[Początkujący] Co to są niezależne podwó jne wahacze poprzeczne ?
1 | Data: Styczen 11 2007 11:44:40 |
Temat: [Początkujący] Co to są niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | |
Autor: Ikar | Np w specyfikacji 2 |
Data: Styczen 11 2007 11:55:43 | Temat: Re: [Początkujący] Co to są niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: DoQ | Użytkownik "Ikar" napisał w wiadomości Mógłby mi ktoś wyjaśnić co to takiego jest ten podwójny wahacz w podwoziu, To np. jest tzw. multi-link umocowany do ramy pomocniczej: http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/021_stratus_suspension&chassis.JPG Reszte moze koledzy z grupy wytlumacza :-) -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 3 |
Data: Styczen 11 2007 10:58:02 | Temat: Re: [Początkujący] Co to są niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: | Witam serdecznie. Mógłby mi ktoś wyjaśnić co to takiego jest ten podwójny wahacz w podwoziu,Poniżej masz linki do rysunku i zdjęcia podwójnego wahacza. http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/experience/maintenance/alignment/suspensionlayout.gif http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/experience/maintenance/alignment/frontsuspension.jpg Dalej masz McPherson-a: http://www.carbibles.com/images/mcpherson.gif I stronkę o rodzajach zawieszeń... http://www.carbibles.com/suspension_bible.html czemu jest lepszy od McPhersona, może link do jakiegoś rysunku technicznegoDwuwahaczowe jest sztywniejsze. Nie zmienia geometrii podczas jazdy. Jedynie na tulejach metalowo-gumowych jesli są, bo moga być na sztywno (przeguby kulowe) w autach wyczynowych. McPherson jest prosty i skuteczny i to jego zaleta. Tak myślę. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi. BTW: Wystarczy poszukac w Google... Pozdrawiam. Sebastian -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 4 |
Data: Styczen 11 2007 12:03:24 | Temat: Re: [Początkujący] Co to są niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: DoQ | Użytkownik napisał w wiadomości Poniżej masz linki do rysunku i zdjęcia podwójnego wahacza. O to i ja sobie poogladam, nie chcialo mi sie szukac w google :P -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 5 |
Data: Styczen 11 2007 11:56:05 | Temat: Re: [Początkujący] Co to są niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: Robert Rędziak | On 11 Jan 2007 11:58:02 +0100, Dwuwahaczowe jest sztywniejsze. Nie zmienia geometrii podczas jazdy. Każde zmienia. Chodzi o to, żeby zmieniało tak, jak sobie tego konstruktor życzy. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/ 6 |
Data: Styczen 11 2007 14:03:47 | Temat: Re: [Początkujący] Co to są niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: J.F. | On 11 Jan 2007 11:58:02 +0100, wrote: I stronkę o rodzajach zawieszeń... Biblia, ale tak czytam o zawieszeniu zaleznym z _przodu_ .. czy naprawde jest to takie "shimmy" i niby dlaczego nie mozna ustawic zbieznosci ? J. 7 |
Data: Styczen 11 2007 14:08:19 | Temat: Re: [PoczÂątkujÂący] Co to sÂą niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: Adam Płaszczyca | On 11 Jan 2007 11:58:02 +0100, wrote: Dwuwahaczowe jest sztywniejsze. Nie zmienia geometrii podczas jazdy. Jedynie na A raczej - zmienia w kontrolowany sposób. Wahacze nei sa równej długości. McPherson jest prosty i skuteczny i to jego zaleta. I oszczędza miejsce, co w autach FWD jest cenne. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 8 |
