Ciekawostka - FWD vs RWD
1 | Data: Pa?dziernik 08 2007 22:33:48 |
Temat: Ciekawostka - FWD vs RWD | |
Autor: Sanctum Officium | "Jednak w warunkach zimowych napęd przedni sprawdza się o wiele lepiej od 2 |
Data: Pa?dziernik 08 2007 17:15:25 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Pete |
"Bawarczyk z tylnym napędem uzyskał najgorsze wyniki, między innymi z powodu zalecanych przez producenta opon nienadających się na zimę." Mogliby zacząć od tego, by wszystkie auta przyodziać w podobne obuwie. Wiadomo że w zimowych warunkach najważniejsze są opony. Wolałbym RWD z dobrymi zimowymi oponami niż AWD z letnimi. Poza tym dziwią się, że Carrera 4 z bardzo małym prześwitem źle się sprawuje na ośnieżonych drogach. Eureka! Kto kupuje takie auto by wdrapywać się nim na ośnieżone/oblodzone szczyty? Pete 3 |
Data: Pa?dziernik 08 2007 23:28:41 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Sanctum Officium | "Pete" wrote in message powodu zalecanych przez producenta opon nienadających się na zimę." Skąd wiesz, że testowane Audi - ta sam klasa co MB i BMW - miało lepsze opony zimowe? Poza tym dziwią się, że Carrera 4 z bardzo małym prześwitem źle sięsprawuje na ośnieżonych drogach. Eureka! Kto kupuje takie auto by wdrapywać sięnim na ośnieżone/oblodzone szczyty? Na oblodzonej też wypadła marnie. A tu prześwit nie gra roli. MK 4 |
Data: Pa?dziernik 08 2007 18:10:10 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Pete |
Skąd wiesz, że testowane Audi - ta sam klasa co MB i BMW - miało lepsze Nie wiem, ale tylko o BMW napisali, że miało opony nienadające się na zimę. Gdyby i Audi miało, to chyba by coś wspomnieli. Pete 5 |
Data: Pa?dziernik 09 2007 18:26:38 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Sanctum Officium | "Pete" wrote in message zimę. Gdyby i Audi miało, to chyba by coś wspomnieli. Porsche 911 i MB klasy E też nie miały dobrych zimówek? A Audi A6 miało dobre? Mercedes 4Matic i BMW 330ix radzą sobie dobrze na śniegu. W wersjach RWD dali słabe kapcie, a w wersajch 4WD tych samych samochodów dobre? MK 6 |
Data: Pa?dziernik 08 2007 23:17:22 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: J.F. | On Mon, 8 Oct 2007 22:33:48 +0200, Sanctum Officium wrote: "Jednak w warunkach zimowych napęd przedni sprawdza się o wiele lepiej od Czy oni sie nie naucza testowania ? Przecietnemu kierowcy ta sekunda roznicy jest bez roznicy. Trzeba bylo policzyc ile razy w rowie wyladowali :-) I zalozyc im takie same opony jak juz zauwazyli roznice. http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=15696&Strona=2 No coz, w Austrii byc moze. W Polsce .. wiecej pali, a oska tez sie dojedzie. No chyba ze jednak nie :-) J. 7 |
Data: Pa?dziernik 09 2007 07:04:34 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Worek | Sanctum Officium pisze: "Jednak w warunkach zimowych napęd przedni sprawdza się o wiele lepiej od Witam Auto swiat to jest akurat gazeta dla gimnazialistow aby sobie na przerwie mogli poczytac. Nic tam ciekawego a czesto testy naiwne ze az oczy bola. Pozdrawiam Worek 8 |
Data: Pa?dziernik 09 2007 09:02:11 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: [Cichy] | Podejrzewam, ze dlatego takie wyniki na sliskiej nawierzchni, bo silniki sa 9 |
Data: Pa?dziernik 09 2007 13:36:57 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Worek | [Cichy] pisze: Podejrzewam, ze dlatego takie wyniki na sliskiej nawierzchni, bo silniki sa z przodu i przewaznie przod jest ciezszy. BMW ma idealne rozlozenie masy 50/50 wiec twoja teoria poszla sie j... Pozdrawiam Worek 10 |
