Grupy dyskusyjne   »   Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3

Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3



1 Data: Grudzien 10 2014 22:59:56
Temat: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

Przymierzam sie do zakupu busika - z racji cen w gre wchodza raczej tylko
Ducato Jumper Boxer.
Rocznik ok 2010.

S造sza貫m ze silniki 2,3JTD sa duzo lepsze niz 2,2HDI - w  sensie
wytrzymalsze.

Zalezy mi na trwa這sci, bezawaryjnosci, mozliwie ma造m spalaniu - co
sadzicie o tych dwoch silnikach?



2 Data: Grudzien 10 2014 15:24:35
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor:

W dniu 鈔oda, 10 grudnia 2014 23:59:58 UTC+1 u篡tkownik Budzik napisa:

Przymierzam sie do zakupu busika - z racji cen w gre wchodza raczej tylko
Ducato Jumper Boxer.
Rocznik ok 2010.

S造sza貫m ze silniki 2,3JTD sa duzo lepsze niz 2,2HDI - w  sensie
wytrzymalsze.

Zalezy mi na trwa這sci, bezawaryjnosci, mozliwie ma造m spalaniu - co
sadzicie o tych dwoch silnikach?

Albo mniejsze spalanie albo trwa這嗆. Najtrwalszy to gdyby jeszcze produkowali by豚y wolnoss帷y klekot z rz璠ow pomp.

3 Data: Grudzien 11 2014 00:32:23
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

U篡tkownik   ...

Przymierzam sie do zakupu busika - z racji cen w gre wchodza raczej
tylko Ducato Jumper Boxer.
Rocznik ok 2010.

S造sza貫m ze silniki 2,3JTD sa duzo lepsze niz 2,2HDI - w  sensie
wytrzymalsze.

Zalezy mi na trwa這sci, bezawaryjnosci, mozliwie ma造m spalaniu - co
sadzicie o tych dwoch silnikach?

Albo mniejsze spalanie albo trwa這嗆. Najtrwalszy to gdyby jeszcze
produkowali by豚y wolnoss帷y klekot z rz璠ow pomp.

Ok, to jakie s r騜nice tych parametr闚 przy tych silnikach?
Szacujac wed逝g eurostatu (chociaz to trudne bo danych malo a i wiele
zalezy od wielkosci nadwozia) ale wychodzi ze r霩nica w spalaniu jest
ponizej 1l.

A trwalosc / awaryjnosc?

4 Data: Grudzien 11 2014 08:44:12
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: ToMasz 


A trwalosc / awaryjnosc?

a czy kt鏎y wyr騜nia si brakiem dwumasy? A mo瞠 jest do kupienia ( w razie awarii) zast瘼cze ko這 jednomasowe?

ToMasz

5 Data: Grudzien 11 2014 21:59:50
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

U篡tkownik ToMasz  ...


A trwalosc / awaryjnosc?

a czy kt鏎y wyr騜nia si brakiem dwumasy? A mo瞠 jest do kupienia ( w
razie awarii) zast瘼cze ko這 jednomasowe?

To moze zapytam inaczej - og鏊nie o silnikach HDi. Znajomy mechanik
powiedzia, zebym unika tych silnik闚 jak ognia bo bede co 100 tysiecy
robi zawory.

Prawda to? Moze przesadza i nie co 100 tylko co 150 tysiecy?

Styl jazdy delikatny i oszczedny.

6 Data: Grudzien 11 2014 14:49:06
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor:

W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 01:32:25 UTC+1 u篡tkownik Budzik napisa:

U篡tkownik   ...

>> Przymierzam sie do zakupu busika - z racji cen w gre wchodza raczej
>> tylko Ducato Jumper Boxer.
>> Rocznik ok 2010.
>>
>> S造sza貫m ze silniki 2,3JTD sa duzo lepsze niz 2,2HDI - w  sensie
>> wytrzymalsze.
>>
>> Zalezy mi na trwa這sci, bezawaryjnosci, mozliwie ma造m spalaniu - co
>> sadzicie o tych dwoch silnikach?
>
> Albo mniejsze spalanie albo trwa這嗆. Najtrwalszy to gdyby jeszcze
> produkowali by豚y wolnoss帷y klekot z rz璠ow pomp.
>
Ok, to jakie s r騜nice tych parametr闚 przy tych silnikach?
Szacujac wed逝g eurostatu (chociaz to trudne bo danych malo a i wiele
zalezy od wielkosci nadwozia) ale wychodzi ze r霩nica w spalaniu jest
ponizej 1l.

A trwalosc / awaryjnosc?

W Masterze na starym parkocie jest zrobione 360 tysi璚y. Mechanicy od tych silnik闚 m闚i 瞠 500 tysi璚y te silniki wytrzymuj bez problem闚. Zastrze瞠 do silnika nie mam 瘸dnych. Jedyna awaria to wydmuchana uszczelka pod wtryskiwaczem. 2 z這te nowa kosztowa豉. Za wymian zap豉ci貫m 30 z這tych. Ile pali nie wiem bo ma這 je盥輳. Oceniam 瞠 w mie軼ie z 14 litr闚 na setk. Ale mog si myli i to mo瞠 by 16. Dla mnie bez r騜nicy. R騜nica jest w mocy. Ten co mam ma ma這 koni w stosunku do nowocze郾iejszych. 110 nim jecha貫m. Z dziesi耩 wi璚ej by jeszcze pojecha. Z mocniejszym silnikiem 140-150 pojedzie. lepiej si b璠zie zbiera przy ruszaniu. Ale jak co si w nim spierdoli to ten litr wi璚ej mo瞠 by mniejszym kosztem ni naprawa turbiny albo innego drogiego g闚na. Niedawno prowadzi貫m ren闚k busika. Nowszy model ni m鎩. Silnik jaki taki jak piszesz, nowocze郾iejszy i mocniejszy znaczy si. R騜nica w je寮zie spora. Zrywniejszy, tak sam chce do przodu. Na dziurach lepiej bo z przodu ma kolumny a nie wahacze i spirale. Ten co nim je寮zi na co dzie m闚i 瞠 fajnie si je寮zi ale prywatnie by go nie chcia bo sporo do tej pory kosztowa造 naprawy w stylu turbina, kolumny i jeszcze sporo drobniejszych naprawa kt鏎e sporo kosztowa造.

7 Data: Grudzien 12 2014 06:59:47
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

U篡tkownik   ...

>> Przymierzam sie do zakupu busika - z racji cen w gre wchodza
>> raczej tylko Ducato Jumper Boxer.
>> Rocznik ok 2010.
>>
>> S造sza貫m ze silniki 2,3JTD sa duzo lepsze niz 2,2HDI - w  sensie
>> wytrzymalsze.
>>
>> Zalezy mi na trwa這sci, bezawaryjnosci, mozliwie ma造m spalaniu -
>> co sadzicie o tych dwoch silnikach?
>
> Albo mniejsze spalanie albo trwa這嗆. Najtrwalszy to gdyby jeszcze
> produkowali by豚y wolnoss帷y klekot z rz璠ow pomp.
>
Ok, to jakie s r騜nice tych parametr闚 przy tych silnikach?
Szacujac wed逝g eurostatu (chociaz to trudne bo danych malo a i wiele
zalezy od wielkosci nadwozia) ale wychodzi ze r霩nica w spalaniu jest
ponizej 1l.

A trwalosc / awaryjnosc?

W Masterze na starym parkocie jest zrobione 360 tysi璚y.

M積aj u jakie wnioski wyci庵n帷 ale czy to duzo? :)

Mechanicy od
tych silnik闚 m闚i 瞠 500 tysi璚y te silniki wytrzymuj bez
problem闚.

szukam czegos takiego co 500 wytrzyma bez problemu :)

Zastrze瞠 do silnika nie mam 瘸dnych. Jedyna awaria to
wydmuchana uszczelka pod wtryskiwaczem. 2 z這te nowa kosztowa豉. Za
wymian zap豉ci貫m 30 z這tych. Ile pali nie wiem bo ma這 je盥輳.
Oceniam 瞠 w mie軼ie z 14 litr闚 na setk. Ale mog si myli i to
mo瞠 by 16.

