Grupy dyskusyjne   »   Co oznacza olej w intercoolerze

Co oznacza olej w intercoolerze



1 Data: Sierpien 28 2010 00:51:38
Temat: Co oznacza olej w intercoolerze
Autor: amos 

Witajcie,
Laickie pytanie, lecz nigdy dotad nie interesowalem sie silnikabi
turbodoladowanymi.
Jak powazny jest problem z turbina, gdy w intercoolerze znajduje sie
olej? Czy turbo jest juz do regeneracji. To, ze skutkuje to
koniecznoscia dolewania oleju to oczywiste cednak jakie inne
potencjalne problemy moga zaistniec?

Co ile wymieniacie olej w autach benzynowych z turbina?
--
amos



2 Data: Sierpien 28 2010 08:16:54
Temat: Re: Co oznacza olej w intercoolerze
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 28.08.2010 amos  napisał/a:

Witajcie,
Laickie pytanie, lecz nigdy dotad nie interesowalem sie silnikabi
turbodoladowanymi.
Jak powazny jest problem z turbina, gdy w intercoolerze znajduje sie
olej? Czy turbo jest juz do regeneracji. To, ze skutkuje to
koniecznoscia dolewania oleju to oczywiste cednak jakie inne
potencjalne problemy moga zaistniec?

Co ile wymieniacie olej w autach benzynowych z turbina?

Co 7tys. km - ale dla Ciebie to nie musi oznaczac kompletnie nic.
Duzo zalzy od konkretnego samochodu, sposobu jego uzytkowania i uzywanego oleju.

Niemniej jednak przy w miare zwyczajnych warunkach i tak bym wymienial olej co jakies 10-12tys.

Olej w intercoolerze - zaleznie od ilosci - moze nie oznaczac zupelnie nic, albo juz problemy.
Nieduze ilosci sa dosc normalne - dopoki nie wali juz non stop olejem w dolot, a turbo halasuje i ledwie dmucha.

--
Jacek "AMI" Rudowski

3 Data: Sierpien 28 2010 01:49:57
Temat: Re: Co oznacza olej w intercoolerze
Autor: amos 

On 28 Sie, 10:16, Jacek Rudowski  wrote:

Co 7tys. km - ale dla Ciebie to nie musi oznaczac kompletnie nic.

Moje pytanie chyba wyraznie sugeruje, ze auto do uzytku cywilnego ;)

Niemniej jednak przy w miare zwyczajnych warunkach i tak bym wymienial olej co jakies 10-12tys.

Wlasciciel auta, ktore mnie interesuje twierdzi, ze wymienial co 15-20
tkm. W swoim Saabie mimo braku turbiny wymieniam co 10 tkm, stad moje
zaniepokojenie o stan turbiny i ten olej. Niestety nie wiem w jakiej
ilosci.

Olej w intercoolerze - zaleznie od ilosci - moze nie oznaczac zupelnie nic, albo juz problemy.
Nieduze ilosci sa dosc normalne - dopoki nie wali juz non stop olejem w dolot, a turbo halasuje i ledwie dmucha.

Czyli rozumiem, ze martwic sie nalezy przede wszystkim gdy auto nie
ma  mocy oraz gdy slychac halas turbiny?

Czy do uturbionych silnikow leje sie tylko oleje syntetyczne?

--
amos

4 Data: Sierpien 28 2010 13:18:00
Temat: Re: Co oznacza olej w intercoolerze
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 28.08.2010 amos  napisał/a:

On 28 Sie, 10:16, Jacek Rudowski  wrote:
Co 7tys. km - ale dla Ciebie to nie musi oznaczac kompletnie nic.

Moje pytanie chyba wyraznie sugeruje, ze auto do uzytku cywilnego ;)

A jakie to w ogole w koncu auto? Bo albo jeszcze nie bylo, albo mi umknelo :)

Olej w intercoolerze - zaleznie od ilosci - moze nie oznaczac zupelnie nic, albo juz problemy.
Nieduze ilosci sa dosc normalne - dopoki nie wali juz non stop olejem w dolot, a turbo halasuje i ledwie dmucha.

Czyli rozumiem, ze martwic sie nalezy przede wszystkim gdy auto nie
ma  mocy oraz gdy slychac halas turbiny?

Czy do uturbionych silnikow leje sie tylko oleje syntetyczne?

Nie tylko - ale dobrze, by byl dobrej jakosci i utrzymywal dlugo swoje wlasciwosci ( i chyba to jest najwiekszy
problem z olejami mineralnymi )
Jak turbo zacznie puszczac olej w duzej ilosci to na pewno zobaczysz to tez w spalinach wydostajacych sie z rury.

