Grupy dyskusyjne   »   Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia

Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia



1 Data: Sierpien 23 2009 11:04:25
Temat: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: Majdan 

prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a
2000-2005
czy wy tez widzicie roznice

to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

teraz wieksze
mondeo III 1.8TDCI trasa 6l, miasto 8-10l


Liczac tak jeszcze z 10 lat i nie bedzie co wybierac w przystepnej cenie do
20 tys zl, cos oszczednego, taniego w utrzymaniu
Dlaczego te nowe silniki diesla tak duzo pala; przeciez powinny byc bardziej
sprawniejsze, osczedniejsze



2 Data: Sierpien 23 2009 11:17:25
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: Tomasz Pyra 

Majdan pisze:

prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005
czy wy tez widzicie roznice

to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

teraz wieksze
mondeo III 1.8TDCI trasa 6l, miasto 8-10l


Mondeo III - 1560kg
Punto II - 920kg

Dziś każde auto musi mieć 5 gwiazdek, a te gwiazdki sporo ważą.

Tyle co dziś waży małe miejskie autko, do niedawna ważyły duże rodzinne samochody. A tyle ile dziś waży rodzinne auto, to niedawno ważyły samochody dostawcze.

3 Data: Sierpien 23 2009 10:13:09
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: G Nowak 

czy wy tez widzicie roznice
to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l
teraz wieksze
mondeo III 1.8TDCI trasa 6l, miasto 8-10l
Liczac tak jeszcze z 10 lat i nie bedzie co wybierac w przystepnej
cenie do  20 tys zl, cos oszczednego, taniego w utrzymaniu
Dlaczego te nowe silniki diesla tak duzo pala; przeciez powinny byc
bardziej  sprawniejsze, osczedniejsze

Sorry ale te dwa wymienione na poczatku maja sie nijak do kategori "samochod" ;)

--
pozdr
g

4 Data: Sierpien 24 2009 11:27:32
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: omega_fan 


"G Nowak"  wrote in message

czy wy tez widzicie roznice
to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

Sorry ale te dwa wymienione na poczatku maja sie nijak do kategori
"samochod" ;)

O ile do Uno to jeszcze rozumiem, że się czepiasz, to od Punto II sie
odpier...

5 Data: Sierpien 23 2009 11:17:12
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: Grejon 

Majdan pisze:

prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005
czy wy tez widzicie roznice

to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

No ale o co chodzi? Stare Uno z wolnossącym dieslem i prawktycznie bez wyposażenia kontra nowe Punto z turbodieslem i wyposażeniem pewnie ciut lepszym niż poduszki powietrzne czy wspomaganie.

A porównywanie tych 2 aut z mondeo to już w ogóle jest bez sensu...

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

6 Data: Sierpien 23 2009 11:19:00
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: Paweł Ubysz 


Użytkownik "Majdan"  napisał w wiadomości

prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005
czy wy tez widzicie roznice

to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

UNO - masa własna od 711 kg


teraz wieksze
mondeo III 1.8TDCI trasa 6l, miasto 8-10l

Mondeo - masa własna od 1299 kg


Czy tez widzisz różnicę ?

7 Data: Sierpien 23 2009 11:38:18
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: Piter 


Użytkownik "Paweł Ubysz"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Majdan"  napisał w wiadomości
prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005
czy wy tez widzicie roznice

to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

UNO - masa własna od 711 kg


teraz wieksze
mondeo III 1.8TDCI trasa 6l, miasto 8-10l

Mondeo - masa własna od 1299 kg


Czy tez widzisz różnicę ?

dodam jeszcze że disle zaczeły jeździć jak benzyny ale i palą jak benzyny

8 Data: Sierpien 24 2009 07:28:42
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: scob 


dodam jeszcze że disle zaczeły jeździć jak benzyny ale i palą jak benzyny

poproszę JEDEN przykład :)