Data: Pa?dziernik 09 2007 15:17:05 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: J.F. | On Tue, 09 Oct 2007 13:36:57 +0200, Worek wrote: [Cichy] pisze: Mowa o jakims wielkim silniku, wiec moze nie az tak dobrze. Poza tym wielki FWD moze miec lepiej :-) Ale pod gorke to RWD zyskuje. J. 11 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 09:21:34 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Jurand | "J.F." wrote in message On Tue, 09 Oct 2007 13:36:57 +0200, Worek wrote: Taaak, bardzo zyskuje, normalnie RWD na sniegu tak zap...ala pod góre jak prom kosmiczny. Ale pleciesz.... Jurand. 12 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 10:47:16 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: J.F. | On Wed, 10 Oct 2007 09:21:34 +0200, Jurand wrote: "J.F." wrote in message Pod gorke nacisk na tylna os wzrasta a na przednia maleje. W zaleznosci od rozkladu poczatkowego, nachylenia, sliskosci sniegu - efekt jest rozny, ale tendencja jest jednak taka ze RWD na wzniesieniu zyskuje, a FWD .. czasem lepiej na wstecznym podjechac. Kto nie wierzy niech sie rozejrzy za gorka, poczeka na snieg i sprawdzi. J. 13 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 18:55:05 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Sanctum Officium | "J.F." wrote in message On Wed, 10 Oct 2007 09:21:34 +0200, Jurand wrote: W praktyce tego nie zauważyłem. Byłem zdziwiony, ale rzeczywiście FWD jedzie troche lepiej po śniegu niż RWD. W obu przypadkach zwykły napęd z otwartym dyfrem (bez blokady itp.). MK 14 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 19:14:41 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: J.F. | On Wed, 10 Oct 2007 18:55:05 +0200, Sanctum Officium wrote: "J.F." wrote in message Bo to trzeba odpowiednie warunki do "pomiaru". Odpowiednia gorka, stroma ale jednak odpowiednio, bo zakres nie jest duzy. Zatrzymac sie w polowie, sprobowac ruszyc, powtorzyc tylem. Ja sprawdzalem na takiej manewrowej gorce do nauki ruszania. Przy porownaniu FWD/RWD trzeba by jeszcze identyczne opony. A praktycznie .. zima lancuchy woze w bagazniku, ale ich jeszcze nigdy nie uzylem. Mimo ze jezdze po nieodsniezanych gorach czesto. J. 15 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 19:11:22 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: Pod gorke nacisk na tylna os wzrasta a na przednia maleje. Niemniej o ile w FWD sobie możesz pozwolić na chwilowe przedobrzenie z gazem, to w RWD się to skończy tak jak się skończy. A ujęcie gazu żeby to opanować kończy się stanięciem pod tą górę i tyle z jazdy :) Potencjalne możliwości może i są lepsze, niemniej szansa na błąd dużo większa. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 16 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 19:30:22 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: J.F. | On Wed, 10 Oct 2007 19:11:22 +0200, Tomasz Pyra wrote: J.F. pisze: Akurat na niewielkiej predkosci prosto pod gore skonczy sie tak samo jak w FWD - kola w poslizgu i zwalniamy. A ujęcie gazu żeby to opanować kończy się stanięciem pod tą górę i tyle Wtedy zakladamy lancuchy :-) Czasem udaje sie bez, najgorsze ze RWD faktycznie wtedy nie ma zadnej sterownosci, a jak droga pochyla w bok to sie zsuwa nie tam gdzie trzeba. Potencjalne możliwości może i są lepsze, niemniej szansa na błąd dużo na blad to wieksza szansa z gorki :-) Albo na czarnej drodze .. jak przestaje byc czarna :-) J. 17 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 00:04:59 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Jurand | "J.F." wrote in message On Wed, 10 Oct 2007 09:21:34 +0200, Jurand wrote: Aha to policz sobie jak ostrą górkę musiałbyś mieć, aby w przeciętnym samochodzie RWD o rozkładzie mas ok. 60/40 mieć podobny nacisk na tył, jak w przeciętnym samochodzie FWD o rozkładzie 60/40... W zaleznosci od rozkladu poczatkowego, nachylenia, sliskosci sniegu - No i słusznie, FWD, gdy jedziesz do tyłu, bardziej przypomina buggy niż normalne auto... Mocno dociążona oś napędowa, która w takiej sytuacji znajduje się z tyłu auta. Oj, J.F., takie podstawy a ty się tak podkładasz, jak dziecko. Jurand. 