Grupy dyskusyjne   »   Clio II - kopci i polyka plyn chlodniczy

Clio II - kopci i polyka plyn chlodniczy



1 Data: Pa?dziernik 04 2008 15:19:37
Temat: Clio II - kopci i polyka plyn chlodniczy
Autor: moosen 

Witam

Renault Clio II z 2001 roku, silnik benzynowy 1.2 16v, przebieg 135 000 km.
W ciagu ostatnich 2-3 miesiecy poziom plynu chlodniczego spadl z max do min
(tak +/- 0,5 litra).
Dzis zauwazylem, ze samochod zaczal kopcic (bialy/siwy dym)
Podejrzewam, ze czeka mnie remont silnika.

Jak myslicie,
-co to moze byc,
-na jaki wydatek musze sie przygotowac,
-gdzie to zrobic w Krakowie (lub w pobliżu Krakowa)

pozdrawiam
Pawel



2 Data: Pa?dziernik 04 2008 15:35:13
Temat: Re: Clio II - kopci i polyka plyn chlodniczy
Autor: mbuniek 

Renault Clio II z 2001 roku, silnik benzynowy 1.2 16v, przebieg 135 000
km.
W ciagu ostatnich 2-3 miesiecy poziom plynu chlodniczego spadl z max do
min
(tak +/- 0,5 litra).
Dzis zauwazylem, ze samochod zaczal kopcic (bialy/siwy dym)
Podejrzewam, ze czeka mnie remont silnika.

Jak myslicie,
-co to moze byc,
-na jaki wydatek musze sie przygotowac,
-gdzie to zrobic w Krakowie (lub w pobliżu Krakowa)

Sprawdz czy nie masz majoznezu na korku oleju mogloby to swiadczyc o
uszkodzonej uszczelce  pod glowica. I sprawdz uszczelniacze zaworowe moze
przepala olej.
Remont silnika przy 135 tys w dzisiejszych czasach albo wadliwy albo
katowany jak tralala.
Niestety na temat kosztow nie moge sie wypowiedziec bo nie mam zielonego
pojecia.

Buniek

3 Data: Pa?dziernik 04 2008 17:34:42
Temat: Re: Clio II - kopci i polyka plyn chlodniczy
Autor: zinek 


Użytkownik "mbuniek"  napisał w wiadomoœci

Renault Clio II z 2001 roku, silnik benzynowy 1.2 16v, przebieg 135 000
km.
W ciagu ostatnich 2-3 miesiecy poziom plynu chlodniczego spadl z max do
min
(tak +/- 0,5 litra).
Dzis zauwazylem, ze samochod zaczal kopcic (bialy/siwy dym)
Podejrzewam, ze czeka mnie remont silnika.

Jak myslicie,
-co to moze byc,
-na jaki wydatek musze sie przygotowac,
-gdzie to zrobic w Krakowie (lub w pobliżu Krakowa)

Sprawdz czy nie masz majoznezu na korku oleju mogloby to swiadczyc o
uszkodzonej uszczelce  pod glowica. I sprawdz uszczelniacze zaworowe moze
przepala olej.
Remont silnika przy 135 tys w dzisiejszych czasach albo wadliwy albo
katowany jak tralala.


albo ma 300 tylko cofke zrobili

4 Data: Pa?dziernik 04 2008 18:18:28
Temat: Re: Clio II - kopci i polyka plyn chlodniczy
Autor: moosen 

Użytkownik "zinek"  napisał w wiadomości


Użytkownik "mbuniek"  napisał w wiadomoœci

Renault Clio II z 2001 roku, silnik benzynowy 1.2 16v, przebieg 135 000
km.
W ciagu ostatnich 2-3 miesiecy poziom plynu chlodniczego spadl z max do
min
(tak +/- 0,5 litra).
Dzis zauwazylem, ze samochod zaczal kopcic (bialy/siwy dym)
Podejrzewam, ze czeka mnie remont silnika.

Jak myslicie,
-co to moze byc,
-na jaki wydatek musze sie przygotowac,
-gdzie to zrobic w Krakowie (lub w pobliżu Krakowa)

Sprawdz czy nie masz majoznezu na korku oleju mogloby to swiadczyc o
uszkodzonej uszczelce  pod glowica. I sprawdz uszczelniacze zaworowe moze
przepala olej.
Remont silnika przy 135 tys w dzisiejszych czasach albo wadliwy albo
katowany jak tralala.


albo ma 300 tylko cofke zrobili


Jest to mozliwe. Jestem 3 wlascicielem autka, nie jestem w 100% pewien jego
historii.
Chociaz z dokumentow, ktore dostalem przy kupnie auta wynika, ze przebieg
jest raczej orginalny
Mam ok. 10 papierow z przeglądów i wiekszych napraw + ks. serwisowa.
Na wiekszosci jest zaznaczony przebieg i tak +/- wszystko pasuje.

