Grupy dyskusyjne   »   Crdi gaÅ›nie na wyższych obrotach

Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach



1 Data: Maj 09 2016 18:28:13
Temat: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: Cavallino 

Pacjent to Hultaj i30 1.6 crdi

Obajwy sÄ… takie, ¿e po wejÅ›ciu na wy¿sze obroty silnik gaÅ›nie i nie daje siÄ™ uruchomić przez kilka minut.
Jak ju¿ siÄ™ namyÅ›li to zapala check-engine i nie pozwala na przekroczenie 3 tys obr/min.
Ale przestaje gasnąć.

Po jakimÅ› czasie (np. kilku wy³Ä…czeniach silnika) ten check engine siÄ™ wy³Ä…cza i jeÅ›li nie naciskamy mocniej gazu nie wraca, ale próba bardziej energicznego operowania gazem powoduje powrót do punktu wyjÅ›cia.

Ponoć pierwszy raz taki numer zrobi³ prawie rok temu, po ostrzejszej je¼dzie ekspresówkÄ…, ale od tego czasu by³a cisza.

KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje siÄ™ na oddanie do mechanika w ramach "bÄ™dzie Pan zadowolony" i pewnie z podobnÄ… szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?



2 Data: Maj 09 2016 18:42:42
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: Lewis 

W dniu 2016-05-09 o 18:28, Cavallino pisze:

Pacjent to Hultaj i30 1.6 crdi

Obajwy sÄ… takie, ¿e po wejÅ›ciu na wy¿sze obroty silnik gaÅ›nie i nie daje
się uruchomić przez kilka minut.
Jak ju¿ siÄ™ namyÅ›li to zapala check-engine i nie pozwala na
przekroczenie 3 tys obr/min.
Ale przestaje gasnąć.

Po jakimÅ› czasie (np. kilku wy³Ä…czeniach silnika) ten check engine siÄ™
wy³Ä…cza i jeÅ›li nie naciskamy mocniej gazu nie wraca, ale próba bardziej
energicznego operowania gazem powoduje powrót do punktu wyjÅ›cia.

Ponoć pierwszy raz taki numer zrobi³ prawie rok temu, po ostrzejszej
je¼dzie ekspresówkÄ…, ale od tego czasu by³a cisza.

KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje siÄ™ na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?

Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Pó¼niej zmienić filtr, wyczyÅ›cić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy wtrysków i pompÄ™ wtryskowÄ… wraz zaworem SCV ;)

--
Pozdrawiam
Lewis

3 Data: Maj 09 2016 18:45:51
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: Cavallino 

W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:

KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje siÄ™ na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?

Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Pó¼niej zmienić filtr, wyczyÅ›cić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompÄ™ wtryskowÄ… wraz zaworem SCV ;)

No ale to ju¿ robota w³aÅ›nie dla mechanika.
Filtr paliwa by³ zmieniany w marcu, wiÄ™c nie wiem czy jest sens go zmieniać
ot tak profilaktycznie.

JeÅ›liby wró¿yć z fusów - co z Twojej listy mo¿na obstawiać z najwiÄ™kszym prawdopodobieÅ„stwem?

4 Data: Maj 09 2016 18:49:11
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: Lewis 

W dniu 2016-05-09 o 18:45, Cavallino pisze:

W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:

KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje siÄ™ na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?

Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Pó¼niej zmienić filtr, wyczyÅ›cić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompÄ™ wtryskowÄ… wraz zaworem SCV ;)

No ale to ju¿ robota w³aÅ›nie dla mechanika.
Filtr paliwa by³ zmieniany w marcu, wiÄ™c nie wiem czy jest sens go zmieniać
ot tak profilaktycznie.

JeÅ›liby wró¿yć z fusów - co z Twojej listy mo¿na obstawiać z najwiÄ™kszym
prawdopodobieństwem?

Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a czÄ™sto potrafi pomóc.
Pó¼niej próba przelewowa wtryskiwaczy oraz korekty na biegu ja³owym.
I dalej test pompy na stole probierczym.


--
Pozdrawiam
Lewis

5 Data: Maj 12 2016 11:00:40
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: LordBluzg® 

W dniu 2016-05-09 o 18:49, Lewis pisze:

W dniu 2016-05-09 o 18:45, Cavallino pisze:
W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:

KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje siÄ™ na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z
podobnÄ…
szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?

Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Pó¼niej zmienić filtr, wyczyÅ›cić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompÄ™ wtryskowÄ… wraz zaworem SCV ;)

No ale to ju¿ robota w³aÅ›nie dla mechanika.
Filtr paliwa by³ zmieniany w marcu, wiÄ™c nie wiem czy jest sens go
zmieniać
ot tak profilaktycznie.

