Corsa B i temperatura
1 | Data: Lipiec 10 2010 17:36:09 |
Temat: Corsa B i temperatura | |
Autor: Piotr | Witam 2 |
Data: Lipiec 10 2010 23:06:18 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: J_K_K | Użytkownik "Piotr" napisał w wiadomości Czynności prozaiczne typu wymiana świec, kabli WN, oleju, rozrządu,Może jeszcze cosik z lambdą ? Nie pasuje mi, że zapala się kontrolka silnika, a niby nie ma błędów. Moze spróbuj sam metodą spinaczowo - lampkową ? powietrza w kołach na letnie już zaliczone...:-))) Pzdr JKK 3 |
Data: Lipiec 11 2010 10:21:39 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: Piotr | Czynności prozaiczne typu wymiana świec, kabli WN, oleju, rozrządu,Może jeszcze cosik z lambdą ? No mnie też nie pasuje, ale na własne oczy widziałem. Po drodze do mechaniora zapalała się franca ze trzy razy, a natychmiast po dojeździe podpięty komuter nic nie pokazał. Podobno w tych starszych modelach są takie rzeczy których komp nie zapamiętuje, trzeba jeździć z wpiętym diagnostycznym żeby uchwycić błąd w momencie zaistnienia. Metodę spinaczowo - lampkową właśnie rozkminiam teoretycznie, ale jest za gorąco żeby myśleć. Nie mam sumienia zmuszać się do wysiłku dziś... A może to faktycznie coś z lambdą, a może katalizator się przytkał? Jest taka możliwość? Żeby takie efekty przytkany katalizator powodował? Ostatecznie wymienię powietrze w oponach na bardziej letnie, w końcu chyba bardziej letnie niż teraz to juz nie będzie ;-D -- Pozdrawiam Piotr 4 |
Data: Lipiec 11 2010 06:47:27 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: Jarek W | On 11 Lip, 10:21, "Piotr" wrote: >> Czynności prozaiczne typu wymiana świec, kabli WN, oleju, rozrządu, A płynu chłodzącego nie ubywa ? U mnie Astrze okazało sie ze uszczelka pod głowicą była uszkodzona i jak było za ciepło nie udawało sie go wystudzić. Jazda w nocy bez problemu, do 26 stopni jeszcze dawał radę, powyżej grzał się. A wszystko niby sprawne 5 |
Data: Lipiec 11 2010 08:32:20 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: ...:::Tomek:::... | W dniu 2010-07-10 17:36, Piotr pisze: No właśnie CO widzi? O co tu może chodzić? Może to faktycznie moduł? A jak wskaźnik temperatury silnika/płynu chłodniczego? Ja tak miałem po wymianie czujnika temperatury. Miał zbyt wysoką tolerancję i zbyt późno uruchamiał dmuchawę na chłodnicy. W efekcie silnik się przegrzewał i gasł np. podczas stania w korkach. Po zmianie czujnika wszystko wróciło do normy. -- Pozdrawiam Tomek 6 |
Data: Lipiec 11 2010 10:13:39 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: Piotr | Był wymieniony czujnik temperatury silnika, ten co daje odczyt do komputera. Efektem jego uszkodzenia było duże zużycie paliwa, po wymianie jest OK. Tzn pali tyle co powinien, efekt właściwy gaśnięcia pozostał. Dmuchawa uruchamia się we właściwym momencie tu nic się nie dzieje.No właśnie CO widzi? O co tu może chodzić? Może to faktycznie moduł? -- Pozdrawiam Piotr 7 |
