Grupy dyskusyjne   »   Civic 2.2 i-CTDI

Civic 2.2 i-CTDI



1 Data: Grudzien 03 2008 17:48:49
Temat: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Seth 

Witam,

    Naszło mnie ostatnio na zakup samochodu jak w temacie. Napiszcie kilka
słów na temat mankamentów tegoż auta. Tylko proszę nie piszcie, że wygląda
jak zabawka kupiona na odpuście ;) Interesują mnie mankamenty techniczne
oraz funkcjonalne.
Z góry wielkie dzięki

--
Pozdrawiam Seth



2 Data: Grudzien 03 2008 18:25:35
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: babinicz 


Użytkownik "Seth"  napisał w wiadomości

Witam,

    Naszło mnie ostatnio na zakup samochodu jak w temacie. Napiszcie kilka
słów na temat mankamentów tegoż auta. Tylko proszę nie piszcie, że wygląda
jak zabawka kupiona na odpuście ;) Interesują mnie mankamenty techniczne
oraz funkcjonalne.
Z góry wielkie dzięki
Pozdrawiam Seth

Sam silnik jest rewelacyjny, o awaryjności nie wiele można powiedzieć bo ma
dopiero 3 lata.
(To jeszcze nie historia jak 1,9TDI w  Audi/VW)
Ale w civic-u strasznie skrzypią elementy wnętrza, praktycznie od samego
początku. Miałam kiedyś auto zastępcze, przejechane 1900km - więc nowe i
ciągle coś skwierczało. Ponadto brak wycieraczki  tylniej szyby w aucie typu
"Hatchback" jest dla mnie niezrozumiałe, i zainstalowanie kosmicznej deski
rozdzielczej wcale mi tego braku nie rekompensuje.

Ale obiektywnie, jeśli chodzi o samą jazdę to przyznaję aż nie chce się z
niego wysiadać, zwłaszcza w tej wersji silnika, ewentualnie 1,8.

I jeszcze jedno, za 90.000zł - bo tyle wydasz wyjeżdżając z salonu można
kupić cos większego:)

pzdr.
babinicz

3 Data: Grudzien 03 2008 23:35:57
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: zkruk [Lodz] 

babinicz wrote:

Sam silnik jest rewelacyjny, o awaryjności nie wiele można powiedzieć
bo ma dopiero 3 lata.

a ja myślę, że 5 lat temu się pojawił...

--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

4 Data: Grudzien 03 2008 17:26:42
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Massai 

Seth wrote:

Witam,

Naszło mnie ostatnio na zakup samochodu jak w temacie. Napiszcie
kilka słów na temat mankamentów tegoż auta. Tylko proszę nie piszcie,
że wygląda jak zabawka kupiona na odpuście ;) Interesują mnie
mankamenty techniczne oraz funkcjonalne.  Z góry wielkie dzięki

Czy określenie "pioruńsko drogi" podpada pod którąś z tych kategorii
mankamentów? ;-)

Jechałem - ale tylko na jeździe próbnej.
Generalnie - nowy civic mi nie przypadł do gustu. Znaczy, to jak się
tym jeździ - do niedawna bujałem się V generacją (oczywiście tydzień po
sprzedaży kumpel zadzwonił że wreszcie znalazło się to B18C5, i możemy
sie do swapa szykować), i przesiadka do VIII przypominała mi przesiadkę
z gokarta do vana.
Za wysoko, za słoniowato. Ale to oczywiście subiektywne.

Sam samochód pod względem funkcjonalnym WYDAŁ mi sie dość fajny, parę
gadżetów jest naprawdę pomysłowych (jak np. ta tylna kanapa
podnoszona), i jak sądzę, byłyby wykorzystywane.

Sam silnik jest dość interesujący, taki benzynowy diesel. W porównaniu
do np. nowego mondeo 2.0, ma większy zakres obrotów do wykorzystania
(hłehłe, tym mondeo to prawie jak ciągnikiem się jeździ, obroty 2-4
tysięcy, wajcha jakby była w maselnicy, jak raz by masło ubiła...)