JeÅ›liby wró¿yć z fusów - co z Twojej listy mo¿na obstawiać z najwiÄ™kszym
prawdopodobieństwem?

Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a często
potrafi pomóc.

Zapchane sitko, nie zapali check'a :) Check jest zapalany trochÄ™ dalej w uk³adzie...

Pó¼niej próba przelewowa wtryskiwaczy oraz korekty na biegu ja³owym.
I dalej test pompy na stole probierczym.


Ja bym zaczÄ…³ od pod³Ä…czenia do kompa i sprawdzi³ rzeczywiscie uk³ad paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreaÅ„skie majÄ… to do siebie, ¿e ok 100tys przebiegu czÄ™sto wymagajÄ… regeneracji.


--
LordBluzg®

6 Data: Maj 12 2016 15:50:00
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: Lewis 

W dniu 2016-05-12 o 11:00, LordBluzg® pisze:

W dniu 2016-05-09 o 18:49, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-09 o 18:45, Cavallino pisze:
W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:

KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje siÄ™ na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z
podobnÄ…
szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?

Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Pó¼niej zmienić filtr, wyczyÅ›cić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompÄ™ wtryskowÄ… wraz zaworem SCV ;)

No ale to ju¿ robota w³aÅ›nie dla mechanika.
Filtr paliwa by³ zmieniany w marcu, wiÄ™c nie wiem czy jest sens go
zmieniać
ot tak profilaktycznie.

JeÅ›liby wró¿yć z fusów - co z Twojej listy mo¿na obstawiać z najwiÄ™kszym
prawdopodobieństwem?

Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a często
potrafi pomóc.

Zapchane sitko, nie zapali check'a :) Check jest zapalany trochÄ™ dalej w
uk³adzie...

No no ;)
Jak mu braknie paliwa na dolocie do pompy to i dalej siÄ™ wszystko zesra


Pó¼niej próba przelewowa wtryskiwaczy oraz korekty na biegu ja³owym.
I dalej test pompy na stole probierczym.


Ja bym zaczÄ…³ od pod³Ä…czenia do kompa i sprawdzi³ rzeczywiscie uk³ad
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreaÅ„skie majÄ… to do siebie, ¿e ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.

A czym siÄ™ ró¿ni koreaÅ„skie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od niekoreaÅ„skiego CR na tych samych komponenetach?


--
Pozdrawiam
Lewis

7 Data: Maj 12 2016 16:09:49
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Lewis"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

Ja bym zaczÄ…³ od pod³Ä…czenia do kompa i sprawdzi³ rzeczywiscie uk³ad
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreaÅ„skie majÄ… to do siebie, ¿e ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.

A czym siÄ™ ró¿ni koreaÅ„skie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od niekoreaÅ„skiego CR na tych samych komponenetach?

Koreanskie maja pompe Boscha made in China, a niemieckie maja pompe Bosza made in Czechia ? :-)

J.

8 Data: Maj 12 2016 17:26:00
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: Lewis 

W dniu 2016-05-12 o 16:09, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Lewis"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

Ja bym zaczÄ…³ od pod³Ä…czenia do kompa i sprawdzi³ rzeczywiscie uk³ad
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreaÅ„skie majÄ… to do siebie, ¿e ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.

A czym siÄ™ ró¿ni koreaÅ„skie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od
niekoreańskiego CR na tych samych komponenetach?

Koreanskie maja pompe Boscha made in China, a niemieckie maja pompe
Bosza made in Czechia ? :-)

W obu przypadkach prędzej będzie to Italy ;)

--
Pozdrawiam
Lewis

9 Data: Maj 12 2016 17:34:50
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Lewis"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup W dniu 2016-05-12 o 16:09, J.F. pisze:

Ja bym zaczÄ…³ od pod³Ä…czenia do kompa i sprawdzi³ rzeczywiscie uk³ad
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreaÅ„skie majÄ… to do siebie, ¿e ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.

A czym siÄ™ ró¿ni koreaÅ„skie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od
niekoreańskiego CR na tych samych komponenetach?

Koreanskie maja pompe Boscha made in China, a niemieckie maja pompe
Bosza made in Czechia ? :-)

W obu przypadkach prędzej będzie to Italy ;)

No to ja juz wiem czemu po 100 kkm wymagaja naprawy :-)

J.