Data: Lipiec 11 2010 13:17:15 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: Mumin | Piotr pisze: Witam.. Hmm, ja mam trochę zbliżony problem w Carismie GDI - przy wyższej temperaturze otoczenia (tak gdzieś od 18 stopni wzwyż), a zimnym silniku auto zapala z podwójnym skokiem obrotów i po wrzuceniu biegu (automat) lubi zgasnąć lub przynajmniej przez moment walczyć ze zbyt niskimi obrotami. Jesień, zima, wczesna wiosna też bez problemu, a potem się zaczyna. Samochód zostawiałem w dwóch różnych ASO na kilka dni w celu gruntownej analizy. Komputer nie wykazuje żadnych błędów, jazda testowa z nagrywaniem parametrów pracy pokazuje, że wszystko z samochodem w porządku, panowie przejrzeli wiązki elektryczne pod kątem jakichś usterek - wszystko OK. Jedno ASO również twierdziło, że w takim wypadku to musi być sterownik - odesłany do elektronika do analizy. Stwierdził jakieś błędy w reakcji na temp. właśnie i usunął. Problem niestety nie zniknął. ASO już rozkłada ręce i twierdzi, że silniki GDI są z natury mało stabilne i może to być po prostu ich uroda. Póki co się poddałem, może jeszcze jak mnie wkurzy kiedyś porządnie to spróbuję podmienić komputer i immobiliser. Chętnie natomiast poznałbym powód dolegliwości Twego auta, może jest jakiś wspólny mianownik... -- Pozdrawiam, Mumin 8 |
Data: Lipiec 12 2010 06:36:10 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | W dniu 2010-07-10 17:36, Piotr pisze: Witam 1.2 8V 45KM? Nie posadzam Opla o zamontowanie silnika 1.2 16V w tym roczniku. Generalnie jeździ dobrze do Sprawdz tak prozaicznie czy nie zablokowala Ci sie w dolocie klapka od goracego powietrza znad kolektora. Jesli mowimy o 1.2 8V (C12NZ), ten silnik ma bardzo prosta budowe zasilania - nie ma ani przeplywomierza, ani map sensora. Cewka w postaci DISa(modul cewki bez rozdzielacza, zamontowany na koncu walka rozrzadu, na glowicy)? Jesli tak, to warto przemierzyc w jakiejs wiekszej temperaturze, byc moze ktorys z obwodow reaguje na temperature. Czujnik predkosci obrotowej na wale sprawdzony, ew. podmieniony? -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia 9 |
Data: Lipiec 12 2010 18:06:24 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: Piotr | Witam Nie wiem jak to z rocznikami było ale widuję 1,2 16V. Moja jednak jest 8V
Nie, sprawdziłem klapka działa. Jesli mowimy o 1.2 8V (C12NZ), ten silnik ma bardzo prosta budowe zasilania - nie ma ani przeplywomierza, ani map sensora. Cewka w postaci DISa(modul cewki bez rozdzielacza, zamontowany na koncu walka rozrzadu, na glowicy)? Jesli tak, to warto przemierzyc w jakiejs wiekszej temperaturze, byc moze ktorys z obwodow reaguje na temperature. Jak i gdzie mierzyć? I jakie są właściwe wyniki pomiarów? Czujnik predkosci obrotowej na wale sprawdzony, ew. podmieniony? Nie ale podobno nie trzeba. Zasugeruję to jednak mechowi, chyba mu ją jutro znowu podstawię. I niech zdechnie... Corsa albo mech... Dziś przy okazji odkryłem taki efekt. Jeśli nacisnę gaz delikatnie, tak na jajeczko to silnik dławi się i chce zgasnąć. Jeśli jednak depnę konkretnie to wchodzi na obroty i można jechać. Tzn. jeśli w czasie jazdy znowu nie zdechnie całkiem. Co jest mocno prawdopodobne przy obecnych temperaturach. Pomysły mile widziane... -- Pozdrawiam Piotr 10 |
Data: Lipiec 13 2010 07:58:30 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | Piotr pisze: Nie wiem jak to z rocznikami było ale widuję 1,2 16V. Moja jednak jest 8V Zdaje sie, ze dopiero po lifcie, czyli po 97r. byly montowane 1.2 16V.