Próbowałem też tego 1.8 benzynowego i ja znacznej różnicy nie
widziałem, tzn. oczywiście diesel ciągnie na dole mocniej, ale wcale
się tak szybko nie kończy. Tyle że to były jazdy próbne, i jakoś miałem
opory tak ciągnąć do redline.

Niestety, mimo całej sympatii do hondy, firma nie ma teraz w ofercie
samochodu dla mnie (hatchbacka/liftbacka klasy średniej).
Nowy accord kombi już nie wygląda jak karawan, bardziej przypomina
stare A6 kombi ;-) ale kombiak mi niepotrzebny.
Toyoty nie lubię, jakiś resentyment mam do tej marki, więc zostaje mi
mondeo i C5...

--
Pozdro
Massai

5 Data: Grudzien 03 2008 18:51:48
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: kubelt 

Próbowałem też tego 1.8 benzynowego i ja znacznej różnicy nie
widziałem, tzn. oczywiście diesel ciągnie na dole mocniej, ale wcale
się tak szybko nie kończy.

To sprobuj Type R :-) Dostalem taki oto wynalazek w soboty do zabawy :-) Przebiegu mial z 10 tys km, nic w nim nie skrzypialo mimo, ze zawieszenie trudno nazwac zawieszeniem - predzej kola na stale przymocowane do podwozia. Deska jak dla mnie zbyt kosmiczna, ale i tak wszystko sie chowa w momencie jak wskazowka na obrotomierzu wykracza poza cyferke 5 :-) Nawet radia nie wlaczalem.

Pozdrawiam
--
kubelt

6 Data: Grudzien 03 2008 18:06:40
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Massai 

kubelt wrote:

> Próbowałem też tego 1.8 benzynowego i ja znacznej różnicy nie
> widziałem, tzn. oczywiście diesel ciągnie na dole mocniej, ale wcale
> się tak szybko nie kończy.

To sprobuj Type R :-)

Dżejkob, nie osłabiaj mnie. Typer mnie zawsze ciągnął, ale luba mi jaja
urwie za kupienie furki do zabawy za 100k ;-) I już nigdy na zlot nie
dojadę ;-)

Dostalem taki oto wynalazek w soboty do zabawy
:-) Przebiegu mial z 10 tys km, nic w nim nie skrzypialo mimo, ze
zawieszenie trudno nazwac zawieszeniem - predzej kola na stale
przymocowane do podwozia. Deska jak dla mnie zbyt kosmiczna, ale i
tak wszystko sie chowa w momencie jak wskazowka na obrotomierzu
wykracza poza cyferke 5 :-) Nawet radia nie wlaczalem.

baaa, kiedyś omal nie kupiłem używanego typera VII generacji...
Jedna pani notariusz kupiła sobie, bo chciała "samochód nie za duży,
ale szybki żebym nie miała problemów przy wyprzedzaniu".
No i jej takiego wcisnęli w salonie. Po pół roku chciała sprzedać za
pół ceny, kręgosłup jej wysiadał...
Do tej pory żałuję że nie bylem bardziej stanowczy, za 50k półroczna
fura z przebiegiem 4500...

--
Pozdro
Massai

7 Data: Grudzien 03 2008 19:46:01
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia Wed, 3 Dec 2008 18:06:40 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

Do tej pory żałuję że nie bylem bardziej stanowczy, za 50k półroczna
fura z przebiegiem 4500...

Ale ci kit wcisnęła - ale w końcu prawnica, gadane mieć musi ;)

T.

8 Data: Grudzien 05 2008 22:25:57
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: krzyss 

kubelt pisze:

To sprobuj Type R :-) Dostalem taki oto wynalazek w soboty do zabawy :-) Przebiegu mial z 10 tys km, nic w nim nie skrzypialo mimo, ze zawieszenie trudno nazwac zawieszeniem - predzej kola na stale przymocowane do podwozia. Deska jak dla mnie zbyt kosmiczna, ale i tak wszystko sie chowa w momencie jak wskazowka na obrotomierzu wykracza poza cyferke 5 :-) Nawet radia nie wlaczalem.

