Grupy dyskusyjne   »   Cichy elektryczny cross

Cichy elektryczny cross



1 Data: Kwiecien 16 2009 21:45:01
Temat: Cichy elektryczny cross
Autor: Marek Borowski 

KTM cos takiego planuje za 2 lata, a moze juz cos jest na rynku ?
Moim zdaniem fajna sprawa do lasu - nie halasuje, brak ryzyka pozaru, moze lesnicy by patrzyli milszym okiem.


Pozdr

Marek



2 Data: Kwiecien 16 2009 21:49:56
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Netwalker 

Marek Borowski pisze:

KTM cos takiego planuje za 2 lata, a moze juz cos jest na rynku ?
Moim zdaniem fajna sprawa do lasu - nie halasuje, brak ryzyka pozaru, moze lesnicy by patrzyli milszym okiem.

voila !  :)
http://moto.pl/MotoPL/1,88572,6492282,Zero_S___elektryczne_supermoto.html

pozdr
Netwalker
ZX 10Rrrrr
450 WRrrrr

3 Data: Kwiecien 16 2009 23:22:42
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: metalbeast 


Uzytkownik "Netwalker"  napisal w wiadomosci

Marek Borowski pisze:
KTM cos takiego planuje za 2 lata, a moze juz cos jest na rynku ?
Moim zdaniem fajna sprawa do lasu - nie halasuje, brak ryzyka pozaru, moze lesnicy by patrzyli milszym okiem.

voila !  :)
http://moto.pl/MotoPL/1,88572,6492282,Zero_S___elektryczne_supermoto.html


aalle oblech :P   fuj.

5 Data: Maj 01 2009 15:25:53
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Vir 

Netwalker pisze:

Marek Borowski pisze:
KTM cos takiego planuje za 2 lata, a moze juz cos jest na rynku ?
Moim zdaniem fajna sprawa do lasu - nie halasuje, brak ryzyka pozaru, moze lesnicy by patrzyli milszym okiem.

voila !  :)


Wyobrażam sobie, że doczekam jeszcze takich czasów, że pojazdy z silnikami spalinowymi będą stały w muzeum lub używanie ich będzie kosztowne i obwarowane jakimś drakońskimi restrykcjami (Euro9?)

ale...

Nie potrafię sobie wyobrazić, na czym miałaby polegać frajda z jazdy takim sprzętem? A gdzie wibracje, zapach rozgrzanego silnika, pomruk,(niekoniecznie ryk), zmiany biegów? Przecież to kwintesencja motocyklizmu. Nie chodzi przecież o to, by dojechać, ale... by jechać.

Vir

Duża czarna bawarka

6 Data: Maj 01 2009 20:47:08
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marek Borowski 

Vir wrote:

Netwalker pisze:
Marek Borowski pisze:
KTM cos takiego planuje za 2 lata, a moze juz cos jest na rynku ?
Moim zdaniem fajna sprawa do lasu - nie halasuje, brak ryzyka pozaru, moze lesnicy by patrzyli milszym okiem.

voila !  :)


Wyobrażam sobie, że doczekam jeszcze takich czasów, że pojazdy z silnikami spalinowymi będą stały w muzeum lub używanie ich będzie kosztowne i obwarowane jakimś drakońskimi restrykcjami (Euro9?)

ale...

Nie potrafię sobie wyobrazić, na czym miałaby polegać frajda z jazdy takim sprzętem? A gdzie wibracje, zapach rozgrzanego silnika, pomruk,(niekoniecznie ryk), zmiany biegów? Przecież to kwintesencja motocyklizmu. Nie chodzi przecież o to, by dojechać, ale... by jechać.

Nie lubie wibracji nie lubie spalin. Lubie za to lekki wiaterek i przyspieszenia. Takze kwitesencja motocyklizmu nie dla kazdego jest taka sama inaczej kazdy by jezdzil chlodzonym powietrzem choperem z wolnymi wydechami... :-).


Pozdr

Marek

7 Data: Kwiecien 16 2009 21:51:43
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: szmergiel 


Uzytkownik "Marek Borowski"  napisal w wiadomosci

KTM cos takiego planuje za 2 lata, a moze juz cos jest na rynku ?
Moim zdaniem fajna sprawa do lasu - nie halasuje, brak ryzyka pozaru, moze lesnicy by patrzyli milszym okiem.

Ja tam wole chamski ryk 4T:)


--
pozdro
KTM 640 Enduro
Krosno Odrzanskie/Szczecin
http://www.bikepics.com/members/luckylukepl/
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat

8 Data: Kwiecien 16 2009 22:03:46
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Karambol 


Uzytkownik "szmergiel"  napisal w wiadomosci


Uzytkownik "Marek Borowski"  napisal w wiadomosci

KTM cos takiego planuje za 2 lata, a moze juz cos jest na rynku ?
Moim zdaniem fajna sprawa do lasu - nie halasuje, brak ryzyka pozaru,
moze lesnicy by patrzyli milszym okiem.

Ja tam wole chamski ryk 4T:)

Nie ma to jak ryk, ktory slychac z 2 km:)



--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

9 Data: Kwiecien 16 2009 22:14:33
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuba (aka cita) 

Karambol wydusił z siebie te słowy:

Ja tam wole chamski ryk 4T:)

Nie ma to jak ryk, ktory slychac z 2 km:)


eee tam
z takiej odległosci to bylo słychać moją EX kiedy szła na grzyby i se coś tam pod nosem spiewała.
Do dziś nie lubie chodzić do lasu, bo hałasu sie boje.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

10 Data: Kwiecien 16 2009 22:19:32
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Karambol pisze:

Nie ma to jak ryk, ktory slychac z 2 km:)

Ale co z ochrona srodowiska ?? przeciez to takie wazne !!


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

11 Data: Kwiecien 16 2009 22:57:46
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Karambol 


Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości

Karambol pisze:

Nie ma to jak ryk, ktory slychac z 2 km:)

Ale co z ochrona srodowiska ?? przeciez to takie wazne !!

Flinta misliwego tez ploszy zwierzne, to samo 40 wagonowy sklad pociagu
lecacy przez las 120 km/h.

Taka to wlasnie ochrona srodowska:)


--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

12 Data: Kwiecien 16 2009 23:08:21
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Karambol pisze:

Flinta misliwego tez ploszy zwierzne, to samo 40 wagonowy sklad pociagu lecacy przez las 120 km/h.

Taka to wlasnie ochrona srodowska:)

I samoloty i autostrady i inne takie. Ale jeden tutaj twierdzi ze glosny wydech w motocyklu to zbrodnia i przestepstwo przeciw naturze :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

13 Data: Kwiecien 16 2009 23:20:03
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Mustafa 

Ale jeden tutaj twierdzi ze glosny wydech w motocyklu to zbrodnia i
przestepstwo przeciw naturze :)

No ale jeśli ów wydech może być cichy i nie uprzykrzać życia innym to podaj
choć jeden powód dla którego ma być głośny.
(pomijam leczenie kompleksów na zasadzie "niech mnie ktoś zauważy")

14 Data: Kwiecien 17 2009 07:50:56
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Mustafa pisze:

No ale jeśli ów wydech może być cichy i nie uprzykrzać życia innym to podaj choć jeden powód dla którego ma być głośny.

