowane na poczatku ?
Ewenualnie w mrozna zime, a potem zrobilo sie cieplej..

Już pisałem -- od początku do końca było ciśnienie 1.8 z przodu i 2 z tyłu.

A manometr dawno temu legalizowales ? :-)

J.

21 Data: Lipiec 16 2009 01:05:55
Temat: Re: Ci?nienie w kołach -- Fordy
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"J.F."  napisał w wiadomości

Jednak opona zmienia swoją średnicę i swój obwód. :)

O pomijalnie male ilosci. Bo przy wiekszych to stal peka :-)

  http://ec.europa.eu/information_society/activities/intelligentcar/technologies/tech_19/index_pl.htm

Od tego zaczyna się ten wątek.

     Większość pośrednich układów TPMS wykrywa zbyt niskie ciśnienie, wykorzystując
     fakt, że niedopompowane koło ma nieco mniejszą średnicę niż koło odpowiednio
     napompowane, przez co musi obracać się częściej, by pokonać określoną odległość.

Ale Ty nie od dziś jawisz się mi jako ten, kto żyje w świecie innym niż mi znany...

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

22 Data: Lipiec 16 2009 07:40:26
Temat: Re: Cisnienie w kolach -- Fordy
Autor: J.F. 

On Thu, 16 Jul 2009 01:05:55 +0200,  Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"J.F."  napisał w wiadomości
Jednak opona zmienia swoją średnicę i swój obwód. :)
O pomijalnie male ilosci. Bo przy wiekszych to stal peka :-)
 http://ec.europa.eu/information_society/activities/intelligentcar/technologies/tech_19/index_pl.htm

Od tego zaczyna się ten wątek.
    Większość pośrednich układów TPMS wykrywa zbyt niskie ciśnienie, wykorzystując
    fakt, że niedopompowane koło ma nieco mniejszą średnicę niż koło odpowiednio
    napompowane, przez co musi obracać się częściej, by pokonać określoną odległość.

Pomiedzy "elektronika potrafi wykryc 0.1% roznice predkosci
obrotowej", a "ma to jakiekolwiek znaczenie dla kierowcy" roznica jest
spora.

Ale Ty nie od dziś jawisz się mi jako ten, kto żyje w świecie innym niż mi znany...

To daj log z GPS jak osiagasz srednia 100km/h na zwyklej drodze
krajowej, bez 4 pasow :-)

A tak swoja droga to czasem i ja mam wrazenie ze po innych drogach
jezdze niz Wy. Tiry mi drogi nie zajezdzaja, kierowcy sa uprzejmi,
jakies niebezpieczne manewry widuje raz na rok .. a moze to ja jestem
tym piratem na ktorego inni klna ? :-)

J.

23 Data: Lipiec 16 2009 09:11:25
Temat: Re: Ci?nienie w kołach -- Fordy
Autor: Kuba (aka cita) 

Eneuel Leszek Ciszewski wydusił z siebie te słowy:


Od tego zaczyna się ten wątek.

    Większość pośrednich układów TPMS wykrywa zbyt niskie ciśnienie,
    wykorzystując fakt, że niedopompowane koło ma nieco mniejszą
    średnicę niż koło odpowiednio napompowane, przez co musi obracać
się częściej, by pokonać określoną odległość.


a to dziwne, bo te czujniki, ktore widzialem byly indukcyjnymi czujnikami montowanymi wewnątrz felgi


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

24 Data: Lipiec 16 2009 11:52:39
Temat: Re: Ci?nienie w kołach -- Fordy
Autor: J.F. 

Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości

Eneuel Leszek Ciszewski wydusił z siebie te słowy:
    Większość pośrednich układów TPMS wykrywa zbyt niskie
ciśnienie,
    wykorzystując fakt, że niedopompowane koło ma nieco mniejszą
    średnicę niż koło odpowiednio napompowane, przez co musi
obracać
    się częściej, by pokonać określoną odległość.

a to dziwne, bo te czujniki, ktore widzialem byly indukcyjnymi
czujnikami montowanymi wewnątrz felgi

Sa dwie metody - rzeczywiste czujniki cisnienia wewnatrz felg, i
posrednia metoda przez pomiar predkosci kol.
Ta druga obecnie za darmo - tzn wykorzystuje sie czujniki od ABS
[ESP, TCS i co tam je jeszcze uzywa], trzeba tylko software
rozbudowac.
No i odpadaja uszkodzenia pierwszych czujnikow, rozladowane baterie
itp, choc dochodza inne wady.

a przy okazji maly wykresik
http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/pdf/esv/esv19/05-0082-O.pdf

Jak sie zmienia "rolling radius" w zaleznosci od cisnienia.
O 3mm czyli 1% w zakresie 0.5 - 3.0 atm.