To teraz wiesz za co lubilem Clio Sporta :)
A on byl jeszcze lzejszy i mniejszy :D

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

9 Data: Grudzien 06 2008 12:52:33
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Massai 

krzyss wrote:

kubelt pisze:

> To sprobuj Type R :-) Dostalem taki oto wynalazek w soboty do
> zabawy :-)  Przebiegu mial z 10 tys km, nic w nim nie skrzypialo
> mimo, ze  zawieszenie trudno nazwac zawieszeniem - predzej kola na
> stale  przymocowane do podwozia. Deska jak dla mnie zbyt kosmiczna,
> ale i tak  wszystko sie chowa w momencie jak wskazowka na
> obrotomierzu wykracza  poza cyferke 5 :-) Nawet radia nie wlaczalem.

To teraz wiesz za co lubilem Clio Sporta :)
A on byl jeszcze lzejszy i mniejszy :D

Zaraz, to nim woziłeś drzewa? czy to był ten od przewozu tablic
reklamowych?

--
Pozdro
Massai

10 Data: Grudzien 08 2008 08:26:46
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: krzyss 

Massai pisze:

Zaraz, to nim woziłeś drzewa? czy to był ten od przewozu tablic
reklamowych?

Drzewa to peugeotem :)
Ten od tablic reklamowych :)

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

11 Data: Grudzien 03 2008 19:48:22
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia Wed, 3 Dec 2008 17:48:49 +0100, Seth napisał(a):

Witam,

    Naszło mnie ostatnio na zakup samochodu jak w temacie. Napiszcie kilka
słów na temat mankamentów tegoż auta. Tylko proszę nie piszcie, że wygląda
jak zabawka kupiona na odpuście ;) Interesują mnie mankamenty techniczne
oraz funkcjonalne.
Z góry wielkie dzięki

Funkcjonalnie wporzo, ale za twarde zawieszenie - nie na nasze asfalty.
Diesel ponoć super, ale bardzo drogi - trzeba być miłośnikiem diesli, żeby
go nabyć, bo z mocną benzyną to auto jest równie szybkie, a grubo tańsze

T.

12 Data: Grudzien 03 2008 22:58:42
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: scatterbrain 

Diesel ponoć super, ale bardzo drogi - trzeba być miłośnikiem diesli, żeby
go nabyć, bo z mocną benzyną to auto jest równie szybkie, a grubo tańsze

Eee tam. Popatrz na czasy wyprzedzania.
Zadna benzyna (procz TypeR) nie ma szans z tym dieselem.

13 Data: Grudzien 03 2008 23:11:56
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 03.12.2008 scatterbrain  napisał/a:

Diesel ponoć super, ale bardzo drogi - trzeba być miłośnikiem diesli, żeby
go nabyć, bo z mocną benzyną to auto jest równie szybkie, a grubo tańsze

Eee tam. Popatrz na czasy wyprzedzania.
Zadna benzyna (procz TypeR) nie ma szans z tym dieselem.

Powachlujesz w 1.8 i spokojnie dasz rade nadazyc za tym dieslem. W
dodatku tak nalezy jezdzic _kazdym_ autem.


--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

14 Data: Grudzien 04 2008 10:29:38
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: scatterbrain 

Powachlujesz w 1.8 i spokojnie dasz rade nadazyc za tym dieslem. W
dodatku tak nalezy jezdzic _kazdym_ autem.

Pitolenie.
Proponuje :
http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2005/passat/tdifsi-p/m02.asp
http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2006/passat/20tdivariant-p/m02.asp
ta pierwsza kolumna to maks. co mozna wykrzesac "wachlujac".
Tak samo (albo jeszcze tragiczniej poniewaz brak sprezarki) ma sie sprawa 2.2 w dieslu vs. 1.8 benzyna.
Nie znam danych dotyczacych typeR (tj. czasow 80-120), ale podejzewam, ze w trasie te 2.2d tez objedzie typeR.

15 Data: Grudzien 04 2008 09:52:05
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Massai 

scatterbrain wrote:

> Powachlujesz w 1.8 i spokojnie dasz rade nadazyc za tym dieslem. W
> dodatku tak nalezy jezdzic kazdym autem.