Jesli wydech ma dac odczuwalne polepszenie (w stosunku do stock-a)krzywej mocy i momentu to nie moze byc cichy. Takie jest odwieczne prawo natury. Seryjne motocykle, spelniajace restrykcyjne normy halasu i emisji spalin, maja duzo wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy (nastawy zasilania, katalizatory, tlumiki).

(pomijam leczenie kompleksów na zasadzie "niech mnie ktoś zauważy")

Mozesz mnie nazwac chorym, nie obraze sie.


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

15 Data: Kwiecien 17 2009 10:21:11
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Rafał Tomaszewski 


Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości

Jesli wydech ma dac odczuwalne polepszenie (w stosunku do stock-a)krzywej
mocy i momentu to nie moze byc cichy. Takie jest odwieczne prawo natury.
Seryjne motocykle, spelniajace restrykcyjne normy halasu i emisji spalin,
maja duzo wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy (nastawy
zasilania, katalizatory, tlumiki).

Wszystko się zgadza, ale jest też druga strona. Np u mnie moje Higashi na
zawodach przy pomiarze pokazało ponad 100db i to grubo, w zasadzie jak się
odezwało to wszyscy przyszli z ciekawości zobaczyć ile wyjdzie:) Fakt faktem
że w porównaniu do stocka to jedzie strasznie po prostu dwa inne motocykle,
na stoku łagodny jak baranek a na higashi jest armagedon. No i wracajac do
tej drugiej strony medalu o której chce powiedzieć to to że czy założe jeden
czy drugi wydech ( plus odpowiednie dynojety ) to i tak czasy jakie kręce na
torze u siebie są podobne bo, czasem moc przeszkadza w niektórych partiach a
czasem pomaga więć prócz haałasy lansu i większego spalania to efektu
wymiernego brak:) Wręcz nawet twierdze że na stocku motor jest bardziej
poręczny i np dla początkującego amatora jest to najlepsze rozwiazanie. I
jak widze że ktoś kupuje do nowego motoru od razu Domy sromy arowy
akrapowicze i inne to moge to nazwac tylko leczeniem kompleksów bo często
słysze takie tłumaczenie: Rafał to nie ma jechać a wyglądać...:)

Inna sprawa że na cichym wydechu można polatać po mało dostępnych terenach
bez narażania się na strażników bo np mojego stoka słychać w lesie raptem na
100m gdzie takie higashi niesie po górach z kilku kilometrów jak nie lepiej,
więc wracajac do tematu ja tam jestem za elektrykiem w teren choć by nawet z
ciekawości.

Pozdrawiam
Rafał
450exc

17 Data: Kwiecien 19 2009 19:31:39
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Marek Borowski pisze:


No i w czym jest problem ? Wieksza pojemnosc i/albo optymalizacja (czyt. elektronika) zalatwi sprawe.

Czyli co ? Trzeba rozwiert robic ? Bzdury czlowieku takie opowiadasz ze az zle sie czyta.


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

18 Data: Kwiecien 19 2009 20:34:28
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marek Borowski 

Kuczu wrote:

Marek Borowski pisze:

No i w czym jest problem ? Wieksza pojemnosc i/albo optymalizacja (czyt. elektronika) zalatwi sprawe.

Czyli co ? Trzeba rozwiert robic ? Bzdury czlowieku takie opowiadasz ze az zle sie czyta.


To ze nie rozumiesz nie oznacza iz to sa bzdury. Nie kaze Ci nic rozbic
Pisze o nowych modelach w porownaniu do starych - ze nic nie traca.
Wyobraz sobie ze projektujesz nowsza wersje modelu motocykla. Dokladasz katalizator, stwierdziles iz dolozenie katalizatora obniza moc - zgadzam sie. Wiec aby utrzymac moc trzeba co zrobic tak ?
Rozwiazan jest kilka jedno to zwiekszyc pojemnosc.
Inne to np. zwiekszyc sprawnosc silnika - a to da sie zrobic dzieki zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki nie uzyskasz. Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i zobaczysz ze tak sie robi.


Pozdr

Marek

19 Data: Kwiecien 19 2009 21:33:13
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kefir 

Marek Borowski wrote:

Kuczu wrote:
Marek Borowski pisze:

No i w czym jest problem ? Wieksza pojemnosc i/albo optymalizacja (czyt. elektronika) zalatwi sprawe.

Czyli co ? Trzeba rozwiert robic ? Bzdury czlowieku takie opowiadasz ze az zle sie czyta.


To ze nie rozumiesz nie oznacza iz to sa bzdury. Nie kaze Ci nic rozbic
Pisze o nowych modelach w porownaniu do starych - ze nic nie traca.
Wyobraz sobie ze projektujesz nowsza wersje modelu motocykla. Dokladasz katalizator, stwierdziles iz dolozenie katalizatora obniza moc - zgadzam sie. Wiec aby utrzymac moc trzeba co zrobic tak ?
Rozwiazan jest kilka jedno to zwiekszyc pojemnosc.
Inne to np. zwiekszyc sprawnosc silnika - a to da sie zrobic dzieki zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki nie uzyskasz. Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i zobaczysz ze tak sie robi.

Bandit: z 600 na 650 oraz 1200 na 1250. Transalp ewoluowal z 600 do 700. Masz jeszcze jakies ciekawe teorie? Nie krepuj sie, bedzie weselej ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef vel czosnek & dwie skrzynki na plody rolne
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

20 Data: Kwiecien 19 2009 22:15:39
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marek Borowski 

Kefir wrote:

Marek Borowski wrote:
Kuczu wrote:
Marek Borowski pisze:

No i w czym jest problem ? Wieksza pojemnosc i/albo optymalizacja (czyt. elektronika) zalatwi sprawe.

Czyli co ? Trzeba rozwiert robic ? Bzdury czlowieku takie opowiadasz ze az zle sie czyta.


To ze nie rozumiesz nie oznacza iz to sa bzdury. Nie kaze Ci nic rozbic
Pisze o nowych modelach w porownaniu do starych - ze nic nie traca.
Wyobraz sobie ze projektujesz nowsza wersje modelu motocykla. Dokladasz katalizator, stwierdziles iz dolozenie katalizatora obniza moc - zgadzam sie. Wiec aby utrzymac moc trzeba co zrobic tak ?
Rozwiazan jest kilka jedno to zwiekszyc pojemnosc.
Inne to np. zwiekszyc sprawnosc silnika - a to da sie zrobic dzieki zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki nie uzyskasz. Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i zobaczysz ze tak sie robi.

Bandit: z 600 na 650 oraz 1200 na 1250. Transalp ewoluowal z 600 do 700. Masz jeszcze jakies ciekawe teorie?
Tak. Zwiekszyc stopien sprezania.

Nie krepuj sie, bedzie weselej ;)

Grunt to dobre argumenty nie ?
Twierdzisz iz zwiekszanie pojemnosci nie zwieksza mocy ?
Albo ze elektroniczne algorymy sterownia nie poprawiaja osiagow ?


