Grupy dyskusyjne   »   Citroen C4 - pytanie do wlascicieli

Citroen C4 - pytanie do wlascicieli



1 Data: Wrzesien 12 2008 19:05:19
Temat: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: ttt 

Mam pytanie do wlascicieli/uzytkownikow samochodow Citroen C4.

Wlasnie do salonow weszlo nowe C5. I od razu wielkie zdziwienie - wzorem C4
rowniez zastosowano nieruchoma kolumne kierownicy, obraca sie samo kolo
kierownicy.

I tu pytanie: czy faktycznie rozwiazanie zastosowane w C4, a teraz w C5,
jest takim dobrym rozwiazaniem? Jakos nie potrafie sobie wyobrazic
kierowania samochodem, w ktorym kolumna kierownicy jest nieruchoma, tym
bardziej ze czesto zmieniam pozycje rak na kierownicy. Ale jestem ciekaw
opinii uzytkownikow.

Dzieki



2 Data: Wrzesien 12 2008 19:08:44
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Pepek 

ttt pisze:

mnie przeszkadzało a raczej powodowało zainteresowanie przez jakieś 5 pierwszych kilometrów, potem tego nie zauważałem
problem był o ile zostawiłem skręcone koła w zaparkowanym c4



--
Pepek
-amator francuszczyzny i innych wynalazków-

3 Data: Wrzesien 12 2008 19:31:50
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 12 Sep 2008 19:05:19 +0200, ttt napisał(a):

I tu pytanie: czy faktycznie rozwiazanie zastosowane w C4, a teraz w C5,
jest takim dobrym rozwiazaniem? Jakos nie potrafie sobie wyobrazic
kierowania samochodem, w ktorym kolumna kierownicy jest nieruchoma, tym
bardziej ze czesto zmieniam pozycje rak na kierownicy.

Pomyśl przez chwilę o powodach tego rozwiązania. Był dokładnie jeden (wbrew
wszelakim bredniom fachoffcuff) - asymetryczna poduszka powietrzna.
Wszystkie poduszki w samochodzie są asymetryczne, dostosowane kształtem do
miejsca w którym "działają", za wyjątkiem własnie poduszki kierowcy, bo
nikt nie wie w jakiej pozycji kierownicy odpali. W efekcie musi być
mniejsza i mniej skuteczna.
Rozwiązanie Citroena omija ten problem a przy okazji daje niezły bajer.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

4 Data: Wrzesien 12 2008 18:51:00
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: masti 

Dnia pięknego Fri, 12 Sep 2008 19:05:19 +0200, osobnik zwany ttt wystukał:

Wlasnie do salonow weszlo nowe C5. I od razu wielkie zdziwienie - wzorem
C4 rowniez zastosowano nieruchoma kolumne kierownicy,

ciekawe jak skręcałbyś koła mając nieruchomą kolumnę :)

MSPANC



--
mst <at> gazeta <.> pl
Jeep Grand Cheeroke 4.0L, Ford Mondeo 1,8, Mercury Villager 3.0 V6 (na
wydaniu)
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

5 Data: Wrzesien 12 2008 11:53:42
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Arek ;-) 

znajac inne "przelomowe" rozwiazania tej marki, to taki gadzet
montowany bedzie tylko w citroenie.

6 Data: Wrzesien 12 2008 22:37:10
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Marcin Luty 


Uzytkownik "Arek ;-)"  napisal w wiadomosci

znajac inne "przelomowe" rozwiazania tej marki, to taki gadzet
montowany bedzie tylko w citroenie.

Z ciekawosci - co (jakie rozwiazania) masz na mysli?
Pytam powaznie.

--
ML

7 Data: Wrzesien 12 2008 23:12:16
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Marcin Luty pisze:

znajac inne "przelomowe" rozwiazania tej marki, to taki gadzet
montowany bedzie tylko w citroenie.

Z ciekawosci - co (jakie rozwiazania) masz na mysli?
Pytam powaznie.