Pitolenie.
Proponuje :
http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2005/passat/tdifsi-p/m02.asp
http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2006/passat/20tdivariant-p/m02.a
sp ta pierwsza kolumna to maks. co mozna wykrzesac "wachlujac".
Tak samo (albo jeszcze tragiczniej poniewaz brak sprezarki) ma sie
sprawa 2.2 w dieslu vs. 1.8 benzyna.

Co do 1.8 to możliwe. A sprężarka... jak wachlujesz, to takiego dużego
znaczenia nie ma.

Nie znam danych dotyczacych
typeR (tj. czasow 80-120), ale podejzewam, ze w trasie te 2.2d tez
objedzie typeR.

Ale tu sie nie zgodzę.
2.2 Cdti w accordzie ma mieć 6.8s, a 2.0i (coś koło 155 kucy) ma 7.0
Tyle że typer ma 2.0 200 kucyków... sądzę ze da radę temu dieslowi.

--
Pozdro
Massai

16 Data: Grudzien 04 2008 11:56:46
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Hektor 

Użytkownik "Massai"  napisał

Ale tu sie nie zgodzę.
2.2 Cdti w accordzie ma mieć 6.8s, a 2.0i (coś koło 155 kucy) ma 7.0
Tyle że typer ma 2.0 200 kucyków... sądzę ze da radę temu dieslowi.

6.8s ze 150 KM? To ile ten Accord waży, 800 kg?

Zbigniew Kordan

17 Data: Grudzien 04 2008 11:03:05
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Massai 

Hektor wrote:

Użytkownik "Massai"  napisał

> Ale tu sie nie zgodzę.
> 2.2 Cdti w accordzie ma mieć 6.8s, a 2.0i (coś koło 155 kucy) ma 7.0
> Tyle że typer ma 2.0 200 kucyków... sądzę ze da radę temu dieslowi.

6.8s ze 150 KM? To ile ten Accord waży, 800 kg?

6.8 od 80 do 120 przy maksymalnym kombinowaniu z biegami.
Kliknij te linki co mój przedmówca podał...

--
Pozdro
Massai

18 Data: Grudzien 04 2008 13:09:46
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Hektor 

Użytkownik "Massai"  napisał

6.8 od 80 do 120 przy maksymalnym kombinowaniu z biegami.
Kliknij te linki co mój przedmówca podał...

Aaa! Przepraszam, coś przysnąłem.

ZK

19 Data: Grudzien 04 2008 11:33:14
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: scatterbrain 

Proponuje :
http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2005/passat/tdifsi-p/m02.asp
http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2006/passat/20tdivariant-p/m02.a
sp ta pierwsza kolumna to maks. co mozna wykrzesac "wachlujac".
Tak samo (albo jeszcze tragiczniej poniewaz brak sprezarki) ma sie
sprawa 2.2 w dieslu vs. 1.8 benzyna.

Co do 1.8 to możliwe. A sprężarka... jak wachlujesz, to takiego dużego
znaczenia nie ma.

Sprezarka nie jest po to zeby nie wachlowac ale zeby wyciagnac wieksza moc i moment obrotowy z pojemnosci.

Nie znam danych dotyczacych
typeR (tj. czasow 80-120), ale podejzewam, ze w trasie te 2.2d tez
objedzie typeR.

Ale tu sie nie zgodzę.
2.2 Cdti w accordzie ma mieć 6.8s, a 2.0i (coś koło 155 kucy) ma 7.0
Tyle że typer ma 2.0 200 kucyków... sądzę ze da radę temu dieslowi.

0-100 nie ma przelozenia na czasy wyprzedzania.
Z tabelki do jakiej linki podalem praktycznie kazda benzyna bedzie miala lepszy czas 0-100, ale praktycznie kazda dostaje w d. przy czasach wyprzedzania.
0-100 to dane dla dresow scigajacych sie spod swiatel, nie mowia nic o bezpieczenstwie jakie daje mozliwosc szybkiego wyprzedznia w trasie.

20 Data: Grudzien 04 2008 11:42:38
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Boombastic 


Z tabelki do jakiej linki podalem praktycznie kazda benzyna bedzie miala
lepszy czas 0-100, ale praktycznie kazda dostaje w d. przy czasach wyprzedzania.

