Grupy dyskusyjne   »   Ciekawostka - FWD vs RWD

Ciekawostka - FWD vs RWD



1 Data: Pa?dziernik 08 2007 22:33:48
Temat: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Sanctum Officium 

"Jednak w warunkach zimowych napęd przedni sprawdza się o wiele lepiej od
tylnego. Najlepszymi przykładami są Audi A4 i Fiat Panda. Na śniegu i lodzie
BMW bardzo wolno i z mozołem posuwało się naprzód. Dlatego zajęło ostatnie
miejsce. Przewaga napędu przedniego nad tylnym uwidoczniła się również
podczas trakcji na śliskiej nawierzchni. W tej konkurencji 3 ostatnie
miejsca zajęły samochody napędzane na tylną oś. Najgorszy Mercedes uzyskał
czas przejazdu 21,4 s, BMW 20,5 s, a Porsche 20 s."

http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=15696&Strona=2

Od razu zastrzegam, że nie stoję po żadnej ze stron. Nie jestem zwolennikiem
ani FWD ani RWD. Wolałbym 4WD :-)


MK



2 Data: Pa?dziernik 08 2007 17:15:25
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Pete 


Użytkownik "Sanctum Officium" wrote


http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=15696&Strona=2

"Bawarczyk z tylnym napędem uzyskał najgorsze wyniki, między innymi z powodu
zalecanych przez producenta opon nienadających się na zimę."

Mogliby zacząć od tego, by wszystkie auta przyodziać w podobne obuwie.
Wiadomo że w zimowych warunkach najważniejsze są opony.  Wolałbym RWD z
dobrymi zimowymi oponami niż AWD z letnimi.

Poza tym dziwią się, że Carrera 4 z bardzo małym prześwitem źle się sprawuje
na ośnieżonych drogach.  Eureka!  Kto kupuje takie auto by wdrapywać się nim
na ośnieżone/oblodzone szczyty?

Pete

3 Data: Pa?dziernik 08 2007 23:28:41
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Sanctum Officium 

"Pete"  wrote in message


Użytkownik "Sanctum Officium" wrote
>
> http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=15696&Strona=2

"Bawarczyk z tylnym napędem uzyskał najgorsze wyniki, między innymi z
powodu
zalecanych przez producenta opon nienadających się na zimę."

Mogliby zacząć od tego, by wszystkie auta przyodziać w podobne obuwie.
Wiadomo że w zimowych warunkach najważniejsze są opony.  Wolałbym RWD z
dobrymi zimowymi oponami niż AWD z letnimi.

Skąd wiesz, że testowane Audi - ta sam klasa co MB i BMW - miało lepsze
opony zimowe?

Poza tym dziwią się, że Carrera 4 z bardzo małym prześwitem źle się
sprawuje
na ośnieżonych drogach.  Eureka!  Kto kupuje takie auto by wdrapywać się
nim
na ośnieżone/oblodzone szczyty?

Na oblodzonej też wypadła marnie. A tu prześwit nie gra roli.


MK

4 Data: Pa?dziernik 08 2007 18:10:10
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Pete 


 "Sanctum Officium" wrote

Skąd wiesz, że testowane Audi - ta sam klasa co MB i BMW - miało lepsze
opony zimowe?

Nie wiem, ale tylko o BMW napisali, że miało opony nienadające się na zimę.
Gdyby i Audi miało, to chyba by coś wspomnieli.

Pete

5 Data: Pa?dziernik 09 2007 18:26:38
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Sanctum Officium 

"Pete"  wrote in message


 "Sanctum Officium" wrote
> Skąd wiesz, że testowane Audi - ta sam klasa co MB i BMW - miało lepsze
> opony zimowe?

Nie wiem, ale tylko o BMW napisali, że miało opony nienadające się na
zimę.
Gdyby i Audi miało, to chyba by coś wspomnieli.

Porsche 911 i MB klasy E też nie miały dobrych zimówek? A Audi A6 miało
dobre? Mercedes 4Matic i BMW 330ix radzą sobie dobrze na śniegu. W wersjach
RWD dali słabe kapcie, a w wersajch 4WD tych samych samochodów dobre?


MK

6 Data: Pa?dziernik 08 2007 23:17:22
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: J.F. 

On Mon, 8 Oct 2007 22:33:48 +0200,  Sanctum Officium wrote:

"Jednak w warunkach zimowych napęd przedni sprawdza się o wiele lepiej od
tylnego. Najlepszymi przykładami są Audi A4 i Fiat Panda. Na śniegu i lodzie
BMW bardzo wolno i z mozołem posuwało się naprzód. Dlatego zajęło ostatnie
miejsce. Przewaga napędu przedniego nad tylnym uwidoczniła się również
podczas trakcji na śliskiej nawierzchni. W tej konkurencji 3 ostatnie
miejsca zajęły samochody napędzane na tylną oś. Najgorszy Mercedes uzyskał
czas przejazdu 21,4 s, BMW 20,5 s, a Porsche 20 s."

Czy oni sie nie naucza testowania ?
Przecietnemu kierowcy ta sekunda roznicy jest bez roznicy.

Trzeba bylo policzyc ile razy w rowie wyladowali :-)
I zalozyc im takie same opony jak juz zauwazyli roznice.

http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=15696&Strona=2
Od razu zastrzegam, że nie stoję po żadnej ze stron. Nie jestem zwolennikiem
ani FWD ani RWD. Wolałbym 4WD :-)

No coz, w Austrii byc moze.
W Polsce .. wiecej pali, a oska tez sie dojedzie.

No chyba ze jednak nie :-)

J.

7 Data: Pa?dziernik 09 2007 07:04:34
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Worek 

Sanctum Officium pisze:

"Jednak w warunkach zimowych napęd przedni sprawdza się o wiele lepiej od
tylnego. Najlepszymi przykładami są Audi A4 i Fiat Panda. Na śniegu i lodzie
BMW bardzo wolno i z mozołem posuwało się naprzód. Dlatego zajęło ostatnie
miejsce. Przewaga napędu przedniego nad tylnym uwidoczniła się również
podczas trakcji na śliskiej nawierzchni. W tej konkurencji 3 ostatnie
miejsca zajęły samochody napędzane na tylną oś. Najgorszy Mercedes uzyskał
czas przejazdu 21,4 s, BMW 20,5 s, a Porsche 20 s."

http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=15696&Strona=2

Witam

Auto swiat to jest akurat gazeta dla gimnazialistow aby sobie na przerwie mogli poczytac. Nic tam ciekawego a czesto testy naiwne ze az oczy bola.