J.

25 Data: Lipiec 15 2009 11:11:21
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Kuba (aka cita) 

Eneuel Leszek Ciszewski wydusił z siebie te słowy:

Ciśnienie w kołach -- Fordy

Ponoć w Fordach jest coś do kontroli cśnienia w ogumieniu.
Jeśli jest i ktoś to ma -- jak to działa? Czy można w czasie
jazdy zmienić ciśnienie w kołach?

w wielu markach stosuje sie tyakie czujniki, ale jak sama nazwa wskazuje to są czujniki, a nie pompki :P
One wykrywają spadej cisnienia, poniżej jakiejs tam granicy i sygnalizują na desce, niektore mierzą cisnienie w sposob  ciągły i podają wartość wyrażoną w barach. Nic wiecej.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

26 Data: Lipiec 15 2009 11:20:36
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Kuba (aka cita)"

w wielu markach stosuje sie tyakie czujniki, ale jak sama nazwa wskazuje to są czujniki, a nie pompki :P
One wykrywają spadej cisnienia, poniżej jakiejs tam granicy i sygnalizują na desce, niektore mierzą cisnienie w sposob  ciągły i podają wartość wyrażoną w barach. Nic wiecej.

Dziękuję za odpowiedź.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

27 Data: Lipiec 15 2009 12:04:15
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Katanka 

Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"Kuba (aka cita)"
w wielu markach stosuje sie tyakie czujniki, ale jak sama nazwa
wskazuje to są czujniki, a nie pompki :P One wykrywają spadej cisnienia, poniżej jakiejs tam granicy i
sygnalizują na desce, niektore mierzą cisnienie w sposob  ciągły i
podają wartość wyrażoną w barach. Nic wiecej.

Dziękuję za odpowiedź.

Do tego w Fordzie mi odradzili, bo ponoć na naszych drogach w koleinach i dziurach to jest o dupę rozbić i ciągle czujnik alarmuje, że coś jest nie tak.

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
 | PSN: Katanka_PL
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl
www.Katanka.vel.pl | www.PzwKobiernice.pl

28 Data: Lipiec 15 2009 12:05:33
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Kuba (aka cita) 

Katanka wydusił z siebie te słowy:

Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
"Kuba (aka cita)"
w wielu markach stosuje sie tyakie czujniki, ale jak sama nazwa
wskazuje to są czujniki, a nie pompki :P One wykrywają spadej
cisnienia, poniżej jakiejs tam granicy i
sygnalizują na desce, niektore mierzą cisnienie w sposob  ciągły i
podają wartość wyrażoną w barach. Nic wiecej.

Dziękuję za odpowiedź.

Do tego w Fordzie mi odradzili, bo ponoć na naszych drogach w
koleinach i dziurach to jest o dupę rozbić i ciągle czujnik alarmuje,
że coś jest nie tak.

zawsze mozna serwisowo wyłączyc.

ps. w innych markach też bywa z tym problem.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

29 Data: Lipiec 15 2009 12:12:31
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Katanka 

Kuba (aka cita) wrote:

Do tego w Fordzie mi odradzili, bo ponoć na naszych drogach w
koleinach i dziurach to jest o dupę rozbić i ciągle czujnik alarmuje,
że coś jest nie tak.

zawsze mozna serwisowo wyłączyc.

ps. w innych markach też bywa z tym problem.

Pierwotnie chciałem tę opcję, ale wreszcie zdecydowałem tego nie brać.

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
 | PSN: Katanka_PL
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl
www.Katanka.vel.pl | www.PzwKobiernice.pl

30 Data: Lipiec 15 2009 12:33:47
Temat: Re: Ciśnienie w kołach -- Fordy
Autor: Kuba (aka cita) 

Katanka wydusił z siebie te słowy:



Pierwotnie chciałem tę opcję, ale wreszcie zdecydowałem tego nie brać.

przy zakupie nowego ... też bym nie brał. Jest ona ... zbędna.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Ciśnienie w kołach -- Fordy



Grupy dyskusyjne