Data: Styczen 11 2007 12:03:58 | Temat: Re: [Początkujący] Co to są niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: PaweL |
Podwójny wahacz to marketingowy bełkot. Oznacza po prostu 2 wahacze. McPerhson ma tylko 1 dolny wahacz. W skrócie zawieszenie wielowahaczowe pozwala na lepsze przyleganie koła do nawierzchni w różnych warunkach - przy hamowaniu, na zakręcie. I przy okazji jest bardziej skomplikowane - więcej miejsc mogących się zepsuć/zużyć. 9 |
Data: Styczen 11 2007 12:30:30 | Temat: Re: [Poczštkujšcy] Co to sš niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: J.F. | On Thu, 11 Jan 2007 12:03:58 +0100, PaweL wrote: Mógłby mi ktoś wyjaśnić co to takiego jest ten podwójny wahacz w podwoziu, Czy mowimy o takim avensisie ? http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1660130 to jest nubira, ale chyba ta sama zasada i dobrze widac: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1692333 Dwa poprzeczne wahacze dolne, jeden podluzny, piasta sztywno zamocowana do amortyzatora - czym sie to rozni od McPhersona i w czym jest lepsze ? P.S. w tym ukladzie mozna [i trzeba] regulowac katy tylnych kol. J. 10 |
Data: Styczen 11 2007 13:04:32 | Temat: Re: [Poczštkujšcy] Co to sš niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: PaweL |
Jest lżejsze. Siły działajace na tylne (nienapędzane) koła sa dużo mniejsze, więc można stosować takie lekkie rozwiązania. Wcześniej pisałem o przednim zawieszeniu. W Audi i Hondzie z przodu są 2 wahacze na koło, co poprawia prowadzenie. 11 |
Data: Styczen 11 2007 14:13:12 | Temat: Re: [Poczštkujšcy] Co to sš niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 11 Jan 2007 13:04:32 +0100, "PaweL" Dwa poprzeczne wahacze dolne, jeden podluzny, piasta sztywno Lżejsze nie, ale masę nieodsprężynowaną ma faktycznie mniejszą. I jest o wiele bardziej wytrzymałe, -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 12 |
Data: Styczen 11 2007 17:23:15 | Temat: Re: [Pocztkujcy] Co to s niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: J.F. | On Thu, 11 Jan 2007 14:13:12 +0100, Adam Płaszczyca wrote: On Thu, 11 Jan 2007 13:04:32 +0100, "PaweL" Nie bardzo rozumiem .. jesli lzejsze nie jest, to czemu masa niesprezynowana mniejsza ? I jest o wiele bardziej wytrzymałe, Hm, mam watpliwosci, i co do tej masy tez. Jesli to jest lepsze, to czemu z przodu tak nie ma ? Po zastanowieniu .. gdyby dali typowy wahacz trojkatny, to by musieli jeszcze cos dodac co by utrzymywalo kat kola. Z przodu sa to drazki kierownicze, tu ich nie ma, to ich funkcje przeniesli na dol do wahaczy. Tak czy inaczej - wiekszych roznic w stosunku do przedniego McPhersona nie widze. J. 13 |
Data: Styczen 11 2007 20:53:24 | Temat: Re: [Poczštkujšcy] Co to sš niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 11 Jan 2007 17:23:15 +0100, J.F. Bo mase mnożysz przez stosunek odległości do całkowitej długości.Nie bardzo rozumiem .. jesli lzejsze nie jest, to czemuJest lżejsze. Siły działajace na tylne (nienapędzane) koła sa dużo mniejsze,Lżejsze nie, ale masę nieodsprężynowaną ma faktycznie mniejszą. Drugi koniec wahacza przeciez sie nie rusza. Bo zajmuje więcej miejsca, a przy FWD to przeszkadza.I jest o wiele bardziej wytrzymałe,Hm, mam watpliwosci, i co do tej masy tez. Po zastanowieniu .. gdyby dali typowy wahacz trojkatny, Wystarczą dwa wachacze trójkątne. Albo tak, jak mam u siebie - górny trójkątny, tolny prosty i na dole drążek reakcyjny. Tak czy inaczej - wiekszych roznic w stosunku do przedniego McPhersona Podstawowa to mozliwość kontrolowania pochylenia koła. Przy McPhersonie koło idąc do góry idzie w negatyw, a powinno byc odwrotnie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 14 |