Pozdrawiam

Worek

8 Data: Pa?dziernik 09 2007 09:02:11
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: [Cichy] 

Podejrzewam, ze dlatego takie wyniki na sliskiej nawierzchni, bo silniki sa
z przodu i przewaznie przod jest ciezszy.
A poniewaz na sliskiej nawierzchni przyspiesznia sa male, to tyl samochodu
nie dociaza sie mocno.

Pozdrawiam,
Cichy

9 Data: Pa?dziernik 09 2007 13:36:57
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Worek 

[Cichy] pisze:

Podejrzewam, ze dlatego takie wyniki na sliskiej nawierzchni, bo silniki sa z przodu i przewaznie przod jest ciezszy.
A poniewaz na sliskiej nawierzchni przyspiesznia sa male, to tyl samochodu nie dociaza sie mocno.


BMW ma idealne rozlozenie masy 50/50 wiec twoja teoria poszla sie j...

Pozdrawiam

Worek

10 Data: Pa?dziernik 09 2007 15:17:05
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: J.F. 

On Tue, 09 Oct 2007 13:36:57 +0200,  Worek wrote:

[Cichy] pisze:
Podejrzewam, ze dlatego takie wyniki na sliskiej nawierzchni, bo silniki sa
z przodu i przewaznie przod jest ciezszy.
A poniewaz na sliskiej nawierzchni przyspiesznia sa male, to tyl samochodu
nie dociaza sie mocno.

BMW ma idealne rozlozenie masy 50/50 wiec twoja teoria poszla sie j...

Mowa o jakims wielkim silniku, wiec moze nie az tak dobrze.
Poza tym wielki FWD moze miec lepiej :-)

Ale pod gorke to RWD zyskuje.

J.

11 Data: Pa?dziernik 10 2007 09:21:34
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Jurand 

"J.F."  wrote in message

On Tue, 09 Oct 2007 13:36:57 +0200,  Worek wrote:
>[Cichy] pisze:
Podejrzewam, ze dlatego takie wyniki na sliskiej nawierzchni, bo
silniki sa  z przodu i przewaznie przod jest ciezszy.
A poniewaz na sliskiej nawierzchni przyspiesznia sa male, to tyl
samochodu  nie dociaza sie mocno.
>BMW ma idealne rozlozenie masy 50/50 wiec twoja teoria poszla sie j...
Mowa o jakims wielkim silniku, wiec moze nie az tak dobrze.
Poza tym wielki FWD moze miec lepiej :-)
Ale pod gorke to RWD zyskuje.

Taaak, bardzo zyskuje, normalnie RWD na sniegu tak zap...ala pod góre jak
prom kosmiczny. Ale pleciesz....

Jurand.

12 Data: Pa?dziernik 10 2007 10:47:16
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: J.F. 

On Wed, 10 Oct 2007 09:21:34 +0200,  Jurand wrote:

"J.F."  wrote in message
A poniewaz na sliskiej nawierzchni przyspiesznia sa male, to tyl
samochodu  nie dociaza sie mocno.
>BMW ma idealne rozlozenie masy 50/50 wiec twoja teoria poszla sie j...
Mowa o jakims wielkim silniku, wiec moze nie az tak dobrze.
Poza tym wielki FWD moze miec lepiej :-)
Ale pod gorke to RWD zyskuje.

Taaak, bardzo zyskuje, normalnie RWD na sniegu tak zap...ala pod góre jak
prom kosmiczny. Ale pleciesz....

Pod gorke nacisk na tylna os wzrasta a na przednia maleje.

W zaleznosci od rozkladu poczatkowego, nachylenia, sliskosci sniegu -
efekt jest rozny, ale tendencja jest jednak taka ze RWD na wzniesieniu
zyskuje, a FWD .. czasem lepiej na wstecznym podjechac.

Kto nie wierzy niech sie rozejrzy za gorka, poczeka na snieg i
sprawdzi.


J.

13 Data: Pa?dziernik 10 2007 18:55:05
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Sanctum Officium 

"J.F."  wrote in message

On Wed, 10 Oct 2007 09:21:34 +0200,  Jurand wrote:
>"J.F."  wrote in message
>>>> A poniewaz na sliskiej nawierzchni przyspiesznia sa male, to tyl
>>>> samochodu  nie dociaza sie mocno.
>> >BMW ma idealne rozlozenie masy 50/50 wiec twoja teoria poszla sie j...
>> Mowa o jakims wielkim silniku, wiec moze nie az tak dobrze.
>> Poza tym wielki FWD moze miec lepiej :-)
>> Ale pod gorke to RWD zyskuje.
>
>Taaak, bardzo zyskuje, normalnie RWD na sniegu tak zap...ala pod góre jak
>prom kosmiczny. Ale pleciesz....

Pod gorke nacisk na tylna os wzrasta a na przednia maleje.

W zaleznosci od rozkladu poczatkowego, nachylenia, sliskosci sniegu -
efekt jest rozny, ale tendencja jest jednak taka ze RWD na wzniesieniu
zyskuje, a FWD .. czasem lepiej na wstecznym podjechac.

Kto nie wierzy niech sie rozejrzy za gorka, poczeka na snieg i
sprawdzi.

W praktyce tego nie zauważyłem. Byłem zdziwiony, ale rzeczywiście FWD jedzie
troche lepiej po śniegu niż RWD. W obu przypadkach zwykły napęd z otwartym
dyfrem (bez blokady itp.).


MK

14 Data: Pa?dziernik 10 2007 19:14:41
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: J.F. 

On Wed, 10 Oct 2007 18:55:05 +0200,  Sanctum Officium wrote:

"J.F."  wrote in message
Pod gorke nacisk na tylna os wzrasta a na przednia maleje.

Kto nie wierzy niech sie rozejrzy za gorka, poczeka na snieg i
sprawdzi.

W praktyce tego nie zauważyłem. Byłem zdziwiony, ale rzeczywiście FWD jedzie
troche lepiej po śniegu niż RWD.

Bo to trzeba odpowiednie warunki do "pomiaru".
Odpowiednia gorka, stroma ale jednak odpowiednio, bo zakres nie jest
duzy. Zatrzymac sie w polowie, sprobowac ruszyc, powtorzyc tylem.
Ja sprawdzalem na takiej manewrowej gorce do nauki ruszania.

Przy porownaniu FWD/RWD trzeba by jeszcze identyczne opony.

A praktycznie .. zima lancuchy woze w bagazniku, ale ich jeszcze nigdy
nie uzylem. Mimo ze jezdze po nieodsniezanych gorach czesto.

J.

15 Data: Pa?dziernik 10 2007 19:11:22
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:

Pod gorke nacisk na tylna os wzrasta a na przednia maleje.

