Civic 2.2 i-CTDI
1 | Data: Grudzien 03 2008 17:48:49 |
Temat: Civic 2.2 i-CTDI | |
Autor: Seth | Witam, 2 |
Data: Grudzien 03 2008 18:25:35 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: babinicz |
Witam, Sam silnik jest rewelacyjny, o awaryjności nie wiele można powiedzieć bo ma dopiero 3 lata. (To jeszcze nie historia jak 1,9TDI w Audi/VW) Ale w civic-u strasznie skrzypią elementy wnętrza, praktycznie od samego początku. Miałam kiedyś auto zastępcze, przejechane 1900km - więc nowe i ciągle coś skwierczało. Ponadto brak wycieraczki tylniej szyby w aucie typu "Hatchback" jest dla mnie niezrozumiałe, i zainstalowanie kosmicznej deski rozdzielczej wcale mi tego braku nie rekompensuje. Ale obiektywnie, jeśli chodzi o samą jazdę to przyznaję aż nie chce się z niego wysiadać, zwłaszcza w tej wersji silnika, ewentualnie 1,8. I jeszcze jedno, za 90.000zł - bo tyle wydasz wyjeżdżając z salonu można kupić cos większego:) pzdr. babinicz 3 |
Data: Grudzien 03 2008 23:35:57 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: zkruk [Lodz] | babinicz wrote: Sam silnik jest rewelacyjny, o awaryjności nie wiele można powiedzieć a ja myślę, że 5 lat temu się pojawił... -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 4 |
Data: Grudzien 03 2008 17:26:42 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Massai | Seth wrote: Witam, Czy określenie "pioruńsko drogi" podpada pod którąś z tych kategorii mankamentów? ;-) Jechałem - ale tylko na jeździe próbnej. Generalnie - nowy civic mi nie przypadł do gustu. Znaczy, to jak się tym jeździ - do niedawna bujałem się V generacją (oczywiście tydzień po sprzedaży kumpel zadzwonił że wreszcie znalazło się to B18C5, i możemy sie do swapa szykować), i przesiadka do VIII przypominała mi przesiadkę z gokarta do vana. Za wysoko, za słoniowato. Ale to oczywiście subiektywne. Sam samochód pod względem funkcjonalnym WYDAŁ mi sie dość fajny, parę gadżetów jest naprawdę pomysłowych (jak np. ta tylna kanapa podnoszona), i jak sądzę, byłyby wykorzystywane. Sam silnik jest dość interesujący, taki benzynowy diesel. W porównaniu do np. nowego mondeo 2.0, ma większy zakres obrotów do wykorzystania (hłehłe, tym mondeo to prawie jak ciągnikiem się jeździ, obroty 2-4 tysięcy, wajcha jakby była w maselnicy, jak raz by masło ubiła...) Próbowałem też tego 1.8 benzynowego i ja znacznej różnicy nie widziałem, tzn. oczywiście diesel ciągnie na dole mocniej, ale wcale się tak szybko nie kończy. Tyle że to były jazdy próbne, i jakoś miałem opory tak ciągnąć do redline. Niestety, mimo całej sympatii do hondy, firma nie ma teraz w ofercie samochodu dla mnie (hatchbacka/liftbacka klasy średniej). Nowy accord kombi już nie wygląda jak karawan, bardziej przypomina stare A6 kombi ;-) ale kombiak mi niepotrzebny. Toyoty nie lubię, jakiś resentyment mam do tej marki, więc zostaje mi mondeo i C5... -- Pozdro Massai 5 |
Data: Grudzien 03 2008 18:51:48 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: kubelt | Próbowałem też tego 1.8 benzynowego i ja znacznej różnicy nie To sprobuj Type R :-) Dostalem taki oto wynalazek w soboty do zabawy :-) Przebiegu mial z 10 tys km, nic w nim nie skrzypialo mimo, ze zawieszenie trudno nazwac zawieszeniem - predzej kola na stale przymocowane do podwozia. Deska jak dla mnie zbyt kosmiczna, ale i tak wszystko sie chowa w momencie jak wskazowka na obrotomierzu wykracza poza cyferke 5 :-) Nawet radia nie wlaczalem. Pozdrawiam -- kubelt 6 |