Pewno chodzi o zawieszenie hydro

8 Data: Wrzesien 12 2008 22:14:24
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 12 Sep 2008 23:12:16 +0200, Marcin J. Kowalczyk napisał(a):

Pewno chodzi o zawieszenie hydro

Zawieszenie hydro nie było montowane tylko w Citroenach, więc na pewno nie
o to.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

9 Data: Wrzesien 13 2008 10:12:05
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Waldek Godel pisze:

Pewno chodzi o zawieszenie hydro

Zawieszenie hydro nie było montowane tylko w Citroenach, więc na pewno nie
o to.

To jak sie nazywa zwieszenie montowane np w C6/C5 ? Bylem przekonany ze to jest wlasnie hydro.

10 Data: Wrzesien 13 2008 09:17:55
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 13 Sep 2008 10:12:05 +0200, Marcin J. Kowalczyk napisał(a):

Zawieszenie hydro nie było montowane tylko w Citroenach, więc na pewno nie
o to.

To jak sie nazywa zwieszenie montowane np w C6/C5 ? Bylem przekonany ze
to jest wlasnie hydro.

Przeczytaj jeszcze raz, a jak trzeba będzie to jeszcze raz i jeszcze jeden.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

11 Data: Wrzesien 13 2008 10:20:45
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Waldek Godel pisze:

Zawieszenie hydro nie było montowane tylko w Citroenach, więc na pewno nie
o to.
To jak sie nazywa zwieszenie montowane np w C6/C5 ? Bylem przekonany ze to jest wlasnie hydro.

Przeczytaj jeszcze raz, a jak trzeba będzie to jeszcze raz i jeszcze jeden.

a fakt :P jeszcze spie.

12 Data: Wrzesien 15 2008 13:07:12
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-09-12 23:14,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Dnia Fri, 12 Sep 2008 23:12:16 +0200, Marcin J. Kowalczyk napisał(a):

Pewno chodzi o zawieszenie hydro

Zawieszenie hydro nie było montowane tylko w Citroenach, więc na pewno nie
o to.

Pewnie o podskakujące C5 na parkingach ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

13 Data: Wrzesien 15 2008 21:35:20
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 15 Sep 2008 13:07:12 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Pewnie o podskakujące C5 na parkingach ;)


to już załatwiono kondonem - ztcw skutecznie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

14 Data: Wrzesien 13 2008 10:11:06
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Marcin Luty 


Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisał w wiadomości

Marcin Luty pisze:
znajac inne "przelomowe" rozwiazania tej marki, to taki gadzet
montowany bedzie tylko w citroenie.

Z ciekawosci - co (jakie rozwiazania) masz na mysli?
Pytam powaznie.

Pewno chodzi o zawieszenie hydro


Podobne w dzialaniu pneumatyczne jest szeroko stosowane (pneumatyczne bo
hydro jest opantentowane przez Citroena) wiec to nie to. Czekam dalej na
odpowiedz.

--
ML

15 Data: Wrzesien 13 2008 07:31:14
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Arek ;-) 

On 12 Wrz, 22:37, "Marcin Luty"  wrote:

Uzytkownik "Arek ;-)"  napisal w

> znajac inne "przelomowe" rozwiazania tej marki, to taki gadzet
> montowany bedzie tylko w citroenie.

Z ciekawosci - co (jakie rozwiazania) masz na mysli?
Pytam powaznie.

--
ML

Z Citroenem jest tak, ze wszystko to jest fajne dopóty dopóki działa.

Gdy pisałem te zdanie pierwszy przyszły mi na myśl lata 60 i DS, który
wyprzedził swoją epokę. No i chyba nadal wyprzedza, bo awaryjne to
było jak diabli. A samo zawieszenie pneumatyczne, też nie jest
specjalną rewelacją - np. NIVO Mercedesa. Jednak się nie przyjęło tak
jakby można tego oczekiwać. Nawet specjalny rozpylacz zapachów w C4
czy zdejmowane panele w P 1007 to dla mnie gadżet bez przyszłości.
Activia w Xantii też była imo porażka, przerost formy nad treścią..

Ofc nie moźna Citroenowi odmówić olbrzymiego wkładu w historię
motoryzacji, ale imo od lat 60 to już raczej własne wynalazki niż
masowe rozwiązania. Patrząc na nową C5 nawet Citroen od tego odchodzi
na rzecz masowych i tańszych rozwiązań.