Niemniej o ile w FWD sobie możesz pozwolić na chwilowe przedobrzenie z gazem, to w RWD się to skończy tak jak się skończy.
A ujęcie gazu żeby to opanować kończy się stanięciem pod tą górę i tyle z jazdy :)

Potencjalne możliwości może i są lepsze, niemniej szansa na błąd dużo większa.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

16 Data: Pa?dziernik 10 2007 19:30:22
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: J.F. 

On Wed, 10 Oct 2007 19:11:22 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

J.F. pisze:
Pod gorke nacisk na tylna os wzrasta a na przednia maleje.

Niemniej o ile w FWD sobie możesz pozwolić na chwilowe przedobrzenie z
gazem, to w RWD się to skończy tak jak się skończy.

Akurat na niewielkiej predkosci prosto pod gore skonczy sie tak samo
jak w FWD - kola w poslizgu i zwalniamy.

A ujęcie gazu żeby to opanować kończy się stanięciem pod tą górę i tyle
z jazdy :)

Wtedy zakladamy lancuchy :-)
Czasem udaje sie bez, najgorsze ze RWD faktycznie wtedy nie ma zadnej
sterownosci, a jak droga pochyla w bok to sie zsuwa nie tam gdzie
trzeba.

Potencjalne możliwości może i są lepsze, niemniej szansa na błąd dużo
większa.

na blad to wieksza szansa z gorki :-)
Albo na czarnej drodze .. jak przestaje byc czarna :-)

J.

17 Data: Pa?dziernik 11 2007 00:04:59
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Jurand 

"J.F."  wrote in message

On Wed, 10 Oct 2007 09:21:34 +0200,  Jurand wrote:
>"J.F."  wrote in message
A poniewaz na sliskiej nawierzchni przyspiesznia sa male, to tyl
samochodu  nie dociaza sie mocno.
>BMW ma idealne rozlozenie masy 50/50 wiec twoja teoria poszla sie j...
Mowa o jakims wielkim silniku, wiec moze nie az tak dobrze.
Poza tym wielki FWD moze miec lepiej :-)
Ale pod gorke to RWD zyskuje.
>Taaak, bardzo zyskuje, normalnie RWD na sniegu tak zap...ala pod góre jak
>prom kosmiczny. Ale pleciesz....
Pod gorke nacisk na tylna os wzrasta a na przednia maleje.

Aha to policz sobie jak ostrą górkę musiałbyś mieć, aby w przeciętnym
samochodzie RWD o rozkładzie mas ok. 60/40 mieć podobny nacisk na tył, jak w
przeciętnym samochodzie FWD o rozkładzie 60/40...

W zaleznosci od rozkladu poczatkowego, nachylenia, sliskosci sniegu -
efekt jest rozny, ale tendencja jest jednak taka ze RWD na wzniesieniu
zyskuje, a FWD .. czasem lepiej na wstecznym podjechac.

No i słusznie, FWD, gdy jedziesz do tyłu, bardziej przypomina buggy niż
normalne auto... Mocno dociążona oś napędowa, która w takiej sytuacji
znajduje się z tyłu auta. Oj, J.F., takie podstawy a ty się tak podkładasz,
jak dziecko.

Jurand.

18 Data: Pa?dziernik 11 2007 01:21:58
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: J.F. 

On Thu, 11 Oct 2007 00:04:59 +0200,  Jurand wrote:

"J.F."  wrote in message
Pod gorke nacisk na tylna os wzrasta a na przednia maleje.

Aha to policz sobie jak ostrą górkę musiałbyś mieć, aby w przeciętnym
samochodzie RWD o rozkładzie mas ok. 60/40 mieć podobny nacisk na tył, jak w
przeciętnym samochodzie FWD o rozkładzie 60/40...

ale BMW ma 50/50 na plaskim :-)

W zaleznosci od rozkladu poczatkowego, nachylenia, sliskosci sniegu -
efekt jest rozny, ale tendencja jest jednak taka ze RWD na wzniesieniu
zyskuje, a FWD .. czasem lepiej na wstecznym podjechac.

No i słusznie, FWD, gdy jedziesz do tyłu, bardziej przypomina buggy niż
normalne auto... Mocno dociążona oś napędowa, która w takiej sytuacji
znajduje się z tyłu auta. Oj, J.F., takie podstawy a ty się tak podkładasz,
jak dziecko.

Mam wrazenie ze ty o szybkiej jezdzie po zakretach, a ja o sytuacji
gdy czlowiek sie cieszy ze sie w ogole na gorze znalazl .. a nie
musial czekac na granade zeby go podciagnela :-)

J.

19 Data: Pa?dziernik 11 2007 07:34:32
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Jurand 

"J.F."  wrote in message

On Thu, 11 Oct 2007 00:04:59 +0200,  Jurand wrote:
>"J.F."  wrote in message
Pod gorke nacisk na tylna os wzrasta a na przednia maleje.
>Aha to policz sobie jak ostrą górkę musiałbyś mieć, aby w przeciętnym
>samochodzie RWD o rozkładzie mas ok. 60/40 mieć podobny nacisk na tył,
jak w przeciętnym samochodzie FWD o rozkładzie 60/40...
ale BMW ma 50/50 na plaskim :-)

No to policz sobie to dla BMW w porównaniu z FWD 60/40. Potem powiesz, ile
pojazdów RWD bliżej jest rozkładu masy 60/40 niż 50/50.

W zaleznosci od rozkladu poczatkowego, nachylenia, sliskosci sniegu -
efekt jest rozny, ale tendencja jest jednak taka ze RWD na wzniesieniu
zyskuje, a FWD .. czasem lepiej na wstecznym podjechac.
>No i słusznie, FWD, gdy jedziesz do tyłu, bardziej przypomina buggy niż
>normalne auto... Mocno dociążona oś napędowa, która w takiej sytuacji
>znajduje się z tyłu auta. Oj, J.F., takie podstawy a ty się tak
podkładasz, jak dziecko.
Mam wrazenie ze ty o szybkiej jezdzie po zakretach, a ja o sytuacji
gdy czlowiek sie cieszy ze sie w ogole na gorze znalazl .. a nie
musial czekac na granade zeby go podciagnela :-)

Nie, ja o sytuacji, gdzie FWD normalnie sobie pod górkę jedzie, a RWD stoi,
miele kołami i ani przodem, ani tyłem nie podjedziesz.

Jurand.

