Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v.
1 | Data: Styczen 12 2007 16:24:18 |
Temat: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v. | |
Autor: Marcin | Witam! 2 |
Data: Styczen 12 2007 17:22:31 | Temat: Re: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v. | Autor: STranger |
Witam! Przy takim przebiegu to należałoby już po raz drugi wymienić klocki hamulcowe, a moze i czas już będzie wymienić tarcze? - trzeba zmierzyć ich grubość. Ja tarcze zmienialem przy 65 tyś, a klocki pierwszy raz przy 30 tyś. Sprawdzić trzeba też tylne hamulce bębnowe. Przy 60 tyś trzeba wymienić pasek i rolki rozrządu wg instrukcji obslugi, ale na to masz jeszcze czas. :) Ja na twoim miejscu wymieniłbym jeszcze świece, skoro nigdy nie były zmieniane i pióra wycieraczek. Co do wycieraczek. ostatnio kupiłem w carrefourze za 15 zł lewą wycieraczkę grafitową z logo carefoura do mojego Punciaka - wycieraczka "made in China" oczywiście, ale wyciera znakomicie, w porównaniu do zużytych oryginalnych piór to jak niebo a ziemia. W weekend kupię drugą wycieraczkę od strony pasażera bo już wiem ze są dobre.:) Poza tym warto uzupełnić elektrolit i podładować prostownikiem akumulator do pełna skoro ma juz 3,5 roku. btw, a jak wymieniłeś filtr paliwa skoro w Punto II nie ma filtra paliwa?? (jako takiego) ;> -- pozdrawiam STranger 3 |
Data: Styczen 12 2007 18:45:37 | Temat: Re: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v. | Autor: Marcin | Użytkownik "STranger"
Trochę zagalopowałem, filtru paliwa faktycznie nie wymieniałem. A świece wymieniałem przy 30tyś. Dzięki za porady, Marcin 4 |
Data: Styczen 12 2007 22:32:47 | Temat: Re: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v. | Autor: JanuSz | Użytkownik STranger napisał:
Sprawdzić trzeba, ale nie sądzę, żeby trzeba było cokolwiek wymieniać, ja klocki zmieniałem po 100 tys. Kwestia stylu jazdy. Sprawdzić trzeba też tylne hamulce bębnowe. Przy 60 tyś trzeba wymienić pasek i rolki rozrządu wg instrukcji obslugi, ale na to masz jeszcze czas. :) E, tam. rozrząd po 120 tys i lub po 5 latach. Rozrząd bezkolizyjny :) 5 |
Data: Styczen 13 2007 09:33:52 | Temat: Re: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v. | Autor: STranger |
Użytkownik STranger napisał: Cóż, jeżdzę bardzo spokojnie, hamuję silnikiem itp. Sądzę, że jeździłeś do oporu czyli do ostatecznego zużycia klocków. A to nie jest rozsądne. Przyhamowywanie lekkie przed czerwonym światłem nie było niebezpieczne, zjechane klocki to wyrtrzymają, ale gdybys musiał awaryjnie zahamować, żeby nie rozjechać pieszego lub nie wpadkowac się pod TIRa to zużyte klocki mogły by nie wytrzymać, a wtedy... Wolę nie oszczędzać na hamulcach. Akurat to w każdym aucie musi być w 100% sprawne. Przy 60 tyś W Punto rozrząd bezkolizyjny? Od którego rocznika? :) Mam Punto II z 2001 roku i w manualu wyraźnie napisane, ze wymiana paska rozrządu po 60 tyś musi być, lub po 5 latach. -- pozdrawiam STranger 6 |
Data: Styczen 13 2007 13:48:48 | Temat: Re: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v. | Autor: Marcin Kicinski | STranger napisał(a):
No to rzeczywiscie dziwne, bo wszystkie silniki FIRE 8V sa bezkolizyjne. Moj Punto z rocznika 2000 ma wg instrukcji wymiane rozrzadu po 120 tys. Chyba ze masz 16V, tam moga byc inne zalecenia bo silnik jest kolizyjny. -- Marcin Kicinski Punto II 3D ELX 7 |
Data: Styczen 14 2007 16:16:17 | Temat: Re: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v. | Autor: STranger |
W Punto rozrząd bezkolizyjny? Od którego rocznika? :) Mam 1.2 8V, podstawowy silniki Punto 2. Zeskanuję ten fragment z instrukcji obslugi o wymianie paska rozrządu i dam linka jutro. Zaczynam powoli wątpić w te 60 tyś, (mogłem sie zasugerować przebiegiem) ale na pewno była mowa o wymianie nie rzadziej niż raz na 5 lat. :) -- pozdrawiam STranger 8 |
Data: Styczen 16 2007 15:37:35 | Temat: Re: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v. | Autor: STranger |