18 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 01:21:58 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: J.F. | On Thu, 11 Oct 2007 00:04:59 +0200, Jurand wrote: "J.F." wrote in message Aha to policz sobie jak ostrą górkę musiałbyś mieć, aby w przeciętnym ale BMW ma 50/50 na plaskim :-) W zaleznosci od rozkladu poczatkowego, nachylenia, sliskosci sniegu - Mam wrazenie ze ty o szybkiej jezdzie po zakretach, a ja o sytuacji gdy czlowiek sie cieszy ze sie w ogole na gorze znalazl .. a nie musial czekac na granade zeby go podciagnela :-) J. 19 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 07:34:32 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Jurand | "J.F." wrote in message On Thu, 11 Oct 2007 00:04:59 +0200, Jurand wrote: No to policz sobie to dla BMW w porównaniu z FWD 60/40. Potem powiesz, ile pojazdów RWD bliżej jest rozkładu masy 60/40 niż 50/50. >No i słusznie, FWD, gdy jedziesz do tyłu, bardziej przypomina buggy niżW zaleznosci od rozkladu poczatkowego, nachylenia, sliskosci sniegu - Nie, ja o sytuacji, gdzie FWD normalnie sobie pod górkę jedzie, a RWD stoi, miele kołami i ani przodem, ani tyłem nie podjedziesz. Jurand. 20 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 16:11:10 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: J.F. | On Thu, 11 Oct 2007 07:34:32 +0200, Jurand wrote: "J.F." wrote in message Na zmiane o jakies 2-4% na kazdej osi mozna liczyc, przez co sa coraz blizsze. Nie, ja o sytuacji, gdzie FWD normalnie sobie pod górkę jedzie, a RWD stoi, No coz - praktyka mowi ze sierra pod gore radzi sobie dzielnie, a lancuchow jak pisalem jeszcze nie udalo mi sie przetestowac, mimo ze po osniezonych gorkach jezdze czesto. Moze troche pomaga butla z gazem w bagazniku, moze te lancuchy i buty narciarskie, opony tez istotne. J. 21 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 18:48:42 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Jurand | "J.F." wrote in message On Thu, 11 Oct 2007 07:34:32 +0200, Jurand wrote: J.F., nie wymiguj się, policzysz to, czy będziesz dalej kota ogonem? >Nie, ja o sytuacji, gdzie FWD normalnie sobie pod górkę jedzie, a RWD Praktyka mówi, że RWD typu Sierra, Scorpio i inne takie (czyli silnik z przodu, skrzynia tył, żadne szczególne sportowe nastawy ani super wyważenie nie mają tutaj miejsca) w naprawdę ciężkich warunkach wcale sobie nie radzą, a dla odmiany FWD da się całkiem normalnie jechać. Sprawdzone empirycznie na kilku autach. Jurand. 22 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 19:30:13 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: J.F. | On Thu, 11 Oct 2007 18:48:42 +0200, Jurand wrote: "J.F." wrote in message No przeciez licze. Jak 60% odejmiemy 2, a do 50% dodamy 2 to wyjdzie 58 i 52 - i przyznaje ze FWD ciagle lepszy. Jak zaczniemy od auta fwd ktore ma 58% na poczatek i zmienimy o 4% - to juz wyjdzie 54 i 54 - czyli tak samo dobre. No coz - praktyka mowi ze sierra pod gore radzi sobie dzielnie No coz, moze powinienes popracowac nad technika jazdy :-) Ja tez wole fwd, ale pod wyciag podjezdzam czesto i sierra jak dotad bez lancuchow. Adam granada tez sobie radzi. J.