20 Data: Pa?dziernik 11 2007 16:11:10
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: J.F. 

On Thu, 11 Oct 2007 07:34:32 +0200,  Jurand wrote:

"J.F."  wrote in message
Pod gorke nacisk na tylna os wzrasta a na przednia maleje.
>Aha to policz sobie jak ostrą górkę musiałbyś mieć, aby w przeciętnym
>samochodzie RWD o rozkładzie mas ok. 60/40 mieć podobny nacisk na tył,
jak w przeciętnym samochodzie FWD o rozkładzie 60/40...
ale BMW ma 50/50 na plaskim :-)

No to policz sobie to dla BMW w porównaniu z FWD 60/40.

Na zmiane o jakies 2-4% na kazdej osi mozna liczyc, przez co sa coraz
blizsze.

Nie, ja o sytuacji, gdzie FWD normalnie sobie pod górkę jedzie, a RWD stoi,
miele kołami i ani przodem, ani tyłem nie podjedziesz.

No coz - praktyka mowi ze sierra pod gore radzi sobie dzielnie, a
lancuchow jak pisalem jeszcze nie udalo mi sie przetestowac, mimo ze
po osniezonych gorkach jezdze czesto.
Moze troche pomaga butla z gazem w bagazniku, moze te lancuchy i buty
narciarskie, opony tez istotne.

J.

21 Data: Pa?dziernik 11 2007 18:48:42
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Jurand 

"J.F."  wrote in message

On Thu, 11 Oct 2007 07:34:32 +0200,  Jurand wrote:
>"J.F."  wrote in message
>>>> Pod gorke nacisk na tylna os wzrasta a na przednia maleje.
>> >Aha to policz sobie jak ostrą górkę musiałbyś mieć, aby w przeciętnym
>> >samochodzie RWD o rozkładzie mas ok. 60/40 mieć podobny nacisk na tył,
>> jak w przeciętnym samochodzie FWD o rozkładzie 60/40...
>> ale BMW ma 50/50 na plaskim :-)
>
>No to policz sobie to dla BMW w porównaniu z FWD 60/40.

Na zmiane o jakies 2-4% na kazdej osi mozna liczyc, przez co sa coraz
blizsze.


J.F., nie wymiguj się, policzysz to, czy będziesz dalej kota ogonem?

>Nie, ja o sytuacji, gdzie FWD normalnie sobie pod górkę jedzie, a RWD
stoi, miele kołami i ani przodem, ani tyłem nie podjedziesz.

No coz - praktyka mowi ze sierra pod gore radzi sobie dzielnie, a
lancuchow jak pisalem jeszcze nie udalo mi sie przetestowac, mimo ze
po osniezonych gorkach jezdze czesto.
Moze troche pomaga butla z gazem w bagazniku, moze te lancuchy i buty
narciarskie, opony tez istotne.

Praktyka mówi, że RWD typu Sierra, Scorpio i inne takie (czyli silnik z
przodu, skrzynia tył, żadne szczególne sportowe nastawy ani super wyważenie
nie mają tutaj miejsca) w naprawdę ciężkich warunkach wcale sobie nie radzą,
a dla odmiany FWD da się całkiem normalnie jechać. Sprawdzone empirycznie na
kilku autach.

Jurand.

22 Data: Pa?dziernik 11 2007 19:30:13
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: J.F. 

On Thu, 11 Oct 2007 18:48:42 +0200,  Jurand wrote:

"J.F."  wrote in message
>No to policz sobie to dla BMW w porównaniu z FWD 60/40.
Na zmiane o jakies 2-4% na kazdej osi mozna liczyc, przez co sa coraz
blizsze.

J.F., nie wymiguj się, policzysz to, czy będziesz dalej kota ogonem?

No przeciez licze. Jak 60% odejmiemy 2, a do 50% dodamy 2 to wyjdzie
58 i 52  - i przyznaje ze FWD ciagle lepszy.
Jak zaczniemy od auta fwd ktore ma 58% na poczatek i zmienimy o 4% -
to juz wyjdzie 54 i 54 - czyli tak samo dobre.

No coz - praktyka mowi ze sierra pod gore radzi sobie dzielnie

Praktyka mówi, że RWD typu Sierra, Scorpio i inne takie (czyli silnik z
przodu, skrzynia tył, żadne szczególne sportowe nastawy ani super wyważenie
nie mają tutaj miejsca) w naprawdę ciężkich warunkach wcale sobie nie radzą,
a dla odmiany FWD da się całkiem normalnie jechać. Sprawdzone empirycznie na
kilku autach.

No coz, moze powinienes popracowac nad technika jazdy :-)

Ja tez wole fwd, ale pod wyciag podjezdzam czesto i sierra jak dotad
bez lancuchow. Adam granada tez sobie radzi.

J.




Jurand.

23 Data: Pa?dziernik 11 2007 20:23:56
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Jurand 

"J.F."  wrote in message

On Thu, 11 Oct 2007 18:48:42 +0200,  Jurand wrote:
>"J.F."  wrote in message
>> >No to policz sobie to dla BMW w porównaniu z FWD 60/40.
>> Na zmiane o jakies 2-4% na kazdej osi mozna liczyc, przez co sa coraz
>> blizsze.
>>
>J.F., nie wymiguj się, policzysz to, czy będziesz dalej kota ogonem?

No przeciez licze. Jak 60% odejmiemy 2, a do 50% dodamy 2 to wyjdzie
58 i 52  - i przyznaje ze FWD ciagle lepszy.
Jak zaczniemy od auta fwd ktore ma 58% na poczatek i zmienimy o 4% -
to juz wyjdzie 54 i 54 - czyli tak samo dobre.

W pyte obliczenia. Naprawdę. Jak od 58 odejmiemy 4 to dostaniemy 54.
Zajebiście ;)
A może w końcu powiesz, jakie nachylenie górki musi być, zeby tak się o te
4% zmienił rozkład mas?

>> No coz - praktyka mowi ze sierra pod gore radzi sobie dzielnie
>
>Praktyka mówi, że RWD typu Sierra, Scorpio i inne takie (czyli silnik z
>przodu, skrzynia tył, żadne szczególne sportowe nastawy ani super
wyważenie nie mają tutaj miejsca) w naprawdę ciężkich warunkach wcale
sobie nie radzą, a dla odmiany FWD da się całkiem normalnie jechać.
Sprawdzone empirycznie na kilku autach.

No coz, moze powinienes popracowac nad technika jazdy :-)

Ja tez wole fwd, ale pod wyciag podjezdzam czesto i sierra jak dotad
bez lancuchow. Adam granada tez sobie radzi.

Tak, ale wasze doświadczenia z autami FWD zimą zaczynają się i kończą na..
jeździe Sierrą/Granadą do tyłu.

Jurand.