Data: Grudzien 03 2008 18:06:40 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Massai | kubelt wrote: > Próbowałem też tego 1.8 benzynowego i ja znacznej różnicy nie Dżejkob, nie osłabiaj mnie. Typer mnie zawsze ciągnął, ale luba mi jaja urwie za kupienie furki do zabawy za 100k ;-) I już nigdy na zlot nie dojadę ;-) Dostalem taki oto wynalazek w soboty do zabawy baaa, kiedyś omal nie kupiłem używanego typera VII generacji... Jedna pani notariusz kupiła sobie, bo chciała "samochód nie za duży, ale szybki żebym nie miała problemów przy wyprzedzaniu". No i jej takiego wcisnęli w salonie. Po pół roku chciała sprzedać za pół ceny, kręgosłup jej wysiadał... Do tej pory żałuję że nie bylem bardziej stanowczy, za 50k półroczna fura z przebiegiem 4500... -- Pozdro Massai 7 |
Data: Grudzien 03 2008 19:46:01 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Wed, 3 Dec 2008 18:06:40 +0000 (UTC), Massai napisał(a): Do tej pory żałuję że nie bylem bardziej stanowczy, za 50k półroczna Ale ci kit wcisnęła - ale w końcu prawnica, gadane mieć musi ;) T. 8 |
Data: Grudzien 05 2008 22:25:57 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: krzyss | kubelt pisze: To sprobuj Type R :-) Dostalem taki oto wynalazek w soboty do zabawy :-) Przebiegu mial z 10 tys km, nic w nim nie skrzypialo mimo, ze zawieszenie trudno nazwac zawieszeniem - predzej kola na stale przymocowane do podwozia. Deska jak dla mnie zbyt kosmiczna, ale i tak wszystko sie chowa w momencie jak wskazowka na obrotomierzu wykracza poza cyferke 5 :-) Nawet radia nie wlaczalem. To teraz wiesz za co lubilem Clio Sporta :) A on byl jeszcze lzejszy i mniejszy :D -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== 9 |
Data: Grudzien 06 2008 12:52:33 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Massai | krzyss wrote: kubelt pisze: Zaraz, to nim woziłeś drzewa? czy to był ten od przewozu tablic reklamowych? -- Pozdro Massai 10 |
Data: Grudzien 08 2008 08:26:46 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: krzyss | Massai pisze: Zaraz, to nim woziłeś drzewa? czy to był ten od przewozu tablic Drzewa to peugeotem :) Ten od tablic reklamowych :) -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== 11 |
Data: Grudzien 03 2008 19:48:22 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Wed, 3 Dec 2008 17:48:49 +0100, Seth napisał(a): Witam, Funkcjonalnie wporzo, ale za twarde zawieszenie - nie na nasze asfalty. Diesel ponoć super, ale bardzo drogi - trzeba być miłośnikiem diesli, żeby go nabyć, bo z mocną benzyną to auto jest równie szybkie, a grubo tańsze T. 12 |
Data: Grudzien 03 2008 22:58:42 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: scatterbrain | Diesel ponoć super, ale bardzo drogi - trzeba być miłośnikiem diesli, żeby Eee tam. Popatrz na czasy wyprzedzania. Zadna benzyna (procz TypeR) nie ma szans z tym dieselem. 13 |
Data: Grudzien 03 2008 23:11:56 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 03.12.2008 scatterbrain napisał/a: Diesel ponoć super, ale bardzo drogi - trzeba być miłośnikiem diesli, żeby Powachlujesz w 1.8 i spokojnie dasz rade nadazyc za tym dieslem. W dodatku tak nalezy jezdzic _kazdym_ autem. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 14 |
Data: Grudzien 04 2008 10:29:38 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: scatterbrain | Powachlujesz w 1.8 i spokojnie dasz rade nadazyc za tym dieslem. W Pitolenie. Proponuje : http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2005/passat/tdifsi-p/m02.asp http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2006/passat/20tdivariant-p/m02.asp ta pierwsza kolumna to maks. co mozna wykrzesac "wachlujac". Tak samo (albo jeszcze tragiczniej poniewaz brak sprezarki) ma sie sprawa 2.2 w dieslu vs. 1.8 benzyna. Nie znam danych dotyczacych typeR (tj. czasow 80-120), ale podejzewam, ze w trasie te 2.2d tez objedzie typeR. 15 |