Generalnie po ok. 7 miesiacach uzytkowania autka musze stwierdzic, ze JUZ
NIGDY NIE KUPIE RENAULT..
Co prawda nie wladowalem w niego duzo kasy - rozrząd zaraz po zakupie a
potem chyba z 5 razy jakas pierdola, srednio po 50-100 zl za kazda.
Najbardziej denerwuja mnie te pierdoly, nie mam czasu na wloczenie sie po
warsztatach, tym bardziej ze jak juz tam jestem to pierdola znika i pojawia
sie
jak juz jestem daleko od mechanika.

Autko jest zony, niestety uparla sie na clio bo ladne i w miare male, do
wiekszego nie wsiadzie za kierownice.
Nastepnym razem poszukam czegos japonskiego, najlepiej hondy. Na accordzie
nigdy sie nie zawiodlem,
przez 3 lata 1 naprawa za 300 (lacznik stabilizatora).

pozdrawiam
Pawel

5 Data: Pa?dziernik 04 2008 18:39:26
Temat: Re: Clio II - kopci i polyka plyn chlodniczy
Autor: mbuniek 

Sprawdz czy nie masz majoznezu na korku oleju mogloby to swiadczyc o
uszkodzonej uszczelce  pod glowica. I sprawdz uszczelniacze zaworowe
moze przepala olej.
Remont silnika przy 135 tys w dzisiejszych czasach albo wadliwy albo
katowany jak tralala.


albo ma 300 tylko cofke zrobili


Jest to mozliwe. Jestem 3 wlascicielem autka, nie jestem w 100% pewien
jego historii.
[ciach]

i wez tu kup auto 100 tys kupujesz masz 200tys - ja kupilem 200tys pokrywa
sie z danymi w salonie toyoty auto bylo z kraju. Kupowianie auta u nas to
poprostu lotto jak ci sie wylosuje tak masz.

Pozdrawiam
Buniek

6 Data: Pa?dziernik 04 2008 21:22:46
Temat: Re: Clio II - kopci i polyka plyn chlodniczy
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "moosen"  napisał w wiadomości

Witam
Renault Clio II z 2001 roku, silnik benzynowy 1.2 16v, przebieg 135 000
km. W ciagu ostatnich 2-3 miesiecy poziom plynu chlodniczego spadl z max
do min (tak +/- 0,5 litra).
Dzis zauwazylem, ze samochod zaczal kopcic (bialy/siwy dym)
Podejrzewam, ze czeka mnie remont silnika.
Jak myslicie,
-co to moze byc,
-na jaki wydatek musze sie przygotowac,
-gdzie to zrobic w Krakowie (lub w pobliżu Krakowa)

Powoli z ocenami bo o tej porze roku nie trudno o biały dym za autem (para wodna!).
3 miesiące to jest ile km ?

Jeżeli nic innego się nie dzieje tj. przegrzewanie się silnika, majonez pod korkiem wlewu
oleju, olej w płynie chłodniczym czy ubywanie oleju imho szukaj wycieku płynu
(węże, trójniki, chłodnica, nagrzewnica w środku auta).

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

7 Data: Pa?dziernik 04 2008 22:10:29
Temat: Re: Clio II - kopci i polyka plyn chlodniczy
Autor: moosen 


Użytkownik "PeJot - Krk"  napisał w wiadomości

Użytkownik "moosen"  napisał w wiadomości

Witam
Renault Clio II z 2001 roku, silnik benzynowy 1.2 16v, przebieg 135 000
km. W ciagu ostatnich 2-3 miesiecy poziom plynu chlodniczego spadl z max
do min (tak +/- 0,5 litra).
Dzis zauwazylem, ze samochod zaczal kopcic (bialy/siwy dym)
Podejrzewam, ze czeka mnie remont silnika.
Jak myslicie,
-co to moze byc,
-na jaki wydatek musze sie przygotowac,
-gdzie to zrobic w Krakowie (lub w pobliżu Krakowa)

Powoli z ocenami bo o tej porze roku nie trudno o biały dym za autem (para
wodna!).
3 miesiące to jest ile km ?

Jeżeli nic innego się nie dzieje tj. przegrzewanie się silnika, majonez
pod korkiem wlewu
oleju, olej w płynie chłodniczym czy ubywanie oleju imho szukaj wycieku
płynu
(węże, trójniki, chłodnica, nagrzewnica w środku auta).

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97


Przez ostatnie 3-4 miesiace przejechalem ok 2000 km, w tym prawie 1000 km
jednego dnia w poszukiwaniach nowego autka.
Mam nadzieje, ze nie dalem mu po du.... zbyt  mocno tego dnia.
Sprawdzilem pod korkiem - nie bylo majonezu.

Poczekam na lepsza pogode i jak dalej bedzie kopcic to go rozp....oddam do
warsztatu.

BTW, ostatnio zaczela mi swiecic kontrolka od abs-u. Tak max przez 1-3 min
od od zapalenia.
Czasem gasnie szybciej. Niestety nie udalo mi sie zademonstrowac tego
zjawiska w serwisie
(co za kur...zlosliwosc losu). Podobnie zdaza sie z poduszka pow. w
siedzieniu kierowcy  - po ruszeniu kabelkiem problem znika.
Szukam DOBREGO warsztatu - mechanika/elektryka, nie musi byc najtanszy (i
nie tak drogi jak ASO), by doprowadzic ten samochod do porzadku.

pozdrawiam
Pawel

8 Data: Pa?dziernik 05 2008 18:35:54
Temat: Re: Clio II - kopci i polyka plyn chlodniczy
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "moosen"  napisał w wiadomości [...]