24 Data: Pa?dziernik 11 2007 21:51:52
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: J.F. 

On Thu, 11 Oct 2007 20:23:56 +0200,  Jurand wrote:

"J.F."  wrote in message
W pyte obliczenia. Naprawdę. Jak od 58 odejmiemy 4 to dostaniemy 54.
Zajebiście ;)
A może w końcu powiesz, jakie nachylenie górki musi być, zeby tak się o te
4% zmienił rozkład mas?

15%, 2.5m rozstawu osi i srodek ciezkosci na wysokosci 66cm.

A wrzuc 50kG do bagaznika sedana. Na tylnych kolach przybedzie 60kG,
na przednich ubedzie 10.

Ja tez wole fwd, ale pod wyciag podjezdzam czesto i sierra jak dotad
bez lancuchow. Adam granada tez sobie radzi.

Tak, ale wasze doświadczenia z autami FWD zimą zaczynają się i kończą na..
jeździe Sierrą/Granadą do tyłu.

Jesli o mnie chodzi to sie mylisz .. a poza tym to widzimy cala mase
samochodow na tej samej drodze, zazwyczaj fwd.
Wiekszosc przejezdza, niektorych trzeba popchnac, niektorzy zakladaja
lancuchy.

J.

25 Data: Pa?dziernik 11 2007 22:30:56
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Sanctum Officium 

"J.F."  wrote in message

On Thu, 11 Oct 2007 20:23:56 +0200,  Jurand wrote:
>"J.F."  wrote in message
>W pyte obliczenia. Naprawdę. Jak od 58 odejmiemy 4 to dostaniemy 54.
>Zajebiście ;)
>A może w końcu powiesz, jakie nachylenie górki musi być, zeby tak się o
te
>4% zmienił rozkład mas?

15%, 2.5m rozstawu osi i srodek ciezkosci na wysokosci 66cm.

Policz to. To nie jest trudne. Masz siły (wektory), skorzystaj z funkcji
trygonometrycznych lub ewentualnie z twierdzenia Pitagorasa.

A wrzuc 50kG do bagaznika sedana. Na tylnych kolach przybedzie 60kG,
na przednich ubedzie 10.

kG? Co to?? Dziś używa się jednostki niuton (N) do mierzenia siły. I siłą
się nie rzuca! Rzucać można masą (mierzoną w kg).


MK

26 Data: Pa?dziernik 11 2007 23:51:55
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: J.F. 

On Thu, 11 Oct 2007 22:30:56 +0200,  Sanctum Officium wrote:

"J.F."  wrote in message
>A może w końcu powiesz, jakie nachylenie górki musi być, zeby tak się o te
>4% zmienił rozkład mas?

15%, 2.5m rozstawu osi i srodek ciezkosci na wysokosci 66cm.

Policz to. To nie jest trudne. Masz siły (wektory), skorzystaj z funkcji
trygonometrycznych lub ewentualnie z twierdzenia Pitagorasa.

A jak myslisz - czemu podalem te dane ?
Mozna tylko dyskutowac czy wspolczesne samochody maja srodek masy tak
wysoko .. narty w boksie na dachu :-)

A wrzuc 50kG do bagaznika sedana. Na tylnych kolach przybedzie 60kG,
na przednich ubedzie 10.

kG? Co to?? Dziś używa się jednostki niuton (N) do mierzenia siły.

moze sie uzywa innej jednostki, ale sila sie od tego nie zmienia :-P

J.

27 Data: Pa?dziernik 11 2007 20:36:59
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Sanctum Officium 

"J.F."  wrote in message

On Thu, 11 Oct 2007 18:48:42 +0200,  Jurand wrote:
>"J.F."  wrote in message
>> >No to policz sobie to dla BMW w porównaniu z FWD 60/40.
>> Na zmiane o jakies 2-4% na kazdej osi mozna liczyc, przez co sa coraz
>> blizsze.
>>
>J.F., nie wymiguj się, policzysz to, czy będziesz dalej kota ogonem?

No przeciez licze. Jak 60% odejmiemy 2, a do 50% dodamy 2 to wyjdzie
58 i 52  - i przyznaje ze FWD ciagle lepszy.
Jak zaczniemy od auta fwd ktore ma 58% na poczatek i zmienimy o 4% -
to juz wyjdzie 54 i 54 - czyli tak samo dobre.

Po prostej też FWD jedzie lepiej po śniegu niż RWD. Byłem zdziwiony, jak
dobrze mu idzie. I to na letnich oponach. Też myślałem wcześniej, że RWD
jedzie lepiej, ale rozczarowałem się. Całe życie jeździłem autami z tylnym
napędem. Co prawda wynalazki jak maluch, polonez czy duży fiat, ale to bez
znaczenia, bo na śniegu czy lodzie jest to praktycznie to samo co BMW czy
Mercedes. Wszystkie mają otwarte dyfry (bardzo nieliczne BMW czy mercedesy
mają szpery). Teraz mam przednionapędówkę i uważam, że jedzie w zimie
lepiej. A gwałtowne zdjęcie nogi z gazu lub gwałtowne otworzenie
przepustnicy nie spowoduje zarzucenia tyłem, co w RWD może się jednak
zdarzyć, zwłaszcza w maluchu. Oczywiście stabilizacji toru jazdy są jednak
cały czas rzadkością, zwłaszcza w Polsce, gdzie dominują auta starsze.

W aucie FWD mogą być kłopoty z wyjeżdżaniem przodem z zakrętu
(podsterowność). Wtedy większość kierowców odruchowo naciska hamulec. I
pardoksalnie pomaga to opanować sytuację. Powoduje to dociążenie przedniej
osi, która wtedy lepiej skręca i odciążenia tylnej. Może to nawet spowodować
nadsterowność i skorygowanie wcześniej podsterowności. Działa to całkim
nieźle w połączeniu z ABS-em, który dziś jest standardem w nowszych autach.
Głupi odruch większości kierowców hamowania w czasie podsterowności, pomaga
wyjść z opresji. Auta RWD mają tendencję do uciekania tyłu (nadsterowność).
Spróbój w takiej sytuacji hamować, a hamowanie jest w sytuacji zagrożenia
odruchem większości kierowców. Doprowadzisz do dociążenia osi przedniej i
odciążenie uciekającej w bok osi tylnej. Rezultat będzie taki, że jeszcze
pogłębisz nadsterowność i skończysz w rowie. Oczywiście systemy stabilizacji
toru jazdy są coraz powszechniejsze, ale wciąż ma je nikły procent aut,
zwłaszcza w Polsce.