23 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 20:23:56 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Jurand | "J.F." wrote in message On Thu, 11 Oct 2007 18:48:42 +0200, Jurand wrote: W pyte obliczenia. Naprawdę. Jak od 58 odejmiemy 4 to dostaniemy 54. Zajebiście ;) A może w końcu powiesz, jakie nachylenie górki musi być, zeby tak się o te 4% zmienił rozkład mas? >> No coz - praktyka mowi ze sierra pod gore radzi sobie dzielnie Tak, ale wasze doświadczenia z autami FWD zimą zaczynają się i kończą na.. jeździe Sierrą/Granadą do tyłu. Jurand. 24 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 21:51:52 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: J.F. | On Thu, 11 Oct 2007 20:23:56 +0200, Jurand wrote: "J.F." wrote in message 15%, 2.5m rozstawu osi i srodek ciezkosci na wysokosci 66cm. A wrzuc 50kG do bagaznika sedana. Na tylnych kolach przybedzie 60kG, na przednich ubedzie 10. Ja tez wole fwd, ale pod wyciag podjezdzam czesto i sierra jak dotad Jesli o mnie chodzi to sie mylisz .. a poza tym to widzimy cala mase samochodow na tej samej drodze, zazwyczaj fwd. Wiekszosc przejezdza, niektorych trzeba popchnac, niektorzy zakladaja lancuchy. J. 25 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 22:30:56 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Sanctum Officium | "J.F." wrote in message On Thu, 11 Oct 2007 20:23:56 +0200, Jurand wrote:te >4% zmienił rozkład mas? Policz to. To nie jest trudne. Masz siły (wektory), skorzystaj z funkcji trygonometrycznych lub ewentualnie z twierdzenia Pitagorasa. A wrzuc 50kG do bagaznika sedana. Na tylnych kolach przybedzie 60kG, kG? Co to?? Dziś używa się jednostki niuton (N) do mierzenia siły. I siłą się nie rzuca! Rzucać można masą (mierzoną w kg). MK 26 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 23:51:55 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: J.F. | On Thu, 11 Oct 2007 22:30:56 +0200, Sanctum Officium wrote: "J.F." wrote in message A jak myslisz - czemu podalem te dane ? Mozna tylko dyskutowac czy wspolczesne samochody maja srodek masy tak wysoko .. narty w boksie na dachu :-) A wrzuc 50kG do bagaznika sedana. Na tylnych kolach przybedzie 60kG, moze sie uzywa innej jednostki, ale sila sie od tego nie zmienia :-P J. 27 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 20:36:59 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Sanctum Officium | "J.F." wrote in message On Thu, 11 Oct 2007 18:48:42 +0200, Jurand wrote: Po prostej też FWD jedzie lepiej po śniegu niż RWD. Byłem zdziwiony, jak dobrze mu idzie. I to na letnich oponach. Też myślałem wcześniej, że RWD jedzie lepiej, ale rozczarowałem się. Całe życie jeździłem autami z tylnym napędem. Co prawda wynalazki jak maluch, polonez czy duży fiat, ale to bez znaczenia, bo na śniegu czy lodzie jest to praktycznie to samo co BMW czy Mercedes. Wszystkie mają otwarte dyfry (bardzo nieliczne BMW czy mercedesy mają szpery). Teraz mam przednionapędówkę i uważam, że jedzie w zimie lepiej. A gwałtowne zdjęcie nogi z gazu lub gwałtowne otworzenie przepustnicy nie spowoduje zarzucenia tyłem, co w RWD może się jednak zdarzyć, zwłaszcza w maluchu. Oczywiście stabilizacji toru jazdy są jednak cały czas rzadkością, zwłaszcza w Polsce, gdzie dominują auta starsze. W aucie FWD mogą być kłopoty z wyjeżdżaniem przodem z zakrętu (podsterowność). Wtedy większość kierowców odruchowo naciska hamulec. I pardoksalnie pomaga to opanować sytuację. Powoduje to dociążenie przedniej osi, która wtedy lepiej skręca i odciążenia tylnej. Może to nawet spowodować nadsterowność i skorygowanie wcześniej podsterowności. Działa to całkim nieźle w połączeniu z ABS-em, który dziś jest standardem w nowszych autach. Głupi odruch większości kierowców hamowania w czasie podsterowności, pomaga wyjść z opresji. Auta RWD mają tendencję do uciekania tyłu (nadsterowność). Spróbój w takiej sytuacji hamować, a hamowanie jest w sytuacji zagrożenia odruchem większości kierowców. Doprowadzisz do dociążenia osi przedniej i odciążenie uciekającej w bok osi tylnej. Rezultat będzie taki, że jeszcze pogłębisz nadsterowność i skończysz w