Pozdr

Marek

21 Data: Kwiecien 19 2009 22:26:39
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Marek Borowski pisze:

Grunt to dobre argumenty nie ?
Twierdzisz iz zwiekszanie pojemnosci nie zwieksza mocy ?

Opisz lepiej jak zwiekszyc moc bez powiekszania pojemnosci.  na pewno wiesz.

Albo ze elektroniczne algorymy sterownia nie poprawiaja osiagow ?

No to opisz przypadek silnika gaznikowego. Co zrobic, drogie Bravo, aby zwiekszyc jego moc bez powiekszania pojemnosci i grzebania w elektronice ktorej nie ma (zaplonu nie licze, w zaplonie grzebac mozesz ).


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

22 Data: Kwiecien 19 2009 22:39:51
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marek Borowski 

Kuczu wrote:

Marek Borowski pisze:

Grunt to dobre argumenty nie ?
Twierdzisz iz zwiekszanie pojemnosci nie zwieksza mocy ?

Opisz lepiej jak zwiekszyc moc bez powiekszania pojemnosci.  na pewno wiesz.

Juz napisalem. Zwiekszyc stopien sprezania zwiekszyc dawke paliwa.
Ale jak sam napisales jestem teoretykiem (tyle ze nie internetowym).

Albo ze elektroniczne algorymy sterownia nie poprawiaja osiagow ?

No to opisz przypadek silnika gaznikowego. Co zrobic, drogie Bravo, aby zwiekszyc jego moc bez powiekszania pojemnosci i grzebania w elektronice ktorej nie ma (zaplonu nie licze, w zaplonie grzebac mozesz ).


Od gaznikow to Ty jestes specem :-).


Pozdr

Marek

23 Data: Kwiecien 19 2009 22:50:40
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Marek Borowski pisze:

Juz napisalem. Zwiekszyc stopien sprezania zwiekszyc dawke paliwa.

I co dalej ? Co na to ekologia, katalizator, wydech itp ?

Ale jak sam napisales jestem teoretykiem (tyle ze nie internetowym).

No wlasnie widze ze czysta teoria w oderwaniu od rzeczywistosci. Bo z tego co pamietam to mowa od poczatku byla o ekologii i halasie. A Ty, jak dotychczas, probujesz halas zwiekszyc i atmosfere popsuc.

Od gaznikow to Ty jestes specem :-).

Czyli brak argumentow ? Czuje sie zawiedziony.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

24 Data: Kwiecien 19 2009 23:14:24
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marek Borowski 

Kuczu wrote:

Marek Borowski pisze:

Juz napisalem. Zwiekszyc stopien sprezania zwiekszyc dawke paliwa.

I co dalej ? Co na to ekologia, katalizator, wydech itp ?

Wiekszy tlumnik, wiekszy katalizator.

Ale jak sam napisales jestem teoretykiem (tyle ze nie internetowym).

No wlasnie widze ze czysta teoria w oderwaniu od rzeczywistosci. Bo z tego co pamietam to mowa od poczatku byla o ekologii i halasie. A Ty, jak dotychczas, probujesz halas zwiekszyc i atmosfere popsuc.

Jestes pewien ? Trzeba by wszystko dobrze policzyc, nie sadze aby ktorys z nas dysponowal danymi i modelami ktore sa do tego potrzebne.

Poza tym ja pisalem o glownie o wstawieniu elektroniki ktora (dzieki czujnikom) bedzie sterowala optymalnie wtryskiem. - to jest ekologiczne.

Ilosc powietrza, Ilosc Paliwa, Kat zaplonu, Faza rozrzadu - to sa elementy ktorymi mozna sterowac i dopasowac je w zaleznosci od potrzeb.

Stary przyklad wylaczenie wtrysku przy hamowaniu silnikiem.


Pozdr

Marek

25 Data: Kwiecien 20 2009 08:11:20
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Marek Borowski pisze:

Wiekszy tlumnik, wiekszy katalizator.

O tym juz Zbigi pisal. Jestes w mylnym bledzie jesli sadzisz ze to poprawi osiagi silnika.

  > Poza tym ja pisalem o glownie o wstawieniu elektroniki ktora (dzieki
czujnikom) bedzie sterowala optymalnie wtryskiem. - to jest ekologiczne.

Nastepny ktory uwaza ze elektronika pozwoli oszukac fizyke.

Ilosc powietrza, Ilosc Paliwa, Kat zaplonu, Faza rozrzadu - to sa elementy ktorymi mozna sterowac i dopasowac je w zaleznosci od potrzeb.

Alez oczywiscie. Tyle ze to niewspomiernie do zyskow komplikuje konstrukcje motocykla, zwieksza jego ciezar i awaryjnosc.

Stary przyklad wylaczenie wtrysku przy hamowaniu silnikiem.

A gaznik to tak wiele mieszanki podaje przy calkowicie zamknietej przepustnicy ?

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

26 Data: Kwiecien 20 2009 12:00:28
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marek Borowski 

Kuczu wrote:

Marek Borowski pisze:

Wiekszy tlumnik, wiekszy katalizator.

O tym juz Zbigi pisal. Jestes w mylnym bledzie jesli sadzisz ze to poprawi osiagi silnika.

Patrz na katalogi (z lat 1990 - 2009). Popatrz na parametry, poczytaj dzieki jakim rozwiazaniom to osiagnieto. Nie bede sie powtarzal. Jesli uwazasz ze jest inaczej podaj jakiekolwiek argumenty.

 > Poza tym ja pisalem o glownie o wstawieniu elektroniki ktora (dzieki
czujnikom) bedzie sterowala optymalnie wtryskiem. - to jest ekologiczne.

Nastepny ktory uwaza ze elektronika pozwoli oszukac fizyke.

Ilosc powietrza, Ilosc Paliwa, Kat zaplonu, Faza rozrzadu - to sa elementy ktorymi mozna sterowac i dopasowac je w zaleznosci od potrzeb.

Alez oczywiscie. Tyle ze to niewspomiernie do zyskow komplikuje konstrukcje motocykla,
To jest twoje zdanie.

zwieksza jego ciezar i awaryjnosc.

Ciezar w stopniu niewielkim. A awarynosc po 10 latach, kiedy zaczynaja byc problemy z kablami i zlaczami - ale nie jest to magia jak niektorym mechanikom starej daty sie wydaje.


Stary przyklad wylaczenie wtrysku przy hamowaniu silnikiem.

A gaznik to tak wiele mieszanki podaje przy calkowicie zamknietej przepustnicy ?

Najwyrazniej duzo skoro w samochodach wprowadzenie w/w mechanizmu ogranicylo spalanie o 10-20%.



Pozdr

Marek

27 Data: Kwiecien 20 2009 12:15:29
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Marek Borowski pisze:

Patrz na katalogi (z lat 1990 - 2009). Popatrz na parametry, poczytaj dzieki jakim rozwiazaniom to osiagnieto. Nie bede sie powtarzal. Jesli uwazasz ze jest inaczej podaj jakiekolwiek argumenty.