>> No coz - praktyka mowi ze sierra pod gore radzi sobie dzielnie
>
>Praktyka mówi, że RWD typu Sierra, Scorpio i inne takie (czyli silnik z
>przodu, skrzynia tył, żadne szczególne sportowe nastawy ani super
wyważenie
>nie mają tutaj miejsca) w naprawdę ciężkich warunkach wcale sobie nie
radzą,
>a dla odmiany FWD da się całkiem normalnie jechać. Sprawdzone empirycznie
na
>kilku autach.

No coz, moze powinienes popracowac nad technika jazdy :-)

Ja tez wole fwd, ale pod wyciag podjezdzam czesto i sierra jak dotad
bez lancuchow. Adam granada tez sobie radzi.

Do zabawy RWD jest lepszy. Miło wspominam mlaucha. Brak jakichkolwiek
wspomagań, co dawało dobre wyczucie auta.


MK

28 Data: Pa?dziernik 14 2007 13:17:30
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 11 Oct 2007 07:34:32 +0200, "Jurand"
 wrote:

Nie, ja o sytuacji, gdzie FWD normalnie sobie pod górkę jedzie, a RWD stoi,
miele kołami i ani przodem, ani tyłem nie podjedziesz.

No to jest sytuacja kiedy w RWD masz d.. a nie kierowcę.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

29 Data: Pa?dziernik 14 2007 14:45:17
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: J.F. 

On Sun, 14 Oct 2007 13:17:30 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:

On Thu, 11 Oct 2007 07:34:32 +0200, "Jurand"
 wrote:

Nie, ja o sytuacji, gdzie FWD normalnie sobie pod górkę jedzie, a RWD stoi,
miele kołami i ani przodem, ani tyłem nie podjedziesz.

No to jest sytuacja kiedy w RWD masz d.. a nie kierowcę.

Raczej d... opony, albo faktycznie niekorzystny rozklad mas.

Natomiast faktycznie jak juz taka sytuacja jest, to kierowca
w fwd moze wiecej.
A jak jeszcze ktos stoi z tylu, to kierowca z rwd nie moze nic :-(

J.

30 Data: Pa?dziernik 14 2007 15:00:05
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: złoty 

J.F. pisze:

A jak jeszcze ktos stoi z tylu, to kierowca z rwd nie moze nic :-(


...coś tam jednak może :) Ja pakowałem znajomych do bagażnika (przy pięciodrzwiówce)..i czasem sie udawało wydrapać.


pzdr
A.

31 Data: Pa?dziernik 09 2007 15:30:10
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: [Cichy] 

BMW ma idealne rozlozenie masy 50/50 wiec twoja teoria poszla sie j...

A idealnie, co do kilograma ?
A z kierowca czy bez ?
A rozklad podaje sie z pustym zbiornikiem paliwa czy pelnym ?
A test byl robiony z pustym zbiornikiem czy pelnym ?

Jak widac jest troszke "A" (napewno wiecej niz podalem) wiec nie dawaj sobie
ucinac glowy :)

Pozdrawiam,
Cichy

32 Data: Pa?dziernik 09 2007 19:33:48
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Worek 

[Cichy] pisze:

BMW ma idealne rozlozenie masy 50/50 wiec twoja teoria poszla sie j...

A idealnie, co do kilograma ?
A z kierowca czy bez ?
A rozklad podaje sie z pustym zbiornikiem paliwa czy pelnym ?
A test byl robiony z pustym zbiornikiem czy pelnym ?

Jak widac jest troszke "A" (napewno wiecej niz podalem) wiec nie dawaj sobie ucinac glowy :)

Pewnie mial pusty zbiornik z plynem do spryskiwaczy.

Pozdrawiam

Worek

33 Data: Pa?dziernik 11 2007 08:07:41
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: [Cichy] 

To zes wniosl do rozmowy, pogratulowac :)

Pozdrawiam,
Cichy

34 Data: Pa?dziernik 09 2007 18:31:29
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Sanctum Officium 

"[Cichy]"  wrote in message

Podejrzewam, ze dlatego takie wyniki na sliskiej nawierzchni, bo silniki
sa
z przodu i przewaznie przod jest ciezszy.
A poniewaz na sliskiej nawierzchni przyspiesznia sa male, to tyl samochodu
nie dociaza sie mocno.

A 911? To samo co przednionapędówki tylko z tyłu - tylna oś mocno
diciążaona, a jednak słabo wypadł.

Moja teoria jest taka. W czasie jazdy w aucie z napędem tylnym przednie koła
ubijają śnieg i napędzane tylne, jadąc po ubitym sniegu, mają gorszą
przyczepność. W przypadku auta z przednim napędem przednie koła jadą po
miękkim, kopnym śniegu, który daje troche lepszą przyczepność. Ale to tylko
moja skoromna teoria ;-)


MK

35 Data: Pa?dziernik 10 2007 19:09:02
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Tomasz Pyra 

Sanctum Officium pisze:

A 911? To samo co przednionapędówki tylko z tyłu - tylna oś mocno
diciążaona, a jednak słabo wypadł.

Ciekawe... Bo np. 126p w konkurencjach śniegowych to nadal absolutna drogowa czołówka.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

36 Data: Pa?dziernik 10 2007 20:24:54
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: złoty 

Tomasz Pyra pisze:

Sanctum Officium pisze:

A 911? To samo co przednionapędówki tylko z tyłu - tylna oś mocno
diciążaona, a jednak słabo wypadł.

Ciekawe... Bo np. 126p w konkurencjach śniegowych to nadal absolutna drogowa czołówka.



...a jak myślisz, czemu?
Co ty porównujesz auto wielkości/rozstawu/masie 911 do malucha.. :)

pzdr
A.

37 Data: Pa?dziernik 10 2007 22:28:31
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Sanctum Officium 

"Tomasz Pyra"  wrote in message

Sanctum Officium pisze:

> A 911? To samo co przednionapędówki tylko z tyłu - tylna oś mocno
> diciążaona, a jednak słabo wypadł.

Ciekawe... Bo np. 126p w konkurencjach śniegowych to nadal absolutna
drogowa czołówka.

Miałem malucha. Nie był wcale takie dobry na śniegu. Był bardzo
niebezpieczny ze względu na silnik za tylną osią i mały rozstaw kół. Łatwo
było się tym obrócić na zakręcie. Ogólnie rozwiąznie silnik za tylną osią i
wahacze trójkątne to koszmarne rozwiązanie. Ten filmik pewnie znasz:
http://www.youtube.com/watch?v=YZb7sbRFCF0

Najgorzej radzą sobie właśnie auta maluchopodobne pod względem konstrukcji.


MK

38 Data: Pa?dziernik 10 2007 22:34:40
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Karolek 


Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości

"Tomasz Pyra"  wrote in message

Sanctum Officium pisze:

> A 911? To samo co przednionapędówki tylko z tyłu - tylna oś mocno
> diciążaona, a jednak słabo wypadł.