Data: Styczen 11 2007 21:28:34 | Temat: Re: [Pocztkujcy] Co to s niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: J.F. | On Thu, 11 Jan 2007 20:53:24 +0100, Adam Płaszczyca wrote: On Thu, 11 Jan 2007 17:23:15 +0100, J.F. Bo mase mnożysz przez stosunek odległości do całkowitej długości. No to trojkatne wahacze sa lepsze, bo ilosc materialu przy kole jest mniejsza. A tu mamy "po rowno". Bo zajmuje więcej miejsca, a przy FWD to przeszkadza.I jest o wiele bardziej wytrzymałe,Hm, mam watpliwosci, i co do tej masy tez. Hm, polemizowalbym czy tak wiecej miejsca. zasadniczo podobnie. Po zastanowieniu .. gdyby dali typowy wahacz trojkatny, Ale co powstrzymuje kolo przed obrotami lewo-prawo ? Wahacze trojkatne z zalozenia maja dosc waski koniec przy kole, czyli dosc niekorzystna dzwignia sie tworzy.. Tak czy inaczej - wiekszych roznic w stosunku do przedniego McPhersona Podstawowa to mozliwość kontrolowania pochylenia koła. Przy Ale tu [te ze zdjec, nie jakies inne dwuwahaczowe] mamy dokladnie takie samo zachowanie. No chyba ze tak w nowszych avensisach oznaczaja calkiem inna konstrukcje. J. 15 |
Data: Styczen 14 2007 22:34:09 | Temat: Re: [Poczštkujšcy] Co to sš niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 11 Jan 2007 21:28:34 +0100, J.F. No to trojkatne wahacze sa lepsze, bo ilosc materialu przy kole jest No są lepsze. Do tego jeszcze możesz zastosować drążki skrętne. Więcej, szczególnie na górze.Hm, polemizowalbym czy tak wiecej miejsca. zasadniczo podobnie.Jesli to jest lepsze, to czemu z przodu tak nie ma ?Bo zajmuje więcej miejsca, a przy FWD to przeszkadza. Wystarczą dwa wachacze trójkątne. Albo tak, jak mam u siebie - górny Chodzi Ci o reakcję od sił hamowania? No są dwa trójkątne przecież. Ale tu [te ze zdjec, nie jakies inne dwuwahaczowe] mamy dokladnie W wypadku dwóch wahaczy możesz kontrolowac i stronę, i kąt, a nawet zmianę pochylenia kąta zwrotnicy. Na przykład w Granadzie górny wajacz jest lekko pochylony, przez co im koło wyżej tym kąt wyprzedzenia mniejszy (górny sworzeń zwrotnicy idzie w przód). -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 16 |
Data: Styczen 14 2007 22:46:50 | Temat: Re: [Pocztkujcy] Co to s niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: J.F. | On Sun, 14 Jan 2007 22:34:09 +0100, Adam Płaszczyca wrote: On Thu, 11 Jan 2007 21:28:34 +0100, J.F. To czemu stosuje sie tri-link ? Więcej, szczególnie na górze.Hm, polemizowalbym czy tak wiecej miejsca. zasadniczo podobnie.Jesli to jest lepsze, to czemu z przodu tak nie ma ?Bo zajmuje więcej miejsca, a przy FWD to przeszkadza. Ale ja o tym do czego zdjecia dawalem - dwa _dolne_ wahacze. J. 17 |
Data: Styczen 15 2007 09:37:31 | Temat: Re: [Poczštkujšcy] Co to sš niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: Adam Płaszczyca | On Sun, 14 Jan 2007 22:46:50 +0100, J.F. A bo ja wiem? ;)To czemu stosuje sie tri-link ?No to trojkatne wahacze sa lepsze, bo ilosc materialu przy kole jestNo są lepsze. Do tego jeszcze możesz zastosować drążki skrętne. Ale ja o tym do czego zdjecia dawalem - dwa _dolne_ wahacze.Hm, polemizowalbym czy tak wiecej miejsca. zasadniczo podobnie.Więcej, szczególnie na górze. Czekaj, mowa o przodzie, czy o tyle? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 18 |