A ja tam widzę, ze to jednak benzyny mają najkrótsze czasy wyprzedzania.

21 Data: Grudzien 04 2008 11:49:40
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: scatterbrain 

Z tabelki do jakiej linki podalem praktycznie kazda benzyna bedzie miala
lepszy czas 0-100, ale praktycznie kazda dostaje w d. przy czasach wyprzedzania.

A ja tam widzę, ze to jednak benzyny mają najkrótsze czasy wyprzedzania.

To idz do lekarza od "oczow".
Porownywalne benzyny (pojemnosciowo) maja gorsze czasy wyprzedzania.

Najlepsze z zestawienia benzyn
http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2005/passat/tdifsi-p/m02.asp
ma 80-120 4.7 s
To BMW 330i o pojemnosci 3 litrow, palace w miescie 15-18 l/100,

Co ciekawe, druga pod wzgledem benzyna to turbodoladowany Saab V6 2.8 jaki ma czas 80-120 taki sam jak najlepszy diesel, czyli 5.1s.

Najlepsza z zestawienia diesli
http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2006/passat/20tdivariant-p/m02.asp
ma 80-120 5.1 s
To Alfa Romeo 159 2.4 JTD, jaka ma silnik o pojemnosci 2.4 litra i pali w miescie 10 l/100.

Przy wyprzedzaniu bez redukcji i wycia silnika (czyli np. na IV biegu) benzyny bez wyjatku nie istnieja...

22 Data: Grudzien 04 2008 11:16:53
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: kamil 

"scatterbrain"  wrote in message

Z tabelki do jakiej linki podalem praktycznie kazda benzyna bedzie miala
lepszy czas 0-100, ale praktycznie kazda dostaje w d. przy czasach
wyprzedzania.

A ja tam widzę, ze to jednak benzyny mają najkrótsze czasy wyprzedzania.

To idz do lekarza od "oczow".
Porownywalne benzyny (pojemnosciowo) maja gorsze czasy wyprzedzania.

Porownujesz benzyny wolnossace do diesla turbo? Idz do lekarza "od nogow",
na glowe za pozno.




Pozdrawiam
Kamil

23 Data: Grudzien 04 2008 12:28:22
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: scatterbrain 

A ja tam widzę, ze to jednak benzyny mają najkrótsze czasy wyprzedzania.

To idz do lekarza od "oczow".
Porownywalne benzyny (pojemnosciowo) maja gorsze czasy wyprzedzania.

Porownujesz benzyny wolnossace do diesla turbo? Idz do lekarza "od nogow", na glowe za pozno.

Czytac. Od kiedy Saab V6 2.8T Aero, Audi A4 2.0 TFSI, Renault Laguna 2.0 T itd. to wolnossace benzyny ???

24 Data: Grudzien 04 2008 12:21:26
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Boombastic 

A ja tam widzę, ze to jednak benzyny mają najkrótsze czasy wyprzedzania.

To idz do lekarza od "oczow".

A ty od mózgów.

Porownywalne benzyny (pojemnosciowo) maja gorsze czasy wyprzedzania.

A co mnie obchodzą porównywalne pojemnościowo benzyny?

Najlepsze z zestawienia benzyn
http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2005/passat/tdifsi-p/m02.asp
ma 80-120 4.7 s
To BMW 330i o pojemnosci 3 litrow, palace w miescie 15-18 l/100,

A co mnie obchodzi spalanie? Mnie interesują czasy wyprzedzania.

Co ciekawe, druga pod wzgledem benzyna to turbodoladowany Saab V6 2.8 jaki ma czas 80-120 taki sam jak najlepszy diesel, czyli 5.1s.

Najlepsza z zestawienia diesli
http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2006/passat/20tdivariant-p/m02.asp
ma 80-120 5.1 s

A za nią jest jeszcze Saab, Audi, Laguna Skoda i dopiero potem reszta diesli.
Masz wyjątkowy problem z czytaniem wyników, ale za to wnioski wysuwasz wyjątkowo przeciwne, bo Laga, Audi i Skoda mja silniki mniejsze niż Alfa.

To Alfa Romeo 159 2.4 JTD, jaka ma silnik o pojemnosci 2.4 litra i pali w miescie 10 l/100.