Data: Grudzien 04 2008 09:52:05 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Massai | scatterbrain wrote: > Powachlujesz w 1.8 i spokojnie dasz rade nadazyc za tym dieslem. W Co do 1.8 to możliwe. A sprężarka... jak wachlujesz, to takiego dużego znaczenia nie ma. Nie znam danych dotyczacych Ale tu sie nie zgodzę. 2.2 Cdti w accordzie ma mieć 6.8s, a 2.0i (coś koło 155 kucy) ma 7.0 Tyle że typer ma 2.0 200 kucyków... sądzę ze da radę temu dieslowi. -- Pozdro Massai 16 |
Data: Grudzien 04 2008 11:56:46 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Hektor | Użytkownik "Massai" napisał Ale tu sie nie zgodzę. 6.8s ze 150 KM? To ile ten Accord waży, 800 kg? Zbigniew Kordan 17 |
Data: Grudzien 04 2008 11:03:05 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Massai | Hektor wrote: Użytkownik "Massai" napisał 6.8 od 80 do 120 przy maksymalnym kombinowaniu z biegami. Kliknij te linki co mój przedmówca podał... -- Pozdro Massai 18 |
Data: Grudzien 04 2008 13:09:46 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Hektor | Użytkownik "Massai" napisał 6.8 od 80 do 120 przy maksymalnym kombinowaniu z biegami. Aaa! Przepraszam, coś przysnąłem. ZK 19 |
Data: Grudzien 04 2008 11:33:14 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: scatterbrain | Proponuje : Sprezarka nie jest po to zeby nie wachlowac ale zeby wyciagnac wieksza moc i moment obrotowy z pojemnosci. Nie znam danych dotyczacych 0-100 nie ma przelozenia na czasy wyprzedzania. Z tabelki do jakiej linki podalem praktycznie kazda benzyna bedzie miala lepszy czas 0-100, ale praktycznie kazda dostaje w d. przy czasach wyprzedzania. 0-100 to dane dla dresow scigajacych sie spod swiatel, nie mowia nic o bezpieczenstwie jakie daje mozliwosc szybkiego wyprzedznia w trasie. 20 |
Data: Grudzien 04 2008 11:42:38 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Boombastic |
Z tabelki do jakiej linki podalem praktycznie kazda benzyna bedzie miala A ja tam widzę, ze to jednak benzyny mają najkrótsze czasy wyprzedzania. 21 |
Data: Grudzien 04 2008 11:49:40 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: scatterbrain | Z tabelki do jakiej linki podalem praktycznie kazda benzyna bedzie miala To idz do lekarza od "oczow". Porownywalne benzyny (pojemnosciowo) maja gorsze czasy wyprzedzania. Najlepsze z zestawienia benzyn http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2005/passat/tdifsi-p/m02.asp ma 80-120 4.7 s To BMW 330i o pojemnosci 3 litrow, palace w miescie 15-18 l/100, Co ciekawe, druga pod wzgledem benzyna to turbodoladowany Saab V6 2.8 jaki ma czas 80-120 taki sam jak najlepszy diesel, czyli 5.1s. Najlepsza z zestawienia diesli http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2006/passat/20tdivariant-p/m02.asp ma 80-120 5.1 s To Alfa Romeo 159 2.4 JTD, jaka ma silnik o pojemnosci 2.4 litra i pali w miescie 10 l/100. Przy wyprzedzaniu bez redukcji i wycia silnika (czyli np. na IV biegu) benzyny bez wyjatku nie istnieja... 22 |
Data: Grudzien 04 2008 11:16:53 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: kamil | "scatterbrain" wrote in message Z tabelki do jakiej linki podalem praktycznie kazda benzyna bedzie miala Porownujesz benzyny wolnossace do diesla turbo? Idz do lekarza "od nogow", na glowe za pozno. Pozdrawiam Kamil 23 |
Data: Grudzien 04 2008 12:28:22 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: scatterbrain | A ja tam widzę, ze to jednak benzyny mają najkrótsze czasy wyprzedzania. Czytac. Od kiedy Saab V6 2.8T Aero, Audi A4 2.0 TFSI, Renault Laguna 2.0 T itd. to wolnossace benzyny ??? 24 |