Moj Punto z rocznika 2000 ma wg instrukcji wymiane rozrzadu po 120 tys. Skaner mi sie popsuł, nie będzie linka do instrukcji. Ale masz rację, piszą w niej ze przy 60 tyś trzeba tylko sprawdzić stan paska zębatego rozrządu. Jednak piszą także, że wymiana bezwzględna paska musi być przy 120 tyś ALE nie rzadziej niż co 5 lat! A także należy wymienić pasek już przy 60 tyś wtedy gdy jeździ sie dużo po mieście... Zmieniłem zatem nie z powodu przebiegu, a z powodu wieku auta - moje Punto rocznik 2001, przebieg 69 tyś, jazda prawie tylko po mieście na krótkich dystansach, więc była pora na wymianę paska. Poza tym jestem uczulony na zerwanie paska rozrządu, miałem kiedyś w fiacie 125p taką awarię - jej koszty i nerwy niewspółmierne do kosztów profilaktycznej wymiany. Ponadto ostatnio znajomemu posadaczowi Forda Focusa zerwał sie pasek rozrządu przy przebiegu ok 90 tyś km, (nie znam rocznika) koszty holowania i naprawy silnika 3800 zł. Wolałem więc nie czekać do 120 tyś przebiegu.... :> -- pozdrawiam STranger 9 |
Data: Styczen 16 2007 19:53:31 | Temat: Re: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v. | Autor: Marcin Kicinski | STranger napisał(a):
Ależ ja nie neguję sensu wcześniejszej wymiany paska (sam wymieniłem przy 80 tys.), bo nawet gdy silnik jest bezkolizyjny to zerwanie paska jest raczej przykrą niespodzianką i zgodnie z prawami Murphy'ego przytrafia się w najmniej odpowiednim momencie ;) Chodziło mi tylko o to, że Fiat sugeruje wymianę przy 120 tys. i że silnik 1.2 8V jest bezkolizyjny. Pozdrawiam -- Marcin Kicinski Punto II 3D ELX 10 |
Data: Styczen 13 2007 15:41:31 | Temat: Re: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v. | Autor: romanserwis | STranger napisał(a): Przy takim przebiegu to należałoby już po raz drugi wymienić klocki hamulcowe, a moze i czas już będzie wymienić tarcze? - trzeba zmierzyć ich grubość. Ja tarcze zmienialem przy 65 tyś, a klocki pierwszy raz przy 30 tyś. Sprawdzić trzeba też tylne hamulce bębnowe. Przy 60 tyś trzeba wymienić pasek i rolki rozrządu wg instrukcji obslugi, ale na to masz jeszcze czas. :) Chciałbym być Twoim mechanikiem, nie wiedziałbym co z pieniędzmi robić. :) To w Punto są takie słabe klocki i tarcze? Jeżdżę raczej dość dynamicznie i raczej większymi autami i klocki wymieniam po ok. 50tys. a tarcze to pewnie po 200. Ostatnio w Espace wymieniłem klocki po 70tys. Chyba że jazda tylko po mieście, to szybciej się zużyją. Pasek też przeważnie w każdym aucie wymienia się po ok. 100tys. Moim zdaniem autor posta powinien pojechać do mechanika i niech sprawdzą, co jest zużyte i co trzeba wymienić. Dodatkowo można zajrzeć do instrukcji obsługi. Andrzej Romańczuk www.romanserwis.pl Fiat Ducato 14 2.8DS 11 |
Data: Styczen 13 2007 17:24:42 | Temat: Re: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v. | Autor: Marcin | Użytkownik "romanserwis" napisał w wiadomości STranger napisał(a): Instrukcję czytałem, na samochodach się nie znam nie tak jak większość Polaków :-), nie eksploatuję auta nadmiernie i raczej dbam o nie. Chciałem się dowiedzieć co sprawdzić ew. wymienić ponadstandardowo. Z mechanikami to bywa różnie, czasami chcą wymianiać coś co nie musi być jeszcze wymienione dlatego przed zjawieniem się w serwisie zasięgam rady na grupie. W każdym razie dziękuję za pomoc grupowiczom, Marcin 12 |
Data: Styczen 14 2007 16:11:59 | Temat: Re: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v. | Autor: STranger |
heheh, aż mnie portfel zabolał jak słyszę takie żarty ;) To w Punto są takie słabe klocki i tarcze? Aż takie klocki słabe chyba nie są, ale 1 wymiana była ponieważ kupiłem już roczne auto z przebiegiem 23 tyś więc postanowiłem klocki wymienić tak na wszelki wypadek, zreszta mocno zjechane były jak mechanik stwierdził. Druga wymina ostatnio (65 tyś) odbyła sie dlatego, że tarcze były już zużyte ponizej dopuszczalnej normy - kazałem mechanikowi zmierzyć ich grubość bo nie chciałem mu wierzyć, że są zużyte. Miały < 8 mm, a norma dopuszcza chyba minimalnie 9 mm. A jak sie zmienia tarcze to trzeba zmienić i klocki więc... 300 zł mniej w portfelu. Fakt, ze jezdzę głownie po mieście i być moze dość dynamicznie, choć nie zdaję sobie z tego sprawy. A hamulce wtedy mają co robić. Moim zdaniem autor posta powinien pojechać do mechanika i niech sprawdzą, co jest zużyte i co trzeba wymienić. Dodatkowo można zajrzeć do instrukcji obsługi. A ja uważam, ze powinien najpierw zacząć od instrukcji obsługi i wiedzieć co sprawdzić, a potem jechać do mechanika, bo sie mechanik na nim za bardzo wzbogaci - tak jak na mnie ;> -- pozdrawiam STranger |