No wlasnie Ty sie opierasz na katalogach. Ja na doswiadczeniu. Tu lezy przyczyna roznicy zdan.


Alez oczywiscie. Tyle ze to niewspomiernie do zyskow komplikuje konstrukcje motocykla,
To jest twoje zdanie.

No to ja przepraszam.


> Ciezar w stopniu niewielkim. A awarynosc po 10 latach, kiedy zaczynaja > byc problemy z kablami i zlaczami - ale nie jest to magia jak niektorym mechanikom starej daty sie wydaje.

Aha. Znaczy rozbierales/grzebales/naprawiales nowoczesne motocykle z duza iloscia elektroniki ? Czy znowu katalog ?

A gaznik to tak wiele mieszanki podaje przy calkowicie zamknietej przepustnicy ?

Najwyrazniej duzo skoro w samochodach wprowadzenie w/w mechanizmu ogranicylo spalanie o 10-20%.

20% powiadasz... Masz jakies dane na poparcie tej smialej tezy ?

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

28 Data: Kwiecien 19 2009 22:35:35
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: zbigi 

Marek Borowski napisał(a):

Kefir wrote:
Marek Borowski wrote:
[...]
Inne to np. zwiekszyc sprawnosc silnika - a to da sie zrobic dzieki zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki nie uzyskasz.

Uuuu... Brzmi swietnie. tylko w praktyce nie chce dzialac ;)

Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i zobaczysz ze tak sie robi.

Bandit: z 600 na 650 oraz 1200 na 1250. Transalp ewoluowal z 600 do 700. Masz jeszcze jakies ciekawe teorie?

Tak. Zwiekszyc stopien sprezania.

Cholerrra jasna! Ale przeciez zwiekszenie stopnia sprezania powoduje wzrost cisnienia akustycznego generowanego przez wydech? Czyli koniecznosc lepszego wytlumienia wydechu, czyli spadek/zdlawienie calej tej mocy uzyskanej dzieki wiekszemu stopniowi sprezania.
Zreszta... Wzrost z 10,1 do 10,5 to nie to samo co skok jakosciowy z 7,5 do 9,0 :)

Nie krepuj sie, bedzie weselej ;)

Grunt to dobre argumenty nie ?
Twierdzisz iz zwiekszanie pojemnosci nie zwieksza mocy ?

Alesz!... Jak to mozna bylo utrwalic sobie w tym miejscu: Nic nie zastapi pojemnosci skokowej. No, chyba, ze wiecej pojemnosci skokowej...
;)

Albo ze elektroniczne algorymy sterownia nie poprawiaja osiagow ?

A co ty chcesz algorytmicznie sterowac elektronicznie? :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

29 Data: Kwiecien 19 2009 22:00:47
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Jacot 

Marek Borowski  wrote:

Pisze o nowych modelach w porownaniu do starych - ze nic nie traca.
Wyobraz sobie ze projektujesz nowsza wersje modelu motocykla. Dokladasz
katalizator, stwierdziles iz dolozenie katalizatora obniza moc - zgadzam
sie. Wiec aby utrzymac moc trzeba co zrobic tak ?
Rozwiazan jest kilka jedno to zwiekszyc pojemnosc.
Inne to np. zwiekszyc sprawnosc silnika - a to da sie zrobic dzieki
zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki nie
uzyskasz. Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i
zobaczysz ze tak sie robi.

O matko jedyna...


--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

30 Data: Kwiecien 19 2009 22:11:03
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Marek Borowski pisze:

To ze nie rozumiesz nie oznacza iz to sa bzdury. Nie kaze Ci nic rozbic
Pisze o nowych modelach w porownaniu do starych - ze nic nie traca.
Wyobraz sobie ze projektujesz nowsza wersje modelu motocykla. Dokladasz katalizator, stwierdziles iz dolozenie katalizatora obniza moc - zgadzam sie. Wiec aby utrzymac moc trzeba co zrobic tak ?
Rozwiazan jest kilka jedno to zwiekszyc pojemnosc.
Inne to np. zwiekszyc sprawnosc silnika - a to da sie zrobic dzieki zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki nie uzyskasz. Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i zobaczysz ze tak sie robi.

Wow ! Internetowi teoretycy to to co lubie najbardziej :)

A powiedz mi moj Wielki Teoretyku jak mam odblokowac moce drzemiace w posiadanym motocyklu bez jego zmiany na nowszy/wiekszy/mocniejszy ?

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

31 Data: Kwiecien 19 2009 22:27:09
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marek Borowski 

Kuczu wrote:

Marek Borowski pisze:

To ze nie rozumiesz nie oznacza iz to sa bzdury. Nie kaze Ci nic rozbic
Pisze o nowych modelach w porownaniu do starych - ze nic nie traca.
Wyobraz sobie ze projektujesz nowsza wersje modelu motocykla. Dokladasz katalizator, stwierdziles iz dolozenie katalizatora obniza moc - zgadzam sie. Wiec aby utrzymac moc trzeba co zrobic tak ?
Rozwiazan jest kilka jedno to zwiekszyc pojemnosc.
Inne to np. zwiekszyc sprawnosc silnika - a to da sie zrobic dzieki zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki nie uzyskasz. Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i zobaczysz ze tak sie robi.

Wow ! Internetowi teoretycy to to co lubie najbardziej :)

A powiedz mi moj Wielki Teoretyku jak mam odblokowac moce drzemiace w posiadanym motocyklu bez jego zmiany na nowszy/wiekszy/mocniejszy ?

Ale po co ? Dyskusja zaczela sie od tego iz w nowe motocykle (spelniajace restrykcyjne normy halasu i emisji spalin, maja duzo wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy - nastawy zasilania, katalizatory, tlumiki) sa gorsze od starych. Wiec pisze ze nie sa.
Lepiej miec nowe 2000 cm3 spelniajace wszystkie normy niz "oddlawione" stare 1500 cm3. (osiagi moga byc podobne).


Pozdr

Marek

32 Data: Kwiecien 19 2009 22:33:16
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Marek Borowski pisze:

Ale po co ? Dyskusja zaczela sie od tego iz w nowe motocykle (spelniajace restrykcyjne normy halasu i emisji spalin, maja duzo wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy - nastawy zasilania, katalizatory, tlumiki) sa gorsze od starych.

Bzdura. Nie umiesz czytac ze zrozumieniem.
Cytuje (sam siebie):
"Seryjne motocykle, spelniajace restrykcyjne normy halasu i emisji spalin, maja duzo wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy (nastawy zasilania, katalizatory, tlumiki)."

Tak wiec aby te ukryte moce uaktywnic nalezy pogrzebac przy dolocie i przy wydechu.

Wiec pisze ze nie sa.
Lepiej miec nowe 2000 cm3 spelniajace wszystkie normy niz "oddlawione" stare 1500 cm3. (osiagi moga byc podobne).

