Grupy dyskusyjne »
Co wybrać
Co wybrać
1 | Data: Grudzien 09 2006 05:27:12 |
Temat: Co wybrać | |
Autor: Kena | Co jest lepsze: 2 |
Data: Grudzien 09 2006 09:21:44 | Temat: Re: Co wybrać | Autor: Robert Wicik | Użytkownik "Kena" napisał w wiadomości Co jest lepsze: to mają być nowe auta? zapytaj o możliwość instalacji LPG w aucie na gwarancji co do aut, to ja bym brał Astre 3 |
Data: Grudzien 09 2006 10:04:40 | Temat: Re: Co wybrać | Autor: Scyzoryk |
to mają być nowe auta? do kazdego bedzie mozna. z tych samochodow wybralbym chyba GPunto. Najladniejsze i najnowsze z tych co byly wymienione. Astra natomiast bedzie najwieksza. Na GP sa calkiem znosne ceny (jak na nowy model) za niewiele ponad 40tys mozna kupic przyzwoicie wyposazone z klima. Astra ze wzgledu na to ze juz wiekowa i ze jest kolejna generacja z zalozenia jest tania. Na Fabie niestety nic ciekawego nie ma... -- Pozdr Scyzoryk Siena HL 1,6 16v (LPG) P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 4 |
Data: Grudzien 09 2006 10:31:32 | Temat: Re: Co wybrać | Autor: robert.wicik | Użytkownik "Scyzoryk" napisał w wiadomości
bez ryzyka utraty gwarancji ? 5 |
Data: Grudzien 09 2006 10:39:18 | Temat: Re: Co wybrać | Autor: Scyzoryk |
do kazdego bedzie mozna. tak. Teraz prawie wszystkie salony montują same, albo wskazuja zaklad ktory dla nich montuje. Uznawane jest to wtedy jako fabryczna instalacja i nie tracisz gwarancji. -- Pozdr Scyzoryk Siena HL 1,6 16v (LPG) P.M.S edition + Uniden 510 / AT1200 GSX 550 6 |
Data: Grudzien 09 2006 12:14:29 | Temat: Re: Co wybrać | Autor: Jacek "Plumpi" | Co jest lepsze: Przy tak dużej ilości robionych kilometrów zastanów się nad dieslem, ponieważ obecnie jest oszczędniejszy w eksploatacji od gazu, ponieważ: - silnika diesla palą o połowę mniej od benzynowych - gaz montuje się tylko w benzynowcach, które palą nieco więcej gazu od beznyny (ponoć daje się też zamontować w dieslu, ale dużo drożej i po co ?) - silniki diesla są mniej podatne na uszkodzenia i zużycie eksploatacyjne, zatem rzadziej naprawiane i z tego powodu mniej kosztowne w eksploatacji - w przypadku gazu dochodzą dodatkowe koszty instalacji oraz dodatkowe koszty badań - do tego dochodzi kwestia taka, że przy instalacji gazowej silniki powinny (i z reguły są) być odpalane zawsze na beznzynie, zatem jeżeli robimy dużą ilość kilometrów po mieście, często odpalając i gasząc silnik wtedy dochodzi koszt spalania benzyny na zimnym silniku, a należy pamiętać, że na ssaniu auto pali jej dużo więcej niż w trasie. Żeby nie było - piszę to z pozycji użytkownika instalacji gazowej, którą zakładałem w czasach, kiedy w stosunku do diesla było to niewiele mniej jak połowa kosztów disla, a w stosunku do benzyny 1/3 - Uważam, ze w chwili obecnej gaz jest mniej opłacalny od diesla. Jacek "Plumpi" 7 |
Data: Grudzien 09 2006 12:41:19 | Temat: Re: Co wybrać | Autor: Przemysław Bernat | Dnia Sat, 9 Dec 2006 12:14:29 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a): - silnika diesla palą o połowę mniej od benzynowych Masz na myśli dwa silniki o tej samej mocy w takim samym samochodzie? - silniki diesla są mniej podatne na uszkodzenia i zużycie eksploatacyjne, Wtryski są za darmo, świece żarowe nigdy się nie przepalają, turbiny nie padają, przepływki nigdy nie ulegają uszkodzeniom. - w przypadku gazu dochodzą dodatkowe koszty instalacji oraz dodatkowe W dieslu droższy olej, zwykle większe OC za pojemność. - do tego dochodzi kwestia taka, że przy instalacji gazowej silniki powinny Nie powinny i nie są. zatem jeżeli robimy dużą Nie ma już samochodów z gaźnikami i nie ma też w nich ssania. Żeby nie było - piszę to z pozycji użytkownika instalacji gazowej, którą Ja piszę z pozycji kogoś, kto przesiadł się z LPG na diesla. Mimo wszystko diesel jest ogólnie droższy od LPG. Ale za to daje komfort. Ogromny zasięg, brak bajzlu z butlą w bagażniku, brak bajzlu pod maską, zero strzałów, problemów z kablami, głupiejącym kompem itp. Diesel jak coś padnie, to wydasz kasę, ale masz spokój na długo. W LPG przytrafiają się pierdółki, które są tanie w naprawie, ale wkurzające. Przy nowym aucie, to już zupełnie porażka. Pierwsze kilka lat nówka powinna jeździć, bez żadnych problemów. Po to się kupuje nowe auto. Dołożenie mu gazu to proszenie się o kłopoty. Może będzie dobrze, a może będzie łapać błędy, dusić się gasnąć i cudować. ASO odeśle do gazowników, gazownicy do ASO i kolego skończy jak Cyprian, który poddał się i scorpio wizeksa LPG zamienił na xantię 1,9D dla świętego spokoju. -- Pozdrawiam, Przemek 8 |
Data: Grudzien 09 2006 13:03:27 | Temat: Re: Co wybrać | Autor: Jacek "Plumpi" | Masz na myśli dwa silniki o tej samej mocy w takim samym samochodzie? Tak. - silniki diesla są mniej podatne na uszkodzenia i zużycie eksploatacyjne, Nie pisałem, że nigdy tylko rzadziej. - w przypadku gazu dochodzą dodatkowe koszty instalacji oraz dodatkowe Do gazu też powinieneś używać innego, droższego oleju. Jeżeli będziesz używał takiego samego jak do benzyny to możesz mieć problemy, choć niekoniecznie. - do tego dochodzi kwestia taka, że przy instalacji gazowej silniki powinny Chyba, że mówisz o silnikach gaźnikowych. W silnikach z wtryskami zakłada się instalacje takie, które wymuszają odpalanie na benzynie i większość takich instalacji jest własnie zakłądanych. Nie ma już samochodów z gaźnikami i nie ma też w nich ssania. Ssanie także jest w silnikach z wtryskami z tą różnicą, ze w silnikach gaźnikowych włączałeś je ręcznie zaś w silnikach z wtryskiem to komputer decyduje o stosunku mieszanki. Podczas, kiedy silnik jest zimny jest ona bardziej bogata, a silnik utrzymywany jest na wyższych wolnych obrotach. Ja piszę z pozycji kogoś, kto przesiadł się z LPG na diesla. Tylko jak dawno ? Jeżeli zrobiłeś to w czasach, kiedy bardziej się opłacał LPG to możesz odnosić takie wrażenie. Jacek "Plumpi" |
Co wybrać
Galerie zdjęć
Newsletter