Przy wyprzedzaniu bez redukcji i wycia silnika (czyli np. na IV biegu) benzyny bez wyjatku nie istnieja...

Masz naprawdę jakies zaburzenia. Nawet ślepy widzi, ze benzyny doładowane łoją diesle.

25 Data: Grudzien 04 2008 11:24:05
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: kamil 

"scatterbrain"  wrote in message

Z tabelki do jakiej linki podalem praktycznie kazda benzyna bedzie miala
lepszy czas 0-100, ale praktycznie kazda dostaje w d. przy czasach
wyprzedzania.

A ja tam widzę, ze to jednak benzyny mają najkrótsze czasy wyprzedzania.

To idz do lekarza od "oczow".
Porownywalne benzyny (pojemnosciowo) maja gorsze czasy wyprzedzania.


Najlepsza z zestawienia diesli
http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2006/passat/20tdivariant-p/m02.asp
ma 80-120 5.1 s
To Alfa Romeo 159 2.4 JTD, jaka ma silnik o pojemnosci 2.4 litra i pali w
miescie 10 l/100.


Porownywalne benzyny pojemnosciowo z turbina maja czasy podobne.
Mazda 3 MPS 2.3l - 5.3s.



Postaw wolnossacego diesla obok benzyny (type-r chocby daleko nie szukajac
;), porozmawiamy.




Pozdrawiam
Kamil

26 Data: Grudzien 04 2008 12:29:27
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: scatterbrain 

Postaw wolnossacego diesla obok benzyny (type-r chocby daleko nie szukajac ;), porozmawiamy.


Czytac. Od kiedy Saab V6 2.8T Aero, Audi A4 2.0 TFSI, Renault Laguna 2.0 T
itd. to wolnossace benzyny ???

27 Data: Grudzien 04 2008 12:33:24
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Boombastic 


Użytkownik "scatterbrain"  napisał w wiadomości

Postaw wolnossacego diesla obok benzyny (type-r chocby daleko nie szukajac ;), porozmawiamy.


Czytac. Od kiedy Saab V6 2.8T Aero, Audi A4 2.0 TFSI, Renault Laguna 2.0 T
itd. to wolnossace benzyny ???

Sam sobie czytaj. Gdzie napisałeś wolnossące benzyny? Napisałeś każda benzyna, to ci pokazałem, że bajki wypisujesz. A teraz rakiem, rakiem?

28 Data: Grudzien 04 2008 12:39:08
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: note1127@onet.eu 

scatterbrain wrote:

Przy wyprzedzaniu bez redukcji i wycia silnika (czyli np. na IV biegu) benzyny bez wyjatku nie istnieja...

nie rozumiem, co złego jest w tym, że w benzynie redukuję do wyprzedzania?

poza tym lubię wycie silnika:) ale ja mam skrzywienie hondziarza..

29 Data: Grudzien 04 2008 12:45:56
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Boombastic 


Użytkownik  napisał w wiadomości

scatterbrain wrote:

Przy wyprzedzaniu bez redukcji i wycia silnika (czyli np. na IV biegu) benzyny bez wyjatku nie istnieja...

nie rozumiem, co złego jest w tym, że w benzynie redukuję do wyprzedzania?

poza tym lubię wycie silnika:) ale ja mam skrzywienie hondziarza..

Bo w traktorze silnik nie powinien wyć. Ot co. Takie podjeście maniaków diesli.
U mnie przy redukcji i rozpędzaniu od 80 do 120 km/h różnica jest bardzo duża na IV i V biegu, bo na IV to w 5,5 s, a na V to już 9,2. A ciekawe jak na III biegu.

30 Data: Grudzien 04 2008 13:24:18
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia Thu, 4 Dec 2008 12:45:56 +0100, Boombastic napisał(a):

U mnie przy redukcji i rozpędzaniu od 80 do 120 km/h różnica jest bardzo
duża na IV i V biegu, bo na IV to w 5,5 s, a na V to już 9,2. A ciekawe jak
na III biegu.

Jak to jak? Odcięcie przy 110 :)

T.