10 Data: Maj 12 2016 18:21:33
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: Cavallino 

W dniu 12.05.2016 o 17:34, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Lewis"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

W dniu 2016-05-12 o 16:09, J.F. pisze:
Ja bym zaczÄ…³ od pod³Ä…czenia do kompa i sprawdzi³ rzeczywiscie uk³ad
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreaÅ„skie majÄ… to do siebie,
¿e ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.

A czym siÄ™ ró¿ni koreaÅ„skie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od
niekoreańskiego CR na tych samych komponenetach?

Koreanskie maja pompe Boscha made in China, a niemieckie maja pompe
Bosza made in Czechia ? :-)

W obu przypadkach prędzej będzie to Italy ;)

No to ja juz wiem czemu po 100 kkm wymagaja naprawy :-)

Ten ma akurat ponad 200 kkm i mam nadziejÄ™, ¿e jednak to jakaÅ› pierdo³a, a nie wtryski.

11 Data: Maj 12 2016 22:41:05
Temat: Re: Crdi ga¶nie na wy¿szych obrotach
Autor:

On Thu, 12 May 2016 17:34:50 +0200, "J.F."
 wrote:

No to ja juz wiem czemu po 100 kkm wymagaja naprawy :-)

No nie wiem, u mnie jest blisko 500 tys. ;)


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

12 Data: Maj 12 2016 22:03:48
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: LordBluzg® 

W dniu 2016-05-12 o 15:50, Lewis pisze:

W dniu 2016-05-12 o 11:00, LordBluzg® pisze:
W dniu 2016-05-09 o 18:49, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-09 o 18:45, Cavallino pisze:
W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:

KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje
siÄ™ na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z
podobnÄ…
szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?

Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Pó¼niej zmienić filtr, wyczyÅ›cić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompÄ™ wtryskowÄ… wraz zaworem SCV ;)

No ale to ju¿ robota w³aÅ›nie dla mechanika.
Filtr paliwa by³ zmieniany w marcu, wiÄ™c nie wiem czy jest sens go
zmieniać
ot tak profilaktycznie.

JeÅ›liby wró¿yć z fusów - co z Twojej listy mo¿na obstawiać z
największym
prawdopodobieństwem?

Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a często
potrafi pomóc.

Zapchane sitko, nie zapali check'a :) Check jest zapalany trochÄ™ dalej w
uk³adzie...

No no ;)
Jak mu braknie paliwa na dolocie do pompy to i dalej siÄ™ wszystko zesra

Zachowa siÄ™ dok³adnie jak w przypadku braku paliwa w zbiorniku ale checka i tak nie zapali :)


Pó¼niej próba przelewowa wtryskiwaczy oraz korekty na biegu ja³owym.
I dalej test pompy na stole probierczym.


Ja bym zaczÄ…³ od pod³Ä…czenia do kompa i sprawdzi³ rzeczywiscie uk³ad
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreaÅ„skie majÄ… to do siebie, ¿e ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.

A czym siÄ™ ró¿ni koreaÅ„skie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od
niekoreańskiego CR na tych samych komponenetach?

Hmm a to nie delphi czasem?


--
LordBluzg®

13 Data: Maj 13 2016 00:13:52
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: Lewis 

W dniu 2016-05-12 o 22:03, LordBluzg® pisze:

Zachowa siÄ™ dok³adnie jak w przypadku braku paliwa w zbiorniku ale
checka i tak nie zapali :)

Ma³o widzia³eÅ› ;)


Hmm a to nie delphi czasem?


Nie, 1.5CRDI by³o na gratach boscha.


--
Pozdrawiam
Lewis

14 Data: Maj 13 2016 20:25:05
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: Cavallino 

W dniu 13.05.2016 o 00:13, Lewis pisze:

W dniu 2016-05-12 o 22:03, LordBluzg® pisze:

Zachowa siÄ™ dok³adnie jak w przypadku braku paliwa w zbiorniku ale
checka i tak nie zapali :)

Ma³o widzia³eÅ› ;)


Hmm a to nie delphi czasem?


Nie, 1.5CRDI by³o na gratach boscha.

Chodzi o 1.6 crdi....

15 Data: Maj 14 2016 00:03:13
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: Lewis 

W dniu 2016-05-13 o 20:25, Cavallino pisze:

W dniu 13.05.2016 o 00:13, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-12 o 22:03, LordBluzg® pisze:

Zachowa siÄ™ dok³adnie jak w przypadku braku paliwa w zbiorniku ale
checka i tak nie zapali :)

Ma³o widzia³eÅ› ;)


Hmm a to nie delphi czasem?