Ciekawe... Bo np. 126p w konkurencjach śniegowych to nadal absolutna
drogowa czołówka.

Miałem malucha. Nie był wcale takie dobry na śniegu. Był bardzo
niebezpieczny ze względu na silnik za tylną osią i mały rozstaw kół. Łatwo
było się tym obrócić na zakręcie. Ogólnie rozwiąznie silnik za tylną osią i
wahacze trójkątne to koszmarne rozwiązanie. Ten filmik pewnie znasz:
http://www.youtube.com/watch?v=YZb7sbRFCF0


Obrocic moze i bylo latwo, ale ze wszystkich aut jakimi mialem okazje jezdzic (nie liczac terenowek) to na sniegu i w trudnym terenie maluszek sprawowal sie najlepiej.




Karolek

39 Data: Pa?dziernik 10 2007 23:45:10
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Bartek 

Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości


Miałem malucha. Nie był wcale takie dobry na śniegu. Był bardzo
niebezpieczny ze względu na silnik za tylną osią i mały rozstaw kół. Łatwo
było się tym obrócić na zakręcie. Ogólnie rozwiąznie silnik za tylną osią
i
wahacze trójkątne to koszmarne rozwiązanie. Ten filmik pewnie znasz:
http://www.youtube.com/watch?v=YZb7sbRFCF0

Najgorzej radzą sobie właśnie auta maluchopodobne pod względem
konstrukcji.

maluch radzi sobie bardzo dobrze w sniegu, i podczas jazdy pod gore;)
wjezdzaliosmy maluchem tam, gdzie inni nie mogli/ie umieli...

--
Pozdrawiam, Bartek

40 Data: Pa?dziernik 11 2007 00:34:08
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: J.F. 

On Wed, 10 Oct 2007 22:28:31 +0200,  Sanctum Officium wrote:

Miałem malucha. Nie był wcale takie dobry na śniegu. Był bardzo
niebezpieczny ze względu na silnik za tylną osią i mały rozstaw kół. Łatwo
było się tym obrócić na zakręcie. Ogólnie rozwiąznie silnik za tylną osią i
wahacze trójkątne to koszmarne rozwiązanie. Ten filmik pewnie znasz:
http://www.youtube.com/watch?v=YZb7sbRFCF0

Najgorzej radzą sobie właśnie auta maluchopodobne pod względem konstrukcji.

Tam wszystkie wypadaja. I to jednak sport.
Maluch wolniej prowadzony pod gore trzyma sie dosc dobrze, w koncu
auto z napedem na trzy kola i TCS/ASR :-)

Choc z drugiej strony:
http://www.youtube.com/watch?v=KCiGP38N1RI
http://www.youtube.com/watch?v=yHdufEb28ss

J.

41 Data: Pa?dziernik 11 2007 16:56:07
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Sanctum Officium 

"J.F."  wrote in message

On Wed, 10 Oct 2007 22:28:31 +0200,  Sanctum Officium wrote:
>Miałem malucha. Nie był wcale takie dobry na śniegu. Był bardzo
>niebezpieczny ze względu na silnik za tylną osią i mały rozstaw kół.
Łatwo
>było się tym obrócić na zakręcie. Ogólnie rozwiąznie silnik za tylną osią
i
>wahacze trójkątne to koszmarne rozwiązanie. Ten filmik pewnie znasz:
>http://www.youtube.com/watch?v=YZb7sbRFCF0
>
>Najgorzej radzą sobie właśnie auta maluchopodobne pod względem
konstrukcji.

Tam wszystkie wypadaja. I to jednak sport.
Maluch wolniej prowadzony pod gore trzyma sie dosc dobrze, w koncu
auto z napedem na trzy kola i TCS/ASR :-)

Choc z drugiej strony:
http://www.youtube.com/watch?v=KCiGP38N1RI

Właśnie to pamiętam z malucha. W czasie zabawy na śniegu było więcej
niechcianego obracania się niż jazdy :-)

http://www.youtube.com/watch?v=yHdufEb28ss

To właśnie malkuch. Fatalne tylne zawieszenie sprzyja wywrotności.


MK

42 Data: Pa?dziernik 11 2007 08:55:06
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Tomasz Pyra 

Sanctum Officium pisze:

Ciekawe... Bo np. 126p w konkurencjach śniegowych to nadal absolutna
drogowa czołówka.

Miałem malucha. Nie był wcale takie dobry na śniegu. Był bardzo
niebezpieczny ze względu na silnik za tylną osią i mały rozstaw kół.

Ale podczas jazdy pod górę to jest właśnie przewaga.
Silnik za tylną osią powoduje dodatkowe przeniesienie części nacisku z przedniej na tylną oś (dźwignia z osią obrotu przy tylnej osi).

Podczas jazdy na zakrętach pewnie się to mści, ale jak trzeba podjechać pod śliską górkę czy przebić się przez zaspę, to daje przewagę.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

43 Data: Pa?dziernik 11 2007 11:22:47
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Boombastic 

Miałem malucha. Nie był wcale takie dobry na śniegu. Był bardzo
niebezpieczny ze względu na silnik za tylną osią i mały rozstaw kół. Łatwo
było się tym obrócić na zakręcie. Ogólnie rozwiąznie silnik za tylną osią i
wahacze trójkątne to koszmarne rozwiązanie. Ten filmik pewnie znasz:
http://www.youtube.com/watch?v=YZb7sbRFCF0

Najgorzej radzą sobie właśnie auta maluchopodobne pod względem konstrukcji.

A to ciekawe. Pamiętam, że w Szlarskiej Porebie po opadach śniegu jeździły tylko auta terenowe i maluchy. Reszta nie dawała radu.
A co do małych aut to znajomy myśliwy z tamtych okolic opowiadał mi historie jak to panowie testowali swoje auta terenowe próbując podjechac pod górę po mokrej łące. I jedyny wdrapał się Subaru Justy, takie małe pudełko jakbyś nie wiedział.

44 Data: Pa?dziernik 11 2007 13:29:45
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: J.F. 

On Thu, 11 Oct 2007 11:22:47 +0200,  Boombastic wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=YZb7sbRFCF0
Najgorzej radzą sobie właśnie auta maluchopodobne pod względem
konstrukcji.

A to ciekawe. Pamiętam, że w Szlarskiej Porebie po opadach śniegu jeździły
tylko auta terenowe i maluchy. Reszta nie dawała radu.

Patrzycie na dwie rozne rzeczy. zachowanie pojazdu w szybkim zakrecie,
i mozliwosc jazdy pod gore.