16 Data: Wrzesien 13 2008 16:01:03
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 13 Sep 2008 07:31:14 -0700 (PDT), Arek ;-) napisał(a):

Gdy pisałem te zdanie pierwszy przyszły mi na myśl lata 60 i DS, który
wyprzedził swoją epokę. No i chyba nadal wyprzedza, bo awaryjne to
było jak diabli.

A co się niby tak strasznie psuło w DS???

A samo zawieszenie pneumatyczne, też nie jest
specjalną rewelacją - np. NIVO Mercedesa. Jednak się nie przyjęło tak

Jezeli chodzi o NIVO to cała teutońska myśl techniczna poszła w zrobienie
tego tak, żeby ominąć patenty Citroena. Faszyści mają to do siebie, że jak
im walnie, to zrobią najgorszą głupotę, byle tylko nie kupić niczego na F -
nawet jeżeli to jest najlepsze na rynku. Mercedes tal knuł z
hydropneumatyką, zamiast kupić licencję od Citroena (tak jak to zrobił
Rolls-Royce i wcale to się nie odbiło na ich prestiżu, a wręcz przeciwnie),
tak knuł VAG z Common Rail, rzeźbiąc te poronione pompowtryskiwacze.

jakby można tego oczekiwać. Nawet specjalny rozpylacz zapachów w C4
czy zdejmowane panele w P 1007 to dla mnie gadżet bez przyszłości.

Aha.. ale zdejmowane panele w Smarcie to już gadżet z przyszłością? Co ty w
ogóle porównujesz? Rozwiązania techniczne z gadżetami dla ozdoby???

Activia w Xantii też była imo porażka, przerost formy nad treścią.

A kto ci kazał wozić jogurty na sraczkę Xantią??


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

17 Data: Wrzesien 13 2008 17:14:27
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Marcin Luty 

Z Citroenem jest tak, ze wszystko to jest fajne dopóty dopóki działa.

No ok - tak samo jak w kazdej innej marce....

Gdy pisałem te zdanie pierwszy przyszły mi na myśl lata 60 i DS, który
wyprzedził swoją epokę. No i chyba nadal wyprzedza, bo awaryjne to
było jak diabli.

Masz jakies konkrety na poparcie tej tezy czy tak sobie rzuciles?

A samo zawieszenie pneumatyczne, też nie jest
specjalną rewelacją - np. NIVO Mercedesa. Jednak się nie przyjęło tak
jakby można tego oczekiwać.

NIVO moze i nie ale to masz w praktycznie kazdej bardziej ekskluzywnej
marce - zwlaszcza w duzych SUV-ach. I nie wiem jak to jest z ta pneumatyka
ale zareczam Ci, ze roznica miedzy hydro a klasycznym amorem jest kolosalna
na korzysc hydro. I nie mysl sobie, ze jestem jakims cytrofaszysta - w domu
ujezdzam Xantie (1993r) i Octavie (2005r). Jednak zawsze jak mam okazje
przejechac sie Xantia (teraz to zonka wiecej nia jezdzi) to mam wrazenie, ze
drogi wyremontowali. Jak dla mnie to zawieszenie jest rewelacyjne i
dodatkowo bezawaryjne - choc przyznaje, ze na poczatku mialem z nim troche
klopotow to okazalo sie, ze to wina poprzedniego wlasciciela druciarza i
wrednego salonu, ktory sprzedal mi uzywana czesc.
Uprzedzajac pytania typu: po co Ci Octavia w takim razie? - coz, po 18-sto
letnim aucie nie spodziewam sie cudow i wiem, ze w kazdej chwili moze cos
kleknac. Jak bylem sam to mi nie przeszkadzalo ale majac dwoje malych dzieci
wole miec pewnosc, ze bez stresu zajade na drugi koniec Polski. Poza tym
Octa ma jebutny bagaznik :-)

Nawet specjalny rozpylacz zapachów w C4
czy zdejmowane panele w P 1007 to dla mnie gadżet bez przyszłości.