Ale lepiej ze niby co ? Ja uwazam ze lepiej miec oddlawione 1000 ccm niz zdlawione 1000 ccm w TYM SAMYM motocyklu. I o tym jest dyskusja.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

33 Data: Kwiecien 19 2009 22:53:45
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marek Borowski 

Kuczu wrote:

Marek Borowski pisze:

Ale po co ? Dyskusja zaczela sie od tego iz w nowe motocykle (spelniajace restrykcyjne normy halasu i emisji spalin, maja duzo wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy - nastawy zasilania, katalizatory, tlumiki) sa gorsze od starych.

Bzdura. Nie umiesz czytac ze zrozumieniem.
Cytuje (sam siebie):
"Seryjne motocykle, spelniajace restrykcyjne normy halasu i emisji spalin, maja duzo wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy (nastawy zasilania, katalizatory, tlumiki)."

Tak wiec aby te ukryte moce uaktywnic nalezy pogrzebac przy dolocie i przy wydechu.

Pytanie po co ? Jesli nowe motocykle sa tak samo dobre lub lepsze (w sensie osiagow) od starych to po co je na sile "ulepszac".  Uwazam iz jak Ci motocykl nie odpowiada idziesz do salonu i kupujesz taki jaki Ci odpowiada.

Wiec pisze ze nie sa.
Lepiej miec nowe 2000 cm3 spelniajace wszystkie normy niz "oddlawione" stare 1500 cm3. (osiagi moga byc podobne).

Ale lepiej ze niby co ? Ja uwazam ze lepiej miec oddlawione 1000 ccm niz zdlawione 1000 ccm w TYM SAMYM motocyklu. I o tym jest dyskusja.

Kosztem srodowiska i innych uzytkownikow drog PUBLICZNYCH. A jesli uwazasz ze 200 KM w nowym VMax to za malo to ja przepraszam.....


Pozdr

Marek

34 Data: Kwiecien 19 2009 22:58:41
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Karambol 


> Pytanie po co ? Jesli nowe motocykle sa tak samo dobre lub lepsze (w

sensie osiagow) od starych to po co je na sile "ulepszac".  Uwazam iz jak
Ci motocykl nie odpowiada idziesz do salonu i kupujesz taki jaki Ci
odpowiada.

Mnie nie stac, ja pogrzebie w gazniku, wymienie wydech i mam po kosztach.


--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

35 Data: Kwiecien 19 2009 22:58:39
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Karambol pisze:

Mnie nie stac, ja pogrzebie w gazniku, wymienie wydech i mam po kosztach.

Najlepsze ze jego tez nie stac/nie ma odwagi wiec tak sobie teoretyzuje :)


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

36 Data: Kwiecien 19 2009 23:22:33
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marek Borowski 

Kuczu wrote:

Karambol pisze:

Mnie nie stac, ja pogrzebie w gazniku, wymienie wydech i mam po kosztach.

Najlepsze ze jego tez nie stac/nie ma odwagi wiec tak sobie teoretyzuje :)


Jestes znowu w bledzie. W archiwum mozesz zobaczyc czym jezdze.


Pozdr

Marek

37 Data: Kwiecien 19 2009 22:57:39
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Marek Borowski pisze:


Pytanie po co ?

Bo niektorzy lubia akurat te motocykle ktore maja ?

Jesli nowe motocykle sa tak samo dobre lub lepsze (w sensie osiagow) od starych to po co je na sile "ulepszac". 

j.w.

Uwazam iz  jak Ci motocykl nie odpowiada idziesz do salonu i kupujesz taki jaki Ci odpowiada.

Aha. To ja nie mam wiecej pytan do tego Pana. BTW. Kiedy sobie w koncu kupisz motocykl ?


Kosztem srodowiska i innych uzytkownikow drog PUBLICZNYCH.

Grzebanie w elektronice i zwiekszanie toksycznosci spalin ktore tu proponowales to nie lapia sie pod te koszty ?

A jesli uwazasz ze 200 KM w nowym VMax to za malo to ja przepraszam.....

Jechales i wiesz ?

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

38 Data: Kwiecien 19 2009 23:33:09
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marek Borowski 

Kuczu wrote:

Marek Borowski pisze:

Pytanie po co ?

Bo niektorzy lubia akurat te motocykle ktore maja ?

Jest to jakis argument.

Uwazam iz  jak Ci motocykl nie odpowiada idziesz do salonu i kupujesz taki jaki Ci odpowiada.

Aha. To ja nie mam wiecej pytan do tego Pana. BTW. Kiedy sobie w koncu kupisz motocykl ?

W zasadzie mialem olac to pytanie ale jesli Cie to tak bardzo interesuje to jezdze od 3 lat, zas motocyklami sie interesuje od poczatku lat 90tych.


Kosztem srodowiska i innych uzytkownikow drog PUBLICZNYCH.

Grzebanie w elektronice i zwiekszanie toksycznosci spalin ktore tu proponowales to nie lapia sie pod te koszty ?

A jesli uwazasz ze 200 KM w nowym VMax to za malo to ja przepraszam.....

Jechales i wiesz ?

Jezdze motocyklem 100 KM, w zupelnosci mi to wystarcza i jestem w stanie sobie wyobrazic jak sie zachowuje 2x tyle.


> Tak mi sie jeszcze przypomnialo...
>
> Zdajes sobie sprawe ze motocykl to najmniej ekologiczny pojazd ?
> Spalanie rzedu 7l/100 km przy max 2 osobach przewozonych jednoczesnie
> daje 3,5l na glowe do pokonania 100 km. Auto z tym samym spalaniem i 5
> osobami na pokladzie to juz tylko 1,4 litra na glowe. Dla autobusu (z
> wiekszym spalaniem) wspolczynnik ten jest jeszcze mniejszy. A przy tym
> coraz wiecej jest autobusow napedzanych ekologicznym gazem ziemnym. O
> pociagu osobowym na prad nie wspomne przez grzecznosc.
>
> Do tego dochodzi ilosc pojazdow potrzebnych do przewiezienia tej samej
> ilosci czlowiekow. Tu pociag bije na glowe wszystkie inne. Motocykl
> przegrywa na calej linii.
>
> Wiec po co sie udzielasz na grupie motocyklowej zamiast na grupie
> milosnikow kolejnictwa ? Misja jakas ?
>
Zadna misja, nie lubie halasu i tyle a poza tym jesli mozna cos zrobic dla srodowiska nie rezygnujac z prawie niczego to czemu nie ?



Pozdr

Marek

39 Data: Kwiecien 20 2009 08:13:27
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Marek Borowski pisze:

Jest to jakis argument.


Ja to jakis ?


W zasadzie mialem olac to pytanie ale jesli Cie to tak bardzo interesuje to jezdze od 3 lat

WOW. A ja od 25. Licytujemy sie ?


Jechales i wiesz ?

Jezdze motocyklem 100 KM, w zupelnosci mi to wystarcza i jestem w stanie sobie wyobrazic jak sie zachowuje 2x tyle.

Znaczy nie jechales i nie wiesz... A ze wyobraznie masz to juz wiemy :)


Zadna misja, nie lubie halasu i tyle a poza tym jesli mozna cos zrobic dla srodowiska nie rezygnujac z prawie niczego to czemu nie ?