Ale ten dzien w Szklarskiej to musial byc jakis wyjatkowy.
Parking pod wyciagiem zawsze pelny narciarzy :-)

J.

45 Data: Pa?dziernik 11 2007 13:51:52
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Boombastic 

Ale ten dzien w Szklarskiej to musial byc jakis wyjatkowy.
Parking pod wyciagiem zawsze pelny narciarzy :-)

Wyjątkowy jak wyjątkowy, jak służby oczyszczania miasta czekają na koniec opadów zanim ruszą w trasę to się czasem kiepsko robi na drodze.

46 Data: Pa?dziernik 11 2007 14:02:35
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: J.F. 

On Thu, 11 Oct 2007 13:51:52 +0200,  Boombastic wrote:

Ale ten dzien w Szklarskiej to musial byc jakis wyjatkowy.
Parking pod wyciagiem zawsze pelny narciarzy :-)

Wyjątkowy jak wyjątkowy, jak służby oczyszczania miasta czekają na koniec
opadów zanim ruszą w trasę to się czasem kiepsko robi na drodze.

Dla niektorych kiepsko, a narciarze dojezdzaja pod wyciagi :-)

W Szklarskiej kiedys bylem czesto, teraz rzadziej, ale nie przypominam
sobie zeby byla nieprzejezdna - nie mylic z nieodsniezona.

J.

47 Data: Pa?dziernik 11 2007 14:36:19
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Boombastic 

W Szklarskiej kiedys bylem czesto, teraz rzadziej, ale nie przypominam
sobie zeby byla nieprzejezdna - nie mylic z nieodsniezona.

Ale tam są jeszcze inne drogi niż dojazd do wyciągu :-)

48 Data: Pa?dziernik 11 2007 15:25:13
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: J.F. 

On Thu, 11 Oct 2007 14:36:19 +0200,  Boombastic wrote:

W Szklarskiej kiedys bylem czesto, teraz rzadziej, ale nie przypominam
sobie zeby byla nieprzejezdna - nie mylic z nieodsniezona.

Ale tam są jeszcze inne drogi niż dojazd do wyciągu :-)

Ale ten dojazd dosc stromy :-)

No chyba ze te inne drogi to zablokowane przez takich ceprow
co to raz przyjechali z dzieckiem na sanki na letnich oponach
i nigdy wiecej w zyciu do Szklarskiej :-)

J.

49 Data: Pa?dziernik 11 2007 16:59:19
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Sanctum Officium 

"Boombastic"  wrote in message



I jedyny wdrapał się Subaru Justy, takie małe pudełko jakbyś
nie wiedział.

4x4?


MK

50 Data: Pa?dziernik 11 2007 20:26:01
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości

"Boombastic"  wrote in message



I jedyny wdrapał się Subaru Justy, takie małe pudełko jakbyś
nie wiedział.

4x4?

Wszystkie były 4x4.

51 Data: Pa?dziernik 11 2007 20:38:20
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Sanctum Officium 

"Boombastic"  wrote in message


Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości

> "Boombastic"  wrote in message
>
>>
>>
>> I jedyny wdrapał się Subaru Justy, takie małe pudełko jakbyś
>> nie wiedział.
>
> 4x4?

Wszystkie były 4x4.

Aaa, to były auta terenowe. Ale te dzisiejsze "terenówki"...


MK

52 Data: Pa?dziernik 11 2007 21:19:43
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Boombastic 

Wszystkie były 4x4.

Aaa, to były auta terenowe. Ale te dzisiejsze "terenówki"...

Nie "terenowe" ale terenowe. Jeepy, Landrovery, jakieś Troopery. A wjechało małe gówienko. Dlatego nie skazywałbym od razu na porażkę malucha, bo widziałem na własne oczy co one potrafią w śniegu.

53 Data: Pa?dziernik 11 2007 21:24:09
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Sanctum Officium 

"Boombastic"  wrote in message

>> Wszystkie były 4x4.
>
> Aaa, to były auta terenowe. Ale te dzisiejsze "terenówki"...

Nie "terenowe" ale terenowe. Jeepy, Landrovery, jakieś Troopery. A
wjechało
małe gówienko. Dlatego nie skazywałbym od razu na porażkę malucha, bo
widziałem na własne oczy co one potrafią w śniegu.

Miałem malucha przez 8 lat. Jakoś nie uważam, żeby było to rewelacyjne na
śniegu. Duży prześwit malucha w porównaniu do współczesnych aut sprzyja
jeździe w terenie.


MK

54 Data: Pa?dziernik 12 2007 22:38:12
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: jerzu 

On Wed, 10 Oct 2007 19:09:02 +0200, Tomasz Pyra
 wrote:

Ciekawe... Bo np. 126p w konkurencjach śniegowych to nadal absolutna
drogowa czołówka.

.... w obracaniu się o 180 stopni na zakrętach. Jeździłeś kiedyś
maluchem na letnich oponach w zimie?


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org  GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

55 Data: Pa?dziernik 09 2007 21:47:43
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Tomasz Pyra 

Sanctum Officium pisze:

Przewaga napędu przedniego nad tylnym uwidoczniła się również
podczas trakcji na śliskiej nawierzchni.

Przodem zawsze można trochę poskręcać na boki i złapie się coś przyczepniejszego, a tył jak stanie to już stoi.
Przód też musi się przebić przez głębszy śnieg i napędzane koła w tym pomogą.
No i w miarę bezpiecznie można dać w palnik bez ryzyka że za chwilę będziemy się zastanawiać z której strony przyjechaliśmy ;>


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

56 Data: Pa?dziernik 11 2007 00:00:52
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 09 Oct 2007 21:47:43 +0200, Tomasz Pyra
 wrote:

Przodem zawsze można trochę poskręcać na boki i złapie się coś
przyczepniejszego, a tył jak stanie to już stoi.
Przód też musi się przebić przez głębszy śnieg i napędzane koła w tym
pomogą.
No i w miarę bezpiecznie można dać w palnik bez ryzyka że za chwilę
będziemy się zastanawiać z której strony przyjechaliśmy ;>

Jakos tak dziwnie się skłąda, że Granadą wyciągałem zakopane na
podjazdach przednionapędówki...
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

57 Data: Pa?dziernik 14 2007 13:41:41
Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD
Autor: Artur  

Od razu zastrzegam, że nie stoję po żadnej ze stron. Nie jestem zwolennikiem
ani FWD ani RWD. Wolałbym 4WD :-)

Każdy by wolał z takim napędem nawet w warunkach letnich jest inna jazda ;)
-- -
Pozdrawiam,
Artek http://www.forumsamochodowe.pl

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Ciekawostka - FWD vs RWD



Grupy dyskusyjne