No ok - zgadzam sie. Ale to chyba drobiazgi - no nie? Popatrz na taka
Fabie - na cholere jest mozliwosc mocowania polki w polowie wysokosci
bagaznika? Chyba kazdy producent ma jakies swoje pomysly bardziej lub mniej
udane, ktore przyjmuja sie badz nie wsrod innych producentow

Activia w Xantii też była imo porażka, przerost formy nad treścią.

Activa po pierwsze. A po drugie uzasadnij czemu byla to porazka. Raz w zyciu
mialem okazje jezdzic Activa i bylo ok. Troche za twardo w stosnku do mojej
( tym bardziej, ze moja nie ma nawet Hydractivu) ale w zakretach trzymalo
sie toto niesamowicie.

Ofc nie moźna Citroenowi odmówić olbrzymiego wkładu w historię
motoryzacji, ale imo od lat 60 to już raczej własne wynalazki niż
masowe rozwiązania. Patrząc na nową C5 nawet Citroen od tego odchodzi
na rzecz masowych i tańszych rozwiązań.

Tak to jest jak sie ksiegowi zabieraja za plany projektantow :-)

--
ML

18 Data: Wrzesien 13 2008 08:33:18
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: hamberg 

Activia w Xantii też była imo porażka, przerost formy nad treścią.

jak ktos pisze takie brednie to albo jest pijany albo glupi albo
pojecia nie ma o czym pisze. Niezaleznie od przyczyny nie warto nadal
o tym dyskutowac

19 Data: Wrzesien 12 2008 21:06:17
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Fri, 12 Sep 2008 18:51:00 +0000 (UTC), masti na pl.misc.samochody
napisał(a):

ciekawe jak skręcałbyś koła mając nieruchomą kolumnę :)

Steer-by-wire ? :)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Dzieci trzeba pouczać publicznie, a żony - prywatnie. Chińskie"

20 Data: Wrzesien 12 2008 21:20:37
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: masti 

Dnia pięknego Fri, 12 Sep 2008 21:06:17 +0200, osobnik zwany Marcin
Stankiewicz wystukał:

Dnia Fri, 12 Sep 2008 18:51:00 +0000 (UTC), masti na pl.misc.samochody
napisał(a):

ciekawe jak skręcałbyś koła mając nieruchomą kolumnę :)

Steer-by-wire ? :)

bingo :)

--
mst <at> gazeta <.> pl
Jeep Grand Cheeroke 4.0L, Ford Mondeo 1,8, Mercury Villager 3.0 V6 (na
wydaniu)
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

21 Data: Wrzesien 13 2008 08:25:14
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Nex@pl 

masti pisze:

Dnia pięknego Fri, 12 Sep 2008 21:06:17 +0200, osobnik zwany Marcin
Stankiewicz wystukał:

Dnia Fri, 12 Sep 2008 18:51:00 +0000 (UTC), masti na pl.misc.samochody
napisał(a):

ciekawe jak skręcałbyś koła mając nieruchomą kolumnę :)
Steer-by-wire ? :)

bingo :)


Ehe... i niech się jakiś kabelek/styk/etc. przetrze podczas jazdy autostradą przy wyższych prędkościach - mina kierowcy - bezcenna.

22 Data: Wrzesien 13 2008 09:34:54
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: AL 

Nex@pl pisze:

masti pisze:
Dnia pięknego Fri, 12 Sep 2008 21:06:17 +0200, osobnik zwany Marcin
Stankiewicz wystukał:

Dnia Fri, 12 Sep 2008 18:51:00 +0000 (UTC), masti na pl.misc.samochody
napisał(a):

ciekawe jak skręcałbyś koła mając nieruchomą kolumnę :)
Steer-by-wire ? :)

bingo :)


Ehe... i niech się jakiś kabelek/styk/etc. przetrze podczas jazdy autostradą przy wyższych prędkościach - mina kierowcy - bezcenna.
>

a w samolotach to myslisz jak jest?


w c4 kolumna jest pewnie standardowa - a sam srodek kierownicy sie nie obraca - ot wszystko

--
pozdr
Adam (AL)
TG

23 Data: Wrzesien 13 2008 12:07:58
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: czak norris 

Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości

a w samolotach to myslisz jak jest?