9 Data: Sierpien 24 2009 13:26:51
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: Piter 


Użytkownik "scob"  napisał w wiadomości


dodam jeszcze że disle zaczeły jeździć jak benzyny ale i palą jak benzyny

poproszę JEDEN przykład :)

jakikolwiek nowszy turbodiesel, pamiętam że na światłach jakiś umcyk umcyk hiper wyścigowy golf dostał w tyłek od załadowanego rodziną focusa i to właściwie bez problemu no ale focus też nie był jakoś bardzo oszczędny

10 Data: Sierpien 24 2009 21:49:00
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: scob 


Użytkownik "Piter"  napisał w wiadomości


jakikolwiek nowszy turbodiesel, pamiętam że na światłach jakiś umcyk umcyk
hiper wyścigowy golf dostał w tyłek od załadowanego rodziną focusa i to
właściwie bez problemu no ale focus też nie był jakoś bardzo oszczędny

hmm.. nieraz już pisałem - nie jestem ulicznym rajdowcem ani dzieciakiem
scigającym się spod świateł - ale nieodmiennie bawią mnie miny posiadaczy
"wyscigowych tdi", "dynamicznych hdi" czy "rajdowych tddscrdti" (tych 2,2 i
2,5 też - dla jasności) gdy spod świateł, od niechcenia, odjeżdża im
piętnastoletni, wolnossący benzyniaczek ;-). O jesieni/zimie, terenie
pozamiejskim nie wspominam nawet :). Aaale, co ja tam wiem :)

11 Data: Sierpien 31 2009 23:48:40
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: jacek2v 

On 24 Sie, 21:49, "scob"  wrote:

Użytkownik "Piter"  napisał w

> jakikolwiek nowszy turbodiesel, pamiętam że na światłach jakiś umcyk umcyk
> hiper wyścigowy golf dostał w tyłek od załadowanego rodziną focusa i to
> właściwie bez problemu no ale focus też nie był jakoś bardzo oszczędny

hmm.. nieraz już pisałem - nie jestem ulicznym rajdowcem ani dzieciakiem
scigającym się spod świateł - ale nieodmiennie bawią mnie miny posiadaczy
"wyscigowych tdi", "dynamicznych hdi" czy "rajdowych tddscrdti" (tych 2,2 i
2,5 też - dla jasności) gdy spod świateł, od niechcenia, odjeżdża im
piętnastoletni, wolnossący benzyniaczek ;-). O jesieni/zimie, terenie
pozamiejskim nie wspominam nawet :). Aaale, co ja tam wiem :)

To zależy :)

Pzdr

12 Data: Sierpien 23 2009 23:55:40
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: Michal 

UNO - masa własna od 711 kg
Mondeo - masa własna od 1299 kg

Czy tez widzisz różnicę ?

a ile wazy teraz fiat 500 ?
okolo 1100 kg :-)

M

13 Data: Sierpien 23 2009 04:27:01
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: hamberg 

uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

nowsze punto do tego uturbione i z wiekszym silnikiem pali mniej co
przeczy Twojej teorii.

14 Data: Sierpien 23 2009 13:54:44
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: Przemek 

Majdan wrote:

prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a

Liczac tak jeszcze z 10 lat i nie bedzie co wybierac w przystepnej
cenie do 20 tys zl, cos oszczednego, taniego w utrzymaniu
Dlaczego te nowe silniki diesla tak duzo pala; przeciez powinny byc
bardziej sprawniejsze, osczedniejsze
ekologia zabija oszczednosci wynikle z postepu techniki - teraz aby spelnic
normy euro  ktores tam wtryskiwacz musi tryskac  takze po
zaplonie :

http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/04/28/dlaczego-po-egnali-my-pompowtryskiwacze.aspx
Tak ze oszczedniej juz bylo - jeszcze kilka lat dyktatu ekologow i diesle
beda palic wiecej niz benzyny

15 Data: Sierpien 23 2009 22:10:37
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 23 Aug 2009 13:54:44 +0200, Przemek napisał(a):

http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/04/28/dlaczego-po-egnali-my-pompowtryskiwacze.aspx

Ale brednie... To już Bravo Girl! skrzyżowane z Superexpressem jest
wiarygodniejsze.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

16 Data: Sierpien 26 2009 09:45:51
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: Przemek 

Waldek Godel wrote:

Dnia Sun, 23 Aug 2009 13:54:44 +0200, Przemek napisał(a):

http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/04/28/dlaczego-po-egnali-my-pompowtryskiwacze.aspx

Ale brednie... To już Bravo Girl! skrzyżowane z Superexpressem jest
wiarygodniejsze.

