Grupy dyskusyjne   »   Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II

Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II



1 Data: Maj 12 2010 18:59:45
Temat: Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II
Autor: Zygmunt 


Zamierzam zakupić takie autko
--

Pozdrawiam

Prorok Zygmunt




2 Data: Maj 13 2010 07:40:08
Temat: Re: Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II
Autor: jian 

On 2010-05-12 18:59, Zygmunt wrote:


Zamierzam zakupić takie autko

1.3MTJ jest słabym silnikiem on ma jak dobrze pamiętam 75-80 koni
kiepską turbinę (lubi padać), oraz japońskie osiągi (jako takie)

w pandzie i miejskim ruchu spisuje się całkiem dobrze ale auto lżejsze i mniejsze
jednak w trasie już zaczynają wychodzić jego braki

jeżeli chodzi o pII to proponuję jednak poszukać z silnikiem 1,9jtd

3 Data: Maj 13 2010 14:25:38
Temat: Re: Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II
Autor: JanuSz 

jian pisze:


1.3MTJ jest słabym silnikiem on ma jak dobrze pamiętam 75-80 koni

w PIIFL wyłącznie 70 KM, osiągi wskazują na więcej

kiepską turbinę (lubi padać),

trzeba baardzo uważać przy mrozach i ogólnie stosować się do zasad eksploatacji aut z trubiną, ale nowa można kupić za 700 zł.

  oraz japońskie osiągi (jako takie)

????


w pandzie i miejskim ruchu spisuje się całkiem dobrze ale auto lżejsze i mniejsze

W punto jest inna mapa wtrysków, silnik ma znacznie większy moment w zakresie niskich obrotów (180 NM vs 140 NM), więc niezupełnie masz rację.

jednak w trasie już zaczynają wychodzić jego braki

zależy jaka trasa - jechałem 180 km/h (licznikowo - faktyczni pewnie ok. 170) i jeszcze miał trochę rezerwy, przy 4 osobach i bagażu. Przyspieszenie porównywalne z passatem TDI (kombi) z jedną czerwoną literą (testowane).

jeżeli chodzi o pII to proponuję jednak poszukać z silnikiem 1,9jtd

Będzie starsze, bo od 2003 były tylko 1,3.

Mój palił zdecydowanie poniżej 4 l/100 km, nawet bywało wiosną i jesienią (bez włączania klimy, ale niezbyt zimno), że poniżej 3,5 l.

Wadą była jednak zbyt głośna praca silnika (jak dla mnie) i po dłuższej trasie męczyło mnie to.

Ogólnie osiągi auta zdecydowanie powyżej średniej szrotowo - niemiecko - szmelcwagenowskiej.

Aha - przy zakupie przetestuj wspomaganie, czy nie sygnalizuje błędów przy szybkich skrętach na nierównej drodze.



Pozdrawiam

4 Data: Maj 13 2010 14:57:17
Temat: Re: Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II
Autor: jian 

On 2010-05-13 14:25, JanuSz wrote:

jian pisze:


1.3MTJ jest słabym silnikiem on ma jak dobrze pamiętam 75-80 koni

w PIIFL wyłącznie 70 KM, osiągi wskazują na więcej

kiepską turbinę (lubi padać),

trzeba baardzo uważać przy mrozach i ogólnie stosować się do zasad
eksploatacji aut z trubiną, ale nowa można kupić za 700 zł.

bardziej niż przy normalny użytkowaniu auta z turbiną,
tam jest turbina wielkości kubka



oraz japońskie osiągi (jako takie)

????


w pandzie i miejskim ruchu spisuje się całkiem dobrze ale auto lżejsze
i mniejsze

W punto jest inna mapa wtrysków, silnik ma znacznie większy moment w
zakresie niskich obrotów (180 NM vs 140 NM), więc niezupełnie masz rację.