Dla mnie to jest nieakceptowalnie duzo.

Dla mnie bez r騜nicy. R騜nica jest w mocy. Ten co mam ma
ma這 koni w stosunku do nowocze郾iejszych. 110 nim jecha貫m. Z
dziesi耩 wi璚ej by jeszcze pojecha. Z mocniejszym silnikiem 140-150
pojedzie.

Nie ma to dla mnie zadnego znaczenia.

lepiej si b璠zie zbiera przy ruszaniu. Ale jak co si w
nim spierdoli to ten litr wi璚ej mo瞠 by mniejszym kosztem ni
naprawa turbiny albo innego drogiego g闚na. Niedawno prowadzi貫m
ren闚k busika. Nowszy model ni m鎩. Silnik jaki taki jak piszesz,
nowocze郾iejszy i mocniejszy znaczy si. R騜nica w je寮zie spora.
Zrywniejszy, tak sam chce do przodu. Na dziurach lepiej bo z przodu ma
kolumny a nie wahacze i spirale. Ten co nim je寮zi na co dzie m闚i
瞠 fajnie si je寮zi ale prywatnie by go nie chcia bo sporo do tej
pory kosztowa造 naprawy w stylu turbina, kolumny i jeszcze sporo
drobniejszych naprawa kt鏎e sporo kosztowa造.

Og鏊nie do ren闚ki mam uraz, ale rzeczywiscie te nowe busy maja zaskakuj帷o
dobre oceny.
Natomiast z tego co wiem akurat ren闚ki maj inne silniki niz te o ktorych
pisze.
O jakich silnikach piszesz?

8 Data: Grudzien 13 2014 04:37:45
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor:

W dniu pi徠ek, 12 grudnia 2014 07:59:49 UTC+1 u篡tkownik Budzik napisa:

U篡tkownik   ...

>> >> Przymierzam sie do zakupu busika - z racji cen w gre wchodza
>> >> raczej tylko Ducato Jumper Boxer.
>> >> Rocznik ok 2010.
>> >>
>> >> S造sza貫m ze silniki 2,3JTD sa duzo lepsze niz 2,2HDI - w  sensie
>> >> wytrzymalsze.
>> >>
>> >> Zalezy mi na trwa這sci, bezawaryjnosci, mozliwie ma造m spalaniu -
>> >> co sadzicie o tych dwoch silnikach?
>> >
>> > Albo mniejsze spalanie albo trwa這嗆. Najtrwalszy to gdyby jeszcze
>> > produkowali by豚y wolnoss帷y klekot z rz璠ow pomp.
>> >
>> Ok, to jakie s r騜nice tych parametr闚 przy tych silnikach?
>> Szacujac wed逝g eurostatu (chociaz to trudne bo danych malo a i wiele
>> zalezy od wielkosci nadwozia) ale wychodzi ze r霩nica w spalaniu jest
>> ponizej 1l.
>>
>> A trwalosc / awaryjnosc?
>
> W Masterze na starym parkocie jest zrobione 360 tysi璚y.

M積aj u jakie wnioski wyci庵n帷 ale czy to duzo? :)

> Mechanicy od
> tych silnik闚 m闚i 瞠 500 tysi璚y te silniki wytrzymuj bez
> problem闚.

szukam czegos takiego co 500 wytrzyma bez problemu :)

> Zastrze瞠 do silnika nie mam 瘸dnych. Jedyna awaria to
> wydmuchana uszczelka pod wtryskiwaczem. 2 z這te nowa kosztowa豉. Za
> wymian zap豉ci貫m 30 z這tych. Ile pali nie wiem bo ma這 je盥輳.
> Oceniam 瞠 w mie軼ie z 14 litr闚 na setk. Ale mog si myli i to
> mo瞠 by 16.

Dla mnie to jest nieakceptowalnie duzo.

> Dla mnie bez r騜nicy. R騜nica jest w mocy. Ten co mam ma
> ma這 koni w stosunku do nowocze郾iejszych. 110 nim jecha貫m. Z
> dziesi耩 wi璚ej by jeszcze pojecha. Z mocniejszym silnikiem 140-150
> pojedzie.

Nie ma to dla mnie zadnego znaczenia.

> lepiej si b璠zie zbiera przy ruszaniu. Ale jak co si w
> nim spierdoli to ten litr wi璚ej mo瞠 by mniejszym kosztem ni
> naprawa turbiny albo innego drogiego g闚na. Niedawno prowadzi貫m
> ren闚k busika. Nowszy model ni m鎩. Silnik jaki taki jak piszesz,
> nowocze郾iejszy i mocniejszy znaczy si. R騜nica w je寮zie spora.
> Zrywniejszy, tak sam chce do przodu. Na dziurach lepiej bo z przodu ma
> kolumny a nie wahacze i spirale. Ten co nim je寮zi na co dzie m闚i
> 瞠 fajnie si je寮zi ale prywatnie by go nie chcia bo sporo do tej
> pory kosztowa造 naprawy w stylu turbina, kolumny i jeszcze sporo
> drobniejszych naprawa kt鏎e sporo kosztowa造.
>
Og鏊nie do ren闚ki mam uraz, ale rzeczywiscie te nowe busy maja zaskakuj帷o
dobre oceny.
Natomiast z tego co wiem akurat ren闚ki maj inne silniki niz te o ktorych
pisze.
O jakich silnikach piszesz?

U mnie jest zwyczajny najprostszy 2,5 litra. ten sam silnik jest w movano i jeszcze jest w paru innych dostawczakach z tego okresy co m鎩. Czy du穎 pali. Kto napisa ile mu pali i 瞠 w 9 si mie軼i. Jak par razy pojecha貫m troch dalej ni normalnie to tak za 3/4 za豉dowany na trasie spali ok 9 litr闚. Nie ci郾i皻y by, setki stara貫m si nie przekracza. Piszesz 瞠 renowka dla Ciebie co nie teges. Dostawczaki to jakie uniseksy s. Bo jak inaczej nazwa to 瞠 drzwi od jednego pasuj do innego od innego producenta. W osobowych r騜nych marek chyba co takiego nie istnieje. 500 tysi璚y to du穎. To dwa razy wi璚ej ni dla wsp馧czesnego osobowego. O trwa這軼i nie tylko silnik decyduje. W dostawczakach wszystkie podzespo造 wi瘯sze, wytrzymalsze. Wahacz u mnie kuty a w osobowych z blachy potrafi by zrobiony. Nigdy nie lubi貫m du篡ch samochod闚 a jazda masterem mi si podoba.. Przede wszystkim dlatego 瞠 budzi szacunek u zapierdalaczy. Siedzi si wysoko, widoczno嗆 dobra. A zim w nim cieplutko jak pod ko責erk. Nie trzeba jak do 真ka gumofilcow zak豉da.

9 Data: Grudzien 13 2014 13:59:54
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

U篡tkownik   ...

U mnie jest zwyczajny najprostszy 2,5 litra. ten sam silnik jest w
movano i jeszcze jest w paru innych dostawczakach z tego okresy co
m鎩.

M闚isz o tym 2,5DCi?

10 Data: Grudzien 13 2014 06:40:42
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor:

W dniu sobota, 13 grudnia 2014 15:00:03 UTC+1 u篡tkownik Budzik napisa:

U篡tkownik   ...

> U mnie jest zwyczajny najprostszy 2,5 litra. ten sam silnik jest w
> movano i jeszcze jest w paru innych dostawczakach z tego okresy co
> m鎩.

M闚isz o tym 2,5DCi?

W 篡ciu. Mam 2,5D 58kW jakie 80 koni.

11 Data: Grudzien 13 2014 15:24:19
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

U篡tkownik   ...

> U mnie jest zwyczajny najprostszy 2,5 litra. ten sam silnik jest w
> movano i jeszcze jest w paru innych dostawczakach z tego okresy co
> m鎩.

M闚isz o tym 2,5DCi?

W 篡ciu. Mam 2,5D 58kW jakie 80 koni.

:)
Takich to juz w rocznikach 2010 niestety kupic sie nie da... :(

12 Data: Grudzien 13 2014 07:39:34
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor:

W dniu sobota, 13 grudnia 2014 16:24:20 UTC+1 u篡tkownik Budzik napisa:

U篡tkownik   ...

