Grupy dyskusyjne   »   Crash test beemki i volvo ... P rzy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...

Crash test beemki i volvo ... P rzy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...



1 Data: Luty 18 2008 21:47:52
Temat: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Rafał "SP" Gil 

http://pl.youtube.com/watch?v=Y5vbNbxD6bw

Piękne.Nogi z gazu jednak nie zdejmę, choć czasem podczas "mijanek" ciepło się potrafi każdemu  zrobić jak kierowca z przeciwka niebezpiecznie zbliży się do osi jezdni, lub za ni± się wychyli ...

Kto wygrał w Waszej opinii ??? :)
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Czę¶ci do skuterów   Kaski z homologacj±   Czę¶ci do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008



2 Data: Luty 18 2008 21:53:41
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Wycior 

http://pl.youtube.com/watch?v=Y5vbNbxD6bw

Dobre, dobre :)


--
Pozdrawiam Wycior

W chwilach zagrożenia nie licz na innych, bo oni licz± na Ciebie!
Sony Ericsson K750i @ soft mod
GG: 3693263

3 Data: Luty 18 2008 22:06:18
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko n iedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

Kto wygrał w Waszej opinii ??? :)

Pytasz z ktorego auta ciala nadawalyby sie do identyfikacji innej niz  DNA?...

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl  <<<<*******

4 Data: Luty 18 2008 22:11:35
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Tomek 


Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""  napisał w wiadomo¶ci

Kto wygrał w Waszej opinii ??? :)

moim zdaniem lepiej wygladała beemka, ale moj komentarz odnosi sie do tytułu "przy lekko niedozwolonych predkosciach" - o ile dosłyszałem, a słuch i znajomosc angielskiego u mnie w porz±dku, to test był zrobiony przy 60 mph, nawet wspomniane bylo o 120 mph combined (czyli ł±cznej predkosci obu aut).


60 mph to około 100 kmh.

Drogi pozamiejskie. Nie mam pewno¶ci, ale jakie s± dozwolone predkosci poza terenem zabudowanym w UK ?
hm całkiem możliwe, że 50 mph.

Pozdrawiam

5 Data: Luty 18 2008 22:49:50
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Piter 


Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomo¶ci


Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""  napisał w wiadomo¶ci


Kto wygrał w Waszej opinii ??? :)

moim zdaniem lepiej wygladała beemka, ale moj komentarz odnosi sie do
tytułu "przy lekko niedozwolonych predkosciach" - o ile dosłyszałem, a
słuch i znajomosc angielskiego u mnie w porz±dku, to test był zrobiony
przy 60 mph, nawet wspomniane bylo o 120 mph combined (czyli ł±cznej
predkosci obu aut).


60 mph to około 100 kmh.

wła¶nie co ma wspólnego 60 mph z 150 km/h

6 Data: Luty 18 2008 22:52:08
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Rafał "SP" Gil 

Piter pisze:

60 mph to około 100 kmh.
wła¶nie co ma wspólnego 60 mph z 150 km/h

Przeczytaj komentarze do filmu. Człowiek, który umie¶cił film napisał "sprostowanie", że *nie wiedział*.

Ma tyle wspólnego co tytuł tego filmu z crash testem :P

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Czę¶ci do skuterów   Kaski z homologacj±   Czę¶ci do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

7 Data: Luty 19 2008 00:20:37
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: theStachoo 

Tomek pisze:

Drogi pozamiejskie. Nie mam pewno¶ci, ale jakie s± dozwolone predkosci poza terenem zabudowanym w UK ?

60mph wła¶nie

--
theStachoo

8 Data: Luty 18 2008 22:53:48
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""  napisał w wiadomo¶ci

http://pl.youtube.com/watch?v=Y5vbNbxD6bw

Piękne.Nogi z gazu jednak nie zdejmę

Uważaj, żeby jaki¶ Modus czy inny *współczesny* maluch nie zamienił tej Twojej BMW czy volvo w kupę złomu.

http://www.youtube.com/watch?v=P0XPbydQPIo

He, he, he...


MK

9 Data: Luty 18 2008 16:08:30
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: mw 

On 18 Lut, 22:53, "Sanctum Officium"  wrote:
[...]
Kulciak:
http://www.youtube.com/watch?v=f7Ts94rjr4M

10 Data: Luty 18 2008 18:34:53
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: xaver 

Sanctum Officium wrote:

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""  napisał w


http://pl.youtube.com/watch?v=nnVNUvixWUQ

11 Data: Luty 19 2008 11:36:24
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Tomasz Pyra 

xaver pisze:

Sanctum Officium wrote:
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""  napisał w


http://pl.youtube.com/watch?v=nnVNUvixWUQ

No to pokazuje ogromn± słabo¶ć małych samochodów.
Warto zwrócić uwagę na to jak długo duży samochód wytraca prędko¶ć, a Smart w zasadzie natychmiast się zatrzymuje i zaczyna cofać.

Przeci±żenia działaj±ce na ludzi w małym samochodzie s± wielokrotnie większe.
A zrobienie samochodu który nie ulega zniszczeniu w wypadku to nie jest wielki problem. Natomiast problem jest żeby przeżyć wypadek w takim samochodzie.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

12 Data: Luty 19 2008 18:49:37
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci

xaver pisze:
Sanctum Officium wrote:
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""  napisał w


http://pl.youtube.com/watch?v=nnVNUvixWUQ

No to pokazuje ogromn± słabo¶ć małych samochodów.

Ale dzi¶ mały samochód waży tyle, co stare duże volvo czy BMW.

Warto zwrócić uwagę na to jak długo duży samochód wytraca prędko¶ć

Modus wbija się głęboko w tamto volvo, wykorzystuj±c vovlo jako strefę zgniotu.


MK

13 Data: Luty 19 2008 19:44:58
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: aaaa 

Sanctum Officium pisze:
(...)

Ale dzi¶ mały samochód waży tyle, co stare duże volvo czy BMW.

Bez przesady.

Modus wbija się głęboko w tamto volvo, wykorzystuj±c vovlo jako strefę zgniotu.

Mam nadzieję, że potrafisz to uzasadnić. Zastały wykorzystane strefy
zgniotu obydwu samochodów - Modus miał solidniejsz± klatkę.
Zwyczajnie - Modus jest bezpieczniejszy.

14 Data: Luty 19 2008 20:21:03
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "aaaa"  napisał w wiadomo¶ci

Sanctum Officium pisze:
(...)
Ale dzi¶ mały samochód waży tyle, co stare duże volvo czy BMW.

Bez przesady.

Modus wbija się głęboko w tamto volvo, wykorzystuj±c vovlo jako strefę zgniotu.

Mam nadzieję, że potrafisz to uzasadnić.

Modus gniecie klatkę volvo. Zgniatana klatka volvo pochłania energię uderzenia.

Zastały wykorzystane strefy
zgniotu obydwu samochodów - Modus miał solidniejsz± klatkę.
Zwyczajnie - Modus jest bezpieczniejszy.

Modus ma także belkę "rozszerzaj±c±" energię uderzenia na cały jego przód. Volvo 940 nie ma.


MK

15 Data: Luty 19 2008 20:48:55
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Boombastic 

Modus gniecie klatkę volvo. Zgniatana klatka volvo pochłania energię uderzenia.

Taaa, pochłania. Miażdży ludzi.

16 Data: Luty 19 2008 20:54:43
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędkościach ...
Autor: Artur 'futrzak' MaĹ›lÄ… 

Boombastic napisał(a):

Modus gniecie klatkÄ™ volvo. Zgniatana klatka volvo pochłania energiÄ™
uderzenia.
Taaa, pochłania. Miażdży ludzi.

Po czym ludzie z Modusa wysiadajÄ… żywi i trochÄ™ przerażeni,
nastÄ™pnie wzywajÄ… pomoc dla pasażerów starego Volvo...



--
Jutro to dziĹ› tyle, że jutro...

17 Data: Luty 19 2008 22:20:57
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Artur 'futrzak'  napisał w wiadomo¶ci

Boombastic napisał(a):
Modus gniecie klatkÄ™ volvo. Zgniatana klatka volvo pochłania energiÄ™
uderzenia.
Taaa, pochłania. Miażdży ludzi.

Po czym ludzie z Modusa wysiadajÄ… żywi i trochÄ™ przerażeni,
nastÄ™pnie wzywajÄ… pomoc dla pasażerów starego Volvo...

Dla pasażerów bez nóg. Ja tam pieprzę stare auta. Wynik jest jednoznaczny.

18 Data: Luty 19 2008 22:31:45
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Boombastic"  napisał w wiadomo¶ci

Modus gniecie klatkę volvo. Zgniatana klatka volvo pochłania energię uderzenia.

Taaa, pochłania. Miażdży ludzi.

W volvo. O tym wła¶nie pisałem. Miękkie (w porównianiu do modusa) volvo 940 działa jak dodatkowa strefa zgniotu dla modusa. Gdyby modus uderzył w betonowy blok, cał± energię uderzenia wzi±łby na sibie. A tak miękkie 940 pochłania energie uderzenia, co jest korzystne dla modusa (ale nie dla vovlo).


MK

19 Data: Luty 19 2008 20:46:07
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: aaaa 

Sanctum Officium pisze:
(...)

Modus gniecie klatkę volvo. Zgniatana klatka volvo pochłania energię uderzenia.

No cóż - lepsza konstrukcja. NajwyraĽniej Volvo jest gorsze/słabsze.

Modus ma także belkę "rozszerzaj±c±" energię uderzenia na cały jego przód. Volvo 940 nie ma.

No cóż. Upada mit Volvo. Renault znowu gór±. Mówi±c szczerze
- wcale się nie dziwię.

20 Data: Luty 19 2008 22:28:15
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "aaaa"  napisał w wiadomo¶ci

Sanctum Officium pisze:
(...)
Modus gniecie klatkę volvo. Zgniatana klatka volvo pochłania energię uderzenia.

No cóż - lepsza konstrukcja. NajwyraĽniej Volvo jest gorsze/słabsze.

Modus ma także belkę "rozszerzaj±c±" energię uderzenia na cały jego przód. Volvo 940 nie ma.

No cóż. Upada mit Volvo. Renault znowu gór±. Mówi±c szczerze
- wcale się nie dziwię.

Wypadałoby zderzyć współczesne volvo ze współczesnym ranault.

Zderzenie starego renault z nowym volvo mogłoby wygl±dać jeszcze gorzej (na niekorzy¶ć renault). A próba sił w zderzeniu stare volvo - stare renault też, przypuszczam, byłaby korzystniejsza dla vovlo.


MK

21 Data: Luty 20 2008 09:33:27
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Tomasz Pyra 

aaaa pisze:

Modus ma także belkę "rozszerzaj±c±" energię uderzenia na cały jego przód. Volvo 940 nie ma.

No cóż. Upada mit Volvo. Renault znowu gór±.

Tylko porównujesz pełnoletni± konstrukcję do nowoczesnej.
Zderz równie stare Renault, albo równie nowe Volvo to będziesz miał jakie¶ porównanie.

Mniej więcej tak jakby¶ chciał porównać 10-cio letni komputer IBM-a z najwyższej półki z jakim¶ obecnym badziewiakiem i dziwił się że IBM niby taka dobra firma, a strasznie wolny ten komputer :)

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

22 Data: Luty 20 2008 21:39:12
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Boombastic 

Tylko porównujesz pełnoletni± konstrukcję do nowoczesnej.
Zderz równie stare Renault, albo równie nowe Volvo to będziesz miał jakie¶ porównanie.

Mniej więcej tak jakby¶ chciał porównać 10-cio letni komputer IBM-a z najwyższej półki z jakim¶ obecnym badziewiakiem i dziwił się że IBM niby taka dobra firma, a strasznie wolny ten komputer :)

Trzeba było słuchać założeń i komentarzy do filmu.

23 Data: Luty 20 2008 09:48:32
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Tomasz Pyra 

Sanctum Officium pisze:

Zastały wykorzystane strefy
zgniotu obydwu samochodów - Modus miał solidniejsz± klatkę.
Zwyczajnie - Modus jest bezpieczniejszy.

Modus ma także belkę "rozszerzaj±c±" energię uderzenia na cały jego przód. Volvo 940 nie ma.

Modus to w ogóle jest do¶ć dziwny samochód.
Waży conajmniej tyle co dzisiejsza klasa "small family", tyle że jest krótki (4.03m) i tym pasuje do superminis.

Z tym że jeżeli bym miał kupować samochód który dużo waży (a więc dużo pali) to bym już wolał co¶ o te 20-30cm dłuższego.
Bo tak to mamy doskonałe poł±czenie wad samochodu dużego i małego, a więc dużo waży, dużo pali, mułowaty, a przy tym ciasno w ¶rodku :)

S± również pięciogwiazdkowe samochody klasę wyższe o podobnej masie, za to większe.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

24 Data: Luty 19 2008 19:33:15
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: aaaa 

Tomasz Pyra pisze:

xaver pisze:
Sanctum Officium wrote:
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""  napisał w


http://pl.youtube.com/watch?v=nnVNUvixWUQ

No to pokazuje ogromn± słabo¶ć małych samochodów.

Zależy z jakiego punktu widzenia.

Warto zwrócić uwagę na to jak długo duży samochód wytraca prędko¶ć, a Smart w zasadzie natychmiast się zatrzymuje i zaczyna cofać. 

Cóż, fizyka jest nieubłagana.

Przeci±żenia działaj±ce na ludzi w małym samochodzie s± wielokrotnie większe.

No i? Człowiek przeżywa dużo większe przeci±żenia.
Znaczenie maj± gwałtowne zmiany przeci±żenia itd. Znaczy się
przekroczenie bezpiecznych granic...

A zrobienie samochodu który nie ulega zniszczeniu w wypadku to nie jest wielki problem.

Chyba nie to było problemem?

Natomiast problem jest żeby przeżyć wypadek w takim samochodzie.

O to się walczy od dawna.

25 Data: Luty 19 2008 22:13:59
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Tomasz Pyra 

aaaa pisze:

Tomasz Pyra pisze:
xaver pisze:
Sanctum Officium wrote:
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""  napisał w


http://pl.youtube.com/watch?v=nnVNUvixWUQ

No to pokazuje ogromn± słabo¶ć małych samochodów.

Zależy z jakiego punktu widzenia.

No z punktu widzenia tego kto w nim siedzi oczywi¶cie.

Przeci±żenia działaj±ce na ludzi w małym samochodzie s± wielokrotnie większe.

No i? Człowiek przeżywa dużo większe przeci±żenia.

A wcale nie takie dużo większe.
Przeci±żenia to duży problem, chociażby z powodu pękaj±cych żeber które mog± przebić płuco.

Jak kto¶ jest młody, wysportowany i ma solidne ko¶ci to najlepsza dla niego będzie klatka bezpieczeństwa. Sportowcy dzięki takim zabezpieczeniom przeżywaj± przecież straszne wypadki.

Natomiast dla "pana w ¶rednim wieku" przeci±żenia s± już zabójcze, a wła¶nie pod takiego pana w ¶rednim wieku i to pewnie z nisko-¶rednich stanów odporno¶ci projektuje się sztywno¶ć stref zgniotu.

Bo to że samochód się "składa" tak a nie inaczej to jest prosty _wybór_ projektanta. Nie ma przeszkód żeby zrobić samochód (powiedzmy duży samochód klasy E) który walnie przy 150km/h w ¶cianę i w którym po tym jedn± ręk± otworzy się drzwi, pedały i kierownica nie przesun± się ani o centymetr, a całe zniszczenia zamkn± się na długo¶ci 60cm od przedniego zderzaka.
Nie robi się tego dlatego że "pan w ¶rednim wieku" z tego cały by nie wyszedł.

Co więcej - okazać by się mogło że "pan w ¶rednim wieku" w takim samochodzie kojfnie już przy 50km/h, bo przeci±żenia już będ± dla niego zbyt duże jak z tych 50km/h zatrzyma się na grubo¶ci pianki w zderzaku ;)



Znaczenie maj± gwałtowne zmiany przeci±żenia itd.

Zmiana przeci±żenia? Na pewno to masz na my¶li?
Druga pochodna po prędko¶ci, zwana zrywem nie ma akurat znaczenia.

Znaczy się przekroczenie bezpiecznych granic...

Bezpiecznych granic, ale przeci±żenia.
Przeci±żenie wprost przekłada się na siły działaj±ce na zewnętrze i wnętrze człowieka hamuj±cego wraz z samochodem. Przekroczenie pewnych granic powoduje obrażenia.

A zrobienie samochodu który nie ulega zniszczeniu w wypadku to nie jest wielki problem.

Chyba nie to było problemem?

No wielu ludzi zachwyca się że Smart jest bezpieczniejszy od Mercedesa S bo Smart wyjdzie z niewielkimi uszkodzeniami, a Mercedes będzie wyraĽnie rozbity.

Natomiast problem jest żeby przeżyć wypadek w takim samochodzie.

O to się walczy od dawna.

Z tym że dochodzi się już do kresu możliwo¶ci obecnie stosowanej technologii. W celu dalszego rozwoju będzie potrzeba jaka¶ nowa technologia.

Wła¶nie dlatego że te najbezpieczniejsze samochodu już maj± doskonałe strefy zgniotu daj±ce optymalne opóĽnienie przez cały czas trwania zderzenia, a poduszki i pasy z napinaczami całkiem dobrze rozkładaj± obci±żenia w jak najdłuższym czasie.
Z tym że ciało ludzkie już nie będzie chciało bez urazów znosić coraz to większych przeci±żeń które nieodł±cznie wi±ż± się z wypadkami przy wyższych prędko¶ciach.
A dalsze oddalanie kierowcy od zderzaka czy boków samochodu też nie jest możliwe, bo ludzie chc± kupować małe samochody do miast.

26 Data: Luty 19 2008 22:42:10
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci

aaaa pisze:
Tomasz Pyra pisze:
xaver pisze:
Sanctum Officium wrote:
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""  napisał w


Wła¶nie dlatego że te najbezpieczniejsze samochodu już maj± doskonałe strefy zgniotu daj±ce optymalne opóĽnienie przez cały czas trwania zderzenia, a poduszki i pasy z napinaczami całkiem dobrze rozkładaj± obci±żenia w jak najdłuższym czasie.
Z tym że ciało ludzkie już nie będzie chciało bez urazów znosić coraz to większych przeci±żeń które nieodł±cznie wi±ż± się z wypadkami przy wyższych prędko¶ciach.
A dalsze oddalanie kierowcy od zderzaka czy boków samochodu też nie jest możliwe, bo ludzie chc± kupować małe samochody do miast.

EuroNCAP planuje podnie¶ć prędko¶ci w testach zderzeniowych. Jeszcze możliwo¶ci rozwoju obecnej technologii s±. Małe auta z krótkim przodem potrafi± uzyskiwać 5 gwiazdek w testach. A ludzik jest cały zielony (kolorystyczne przedstawienie stopnia obrażeń - zielony oznacza najlepszy wynik). W przypadku większych aut nie powinno być problemów z uzyskaniem 5 gwiazek w przyszłych testach ze zwiększonymi prędko¶ciami. Małe auta też pewnie sprostaj± przyszłym wymaganiom.


MK

27 Data: Luty 19 2008 23:47:32
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Tomasz Pyra 

Sanctum Officium pisze:

EuroNCAP planuje podnie¶ć prędko¶ci w testach zderzeniowych. Jeszcze możliwo¶ci rozwoju obecnej technologii s±. Małe auta z krótkim przodem potrafi± uzyskiwać 5 gwiazdek w testach. A ludzik jest cały zielony (kolorystyczne przedstawienie stopnia obrażeń - zielony oznacza najlepszy wynik).

Z drugiej strony ENCAP mówi że wyniki nie s± porównywalne pomiędzy kategoriami.
Czyli ¶wiadczy to o tym, że dla różnych klas stosuj± różne kryteria.
Nie wiem na ile różne, ale np. to co w dużym samochodzie będzie "żółtym ludzikiem" w superminis będzie pewnie jeszcze "zielonym".

Szkoda że nie podaj± dokładnych kryteriów na jakich dokonuj± ocen.
Więc te gwiazdki i kolory ludzików pomiędzy klasami raczej nie s± porównywalne.


W przypadku większych aut nie powinno być problemów z uzyskaniem 5 gwiazek w przyszłych testach ze zwiększonymi prędko¶ciami.

W przypadku dużych samochodów zapasy faktycznie mog± jeszcze być.
Podejrzewam że duże samochody robi się często po "ENCAP", celowo zmniejszaj±c sztywno¶ć strefy zgniotu.

Chodzi o to że dałoby się np. bez problemu zrobić samochód z którego przy zderzeniu testowym przy 75km/h wyjdzie się jedynie z potłuczeniami (a manekin z żółt± klatk± piersiow± z testu).
Ale producent woli go zrobić go przystosować do 64km/h, bo przy tylu ENCAP robi test tak żeby przy tej prędko¶ci nie było nawet potłuczeń (i ludzik będzie zielony).

Z tym że jak się komu¶ na drodze zdarzy wypadek przy 75km/h to już może być krucho.

To jest wada tych testów - mierz± zachowanie jedynie przy testowej prędko¶ci (no i można założyć że przy mniejszych jest lepiej), natomiast nic nie wiemy o wyższych.

28 Data: Luty 23 2008 15:05:39
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci

Sanctum Officium pisze:

EuroNCAP planuje podnie¶ć prędko¶ci w testach zderzeniowych. Jeszcze
możliwo¶ci rozwoju obecnej technologii s±. Małe auta z krótkim przodem
potrafi± uzyskiwać 5 gwiazdek w testach. A ludzik jest cały zielony
(kolorystyczne przedstawienie stopnia obrażeń - zielony oznacza najlepszy
wynik).

Z drugiej strony ENCAP mówi że wyniki nie s± porównywalne pomiędzy
kategoriami.
Czyli ¶wiadczy to o tym, że dla różnych klas stosuj± różne kryteria.
Nie wiem na ile różne, ale np. to co w dużym samochodzie będzie "żółtym
ludzikiem" w superminis będzie pewnie jeszcze "zielonym".
Szkoda że nie podaj± dokładnych kryteriów na jakich dokonuj± ocen.
Więc te gwiazdki i kolory ludzików pomiędzy klasami raczej nie s±
porównywalne.

Nie. Wynik zależy tylko od stopnia obrażeń. Żółty ludzik to żółty ludzik w
dużym i małym samochochodzie. Czołowy test zderzeniowy ma symulować
zderzenie czołowe aut o porównywalnej masie. Osi±gnięty w tescie rozmiar
zniszczeń auta i stopień obrażeń pasażerów będzie taki jak w te¶cie, gdy
zderz± się auta o podobnej masie. Gdy jedno z aut będzie lżejsze, wynik
będzie inny niż w te¶cie.


W przypadku większych aut nie powinno być problemów z uzyskaniem 5
gwiazek w przyszłych testach ze zwiększonymi prędko¶ciami.

W przypadku dużych samochodów zapasy faktycznie mog± jeszcze być.
Podejrzewam że duże samochody robi się często po "ENCAP", celowo
zmniejszaj±c sztywno¶ć strefy zgniotu.

To możliwe.


MK

29 Data: Luty 20 2008 09:45:25
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędkościach ...
Autor: Artur 'futrzak' MaĹ›lÄ… 

Tomasz Pyra napisał(a):
(...)
PomijajÄ…c to całe 'teoretyzowanie', w oczy rzucił mi siÄ™
jeden z fragmentów:
<cite>
Bo to że samochód siÄ™ "składa" tak a nie inaczej to jest prosty
_wybór_
projektanta
</cite>

Ja biedny myĹ›lałem, że to całe lata badaĹ„, prób, konstrukcji,
materiałów itd., tymczasem nagle siÄ™ dowiadujÄ™, że to prosty
wybór projektanta.



--
Jutro to dziĹ› tyle, że jutro...

30 Data: Luty 20 2008 10:03:31
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy le kko niedozwolonych prędkościach ...
Autor: Gabriel'Varius' 


<cite>
Bo to że samochód siÄ™ "składa" tak a nie inaczej to jest prosty
_wybór_
projektanta
</cite>

Ja biedny myĹ›lałem, że to całe lata badaĹ„, prób, konstrukcji, materiałów itd., tymczasem nagle siÄ™ dowiadujÄ™, że to prosty wybór projektanta.
Eeee, bo Ty sie nie znasz :-)
Taki inzynierek idzie/jedzie sobie rankiem do pracy i widzi pogiete autka w wyniku kolizji/wypadku i tak patrzy i myslie sobie drapiac sie po glowie... nie.., nie podoba mi sie to zgiecie w tym miejscu i ta wbita kierownica w kierowce oraz maska na tylnej klapie.
Postanawia wowczas, ze we wlasnym projekcie auto bedzie sie gielo tak a tak poniewaz ladniej wyglada. Nanosi poprawki na rys. techniczny i auto trafia do produkcji.
Dopiero pozniej uzytkownicy w trakcie eksploatacji(wypadku/kolizji) testuja na sobie i rodzinie zalozenia konstruktora i o ile przezyja moga ocenic trafnosc wyboru oraz gust inzyniera :-)
Czlowiek uczy sie cale zycie :-)
pozdrawiam


--
Mówić prawdÄ™ i umieć prawdÄ… żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
       Oskar Wilde

31 Data: Luty 20 2008 10:07:44
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy le kko niedozwolonych prędkościach ...
Autor: Tomasz Pyra 

Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

Tomasz Pyra napisał(a):
(...)
PomijajÄ…c to całe 'teoretyzowanie', w oczy rzucił mi siÄ™ jeden z fragmentów:
<cite>
Bo to że samochód siÄ™ "składa" tak a nie inaczej to jest prosty
_wybór_
projektanta
</cite>

Ja biedny myĹ›lałem, że to całe lata badaĹ„, prób, konstrukcji, materiałów itd., tymczasem nagle siÄ™ dowiadujÄ™, że to prosty wybór projektanta.

Najpierw jest prosty wybór, a potem robi siÄ™ obliczenia jaka konstrukcja zapewni pożÄ…dane opóĽnienie. To nie jest rzecz przekraczajÄ…ca możliwoĹ›ci współczesnej inżynierii żeby zrobić sztywniejszÄ… strefÄ™ zgniotu czy mniej sztywnÄ….

ZresztÄ… doskonale można sobie to obejrzeć na wynikach testów - małe samochody majÄ… sztywne strefy zgniotu, a duże majÄ… znacznie mniejsze sztywne.
WłaĹ›nie po to żeby przy wybranej (i to wybranej przez dział marketingu) prÄ™dkoĹ›ci wyniki zderzeĹ„ były jak najlepsze.

Bez przesady z tymi "latami badaĹ„", chyba że myĹ›lisz o całej historii motoryzacji gdzie faktycznie mozolnie dochodzono do pewnych technologii dziĹ› dostÄ™pnych. KilkadziesiÄ…t lat temu nikt nawet nie myĹ›lał o strefach zgniotu, czy pasach bezpieczeĹ„stwa.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

32 Data: Luty 20 2008 10:57:00
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędkościach ...
Autor: Artur 'futrzak' MaĹ›lÄ… 

Tomasz Pyra napisał(a):
(...)

Najpierw jest prosty wybór,

O jakim to wyborze piszesz? Posiadanie stref zgniotu to
prosty wybór projektanta?

a potem robi siÄ™ obliczenia jaka konstrukcja
zapewni pożÄ…dane opóĽnienie. 

Tia. Widać to szczególnie po ostatnich wynikach
przedstawianych tu pojazdów - vide jakaĹ› chiĹ„szczyzna.

To nie jest rzecz przekraczajÄ…ca możliwoĹ›ci
współczesnej inżynierii żeby zrobić sztywniejszÄ… strefÄ™ zgniotu czy
mniej sztywnÄ….

A kto twierdzi inaczej?

ZresztÄ… doskonale można sobie to obejrzeć na wynikach testów - małe
samochody majÄ… sztywne strefy zgniotu, a duże majÄ… znacznie mniejsze
sztywne.

Z jednej strony nic w tym dziwnego - z drugiej wcale to nie jest
takie oczywiste.

WłaĹ›nie po to żeby przy wybranej (i to wybranej przez dział marketingu)
prÄ™dkoĹ›ci wyniki zderzeĹ„ były jak najlepsze.

Skoro wybrał to dział marketingu, to gdzie tu prosty wybór projektanta?

Bez przesady z tymi "latami badaĹ„", chyba że myĹ›lisz o całej historii
motoryzacji gdzie faktycznie mozolnie dochodzono do pewnych technologii
dziĹ› dostÄ™pnych. KilkadziesiÄ…t lat temu nikt nawet nie myĹ›lał o strefach
zgniotu, czy pasach bezpieczeństwa.

Nie, no jasne. Pasy bezpieczeĹ„stwa stały siÄ™ obowiÄ…zkowym
wyposażeniem
samochodów w 1963 (przód - 66 tył). Fakt, że w USA, a nie w Europie,
ale
nie ma to znaczenia. Strefy zgniotu/wzmocnienia klatki to też podobny
okres, tylko Europa była na to doć odporna. Zagłówki (w tym
aktywne),
SRS i inne rzeczy to też cała historia dochodzenia do skutecznych
(i bezpiecznych) rozwiązań dla ludzi.




--
Jutro to dziĹ› tyle, że jutro...

33 Data: Luty 20 2008 11:20:57
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy le kko niedozwolonych prędkościach ...
Autor: Tomasz Pyra 

Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

Tomasz Pyra napisał(a):
(...)
Najpierw jest prosty wybór,

O jakim to wyborze piszesz? Posiadanie stref zgniotu to prosty wybór projektanta?

Nie - to jest już cała technologia.
Natomiast to czy strefa bÄ™dzie policzona na 50, 60 czy 70km/h to już jest wybór projektanta.

a potem robi siÄ™ obliczenia jaka konstrukcja
zapewni pożÄ…dane opóĽnienie. 

Tia. Widać to szczególnie po ostatnich wynikach przedstawianych tu pojazdów - vide jakaĹ› chiĹ„szczyzna.

Eee no... Wiadomo że wszystko można schrzanić. ChiĹ„szczyzna zapewne została zbudowana z założeniem ciÄ™cia kosztów, a te założenia projektowe pociÄ…gajÄ… za sobÄ… konkretne koszta produkcji takiego samochodu.
Dlatego w chiĹ„szczyĽnie pewnie nikt siÄ™ nawet nad tym nie zastanawiał :)

To nie jest rzecz przekraczajÄ…ca możliwoĹ›ci
współczesnej inżynierii żeby zrobić sztywniejszÄ… strefÄ™ zgniotu czy
mniej sztywnÄ….

A kto twierdzi inaczej?

No niektórzy siÄ™ zachwycajÄ… tym że Smart jest bezpieczniejszy niż Mercedes S, bo mniej siÄ™ wgniótł przy zderzeniu.

ZresztÄ… doskonale można sobie to obejrzeć na wynikach testów - małe
samochody majÄ… sztywne strefy zgniotu, a duże majÄ… znacznie mniejsze
sztywne.

Z jednej strony nic w tym dziwnego - z drugiej wcale to nie jest takie oczywiste.

Oczywiste nie jest, ale jeżeli dział marketingu postawił za cel "pięć gwiazdek" to po prostu nie opłaca siÄ™ w dużym samochodzie usztywniać strefy zgniotu, bo w teĹ›cie przy znanej prÄ™dkoĹ›ci spowoduje to wzrost przeciÄ…żeĹ„ działajÄ…cych na ludzi w Ĺ›rodku.

WłaĹ›nie po to żeby przy wybranej (i to wybranej przez dział marketingu)
prÄ™dkoĹ›ci wyniki zderzeĹ„ były jak najlepsze.

Skoro wybrał to dział marketingu, to gdzie tu prosty wybór projektanta?

Marketing mówi że ma być pięć gwiazdek, a projektant optymalizuje konstrukcjÄ™ dla uderzeĹ„ przy 64km/h z 40% offsetem.

Projektant mógłby pewnie bez wiÄ™kszych problemów zoptymalizować konstrukcjÄ™ np. dla 75km/h, ale marketing mówi że nie ma sensu.

Bez przesady z tymi "latami badaĹ„", chyba że myĹ›lisz o całej historii
motoryzacji gdzie faktycznie mozolnie dochodzono do pewnych technologii
dziĹ› dostÄ™pnych. KilkadziesiÄ…t lat temu nikt nawet nie myĹ›lał o strefach
zgniotu, czy pasach bezpieczeństwa.

Nie, no jasne. Pasy bezpieczeĹ„stwa stały siÄ™ obowiÄ…zkowym
wyposażeniem samochodów w 1963 (przód - 66 tył). Fakt, że w USA, a nie w Europie,
ale nie ma to znaczenia. Strefy zgniotu/wzmocnienia klatki to też podobny okres, tylko Europa była na to doć odporna. Zagłówki (w tym
aktywne), SRS i inne rzeczy to też cała historia dochodzenia do skutecznych (i bezpiecznych) rozwiÄ…zaĹ„ dla ludzi.

OczywiĹ›cie, z tym że ja mam na myĹ›li projektowanie "tu i teraz".
Czyli czerpiÄ…c pełnymi garĹ›ciami z tamtych dziesiÄ™cioleci rozwoju.

ProjektujÄ…c nowy model nikt nie wymyĹ›la od nowa tych wszystkich rzeczy i to miałem na myĹ›li mówiÄ…c że sprawa jest "prosta" bo już wymyĹ›lona i opracowana.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

34 Data: Luty 20 2008 12:50:42
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędkościach ...
Autor: Artur 'futrzak' MaĹ›lÄ… 

Tomasz Pyra napisał(a):
(...)

O jakim to wyborze piszesz? Posiadanie stref zgniotu to
prosty wybór projektanta?
Nie - to jest już cała technologia.

Powiedzmy. O technologii to można pisać w zakresie
ich konkretnej realizacji.

Natomiast to czy strefa bÄ™dzie policzona na 50, 60 czy 70km/h to już
jest wybór projektanta.

Od kiedy? Samochody już od dawna projektujÄ… ksiÄ™gowi i marketing,
a projektant musi zrobić to, czego od niego żÄ…dajÄ….

Eee no... Wiadomo że wszystko można schrzanić. ChiĹ„szczyzna zapewne
została zbudowana z założeniem ciÄ™cia kosztów, a te założenia projektowe
pociÄ…gajÄ… za sobÄ… konkretne koszta produkcji takiego samochodu.

PiszÄ…c w skrócie - najpierw okreĹ›lono maksymalne koszty
produkcji, a dopiero póĽniej dostosowano do tego projekt
i konkrety realizacji.

Dlatego w chiĹ„szczyĽnie pewnie nikt siÄ™ nawet nad tym nie zastanawiał :)

Zastanawiał, nie zastanawiał. Miało być tanio, dużo i szybko.

No niektórzy siÄ™ zachwycajÄ… tym że Smart jest bezpieczniejszy niż
Mercedes S, bo mniej siÄ™ wgniótł przy zderzeniu.

Przy takiej argumentacji to można sobie darować dalszÄ…
dyskusjÄ™.

Oczywiste nie jest, ale jeżeli dział marketingu postawił za cel "pięć
gwiazdek" to po prostu nie opłaca siÄ™ w dużym samochodzie usztywniać
strefy zgniotu, bo w teście przy znanej prędkości spowoduje to wzrost
przeciÄ…żeĹ„ działajÄ…cych na ludzi w Ĺ›rodku.

Goły marketing to jedno, bezpieczeĹ„stwo to drugie.

Skoro wybrał to dział marketingu, to gdzie tu prosty wybór projektanta?
Marketing mówi że ma być pięć gwiazdek, a projektant optymalizuje
konstrukcję dla uderzeń przy 64km/h z 40% offsetem.

Gdzie w zwiÄ…zku z powyższym jest ten prosty wybór projektanta?
On nie ma żadnego wyboru - na jedynie wielki problem, jak przy
takim budżecie osiÄ…gnąć żÄ…dany wynik.

Projektant mógłby pewnie bez wiÄ™kszych problemów zoptymalizować
konstrukcjÄ™ np. dla 75km/h, ale marketing mówi że nie ma sensu.

Projektant bez zaplecza finansowego może sobie palcem w bucie
pokiwać. On mam siÄ™ dostosować i tyle, by umożliwić
produkcję seryjną. Co innego, gdy mowa o biurach doświadczalnych,
choć i te majÄ… okreĹ›lony budżet.

OczywiĹ›cie, z tym że ja mam na myĹ›li projektowanie "tu i teraz".
Czyli czerpiÄ…c pełnymi garĹ›ciami z tamtych dziesiÄ™cioleci rozwoju.
Projektując nowy model nikt nie wymyśla od nowa tych wszystkich rzeczy i
to miałem na myĹ›li mówiÄ…c że sprawa jest "prosta" bo już wymyĹ›lona i
opracowana. 

Gdyby to było takie "proste", "wymyĹ›lone" i "opracowane", to nikt by
sobie tym nie zawracał głowy, tylko wrzucał założenia projektowe
do obróbki, a system wyrzucałby gotowca.



--
Jutro to dziĹ› tyle, że jutro...

35 Data: Luty 20 2008 13:22:40
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy le kko niedozwolonych prędkościach ...
Autor: Tomasz Pyra 

Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

Projektant mógłby pewnie bez wiÄ™kszych problemów zoptymalizować
konstrukcjÄ™ np. dla 75km/h, ale marketing mówi że nie ma sensu.

Projektant bez zaplecza finansowego może sobie palcem w bucie pokiwać. On mam siÄ™ dostosować i tyle, by umożliwić produkcjÄ™ seryjnÄ….

Chodzi mi o to że projektant projektujÄ…c samochód może zaprojektować strefy zgniotu na każdÄ… rozsÄ…dnÄ… prÄ™dkoć i wcale to nie zmieni znaczÄ…co kosztów produkcji.
Nie ma przeszkód technicznych które by jakoĹ› znaczÄ…co komplikowały zbudowanie strefy zgniotu o innej sztywnoĹ›ci.

Chodzi raczej o to że marketing stwierdzi, że po co budować samochód w którym da siÄ™ przeżyć przy 80km/h, skoro lepiej (z marketingowego punktu widzenia) zrobić tak żeby przy testowych 64km/h nie nabić sobie nawet siniaka i dziÄ™ki temu dostać pięć Ĺ›licznych gwiazdek.
A przy 80km/h niech się dzieje co chce, bo klient przed zakupem nie ogląda wypadki a jedynie ściśle ustalony test przy 64km/h.

Gdyby to było takie "proste", "wymyĹ›lone" i "opracowane", to nikt by sobie tym nie zawracał głowy, tylko wrzucał założenia projektowe do obróbki, a system wyrzucałby gotowca.

No aż tak proste to oczywiĹ›cie nie jest.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

36 Data: Luty 20 2008 21:00:15
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędkościach ...
Autor: Artur 'futrzak' MaĹ›lÄ… 

Tomasz Pyra napisał(a):
(...)

Chodzi mi o to że projektant projektujÄ…c samochód może zaprojektować
strefy zgniotu na każdÄ… rozsÄ…dnÄ… prÄ™dkoć i wcale to nie zmieni znaczÄ…co
kosztów produkcji. 
Nie ma przeszkód technicznych które by jakoĹ› znaczÄ…co komplikowały
zbudowanie strefy zgniotu o innej sztywności.

Kocham takie teoretyzowanie. Pewnie też tak lekkÄ… rÄ™kÄ…
zaprojektuje cały system bezpieczeĹ„stwa dla
'każdej rozsÄ…dnej prÄ™dkoĹ›ci' bez znaczÄ…cych zmian
kosztów produkcji. Każdy koncern kogoĹ› takiego by
zatrudnił z pocałowaniem w rÄ™kÄ™. Niestety - jest
zupełnie inaczej. Takie projekty i badania sÄ… bardzo
kosztowne. Ten projektant to nie Zenek-cudotwórca,
reanimujÄ…cy golfa w stodole.

Chodzi raczej o to że marketing stwierdzi, że po co budować samochód w
którym da siÄ™ przeżyć przy 80km/h, skoro lepiej (z marketingowego punktu
widzenia) zrobić tak żeby przy testowych 64km/h nie nabić sobie nawet
siniaka i dziÄ™ki temu dostać pięć Ĺ›licznych gwiazdek. 

Obawiam siÄ™, że przeceniasz czyste 'bezpieczeĹ„stwo przeciÄ…żeniowe'
w tej materii. Gwiazdki siÄ™ dostaje za różne rzeczy. Np. za brzÄ™czyk.
Jest też bezpieczeĹ„stwo dzieci, pieszych.

A przy 80km/h niech siÄ™ dzieje co chce, bo klient przed zakupem nie
ogląda wypadki a jedynie ściśle ustalony test przy 64km/h.

Pokaż mi klienta, który oglÄ…da te testy bezkrytycznie. Owszem,
sÄ… i tacy maniacy, niemniej samochodów siÄ™ tak nie kupuje.
W tym rankingu gwiazdkowych fenomenów znaczenie może mieć
wynik zdecydowanie odbiegajÄ…cych in minus. To i tak szybko
poprawiÄ…. Teraz prawie każdy ma 5 gwiazdek NCAP, a na
pms-ie i tak stwierdzÄ…, że te gwiazdki to za margarynÄ™.

No aż tak proste to oczywiĹ›cie nie jest.

Proste jest to, że samochody od pewnego czasu prezentujÄ…
pewien zadowalający poziom bezpieczeństwa, a podniecanie
siÄ™ połówkÄ… gwiazdki jest zwyczajnie Ĺ›mieszne. Rarytasem
stały siÄ™ raczej 'wpadki' w tej materii. Producenci szybko
to poprawiajÄ…, a ludzie i tak kupujÄ… to co im siÄ™ podoba,
albo jest zwyczajnie tanie.

SwojÄ… Ĺ›cieżkÄ… - Ĺ›wiat już dawno zauważył, że wzrost
bezpieczeństwa to nie suche gwiazdki, tylko ograniczenie
liczby wypadków itd. StÄ…d też powstały te cudactwa w
postaci ABS-ów, kontroli trakcji itd.  Tu też siÄ™
okazuje, że nie jest to takie "banalnie proste" i tymi
systemami zajmujÄ… siÄ™ specjalizowane firmy/zespoły,
a nie projektant, który może sobie "prosto" zaprojektować
strefy zgniotu.

Co mi tam - bawcie siÄ™ w te swoje 'igrzyska'. Tak
nawiasem pisząc - Szwedzi na podstawie swych badań
dawno stwierdzili, że podnoszenie bezpieczeĹ„stwa
biernego/czynnego nie prowadzi na dobrÄ… sprawÄ™ do
poprawienia jego ogólnego stanu, tylko powoduje
skutek wrÄ™cz odwrotny. Dlatego też oprócz bezpiecznych
samochodów wprowadzili takie zasady ruchu na drogach,
które bezpieczeĹ„stwo gwarantujÄ…. Podobnie zrobili
Amerykanie, tylko sporo wcześniej. Nie wiem jak to
jest, ale wszÄ™dzie ograniczono zdrowo prÄ™dkoć...



--
Jutro to dziĹ› tyle, że jutro...

37 Data: Luty 20 2008 23:04:18
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy le kko niedozwolonych prędkościach ...
Autor: Tomasz Pyra 

Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

Chodzi raczej o to że marketing stwierdzi, że po co budować samochód w
którym da siÄ™ przeżyć przy 80km/h, skoro lepiej (z marketingowego punktu
widzenia) zrobić tak żeby przy testowych 64km/h nie nabić sobie nawet
siniaka i dziÄ™ki temu dostać pięć Ĺ›licznych gwiazdek. 

Obawiam siÄ™, że przeceniasz czyste 'bezpieczeĹ„stwo przeciÄ…żeniowe' w tej materii. Gwiazdki siÄ™ dostaje za różne rzeczy. Np. za brzÄ™czyk. Jest też bezpieczeĹ„stwo dzieci, pieszych.

No brzÄ™czyk, brak miejsca na ksiÄ…żkÄ™ na podszybiu czy klamki z uchwytem to siÄ™ oczywiĹ›cie też dorobi.
Jednak najważniejsze kryterium to testy zderzeniowe, bez nich nie ma szans na dużo gwiazdek.


A przy 80km/h niech siÄ™ dzieje co chce, bo klient przed zakupem nie
ogląda wypadki a jedynie ściśle ustalony test przy 64km/h.

Pokaż mi klienta, który oglÄ…da te testy bezkrytycznie. Owszem, sÄ… i tacy maniacy, niemniej samochodów siÄ™ tak nie kupuje.

Hmmm... PamiÄ™tam takiego jednego tutaj który szukał samochodu obojÄ™tnie jakiego, byle miał 5 gwiazdek :)

W tym rankingu gwiazdkowych fenomenów znaczenie może mieć wynik zdecydowanie odbiegajÄ…cych in minus. To i tak szybko poprawiÄ…. Teraz prawie każdy ma 5 gwiazdek NCAP, a na pms-ie i tak stwierdzÄ…, że te gwiazdki to za margarynÄ™.

Nie no - gwiazdki są jak najbardziej ok. Dają jakieś tam pojęcie.



No aż tak proste to oczywiĹ›cie nie jest.

Proste jest to, że samochody od pewnego czasu prezentujÄ… pewien zadowalajÄ…cy poziom bezpieczeĹ„stwa, a podniecanie siÄ™ połówkÄ… gwiazdki jest zwyczajnie Ĺ›mieszne. Rarytasem stały siÄ™ raczej 'wpadki' w tej materii. Producenci szybko to poprawiajÄ…, a ludzie i tak kupujÄ… to co im siÄ™ podoba, albo jest zwyczajnie tanie.

Oj tu siÄ™ nie zgodzÄ™.
Spotykam wielu znajomych którzy kupujÄ…c samochód kierujÄ… siÄ™ tymi gwiazdkami i to bardzo. Aż do pomysłów żeby kupić małe auto bo ma wiÄ™cej gwiazdek niż duże, wczeĹ›niej upatrzone.
Te gwiazdki to prawdziwy bożek, wiÄ™c sÄ…dzÄ™ że wiele zachodu działy marketingu im poĹ›wiÄ™cajÄ….

SwojÄ… Ĺ›cieżkÄ… - Ĺ›wiat już dawno zauważył, że wzrost bezpieczeĹ„stwa to nie suche gwiazdki, tylko ograniczenie
liczby wypadków itd. StÄ…d też powstały te cudactwa w postaci ABS-ów, kontroli trakcji itd.  Tu też siÄ™ okazuje, że nie jest to takie "banalnie proste" i tymi systemami zajmujÄ… siÄ™ specjalizowane firmy/zespoły, a nie projektant, który może sobie "prosto" zaprojektować strefy zgniotu.

Yh... MówiÄ…c "projektant" nie miałem na myĹ›li jakiegoĹ› Czesia przed AutoCAD-em, a oczywiĹ›cie cały zespół badawczo-projektowy, a piszÄ…c że to "proste" nie miałem na myĹ›li że Czesio zrobi to w przewie na kawÄ™, a to że nie ma ku temu nieprzeskakiwanych, ani przesadnie drogich w pokonaniu przeszkód technicznych :)

Co do bezpieczeĹ„stwa czynnego i biernego to owszem - samochody coraz lepsze, a wypadków w sumie niezbyt chce ubywać.
Ale zapominamy o pewnym bardzo ważnym parametrze - dziĹ› samochodem jeĽdzi siÄ™ szybciej. Jeżeli udało siÄ™ podnieć prÄ™dkoĹ›ci bez zwiÄ™kszenia liczby ofiar, to już jest to duży sukces.

Bo jednak pierwszÄ… funkcjÄ… samochodu nie jest bezpiecznie rozbijanie siÄ™ w wypadku, a przemieszczania siÄ™ i to możliwie szybkie.

Co mi tam - bawcie siÄ™ w te swoje 'igrzyska'. Tak nawiasem piszÄ…c - Szwedzi na podstawie swych badaĹ„ dawno stwierdzili, że podnoszenie bezpieczeĹ„stwa biernego/czynnego nie prowadzi na dobrÄ… sprawÄ™ do poprawienia jego ogólnego stanu, tylko powoduje skutek wrÄ™cz odwrotny. Dlatego też oprócz bezpiecznych samochodów wprowadzili takie zasady ruchu na drogach, które bezpieczeĹ„stwo gwarantujÄ….

Eee... Szwedzi ze swoim programem zerowej iloĹ›ci ofiar na drogach szybko dojdÄ… do wniosku że albo to bez sensu i trzeba odpuĹ›cić, albo wprowadzÄ… Red Flag Act ;)

Ja wiem że to siÄ™ fajnie dywaguje z fotela (i to nie takiego zamontowanego w samochodzie), ale nie ma co znowu jakoĹ› szaleć.
Bo oczywiĹ›cie - ograniczenie prÄ™dkoĹ›ci w mieĹ›cie np. do 20km/h a na trasie do 40km/h i bezwzglÄ™dne karanie ogromnymi karami łamiÄ…cych te przepisy ograniczy liczbÄ™ wypadków w dużym stopniu. Ale czy na pewno chodzi właĹ›nie o to?

Podobnie zrobili Amerykanie, tylko sporo wczeĹ›niej. Nie wiem jak to jest, ale wszÄ™dzie ograniczono zdrowo prÄ™dkoć...

No tak, ale podstawowÄ… funkcjÄ… samochodu jednak jest umożliwienie szybkiego i efektywnego poruszania siÄ™. Rezygnacja z szybkoĹ›ci jest tu jakimĹ› cofniÄ™ciem siÄ™ wstecz.
Oczywiście dochodzi tu jak zwykle do trudnego moralnie przeliczenia liczby ofiar na kilometry na godzinę, no ale "coś za coś".
Dobrze siÄ™ gada póki siÄ™ jest jednym z tych jeszcze nieposzkodowanych poważnie w wypadkach.

38 Data: Luty 19 2008 06:36:01
Temat: Re: Hardcore road accident
Autor: Gabriel'Varius' 


http://pl.youtube.com/watch?v=-oolkQ2faak&feature=related - wrazliwi nie ogladac, feeeee :-(

pozdrawiam


--
Mówić prawdę i umieć prawd± żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
       Oskar Wilde

39 Data: Luty 19 2008 07:55:58
Temat: Re: Hardcore road accident
Autor: michaça 

http://pl.youtube.com/watch?v=-oolkQ2faak&feature=related - wrazliwi nie ogladac, feeeee :-(
konkluzja nasuwa sie sama: miec autostrady to jedno (jak widac dzikie kraje ruso-podobne maja) a umiec z nich korzystac to drugie...

40 Data: Luty 19 2008 11:32:51
Temat: Re: Hardcore road accident
Autor: Tomasz Pyra 

Gabriel'Varius' pisze:


http://pl.youtube.com/watch?v=-oolkQ2faak&feature=related - wrazliwi nie ogladac, feeeee :-(

Czy to jaka¶ ogólnoprzyjęta norma społeczna, w krajach posługuj±cych się cyrylica, że ofiary wypadków drogowych sobie tylko leż± i nikt nawet się niczym nie zainteresuje?


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

41 Data: Luty 19 2008 11:35:12
Temat: Re: Hardcore road accident
Autor: Gabriel'Varius' 


http://pl.youtube.com/watch?v=-oolkQ2faak&feature=related - wrazliwi nie ogladac, feeeee :-(


Czy to jaka¶ ogólnoprzyjęta norma społeczna, w krajach posługuj±cych się cyrylica, że ofiary wypadków drogowych sobie tylko leż± i nikt nawet się niczym nie zainteresuje?
Przeciez wszyscy sa w pracy i pija wodke - jak sie wodka skonczy to jakis patrol i karetka podjedzie o ile beda w stanie wsiasc do auta i bezkolizyjnie dotrzec na miejscee wypadku a w drodze powrotnej kupia kolejne flaszki :-)
pozdrawiam


--
Mówić prawdę i umieć prawd± żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
       Oskar Wilde

42 Data: Luty 19 2008 18:43:31
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 18 Feb 2008 22:53:48 +0100, w  "Sanctum
Officium"  napisał(-a):

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""  napisał w wiadomo¶ci

> http://pl.youtube.com/watch?v=Y5vbNbxD6bw
>
> Piękne.Nogi z gazu jednak nie zdejmę

Uważaj, żeby jaki¶ Modus czy inny *współczesny* maluch nie zamienił tej
Twojej BMW czy volvo w kupę złomu.

http://www.youtube.com/watch?v=P0XPbydQPIo

Najlepszy jest jeden z podpisów :)
"The renault will definitely be safer as it will spend most of it's time in the
garage having electrical problems fixed like mine did! Shame they can't spend a
fraction of the money they spend on safety devices to actually get the car to
be reliable. Buses are much safer although not quite a convenient as having
your own car!"

43 Data: Luty 19 2008 20:51:00
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędkościach ...
Autor: Artur 'futrzak' MaĹ›lÄ… 

 napisał(a):
(...)

Najlepszy jest jeden z podpisów :)
"The renault will definitely be safer as it will spend most of it's time in the
garage having electrical problems fixed like mine did! Shame they can't spend a
fraction of the money they spend on safety devices to actually get the car to
be reliable. Buses are much safer although not quite a convenient as having
your own car!"

W zakresie durnowatych żartów - owszem.
 


--
Jutro to dziĹ› tyle, że jutro...

44 Data: Luty 20 2008 13:25:53
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-02-19 18:43,   napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Najlepszy jest jeden z podpisów :)
"The renault will definitely be safer as it will spend most of it's time in the
garage having electrical problems fixed like mine did! Shame they can't spend a
fraction of the money they spend on safety devices to actually get the car to
be reliable. Buses are much safer although not quite a convenient as having
your own car!"

Prze¶liczne :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

45 Data: Luty 19 2008 08:24:39
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: thaz 

Kto wygrał w Waszej opinii ??? :)

wydawać by się mogło, że w Volvo
jest mniej zniszczeń -> tak czy siak, nikomu nie życzę
takiego spotkania.

pozdr,
www.podlaskisport.pl

46 Data: Luty 19 2008 08:58:51
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Hants 

Kto wygrał w Waszej opinii ??? :)

Z punktu widzenia kupujacych? Volvo. Bo te beeme jeszcze da sie wyklepac.

47 Data: Luty 19 2008 11:52:55
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: kosik 


Użytkownik "Hants"  napisał w wiadomo¶ci

Z punktu widzenia kupujacych? Volvo. Bo te beeme jeszcze da sie wyklepac.

Ona już pewnie jest wyklepana i jeĽdzi gdzie¶ w PL :)

Pozdrawiam
kosik

48 Data: Luty 21 2008 00:25:11
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Michał 

http://pl.youtube.com/watch?v=Y5vbNbxD6bw

Piękne.Nogi z gazu jednak nie zdejmę, choć czasem podczas
"mijanek" ciepło się potrafi każdemu  zrobić jak kierowca z
przeciwka niebezpiecznie zbliży się do osi jezdni, lub za ni±
się wychyli ...

Kto wygrał w Waszej opinii ??? :)


bardzo złe auta do tego dobrali.

vlovo z 1990 roku i bmw5 z okolic 1995.

wystarczyło dać volvo 850 z 1991
i nowsz± 4 gwiazdkow± bmw5 z okolic 2000 i już
program miał by mniej sensu bo kabiny powinny wytrzymać :)

to samo z renault modus i tym samym volvo
ciężkie (ale małe) renault (jedne z pierwszych małych
bezpiecznych renault) vs kompletnie nieprzystosowane volvo.

w tych czasach (1990) to chyba najbespieczniejsze duże auto to
nawet nie mercedes był tylko fiat chroma, renault też miało wtedy
tylko 25 która była bardzo kiepska, chwile potem oczywi¶cie pojawiły
się bezpieczne volva, renault i mercdes prawie niezgniatalne.




--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

49 Data: Luty 21 2008 00:25:26
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...
Autor: Michał 

http://pl.youtube.com/watch?v=Y5vbNbxD6bw

Piękne.Nogi z gazu jednak nie zdejmę, choć czasem podczas
"mijanek" ciepło się potrafi każdemu  zrobić jak kierowca z
przeciwka niebezpiecznie zbliży się do osi jezdni, lub za ni±
się wychyli ...

Kto wygrał w Waszej opinii ??? :)


bardzo złe auta do tego dobrali.

vlovo z 1990 roku i bmw5 z okolic 1995.

wystarczyło dać volvo 850 z 1991
i nowsz± 4 gwiazdkow± bmw5 z okolic 2000 i już
program miał by mniej sensu bo kabiny powinny wytrzymać :)

to samo z renault modus i tym samym volvo
ciężkie (ale małe) renault (jedne z pierwszych małych
bezpiecznych renault) vs kompletnie nieprzystosowane volvo.

w tych czasach (1990) to chyba najbespieczniejsze duże auto to
nawet nie mercedes był tylko fiat chroma, renault też miało wtedy
tylko 25 która była bardzo kiepska, chwile potem oczywi¶cie pojawiły
się bezpieczne volva, renault i mercdes prawie niezgniatalne.




--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

50 Data: Luty 21 2008 00:25:37
Temat: Re: Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶
Autor: Michał 

http://pl.youtube.com/watch?v=Y5vbNbxD6bw

Piękne.Nogi z gazu jednak nie zdejmę, choć czasem podczas
"mijanek" ciepło się potrafi każdemu  zrobić jak kierowca z
przeciwka niebezpiecznie zbliży się do osi jezdni, lub za ni±
się wychyli ...

Kto wygrał w Waszej opinii ??? :)


bardzo złe auta do tego dobrali.

vlovo z 1990 roku i bmw5 z okolic 1995.

wystarczyło dać volvo 850 z 1991
i nowsz± 4 gwiazdkow± bmw5 z okolic 2000 i już
program miał by mniej sensu bo kabiny powinny wytrzymać :)

to samo z renault modus i tym samym volvo
ciężkie (ale małe) renault (jedne z pierwszych małych
bezpiecznych renault) vs kompletnie nieprzystosowane volvo.

w tych czasach (1990) to chyba najbespieczniejsze duże auto to
nawet nie mercedes był tylko fiat chroma, renault też miało wtedy
tylko 25 która była bardzo kiepska, chwile potem oczywi¶cie pojawiły
się bezpieczne volva, renault i mercdes prawie niezgniatalne.




--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Crash test beemki i volvo ... Przy lekko niedozwolonych prędko¶ciach ...



Grupy dyskusyjne