Przy czym awarii samego turbo bym az tak nie demonizowal - mozna wymienic - wszystko kwestia kosztow.
Gorzej jak sie posypie juz tak, ze nawpada metalowych zanieczyszczen do silnika, np. kawalki wirnika :)


--
Jacek "AMI" Rudowski

5 Data: Sierpien 30 2010 02:11:25
Temat: Re: Co oznacza olej w intercoolerze
Autor: amos 

On 28 Sie, 15:18, Jacek Rudowski  wrote:

> Moje pytanie chyba wyraznie sugeruje, ze auto do uzytku cywilnego ;)
A jakie to w ogole w koncu auto? Bo albo jeszcze nie bylo, albo mi umknelo :)

Nieuwaznie czytasz miedzy wierszami ;) Saab 9-5, 2,3T.

Przy czym awarii samego turbo bym az tak nie demonizowal - mozna wymienic - wszystko kwestia kosztow.
Gorzej jak sie posypie juz tak, ze nawpada metalowych zanieczyszczen do silnika, np. kawalki wirnika :)

Niestety olej byl takze od strony przepustnicy, ktora byla cala
zarzygana.
Sprawdzalbym to w jakims warsztacie, niestety inne cechy tego
egemplarza skreslily je z mojej listy.

--
amos

6 Data: Sierpien 30 2010 10:26:17
Temat: Re: Co oznacza olej w intercoolerze
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 30.08.2010 amos  napisał/a:

On 28 Sie, 15:18, Jacek Rudowski  wrote:
> Moje pytanie chyba wyraznie sugeruje, ze auto do uzytku cywilnego ;)
A jakie to w ogole w koncu auto? Bo albo jeszcze nie bylo, albo mi umknelo :)

Nieuwaznie czytasz miedzy wierszami ;) Saab 9-5, 2,3T.

Byc moze :) Po prostu nie chce robic blednych  zalozen :)

Przy czym awarii samego turbo bym az tak nie demonizowal - mozna wymienic - wszystko kwestia kosztow.
Gorzej jak sie posypie juz tak, ze nawpada metalowych zanieczyszczen do silnika, np. kawalki wirnika :)

Niestety olej byl takze od strony przepustnicy, ktora byla cala
zarzygana.
Sprawdzalbym to w jakims warsztacie, niestety inne cechy tego
egemplarza skreslily je z mojej listy.

No jak leci przez intercooler, to czasami przeleci tez na strone przepustnicy.
Wciaz nie tragedia, zaleznie od ilosci.

--
Jacek "AMI" Rudowski

7 Data: Sierpien 28 2010 20:21:25
Temat: Re: Co oznacza olej w intercoolerze
Autor: Lewis 

W dniu 2010-08-28 10:49, amos pisze:

On 28 Sie, 10:16, Jacek   wrote:
Co 7tys. km - ale dla Ciebie to nie musi oznaczac kompletnie nic.

Moje pytanie chyba wyraznie sugeruje, ze auto do uzytku cywilnego ;)

Niemniej jednak przy w miare zwyczajnych warunkach i tak bym wymienial olej co jakies 10-12tys.

Wlasciciel auta, ktore mnie interesuje twierdzi, ze wymienial co 15-20
tkm. W swoim Saabie mimo braku turbiny wymieniam co 10 tkm, stad moje
zaniepokojenie o stan turbiny i ten olej. Niestety nie wiem w jakiej
ilosci.

PojedĽ, obejrzyj, najlepiej z kimĹ› kto ma o tym jakieĹ› pojÄ™cie.
15-20kkm to trochÄ™ rzadko, zwłaszcza jeĹ›li chodzi o Saaba z silnikiem B2X5 ale nie powiedziałeĹ› jakie to auto.

Olej w intercoolerze - zaleznie od ilosci - moze nie oznaczac zupelnie nic, albo juz problemy.
Nieduze ilosci sa dosc normalne - dopoki nie wali juz non stop olejem w dolot, a turbo halasuje i ledwie dmucha.

Czyli rozumiem, ze martwic sie nalezy przede wszystkim gdy auto nie
ma  mocy oraz gdy slychac halas turbiny?

Zdecydowanie tak. W najgorszym wypadku możesz zassać do silnika kawałki turbo, albo jak turbina wyssie olej z silnika i w porÄ™ siÄ™ nie zatrzymasz i nie wyłÄ…czysz silnika może skoĹ„czyć siÄ™ zatarciem silnika. Zdejmij dolot od strony turbiny i zobacz czy ma luzy na wirniku (minimalne majÄ… prawno być), ale jak bÄ™dÄ… to luzy wzdłużne (tu nie ma prawa być żadnych) to już Ľle.
  Regeneracja Turbo to koszt około 1000zł, nowe turbo to koszt około 3000zł


Czy do uturbionych silnikow leje sie tylko oleje syntetyczne?