To prawda, ale pogadaj z pilotami Embraierów co myślą o fly-by-wire i jak często są problemy z elektroniką...

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

24 Data: Wrzesien 13 2008 15:21:32
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: AL 

czak norris pisze:

Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości
a w samolotach to myslisz jak jest?

To prawda, ale pogadaj z pilotami Embraierów co myślą o fly-by-wire i jak często są problemy z elektroniką...

czytalem ostatnio magazym "PILOT" i jednym z najbardziej stresogennych czynnikow jest ....

wlasnie fly by wire :)
- pilot nie czuje ruchow drazka drugiego pilota i w sumie nie umie ocenic, czy ten pilot siedzacy obok kieruje tym samolotem czy nie :)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

25 Data: Wrzesien 13 2008 15:30:38
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 13 Sep 2008 12:07:58 +0200, czak norris napisał(a):

To prawda, ale pogadaj z pilotami Embraierów co myślą o fly-by-wire i jak
często są problemy z elektroniką...

A dlaczego akurat Embraerów a nie Airbusów i Boeingów???

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

26 Data: Wrzesien 14 2008 13:57:32
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *Waldek Godel* napisał:

To prawda, ale pogadaj z pilotami Embraierów co myślą o fly-by-wire i jak
często są problemy z elektroniką...

A dlaczego akurat Embraerów a nie Airbusów i Boeingów???

Bo w nim łatwiej trafić na komunikat "przepraszamy za opóźnienie, ale
musimy zrestartować samolot".

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

27 Data: Wrzesien 14 2008 13:33:35
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 14 Sep 2008 13:57:32 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Bo w nim łatwiej trafić na komunikat "przepraszamy za opóźnienie, ale
musimy zrestartować samolot".

No i te kilka procent samolotów z tą funkcja ma być wykładnikiem jakości
samej funkcji?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

28 Data: Wrzesien 13 2008 12:10:06
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Boombastic 

Ehe... i niech się jakiś kabelek/styk/etc. przetrze podczas jazdy autostradą przy wyższych prędkościach - mina kierowcy - bezcenna.
>

a w samolotach to myslisz jak jest?

Jak samochody zaczną byc projektowane i kontrolowane w standardach samolotowych to pogadamy.

29 Data: Wrzesien 13 2008 14:57:38
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Piotrek 

a w samolotach to myslisz jak jest?

wiesz jednak jakosc systemow w samolotach oraz ich dublowanie(conajmniej:)
jest na o wiele wyzszym poziomie niz w dzialce motoryzacyjnej:)

w c4 kolumna jest pewnie standardowa - a sam srodek kierownicy sie nie
obraca - ot wszystko

i cale szczescie bo jesli by tym miala sterowac elektronika to strach tym
jezdzic patrzac na to jak w ostatnim czasie czesto potrafi zawodzic samochod
nafaszerowany elektronika.
pol biedy jak wywali blad jakis bzdurny czujnik deszczu czy inny malo
znaczacy element....

--
pzdr
piotrek

30 Data: Wrzesien 13 2008 23:50:57
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Nex@pl 

Piotrek pisze:


i cale szczescie bo jesli by tym miala sterowac elektronika to strach tym jezdzic patrzac na to jak w ostatnim czasie czesto potrafi zawodzic samochod nafaszerowany elektronika.
pol biedy jak wywali blad jakis bzdurny czujnik deszczu czy inny malo znaczacy element....


Dokładnie to miałem na myśli - jakość wykonania aut nie dorównuje wykonaniu samolotu... Nie wspominając o elektronice.

31 Data: Wrzesien 13 2008 23:37:35
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 13 Sep 2008 23:50:57 +0200, Nex@pl napisał(a):

Dokładnie to miałem na myśli - jakość wykonania aut nie dorównuje
wykonaniu samolotu... Nie wspominając o elektronice.