co nie zmienia faktu ze silnik jest słaby i kiepsko jedzie
w porównaniu z silnikiem 1,2 8V faktycznie jedzie lepiej
z 1,2 16V jadą porównywalnie plus dla 1.3 mtj za doładowanie i przebieg momentu


jednak w trasie już zaczynają wychodzić jego braki

zależy jaka trasa - jechałem 180 km/h (licznikowo - faktyczni pewnie ok.
170) i jeszcze miał trochę rezerwy, przy 4 osobach i bagażu.
Przyspieszenie porównywalne z passatem TDI (kombi) z jedną czerwoną
literą (testowane).


nie opowiadał byś bajek

jeżeli chodzi o pII to proponuję jednak poszukać z silnikiem 1,9jtd

Będzie starsze, bo od 2003 były tylko 1,3.


jak nie wiesz to nie pisz
w PIIFL czyli po 2003roku były silniki 1,9 jtd 100KM montowane w wersjach M30 czyli tak zwane HGT jtd


Mój palił zdecydowanie poniżej 4 l/100 km, nawet bywało wiosną i
jesienią (bez włączania klimy, ale niezbyt zimno), że poniżej 3,5 l.


co do spalanie to jak z gustem
każdy ma inne i spalanie 4l przy prędkościach 170-180 jka piszesz powyżej zmożesz wstawić między bajki
przy dynamicznej jeździe to auto pali cirka 6-7l



Wadą była jednak zbyt głośna praca silnika (jak dla mnie) i po dłuższej
trasie męczyło mnie to.

Ogólnie osiągi auta zdecydowanie powyżej średniej szrotowo - niemiecko -
szmelcwagenowskiej.


no powiedzmy ze silniki na pompo wtryskiwaczach mają inną kulturę pracy niż  mtj

Aha - przy zakupie przetestuj wspomaganie, czy nie sygnalizuje błędów
przy szybkich skrętach na nierównej drodze.



Pozdrawiam

5 Data: Maj 13 2010 15:09:54
Temat: Re: Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II
Autor: krzysiek82 

jian pisze:

co do spalanie to jak z gustem
każdy ma inne i spalanie 4l przy prędkościach 170-180 jka piszesz powyżej zmożesz wstawić między bajki
przy dynamicznej jeździe to auto pali cirka 6-7l

Dokładnie te 4 litry to spali przy delikatnej jeździe na autostradzie.

--
krzysiek82

6 Data: Maj 13 2010 16:17:13
Temat: Re: Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II
Autor: JanuSz 

jian pisze:


oraz japońskie osiągi (jako takie)

????



Co miałeś na myśli??



w pandzie i miejskim ruchu spisuje się całkiem dobrze ale auto lżejsze
i mniejsze

W punto jest inna mapa wtrysków, silnik ma znacznie większy moment w
zakresie niskich obrotów (180 NM vs 140 NM), więc niezupełnie masz rację.


co nie zmienia faktu ze silnik jest słaby i kiepsko jedzie
w porównaniu z silnikiem 1,2 8V faktycznie jedzie lepiej
z 1,2 16V jadą porównywalnie plus dla 1.3 mtj za doładowanie i przebieg momentu


jednak w trasie już zaczynają wychodzić jego braki

zależy jaka trasa - jechałem 180 km/h (licznikowo - faktyczni pewnie ok.
170) i jeszcze miał trochę rezerwy, przy 4 osobach i bagażu.
Przyspieszenie porównywalne z passatem TDI (kombi) z jedną czerwoną
literą (testowane).


nie opowiadał byś bajek

Do końca czwórki tak było. Powyżej 120 passat był lepszy.


jeżeli chodzi o pII to proponuję jednak poszukać z silnikiem 1,9jtd

Będzie starsze, bo od 2003 były tylko 1,3.




jak nie wiesz to nie pisz
w PIIFL czyli po 2003roku były silniki 1,9 jtd 100KM montowane w wersjach M30 czyli tak zwane HGT jtd

W Polsce nie było ich w handlu - ale pewnie masz rację.