Co brednie ?Post injection jest stosowane szeroko w CR do podtrzymania
reakcji w filtrach i katalizatorach .Wystarczy wrzucic
"post injection CR" w google i poczytac , ale najwyrazniej dla niektorych to
za trudne i wola zyc w ignorancji
 .No chyba ze dla Ciebie paliwo wstrzykniete kiedy otwieraja sie juz zawory
wydechowe wykonuje jakas
prace korzystna dla uzytkownika auta.

17 Data: Sierpien 26 2009 10:08:31
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:45:51 +0200, Przemek napisał(a):

Co brednie ?Post injection jest stosowane szeroko w CR do podtrzymania
reakcji w filtrach i katalizatorach .Wystarczy wrzucic

No, nie, akurat to jest prawda - tzn. z PI istnieje.
Reszta to w zasadzie brednia.

CR jest lepszy, bo jest mechanicznie prostszy (a więc tańszy w produkcji)
przy tym dając lepsze rezultaty. Większość robi tam elektronika która jest
tania i równie niezawodna.
Największą brednią jest to, że PD było głośne bo miało wysokie ciśnienia
ROTFL...

Tudzież kilka innych kompletnych bredni. Np. to, że CR pierwszej generacji
posiadał niskie ciśnienie wtrysku bo 1997 roku kiedy powstawał, były
drgania.. normalnie jak w Trybunie Ludu.
CR we współczesnej postaci powstawał od 1990 roku, w 1994 był już w
sprzedaży zapakowany w auta (tyle że ciężarowe). TDI miało wtedy wciąż
pompę rozdzielaczową.
Okazało się że parametry bezpośredniego wtrysku mogą być lepsze przy
znacznie wyższych ciśnieniach. VAG wymodził PD dopiero w 2000 roku, w miarę
równo z II generacją (przygotowania do produkcji 1.6 HDi rozpoczęły się w
1998 roku) itepe itede...
Po prostu żenujący stek bredni.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

19 Data: Sierpien 26 2009 23:15:24
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 26 Aug 2009 21:32:43 +0200, Przemek napisał(a):

No to sie nie zrozumielismy :)  Swoja droga ciekawe czy ktos kiedys
stuninguje sterownik CR
tak aby wyeliminowac te ekologiczne "fjuczersy" - ciekawe ile wtedy by auto
palilo .

Tyle samo albo więcej - nie spotkałem żadnego stwierdzenia, że auto przez
to pali więcej. Wróć. Nie spotkałem się nigdy z jakimś określeniem "post
injection".
Wszystkie materiały twierdzą coś zupełnie odwrotnego - jest przedwtrysk
bardzo małej ilości paliwa, właśnie, żeby pozbyć się wady TDI - czyli
klekotu. Wtryskiwana jest nieco wcześniej mikroskopijna dawka paliwa, która
w zasadzie nie daje żadnej mocy, za to po prostu daje płomień w cylindrze.
W momencie kiedy ta dawka jest w pełni zapalona, następuje wtrysk własciwy,
w efekcie główna dawka paliwa zapala się od już płonącego paliwa, a nie
tylko od gorącego powietrza.

Jeżeli sprawdzisz dokładnie wyniki google, to co sam podawałeś, to okaże
się, że jest zaledwie kilka stron które piszą o tym, o czym jest na tej
bredzącej stronie. Odnoszę wrażenie, że to te same oszołomy pisały.

Silniki CR mają bardzo podobne parametry do silników PD przy podobnym
spalaniu. Natomiast mają znacznie wyższą kulturę pracy, właśnie dzięki
wtryskowi pilotującemu.