Ależ oczywiście że dorównuje. Jedź na przegląd co trzeci wyjazd z domu, rób
generalny remont co setny i wymieniaj części co określony okres czasu a nie
jak się zepsują, to samochody będa nawet bardziej niezawodne niż samoloty.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

32 Data: Wrzesien 14 2008 12:24:11
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Piotrek 

Ależ oczywiście że dorównuje. Jedź na przegląd co trzeci wyjazd z domu,
rób
generalny remont co setny i wymieniaj części co określony okres czasu a
nie
jak się zepsują, to samochody będa nawet bardziej niezawodne niż samoloty.

moze przestal bys udowadniac po raz kolejny jak malo wiesz na ten temat ? :)

doczytaj chociaz dlaczego co okreslona ilosc przelatanych godzin samolot ma
isc na przeglad oraz co na takim przegladzie jest robione.

potem pomysl(wiem wiem moze to byc trudne ale postarj sie :) o ile wiecej
elementow i o ile bardziej skomplikowane sa systemy w takim samolocie w
porownaniu do samochodu oraz o ile wiekszej niezawodnosci wymaga sie od
elementow w samolocie.

to tak z grubsza zadanie dla ciebie:)
moze nie zajmie ci to az tak duzo czasu a przynajmniej spowoduje ze
przestaniesz brednie wypisywac na tematy o ktorych nie masz pojecia:)

--
pzdr
piotrek

33 Data: Wrzesien 14 2008 13:37:12
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 14 Sep 2008 12:24:11 +0200, Piotrek napisał(a):

potem pomysl(wiem wiem moze to byc trudne ale postarj sie :) o ile wiecej
elementow i o ile bardziej skomplikowane sa systemy w takim samolocie w
porownaniu do samochodu oraz o ile wiekszej niezawodnosci wymaga sie od
elementow w samolocie.

Mimo wszystko współczesny samochód serwisowany w taki sam sposób jak
samolot będzie miał podobną niezawodność. Jestem się w stanie o to założyć,
choć zakład nie ma sensu bo nie ma go jak rostrzygnąć.
Od samolotu wymaga po pierwsze zdolności powrotu na lotnisko bo ciężko mu
się zatrzymać po drodze na pasie awaryjnym. A jak się już po drodze
zatrzyma, to trochę bardziej boli. Stąd większe wymagania do wszystkiego.

to tak z grubsza zadanie dla ciebie:)
moze nie zajmie ci to az tak duzo czasu a przynajmniej spowoduje ze
przestaniesz brednie wypisywac na tematy o ktorych nie masz pojecia:)

taaa.. jjjasne.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

34 Data: Wrzesien 12 2008 21:02:50
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: AL 

ttt pisze:

Mam pytanie do wlascicieli/uzytkownikow samochodow Citroen C4.

Wlasnie do salonow weszlo nowe C5. I od razu wielkie zdziwienie - wzorem C4 rowniez zastosowano nieruchoma kolumne kierownicy, obraca sie samo kolo kierownicy.

I tu pytanie: czy faktycznie rozwiazanie zastosowane w C4, a teraz w C5, jest takim dobrym rozwiazaniem? Jakos nie potrafie sobie wyobrazic kierowania samochodem, w ktorym kolumna kierownicy jest nieruchoma, tym bardziej ze czesto zmieniam pozycje rak na kierownicy. Ale jestem ciekaw opinii uzytkownikow.

Dzieki
po roku jezdzenia - da sie przyzwyczaic i praktycznie tego sie nie zauwaza (na poczatku wydaje sie to byc ekstrawagancja - tak samo jak wielosc cyfrowych ekranow).
Wg reklam powodem bylo: asymetryczna poduszka powietrzna dla kierowcy dajaca lepsze zabezpieczenie (wolalbym sie o tym nie przekonywac).