rowie. Oczywiście systemy stabilizacji toru jazdy są coraz powszechniejsze, ale wciąż ma je nikły procent aut, zwłaszcza w Polsce. >> No coz - praktyka mowi ze sierra pod gore radzi sobie dzielniewyważenie >nie mają tutaj miejsca) w naprawdę ciężkich warunkach wcale sobie nieradzą, >a dla odmiany FWD da się całkiem normalnie jechać. Sprawdzone empiryczniena >kilku autach. Do zabawy RWD jest lepszy. Miło wspominam mlaucha. Brak jakichkolwiek wspomagań, co dawało dobre wyczucie auta. MK 28 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 13:17:30 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 11 Oct 2007 07:34:32 +0200, "Jurand" Nie, ja o sytuacji, gdzie FWD normalnie sobie pod górkę jedzie, a RWD stoi, No to jest sytuacja kiedy w RWD masz d.. a nie kierowcę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 29 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 14:45:17 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: J.F. | On Sun, 14 Oct 2007 13:17:30 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Thu, 11 Oct 2007 07:34:32 +0200, "Jurand"wrote:
Raczej d... opony, albo faktycznie niekorzystny rozklad mas. Natomiast faktycznie jak juz taka sytuacja jest, to kierowca w fwd moze wiecej. A jak jeszcze ktos stoi z tylu, to kierowca z rwd nie moze nic :-( J. 30 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 15:00:05 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: złoty | J.F. pisze: A jak jeszcze ktos stoi z tylu, to kierowca z rwd nie moze nic :-( ...coś tam jednak może :) Ja pakowałem znajomych do bagażnika (przy pięciodrzwiówce)..i czasem sie udawało wydrapać. pzdr A. 31 |
Data: Pa?dziernik 09 2007 15:30:10 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: [Cichy] | BMW ma idealne rozlozenie masy 50/50 wiec twoja teoria poszla sie j... A idealnie, co do kilograma ? A z kierowca czy bez ? A rozklad podaje sie z pustym zbiornikiem paliwa czy pelnym ? A test byl robiony z pustym zbiornikiem czy pelnym ? Jak widac jest troszke "A" (napewno wiecej niz podalem) wiec nie dawaj sobie ucinac glowy :) Pozdrawiam, Cichy 32 |
Data: Pa?dziernik 09 2007 19:33:48 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Worek | [Cichy] pisze: BMW ma idealne rozlozenie masy 50/50 wiec twoja teoria poszla sie j... Pewnie mial pusty zbiornik z plynem do spryskiwaczy. Pozdrawiam Worek 33 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 08:07:41 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: [Cichy] | To zes wniosl do rozmowy, pogratulowac :) 34 |
Data: Pa?dziernik 09 2007 18:31:29 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Sanctum Officium | "[Cichy]" wrote in message Podejrzewam, ze dlatego takie wyniki na sliskiej nawierzchni, bo silnikisa z przodu i przewaznie przod jest ciezszy. A 911? To samo co przednionapędówki tylko z tyłu - tylna oś mocno diciążaona, a jednak słabo wypadł. Moja teoria jest taka. W czasie jazdy w aucie z napędem tylnym przednie koła ubijają śnieg i napędzane tylne, jadąc po ubitym sniegu, mają gorszą przyczepność. W przypadku auta z przednim napędem przednie koła jadą po miękkim, kopnym śniegu, który daje troche lepszą przyczepność. Ale to tylko moja skoromna teoria ;-) MK 35 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 19:09:02 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Tomasz Pyra | Sanctum Officium pisze: A 911? To samo co przednionapędówki tylko z tyłu - tylna oś mocno Ciekawe... Bo np. 126p w konkurencjach śniegowych to nadal absolutna drogowa czołówka. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 36 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 20:24:54 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: złoty | Tomasz Pyra pisze: Sanctum Officium pisze: ...a jak myślisz, czemu? Co ty porównujesz auto wielkości/rozstawu/masie 911 do malucha.. :) pzdr A. 37 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 22:28:31 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Sanctum Officium | "Tomasz Pyra" wrote in message Sanctum Officium pisze: Miałem malucha. Nie był wcale takie dobry na śniegu. Był bardzo niebezpieczny ze względu na silnik za tylną osią i mały rozstaw kół. Łatwo było się tym obrócić na zakręcie. Ogólnie rozwiąznie silnik za tylną osią i wahacze trójkątne to koszmarne rozwiązanie. Ten filmik pewnie znasz: http://www.youtube.com/watch?v=YZb7sbRFCF0 Najgorzej radzą sobie właśnie auta maluchopodobne pod względem konstrukcji. MK 38 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 22:34:40 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Karolek |