Mozesz zaczac przeprowadzac zaby przez droge.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

40 Data: Kwiecien 20 2009 12:12:55
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marek Borowski 

Kuczu wrote:

Marek Borowski pisze:

Jest to jakis argument.


Ja to jakis ?

Slaby.


W zasadzie mialem olac to pytanie ale jesli Cie to tak bardzo interesuje to jezdze od 3 lat

WOW. A ja od 25.
No to widac.


Jechales i wiesz ?

Jezdze motocyklem 100 KM, w zupelnosci mi to wystarcza i jestem w stanie sobie wyobrazic jak sie zachowuje 2x tyle.

Znaczy nie jechales i nie wiesz... A ze wyobraznie masz to juz wiemy :)

Wiesz co Kuczu reperuj sobie przedwojenne harleye, pozostan 20 lat za murzynami, ale od ode mnie to sie odczep. Nie rozumiesz elektroniki i automatyki to nie moja wina.


Pozdr

Marek

41 Data: Kwiecien 20 2009 12:18:55
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Marek Borowski pisze:

WOW. A ja od 25.
No to widac.

Znaczy to zle ? Ojajebie.

Znaczy nie jechales i nie wiesz... A ze wyobraznie masz to juz wiemy :)

Wiesz co Kuczu reperuj sobie przedwojenne harleye, pozostan 20 lat za murzynami,

Buahahaha. Tu mnie wywaliles na plecy :)

ale od ode mnie to sie odczep. Nie rozumiesz elektroniki i automatyki to nie moja wina.

A Ty nie masz pojecia o mechanice motocyklowej i pewnych jej ograniczeniach. Jak dla mnie total EOT bo widze ze nie da sie z Toba rozmawiac na jakims przyzwoitym poziomie technicznym. Pozyj, pogrzeb w kilkudziesieciu motocyklach, pojezdzij kilkudziesiecioma to wtedy porozmawiamy. Bo jak na razie to walisz mi tu tekstami z katalogow i folderow a niewiele wiesz o zyciu.



--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

42 Data: Kwiecien 20 2009 12:42:26
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marek Borowski 

Kuczu wrote:

Marek Borowski pisze:


A Ty nie masz pojecia o mechanice motocyklowej i pewnych jej ograniczeniach.
O wielki znawco oswiec mnie prosze. Bo jak podales pare truizmow
(ze np. katalizator + filtr powietrza obnizaja osiagi) i tyle. Jakie to sa ograniczenia ?  Z tego co ja sie orientuje to glownym ograniczeniem jest wytrzymalosc materialow i cykl Carnota.

> Jak dla mnie total EOT bo widze ze nie da sie z Toba
rozmawiac na jakims przyzwoitym poziomie technicznym.
Mam byc moze wieksze doswiadczenie w technice niz ty - tyle ze nie mechanice pojazdowej. Technika to nie tylko srubki.

Pozyj, pogrzeb w kilkudziesieciu motocyklach, pojezdzij kilkudziesiecioma to wtedy
porozmawiamy. Bo jak na razie to walisz mi tu tekstami z katalogow i folderow a niewiele wiesz o zyciu.

Ty za to wypowiadasz sie niesamowicie merytorycznie.

Pozdr

Marek

43 Data: Kwiecien 20 2009 12:55:02
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Marek Borowski pisze:

O wielki znawco oswiec mnie prosze. Bo jak podales pare truizmow
(ze np. katalizator + filtr powietrza obnizaja osiagi) i tyle. Jakie to sa ograniczenia ? 

No to po kolei. W sumie mialem nie pisac ale chuj, niech strace.

Silniki wspolczesnych motocykli sa w stanie rozwijac bez problemu moce ponad 200 koni z litra. Jednak zestrojenie silnika tak aby ta moc rozwijal powoduje iz przestaje spelniac rygorystyczne normy spalin i halasu narzucone przez ustawodawcow. Co wiec sie robi ? Dodaje sie ograniczenie na dolocie poprzez takie zestrojenie zasilania aby jakosc spalin miescila sie w zalozonych normach. Do tego dorzuca sie katalizator (-y) i wydech o glosnosci normatywnej. Aby to wszystko dzialalo wgrywa sie takie mapy zaplonu i wtrysku ktore ograniczaja moc o kilkanascie procent ale jednoczesnie spelniaja normy i powoduja ze ten caly skastrowany uklad dziala poprawnie. Zdjecie cugli podnosi moc o kilka procent jednoczesnie powodujac wiekszy halas i wyzsza toksycznosc spalin.

Dlaczego w 2005 roku praktycznie zniknely z rynku europejskiego motocykle z zasilaniem gaznikowym, zwlaszcza te duzej pojemnosci ? Bo byly toksyczne z punktu widzenia ekologow i norm Euro a nie ze byly zle.

I to wlasnie probuje od poczatku Ci wytlumaczyc.

Z tego co ja sie orientuje to glownym ograniczeniem jest wytrzymalosc materialow i cykl Carnota.

Glownymi ograniczeniami sa ksiegowy i ekolog.


Ty za to wypowiadasz sie niesamowicie merytorycznie.

Zadaj mi normalne merytoryczne pytanie w temacie motocykli a postaram sie na nie odpowiedziec rzeczowo. O ile oczywiscie bede wiedzial bez zagladania do ksiazek i internetu.


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

44 Data: Kwiecien 20 2009 21:32:42
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marek Borowski 

Kuczu wrote:

Marek Borowski pisze:

O wielki znawco oswiec mnie prosze. Bo jak podales pare truizmow
(ze np. katalizator + filtr powietrza obnizaja osiagi) i tyle. Jakie to sa ograniczenia ? 

No to po kolei. W sumie mialem nie pisac ale chuj, niech strace.

Silniki wspolczesnych motocykli sa w stanie rozwijac bez problemu moce ponad 200 koni z litra. Jednak zestrojenie silnika tak aby ta moc rozwijal powoduje iz przestaje spelniac rygorystyczne normy spalin i halasu narzucone przez ustawodawcow.
Co wiec sie robi ? Dodaje sie ograniczenie na dolocie poprzez takie zestrojenie zasilania aby jakosc spalin miescila sie w zalozonych normach. Do tego dorzuca sie katalizator (-y) i wydech o glosnosci normatywnej. Aby to wszystko dzialalo wgrywa sie takie mapy zaplonu i wtrysku ktore ograniczaja moc o kilkanascie procent ale jednoczesnie spelniaja normy i powoduja ze ten caly skastrowany uklad dziala poprawnie. Zdjecie cugli podnosi moc o kilka procent jednoczesnie powodujac wiekszy halas i wyzsza toksycznosc spalin.

No i dziekuje, jak chcesz to mozesz.
IMO W/w opis jakos istotnie nie koliduje z moja poczatkowa teza:
"No i w czym jest problem ? Wieksza pojemnosc i/albo optymalizacja (czyt. elektronika) zalatwi sprawe." :-).

I to wlasnie probuje od poczatku Ci wytlumaczyc.