Mozna sie przyczepic do tego, ze klawisze sterujace nie obracaja sie wraz z kolem (jak w standardowej kierownicy) - no ale kto na zakrecie bawi sie tempomatem, radiem, etc (tym bardziej, ze w innych autach sterowanie jest czesto na manetce a nie na kierownicy - wiec wychodzi na to samo - wiec to zaden argument)

IMO - ta kierownica to fajny pomysl.
(szkoda tylko, ze klakson powedrowal na kierownice a nie tam gdzie byl od zawsze w cytrynkach - tego mi do tej pory brakuje i lapie sie na tym ze cisne w klawisz w dzwigni kierunkowskazow - miast w kierownice :)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

35 Data: Wrzesien 12 2008 21:49:13
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: MichG 

ttt pisze:

Wlasnie do salonow weszlo nowe C5. I od razu wielkie zdziwienie - wzorem C4 rowniez zastosowano nieruchoma kolumne kierownicy, obraca sie samo kolo kierownicy.
Super sprawa! Szybko się przyzwyczaisz. Też tak mam od kilkuset kilometrów ;-).

--
Pozdrawiam, Michał

36 Data: Wrzesien 12 2008 21:51:58
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Piotrek 

Super sprawa! Szybko się przyzwyczaisz. Też tak mam od kilkuset kilometrów
;-).

z ciekawosci co w tym takiego super?
mowie o normalnym korzystaniu z tego wynalazku....

bo jakos plusow nie potrafie dostrzec, poza tym ze francuzi znowu chca byc
"oryginalni" i przekombinowali :)

--
pzdr
piotrek

37 Data: Wrzesien 13 2008 08:26:17
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: MichG 

Piotrek pisze:

z ciekawosci co w tym takiego super?
mowie o normalnym korzystaniu z tego wynalazku....

bo jakos plusow nie potrafie dostrzec, poza tym ze francuzi znowu chca byc "oryginalni" i przekombinowali :)


Spróbuj a zrozumiesz. Wszystko jest na swoim miejscu, niezależnie od położenia koła kierownicy. Może to odczucie subiektywne, ale wyśmiewanie sie z tego, jeżeli sie nie próbowało jest nie w porządku. Tak jak wiele obiegowych opinii o "francuzach".

--
Pozdrawiam, Michał

38 Data: Wrzesien 13 2008 12:11:23
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Boombastic 

Spróbuj a zrozumiesz. Wszystko jest na swoim miejscu, niezależnie od położenia koła kierownicy. Może to odczucie subiektywne, ale wyśmiewanie sie z tego, jeżeli sie nie próbowało jest nie w porządku. Tak jak wiele obiegowych opinii o "francuzach".

Że co to wszystko jest na swoim miejscu? Rozwiń myśl.

39 Data: Wrzesien 13 2008 15:01:35
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: castrol 

Boombastic pisze:

Że co to wszystko jest na swoim miejscu? Rozwiń myśl.

Poduszka powietrzna

--
Pozdrawiam
Jacek Kustra

40 Data: Wrzesien 13 2008 15:07:30
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Piotrek 

Poduszka powietrzna

i to jest to wszystko ?:)
wszystko czyli "jedno" ?:)

--
pzdr
piotrek

41 Data: Wrzesien 13 2008 19:36:51
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: castrol 

Piotrek pisze:

i to jest to wszystko ?:)
wszystko czyli "jedno" ?:)

Uwazasz ze kwestia bezpieczenstwa to za malo?

--
Pozdrawiam
Jacek Kustra

42 Data: Wrzesien 13 2008 20:57:28
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Piotrek 

Uwazasz ze kwestia bezpieczenstwa to za malo?

nie, ale jesli ktos pisze wszystko a pozniej wymienia jedna rzecz to cos
jest nie tak:)
albo z pisownia albo z argumentacja ktora coraz bardziej wyglada na "bo tak"
:)

--
pzdr
piotrek

43 Data: Wrzesien 13 2008 21:15:35
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: castrol 

Piotrek pisze:

nie, ale jesli ktos pisze wszystko a pozniej wymienia jedna rzecz to cos jest nie tak:)
albo z pisownia albo z argumentacja ktora coraz bardziej wyglada na "bo tak" :)

Ja nie pisalem ze wszystko. Samo roziwazanie Citroena moze byc troche kontrowersyjne bo przeciez jest inne niz stosowaly dotychczas wszystkie marki. Co do samego rozwiazania to chyba nie jest ono zbyt skomplikowane - tak mi sie wydaje ze nie powinnoi byc problemem zrobienie tego tak jak zrobil Citroen.