Data: Styczen 15 2007 10:23:56 | Temat: Re: [Pocztkujcy] Co to s niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: J.F. | On Mon, 15 Jan 2007 09:37:31 +0100, Adam Płaszczyca wrote: On Sun, 14 Jan 2007 22:46:50 +0100, J.F. Ja tam dawalem zdjecia zeby bylo widac o czym mowa :-P J. 19 |
Data: Styczen 15 2007 11:33:27 | Temat: Re: [Poczštkujšcy] Co to sš niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 15 Jan 2007 10:23:56 +0100, J.F. Ja tam dawalem zdjecia zeby bylo widac o czym mowa :-P No to juz Ci odpowiedziałem - tam jest jeden wahacz dolny, tylko zrealizowany na dwóch prętach + drążek reakcyjny + kolumna McPhersona. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 20 |
Data: Styczen 11 2007 13:05:12 | Temat: Re: [Poczštkujšcy] Co to sš niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 11 Jan 2007 12:30:30 +0100, J.F Dwa poprzeczne wahacze dolne, jeden podluzny, piasta sztywno Np. tym, że długością i położeniem punktu obrotu przy nadwoziu tych drążków możesz zmieniać np. zbieżność tylnych kół w zależności od ugięcia. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/ 21 |
Data: Styczen 11 2007 17:16:31 | Temat: Re: [Pocztkujcy] Co to s niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: J.F. | On Thu, 11 Jan 2007 13:05:12 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: On Thu, 11 Jan 2007 12:30:30 +0100, J.F Niby tak, choc na oko widac ze tu sa raczej rownolegle i nic sie tam nie zmienia. J. 22 |
Data: Styczen 15 2007 09:39:31 | Temat: Re: [Początkujący] Co to są niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 11 Jan 2007 12:30:30 +0100, J.F. to jest nubira, ale chyba ta sama zasada i dobrze widac: Alez to jest McPherson. Masz na dole konstukcję równoważną wahaczowi trójkątnemu, a górę mocuje kolumna. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 23 |
Data: Styczen 11 2007 11:31:55 | Temat: Re: [Początkujący] Co to są niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: | .... Podwójny wahacz to marketingowy bełkot. Oznacza po prostu 2 wahacze.No to juz nie jest marketingowy bełkot... Tak na chłopski rozum, to wielowahaczowe trzyma koło cały czas w "pionie" (celowo cudzysłów, bo tak naprawde to jest pewne pochylenie), a McPherson zmienia trochę to pochylenie w zależności od ugiecia spręzyny/resora. Stąd lepsze trzymanie na wielowahaczowym. Chyba. BTW: na "carbible" zapomnieli dodac, że z tyłu tez może być dwuwahaczowe... http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/pictures/edatabase/images/pictsengineering/resuspen.jpg Niemal identyczne z tym stosowanym z przodu. Pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 24 |
Data: Styczen 11 2007 12:53:28 | Temat: Re: [Początkujący] Co to są niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: PaweL | Tak na chłopski rozum, to wielowahaczowe trzyma koło cały czas w "pionie" Z tyłu porządne wielowahaczowe zawieszenia mogą mieć i 5 wahaczy. Ich zaletą nie jest pionowe prowadzenie koła, a lekkie skręcanie kół na zakrętach, zwiększanie zbieżności przy hamowaniu. 25 |