Ale ja nigdzie nie negowalem tego iz nowe motocykle maja ukryte "moce"

Juz wczesniej ustalilismy iz pisalismy o roznych kwestiach.
Ty o ograniczeniach nowych motocykli - ja o tym ze mimo iz maja obcieta potencjalna moc nie sa gorsze od swoich poprzednikow.

Jedyna czynnikiem sporu jest elektronika ktora jak twierdzisz jest zlem koniecznym aby w/opisany uklad dzialal.


Ty za to wypowiadasz sie niesamowicie merytorycznie.

Zadaj mi normalne merytoryczne pytanie w temacie motocykli a postaram sie na nie odpowiedziec rzeczowo. O ile oczywiscie bede wiedzial bez zagladania do ksiazek i internetu.


No i super.
Jaki wyglada typowy algorym wtrysku/zaplonu w motocyklu ?
Z jakich czujnikow korzysta i jakimi elementami wykonawczymi steruje ?
Z checia zweryfikuje moja teoretyczna wiedze.

Pozdr

Marek

45 Data: Kwiecien 21 2009 14:58:36
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Marek Borowski pisze:

Jaki wyglada typowy algorym wtrysku/zaplonu w motocyklu ?
Z jakich czujnikow korzysta i jakimi elementami wykonawczymi steruje ?
Z checia zweryfikuje moja teoretyczna wiedze.

Ale przeciez ja jestem 20 lat za murzynami a Ty jestes specem od elektroniki i automatyki !

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

46 Data: Kwiecien 21 2009 21:51:34
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marek Borowski 

Kuczu wrote:

Marek Borowski pisze:

Jaki wyglada typowy algorym wtrysku/zaplonu w motocyklu ?
Z jakich czujnikow korzysta i jakimi elementami wykonawczymi steruje ?
Z checia zweryfikuje moja teoretyczna wiedze.

Ale przeciez ja jestem 20 lat za murzynami a Ty jestes specem od elektroniki i automatyki !

Ale Ty jestes praktykiem a ja teoretykiem :-)


Pozdr

Marek

47 Data: Kwiecien 20 2009 10:06:02
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: huck 

/.../

Zadna misja, nie lubie halasu i tyle a poza tym jesli mozna cos zrobic dla
srodowiska nie rezygnujac z prawie niczego to czemu nie ?
wow...
ty zauwazyłes
mam 80 kuni-> chce miec 100 kuni-> musze kupić wiekszą pojemność->
wiksza pojemność wiecej kosztuje-> jak wydam na moto to nie wydam na co
innego->

no tak ale ja jesten normalnym polakiem szarakiem
a nie krezusem
huck

48 Data: Kwiecien 19 2009 23:07:30
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Kuczu 

Marek Borowski pisze:

Kosztem srodowiska i innych uzytkownikow drog PUBLICZNYCH.

Tak mi sie jeszcze przypomnialo...

Zdajes sobie sprawe ze motocykl to najmniej ekologiczny pojazd ?
Spalanie rzedu 7l/100 km przy max 2 osobach przewozonych jednoczesnie daje 3,5l na glowe do pokonania 100 km. Auto z tym samym spalaniem i 5 osobami na pokladzie to juz tylko 1,4 litra na glowe. Dla autobusu (z wiekszym spalaniem) wspolczynnik ten jest jeszcze mniejszy. A przy tym coraz wiecej jest autobusow napedzanych ekologicznym gazem ziemnym. O pociagu osobowym na prad nie wspomne przez grzecznosc.

Do tego dochodzi ilosc pojazdow potrzebnych do przewiezienia tej samej ilosci czlowiekow. Tu pociag bije na glowe wszystkie inne. Motocykl przegrywa na calej linii.

Wiec po co sie udzielasz na grupie motocyklowej zamiast na grupie milosnikow kolejnictwa ? Misja jakas ?

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

49 Data: Kwiecien 19 2009 23:52:39
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Leszek Karlik 

On Sun, 19 Apr 2009 23:07:30 +0200, Kuczu   wrote:

[...]

Zdajes sobie sprawe ze motocykl to najmniej ekologiczny pojazd ?
Spalanie rzedu 7l/100 km przy max 2 osobach przewozonych jednoczesnie  daje 3,5l na glowe do pokonania 100 km. Auto z tym samym spalaniem i 5  osobami na pokladzie to juz tylko 1,4 litra na glowe.

Tylko że samochody zwykle przewożą 1 albo 2 pasażerów, a nie 5. :-)
Aż mnie zaciekawiłeś i postanowiłem poświęcić parę minut na wyguglanie,
jakie jest średnie obłożenie samochodu pasażerskiego w Europie.

Według http://www.eea.europa.eu/publications/ENVISSUENo12/page029.html
na początku lat 70tych wynosiły średnio 2,0-2,1 pasażera na samochód,
w latach 90tych spadły do 1,5-1,6 i dalej spadają, w wyniku redukcji
średniego rozmiaru domostwa połączonej ze wzrostem ilości posiadanych
samochodów.

Przy czym w mieście to jest 1,3 pasażera na samochód a na dużą odległość  1,8.

Biorąc pod uwagę, że większość samochodów ma większe spalanie od
motocykli, plus stoją w korkach emitując bez sensu spaliny to jednak
motocykle wygrywają. Zwłaszcza że totalny wpływ na środowisko to również
koszt wyprodukowania i transportu, który w przypadku motocykli jest  niższy. :-)


Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

50 Data: Kwiecien 20 2009 19:21:27
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Ozz 

Leszek Karlik pisze:

On Sun, 19 Apr 2009 23:07:30 +0200, Kuczu  wrote:

[...]
Zdajes sobie sprawe ze motocykl to najmniej ekologiczny pojazd ?
Spalanie rzedu 7l/100 km przy max 2 osobach przewozonych jednoczesnie daje 3,5l na glowe do pokonania 100 km. Auto z tym samym spalaniem i 5 osobami na pokladzie to juz tylko 1,4 litra na glowe.

Według http://www.eea.europa.eu/publications/ENVISSUENo12/page029.html
na początku lat 70tych wynosiły średnio 2,0-2,1 pasażera na samochód,
w latach 90tych spadły do 1,5-1,6 i dalej spadają, w wyniku redukcji
średniego rozmiaru domostwa połączonej ze wzrostem ilości posiadanych
samochodów.

Przy czym w mieście to jest 1,3 pasażera na samochód a na dużą odległość 1,8.

Biorąc pod uwagę, że większość samochodów ma większe spalanie od
motocykli, plus stoją w korkach emitując bez sensu spaliny to jednak
motocykle wygrywają. Zwłaszcza że totalny wpływ na środowisko to również
koszt wyprodukowania i transportu, który w przypadku motocykli jest niższy. :-)

Pominales koszty i wplyw eksploatacji, czyli czestotliwosc wymiany oleju, swiec, opon, klockow i innych dupereli. Plus zakup skor, na ktore trza utluc trocke krow, swin, kangurow i innego ptactwa :) Do tego pewne ilosci tworzyw sztucznych na kaski, buty, ochraniacze bla bla wyliczac mozna dlugo w jedna i druga strone. Akademicka dyskusja, lepiej wiec zostawic temat jakims studenciakom albo doktorantom, niech dyskutuja przy stole wylozonym katalogami.