Data: Grudzien 04 2008 12:21:26 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Boombastic | A ja tam widzę, ze to jednak benzyny mają najkrótsze czasy wyprzedzania. A ty od mózgów. Porownywalne benzyny (pojemnosciowo) maja gorsze czasy wyprzedzania. A co mnie obchodzą porównywalne pojemnościowo benzyny? Najlepsze z zestawienia benzyn A co mnie obchodzi spalanie? Mnie interesują czasy wyprzedzania. Co ciekawe, druga pod wzgledem benzyna to turbodoladowany Saab V6 2.8 jaki ma czas 80-120 taki sam jak najlepszy diesel, czyli 5.1s. A za nią jest jeszcze Saab, Audi, Laguna Skoda i dopiero potem reszta diesli. Masz wyjątkowy problem z czytaniem wyników, ale za to wnioski wysuwasz wyjątkowo przeciwne, bo Laga, Audi i Skoda mja silniki mniejsze niż Alfa. To Alfa Romeo 159 2.4 JTD, jaka ma silnik o pojemnosci 2.4 litra i pali w miescie 10 l/100. Masz naprawdę jakies zaburzenia. Nawet ślepy widzi, ze benzyny doładowane łoją diesle. 25 |
Data: Grudzien 04 2008 11:24:05 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: kamil | "scatterbrain" wrote in message Z tabelki do jakiej linki podalem praktycznie kazda benzyna bedzie miala Najlepsza z zestawienia diesli Porownywalne benzyny pojemnosciowo z turbina maja czasy podobne. Mazda 3 MPS 2.3l - 5.3s. Postaw wolnossacego diesla obok benzyny (type-r chocby daleko nie szukajac ;), porozmawiamy. Pozdrawiam Kamil 26 |
Data: Grudzien 04 2008 12:29:27 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: scatterbrain | Postaw wolnossacego diesla obok benzyny (type-r chocby daleko nie szukajac ;), porozmawiamy. Czytac. Od kiedy Saab V6 2.8T Aero, Audi A4 2.0 TFSI, Renault Laguna 2.0 T itd. to wolnossace benzyny ??? 27 |
Data: Grudzien 04 2008 12:33:24 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Boombastic |
Postaw wolnossacego diesla obok benzyny (type-r chocby daleko nie szukajac ;), porozmawiamy. Sam sobie czytaj. Gdzie napisałeś wolnossące benzyny? Napisałeś każda benzyna, to ci pokazałem, że bajki wypisujesz. A teraz rakiem, rakiem? 28 |
Data: Grudzien 04 2008 12:39:08 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: note1127@onet.eu | scatterbrain wrote: Przy wyprzedzaniu bez redukcji i wycia silnika (czyli np. na IV biegu) benzyny bez wyjatku nie istnieja... nie rozumiem, co złego jest w tym, że w benzynie redukuję do wyprzedzania? poza tym lubię wycie silnika:) ale ja mam skrzywienie hondziarza.. 29 |
Data: Grudzien 04 2008 12:45:56 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Boombastic |
scatterbrain wrote: Bo w traktorze silnik nie powinien wyć. Ot co. Takie podjeście maniaków diesli. U mnie przy redukcji i rozpędzaniu od 80 do 120 km/h różnica jest bardzo duża na IV i V biegu, bo na IV to w 5,5 s, a na V to już 9,2. A ciekawe jak na III biegu. 30 |
Data: Grudzien 04 2008 13:24:18 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Thu, 4 Dec 2008 12:45:56 +0100, Boombastic napisał(a): U mnie przy redukcji i rozpędzaniu od 80 do 120 km/h różnica jest bardzo Jak to jak? Odcięcie przy 110 :) T. 31 |
Data: Grudzien 04 2008 16:24:37 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Massai | Tomasz Nowicki wrote: Dnia Thu, 4 Dec 2008 12:45:56 +0100, Boombastic napisał(a): yyy, nie wiem czym Boombastic jeździ ale ja w hondzie to miałem, owszem, odcięcie przy 100. Ale na dwójce. ;-) -- Pozdro Massai 32 |
Data: Grudzien 04 2008 18:22:53 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Thu, 4 Dec 2008 16:24:37 +0000 (UTC), Massai napisał(a): yyy, nie wiem czym Boombastic jeździ ale ja w hondzie to miałem, O rany! To był ŻART! T. 33 |
Data: Grudzien 04 2008 10:59:57 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Massai | scatterbrain wrote: > > Proponuje : Tym niemniej sprężarka pozwala spłaszczyć wykres momentu i mocy. Co się przekłada na wyższą moc na niższych obrotach. Oczywiście, nie w turbodziurze, ale jak sprężarka daje kopa, to samochód zaczyna jechać ostro już od 3 tysięcy. Mozna zrobić sprężarkę która będzie dawała kopa już na samym dole, tyle że trzeba by ją odcinać przy wyższych obrotach bo albo się rozleci albo będzie dławiła.