31 Data: Grudzien 04 2008 16:24:37
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Massai 

Tomasz Nowicki wrote:

Dnia Thu, 4 Dec 2008 12:45:56 +0100, Boombastic napisał(a):

> U mnie przy redukcji i rozpędzaniu od 80 do 120 km/h różnica jest
> bardzo duża na IV i V biegu, bo na IV to w 5,5 s, a na V to już
> 9,2. A ciekawe jak na III biegu.

Jak to jak? Odcięcie przy 110 :)

yyy, nie wiem czym Boombastic jeździ ale ja w hondzie to miałem,
owszem, odcięcie przy 100. Ale na dwójce. ;-)

--
Pozdro
Massai

32 Data: Grudzien 04 2008 18:22:53
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia Thu, 4 Dec 2008 16:24:37 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

yyy, nie wiem czym Boombastic jeździ ale ja w hondzie to miałem,
owszem, odcięcie przy 100. Ale na dwójce. ;-)

O rany! To był ŻART!

T.

33 Data: Grudzien 04 2008 10:59:57
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Massai 

scatterbrain wrote:

> > Proponuje :
> > http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2005/passat/tdifsi-p/m02.asp
> > http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2006/passat/20tdivariant-p/m
> > 02.a sp ta pierwsza kolumna to maks. co mozna wykrzesac
> > "wachlujac".  Tak samo (albo jeszcze tragiczniej poniewaz brak
> > sprezarki) ma sie sprawa 2.2 w dieslu vs. 1.8 benzyna.
>
> Co do 1.8 to możliwe. A sprężarka... jak wachlujesz, to takiego
> dużego znaczenia nie ma.

Sprezarka nie jest po to zeby nie wachlowac ale zeby wyciagnac
wieksza moc i moment obrotowy z pojemnosci.

Tym niemniej sprężarka pozwala spłaszczyć wykres momentu i mocy.
Co się przekłada na wyższą moc na niższych obrotach. Oczywiście, nie w
turbodziurze, ale jak sprężarka daje kopa, to samochód zaczyna jechać
ostro już od 3 tysięcy.
Mozna zrobić sprężarkę która będzie dawała kopa już na samym dole, tyle
że trzeba by ją odcinać przy wyższych obrotach bo albo się rozleci albo
będzie dławiła.


> > Nie znam danych dotyczacych
> > typeR (tj. czasow 80-120), ale podejzewam, ze w trasie te 2.2d tez
> > objedzie typeR.
>
> Ale tu sie nie zgodzę.
> 2.2 Cdti w accordzie ma mieć 6.8s, a 2.0i (coś koło 155 kucy) ma 7.0
> Tyle że typer ma 2.0 200 kucyków... sądzę ze da radę temu dieslowi.

0-100 nie ma przelozenia na czasy wyprzedzania.

Toż ja nie piszę o 0-100.
tylko własnie z tej pierwszej tabelki, czyli maksy dla 80-120.
civa nie ma tam, ale jest accord.
I tak te różnice nie mają dużego znaczenia - bo 0,1 czy 0,2 to trudno
na drodze wyczuć.
Bardziej będzie miało znaczenie jak długo mamy dostępne obroty i jak
się zachowuje silnik przy niskich obrotach.
Ten pierwszy czynnik działa na korzysć jednak benzyny, ten drugi -
diesla.

Tak czy inaczej imho, Type R objedzie civica i-cdti, głównie dlatego że
w pierwszym będzie siedział "rajdowiec" a drugim "rozsądny" który
bardziej będzie patrzył na spalanie.
W awaryjnej sytuacji już dyskusyjne - "rajdowiec" powachluje,
"rozsądny" przycisnie na piątce.

Aha, jest jeszcze jedna sprawa z i-cdti - słyszałem opinie że ten
silnik jest ciut za ciężki do takiego kompakta. że wpływa na to jak się
fura składa w zakręty.
Mechanik mi opowiadał że wstawili ten silnik do starego civica 5
generacji, i się zachowywał jakby mu ktoś kowadło na przednim zderzaku
postawił...