>> > U mnie jest zwyczajny najprostszy 2,5 litra. ten sam silnik jest w
>> > movano i jeszcze jest w paru innych dostawczakach z tego okresy co
>> > m鎩.
>>
>> M闚isz o tym 2,5DCi?
>
> W 篡ciu. Mam 2,5D 58kW jakie 80 koni.
>
:)
Takich to juz w rocznikach 2010 niestety kupic sie nie da... :(

To mo瞠 warto kupi troch starszy. Kiedy to tylko jeden producent robi samochody z serii BMW znaczy si b璠ziesz mia wydatki. Teraz rzadko kt鏎y nie robi wydatkowych samochod闚. Ludzie boj si korozji. Ona gro幡a jak za bardzo si rozlezie. Naprawy blacharskie nie s specjalnie drogie, zw豉szcza w samochodach o prostej konstrukcji. Chyba 瞠 firm przewozow otwierasz i ten busik potrzebny do wo瞠nia vip闚.

13 Data: Grudzien 13 2014 17:27:36
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

U篡tkownik   ...

>> > U mnie jest zwyczajny najprostszy 2,5 litra. ten sam silnik jest
>> > w movano i jeszcze jest w paru innych dostawczakach z tego
>> > okresy co m鎩.
>>
>> M闚isz o tym 2,5DCi?
>
> W 篡ciu. Mam 2,5D 58kW jakie 80 koni.
>
:)
Takich to juz w rocznikach 2010 niestety kupic sie nie da... :(

To mo瞠 warto kupi troch starszy.

Oczywi軼ie, ale niestety pewne uwarunkowania sprawiaja ze musi byc max.
2010r.

14 Data: Grudzien 14 2014 16:09:27
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: jerzu 

On Sat, 13 Dec 2014 07:39:34 -0800 (PST),  wrote:

To mo瞠 warto kupi troch starszy.

Tylko 瞠 Master 2.5D wolnoss帷y to prze這m lat 99/00. Czyli przewa積ie
styrane auta z cofni皻 szaf na 360 tys.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy雟ki 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

15 Data: Grudzien 14 2014 09:35:54
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor:

W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 16:09:28 UTC+1 u篡tkownik jerzu napisa:

On Sat, 13 Dec 2014 07:39:34 -0800 (PST),  wrote:

>To mo瞠 warto kupi troch starszy.

Tylko 瞠 Master 2.5D wolnoss帷y to prze這m lat 99/00. Czyli przewa積ie
styrane auta z cofni皻 szaf na 360 tys.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy雟ki 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Jak m鎩 ma cofni皻y licznik to dobrze 鈍iadczy o samochodzie. Bo jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Inna sprawa 瞠 on 8 lat w Holandii w stra篡 po瘸rniczej by adoptowany. I tam mia fajnie bo ma這 je寮zi a mia wszystkie przegl康y i konserwacje robione wed逝g grafiku. Dopiero w Polsce kto mu zrobi jaki przebieg. Dla mnie jest super pod jeszcze jednym wzgl璠em. Ma rozsuwane drzwi z dw鏂h stron a nie jak prawie wszystkie cywilne tylko z jednej strony. Dla mnie te drugie drzwi okaza造 si bezcenne.

16 Data: Grudzien 14 2014 18:17:55
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

U篡tkownik   ...

Ma rozsuwane drzwi z dw鏂h stron a nie jak prawie wszystkie cywilne
tylko z jednej strony. Dla mnie te drugie drzwi okaza造 si bezcenne.

Sweitna sprawa, ale trafi taki egzemplarz to trzeba miec kupe szczescie -
praktyczie si nie zdarzaj.

17 Data: Grudzien 14 2014 10:40:10
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor:

W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 19:18:13 UTC+1 u篡tkownik Budzik napisa:

U篡tkownik   ...

> Ma rozsuwane drzwi z dw鏂h stron a nie jak prawie wszystkie cywilne
> tylko z jednej strony. Dla mnie te drugie drzwi okaza造 si bezcenne.

Sweitna sprawa, ale trafi taki egzemplarz to trzeba miec kupe szczescie -
praktyczie si nie zdarzaj.

Mia貫m farta. Nie do嗆 瞠 w miar dobry stan techniczny, przede wszystkim nie zdegradowany przez rdz, to jeszcze te drzwi na przestrza i tani by. Ma這 takich bo te drugie drzwi kosztuj jakie chore pieni康ze. Kto chcia kupi sztuk n闚k nie 鄉igan z takimi podw鎩nymi drzwiami, to jak mu podali cen to sobie odpu軼i. Dobre jest jeszcze to 瞠 jak by mi si z tymi dodatkowymi drzwiami albo mechanizmem co uwali這 to u篡wki s w cenie z這mu u篡tkowego.

18 Data: Grudzien 14 2014 18:55:02
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

U篡tkownik   ...

> Ma rozsuwane drzwi z dw鏂h stron a nie jak prawie wszystkie cywilne
> tylko z jednej strony. Dla mnie te drugie drzwi okaza造 si
> bezcenne.

Sweitna sprawa, ale trafi taki egzemplarz to trzeba miec kupe
szczescie - praktyczie si nie zdarzaj.

Mia貫m farta. Nie do嗆 瞠 w miar dobry stan techniczny, przede
wszystkim nie zdegradowany przez rdz, to jeszcze te drzwi na
przestrza i tani by. Ma這 takich bo te drugie drzwi kosztuj jakie
chore pieni康ze. Kto chcia kupi sztuk n闚k nie 鄉igan z takimi
podw鎩nymi drzwiami, to jak mu podali cen to sobie odpu軼i. Dobre
jest jeszcze to 瞠 jak by mi si z tymi dodatkowymi drzwiami albo
mechanizmem co uwali這 to u篡wki s w cenie z這mu u篡tkowego.

Prawda jest taka, ze dostawczaki to tylko takie powinni sprzedawa.
Firma ktora pusci豉 by taka serie z drugimi drzwiami w jakiejs rozsadnej
cenie zgarnelaby 3/4 rynku.
Ale rzeczywiscie musza byc diabelsko drogie, ze ludzie nie kupuj.

19 Data: Grudzien 14 2014 20:54:10
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Janusz 


U篡tkownik "Budzik"  napisa w
wiadomo軼i


Prawda jest taka, ze dostawczaki to tylko takie powinni sprzedawa.
Firma ktora pusci豉 by taka serie z drugimi drzwiami w jakiejs rozsadnej
cenie zgarnelaby 3/4 rynku.
Ale rzeczywiscie musza byc diabelsko drogie, ze ludzie nie kupuj.

Czy drogie?
W Ducato 2190 z netto minus 35-36% rabatu, jaki si dostaje na samoch鏚. Ja
nie wzi掖em bo ba貫m si, (nie wiem czy s逝sznie) 瞠 buda b璠zie mniej
sztywna.
Janusz

/



__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirus闚 10875 (20141214) __________

Wiadomo zosta豉 sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

20 Data: Grudzien 14 2014 21:00:00
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

U篡tkownik Janusz  ...

Prawda jest taka, ze dostawczaki to tylko takie powinni sprzedawa.
Firma ktora pusci豉 by taka serie z drugimi drzwiami w jakiejs
rozsadnej cenie zgarnelaby 3/4 rynku.
Ale rzeczywiscie musza byc diabelsko drogie, ze ludzie nie kupuj.

Czy drogie?
W Ducato 2190 z netto minus 35-36% rabatu, jaki si dostaje na
samoch鏚. Ja nie wzi掖em bo ba貫m si, (nie wiem czy s逝sznie) 瞠 buda
b璠zie mniej sztywna.

No to nie rozumiem... Przy odsprzeda篡 os rauz mo積a wo豉 najwy窺z cen
rynkow w danych modelach.

M闚isz 瞠 35% rabatu to jest standard? To ile kosztuje nowe oficjalnie? 130
netto?

21 Data: Grudzien 14 2014 22:30:28
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Janusz 


U篡tkownik "Budzik"  >

M闚isz 瞠 35% rabatu to jest standard?
Rok temu dosta貫m 36%

To ile kosztuje nowe oficjalnie? 130

Masz na stronie Fiata konfigurator z cenami.