Data: Styczen 11 2007 13:10:15 | Temat: Re: Co to są niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: JAM | On Jan 11, 5:44 am, "Ikar" wrote: Np w specyfikacji -Avensisa widzę że z przodu ma McPherson, a z tyłu podwójny wahacz A jakie są? Pytasz a kilka roznych rzeczy. Podwojny wahacz poprzeczny to po prostu dwa trojkatne wahacze prowadzace kolo, zamocowane poprzecznie do nadwozia. Ich zaleta jest to ze pozwalaja precyzyjniej kontrolowac geometrie prowadzenia kola niz to sie dzieje w zawieszeniach McPherson. Glowna przewaga nad McPherson to znacznie mniejsze tarcie wewnetrzne zawieszenia ze wzgledu na to, ze amortyzator nie musi przenosic momentow zginajacych. To pozwala zredukowac transmisje mikrowibracji i halasu na nadwozie pojazdu. Stad preferencja tego zawieszenia w pojazdach drozszych. Nalezy jedna zaznaczyc, ze roznice nie sa takie wielkie, i wiele doskonalych dynamicznie i luksusowych pojazdow ma obecnie McPherson (na przyklad BMW). Zawieszenie Audi (i nie tylko Audi, bo inni tez to stosuja) rozni sie od klasycznego tym, ze zamiast sztywnego wachacza z jednym przegubem kulowym stosuje dla kazdego z dwoch wahaczy po dwa drazki, kazdy ze swoim wlasnym przegubem. Zaleta tego rozwiazania jest to, ze gdy skrecasz kolo, os chwilowa skretu kola jest wirtualna i przechodzi bardzo blisko srodka ciezkosci kola, ogumienia, hamulca i zwrotnicy.razem wzietych. Redukuje to znacznie wibracje przenoszone na nadwozie pojazdu wywolane tolerancja bledu wywazenia kola oraz wibracje wywolane przez nierownosci drogi. Wada tego rozwiazania jest to, ze masz zamiast dwoch przegubow kulowych az cztery, ktore musisz skrecic podczas skretu a kazdy z nich ma szczatkowe tarcie wewnetrzne, ktore powoduje, ze uklad kierowniczy jest mniej komunikatywny niz klasyczny. No i do tego dodaj podwojony koszt ukladu. Rurowy stabilizator to po prostu oszczednosc na masie pojazdu. Podczas skrecania stabilizatora o pelnym przekroju jego wewnetrzne wlokna pracuja w znikomym stopniu, wiec aby zmniejszyc mase pojazdu producenci zamiast drazka uzywaja rury. Kosztuje to wiecej ale jest odrobine lzejsze. Generalnie oszczedzasz kilka kg masy. Przy malych srednicach stabilizatora (ponizej 20 mm) to sie wogole nie oplaca robic. Najlepsze z tego co podales to "dwururowy amortyzator". To dla znawcy jest akurat antyreklama. Dwie glowne konstrukcje rynkowe amortyzatorow to "twin tube" - dwururowe i "monotube" - jednorurowe. Zaleta dwururowych jest wylacznie duzo nizsza cena i krotsza dlugosc calkowita dla zadanego roboczego skoku. Pod kazdym innym wzgledem to jest gowniany amortyzator w porownaniu do jednorurowego. Niestety roznica w cenie jest spora i wielu producentow wklada takie amortyzatory do swoich pojazdow aby oszczedzic na cenie. Potem w reklamowych folderach pisza "twin tube" bo to ladnie brzmi a wiekszosc klientow nie ma pojecia, ze to oznacza produkt zdecydowanie gorszy od konkurencyjnego rozwiazania technicznego. JAM http://mywebpages.comcast.net/marchel/ 26 |
Data: Styczen 11 2007 17:32:44 | Temat: Re: Co to sš niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: J.F. | On 11 Jan 2007 05:10:15 -0800, JAM wrote: On Jan 11, 5:44 am, "Ikar" wrote: Pytasz a kilka roznych rzeczy. Jacku, ale zobacz te linki co podalem, jak to wyglada w starym Avensisie. Sa dwa _dolne_ wahacze poprzeczne Zawieszenie Audi (i nie tylko Audi, bo inni tez to stosuja) rozni sie O ile cie dobrze zrozumialem to podobne mialo BMW jakies 20 lat temu. Ale tylko na dole - na gorze kolumna McPhersona. J. 27 |