--
Ozz
GSX600F

51 Data: Kwiecien 21 2009 08:18:01
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Egon 

Wy tu pitu pitu o decybelach jak nie o to się rozchodzi. Czytałem
gdzieś, w jakiejś gazecie, w ŚM, albo jakiejś innej tego typu, że to
elektryczne coś trzeba ładować aż 3 godziny i na razie masz dużo mniej
czasu jazdy... tak sie zastanawiam po co to komu co ? Lepszy jest ryk
porządnego 4 suwa, niż takie o... coś.. no wiecie, chyba, że ktoś lubi
elektryczne zabawki, ale ja nic nie sugeruje.

Pozdrawiam
Egon.

52 Data: Kwiecien 17 2009 10:36:44
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marcin Gardeła 

Karambol wrote:

Flinta misliwego tez ploszy zwierzne, to samo 40 wagonowy sklad
pociagu lecacy przez las 120 km/h.

Tak gwoli formalności: pociągi pasażerskie mogące jechać 120 km/h nie mają 40 wagonów, a pociągi towarowe mające 40 wagonów nie jadą 120 km/h.
A pomysł mi się podoba, będę miał ciszej w weekendy.

--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

53 Data: Kwiecien 16 2009 23:26:02
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: metalbeast 


Użytkownik "Karambol"  napisał w wiadomości


Uzytkownik "szmergiel"  napisal w wiadomosci

Uzytkownik "Marek Borowski"  napisal w wiadomosci
KTM cos takiego planuje za 2 lata, a moze juz cos jest na rynku ?
Moim zdaniem fajna sprawa do lasu - nie halasuje, brak ryzyka pozaru, moze lesnicy by patrzyli milszym okiem.

Ja tam wole chamski ryk 4T:)

Nie ma to jak ryk, ktory slychac z 2 km:)


 ciekawe czy moje 2T też się tak niesie :D  bo ponoć miedzy blokami to klęska jest. A w lesie będzie klęska ekologiczna, czy co ? bo nie rozumiem.
Kiedyś jak byłem mały (nie chodziłem do podstawówki) chyba zęby wychodziły i rodzice smarowali czymś co piekło. Mniejsza z tym... ale jak się darłem to kanarek zawisł do góry nogami na drążku i spadł - sztywny.    :O

54 Data: Kwiecien 17 2009 07:52:34
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Karambol 


Użytkownik  napisał w wiadomości

On 16 Kwi, 23:26, "metalbeast"  wrote:

Użytkownik "Karambol"  napisał w




> Uzytkownik "szmergiel"  napisal w wiadomosci


>> Uzytkownik "Marek Borowski"  napisal w wiadomosci

>>> KTM cos takiego planuje za 2 lata, a moze juz cos jest na rynku ?
>>> Moim zdaniem fajna sprawa do lasu - nie halasuje, brak ryzyka pozaru,
>>> moze lesnicy by patrzyli milszym okiem.

>> Ja tam wole chamski ryk 4T:)

> Nie ma to jak ryk, ktory slychac z 2 km:)
  Po czesci mieszkam w okolicach Beskidu Wyspowego, przez co
myslalem o sprzecie typu TT600R, zeby sobie posmigac po okolicznych
gorkach. Tylko po co to ma byc glosne? Smigam w zime skuterem snieznym
po gorach i szczerze wstyd mi podjezdzac pod schroniska moim
pierdzacym 130-konnym (lans mode-on) dwusuwem i wkurwiac wszystkich w
okolicy. Koncze piwko i ide spac. Dobranoc!

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Nie wiem czy wiesz ale dopuszczalny w Polsce pozom halasu dla motocykli to
96dB - to juz raczej glosno - bardzo.
Dla porównania oryginalne KTMy LC4 wychodza z fabryki z tlumieniem glosnosci
92dB przy 3750 obr/min (czyli ponad 2 razy ciszej niz w Polsce - 3dB to dwa
razy glosniej).
Takze wszystko zgodnie z przepisami.



--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

55 Data: Kwiecien 17 2009 11:51:43
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marcin Narzynski 


Nie wiem czy wiesz ale dopuszczalny w Polsce pozom halasu dla motocykli to
96dB - to juz raczej glosno - bardzo.
Dla porównania oryginalne KTMy LC4 wychodza z fabryki z tlumieniem glosnosci 92dB przy 3750 obr/min (czyli ponad 2 razy ciszej niz w Polsce - 3dB to dwa razy glosniej).

3 dB to dwa razy większy poziom natężenia dźwięku. Subiektywnie 3dB jest ledwo dostrzegalne.
Subiektywnie zmiana o 10 dB daje wrażenie 2x głośniejszego dźwięku.

To gwoli wyjaśnienia z punktu widzenia inżyniera dźwięku.

MN

60 Data: Kwiecien 18 2009 11:57:54
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Autor: Marcin Narzynski 

Dodac nalezy ze uszy to nie mierniki natezenia dzwieku i 100dB nie rownie 100dB. Dobrym przykladem sa glosne reklamy ktore maja takie sam poziom natezenia dzwieku jak reszta programu a subiektywnie wq* swoja glosnoscia. Dobrze ze w koncu sie za to biora.

Reklamy w TV korzystają maksymalnie z możliwości toru dźwiękowego.
Dodatkowo korzystają z tzw. kompresji dynamiki audio - podobnie jak w muzyce POP. Oznacza to, że różnica między najgłośniejszym a najcichszym dźwiękiem wynosi np tylko 6 dB. Stąd wrażenie, że reklamy są głośniejsze - bo są. Sredni poziom natężenia dźwięku jest w nich bliski maksymalnemu.

Naturalne jest, że programy publicystyczne nie mogą mieć w pełni wysterowanego dźwięku - bo gdyby dajmy na to Pan Polityk podniósł głos (lub wrzasnął), to nagle skończyłby się zapas i usłyszelibyśmy przesterowanie - w postaci harczenia dźwięku. Podobnie jest w filmach - w wielu scenach (np. dialogi) średni pozmiom natężenia dźwięku jest znacznie niższy niż w czasie strzelaniny i wybuchów. Dlatego wiele odtwarzaczy DVD ma opcję "kompresja audio" - która ma podgłośnić ciche dźwięki.

Reklamy są przygotowywane tak, żeby zawsze brzmiały tak głośno jak fimowe wybuchy.

I drugi temat:

100 dB nie jest progiem bólu. Jest nim poziom ok 120 dB. Co to jest to 120 dB? To poziom natężenia dźwięku
1 000 000 000 000 razy większy od poziomu zero - czyli tego który jest na granicy słyszalności. W dodatku dotyczny to częstotliwości, którą najlepiej słyszy człowiek: ok 2 kHz - to ta, którą dobrze generują niemowlaki. Jak zawsze w naturze - nic nie dzieje się bez sensu.

Pozdrawiam
MN

Cichy elektryczny cross



Grupy dyskusyjne