--
Pozdro
Massai

34 Data: Grudzien 04 2008 18:31:43
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: Massai 

Arek ;-) wrote:

On 4 Gru, 11:59, "Massai"  wrote:


> Mechanik mi opowiadał że wstawili ten silnik do starego civica 5
> generacji, i się zachowywał jakby mu ktoś kowadło na przednim
> zderzaku postawił...
>
> --
> Pozdro
> Massai

wow, to chyba pierwszy taki swap w Polsce(?).

Nie wiem czy pierwszy, ale możliwe, bo to było dośc dawno. Mechanior mi
opowiadał o tym 2 lata temu.

Ze D i H swapuja to
wiadomo,

W hondzie to ilość mozliwych swapów jest... sam miałem mini-me
zrobione, bo miałem d15b7, z Kanady, a na b16 mnie nie było wtedy stać.
Nie wiem ile wyszło bo niestety furę pchnąłem po pół roku, nawet nie
zdarzyło się na hamownię podjechać. Znaczy kiedyś nawet podjechałem jak
była umówiona grupowo, tam przy Marsa, ale wtedy coś nie wypaliło.

ale diesla? Taki swap nie mogl obejsc sie bez jakis zdjec czy
opisu, zarzuc jakims linkiem.

Usłyszałem tylko krótką relację... przy okazji dłubania przy moich
półośkach w roverku.
Zajęło im to półtora miesiąca - głównie ze względu na czekanie na
dorabiane mocowania, bo oczywiście te pierwsze wymierzonie ni huhu nie
pasiły. Ale to norma, nigdy nie pasują ;-)
Coś z tymi półosiami też było nie halo, ale nie pomnę już.
Hyh, widziałem u niego fajny tłok wyjęty ze zwykłego 1,4i z 6
generacji, gośc miał suchego nosa, się letko przegrzał, chyba w
Modlinie.
W każdym razie tłoczek sobie popłynął ;-) i młotem musiał go wybijać ;-)

--
Pozdro
Massai

35 Data: Grudzien 04 2008 10:54:13
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: komar 

scatterbrain pisze:

Diesel ponoć super, ale bardzo drogi - trzeba być miłośnikiem diesli, żeby
go nabyć, bo z mocną benzyną to auto jest równie szybkie, a grubo tańsze

Eee tam. Popatrz na czasy wyprzedzania.
Zadna benzyna (procz TypeR) nie ma szans z tym dieselem.

szkoda że nie podają czasów 0-50km/h na 6 biegu, były by równie interesujące jak te "czasy wyprzedzania".

36 Data: Grudzien 04 2008 11:34:02
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: scatterbrain 

Eee tam. Popatrz na czasy wyprzedzania.
Zadna benzyna (procz TypeR) nie ma szans z tym dieselem.

szkoda że nie podają czasów 0-50km/h na 6 biegu, były by równie interesujące jak te "czasy wyprzedzania".

Jak nie chcesz czytac calego watku to :
http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2005/passat/tdifsi-p/m02.asp
http://www.km77.com/marcas/volkswagen/2006/passat/20tdivariant-p/m02.asp
Pierwsza kolumna to bieg "maksiarski".

37 Data: Grudzien 03 2008 23:39:39
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: zkruk [Lodz] 

Seth wrote:

Witam,

   Naszło mnie ostatnio na zakup samochodu jak w temacie. Napiszcie
kilka słów na temat mankamentów tegoż auta. Tylko proszę nie piszcie,
że wygląda jak zabawka kupiona na odpuście ;) Interesują mnie
mankamenty techniczne oraz funkcjonalne.
Z góry wielkie dzięki

wsiądź i się przejedź
dla mnie za głośno, zawieszenie kiepskie, przyspieszenie takie-se (1.8)
wybrałem accorda - jestem strasznie szczęśliwy :)
wyrosłem już z epoki star-treka... ;]

--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

38 Data: Grudzien 06 2008 12:17:41
Temat: Re: Civic 2.2 i-CTDI
Autor: J.F. 

On Wed, 3 Dec 2008 17:48:49 +0100,  Seth wrote:

   Naszło mnie ostatnio na zakup samochodu jak w temacie.

Pospieszyc sie.
Akcyza rosnie ..

J.

Civic 2.2 i-CTDI



Grupy dyskusyjne