Mój palił zdecydowanie poniżej 4 l/100 km, nawet bywało wiosną i
jesienią (bez włączania klimy, ale niezbyt zimno), że poniżej 3,5 l.


co do spalanie to jak z gustem
każdy ma inne i spalanie 4l przy prędkościach 170-180 jka piszesz powyżej zmożesz wstawić między bajki
przy dynamicznej jeździe to auto pali cirka 6-7l

przy 170 - 180 nie miałem odwagi patrzyć na wyświetlacz :)

Te 4 l przy spokojnej, ale nie mulastej jeździe - nie autostrada, trochę miasta (~30%) reszta polskie drogi.


7 Data: Maj 14 2010 09:30:25
Temat: Re: Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II
Autor: jian 

On 2010-05-13 16:17, JanuSz wrote:

jian pisze:


oraz japońskie osiągi (jako takie)

????



Co miałeś na myśli??




to że auto przy przyspieszaniu od prędkości 100 w wzwyż nie jedzie
żeby jakoś jechało musisz go ciągnąć do 4,5krpm jak już pisałem wcześniej
przy normalnej jeździe czyli między 2,5krpm ido 3,5krmp przyśpieszenia są jako takie



jednak w trasie już zaczynają wychodzić jego braki

zależy jaka trasa - jechałem 180 km/h (licznikowo - faktyczni pewnie ok.
170) i jeszcze miał trochę rezerwy, przy 4 osobach i bagażu.
Przyspieszenie porównywalne z passatem TDI (kombi) z jedną czerwoną
literą (testowane).


nie opowiadał byś bajek

Do końca czwórki tak było. Powyżej 120 passat był lepszy.


może gość z pasata wcale nie chciał wykorzystywać pełnego przyśpieszenia swojego auta i dlatego jechałeś z nim równo
z drugiej strony w trasie najważniejsza jest elastyczność(przyśpieszenia) między 80 km/h w wzwyż na 4 i 5 biegu
a silnik 1,3mtj w tym temacie nie ma za dużo do powiedzenia
1,9jtd jest dużo bardziej elastyczny i ma lepsze przyśpieszenia w tym zakresie



jeżeli chodzi o pII to proponuję jednak poszukać z silnikiem 1,9jtd

Będzie starsze, bo od 2003 były tylko 1,3.




jak nie wiesz to nie pisz
w PIIFL czyli po 2003roku były silniki 1,9 jtd 100KM montowane w
wersjach M30 czyli tak zwane HGT jtd

W Polsce nie było ich w handlu - ale pewnie masz rację.


były na zamówienia indywidualne w ofercie katalogowej przeznaczonej na polski rynek znaczy do obejrzenia w salonie  masz racje nie było
co nie zmienia faktu ze występował ten silnik po 2003



Mój palił zdecydowanie poniżej 4 l/100 km, nawet bywało wiosną i
jesienią (bez włączania klimy, ale niezbyt zimno), że poniżej 3,5 l.


co do spalanie to jak z gustem
każdy ma inne i spalanie 4l przy prędkościach 170-180 jka piszesz
powyżej zmożesz wstawić między bajki
przy dynamicznej jeździe to auto pali cirka 6-7l

przy 170 - 180 nie miałem odwagi patrzyć na wyświetlacz :)

Te 4 l przy spokojnej, ale nie mulastej jeździe - nie autostrada, trochę
miasta (~30%) reszta polskie drogi.



kwestia definicji "nie mulastej" ale to już temat na inną dyskusję

8 Data: Maj 13 2010 15:11:26
Temat: Re: Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II
Autor: krzysiek82 

Zygmunt pisze:


Zamierzam zakupić takie autko

Bardziej na twoim miejscu bym się zajął korozją, lubi atakować punta nawet te młodsze. Oględziny podłogi oraz nadkola tylnego prawego obowiązkowe. Ciąłem ostatnio mk2 2002 rok w progu już brało, nadkole także, za rok dwa zaczęłyby wyłazić okniska rdzy na zewnątrz.

--
krzysiek82

Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II



Grupy dyskusyjne