Data: Styczen 11 2007 20:37:47 | Temat: Re: Co to sš niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: JAM | On Jan 11, 11:32 am, J.F. wrote: On 11 Jan 2007 05:10:15 -0800, JAM wrote: No tak, ale to zawieszenie tylne. Nie bardzo sledzilem watek, i jedynie odpisalem na oruginalny post zakladajac, ze pytanie dotyczy przodu. Zawieszenie tylne, ktore widac na podanych przez Ciebie linkach to typowy "tri-link", ktory wystepuje w calej masie samochdoow. To tanie, lekkie, dosyc dobre dynamicznie zawieszenie pozwalajace maksymalizowac pojemnosc bagaznika. Generalnie zawieszenie tylne ma znacznie mniejszy wplyw na dynamike pojazdu niz przednie. Ono faktycznie ma u dolu trzy drazki - dwa poprzeczne i jeden podluzny. O ile cie dobrze zrozumialem to podobne mialo BMW jakies 20 lat temu. Dokladnie, z tym, ze rowniez dzisiejsze drozsze modele BMW i niektorych Mercedesow nadal tak maja. Chrysler 300C o ile mnie pamiec nie myli tez to ma. To dosyc dobry kompromis pomiedzy klasycznym zawieszeniem a tym co proponuje Audi. Zysk na wirtualnej osi nadal spory a wzrost kosztow i tarcia w przegubach nie tak duzy jak w Audi.
JAM http://mywebpages.comcast.net/marchel/ 28 |
Data: Styczen 11 2007 19:13:59 | Temat: Re: Co to są niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: Ikar | Użytkownik "JAM" napisał w wiadomości On Jan 11, 5:44 am, "Ikar" wrote: Np w specyfikacji Dzięki za wyczerpującą i merytoryczną opowiedź. Czyli jednak to jest droższe przy zakupie, droższe w eksploatacji ale lepsze :) 29 |
Data: Styczen 11 2007 21:38:00 | Temat: Re: Co to są niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: DoQ | Użytkownik "Ikar" napisał w wiadomości Dzięki za wyczerpującą i merytoryczną opowiedź. Czyli jednak to jest Jesli chodzi o tylne, wielowahaczowe zawieszenie to NIGDY nie musialem nic przy nim robic. Zadnych luzow, objawow zuzycia itp -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 30 |
Data: Styczen 11 2007 20:53:29 | Temat: Re: Co to są niezależne podwójne wahacze poprzeczne ? | Autor: JAM |
Użytkownik "JAM" napisał w Nie wiem czy znasz angielski, ale Amerykanie maja na to takie powiedzonko: "You've got what you paid for" :-) Generalizujac jednak twoje podsumowanie to zwykle tak bywa, ze rozwiazania drozsze sa pod wieloma wzgledami lepsze , choc oczywiscie czesto zalezy to od definicji "lepszosci". Przykladowo podwojne wahacze poprzeczne z tylu klasycznego pojazdu poprawa ci wprawdzie dynamike, ale odbedzie sie to kosztem pojemnosci bagaznika. Dla sporej grupy klientow to akurat moze sie okazac wada a nie zaleta. Rozwiazania, ktore widzisz na rynku zwykle maja jakies swoje zalety i jakies wady jezeli wezmiesz setki czynnikow wchodzacych w gre. Produkt inzynierski, ktory bylby pod kazdym wzgledem zly nie zostalby po prostu przez nikogo uzyty w konstrukcji i vice versa produkt pod kazdym wzgledem idealny bylby stosowany przez kazdego producenta. Sztuka jest tak zbalansowac zalety i wady aby jak najwieksza grupa klinetow w danej klasie zarobkowej kupila produkt uwazajac ze kupili "najlepsza rzecz pod sloncem". Do przekonania klienta o tym stosuje sie oczywiscie marketing i reklame uwypuklajac zalety danych rozwiazan a przemilczajac ich wady. JAM http://mywebpages.comcast.net/marchel/ |