Toż ja nie piszę o 0-100. tylko własnie z tej pierwszej tabelki, czyli maksy dla 80-120. civa nie ma tam, ale jest accord. I tak te różnice nie mają dużego znaczenia - bo 0,1 czy 0,2 to trudno na drodze wyczuć. Bardziej będzie miało znaczenie jak długo mamy dostępne obroty i jak się zachowuje silnik przy niskich obrotach. Ten pierwszy czynnik działa na korzysć jednak benzyny, ten drugi - diesla. Tak czy inaczej imho, Type R objedzie civica i-cdti, głównie dlatego że w pierwszym będzie siedział "rajdowiec" a drugim "rozsądny" który bardziej będzie patrzył na spalanie. W awaryjnej sytuacji już dyskusyjne - "rajdowiec" powachluje, "rozsądny" przycisnie na piątce. Aha, jest jeszcze jedna sprawa z i-cdti - słyszałem opinie że ten silnik jest ciut za ciężki do takiego kompakta. że wpływa na to jak się fura składa w zakręty. Mechanik mi opowiadał że wstawili ten silnik do starego civica 5 generacji, i się zachowywał jakby mu ktoś kowadło na przednim zderzaku postawił... -- Pozdro Massai 34 |
Data: Grudzien 04 2008 18:31:43 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: Massai | Arek ;-) wrote: On 4 Gru, 11:59, "Massai" wrote: Nie wiem czy pierwszy, ale możliwe, bo to było dośc dawno. Mechanior mi opowiadał o tym 2 lata temu. Ze D i H swapuja to W hondzie to ilość mozliwych swapów jest... sam miałem mini-me zrobione, bo miałem d15b7, z Kanady, a na b16 mnie nie było wtedy stać. Nie wiem ile wyszło bo niestety furę pchnąłem po pół roku, nawet nie zdarzyło się na hamownię podjechać. Znaczy kiedyś nawet podjechałem jak była umówiona grupowo, tam przy Marsa, ale wtedy coś nie wypaliło. ale diesla? Taki swap nie mogl obejsc sie bez jakis zdjec czy Usłyszałem tylko krótką relację... przy okazji dłubania przy moich półośkach w roverku. Zajęło im to półtora miesiąca - głównie ze względu na czekanie na dorabiane mocowania, bo oczywiście te pierwsze wymierzonie ni huhu nie pasiły. Ale to norma, nigdy nie pasują ;-) Coś z tymi półosiami też było nie halo, ale nie pomnę już. Hyh, widziałem u niego fajny tłok wyjęty ze zwykłego 1,4i z 6 generacji, gośc miał suchego nosa, się letko przegrzał, chyba w Modlinie. W każdym razie tłoczek sobie popłynął ;-) i młotem musiał go wybijać ;-) -- Pozdro Massai 35 |
Data: Grudzien 04 2008 10:54:13 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: komar | scatterbrain pisze: Diesel ponoć super, ale bardzo drogi - trzeba być miłośnikiem diesli, żeby szkoda że nie podają czasów 0-50km/h na 6 biegu, były by równie interesujące jak te "czasy wyprzedzania". 36 |
Data: Grudzien 04 2008 11:34:02 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: scatterbrain | Eee tam. Popatrz na czasy wyprzedzania. Jak nie chcesz czytac calego watku to : http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2005/passat/tdifsi-p/m02.asp http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2006/passat/20tdivariant-p/m02.asp Pierwsza kolumna to bieg "maksiarski". 37 |
Data: Grudzien 03 2008 23:39:39 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: zkruk [Lodz] | Seth wrote: Witam, wsiądź i się przejedź dla mnie za głośno, zawieszenie kiepskie, przyspieszenie takie-se (1.8) wybrałem accorda - jestem strasznie szczęśliwy :) wyrosłem już z epoki star-treka... ;] -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 38 |
Data: Grudzien 06 2008 12:17:41 | Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI | Autor: J.F. | On Wed, 3 Dec 2008 17:48:49 +0100, Seth wrote: Naszło mnie ostatnio na zakup samochodu jak w temacie. Pospieszyc sie. Akcyza rosnie .. J. |