Nie, 1.5CRDI by³o na gratach boscha.

Chodzi o 1.6 crdi....

ten te¿ na boszu ;)


--
Pozdrawiam
Lewis

16 Data: Maj 15 2016 11:19:54
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: Cavallino 

W dniu 09.05.2016 o 18:49, Lewis pisze:

W dniu 2016-05-09 o 18:45, Cavallino pisze:
W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:

KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje siÄ™ na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z
podobnÄ…
szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?

Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Pó¼niej zmienić filtr, wyczyÅ›cić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompÄ™ wtryskowÄ… wraz zaworem SCV ;)

No ale to ju¿ robota w³aÅ›nie dla mechanika.
Filtr paliwa by³ zmieniany w marcu, wiÄ™c nie wiem czy jest sens go
zmieniać
ot tak profilaktycznie.

JeÅ›liby wró¿yć z fusów - co z Twojej listy mo¿na obstawiać z najwiÄ™kszym
prawdopodobieństwem?

Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a często
potrafi pomóc.

I chyba trafi³eÅ›.

Serwis po sÄ…siedzku nie da³ rady nic sprawdzić, bo niby coÅ› tam odczyta³ na kompie, ale niezbyt szczegó³owo - wiÄ™c stwierdzi³, ¿e wiÄ™cej nie zrobi bez kompa gadajÄ…cego z Hultajem lepiej.

No, wiÄ™c mój m³ody sam rozkrÄ™ci³ auto, wyczyÅ›ci³ to sitko, twierdzi ¿e jest ok.
Ale poje¼dzi z tydzieÅ„, to siÄ™ zobaczy czy problem nie powróci.

DziÄ™ki w ka¿dym razie za ukierunkowanie poszukiwaÅ„.

17 Data: Maj 09 2016 19:50:15
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: Irokez 

W dniu 2016-05-09 o 18:28, Cavallino pisze:

KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje siÄ™ na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?

Najpierw odczytać kod b³Ä™du pod³Ä…czajÄ…c siÄ™ chocia¿by na poczÄ…tek g³upim ELM327 za kilkanaÅ›cie PLN.



--
Irokez

18 Data: Maj 10 2016 11:36:19
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2016-05-09 o 18:28, Cavallino pisze:

Pacjent to Hultaj i30 1.6 crdi

Obajwy s± takie, ¿e po wej¶ciu na wy¿sze obroty silnik ga¶nie i nie daje
siê uruchomiæ przez kilka minut.
Jak ju¿ siê namy¶li to zapala check-engine i nie pozwala na
przekroczenie 3 tys obr/min.
Ale przestaje gasn±æ.

Po jakim¶ czasie (np. kilku wy³±czeniach silnika) ten check engine siê
wy³±cza i je¶li nie naciskamy mocniej gazu nie wraca, ale próba bardziej
energicznego operowania gazem powoduje powrót do punktu wyj¶cia.

Ponoæ pierwszy raz taki numer zrobi³ prawie rok temu, po ostrzejszej
je¼dzie ekspresówk±, ale od tego czasu by³a cisza.

Kto¶ ma jakie¶ pomys³y czego szukaæ, zanim w³a¶ciciel zdecyduje siê na
oddanie do mechanika w ramach "bêdzie Pan zadowolony" i pewnie z podobn±
szans± jak w tym programie, na prawid³ow± diagnozê?

Stawiam regulator ci¶nienia na pompie/listwie b±d¼ sam czujnik ci¶nienia paliwa na listwie.
Na pocz±tek porz±dne czyszczenie regulatora ci¶nienia...

U mnie objaw by³ taki (Peugeot z 2,0HDI), ¿e po przekrêceniu i wyjêciu kluczyka auto pracowa³o jakie¶ 3-5 sekund. Nastêpnie wywala³o "checka" i gas³o. Po odpaleniu "check" dalej ¶wieci³ sobie i obciêcie mocy w³a¶nie do 3k obr/min. Kilkukrotne odpalenie i zgaszenie auta powodowa³o znikniêcie "checka" i powrót auta do pe³nej mocy. I tak co jaki¶ czas...

19 Data: Maj 10 2016 20:37:01
Temat: Re: Crdi ga¶nie na wy¿szych obrotach
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 10 May 2016 11:36:19 +0200, w  Kamil
'Model'  napisa³(-a):

Na pocz±tek porz±dne czyszczenie regulatora ci¶nienia...

Na pocz±tek to to co Irokez pisa³.

Crdi gaśnie na wyższych obrotach



Grupy dyskusyjne