--
Pozdrawiam
Jacek Kustra

44 Data: Wrzesien 13 2008 21:23:52
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Piotrek 

Samo roziwazanie Citroena moze byc troche kontrowersyjne bo przeciez jest
inne niz stosowaly dotychczas wszystkie marki.

wszystko co nowe jest kontrowersyjne :)
pytanie na ile zmiana jest podyktowana ergonomia czy checia zmiany czegos na
lepsze a na ile zmiana ta jest podyktowana checia pokazania sie ze robi sie
cos nowego :)
dlatego pytalem praktykow o to co jest lepszego w takim rozwiazaniu jesli
chodzi o ergonomie.

o poduszcze powietrznej juz wiem i w czasach kiedy kazdy chce miec najwiecej
gwiazdek w "obiektywnym" tescie jest po czesci zrozumiala. jesli taka zmiana
podyktowana jest checia poprawy bezpieczenstwa to OK.

Co do samego rozwiazania to chyba nie jest ono zbyt skomplikowane - tak mi
sie wydaje ze nie powinnoi byc problemem zrobienie tego tak jak zrobil
Citroen.

az tak sie nie zaglebialem w temat tego jak to jest zrobione.
z tego co czytalem to wlasciwie zmiany sa kosmetyczne a nie zmiana calego
sposobu sterowania ukladem kierowniczym wiec OK:)
nie bedzie to niebezpieczne w przypadku awarii jak i jest pewna szansa ze
nie bedzie sie za czesto psuc a po gwarancji nie bedzie szarpac wlasciciela
po kieszeni:)

--
pzdr
piotrek

45 Data: Wrzesien 13 2008 17:45:05
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: MichG 

Boombastic pisze:

Że co to wszystko jest na swoim miejscu? Rozwiń myśl.
Sterowanie radiem, komputerem, tempomatem, telefon. I oczywiście poduszka ;-). Mi pasuje :-)

--
Pozdrawiam, Michał

46 Data: Wrzesien 13 2008 20:58:56
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Piotrek 

Sterowanie radiem, komputerem, tempomatem, telefon. I oczywiście poduszka
;-). Mi pasuje :-)

z czego sie nie korzysta przy ostrych skretach, a przy lagodych lukach i tak
wszystko jest praktycznie w tym samym miejscu (+/- pare cm przesuniecia ale
napewno nie dogory nogami:)

--
pzdr
piotrek

47 Data: Wrzesien 14 2008 14:12:14
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Boombastic 


Użytkownik "MichG"  napisał w wiadomości

Boombastic pisze:

Że co to wszystko jest na swoim miejscu? Rozwiń myśl.
Sterowanie radiem, komputerem, tempomatem, telefon. I oczywiście poduszka ;-). Mi pasuje :-)

Jeśli dobrze rozumiem, to żeby ich używać to musisz odrywać rękę od kierownicy? A jak często zmieniasz ustawienia krecąc kierowciną? Jakoś nie widzę tej przewagi w stosunku do przysicków na kierownicy.

48 Data: Wrzesien 14 2008 15:31:19
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w wiadomości


Użytkownik "MichG"  napisał w wiadomości
Boombastic pisze:

Że co to wszystko jest na swoim miejscu? Rozwiń myśl.
Sterowanie radiem, komputerem, tempomatem, telefon. I oczywiście poduszka ;-). Mi pasuje :-)

Jeśli dobrze rozumiem, to żeby ich używać to musisz odrywać rękę od kierownicy?

A po co?

49 Data: Wrzesien 14 2008 15:50:48
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Boombastic 

Jeśli dobrze rozumiem, to żeby ich używać to musisz odrywać rękę od kierownicy?

A po co?

By nacisnąć przycisk. Może być?

50 Data: Wrzesien 14 2008 16:04:59
Temat: Re: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w wiadomości

Jeśli dobrze rozumiem, to żeby ich używać to musisz odrywać rękę od kierownicy?

A po co?

By nacisnąć przycisk.

Ten na kierownicy?

Citroen C4 - pytanie do wlascicieli



Grupy dyskusyjne