Powoli z ocenami bo o tej porze roku nie trudno o biały dym za autem (para wodna!).
3 miesiące to jest ile km ?

Jeżeli nic innego się nie dzieje tj. przegrzewanie się silnika, majonez pod korkiem wlewu
oleju, olej w płynie chłodniczym czy ubywanie oleju imho szukaj wycieku płynu
(węże, trójniki, chłodnica, nagrzewnica w środku auta).

Przez ostatnie 3-4 miesiace przejechalem ok 2000 km, w tym prawie 1000 km jednego dnia w poszukiwaniach nowego autka.
Mam nadzieje, ze nie dalem mu po du.... zbyt  mocno tego dnia.
Sprawdzilem pod korkiem - nie bylo majonezu.

Może to być uszczelka pod głowicą, razem z uszczelniaczami i uszczelką
impreza kosztuje średnio ok. 500 zł (w czterocylindrowcu) no chyba że trafisz
do renomowanego warsztatu to i z 800 zł.

pozdro

PeJot

9 Data: Pa?dziernik 04 2008 23:51:36
Temat: Re: Clio II - kopci i polyka plyn chlodniczy
Autor: bratPit 


Renault Clio II z 2001 roku, silnik benzynowy 1.2 16v, przebieg 135 000 km.
W ciagu ostatnich 2-3 miesiecy poziom plynu chlodniczego spadl z max do min
(tak +/- 0,5 litra).
Dzis zauwazylem, ze samochod zaczal kopcic (bialy/siwy dym)
Podejrzewam, ze czeka mnie remont silnika.

Jak myslicie,
-co to moze byc,
-na jaki wydatek musze sie przygotowac,
-gdzie to zrobic w Krakowie (lub w pobliżu Krakowa)

na ostatnie pytanie to proponuje po dizgnozę i ew. naprawę udać sie do Główki w Zabawie [prawie przy drodze do Niepolomic z Wieliczki], jest to solidna nieautoryzowana firma specjalizująca sie w francuzach a najbardziej w Renault własnie [www.serwisrenault.com.pl], mają wiedze, mechaników, w razie potrzeby kompa, drugi serwis jest przy ulicy Podskale koło matecznego,
brat

10 Data: Pa?dziernik 04 2008 23:58:39
Temat: Re: Clio II - kopci i polyka plyn chlodniczy
Autor: Z(a)miennik 


Użytkownik "bratPit"  napisał w wiadomości


Renault Clio II z 2001 roku, silnik benzynowy 1.2 16v, przebieg 135 000
km.
W ciagu ostatnich 2-3 miesiecy poziom plynu chlodniczego spadl z max do
min
(tak +/- 0,5 litra).
Dzis zauwazylem, ze samochod zaczal kopcic (bialy/siwy dym)
Podejrzewam, ze czeka mnie remont silnika.

Jak myslicie,
-co to moze byc,
-na jaki wydatek musze sie przygotowac,
-gdzie to zrobic w Krakowie (lub w pobliżu Krakowa)

na ostatnie pytanie to proponuje po dizgnozę i ew. naprawę udać sie do
Główki w Zabawie [prawie przy drodze do Niepolomic z Wieliczki], jest to
solidna nieautoryzowana firma specjalizująca sie w francuzach a
najbardziej w Renault własnie [www.serwisrenault.com.pl], mają wiedze,
mechaników, w razie potrzeby kompa, drugi serwis jest przy ulicy Podskale
koło matecznego,
brat

Zdecydowanie polecam Pana Glowke w zabawie - sprawdzony


Z(a)miennik

11 Data: Pa?dziernik 05 2008 11:05:29
Temat: Re: Clio II - kopci i polyka plyn chlodniczy
Autor: Romeo_rk 

Renault Clio II z 2001 roku, silnik benzynowy 1.2 16v, przebieg 135 000
km.
W ciagu ostatnich 2-3 miesiecy poziom plynu chlodniczego spadl z max do
min
(tak +/- 0,5 litra).
Dzis zauwazylem, ze samochod zaczal kopcic (bialy/siwy dym)
Podejrzewam, ze czeka mnie remont silnika.

Jak myslicie,
-co to moze byc,
-na jaki wydatek musze sie przygotowac,
-gdzie to zrobic w Krakowie (lub w pobliżu Krakowa)

pozdrawiam
Pawel

Uszelka pod głowicą. Koszt - nie mam pojęcia, ile może być w takim aucie. W
kilkunastoletnich staruzkach wymiana uszelki to ok. 300 zł, za wymienę dwóch
uszelek w Audi A6 2,8 6 zapłaciłem ok. 1 tys. zł.
pozawiam, RK
ps. wymień jak najszybciej, bo silnik mocno w d*** dostaje, jak się jeździ z
uszkodzoną uszczelką...

Clio II - kopci i polyka plyn chlodniczy



Grupy dyskusyjne