DIS to uklad z iskra tracona, czyli w jednym momencie iskra podawana jest na dwa cylindry rownoczesnie z czego do zaplonu mieszanki dochodzi tylko w jednym. Uklad ten jest bezrodzielaczowy, dlatego cewka tak na prawde to dwa niezalezne obwody. Sprawdzic mozna jak klasyczna cewke: na uzwojeniu pierwotnym (przylacze niskopradowe, jakies 4-5 przewodow) wzgledem masy pojazdu powinno byc ok kilkadziesiat ohmow, zas na uzwojeniu wtornym (przylacze przewodu wysokiego napiecia wzgledem tej samej masy pojazdu) opornosc powinna wynosic kilkadziesiat kilo ohmow. Jakie konkretne wartosci to nalezaloby wygooglac posiadajac typ i model cewki. Dziś przy okazji odkryłem taki efekt. Jeśli nacisnę gaz delikatnie, tak na jajeczko to silnik dławi się i chce zgasnąć. Jeśli jednak depnę konkretnie to wchodzi na obroty i można jechać. Tzn. jeśli w czasie jazdy znowu nie zdechnie całkiem. Co jest mocno prawdopodobne przy obecnych temperaturach. Ten ostatni efekt idealnie pasuje do uszkodzonego elementu pomiaru powietrza zasysanego (przeplywiomierz, map sensor) tyle tylko, ze o ile pamietam z C14NZ (blizniaczy silnik, jednak z klasycznym, rozdzielaczowym zaplonem) to te elementy nie wystepuja w tym ukladzie. Byc moze przegapilem czujnik temperatury zassysanego powietrza. Sprawdz w okolicach dolotu, przepustnicy czy wystepuje jakas wtyczka, jesli tak, to bedziemy dywagowac dalej - co to za czujnik i jakie powinny byc jego wartosci. Czy gdy jest chlodno i objawy nie wystepuja, obroty biegu jalowego nie sa podniesione i czy nie faluja? Sprawdz jeszcze jedna rzecz. Do dolotu masz doprowadzone odpowietrzanie zbiornika paliwa, taki zawor membranowy na jednym z gumowych przewodow. Sciagnij ten przewod z dolotu i zobacz jak sie wowczas samochod bedzie zachowywal. Dziure po przewodzie zostaw chwilowo niezatkana. W ogole skad jestes? Jesli ze slaska lub okolic to chetnie zerknalbym do Twojego samochodu. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia 11 |
Data: Lipiec 13 2010 17:32:47 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: Piotr | Nie wiem jak to z rocznikami było ale widuję 1,2 16V. Moja jednak jest 8V Pójdę zaraz do garażu popatrzeć.
Niestety okolice Grójca, więc na Śląsk nie dojadę w takim stanie :-( Ale dziś postawiłem ultimatum mechaniorowi, jutro rano dostaje samochód i MA ZROBIĆ. Facet jest jak na mechanika uczciwy i ambitny, więc może jednak dojdzie co i gdzie. Obroty jałowe wg mnie są za wysokie, ile nie wiem, nie ma obrotomierza. Zdarza im się falować nieco. O efektach dociekań poinformuję. -- Pozdrawiam Piotr 12 |
Data: Lipiec 13 2010 22:11:32 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | W dniu 2010-07-13 17:32, Piotr pisze: Miernik w lape i zmierzyc ciaglosc i zakres potencjometra przepustnicy. Znajdziesz go w podstawie wtryskiwacza, na osi przepustnicy. Pomiar powinien wskazywac liniowosc rezystancji a wartosc w okolicach kilku kilo ohmow. Sprawdz tez na wypietej wtyczce z potencjometra jego zasilania (przy wlaczonej stacyjce) powinno wynosic 5V.Czy gdy jest chlodno i objawy nie wystepuja, obroty biegu jalowego nieObroty jałowe wg mnie są za wysokie, ile nie http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/wtrysk/wtrysk.htm Na podstawie rysunku pomierz opornosc czujnika polozenia przepustnicy. Zrob kilka pomiarow w roznych warunkach - od calkowicie zamknietej do calkowicie otwartej. Sprawdz tez, czy czujnik cisnienia bezwglednego (a jednak wystepuje - na niego stawialbym w pierwszej kolejnosci), aczkolwiek nie slyszalem, by ktos wczesniej mial z nim problem. Sprawdz czy reaguje na zmiane podcisnienia - sprawdzaj zmiany napiecia na wtyczce czujnika podczas zmiany obrotow silnika. Podaj prosze wyniki pomiarow na grupe. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia 13 |