__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirus闚 10876 (20141214) __________

Wiadomo zosta豉 sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

22 Data: Grudzien 15 2014 00:59:56
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

U篡tkownik Janusz  ...

M闚isz 瞠 35% rabatu to jest standard?
Rok temu dosta貫m 36%

To ile kosztuje nowe oficjalnie? 130

Masz na stronie Fiata konfigurator z cenami.

Prawie 115 tys model ca趾owicie podstawowy nawet bez radia... Nie幢e...

23 Data: Grudzien 15 2014 21:47:57
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: jerzu 

On 15 Dec 2014 00:59:56 GMT, Budzik
 wrote:

Prawie 115 tys model ca趾owicie podstawowy nawet bez radia... Nie幢e...

Ducato 2.2 dwa lata temu - cena cennikowa - co ko這 100 tys. netto.
Do zap豉cenia niewiwle ponad 60 tys. netto. Jak znajd, to moge Ci
podes豉 oferty jakie wtedy dosta貫m. Dodam, 瞠 u Citroena jeszcze
wi瘯szy rabat mo積a dosta. U Peugeota ju r騜nie.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy雟ki 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

24 Data: Grudzien 15 2014 22:48:58
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

U篡tkownik jerzu  ...

Prawie 115 tys model ca趾owicie podstawowy nawet bez radia... Nie幢e...

Ducato 2.2 dwa lata temu - cena cennikowa - co ko這 100 tys. netto.
Do zap豉cenia niewiwle ponad 60 tys. netto. Jak znajd, to moge Ci
podes豉 oferty jakie wtedy dosta貫m. Dodam, 瞠 u Citroena jeszcze
wi瘯szy rabat mo積a dosta. U Peugeota ju r騜nie.

Tylko o silnikach 2,2 to ja juz nie wiem co mysle.
Kr捫a opinie, ze co 150 tysiecy wtryski do robienia...

25 Data: Grudzien 14 2014 16:07:07
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: jerzu 

On Thu, 11 Dec 2014 14:49:06 -0800 (PST),  wrote:

W Masterze na starym parkocie jest zrobione 360 tysi璚y.

Ja mam 430 tys. W dCi. I 篡je.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy雟ki 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

26 Data: Grudzien 15 2014 18:16:05
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

U篡tkownik   ...

Przymierzam sie do zakupu busika - z racji cen w gre wchodza raczej
tylko Ducato Jumper Boxer.
Rocznik ok 2010.

S造sza貫m ze silniki 2,3JTD sa duzo lepsze niz 2,2HDI - w  sensie
wytrzymalsze.

Zalezy mi na trwa這sci, bezawaryjnosci, mozliwie ma造m spalaniu - co
sadzicie o tych dwoch silnikach?

Albo mniejsze spalanie albo trwa這嗆. Najtrwalszy to gdyby jeszcze
produkowali by豚y wolnoss帷y klekot z rz璠ow pomp.

Ciekawostka.
Gada貫m dzis ze znajomym - jezdzi w豉snie z silnikiem 2,2.
Autko ma naprawde 豉dne, wyglada prawie jak n闚ka, bardzo zadbane.

Pytam jak silnik - m闚i ze od nowosci nic nie robi poza oczywiscie dbaniem
o regularne zmienianie oleju, filtr闚, etc.
A przebieg - prawie milion kilometr闚...

27 Data: Grudzien 15 2014 10:31:02
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor:

W dniu poniedzia貫k, 15 grudnia 2014 19:16:29 UTC+1 u篡tkownik Budzik napisa:

U篡tkownik   ...

>> Przymierzam sie do zakupu busika - z racji cen w gre wchodza raczej
>> tylko Ducato Jumper Boxer.
>> Rocznik ok 2010.
>>
>> S造sza貫m ze silniki 2,3JTD sa duzo lepsze niz 2,2HDI - w  sensie
>> wytrzymalsze.
>>
>> Zalezy mi na trwa這sci, bezawaryjnosci, mozliwie ma造m spalaniu - co
>> sadzicie o tych dwoch silnikach?
>
> Albo mniejsze spalanie albo trwa這嗆. Najtrwalszy to gdyby jeszcze
> produkowali by豚y wolnoss帷y klekot z rz璠ow pomp.

Ciekawostka.
Gada貫m dzis ze znajomym - jezdzi w豉snie z silnikiem 2,2.
Autko ma naprawde 豉dne, wyglada prawie jak n闚ka, bardzo zadbane.

Pytam jak silnik - m闚i ze od nowosci nic nie robi poza oczywiscie dbaniem
o regularne zmienianie oleju, filtr闚, etc.
A przebieg - prawie milion kilometr闚...

Bajki. Pewno jak by policzy ile rocznie robi to wyjdzie 瞠 kupi samoch鏚 z silnikiem na pi耩 lat przedtem jak te silniki zacz瘭i produkowa.

28 Data: Grudzien 15 2014 19:44:29
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

U篡tkownik   ...

>> Przymierzam sie do zakupu busika - z racji cen w gre wchodza
>> raczej tylko Ducato Jumper Boxer.
>> Rocznik ok 2010.
>>
>> S造sza貫m ze silniki 2,3JTD sa duzo lepsze niz 2,2HDI - w  sensie
>> wytrzymalsze.
>>
>> Zalezy mi na trwa這sci, bezawaryjnosci, mozliwie ma造m spalaniu -
>> co sadzicie o tych dwoch silnikach?
>
> Albo mniejsze spalanie albo trwa這嗆. Najtrwalszy to gdyby jeszcze
> produkowali by豚y wolnoss帷y klekot z rz璠ow pomp.

Ciekawostka.
Gada貫m dzis ze znajomym - jezdzi w豉snie z silnikiem 2,2.
Autko ma naprawde 豉dne, wyglada prawie jak n闚ka, bardzo zadbane.

Pytam jak silnik - m闚i ze od nowosci nic nie robi poza oczywiscie
dbaniem o regularne zmienianie oleju, filtr闚, etc.
A przebieg - prawie milion kilometr闚...

Bajki. Pewno jak by policzy ile rocznie robi to wyjdzie 瞠 kupi
samoch鏚 z silnikiem na pi耩 lat przedtem jak te silniki zacz瘭i
produkowa.

Prosz ci, nie s康z innych po sobie ;-P
Wiem z kim rozmawia貫m, znam historie samochodu, przebieg ca趾iem realny,
bo tam gdzie on pracuje robi sie 120+ kkm rocznie.
Czyli auto ma ok 7-8 lat. Chyba pasuje? Gdzies oko這 2007 zacz瘭i robi
ducato w nowej kascie.

No chyba ze pomyli jaki ma silnik i ma 2,3 a nie 2,2, ale na boku ma
oznaczenie 100 wiec w przypadku fiata to 100KM czyli 2,2.

29 Data: Grudzien 15 2014 12:54:26
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor:

W dniu poniedzia貫k, 15 grudnia 2014 20:45:03 UTC+1 u篡tkownik Budzik napisa:

U篡tkownik   ...

>> >> Przymierzam sie do zakupu busika - z racji cen w gre wchodza
>> >> raczej tylko Ducato Jumper Boxer.
>> >> Rocznik ok 2010.
>> >>
>> >> S造sza貫m ze silniki 2,3JTD sa duzo lepsze niz 2,2HDI - w  sensie
>> >> wytrzymalsze.
>> >>
>> >> Zalezy mi na trwa這sci, bezawaryjnosci, mozliwie ma造m spalaniu -
>> >> co sadzicie o tych dwoch silnikach?
>> >
>> > Albo mniejsze spalanie albo trwa這嗆. Najtrwalszy to gdyby jeszcze
>> > produkowali by豚y wolnoss帷y klekot z rz璠ow pomp.
>>
>> Ciekawostka.
>> Gada貫m dzis ze znajomym - jezdzi w豉snie z silnikiem 2,2.
>> Autko ma naprawde 豉dne, wyglada prawie jak n闚ka, bardzo zadbane.
>>
>> Pytam jak silnik - m闚i ze od nowosci nic nie robi poza oczywiscie
>> dbaniem o regularne zmienianie oleju, filtr闚, etc.
>> A przebieg - prawie milion kilometr闚...
>
> Bajki. Pewno jak by policzy ile rocznie robi to wyjdzie 瞠 kupi
> samoch鏚 z silnikiem na pi耩 lat przedtem jak te silniki zacz瘭i
> produkowa.
>
Prosz ci, nie s康z innych po sobie ;-P
Wiem z kim rozmawia貫m, znam historie samochodu, przebieg ca趾iem realny,
bo tam gdzie on pracuje robi sie 120+ kkm rocznie.
Czyli auto ma ok 7-8 lat. Chyba pasuje? Gdzies oko這 2007 zacz瘭i robi
ducato w nowej kascie.

No chyba ze pomyli jaki ma silnik i ma 2,3 a nie 2,2, ale na boku ma
oznaczenie 100 wiec w przypadku fiata to 100KM czyli 2,2.

500 kilometr闚 dziennie. Zdradzisz tajemnic z jakiej bran篡 ta firma i co wo膨. To jaki transport pomi璠zy miastami musi by. Jak pomi璠zy miastami to ci篹ar闚ki zamiast dostawczak闚 by造 by op豉calniejsze. Dla mnie dalej lip pachnie.

30 Data: Grudzien 15 2014 21:58:57
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: jerzu 

On Mon, 15 Dec 2014 12:54:26 -0800 (PST),  wrote:

500 kilometr闚 dziennie. Zdradzisz tajemnic z jakiej bran篡 ta firma i co wo膨. To jaki transport pomi璠zy miastami musi by. Jak pomi璠zy miastami to ci篹ar闚ki zamiast dostawczak闚 by造 by op豉calniejsze. Dla mnie dalej lip pachnie.

Auto odebrane 3.03.2014 od dilera.
Zdj璚ie z 27.09.2014

http://www.iv.pl/viewer.php?file=37122087077531450332.jpg


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy雟ki 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

31 Data: Grudzien 15 2014 13:08:13
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor:

W dniu poniedzia貫k, 15 grudnia 2014 21:58:58 UTC+1 u篡tkownik jerzu napisa:

On Mon, 15 Dec 2014 12:54:26 -0800 (PST),  wrote:

>500 kilometr闚 dziennie. Zdradzisz tajemnic z jakiej bran篡 ta firma i co wo膨. To jaki transport pomi璠zy miastami musi by. Jak pomi璠zy miastami to ci篹ar闚ki zamiast dostawczak闚 by造 by op豉calniejsze. Dla mnie dalej lip pachnie.

Auto odebrane 3.03.2014 od dilera.
Zdj璚ie z 27.09.2014

http://www.iv.pl/viewer.php?file=37122087077531450332.jpg


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy雟ki 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

wybacz ale na zdj璚iu nie napisane ze odebrany p鏊 roku wcze郾iej. Ty wiesz ile jak takich historii 瞠 miliony kilometr闚 kto zrobi s造sza貫m? Ca趾owicie niewra磧iwy jestem na wciskanie kitu. Mo瞠 i prawda 瞠 900 kilometr闚 dziennie kto dostawczakiem robi. Chyba pusto je寮zi bo jak odliczy sen, jedzenie, sranie to nie ma kiedy za豉dowa.

32 Data: Grudzien 15 2014 23:00:53
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Rafa "SP" Gil 

W dniu 2014-12-15 22:08,  pisze:

wybacz ale na zdjciu nie napisane ze odebrany p鏊 roku wczeniej. Ty wiesz ile jak takich historii 瞠 miliony kilometr闚 kto zrobi s造sza貫m? Ca趾owicie niewra磧iwy jestem na wciskanie kitu. Mo瞠 i prawda 瞠 900 kilometr闚 dziennie kto dostawczakiem robi. Chyba pusto je寮zi bo jak odliczy sen, jedzenie, sranie to nie ma kiedy za豉dowa.

Zawsze milcza貫m jak ciebie czyta貫m. Ale teraz si odezw. Pierdolisz jak ma造 tadzio po du篡m piwie ...

Mam znajomego co lata busem CODZIENNIE na dystansie WROCAW - NOWY TARG - WROCAW (Po drodze ma mniejsz pipid闚 do kt鏎ej nadk豉da w jedn stron jakie 43 km.

aduje si towarem we WRC o 5:30. O 6 startuje. Wraca o 14:45 CODZIENNIE o ile nie utknie w jakim porytym korku.
Czyli robi 750 km DZIENNIE.

I jak potrzeba, to codziennie po pracy gotowy jest p馧 litra zrobi, bo NIE JEST ZMCZONY.

To, 瞠 ty czego nie widzia貫 nie oznacza, 瞠 to nie istnieje.
A z matematyki na szybko: 750 km * 20 dni roboczych w miesicu daje daje 15 000 kilometr闚 miesicznie.
15 000 kilometr闚 miesicznego przebiegu przemno穎ne przez 12 miesicy (bo tyle jest ich w roku) daje wynik 180 000 kilometr闚 rocznie.

Z racji rodzaju trasy - kolega twierdzi, 瞠 m鏬豚y jeszcze z 200 - 300 kilometr闚 dziennie wicej pocign. I ja mu wierz. zdarza這 mi si w warunkach prawie stricte autostradowych robi dziennie 1100 kilometr闚 dziennie po kilka dni pod rzd. Liczc, 瞠 lata豚y w豉nie busem z prdkoci 130 km/h (a wiadomo, 瞠 jak si da to si nadgania i to konkretnie o wiele wicej) to przez 8 h roboczych (a przecie mo積a wicej) zrobisz 1040 km dziennie. Wynik robi si dla ciebie ju nieprawdopodobny, a dla niekt鏎ych po prostu realny, bo 250 000 km rocznie.

Ale to ekstremum. Uwierz, 瞠 100 000 kilometr闚 to piku. Ja nie bdc handlowcem robi ponad 50 000 km rocznie. Po prostu rednio wychodzi mi 200 - 210 km dziennie i to nie jest 瘸den wyczyn.

--
Rafa "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wroc豉w +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuter闚 MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

33 Data: Grudzien 15 2014 14:09:26
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor:

W dniu poniedzia貫k, 15 grudnia 2014 23:00:55 UTC+1 u篡tkownik Rafa SP Gil napisa:

W dniu 2014-12-15 22:08,  pisze:

> wybacz ale na zdj璚iu nie napisane ze odebrany p鏊 roku wcze郾iej.. Ty wiesz ile jak takich historii 瞠 miliony kilometr闚 kto zrobi s造sza貫m? Ca趾owicie niewra磧iwy jestem na wciskanie kitu. Mo瞠 i prawda 瞠 900 kilometr闚 dziennie kto dostawczakiem robi. Chyba pusto je寮zi bo jak odliczy sen, jedzenie, sranie to nie ma kiedy za豉dowa.

Zawsze milcza貫m jak ciebie czyta貫m. Ale teraz si odezw.
Pierdolisz jak ma造 tadzio po du篡m piwie ...

Mam znajomego co lata busem CODZIENNIE na dystansie WROCxW -
NOWY TARG - WROCxW (Po drodze ma mniejsz pipid闚 do kt鏎ej
nadk豉da w jedn stron jakie 43 km.

ζduje si towarem we WRC o 5:30. O 6 startuje. Wraca o 14:45
CODZIENNIE o ile nie utknie w jakim porytym korku.
Czyli robi 750 km DZIENNIE.

I jak potrzeba, to codziennie po pracy gotowy jest p馧 litra
zrobi, bo NIE JEST ZM犴ZONY.

To, 瞠 ty czego nie widzia貫 nie oznacza, 瞠 to nie istnieje.
A z matematyki na szybko: 750 km * 20 dni roboczych w miesi帷u
daje daje 15 000 kilometr闚 miesi璚znie.
15 000 kilometr闚 miesi璚znego przebiegu przemno穎ne przez 12
miesi璚y (bo tyle jest ich w roku) daje wynik 180 000 kilometr闚
rocznie.

Z racji rodzaju trasy - kolega twierdzi, 瞠 m鏬豚y jeszcze z 200
- 300 kilometr闚 dziennie wi璚ej poci庵n望. I ja mu wierz.
zdarza這 mi si w warunkach prawie stricte autostradowych robi
dziennie 1100 kilometr闚 dziennie po kilka dni pod rz康. Licz帷,
瞠 lata豚y w豉郾ie busem z pr璠ko軼i 130 km/h (a wiadomo, 瞠
jak si da to si nadgania i to konkretnie o wiele wi璚ej) to
przez 8 h roboczych (a przecie mo積a wi璚ej) zrobisz 1040 km
dziennie. Wynik robi si dla ciebie ju nieprawdopodobny, a dla
niekt鏎ych po prostu realny, bo 250 000 km rocznie.

Ale to ekstremum. Uwierz, 瞠 100 000 kilometr闚 to piku. Ja nie
b璠帷 handlowcem robi ponad 50 000 km rocznie. Po prostu
鈔ednio wychodzi mi 200 - 210 km dziennie i to nie jest 瘸den
wyczyn.

--
Rafa "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wroc豉w +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuter闚 MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Przykre ze s ludzie co 篡j za kar.

34 Data: Grudzien 16 2014 00:56:44
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 15 Dec 2014 23:00:53 +0100, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

Mam znajomego co lata busem CODZIENNIE na dystansie WROCxW -
NOWY TARG - WROCxW (Po drodze ma mniejsz pipid闚 do kt鏎ej
nadk豉da w jedn stron jakie 43 km.

ζduje si towarem we WRC o 5:30. O 6 startuje. Wraca o 14:45
CODZIENNIE o ile nie utknie w jakim porytym korku.
Czyli robi 750 km DZIENNIE.

I jak potrzeba, to codziennie po pracy gotowy jest p馧 litra
zrobi, bo NIE JEST ZM犴ZONY.

Ale nie moze, bo jutro jedzie w trase :-)

Na tej trasie jest dosc wyjatkowo ze 250km autostrady, co tlumaczy
brak zmeczenia. Ale ... co za towar on wozi, ze nie oplaca sie
wiekszej ciezarowki wyslac ... raz na tydzien.

A z matematyki na szybko: 750 km * 20 dni roboczych w miesi帷u
daje daje 15 000 kilometr闚 miesi璚znie.
15 000 kilometr闚 miesi璚znego przebiegu przemno穎ne przez 12
miesi璚y (bo tyle jest ich w roku) daje wynik 180 000 kilometr闚
rocznie.

Miesiac urlopu mu sie nalezy.
No dobra - taki wynik nie dziwi w przypadku autokaru. Czy tira - choc
one wolniej jezdza. Ale inni ... po co ?

Z racji rodzaju trasy - kolega twierdzi, 瞠 m鏬豚y jeszcze z 200
- 300 kilometr闚 dziennie wi璚ej poci庵n望. I ja mu wierz.

Moze. Choc warto by spytac po miesiacu :-)

Ale to ekstremum. Uwierz, 瞠 100 000 kilometr闚 to piku. Ja nie
b璠帷 handlowcem robi ponad 50 000 km rocznie. Po prostu
鈔ednio wychodzi mi 200 - 210 km dziennie i to nie jest 瘸den
wyczyn.

Ale handlowiec to nie kierowca - cos tam pewnie pogadac musi, papiery
zrobic, a jak nie ma autostrady to 400km wydluza sie do 6 h ...

J.

35 Data: Grudzien 15 2014 23:43:46
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: jerzu 

On Mon, 15 Dec 2014 13:08:13 -0800 (PST),  wrote:

wybacz ale na zdj璚iu nie napisane ze odebrany p鏊 roku wcze郾iej.

Mo瞠 mam Ci papiery przys豉? Nie, nie chce mi si...


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy雟ki 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

36 Data: Grudzien 15 2014 22:49:02
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

U篡tkownik   ...

wybacz ale na zdj璚iu nie napisane ze odebrany p鏊 roku wcze郾iej. Ty
wiesz ile jak takich historii 瞠 miliony kilometr闚 kto zrobi
s造sza貫m? Ca趾owicie niewra磧iwy jestem na wciskanie kitu. Mo瞠 i
prawda 瞠 900 kilometr闚 dziennie kto dostawczakiem robi. Chyba pusto
je寮zi bo jak odliczy sen, jedzenie, sranie to nie ma kiedy
za豉dowa.

Ostatnim Fordem kurierem zrobilismy 900 tysiecy - kupowalismy jak mia 100
tysiecy, sprzedawalismy jak mia na liczniku prawie milion.
Ale nie rozumiem - m闚imy o przebiegach samochodu czy cz這wieka?
I dlaczego z 500 zrobi這 ci si 900?

37 Data: Grudzien 18 2014 17:23:10
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor:

wybacz ale na zdj璚iu nie napisane ze odebrany p鏊 roku wcze郾iej. Ty wiesz ile jak takich historii 瞠 miliony kilometr闚 kto >zrobi s造sza貫m? Ca趾owicie niewra磧iwy jestem na wciskanie kitu. Mo瞠 i prawda 瞠 900 kilometr闚 dziennie kto >dostawczakiem robi. Chyba pusto je寮zi bo jak odliczy sen, jedzenie, sranie to nie ma kiedy za豉dowa.


Dostawczakiem to nie problem.  Kumpel w hurtowni robi i mia przebiegi roczne ok 150tys km. Inny serwisuje sprzet elektroniczny . G這wnie obszar poludniowej polski i dla niego przebieg roczny dobijaj帷y do 100tys km , to nic specjalnego. Przedstawiciele medyczni potrafi robi 100 tys km rocznie (te z praktyki )
Z ciekawostek. Jaki czas temu znajomy cz瘰to je寮zi (s逝瘺owo) polska - francja , polska - chorwacja i par innych tras. Rocznie wychodzi這 mu jakie 150tys km (osob闚k !!! ) . 妃ialismy si , 瞠 jak auto b璠zie mia這 10 lat, to wystawi go z og這szeniem : sprzedam ren闚k przebieg 1,5mln km :D

Pozdrawiam
Tor

38 Data: Grudzien 15 2014 22:49:00
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

U篡tkownik   ...

500 kilometr闚 dziennie. Zdradzisz tajemnic z jakiej bran篡 ta firma
i co wo膨. To jaki transport pomi璠zy miastami musi by. Jak pomi璠zy
miastami to ci篹ar闚ki zamiast dostawczak闚 by造 by op豉calniejsze.
Dla mnie dalej lip pachnie.

Jakie to ma dla Ciebie znaczenie?
Przeciez nie musisz wierzy.

39 Data: Grudzien 15 2014 23:49:27
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: jerzu 

On Mon, 15 Dec 2014 12:54:26 -0800 (PST),  wrote:

To jaki transport pomi璠zy miastami musi by. Jak pomi璠zy miastami to ci篹ar闚ki zamiast dostawczak闚 by造 by op豉calniejsze.

Nie zawsze jest potrzebna 12t ci篹ar闚ka. Cz瘰to wystarczy dostawczak.
I to nawet do codziennych kurs闚 pomi璠zy miastami.
Ja w tym roku w sezonie letnim je寮zi貫m trzy, cztery razy w tygodniu
na trasie W-wa > Gliwice > Warszawa. Czasmi na powrocie zachaczaj帷 o
鏚. Taka specyfika tempa produkcji i oczekiwa odbiorcy.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy雟ki 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

40 Data: Grudzien 13 2014 03:03:45
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: rzymo 

W dniu 鈔oda, 10 grudnia 2014 23:59:58 UTC+1 u篡tkownik Budzik napisa:

Rocznik ok 2010.

S造sza貫m ze silniki 2,3JTD sa duzo lepsze niz 2,2HDI - w  sensie
wytrzymalsze.

Zalezy mi na trwa這sci, bezawaryjnosci, mozliwie ma造m spalaniu - co
sadzicie o tych dwoch silnikach?

Odno郾ie spalania.
Nie wiem czy silnik z 2010r jest ten sam, ale nieca造 miesi帷 temu odbiera貫m z g堯wnej siedziby firmy Ducato Maxi - 2.3 litra / 130KM. A g逝pio jak si wsiada do nieswojego auta a tam 11km na liczniku ;) Zatankowa貫m do pe軟a (wersja ze zbiornikiem 125 litr闚), oczywi軼ie jak ju by貫m to do豉dowali mnie "przy okazji" mniej wi璚ej ton 豉dunku i w drog:
Radom, S7 -> DK50 (swoj drog podoba mi si koncepcja 3-pasmowej drogi, dwa pasy co kilka kilometr闚 raz dla jednego, raz dla drugiego kierunku) -> A2 -> Stryk闚 -> A1 -> zjazd w Grudzi康zu. Autostrady i S7 przez wi瘯szo嗆 czasu trzyma貫m 125km/h (pr璠ko嗆 z gps). Potem kr璚enie si lepszymi i gorszymi drogami, z towarem i bez. Przejecha貫m 1330km i na stacji dotankowa貫m dok豉dnie 119 litr闚. 119 * 100 / 1330 = ~9 litr闚.
Do wczoraj przejecha貫m ~5400km, na t chwil 鈔ednio wychodzi mi 8..5 litra na setk (bez autostrad, same drogi krajowe, miejskie i wiejskie). Towar raczej wi瘯szy ni ci篹szy, 豉downo軼i nie przekraczam, wi璚 ci篹ko mi si odnie嗆 do tego, jak samoch鏚 by si zachowywa np. z trzema tonami ;)

Co mi si nie podoba - kr鏒ka skrzynia, teraz przy 100km/h mam > 2k obrot闚, 120km/h to ju 2.5k rpm. W poprzednio uje盥瘸nym Transicie 2.2 przy 110km/h = r闚ne 2k rpm.

41 Data: Grudzien 13 2014 11:59:53
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: Budzik 

U篡tkownik rzymo  ...

Rocznik ok 2010.

S造sza貫m ze silniki 2,3JTD sa duzo lepsze niz 2,2HDI - w  sensie
wytrzymalsze.

Zalezy mi na trwa這sci, bezawaryjnosci, mozliwie ma造m spalaniu - co
sadzicie o tych dwoch silnikach?

Odno郾ie spalania.
Nie wiem czy silnik z 2010r jest ten sam, ale nieca造 miesi帷 temu
odbiera貫m z g堯wnej siedziby firmy Ducato Maxi - 2.3 litra / 130KM.
A g逝pio jak si wsiada do nieswojego auta a tam 11km na liczniku ;)
Zatankowa貫m do pe軟a (wersja ze zbiornikiem 125 litr闚), oczywi軼ie
jak ju by貫m to do豉dowali mnie "przy okazji" mniej wi璚ej ton
豉dunku i w drog: Radom, S7 -> DK50 (swoj drog podoba mi si
koncepcja 3-pasmowej drogi, dwa pasy co kilka kilometr闚 raz dla
jednego, raz dla drugiego kierunku) -> A2 -> Stryk闚 -> A1 -> zjazd w
Grudzi康zu. Autostrady i S7 przez wi瘯szo嗆 czasu trzyma貫m 125km/h
(pr璠ko嗆 z gps). Potem kr璚enie si lepszymi i gorszymi drogami, z
towarem i bez. Przejecha貫m 1330km i na stacji dotankowa貫m dok豉dnie
119 litr闚. 119 * 100 / 1330 = ~9 litr闚. Do wczoraj przejecha貫m
~5400km, na t chwil 鈔ednio wychodzi mi 8.5 litra na setk (bez
autostrad, same drogi krajowe, miejskie i wiejskie). Towar raczej
wi瘯szy ni ci篹szy, 豉downo軼i nie przekraczam, wi璚 ci篹ko mi si
odnie嗆 do tego, jak samoch鏚 by si zachowywa np. z trzema tonami ;)

Co mi si nie podoba - kr鏒ka skrzynia, teraz przy 100km/h mam > 2k
obrot闚, 120km/h to ju 2.5k rpm. W poprzednio uje盥瘸nym Transicie
2.2 przy 110km/h = r闚ne 2k rpm.

Bardzo fajne osi庵i. Biorac pod uwage ze raczej 120 przekraczac nie bede -
takie spalnie jest dla mnie satysfakcjonuj帷e. Zw豉szcza, ze piszesz o
ducato maxi a ja chce troche mniejsze (max to l2h2).
Dzi瘯i za odpowiedz.

A transita z jakim silnikiem mia貫s? Jak sie sprawowoa?
Czytam opinie i zaskakuj帷a dobre opinie maja tez renault master.

42 Data: Grudzien 13 2014 05:07:13
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: rzymo 

W dniu sobota, 13 grudnia 2014 13:00:04 UTC+1 u篡tkownik Budzik napisa:

Bardzo fajne osi庵i. Biorac pod uwage ze raczej 120 przekraczac nie bede -
takie spalnie jest dla mnie satysfakcjonuj帷e. Zw豉szcza, ze piszesz o
ducato maxi a ja chce troche mniejsze (max to l2h2).

Tak mi wychodzi, podobno ma這 - ale nie jestem w stanie powiedzie, czy inni maj gorsz technik jazdy, czy po prostu "oszcz璠zaj"... ;)
 
A transita z jakim silnikiem mia貫s? Jak sie sprawowoa?
Czytam opinie i zaskakuj帷a dobre opinie maja tez renault master.

Transit by z 2008, 2.2 TDCI 115KM, nieco kr鏒szy od Ducato Maxi.
W firmie do tej pory je寮zi造 prawie same Transity, z dro窺zych element闚 to przeguby+piasty (jakie modele z prze這mu rocznik闚, nie by這 osobnych element闚 tylko zesp馧 piasta+這篡sko+przegub) - 280-295k km i w ka盥ym z sze熯iu Transit闚 lewa+prawa strona do wymiany.. Okolice 1100z za stron + robocizna.
Z wi瘯szych rzeczy nic innego si nie dzia這, lecia造 standardowe rzeczy typu dr捫ki/這篡ska k馧/klocki/tarcze - ale to norma. W jednym co przy silniku (piszczenie/ocieranie) - ko這 pasowe? Przy okazji jakie rolki i 這篡ska, zamkn窸o si w okolicy 1000z.
Na te kilka Transit闚 powa積iejsze awarie by造 trzy:
1) mia貫m przygod, przy ~260k km, wybierak skrzyni bieg闚. Ponad 100km zrobi貫m maj帷 do dyspozycji jedynie trzeci i czwarty bieg. By這 ciekawie, ale dojecha貫m ;)
2) zn闚 ja ("m鎩" w naprawie, jecha貫m takim z najwi瘯szym przebiegiem, ~330kkm), p瘯 przew鏚 paliwowy i to w dw鏂h miejsach naraz ;) telefon, laweta, za dwa dni naprawiony i 鄉iga dalej,
3) to ju nie ja - 這篡sko w kole tak si zapiek這, 瞠 nie sz這 jecha, laweta, 軼i庵any do firmy, wymienione i dalej bez problem闚.

Renault - nie wiem, nie wypowiem si. Nie mia貫m 瘸dnej styczno軼i, nawet jednego kilometra nie przejecha貫m Masterem.

43 Data: Grudzien 13 2014 05:14:14
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor:

W dniu sobota, 13 grudnia 2014 14:07:15 UTC+1 u篡tkownik rzymo napisa:

W dniu sobota, 13 grudnia 2014 13:00:04 UTC+1 u篡tkownik Budzik napisa:
> Bardzo fajne osi庵i. Biorac pod uwage ze raczej 120 przekraczac nie bede -
> takie spalnie jest dla mnie satysfakcjonuj帷e. Zw豉szcza, ze piszesz o
> ducato maxi a ja chce troche mniejsze (max to l2h2).

Tak mi wychodzi, podobno ma這 - ale nie jestem w stanie powiedzie, czy inni maj gorsz technik jazdy, czy po prostu "oszcz璠zaj".... ;)
 
> A transita z jakim silnikiem mia貫s? Jak sie sprawowoa?
> Czytam opinie i zaskakuj帷a dobre opinie maja tez renault master.

Transit by z 2008, 2.2 TDCI 115KM, nieco kr鏒szy od Ducato Maxi.
W firmie do tej pory je寮zi造 prawie same Transity, z dro窺zych element闚 to przeguby+piasty (jakie modele z prze這mu rocznik闚, nie by這 osobnych element闚 tylko zesp馧 piasta+這篡sko+przegub) - 280-295k km i w ka盥ym z sze熯iu Transit闚 lewa+prawa strona do wymiany. Okolice 1100z za stron + robocizna.
Z wi瘯szych rzeczy nic innego si nie dzia這, lecia造 standardowe rzeczy typu dr捫ki/這篡ska k馧/klocki/tarcze - ale to norma. W jednym co przy silniku (piszczenie/ocieranie) - ko這 pasowe? Przy okazji jakie rolki i 這篡ska, zamkn窸o si w okolicy 1000z.
Na te kilka Transit闚 powa積iejsze awarie by造 trzy:
1) mia貫m przygod, przy ~260k km, wybierak skrzyni bieg闚. Ponad 100km zrobi貫m maj帷 do dyspozycji jedynie trzeci i czwarty bieg. By這 ciekawie, ale dojecha貫m ;)
2) zn闚 ja ("m鎩" w naprawie, jecha貫m takim z najwi瘯szym przebiegiem, ~330kkm), p瘯 przew鏚 paliwowy i to w dw鏂h miejsach naraz ;) telefon, laweta, za dwa dni naprawiony i 鄉iga dalej,
3) to ju nie ja - 這篡sko w kole tak si zapiek這, 瞠 nie sz這 jecha, laweta, 軼i庵any do firmy, wymienione i dalej bez problem闚.

Renault - nie wiem, nie wypowiem si. Nie mia貫m 瘸dnej styczno軼i, nawet jednego kilometra nie przejecha貫m Masterem.

A jak z korozj? S tacy co kupuj帷 dostawczaka wiedz 瞠 za 5 lat p鎩dzie do ludzi. A inni jak kupi to by chcieli 瞠by z 15 lat poje寮zi i na koniec przypomina samoch鏚.

44 Data: Grudzien 13 2014 05:28:01
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: rzymo 

W dniu sobota, 13 grudnia 2014 14:14:16 UTC+1 u篡tkownik  napisa:

A jak z korozj? S tacy co kupuj帷 dostawczaka wiedz 瞠 za 5 lat p鎩dzie  > do ludzi. A inni jak kupi to by chcieli 瞠by z 15 lat poje寮zi i na koniec > przypomina samoch鏚.

Korozja:
* dziury w nadkolach tylnych, przypad這嗆 trzech egzemplarzy, w czwartym pocz徠ki korozji,
* okolice bocznych drzwi (za豉dunkowych) - zapewne od obijania, takie kropki rdzy, chyba w ka盥ym to by這 mniej lub bardziej widoczne,
* wykwity/kropki na masce, paroletnie egzemplarze, blisko lub przekroczone 300k km,
* okolice klapki wlewu paliwa,
* zawiasy tylnych drzwi - w dw鏂h lekkie oznaki korozji, w trzecim tragedia (najstarszy, 2005 albo 2006, jako jedyny z silnikiem 2.0, dr捫ek zmiany bieg闚 wystawa z pod這gi, nie z konsoli 鈔odkowej), by這 spawane, po kilkunastu tysi帷ach km pu軼i這, poprawiane. Nied逝go potem go odstawia貫m.

Og鏊nie to 5-6 lat, 260-320km i samochody do wymiany. Nie wiem co si dalej z nimi dzieje, zapewne s odsprzedawane do os鏏 prywatnych.

45 Data: Grudzien 13 2014 05:41:27
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor:

W dniu sobota, 13 grudnia 2014 14:28:02 UTC+1 u篡tkownik rzymo napisa:

W dniu sobota, 13 grudnia 2014 14:14:16 UTC+1 u篡tkownik  napisa:
> A jak z korozj? S tacy co kupuj帷 dostawczaka wiedz 瞠 za 5 lat p鎩dzie  > do ludzi. A inni jak kupi to by chcieli 瞠by z 15 lat poje寮zi i na koniec > przypomina samoch鏚.

Korozja:
* dziury w nadkolach tylnych, przypad這嗆 trzech egzemplarzy, w czwartym pocz徠ki korozji,
* okolice bocznych drzwi (za豉dunkowych) - zapewne od obijania, takie kropki rdzy, chyba w ka盥ym to by這 mniej lub bardziej widoczne,
* wykwity/kropki na masce, paroletnie egzemplarze, blisko lub przekroczone 300k km,
* okolice klapki wlewu paliwa,
* zawiasy tylnych drzwi - w dw鏂h lekkie oznaki korozji, w trzecim tragedia (najstarszy, 2005 albo 2006, jako jedyny z silnikiem 2.0, dr捫ek zmiany bieg闚 wystawa z pod這gi, nie z konsoli 鈔odkowej), by這 spawane, po kilkunastu tysi帷ach km pu軼i這, poprawiane. Nied逝go potem go odstawia貫m.

Og鏊nie to 5-6 lat, 260-320km i samochody do wymiany. Nie wiem co si dalej z nimi dzieje, zapewne s odsprzedawane do os鏏 prywatnych.

U mnie po 14 latach ostra korozja na progach pod drzwiami, tymi do kabiny. Ale nie taka z sama z siebie a wskutek uszkodzenia prog闚 na jaki dziurach, kraw篹nikach. Nie ma zielonego poj璚ia jak i czym zosta造 zmasakrowane. Progi mam do wymiany ale to nie jest droga naprawa. Nadkola i to o czym pisa貫 w stanie bardzo dobrym.

46 Data: Grudzien 13 2014 14:34:17
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 13 Dec 2014 05:07:13 -0800 (PST), rzymo napisa(a):

2) zn闚 ja ("m鎩" w naprawie, jecha貫m takim z najwi瘯szym przebiegiem, ~330kkm), p瘯 przew鏚 paliwowy i to w dw鏂h miejsach naraz ;)
telefon, laweta, za dwa dni naprawiony i 鄉iga dalej,

Kazdemu sie moze zdarzyc, choc 20 lat wczesniej ford jakiejs dziwnej
gumy uzywal - w sierrze po kilkunastu latach wezyki byly cale spekane
... auto jezdzilo, ale cos smierdzialo :-)

3) to ju nie ja - 這篡sko w kole tak si zapiek這, 瞠 nie sz這
jecha, laweta, 軼i庵any do firmy, wymienione i dalej bez
problem闚.

Ale jak - przez noc ?
Jakby sie zaczelo zapiekac w czasie jazdy, to tyle ciepla by sie
wydzielilo, ze pozar by byl.

Zreszta tam nie ma sie co zapiec, lozyska sa toczne, roznice srednic
na milimetry.
Owszem - koszyk mogl sie rozleciec, walki rozsypaly, ustawily bokiem,
zablokowaly  ... i nikt nic wczesiej nie zauwazyl ?

J.

47 Data: Grudzien 14 2014 13:30:06
Temat: Re: Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3
Autor: rzymo 

W dniu sobota, 13 grudnia 2014 14:33:52 UTC+1 u篡tkownik J.F. napisa:

> 3) to ju nie ja - 這篡sko w kole tak si zapiek這, 瞠 nie sz這
> jecha, laweta, 軼i庵any do firmy, wymienione i dalej bez
> problem闚.

Ale jak - przez noc ?
Jakby sie zaczelo zapiekac w czasie jazdy, to tyle ciepla by sie
wydzielilo, ze pozar by byl.

Zreszta tam nie ma sie co zapiec, lozyska sa toczne, roznice srednic
na milimetry.
Owszem - koszyk mogl sie rozleciec, walki rozsypaly, ustawily bokiem,
zablokowaly  ... i nikt nic wczesiej nie zauwazyl ?

Ci篹ko mi si wypowiedzie, jako 瞠 to opis kolegi z pracy i p騧niejsze stwierdzenie mechanika 瞠 "si zapiek這". Podobno wcze郾iej bez objaw闚, w czasie jazdy pisk/szuranie, czu 瞠 co go hamuje. Wysiad, jedna z felg gor帷a. Dalej nie pr鏏owa jecha.

Co lepsze w ducato/boxer/jumper - 2,2 czy 2,3



Grupy dyskusyjne