Zazwyczaj, ewentualnie półsyntetyczne.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis

8 Data: Sierpien 29 2010 08:21:35
Temat: Re: Co oznacza olej w intercoolerze
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 28 Aug 2010 20:21:25 +0200, Lewis
 wrote:

  Regeneracja Turbo to koszt około 1000zł, nowe turbo to koszt około 3000zł

 Przy czym bardzo często jest to 1000 złotych wyrzucone w błoto.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

9 Data: Sierpien 29 2010 10:37:26
Temat: Re: Co oznacza olej w intercoolerze
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 29.08.2010 Robert Rędziak  napisał/a:

On Sat, 28 Aug 2010 20:21:25 +0200, Lewis
 wrote:
  Regeneracja Turbo to koszt około 1000zł, nowe turbo to koszt około 3000zł

 Przy czym bardzo często jest to 1000 złotych wyrzucone w błoto.

Zakladajac, ze turbo jest w ogole regenerowalne.

--
Jacek "AMI" Rudowski

10 Data: Sierpien 30 2010 02:39:07
Temat: Re: Co oznacza olej w intercoolerze
Autor: amos 

On 29 Sie, 12:37, Jacek Rudowski  wrote:

Zakladajac, ze turbo jest w ogole regenerowalne.

Mozesz rozwinac, na czym polega regeneracja i dlaczego niektorych
turbin nie da sie zregenerowac?

Z tego co slyszalem, chodzi o uszczelnienie. Turbo jest smarowane
olejem, ktory nie powinien sie mowiac prostymi slowami z niej
wydostawac, tylko wracac do silnika?

Czy cos jeszcze sie regeneruje? Jakies lozyska moze?

--
pozdrawiam
amos

11 Data: Sierpien 30 2010 10:27:48
Temat: Re: Co oznacza olej w intercoolerze
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 30.08.2010 amos  napisał/a:

On 29 Sie, 12:37, Jacek Rudowski  wrote:

Zakladajac, ze turbo jest w ogole regenerowalne.

Mozesz rozwinac, na czym polega regeneracja i dlaczego niektorych
turbin nie da sie zregenerowac?

Z tego co slyszalem, chodzi o uszczelnienie. Turbo jest smarowane
olejem, ktory nie powinien sie mowiac prostymi slowami z niej
wydostawac, tylko wracac do silnika?

Czy cos jeszcze sie regeneruje? Jakies lozyska moze?

Niektore turbo, jak np. seria vf znana z Subaru, maja nierozbieralny rdzen.
Mozna wymienic np. wirniki itp. ale jak sie posypia lozyska,  to juz koniec.

Turbo td04/05/06 itp. lepiej wyglada pod tym wzgledem

--
Jacek "AMI" Rudowski

12 Data: Sierpien 30 2010 16:22:38
Temat: Re: Co oznacza olej w intercoolerze
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 30 Aug 2010 02:39:07 -0700 (PDT), amos
 wrote:

Mozesz rozwinac, na czym polega regeneracja i dlaczego niektorych
turbin nie da sie zregenerowac?

 1. nie słyszałem, żeby kto¶ regenerował turbo na łożyskach
 tocznych,
 2. s±dzę, że chodzi o dokładno¶ć i sumienno¶ć. Faktem jest, że
 było wiele przypadków, gdzie regenerowane turbo szybko zaczęło
 pluć olejem i łapać luzy.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

13 Data: Sierpien 30 2010 02:35:34
Temat: Re: Co oznacza olej w intercoolerze
Autor: amos 

On 28 Sie, 20:21, Lewis  wrote:

PojedĽ, obejrzyj, najlepiej z kim¶ kto ma o tym jakie¶ pojęcie.
15-20kkm to trochę rzadko, zwłaszcza je¶li chodzi o Saaba z silnikiem
B2X5 ale nie powiedziałe¶ jakie to auto.

Niestety nie mam nikogo znajomego w okolicy z wieksza wiedza nt
Saabow. Musze zdac sie na swoja ograniczona wiedze lub gdy juz bedze
powaznie zainteresowany samochodem - serwisem, ktorych w stolicy nie
barakuje.
Silnik jak slusznie przypuszczaz B235E LPT ;)

--
pozdrawiam
amos

14 Data: Sierpien 28 2010 12:42:49
Temat: Re: Co oznacza olej w intercoolerze
Autor: P_ablo 

Uzytkownik "amos"  napisal w wiadomosci

Witajcie,
Laickie pytanie, lecz nigdy dotad nie interesowalem sie silnikabi
turbodoladowanymi.
Jak powazny jest problem z turbina, gdy w intercoolerze znajduje sie
olej? Czy turbo jest juz do regeneracji. To, ze skutkuje to
koniecznoscia dolewania oleju to oczywiste cednak jakie inne
potencjalne problemy moga zaistniec?
Co ile wymieniacie olej w autach benzynowych z turbina?

W VW 1,9 TDI rura przy ic byla spocona po 1000 km od wyjazdu z salonu...

--
Picasso

Co oznacza olej w intercoolerze



Grupy dyskusyjne