Data: Lipiec 14 2010 11:11:30 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: Piotr | Miernik w lape i zmierzyc ciaglosc i zakres potencjometra przepustnicy. Znajdziesz go w podstawie wtryskiwacza, na osi przepustnicy. Pomiar powinien wskazywac liniowosc rezystancji a wartosc w okolicach kilku kilo ohmow. Sprawdz tez na wypietej wtyczce z potencjometra jego zasilania (przy wlaczonej stacyjce) powinno wynosic 5V. Zapiszę to sobie ku pamięci na przyszłość. Dziś rano małżonka doczłapała do mechanika z palącą się non stop kontrolką i zdychającym silnikiem. Mech natychmiast wpiął komuter i wyszło nareszcie jak byk...... tadaaa.... potencjometr przepustnicy! (czy jak mutam, po szkopsku ten bydlak pisał). Mech pokajał się mocno bo stwierdził że tego wcześniej nie sprawdzał, zabrał kluczyki i tyle. Jak odda to się zobaczy. Dzięki za wszystko! -- Pozdrawiam Piotr 14 |
Data: Lipiec 15 2010 06:48:05 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | W dniu 2010-07-14 11:11, Piotr pisze: Tylko nie pisz, ze Cie za diagnoze skasowal chocby 50zl :-) Wyszlo, ze mialem racje. Fajnie. Daj znac jak sie sprawa potoczyla - czy pomogla wymiana, czy problem lezal w instalacji elektrycznej (to, ze komputer pokazal mu potencjometr wcale nie znaczy, ze sama wymiana pomoze. Byc moze uszkodzona jest wiazka tego czujnika). Zobaczymy na ile kumatego masz tego mechanika. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia 15 |
Data: Lipiec 20 2010 10:43:08 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | Piotr pisze: Jak odda to się zobaczy. Jak sie sprawa zakonczyla? Corsa jezdzi? -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia 16 |
Data: Lipiec 20 2010 18:17:01 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: Piotr | Jak odda to się zobaczy. No jeszcze nie... Coś tam jest z tym potencjometrem konkretnie nie halo. Jakos nie mam czasu molestować mechanika, sam przesiadłem się na skuter, żona jeździ moim samochodem (też Corsa tylko C 1,7 DTi), więc pośpiechu nie ma. Jutro spodziewam się więcej luzu to zadzwonię i się dowiem. -- Pozdrawiam Piotr 17 |
Data: Lipiec 21 2010 19:37:47 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: Piotr | Odebrałem, jeździ i narazie jest dobrze. Od jutra moja małżonka będzie użytkować samochód. Zobaczymy. Mechanik powiedział tak: potencjometr jest dobry tylko był źle ustawiony. Podobno teraz ustawił dobrze. Reszta pewnie jak zwykle wyjdzie "w praniu". 18 |
Data: Lipiec 22 2010 08:03:13 | Temat: Re: Corsa B i temperatura | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | W dniu 2010-07-21 19:37, Piotr pisze: Odebrałem, jeździ i narazie jest dobrze. Od jutra moja małżonka będzieDzieki za informacje. Podobna sytuacje mialem w BXie - tylko, ze tam jalowe obroty wynosily 1500-2000obr/min, a podczas jazdy czuc bylo delikatne poszarpywanie. Tez winnym byl potencjometr, tyle tylko, ze po prostu wytarly sie sciezki w polozeniu jalowym i wystarczylo go delikatnie przestawic. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |