Crash test przy 80km/h
1 | Data: Sierpien 26 2008 23:12:34 |
Temat: Crash test przy 80km/h | |
Autor: Tomasz Pyra | http://www.adac.de/Tests/Crash_Tests/tempo80/default.asp?ComponentID=226340&SourcePageID=8645 2 |
Data: Sierpien 26 2008 23:22:10 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Tomasz Pyra pisze: A gdyby się trzeba było rozbijać przy 80km/h to trzeba by przyznać że w czasie wypadku jednak ludzie trochę się przerysują, a z psychologicznego punktu widzenia pewnie lepiej się sprzedaje ten co bez szwanku wyszedł z testu przy 64km/h, niż taki co przy 80km/h złamał sobie rękę. No wreszcie jakis zdrowy i rozsadny komentarz:)))) Poza tym co ze zderzeniem z realna przeszkoda a nie wyimaginowana sciana?:) W moim autku konstrukcje usztywniono takim profilem: http://picasaweb.google.pl/Pawel.DoQ/AutoAuto/photo#5238939115956665010 (profil wzdluz zderzaka) - szczerze mowiac jakos mam do tego wieksze zaufanie niz do cienkiej blaszki owinietej plastikiem ;) Pozdrawiam Pawel 3 |
Data: Sierpien 26 2008 23:26:31 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości Tomasz Pyra pisze: Właśnie takie testy prowadzi się dzisiaj, a nie prowadzono ich dawniej. Patrz słynny test Renault Modus vs Volvo. Modus ma belkę rozpraszającą energię zderzenia na cały przód. Wyjdzie dzięki temu o wiele lepiej z uderzenia w drzewo czy słup, niż starsze auta, które były projektowane na uderzenie w ścianę całą powierzchnią przodu. MK 4 |
Data: Sierpien 26 2008 23:29:32 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Sanctum Officium pisze: Właśnie takie testy prowadzi się dzisiaj, a nie prowadzono ich dawniej. Patrz słynny test Renault Modus vs Volvo. Modus ma belkę rozpraszającą energię zderzenia na cały przód. Wyjdzie dzięki temu o wiele lepiej z uderzenia w drzewo czy słup, niż starsze auta, które były projektowane na uderzenie w ścianę całą powierzchnią przodu. No niby tak, ale moje auto nie jest z tych 5 gwiazdkowych ;) Pozdrawiam Pawel 5 |
Data: Sierpien 27 2008 01:37:54 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, Wyjdzie dzięki temu o wiele lepiej z uderzenia w drzewo czy słup, niż starsze auta, które były projektowane na uderzenie w ścianę całą powierzchnią przodu. Bo ja wiem... skoda 105/120, czyli konstrukcja z lat 70, mialy porzadny metalowy zderzak z kawalka solidnego profilu. Z crash testu przy ok. 60km/h wyszedlem z tego pojazdu o wlasnych silach. Coprawda nastepnego dnia bolalo mnie wszystko, ale nie odnioslem zadnych obrazen. Stare volvo 740/940 tez mialy solidne zderzaki. Patrzac na pozostalosci wspolczesnych samochodow po niewielkich stluczkach widze, ze role takiej dawnej belki pelni obecnie... blok silnika. Zderzaki to teraz tylko estetyka, no moze pieszego bardziej to chroni i taki pewnie byl powod ich oslabienia. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<******* 6 |
Data: Sierpien 26 2008 22:49:39 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: | //Wzięli nową Lagunę - samochód który najlepiej przeszedł standardowy 7 |
Data: Sierpien 27 2008 13:06:43 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Pawel "O'Pajak" pisze: volvo 740/940 tez mialy solidne zderzaki. Patrzac na pozostalosci wspolczesnych samochodow po niewielkich stluczkach widze, ze role takiej dawnej belki pelni obecnie... blok silnika. Zderzaki to teraz tylko estetyka, no moze pieszego bardziej to chroni i taki pewnie byl powod ich oslabienia. Dokladnie, to tak jakby cos na wzor klatki bezpieczenstwa. Przeciez robi sie je raczej sztywne, zeby wzmocnic konstrukcje przy zderzeniach z duza predkoscia. Pozdrawiam Pawel 8 |
Data: Sierpien 27 2008 11:55:15 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Rosomaczunio | Pawel \"O'Pajak\" pisze: Patrzac na pozostalosci Zderzak służy do przyjÄcia drobnych stłuczek z prÄdkoĹciÄ kilku km/h w taki sposób, by uszkodzeniu uległ tylko on. Dlatego jest stosunkowo słabym elementem. -- Rosomaczki wskakujÄ na krzaczki 9 |
Data: Sierpien 27 2008 14:05:36 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Rosomaczunio pisze: Zderzak służy do przyjÄcia drobnych stłuczek z prÄdkoĹciÄ kilku km/h w taki sposób, by uszkodzeniu uległ tylko on. Dlatego jest stosunkowo słabym elementem. Ale to co pod nim niekoniecznie byc musi :))))) Pozdrawiam Pawel 10 |
Data: Sierpien 27 2008 12:21:58 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Rosomaczunio | DoQ pisze: Rosomaczunio pisze: Dokładnie, rolÄ widocznej czÄĹci zderzaka jest wyłÄ cznie ochrona przed nadmiernymi kosztami drobnych stłuczek (pogiÄte błotniki etc.), niektóre modele majÄ np. zderzaki z tworzywa wypełnione piankÄ . Prawdziwe wzmocnieniania sÄ niewidoczne. W starym aucie czÄsto nawet przy drobnej stłuczce pogiÄty był pas przedni czy błotnik, bo zderzak był na tyle mocny że przenosił energiÄ na resztÄ auta, zamiast przyjÄ Ä jÄ na siebie. -- Rosomaczki wskakujÄ na krzaczki 11 |
Data: Sierpien 27 2008 14:46:56 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Rosomaczunio pisze: Dokładnie, rolÄ widocznej czÄĹci zderzaka jest wyłÄ cznie ochrona przed nadmiernymi kosztami drobnych stłuczek (pogiÄte błotniki etc.), niektóre modele majÄ np. zderzaki z tworzywa wypełnione piankÄ . Prawdziwe wzmocnieniania sÄ niewidoczne. No wlasnie u mnie jest taki masywny zderzak, pod nim pianka i gruby profil (na zdjeciu powyzej). Lekkie stluczki powinny byc nieodczuwalne, ale jak juz mocniej rabniesz to ow profil bedzie rownomiernie rozkladal sily na podluznice (ktore tez sa niczego sobie). Widzialem jakis czas temu Primere '99 po stluczce. Gosc wjechal 2/3 powierzchni przodu w kufer. Rozjechal sie _CALY_ przod samochodu, podluznice prawie wylamalo. Gdyby mocniej przywalil byloby naprawde niewesolo. A pod zderzakiem byla tylko cienka blaszka... Pozdrawiam Pawel 12 |
Data: Sierpien 27 2008 21:12:35 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Rosomaczunio | DoQ pisze: No wlasnie u mnie jest taki masywny zderzak, pod nim pianka i gruby Primera 99 to niezbyt nowe auto, ale skÄ d wiesz w jakim to auto było w stanie? Może było wyklepywane z przystanku? A może tamten goć miał hak albo cegły w bagażniku? ;) Focus vs Focus z przystanka: http://www.youtube.com/watch?v=NWEdlUT17PI -- Rosomaczki wskakujÄ na krzaczki 13 |
Data: Sierpien 28 2008 10:29:58 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Rosomaczunio pisze: Primera 99 to niezbyt nowe auto, ale skÄ d wiesz w jakim to auto było w stanie? Może było wyklepywane z przystanku? A może tamten goć miał hak albo cegły w bagażniku? ;) Wiem bo je rozmontowywalem ;) Focus vs Focus z przystanka: Tiaa to widzialem:)) Pozdrawiam Pawel 14 |
Data: Sierpien 27 2008 16:34:32 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości Powitanko, Zderzak nic nie daje. Chroni tylko przy znikowych prędkościach. Z crash testu przy ok. 60km/h wyszedlem z tego pojazdu o wlasnych silach. Coprawda nastepnego dnia bolalo mnie wszystko, ale nie odnioslem zadnych obrazen. Stare volvo 740/940 tez mialy solidne zderzaki. Zderzaki miało tak samo marne lub nawet gorsze niż współczesne auta. Patrzac na pozostalosci wspolczesnych samochodow po niewielkich stluczkach widze, ze role takiej dawnej belki pelni obecnie... blok silnika. Zderzaki to teraz tylko estetyka, no moze pieszego bardziej to chroni i taki pewnie byl powod ich oslabienia. Ale w wypadku współczeny maluch miażdży stare duże volvo. MK 15 |
Data: Sierpien 26 2008 23:22:54 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Tak było zawsze. Kiedyś auta projektowano na uderzenie całą powierzchnią przodu w betonową ścianę z prędkością 50 km/h. Takie było przyjęte kryterium bezpieczeństwa. Starsze auta wypadają fatalnie we współczesnych testach. Mówi się o podniesieniu prędkości w testach. Obecne auta przejdą nowe testy słabo ale jeszcze w miarę znośnie. Strasze auta, te projektowane na uderzenie w ścianę przy 50, wyjdą w tych testach kompletnie beznadziejnie. MK 16 |
Data: Sierpien 26 2008 21:58:43 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: masti | Dnia piÄknego Tue, 26 Aug 2008 23:22:54 +0200, osobnik zwany Sanctum Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoĹci a masz na to jakieĹ uzasadnienie? Bo stare amerykaĹce w realnych zderzeniach wychodzÄ dużo lepiej niż nowe europejce -- mst <at> gazeta <.> pl Jeep Grand Cheeroke 4.0L, Ford Mondeo 1,8, Mercury Villager 3.0 V6 (na wydaniu) "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 17 |
Data: Sierpien 26 2008 22:08:58 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Myjk | masti napisa: Bo stare ameryka ce No, na przykład taka Aurora. :P -- Pozdor Myjk http://emide.pl/xcl xCarLink *MP3* Player 18 |
Data: Sierpien 27 2008 00:10:58 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: R2r | masti pisze: [...] stare amerykaĹce w realnych zderzeniach wychodzÄ dużo lepiej niż nowe europejceNieprawda! Nawet na amerykaĹskich filmach od razu wybuchajÄ ! :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 19 |
Data: Sierpien 26 2008 22:28:43 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: masti | Dnia piÄknego Wed, 27 Aug 2008 00:10:58 +0200, osobnik zwany R2r wystukał: masti pisze: a obejrzyj taki serial niemiecki jak Cobra11. Te europejce to dopiero wybuchajÄ :) -- mst <at> gazeta <.> pl Jeep Grand Cheeroke 4.0L, Ford Mondeo 1,8, Mercury Villager 3.0 V6 (na wydaniu) "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 20 |
Data: Sierpien 27 2008 09:11:20 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Szerszen |
a obejrzyj taki serial niemiecki jak Cobra11. Te europejce to dopiero i do tego fruwaja z byle powodu :) 21 |
Data: Sierpien 27 2008 00:26:00 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: kamil d | Tomasz Pyra pisze: Wzięli nową Lagunę To znaczy że Passat się źle sprzedaje i trzeba było dokopać konkurencji ;-) Prędkość trochę wyższa i deska rozdzielcza wchodzi do kabiny, ludzie pomimo poduszki uderzają w kierownicę i deskę rozdzielczą. Prawie jak w Seicento... Myślisz że auto które ma np. 4 gwiazdki lepiej wypadnie w teście przy 80km/h niż ta Laguna? Pewnie gdyby zwiększyć sztywność stref zgniotu o jakieś 30%, to przeżyć przy tych 80km/h by się dało. Wtedy ktoś by zrobił test przy 100km/h w którym 5-cio gwiazdkowe auto rozpada się na kawałki i napisał byś podobnego posta. No ale dział marketingu pewnie wtedy by doprowadził do zwolnienia inżynierów, bo ludzik w teście ENCAP może by miał żółtą rączkę i klient nie mógłby się czuć posiadaczem najbezpieczniejszego samochodu pod słońcem. Już sam fakt istnienia marketingowych gwiazdek w jakiś tam sposób zmusił producentów do zadbania o bezpieczeństwo chociaż w tak niewielkim stopniu. Nikt już nie pozwoli sobie na wyprodukowanie auta, które słabo wypadnie w takim teście a zobacz jak było wcześniej i jak wypadały auta z lat 90. W starym 3er, Vectrze, 406, Lagunie małe są szanse na przetrwanie przy 64km/h nie mówiąc o wyższych prędkościach. Odkąd istnieją gwiazdki, których tak nie lubisz producenci mają ekonomiczne uzasadnienie dla ponoszenia wydatków na bezpieczeństwo. A gdyby się trzeba było rozbijać przy 80km/h to trzeba by przyznać że w czasie wypadku jednak ludzie trochę się przerysują, a z psychologicznego punktu widzenia pewnie lepiej się sprzedaje ten co bez szwanku wyszedł z testu przy 64km/h, niż taki co przy 80km/h złamał sobie rękę. Moim zdaniem też te testy powinny być przeprowadzane przy większej prędkości ale przede wszystkim dlatego żeby trochę uświadomić użyszkodników że nawet te 80km/h jest groźne dla życia. -- kamil d red 206 powered by limedia.pl mysłowice 22 |
Data: Sierpien 27 2008 01:26:17 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Tomasz Pyra | kamil d pisze: Wzięli nową Lagunę Sądzę że Passat zachowałby się podobnie. Prędkość trochę wyższa i deska rozdzielcza wchodzi do kabiny, ludzie pomimo poduszki uderzają w kierownicę i deskę rozdzielczą. Prawie jak w Seicento... Nie wiem jak się zachowa inne auto. Ale myślę że da się tak zbudować Lagunę (nieco sztywniej), że w teście przy 64km/h dostanie 4 gwiazdki, ale za to umożliwi przeżycie zderzenia przy 80km/h. Pewnie gdyby zwiększyć sztywność stref zgniotu o jakieś 30%, to przeżyć przy tych 80km/h by się dało. Ale byśmy byli już 20km/h do przodu - a to bardzo dużo. Już sam fakt istnienia marketingowych gwiazdek w jakiś tam sposób zmusił producentów do zadbania o bezpieczeństwo chociaż w tak niewielkim stopniu. Nikt już nie pozwoli sobie na wyprodukowanie auta, które słabo wypadnie w takim teście a zobacz jak było wcześniej i jak wypadały auta z lat 90. W starym 3er, Vectrze, 406, Lagunie małe są szanse na przetrwanie przy 64km/h nie mówiąc o wyższych prędkościach. Odkąd istnieją gwiazdki, których tak nie lubisz producenci mają ekonomiczne uzasadnienie dla ponoszenia wydatków na bezpieczeństwo. Pytanie tylko czy są to faktycznie wydatki na bezpieczeństwo, czy tylko na poprawianie wyniku w teście ENCAP. Przewidywalność i powtarzalność tego testu to duża pokusa żeby budować samochód nie tak żeby był bezpieczny, a tak żeby doskonale wpisał się w kryteria testu. To jest zjawisko z którym zderza się każdy sformalizowany system oceny - "what you measure is what you get", czyli uczestnik testu stara się zmaksymalizować jedynie wynik testu, a nie kryteria które test ma za zadanie sprawdzać. Może lepszy byłby test w którym to producent samochodu mówi z jaką prędkością uderzać? To by wprowadziło już konkurencję. Wtedy przynajmniej skala byłaby otwarta, ale z kolei powstaje problem porównania - bo marketing chce gwiazdek, a o to będzie już wtedy trudno. A gdyby się trzeba było rozbijać przy 80km/h to trzeba by przyznać że w czasie wypadku jednak ludzie trochę się przerysują, a z psychologicznego punktu widzenia pewnie lepiej się sprzedaje ten co bez szwanku wyszedł z testu przy 64km/h, niż taki co przy 80km/h złamał sobie rękę. Tylko tu okoniem staną koncerny - bo marketing chcę dostawać zawsze maksymalną ocenę, a trudno mi uwierzyć żeby takie organizacje jak ENCAP nie musiały się liczyć ze zdaniem koncernów. A koncerny chcą żeby każdy miał 5 gwiazdek - i ostatnio tak już praktycznie jest. 4 na 5 to żaden wynik - kiedyś chyba Skoda reklamowała swój samochód że dostał 4 gwiazdki i z tego co czytałem ta kampania to był strzał w stopę. 23 |
Data: Sierpien 27 2008 13:17:39 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: kamil d | Tomasz Pyra pisze: Sądzę że Passat zachowałby się podobnie. Tak i właśnie dla tego zastanawia mnie dlaczego jednak nie wzięli niemieckiego auta ;-) Pytanie tylko czy są to faktycznie wydatki na bezpieczeństwo, czy tylko na poprawianie wyniku w teście ENCAP. Oczywiście że na poprawienie wyniku testu. Ale NCAP jest już jakimś konkretnym bodźcem żeby o bezpieczeństwo w ogóle zadbać. Produkcja samochodów to biznes jak każdy inny i liczy się tylko kasa a nie życie pasażerów, producentowi musi opłacać się ponieść nakłady na poprawę bezpieczeństwa. Jeśli w zamian za inwestycje dostanie maksymalną ocenę w popularnym teście to jest to już dobre uzasadnienie dla takich wydatków. Tylko tu okoniem staną koncerny - bo marketing chcę dostawać zawsze maksymalną ocenę, a trudno mi uwierzyć żeby takie organizacje jak ENCAP nie musiały się liczyć ze zdaniem koncernów. Test na pewno za jakiś czas się zmieni i koncerny nie staną okoniem bo będzie to w ich interesie. Jeśli każde auto będzie dostawać 5 gwiazdek to ich siła marketingowa będzie żadna i bezpieczeństwo znów przestanie być dla klienta kryterium wyboru. Trzeba będzie zmienić test po to żeby znów producenci mogli się chwalić w reklamach np. "pierwszym samochodem który uzyskał 5 gwiazdek w nowym teście 80km/h". -- kamil d red 206 powered by limedia.pl mysłowice 24 |
Data: Sierpien 27 2008 16:38:38 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości kamil d pisze: Trzba zbudować naprawde bezpieczny samochód, żeby te testy przejść. Zresztą to nie jeden test, a kilka testów. Uderzenie czołowe i dwa uderzenia boczne. Zobacz, jak marnie wypadają w tych testach auta z lat 90. i starsze. MK 25 |
Data: Sierpien 27 2008 09:19:13 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Szerszen |
Nikt już nie pozwoli sobie na wyprodukowanie auta, które słabo wypadnie w bez przesady, moj stary wyszedl tylko z poobijanymi zebrami z dzwona "kredensem" przy okolo 70 centralnie przodem w drzewo, wszystkie drzwi mozna bylo otworzyc mimo lekkiego wygiecia auta, malo tego, przednia szyba oraz bak benzyny wypadly z samochodu i byly dosc daleko od niego :) wiec nie byloby problemu z ewentualnym zapaleniem sie auta :) 26 |
Data: Sierpien 27 2008 11:31:15 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Jakub Witkowski | Szerszen pisze: bez przesady, moj stary wyszedl tylko z poobijanymi zebrami z dzwona "kredensem" przy okolo 70 centralnie przodem w drzewo Nie kwestionuję że Twój stary relacjonując zdarzenie był przekonany, że w momencie uderzenia miał 70. Tylko że prędkość zderzenia się notorycznie zawyża, podając ostatnią zapamiętaną na chwilę przed kolizją, a nie w samym momencie uderzenia... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 27 |
Data: Sierpien 27 2008 12:31:24 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Szerszen |
Nie kwestionuję że Twój stary relacjonując zdarzenie był przekonany, byla to predkosc faktyczna, bo nie bylo mozliwosci wytracenia predkosci z powodu "szklanki" 28 |
Data: Sierpien 27 2008 15:52:29 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, byla to predkosc faktyczna, bo nie bylo mozliwosci wytracenia predkosci z A ja myślę, że nadal poniżej 60 uderzał. :) -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 29 |
Data: Sierpien 27 2008 17:05:25 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Szerszen |
A ja myślę, że nadal poniżej 60 uderzał. :) wolno ci :) 30 |
Data: Sierpien 27 2008 20:42:52 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Tomasz Pyra | Szerszen pisze: Użytkownik "Tomasz Motyliński" napisał w wiadomości Tzn dość oczywistym jest że 70 nie jechał. Przy 70km/h nawet gdyby z przodu specjalnie dobrany amortyzator zamiast strey zgniotu, który zapewni idealnie gładkie wyhamowanie 70->0, to przy trzypunktowych pasach bez ogranicznika napięcia miałby potrzaskane żebra, a bez poduszki powietrznej uderzyłby bardzo mocno głową w kierownicę (a nawet gdyby kierownicy nie było, to i tak nie bez szwanku wyszedłby z tego odcinek szyjny kręgosłupa). Nawet z najdoskonalszych samochodów osobowych przy takiej prędkości pasażerów się ze środka wynosi. Tzn. być może było tak jak piszę i wtedy możliwe że nawet te 70km/h jechał, ale jeżeli do tego powiesz że sam wysiadł z samochodu i obyło się bez leczenia szpitalnego, to po prostu nie ma takiej możliwości. Już nie mówiąc że po takim dzwonie (i rozbiciu głową kierownicy) ostatnie co będzie pamiętał to to że wsiadał do samochodu i nic więcej. Oczywiście z całym szacunkiem dla "starego" - na pewno nie koloryzuje i da sobie rękę uciąć i będzie przysięgał że tak było. Ale tak z praktyki jednego własnego wypadku i wieeeelu wypadków o których słyszałem od uczestników wiem że zawyżenie własnej prędkości x2 to jest absolutne spotykane minimum ;) Najbliżej prawdy jest się dzieląc prędkość podaną przez 3 ;) 31 |
Data: Sierpien 28 2008 00:09:09 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Tomasz Motyliński | Witam,
Miałem wypadek, gdzie ostania prędkość jaka pamiętam to 100km/h, pewnie w momencie uderzenia (też zima i lodzik) było coś koło 70 właśnie. Kolego drogi ja się chodzić od nowa uczyłem i to, że dziś nie siedzę na wózku zawdzięczam tylko i wyłącznie długoletniemu leczeniu i rehabilitacji (pomijajac to, że sam fakt iż przezyłem kwalifikuje mnie do zbioru szczęśliwców). Jako były pracownik pogotowia ratunkowego powiem Ci także, że widziałem pacientów wielu po wypadkach przy różnych prędkościach. Często od Policji po pomiarach znaliśmy prędkość i wiem jak się kończy zaliczenie drzewa przy 70 (niestety zazwyczaj śmiercią, choć możliwe są wyjątki, ale bez szwanku to się z tego nie wychodzi). -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 32 |
Data: Sierpien 28 2008 10:33:36 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Tomasz Motyliński pisze: Miałem wypadek, gdzie ostania prędkość jaka pamiętam to 100km/h, pewnie w Taaaa i jeszcze tego samego wieczoru relacjonowales na PMS tego dacha matizem. Pozdrawiam Pawel 33 |
Data: Sierpien 28 2008 10:38:41 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello DoQ, Miałem wypadek, gdzie ostania prędkość jaka pamiętam to 100km/h, pewnie wTaaaa i jeszcze tego samego wieczoru relacjonowales na PMS tego dacha "Długoletnie leczenie" i miliony kilometrów w kilkanaście lat jakoś w parze nie idą... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 34 |
Data: Sierpien 28 2008 11:53:10 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *RoMan Mandziejewicz* napisał: Miałem wypadek, gdzie ostania prędkość jaka pamiętam to 100km/h, pewnie wTaaaa i jeszcze tego samego wieczoru relacjonowales na PMS tego dacha Mi się bardziej podobał opis jeżdżenia przez całą Polskę po jedną część, którą każdy normalny człowiek by wysłał kurierem. Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 35 |
Data: Sierpien 28 2008 12:13:57 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Mi się bardziej podobał opis jeżdżenia przez całą Polskę po jedną część, Jasne, Kurier to dwa dni w jedną, dwa dni w drugą, no przy sprzyjających wiatrach dwa dni w obie strony, a spowodu tej cześci niedziałającej firma ponosiła około 3 tys. netto strat na godzinę. Zastanów się zanim coś napiszesz. (normalnie leży zawsze jedna w zapasie, ale wtedy akurat ta druga uszkodzona (z innej maszyny) kilka dni wcześniej pojechała właśnie kurierem do serwisu). Ciężko Ci myślenie idzie dziecko, oj ciężko. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 36 |
Data: Sierpien 28 2008 12:53:58 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *Tomasz Motyliński* napisał: Mi się bardziej podobał opis jeżdżenia przez całą Polskę po jedną część, Skoro to było 3000pln/h to tylko skończony idiota by po to jechał samochodem. Każdy normalny człowiek by wziął pierwszą lepszą taksówkę i nie tracił czasu na przejazd w obie strony. Krzysiek Kiełczewski 37 |
Data: Sierpien 28 2008 14:16:10 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | RoMan Mandziejewicz pisze: "Długoletnie leczenie" i miliony kilometrów w kilkanaście lat jakoś w Tiaaa.. Ze 30 lat na karku w tym: wieloletnia rehabilitacja, miliony kilometrow doswiadczenia, doskonale umiejetnosci i wzor do nasladowania. Pozdrawiam Pawel 38 |
Data: Sierpien 28 2008 12:09:53 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Tomasz Motyliński pisze: Znów wiesz, że coś dzwoni ale nie wiesz gdzie. :) Chłopcze wtedy przed czołowym to ja uciekałem mercedesem a nie daewoo i było to parę ładnych lat wcześniej. Mam prośbę, swoje teorie zachowaj dla siebie, jak nie znasz faktów. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 39 |
Data: Sierpien 28 2008 14:20:55 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Tomasz Motyliński pisze: Znów wiesz, że coś dzwoni ale nie wiesz gdzie. :) Chłopcze wtedy przed A nie czasem F16 po kapitalce? wcześniej. Mam prośbę, swoje teorie zachowaj dla siebie, jak nie znasz Drogie dziecko. Jak ci nie pasuja takie odpowiedzi, to zachowaj swoje bajki dla kolegow w piaskownicy. Pozdrawiam Pawel 40 |
Data: Sierpien 28 2008 14:43:54 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: #1 Fan Motylińskiego Tomasza | Miałem wypadek, gdzie ostania prędkość jaka pamiętam to 100km/h, pewnie w :) 41 |
Data: Sierpien 27 2008 09:03:31 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: hamberg | bez przesady, moj stary wyszedl tylko z poobijanymi zebrami z dzwona lekko pogiety przy 70km/h mowisz... rozumiem ze on wogole nie hamowal a drzewo wyroslo wprost z asfaltu ze nie bylo pobocza ktore dosyc skutecznie wyhamowuje auto... 42 |
Data: Sierpien 27 2008 18:12:01 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Szerszen |
lekko pogiety przy 70km/h mowisz... nie lekko pogiety, tylko lekko wygiety, caly samochod patrzac z gory byl wygiety w luk, silnik podniosl sie do gory itp rozumiem ze on wogole nie hamowal nie mial na czym, na lodzie raczej ciezko sie hamuje, a pobocze bylo w zaniku 43 |
Data: Sierpien 27 2008 09:20:54 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Arek ;-) | To musiał być jeszcze całkiem nowy kredens. Jeżeli miał więcej niż 10 44 |
Data: Sierpien 27 2008 20:25:58 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Szerszen |
To musiał być jeszcze całkiem nowy kredens. w miare swierzy, to bylo jakos na poczatku lat 90 45 |
Data: Sierpien 27 2008 22:47:43 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Szerszen" napisał w wiadomości
Czy to był DF 125p, bo nie zrozumiałem? Jesli tak, to przy 70 byłby zgnieciony do tylnej kanapy. MK 46 |
Data: Sierpien 27 2008 18:43:01 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: kamil d | Szerszen pisze: bez przesady, moj stary wyszedl tylko z poobijanymi zebrami z dzwona "kredensem" przy okolo 70 centralnie przodem w drzewo, wszystkie drzwi mozna Więc jak ktoś teraz zapyta mnie jakie jest najbezpieczniejsze auto to powiem że kredens, bo stary Szerszenia przydupił nim centralnie przodem w drzewo przy 70km/h i nic mu się nie stało ;-) Może niech twój tata powtórzy ten numer i zapoda filmik na tuba, będzie sensacja ;-) -- kamil d red 206 powered by limedia.pl mysłowice 47 |
Data: Sierpien 27 2008 20:29:30 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Szerszen |
Więc jak ktoś teraz zapyta mnie jakie jest najbezpieczniejsze auto to tak to jest jak sie w szkole czlowiek czytac ze zrozumieniem nie nauczy a gdzie ja napisalem ze kredens to najbezpieczniejsze auto? ripostowalem tylko stwierdzenie, ze w starych autach w wypadku przy predkosci 64km/h czlowiek ma male szanse 48 |
Data: Sierpien 27 2008 20:35:02 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: kamil d | Szerszen pisze: tak to jest jak sie w szkole czlowiek czytac ze zrozumieniem nie nauczy Spoko, trochę luzu -> ;-) <- -- kamil d red 206 powered by limedia.pl mysłowice 49 |
Data: Sierpien 27 2008 10:09:56 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Rafal | Tomasz Pyra pisze: Tego się niestety nie da stwierdzić - możliwe że lepiej, możliwe że gorzej > A gdyby się trzeba było rozbijać przy 80km/h to trzeba by przyznać że w Jeśli kryteria testu są wcześniej znane to zawsze będzie pokusa aby zrobić coś dokładnie skrojone pod te testy. Taką praktykę mozna mocno ukrucić wprowadzając 2-3 testy: jeden przy 50km/h (max dla miasta w większosci krajów), drugi przy powiedzmy 90 (max dla nieabudowanego), a trzeci przy 130 (max dla autostrady). Oczywiście można to inaczej ustawić (np 45, 70, 100) ale chodzi o wartości z różnych przedzaiłow, znacząco rózniących się energią - o wiele trudniej jest zrobić coś co ma spełniać tak różne kryteria, wtedy prawdopodobnie wyniki miałyby większe rozbieżności. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 50 |
Data: Sierpien 27 2008 11:27:39 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Jakub Witkowski | kamil d pisze: Moim zdaniem też te testy powinny być przeprowadzane przy większej prędkości ale przede wszystkim dlatego żeby trochę uświadomić użyszkodników że nawet te 80km/h jest groźne dla życia. Testy powinny być przeprowadzne dla kilku różnych prędkości i kilku różnych rodzajów przeszkód, oddających spektrum typowych kolizji, i jakoś tam uśredniane. Niestety to by b. dużo kosztowało. Ponadto wyniki powinny być w skali bezwzględnej, a nie względnie dla danej klasy aut. Niewielu czytelników reklam zdaje sobie sprawę, że jadąc miejskim autkiem z 5 gwiazdkami wcale nie są zabezpieczeni lepiej, niż w dużej limuzynie z 4-ma. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 51 |
Data: Sierpien 27 2008 16:42:38 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości kamil d pisze: Są 3 testy. Ponadto wyniki powinny być w skali bezwzględnej, a nie względnie dla danej Nie ma żadnych klas. Wyniki są wyłącznie na podstawie stopnia obrażeń. Niewielu czytelników reklam zdaje sobie sprawę, że jadąc Gdy przywalą w jakąś przeszkodę ci w aucie z 5 gwiazdkami są lepiej chronieni niż w aucie z 4 gwiazdkami. MK 52 |
Data: Sierpien 27 2008 17:04:31 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Boombastic | Gdy przywalą w jakąś przeszkodę ci w aucie z 5 gwiazdkami są lepiej chronieni niż w aucie z 4 gwiazdkami. Bzdura. Liczba gwiazdek jest związana z klasą samochodu i nie może byc porównywana międzyklasowo. 53 |
Data: Sierpien 27 2008 17:39:48 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Boombastic" napisał w wiadomości Gdy przywalą w jakąś przeszkodę ci w aucie z 5 gwiazdkami są lepiej chronieni niż w aucie z 4 gwiazdkami. Może. Gwiazdki zależa tylko od stopnia obrażeń manekina. Gdy jest uderzenie w stałą przeszkodę (np. podpora mostu), auto zwiększa liczba gwiazdek powinno wyjśc z tego lepiej, niezależnie od jego masy czy rozmiaru. Inaczej wygląda sprawa przy czołowym zderzeniu dwóch samochodów. MK 54 |
Data: Sierpien 26 2008 15:54:43 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: hamberg | Moim zdaniem ten samochód to przykład zasady "what you measure is what no to skoro takim ekspertem jestes to podaj inne auto z tego segmentu ktore w tych samych warunkach lepiej sobie poradzi a ktore gorzej od laguny sobie poradzilo przy 64km/h. Smiem twierdzic ze inne np 4 gwiazdkowe poradza sobie proporcjonalnie gorzej. Sam nie jestem fanatykiem gwiazdek ani "starych duzych i przez to bezpieczniejszych" (widzialem crash scierry i to mi wystarczy). Jakby nie spojrzec stare auta - np z 95r zauwazalnie gorzej sobie radza w testach NCAP niz nowe. Czy twierdzisz ze te same auta ktore rozpadaja sie przy 50km/h (a w lagunie wychodzisz bez zadnego uszczerbku) lepiej sobie poradza od takiej laguny przy 80? 55 |
Data: Sierpien 27 2008 10:09:10 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 26 Aug 2008 15:54:43 -0700 (PDT), hamberg Sam nie jestem fanatykiem gwiazdek ani "starych duzych i przez to Twioerdzę, że starsze, ale cięższe lepiej wyjdzie niż nowe, pięciogwiazdkowe, ale lekkie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 56 |
Data: Sierpien 27 2008 03:21:36 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: hamberg | Twioerdzę, że starsze, ale cięższe lepiej wyjdzie niż nowe, a ktore nowe jest lekkie? Bo ja jak porownuje wage aut starych i nowych to widze ze sa znaczaco ciezsze. Hint - ile stare passaty wazyly - tyle albo i mniej niz dzisiejsze kompakty 57 |
Data: Sierpien 27 2008 12:42:50 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 27 Aug 2008 03:21:36 -0700 (PDT), hamberg Twioerdzę, że starsze, ale cięższe lepiej wyjdzie niż nowe, Porównaj małego kurdupla z czyms naprawdę dużym. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 58 |
Data: Sierpien 27 2008 17:10:54 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: JanuSz | Adam Płaszczyca pisze: On Wed, 27 Aug 2008 03:21:36 -0700 (PDT), hamberg Np Volvo FH12 z granadą :) 59 |
Data: Sierpien 27 2008 09:06:23 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: hamberg | Porównaj małego kurdupla z czyms naprawdę dużym. a dlaczego mam kurdupla porownywac - porownuje kompakta (jakich najwiecej na naszych drogach) z granada np i twierdze ze wolalbym w momencie zderzenia siedziec np w megane2 niz w granadzie. 60 |
Data: Sierpien 28 2008 09:34:38 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 27 Aug 2008 09:06:23 -0700 (PDT), hamberg Porównaj małego kurdupla z czyms naprawdę dużym. Bo teza jaką głoszę cały czas brzmi tak, że liczy się różnica mas pojazdów. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 61 |
Data: Sierpien 28 2008 20:07:58 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: J.F. | On Thu, 28 Aug 2008 09:34:38 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Wed, 27 Aug 2008 09:06:23 -0700 (PDT), hamberg Ile wazy granada a ile megane 2 ? J. 62 |
Data: Sierpien 28 2008 20:43:16 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Artur Maślag | J.F. pisze: On Thu, 28 Aug 2008 09:34:38 +0200, Adam Płaszczyca wrote:(...) Bo teza jaką głoszę cały czas brzmi tak, że liczy się różnica mas Granadę możemy przyjąć maks jakieś 1400kg. Megane II - 1300kg - 1500kg. Byle kompakt w dzisiejszych czasach waży porównywalnie do granady, bądź więcej. Głupia panda podchodzi pod tonę ... 63 |
Data: Sierpien 28 2008 21:06:17 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Artur Maślag pisze: Granadę możemy przyjąć maks jakieś 1400kg. Megane II Nowe A3 jakos pod 1,4tony podchodzi - tez niezle, tyle co granada. Pozdrawiam Pawel 64 |
Data: Sierpien 28 2008 21:22:25 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Artur Maślag | DoQ pisze: Artur Maślag pisze: Adasiowe opowieści i przekonania można sobie w buty włożyć. Przypomina mi to pierniczenie, że Polonez to czołg, waga ciężka itd. Fakt - na swoje czasy był bardzo ciężki z racji konstrukcji (bezpieczeństwo kosztuje - jeden z bezpieczniejszych samochodów w Europie), ale ważył w sumie "tylko" trochę ponad 1100kg. Później opowieści, że tyle palił i w ogóle - tyle, że to lata 70-80. Nagle się okazuje, że zwykłe kompakty go przegoniły. Kompakty ważące więcej niż ten bidny polonez to kupowałem już dawno temu. Teraz płacze, że 100KM ledwo co to popycha. Cóż... Ta waga, to właśnie bezpieczeństwo. Ludzie i tak jeżdżą coraz szybciej, jak tylko im się uda. 65 |
Data: Sierpien 28 2008 21:36:48 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Artur Maślag" napisał w wiadomości J.F. pisze: 1200. MK 66 |
Data: Sierpien 28 2008 17:36:59 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: hamberg | > Granadę możemy przyjąć maks jakieś 1400kg. hahahaha - powaznie???? to gdzie to wieksze i ciezsze skoro moje tipo 18 letnie tyle wazy... 67 |
Data: Sierpien 29 2008 19:15:26 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 28 Aug 2008 17:36:59 -0700 (PDT), hamberg > Granadę możemy przyjąć maks jakieś 1400kg.hahahaha - powaznie???? Poważnie, to kazdy plecie, tylko jakos nikt nie otarł się o rzeczywistość. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 68 |
Data: Sierpien 29 2008 19:52:05 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Adam Płaszczyca pisze: Poważnie, to kazdy plecie, tylko jakos nikt nie otarł się ohahahaha - powaznie????Granadę możemy przyjąć maks jakieś 1400kg.1200. Najlepiej sprawdzic u źródła czyli z danych producenta. Znalazlem prospekty na capri.pl http://www.capri.pl/library/folders/granada/mk2-d-1980-10 http://www.capri.pl/image/folders/granada/mk2-d-1980-10/25 : Leergewicht, 2,3V6, 4d - 1260kg Czyli tyle co Motylowy Ceed i duzo mniej niz nowe A3 (ktore jest kurduplem) GHIA jest troche ciezsza 1355kg, ale czolg to tez nie jest. http://www.capri.pl/library/folders/granada/mk2-ghia-d-1982-01 http://www.capri.pl/image/folders/granada/mk2-ghia-d-1982-01/16 Pozdrawiam Pawel 69 |
Data: Sierpien 29 2008 21:35:45 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości Adam Płaszczyca pisze: Sprawdź stare fordy z silnikami 1.0 - 1.6. Sierra 1.3 ważyła coś koło 960 kg. MK 70 |
Data: Sierpien 29 2008 21:39:52 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Sanctum Officium pisze: Sprawdź stare fordy z silnikami 1.0 - 1.6. Sierra 1.3 ważyła coś koło 960 kg. Bardzo mozliwe:) Ja tylko chcialem porownac "GranadoCzołg" ze wspolczesnymi kurduplami... Np. z BMW 120d ktore wazy 1450kg, a wiec mit czolgu i przewagi masy pozostal obalony ;) Pozdrawiam Pawel 71 |
Data: Sierpien 29 2008 21:43:04 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości Sanctum Officium pisze: Suzuki Swift, 3,7 m długości, więc maleństwo, 1000 kg. http://www.suzuki.pl/car/salon_swift5_s.php MK 72 |
Data: Sierpien 29 2008 22:12:44 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 29 Aug 2008 19:52:05 +0200, DoQ wrote: http://www.capri.pl/library/folders/granada/mk2-d-1980-10 Mhm. Która wersja, bo na przykład moja ma katalogow 1420... GHIA jest troche ciezsza 1355kg, ale czolg to tez nie jest. Wiesz, ja jednak wierzę w to, co mam na tabliczce znamionowej :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 73 |
Data: Sierpien 29 2008 22:29:10 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Adam Płaszczyca pisze: GHIA jest troche ciezsza 1355kg, ale czolg to tez nie jest. Zrob zdjecie, poka! :) Nie zmienia to faktu ze wazy praktycznie tyle samo co kurdupel typu BMW 120:) Pozdrawiam Pawel 74 |
Data: Sierpien 29 2008 22:44:02 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: J.F. | On Fri, 29 Aug 2008 22:29:10 +0200, DoQ wrote: Adam Płaszczyca pisze: A potem pojedz na jakis sklad opalu czy zlomowisko i zrob zdjecie z prawdziwej wagi. Tabliczce bym nie wierzyl. J. 75 |
Data: Sierpien 29 2008 23:16:18 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 29 Aug 2008 22:44:02 +0200, J.F. A potem pojedz na jakis sklad opalu czy zlomowisko i To pokaże więcej, choćby o mase instalacji gazowej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 76 |
Data: Sierpien 30 2008 12:04:41 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: J.F. | On Fri, 29 Aug 2008 23:16:18 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Fri, 29 Aug 2008 22:44:02 +0200, J.F. Ok, niech pokaze, ale bedziemy znacz prawdziwa. Tylko wyjmij ten zapasowy silnik z bagaznika :-) J. 77 |
Data: Sierpien 30 2008 16:55:58 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Artur Maślag | J.F. pisze: On Fri, 29 Aug 2008 23:16:18 +0200, Adam Płaszczyca wrote: Niech waży - do woli. Próby doliczania wagi instalacji gazowej pozostawię bez komentarza. Najcięższą Granadę jakę udało mi się znaleźć to Turnier Ghia 2.8 V6 - 1445kg. Wersja niemiecka, po lifcie w 1981. Mnie tak szczerze naprawdę nie interesuje faktyczna waga krasnalowego pojazdu - może tam dołożyć i ze cztery beczki lepiku na gorąco. Mi chodzi jedynie o porównanie tych "czołgowych" pojazdów (vide Granada i przekonanie o jej przewadze z tytułu większej masy) z obecnymi kompaktami. Tu się okazuje, że przeciętnie wyposażone kompakty są cięższe niż porównywalne wersje granad, a nawet najcięższe wersje granad są lżejsze, niż spora ilość kompaktów lepiej wyposażonych :) Zwyczajnie upada teoria o przewadze "wagowej". 78 |
Data: Sierpien 30 2008 17:15:36 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: J.F. | On Sat, 30 Aug 2008 16:55:58 +0200, Artur Maślag wrote: Mnie tak szczerze naprawdę nie interesuje faktyczna waga A mnie sie te tabliczki nigdy nie podobaly, bo jakies dziwne dane tam sa .. lepiku na gorąco. Mi chodzi jedynie o porównanie tych Oczywiscie. Tylko ze wypadaloby by zaczac od ustalenia tej rzeczywistej masy :-) Te wspolczesne kompakty naprawde takie ciezkie ? Co w nich tyle wazy ? Czyzby granada byla z cienkiej blaszki zrobiona ? :-) J. 79 |
Data: Sierpien 30 2008 17:50:45 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Artur Maślag | J.F. pisze: Oczywiscie. Tylko ze wypadaloby by zaczac od ustalenia tej Mam być szczery? Nie widzę takiej potrzeby. Wystarczą mi dane katalogowe typoszeregu - masa jednego/jedynego egzemplarza ma znaczenie zerowe w tej dyskusji. Podobnie jak fakt, że ma założoną instalację LPG. Dla mnie może mieć założony i ten kiedyś obiecany cyklotron, a i tak nie będzie to miało znaczenia. Najwyżej w zakresie sensowności argumentów znanego nam właściciela legendarnej Granady. Te wspolczesne kompakty naprawde takie ciezkie ? Owszem. Co w nich tyle wazy ? Napisałbym, że powietrze, ale bliższe prawdy będzie stwierdzenie, że to komfort i bezpieczeństwo. Możesz do tego dołożyć jeszcze ochronę środowiska i inne podobne historie. Czyzby granada byla z cienkiej blaszki zrobiona ? :-) Zrobiona? Kiedyś nie. 80 |
Data: Sierpien 30 2008 18:05:15 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: J.F. | On Sat, 30 Aug 2008 17:50:45 +0200, Artur Maślag wrote: J.F. pisze: Te katalogi to tez czasem dziwaczne. Masa z pelnym zbiornikiem i kierowca 75kg czy nie ? Podobnie jak fakt, że ma No wiesz, ale czy dociazenie pojazdu dobrze umocowanym zbiornikiem ma wplyw na zderzenie czy nie ? Na szczescie zbiorniki sa stosunkowo lekkie. Te wspolczesne kompakty naprawde takie ciezkie ?Owszem. Hm, to skad taka mala masa - relatywnie do wielkosci :-) J. 81 |
Data: Sierpien 30 2008 18:14:50 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | J.F. pisze: Hm, to skad taka mala masa - relatywnie do wielkosci :-) Przede wszystkim brak porzadnych wzmocnien konstrukcji, male lekkie koła (teraz w kompaktach montuje sie i 17), brak osprzetu, brak elektryki (kilometr kabla tez wazy swoje;)) itp itd. Pozdrawiam Pawel 82 |
Data: Sierpien 31 2008 20:38:57 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Sat, 30 Aug 2008 18:14:50 +0200, DoQ wrote: Przede wszystkim brak porzadnych wzmocnien konstrukcji, male lekkie koła Ekchm.. Wiesz, jak mi pokażesz te wzmocnienia w takiej pandzie, to Cię ozłocę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 83 |
Data: Sierpien 31 2008 21:51:25 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Adam Płaszczyca pisze: On Sat, 30 Aug 2008 18:14:50 +0200, DoQ wrote: Panda to klasa kompakt? Pozdrawiam Pawel 84 |
Data: Wrzesien 01 2008 20:06:17 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Sun, 31 Aug 2008 21:51:25 +0200, DoQ wrote: Panda to klasa kompakt?Przede wszystkim brak porzadnych wzmocnien konstrukcji, male lekkie kołaEkchm.. Wiesz, jak mi pokażesz te wzmocnienia w takiej pandzie, to Cię Ok, niech będzie Vectra. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 85 |
Data: Wrzesien 01 2008 23:34:24 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: J.F. | On Mon, 01 Sep 2008 20:06:17 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Sun, 31 Aug 2008 21:51:25 +0200, DoQ wrote: Ale jesli wazy wiecej niz granada, to moze jednak wzmocniona ? J. 86 |
Data: Wrzesien 02 2008 09:16:17 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-09-01 23:34, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Ok, niech będzie Vectra.Panda to klasa kompakt?Przede wszystkim brak porzadnych wzmocnien konstrukcji, male lekkie kołaEkchm.. Wiesz, jak mi pokażesz te wzmocnienia w takiej pandzie, to Cię Ale jesli wazy wiecej niz granada, to moze jednak wzmocniona ? Pewnie, że wzmocniona i zapewne waży *znacznie* więcej niż g... nawet Vectra B. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 87 |
Data: Wrzesien 03 2008 14:23:46 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 02 Sep 2008 09:16:17 +0200, Mirek Ptak Pewnie, że wzmocniona i zapewne waży *znacznie* więcej niż g... nawet No to pokaż te wzmocnienia. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 88 |
Data: Wrzesien 03 2008 14:23:32 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 01 Sep 2008 23:34:24 +0200, J.F. Ok, niech będzie Vectra.Ale jesli wazy wiecej niz granada, to moze jednak wzmocniona ? Ty mi pokaż te wzmocnienia... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 89 |
Data: Wrzesien 03 2008 19:21:39 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: J.F. | On Wed, 03 Sep 2008 14:23:32 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Mon, 01 Sep 2008 23:34:24 +0200, J.F. No to gdzie ta masa ukryta ? Myslisz ze balast podwiesili ? Na pierwszy rzut oka moze nie widac ze blacha dwa razy grubsza :-) J. 90 |
Data: Wrzesien 03 2008 13:26:34 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: hamberg | No to gdzie ta masa ukryta ? Myslisz ze balast podwiesili ? ciszej nad ta trumna ;))) mit granady upadl - co innego pozostalo... 91 |
Data: Wrzesien 03 2008 23:06:05 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 03 Sep 2008 19:21:39 +0200, J.F. Ty mi pokaż te wzmocnienia... IMHO w miedzi (przewodów w cholerę) i w dodatkowych pierółkach. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 92 |
Data: Wrzesien 03 2008 23:37:56 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: J.F. | On Wed, 03 Sep 2008 23:06:05 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Wed, 03 Sep 2008 19:21:39 +0200, J.F. 100kg przewodow ? i w dodatkowych pierółkach. Jakich ? Przeciez granada wszystko miala :-) Wszystko co mi przychodzi na mysl to jakas drobnica .. J. 93 |
Data: Wrzesien 04 2008 10:07:40 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-09-03 23:37, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: IMHO w miedzi (przewodów w cholerę)Ty mi pokaż te wzmocnienia...No to gdzie ta masa ukryta ? Myslisz ze balast podwiesili ? Tam jest CAN - przewodów jest tyle co kot napłakał - a nawet te co są to raczej taśmy ze ścieżkami na foli nadrukowanymi :) Wzmocnienia w drzwiach (o czym sie niedawno przekonałem ;) ), progi, słupki. Za to maska aluminiowa.
Najcięższa z dodatkowego wyposażenia jest klima - pewnie z 15-20 kg :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 94 |
Data: Wrzesien 06 2008 17:27:57 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 03 Sep 2008 23:37:56 +0200, J.F. 100kg przewodow ?No to gdzie ta masa ukryta ? Myslisz ze balast podwiesili ?IMHO w miedzi (przewodów w cholerę) A co w tym dziwnego? Miałeś kiedyś w ręku wiązkę przewodów? i w dodatkowych pierółkach. Nie mam pojęcia ;) Wszystko co mi przychodzi na mysl to jakas drobnica .. Pewnie drobnica, drugie co mi przychodzi, to zastępowanie fragmentów konstrukcji plastikiem. Wbrew pozorom część z tworzywa mająca podobną wytrzymałość co stalowa bedzie od niej cięższa. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 95 |
Data: Wrzesien 06 2008 17:35:47 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: J.F. | On Sat, 06 Sep 2008 17:27:57 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Wed, 03 Sep 2008 23:37:56 +0200, J.F. samochodowej luzem to nie, ale 305m skretki cat 5 lekkie jest :-) i w dodatkowych pierółkach.Jakich ? Przeciez granada wszystko miala :-) No to moze jednak solidniejsza konstrukcja wazy ? Wszystko co mi przychodzi na mysl to jakas drobnica .. Pewnie drobnica, drugie co mi przychodzi, to zastępowanie fragmentów Chyba ze z kevlaru, zylonu czy polietylenu. A przy czesciach gietych i sciskanych jeszcze inaczej. Tylko co panda za istotne czesci ma z plastiku ? Zderzak 100kg nie wazy. J. 96 |
Data: Wrzesien 06 2008 21:25:12 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Sat, 06 Sep 2008 17:35:47 +0200, J.F. A co w tym dziwnego? Miałeś kiedyś w ręku wiązkę przewodów? A ile masz tam przewodów o przekroju 4mm^2? Nie mam pojęcia ;) Pokaz mi tą solidność, bo ja jej nie widzę. Płyta podłogowa cieniutka, progi cieńkie, wzmocnień brak... Tylko co panda za istotne czesci ma z plastiku ? No nie, ale ten stalowy od Granady jest tak na wyczucie lżejszy od tego do Sierry. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 97 |
Data: Sierpien 29 2008 23:03:43 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 29 Aug 2008 22:29:10 +0200, DoQ wrote: Wiesz, ja jednak wierzę w to, co mam na tabliczce znamionowej :D Popatrz, jak to postrzeganie mojego auta się zmienia w zależności od potrzeb dyskutanta ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 98 |
Data: Sierpien 30 2008 12:52:41 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Adam Płaszczyca pisze: Popatrz, jak to postrzeganie mojego auta się zmienia w zależności odWiesz, ja jednak wierzę w to, co mam na tabliczce znamionowej :DZrob zdjecie, poka! :) Ale ja tez nie lubie kurdupli. Pozdrawiam Pawel 99 |
Data: Sierpien 30 2008 14:30:36 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Axel |
Ale ja tez nie lubie kurdupli. ROFL! Musiales to Adasiowi tak wprost napisac? ;-P Troche wiecej empatii... ;-) -- Axel 100 |
Data: Sierpien 30 2008 18:10:06 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Axel pisze:
To cios ponizej pasa ;)) Pozdrawiam Pawel 101 |
Data: Sierpien 29 2008 19:14:26 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 28 Aug 2008 20:43:16 +0200, Artur Maślag Granadę możemy przyjąć maks jakieś 1400kg. Megane II Założenie, jak zwykle u Artusia - błędne. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 102 |
Data: Sierpien 29 2008 19:20:12 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Adam Płaszczyca pisze: Granadę możemy przyjąć maks jakieś 1400kg. Megane IIZałożenie, jak zwykle u Artusia - błędne. To ile wazy ta legendarna Granada?:) Pozdrawiam Pawel 103 |
Data: Sierpien 29 2008 21:40:34 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości Adam Płaszczyca pisze: 2.0 waży 1185 kg: http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=65923 Inne granady: http://www.carfolio.com/search/results/?terms=granada MK 104 |
Data: Sierpien 29 2008 21:49:23 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: DoQ | Sanctum Officium pisze: 2.0 waży 1185 kg: Znalazlem juz, powyzej masz fordowskie prospekty gdzie sa dane producenta:) Pozdrewiam Pawel 105 |
Data: Sierpien 29 2008 22:13:39 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 29 Aug 2008 21:49:23 +0200, DoQ wrote:
Tylko zapomniałeś, że to nie do mojego modelu. Podpowiem - w 1981 roku był lifting i Granady przybrały na wadze. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 106 |
Data: Sierpien 30 2008 22:00:02 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Artur Maślag | DoQ pisze: Adam Płaszczyca pisze: Nie dowiemy się. 107 |
Data: Wrzesien 01 2008 10:41:37 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Sat, 30 Aug 2008 22:00:02 +0200, Artur Maślag To ile wazy ta legendarna Granada?:) No wy, futrzaste trolle się nie dowiecie :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 108 |
Data: Sierpien 28 2008 01:26:00 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Porównaj małego kurdupla z czyms naprawdę dużym. Oj bo sie przeliczysz. Jeszcze pracując w Pogotowiu udzielaliśmy pomocy Pani, która zderzyła się siedząc w Megan z Range Roverem. Typowe czołowe na zakręcie. Pani z Megan przeżyła, Pan z Range Rovera nie (przyczyna śmierci skręcenie karku). A teoretycznie to powinien przemielić ją na wiór i wyjść bez szwanku zapewne (różnica masy pojazdów). -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 109 |
Data: Sierpien 28 2008 09:38:05 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Wornet |
Oj bo sie przeliczysz. Jeszcze pracując w Pogotowiu udzielaliśmy pomocy To byl najnowszy RR czy stary? 110 |
Data: Sierpien 28 2008 12:06:30 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Tomasz Motyliński | Witam,
Nie mógłb być najnowszy bo ja już kilka ładnych lat nie pracuję w Pogotowiu Ratunkowym. :) -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 111 |
Data: Sierpien 28 2008 09:35:19 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 28 Aug 2008 01:26:00 +0200, Tomasz Motyliński Porównaj małego kurdupla z czyms naprawdę dużym. Ciekawe jak ta pani z RR miała pasy zapięte. Coś mi się wydaje, że pas szedł przez szyję. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 112 |
Data: Sierpien 27 2008 11:38:46 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Jakub Witkowski | hamberg pisze: Moim zdaniem ten samochód to przykład zasady "what you measure is what Ale to nie o to idzie czy w tej chwili jest takie, być może nie ma. Idzie o to, że optymalizując konstrukcję pod 64km/h można jednocześnie pogarszać własności dla 80 czy 100 km/h. I na odwrót: konstrukcja która wytrzyma 100km/h zapewne wypadnie *słabiej* w testach na 64km/h, gdyż siłą rzeczy będzie sztywniejsza, a zatem w zderzeniu z mniejszą prędkością "wykorzysta" tylko część potencjału swoich stref zgniotu (co da większe przeciążenia dla pasażera w porównaiu do takiej, która wykorzystuje swoje do cna juz przy 64 i nie zostawia zapasu na więcej) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 113 |
Data: Sierpien 27 2008 12:02:49 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Boombastic | I na odwrót: konstrukcja która wytrzyma 100km/h zapewne wypadnie Ale czy wytrzyma to kierowca? 114 |
Data: Sierpien 27 2008 12:10:09 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Jakub Witkowski | Boombastic pisze: I na odwrót: konstrukcja która wytrzyma 100km/h zapewne wypadnie Jest spory zapas pomiędzy "wyjdzie bez draśnięcia" a "zginie". Ja tam wolę wyjść ze złamaniem z 64 i w zamian przeżyć też ew. 100, niż nie przeżyć tego drugiego, wskutek zbytniego dbania o mój komfort w warunkach testowych... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 115 |
Data: Sierpien 27 2008 12:23:06 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Boombastic | Jest spory zapas pomiędzy "wyjdzie bez draśnięcia" a "zginie". No widzisz, to nie jest takie proste. Człowiek ginął nie z powodu uszkodzenia ciała przez samochód, ale z powodu przeciążeń powodujących obrażenia wewnętrzne, m.in. odrywanie się organów. Zabijało gwałtowne przeciążenie. To dlatego powojenne auta amerykańskie co były niczym czołgi nie zapewniały bezpieczeństwa kierowcy (pomijam fakt paru błędów konstrukcyjnych). Teraz po to się projektuje strefy zgniotu by zmniejszyc wartości opóźnień. Ale zwiększenie predkości to również dużo większe zwięszenie energii do rozproszenia przez samochód. A maska się nie wydłużyła i fizyka też się nie zmieniła. 116 |
Data: Sierpien 27 2008 12:30:48 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Ra | Jakub Witkowski pisze: hamberg pisze:nie wiem jakie są statystyki ale może jest tak że najwięcej wypadków jest w miastach przy prędkości np 40-60km/h, nawet jak jest wiele miejsc gdzie kierowcy jeżdżą 80-100 to z reguły da się trochę przyhamować przy samym uderzeniem. Żaden też producent aut klasy B/C nie chce reklamy że w jego autach przy drobnej stłuczce ma się zawsze połamane ręce 117 |
Data: Sierpien 27 2008 09:12:44 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: zkruk [Lodz] | Tomasz Pyra wrote: http://www.adac.de/Tests/Crash_Tests/tempo80/default.asp?ComponentID=226340&SourcePageID=8645 http://pl.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE a ja dam coś takiego 55 mph od 3:40 -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 118 |
Data: Sierpien 27 2008 20:52:58 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Tomasz Pyra | zkruk [Lodz] pisze: Tomasz Pyra wrote: Pytanie tylko na ile rzetelny był to test. Sam samochód nie wygląda źle ani w teście z drzewem, ani w teście przy 80km/h. Dopiero dalsza analiza pokazuje że pomimo poduszki kierowca uderzył w kierownice, a wracając uderzył w słupek. 119 |
Data: Sierpien 27 2008 21:25:08 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: rydzo | Po ciezkich przemysleniach, w pocie czola Tomasz Pyra napisal: zkruk [Lodz] pisze: ale tak czy inaczej wyglada na to, ze jest duza szansa na przezycie... prawde powiedziawszy spodziewalem sie wiekszych zniszczen. -- POzdrawiAM rydzo Fiat Marea Weekend 1.6 SX BRC Sequent 24 Uniden 510 xl 120 |
Data: Sierpien 27 2008 22:55:50 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "rydzo" napisał w wiadomości Po ciezkich przemysleniach, w pocie czola Tomasz Pyra napisal: Ja też. MK 121 |
Data: Sierpien 28 2008 00:07:36 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Pawel_W | Sanctum Officium pisze: ale tak czy inaczej wyglada na to, ze jest duza szansa na przezycie... Ja też się spodziewałem, że drzewo nie wytrzyma ;) P.S. Ciekawe jak by wyglądało zderzenie przy 120km/h, a takie na polskich drogach się zdarzają - drzewa na skraju jezdni, młodzi, odważni i "wzmocnieni" procentami kierowcy... Pozdrawiam, Paweł W. -- "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne założenia tematyczne do 170 mln internautów." login: pawelek_79 serwer: poczta*onet.pl. 122 |
Data: Sierpien 28 2008 09:42:56 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 28 Aug 2008 00:07:36 +0100, Pawel_W Ciekawe jak by wyglądało zderzenie przy 120km/h, a takie na polskich Auto w kawałkach. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 123 |
Data: Sierpien 27 2008 10:07:38 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 26 Aug 2008 23:12:34 +0200, Tomasz Pyra http://www.adac.de/Tests/Crash_Tests/tempo80/default.asp?ComponentID=226340&SourcePageID=8645 Popatrz, a jak to samo pisałem, to się miłośnicy gwiazdek rzucali... A gdyby się trzeba było rozbijać przy 80km/h to trzeba by przyznać że w Tutaj trzeba jasno powiedzieć - jesli przy dwa auta na siebie wpadają przy prędkości 64km/h, ale jedno z nich jest o 20% cięższe, to efekty sa takie, jakby to lżejsze waliło z prędkością 80, a to cięższe 50km/h.... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 124 |
Data: Sierpien 27 2008 03:24:14 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: hamberg | Tutaj trzeba jasno powiedzieć - jesli przy dwa auta na siebie wpadają pod warunkiem ze to lzejsze nie wbije sie w kabine ciezszego bo czesto tak to wyglada... 125 |
Data: Sierpien 27 2008 17:25:24 | Temat: Re: Crash test przy 80km/h | Autor: | |