Natomiast jestem ciekawy jaki będzie lament, jak te wszystkie silniki PD
dojdą do wieku i przebiegu takiego, że konieczne będzie wymienienie
końcówek wtrysków

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

23 Data: Sierpien 24 2009 09:06:32
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2009-08-23 20:56,  *to* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Jak nie ma jak jest :)

Przeczytałeś cały jego post? Pisał o latach 2000-2005, a Mondeo mk4 (lub,
jeśli wolisz, mk3) zaczęto produkować bodaj jakoś na przełomie 2007 i
2008.

- no chyba, że jesteś jednym z tych co mk2 FL
nazywają mk3 :)

Raczej mk1 fl nazywają mk2. Kolejne Mondeo było całkowicie nowym modelem,
podobnie jak aktualne.

Zgoda :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

25 Data: Sierpien 23 2009 22:11:42
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 23 Aug 2009 09:45:57 -0700 (PDT), jacek2v napisał(a):

1. Zwiększenie masy - mi. przez jak to już któryś z szanownych
przedmówców wspomniał gwiazdeczki i bajerki ważą.
2. A klimę to się teraz zapewne ma i używa :) + conajmnie 0,5l/100
3. Mocy też jakby więcej, a jak moc jest to trzeba użyć - znowu
bezpiecześtwo tzw. aktywne
4. No i szybkość - przy większej mocy większa szybkość i
przyśpieszenie.

Po pierwsze zatkanie całego silnika tabunem filtrów i katalizatorów.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

26 Data: Sierpien 31 2009 23:46:25
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: jacek2v 

On 23 Sie, 23:11, Waldek Godel  wrote:

Dnia Sun, 23 Aug 2009 09:45:57 -0700 (PDT), jacek2v napisał(a):

> 1. Zwiększenie masy - mi. przez jak to już któryś z szanownych
> przedmówców wspomniał gwiazdeczki i bajerki ważą.
> 2. A klimę to się teraz zapewne ma i używa :) + conajmnie 0,5l/100
> 3. Mocy też jakby więcej, a jak moc jest to trzeba użyć - znowu
> bezpiecześtwo tzw. aktywne
> 4. No i szybkość - przy większej mocy większa szybkość i
> przyśpieszenie.

Po pierwsze zatkanie całego silnika tabunem filtrów i katalizatorów..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

Tyż :)

27 Data: Sierpien 23 2009 23:07:03
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: Zbyszek 


Użytkownik "Majdan"  napisał w wiadomości

prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a
2000-2005
czy wy tez widzicie roznice

Żona jeździ Mercedes A 180  2008 r. Diesel 1980 TDI   spala 7,6 w/g
komputera
A ja Peugeot 205 1,9 TD  1990r.  spalam w takich samych warunkach     3,8
litra

W mercu jest tyle elektroniki , że boję się dotknąć
W Peugeocie jest tylko przekaźnik do załączania świec żarowych .

28 Data: Sierpien 24 2009 00:20:39
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: czupakabra 

On 23 Sie, 11:04, "Majdan"  wrote:

prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a
2000-2005
Liczac tak jeszcze z 10 lat i nie bedzie co wybierac w przystepnej cenie do
20 tys zl, cos oszczednego, taniego w utrzymaniu
Dlaczego te nowe silniki diesla tak duzo pala; przeciez powinny byc bardziej
sprawniejsze, osczedniejsze

Witaj

Nieprawda:
Citroen ZX 1.9 td ok 6 w trasie
Ford Focus 1.6 tdci ok 5 w trasie z klimą z podobnym obiązeniem


pozdrawiam
Sebastian

29 Data: Sierpien 24 2009 09:31:41
Temat: Re: Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia
Autor: P.H. 


Użytkownik "Majdan"  napisał w wiadomoœci

prosze mi wytlumaczyc roznice miedzy autami diesla z lat 1995-2000 a 2000-2005
czy wy tez widzicie roznice

to sa male spalania
uno 1.7D - spalanie w trasie ok 4l
fiat punto II 1.9JTd - trasa 3.8l

teraz wieksze
mondeo III 1.8TDCI trasa 6l, miasto 8-10l


konie trzeba nakarmić. te mechaniczne też :-)

Co nowsze auta to wiecej pala - tragedia



Grupy dyskusyjne