"Tomasz Pyra" wrote in message Obrocic moze i bylo latwo, ale ze wszystkich aut jakimi mialem okazje jezdzic (nie liczac terenowek) to na sniegu i w trudnym terenie maluszek sprawowal sie najlepiej. Karolek 39 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 23:45:10 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Bartek | Użytkownik "Sanctum Officium" napisał w wiadomości
maluch radzi sobie bardzo dobrze w sniegu, i podczas jazdy pod gore;) wjezdzaliosmy maluchem tam, gdzie inni nie mogli/ie umieli... -- Pozdrawiam, Bartek 40 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 00:34:08 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: J.F. | On Wed, 10 Oct 2007 22:28:31 +0200, Sanctum Officium wrote: Miałem malucha. Nie był wcale takie dobry na śniegu. Był bardzo Tam wszystkie wypadaja. I to jednak sport. Maluch wolniej prowadzony pod gore trzyma sie dosc dobrze, w koncu auto z napedem na trzy kola i TCS/ASR :-) Choc z drugiej strony: http://www.youtube.com/watch?v=KCiGP38N1RI http://www.youtube.com/watch?v=yHdufEb28ss J. 41 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 16:56:07 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Sanctum Officium | "J.F." wrote in message On Wed, 10 Oct 2007 22:28:31 +0200, Sanctum Officium wrote:Łatwo >było się tym obrócić na zakręcie. Ogólnie rozwiąznie silnik za tylną osiąi >wahacze trójkątne to koszmarne rozwiązanie. Ten filmik pewnie znasz:konstrukcji.
Właśnie to pamiętam z malucha. W czasie zabawy na śniegu było więcej niechcianego obracania się niż jazdy :-) http://www.youtube.com/watch?v=yHdufEb28ss To właśnie malkuch. Fatalne tylne zawieszenie sprzyja wywrotności. MK 42 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 08:55:06 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Tomasz Pyra | Sanctum Officium pisze: Ciekawe... Bo np. 126p w konkurencjach śniegowych to nadal absolutna Ale podczas jazdy pod górę to jest właśnie przewaga. Silnik za tylną osią powoduje dodatkowe przeniesienie części nacisku z przedniej na tylną oś (dźwignia z osią obrotu przy tylnej osi). Podczas jazdy na zakrętach pewnie się to mści, ale jak trzeba podjechać pod śliską górkę czy przebić się przez zaspę, to daje przewagę. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 43 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 11:22:47 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Boombastic | Miałem malucha. Nie był wcale takie dobry na śniegu. Był bardzo A to ciekawe. Pamiętam, że w Szlarskiej Porebie po opadach śniegu jeździły tylko auta terenowe i maluchy. Reszta nie dawała radu. A co do małych aut to znajomy myśliwy z tamtych okolic opowiadał mi historie jak to panowie testowali swoje auta terenowe próbując podjechac pod górę po mokrej łące. I jedyny wdrapał się Subaru Justy, takie małe pudełko jakbyś nie wiedział. 44 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 13:29:45 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: J.F. | On Thu, 11 Oct 2007 11:22:47 +0200, Boombastic wrote: http://www.youtube.com/watch?v=YZb7sbRFCF0 Patrzycie na dwie rozne rzeczy. zachowanie pojazdu w szybkim zakrecie, i mozliwosc jazdy pod gore. Ale ten dzien w Szklarskiej to musial byc jakis wyjatkowy. Parking pod wyciagiem zawsze pelny narciarzy :-) J. 45 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 13:51:52 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Boombastic | Ale ten dzien w Szklarskiej to musial byc jakis wyjatkowy. Wyjątkowy jak wyjątkowy, jak służby oczyszczania miasta czekają na koniec opadów zanim ruszą w trasę to się czasem kiepsko robi na drodze. 46 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 14:02:35 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: J.F. | On Thu, 11 Oct 2007 13:51:52 +0200, Boombastic wrote: Ale ten dzien w Szklarskiej to musial byc jakis wyjatkowy. Dla niektorych kiepsko, a narciarze dojezdzaja pod wyciagi :-) W Szklarskiej kiedys bylem czesto, teraz rzadziej, ale nie przypominam sobie zeby byla nieprzejezdna - nie mylic z nieodsniezona. J. 47 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 14:36:19 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Boombastic | W Szklarskiej kiedys bylem czesto, teraz rzadziej, ale nie przypominam Ale tam są jeszcze inne drogi niż dojazd do wyciągu :-) 48 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 15:25:13 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: J.F. | On Thu, 11 Oct 2007 14:36:19 +0200, Boombastic wrote: W Szklarskiej kiedys bylem czesto, teraz rzadziej, ale nie przypominam Ale ten dojazd dosc stromy :-) No chyba ze te inne drogi to zablokowane przez takich ceprow co to raz przyjechali z dzieckiem na sanki na letnich oponach i nigdy wiecej w zyciu do Szklarskiej :-) J. 49 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 16:59:19 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Sanctum Officium | "Boombastic" wrote in message
4x4? MK 50 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 20:26:01 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Boombastic |
"Boombastic" wrote in message Wszystkie były 4x4. 51 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 20:38:20 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Sanctum Officium | "Boombastic" wrote in message
Aaa, to były auta terenowe. Ale te dzisiejsze "terenówki"... MK 52 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 21:19:43 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Boombastic | Wszystkie były 4x4. Nie "terenowe" ale terenowe. Jeepy, Landrovery, jakieś Troopery. A wjechało małe gówienko. Dlatego nie skazywałbym od razu na porażkę malucha, bo widziałem na własne oczy co one potrafią w śniegu. 53 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 21:24:09 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Sanctum Officium | "Boombastic" wrote in message >> Wszystkie były 4x4.wjechało małe gówienko. Dlatego nie skazywałbym od razu na porażkę malucha, bo Miałem malucha przez 8 lat. Jakoś nie uważam, żeby było to rewelacyjne na śniegu. Duży prześwit malucha w porównaniu do współczesnych aut sprzyja jeździe w terenie. MK 54 |
Data: Pa?dziernik 12 2007 22:38:12 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: jerzu | On Wed, 10 Oct 2007 19:09:02 +0200, Tomasz Pyra Ciekawe... Bo np. 126p w konkurencjach śniegowych to nadal absolutna .... w obracaniu się o 180 stopni na zakrętach. Jeździłeś kiedyś maluchem na letnich oponach w zimie? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 55 |
Data: Pa?dziernik 09 2007 21:47:43 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Tomasz Pyra | Sanctum Officium pisze: Przewaga napędu przedniego nad tylnym uwidoczniła się również Przodem zawsze można trochę poskręcać na boki i złapie się coś przyczepniejszego, a tył jak stanie to już stoi. Przód też musi się przebić przez głębszy śnieg i napędzane koła w tym pomogą. No i w miarę bezpiecznie można dać w palnik bez ryzyka że za chwilę będziemy się zastanawiać z której strony przyjechaliśmy ;> -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 56 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 00:00:52 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 09 Oct 2007 21:47:43 +0200, Tomasz Pyra Przodem zawsze można trochę poskręcać na boki i złapie się coś Jakos tak dziwnie się skłąda, że Granadą wyciągałem zakopane na podjazdach przednionapędówki... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 57 |
Data: Pa?dziernik 14 2007 13:41:41 | Temat: Re: Ciekawostka - FWD vs RWD | Autor: Artur | Od razu zastrzegam, że nie stoję po żadnej ze stron. Nie jestem zwolennikiem Każdy by wolał z takim napędem nawet w warunkach letnich jest inna jazda ;) -- - Pozdrawiam, Artek http://www.forumsamochodowe.pl -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ |