Grupy dyskusyjne   »   Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo

Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo



1 Data: Maj 16 2008 13:05:30
Temat: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Agent 

Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo.



2 Data: Maj 16 2008 13:14:34
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Maverick 

Agent pisze:

Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo.

Bo turbo jest bardziej awaryjne? (chocby turbina pada) i mniej oszczedne? nie kazdy chce miec 5s do setki i 200 predkosci przelotowej

--
Regards,
Maverick
PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB
Nissan Bluebird - niepelnoletni

3 Data: Maj 16 2008 13:29:11
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Boombastic 

Bo turbo jest bardziej awaryjne? (chocby turbina pada) i mniej oszczedne? nie kazdy chce miec 5s do setki i 200 predkosci przelotowej

A słyszałeś o małych silnikach turbo?
A w dieslach też niby turbo pada, a ludzie je kupują.

4 Data: Maj 16 2008 13:30:03
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Paweł Andziak 

Maverick pisze:

Bo turbo jest bardziej awaryjne? (chocby turbina pada) i mniej oszczedne? nie kazdy chce miec 5s do setki i 200 predkosci przelotowej


Ja bym mogl chciec ;]

--
ganda
Skoda Fabia 2.0

5 Data: Maj 16 2008 14:01:51
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Maverick 

Paweł Andziak pisze:

Maverick pisze:

Bo turbo jest bardziej awaryjne? (chocby turbina pada) i mniej oszczedne? nie kazdy chce miec 5s do setki i 200 predkosci przelotowej


Ja bym mogl chciec ;]

To sobie kup - przeciez jest kilka TB do wyboru. Ale nie "uszczesliwiaj" tym "cudem" wszystkich (czy wiekszosci)

proste prawo rynku - widocznie nie ma duzego zapotrzebowania na TB

--
Regards,
Maverick
PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB
Nissan Bluebird - niepelnoletni

6 Data: Maj 16 2008 14:07:48
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Boombastic 

To sobie kup - przeciez jest kilka TB do wyboru. Ale nie "uszczesliwiaj" tym "cudem" wszystkich (czy wiekszosci)

proste prawo rynku - widocznie nie ma duzego zapotrzebowania na TB

To nie jest proste prawo rynku, bo nie masz wyboru kupienia tego samego auta z silnikiem turbo i bez o podobnej mocy.

7 Data: Maj 16 2008 14:59:58
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Jakub Witkowski 

Boombastic pisze:

To sobie kup - przeciez jest kilka TB do wyboru. Ale nie "uszczesliwiaj" tym "cudem" wszystkich (czy wiekszosci)

proste prawo rynku - widocznie nie ma duzego zapotrzebowania na TB

To nie jest proste prawo rynku, bo nie masz wyboru kupienia tego samego auta z silnikiem turbo i bez o podobnej mocy.

Sądzisz że gdyby istniał popyt, nie produkowano by ich?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

8 Data: Maj 16 2008 15:48:05
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości

Boombastic pisze:
To sobie kup - przeciez jest kilka TB do wyboru. Ale nie "uszczesliwiaj" tym "cudem" wszystkich (czy wiekszosci)

proste prawo rynku - widocznie nie ma duzego zapotrzebowania na TB

To nie jest proste prawo rynku, bo nie masz wyboru kupienia tego samego auta z silnikiem turbo i bez o podobnej mocy.

Sądzisz że gdyby istniał popyt, nie produkowano by ich?

Co to znaczy istniał popyt? Idziesz do dilera i mówisz - kupiłbym to auto, ale chciałbym by to był oturbo. Diler daje znac w fabryce i oni projektują i takie tłuką. No bez jaj. O czym ty mówisz? Jaki popyt? Teraz się liczy ekonomika, byle jak najtaniej, jak najbardzie ekologicznie. Jak ktos wyjdzie przez szereg to może konkurencja zmałpuje. Zobacz, że jedynie VW wprowadza na razie małe silniki turbo (umknął mi jakiś małolitrażowy liczący się producent turbo?). Całą reszta turbobenzyn to są dosyc duże i mocne silniki.

9 Data: Maj 16 2008 16:01:18
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Maverick 

Boombastic pisze:


Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości
Boombastic pisze:
To sobie kup - przeciez jest kilka TB do wyboru. Ale nie "uszczesliwiaj" tym "cudem" wszystkich (czy wiekszosci)

proste prawo rynku - widocznie nie ma duzego zapotrzebowania na TB

To nie jest proste prawo rynku, bo nie masz wyboru kupienia tego samego auta z silnikiem turbo i bez o podobnej mocy.

Silnik z Turbo bedzie mial wyzsza moc, wiec takiej mozliwosci nie ma na pewno dla tego samego silnika. A wybor masz - niewielki , ale jest , bo zdarzaja sie samochody z TB.

Sądzisz że gdyby istniał popyt, nie produkowano by ich?

Co to znaczy istniał popyt? Idziesz do dilera i mówisz - kupiłbym to auto, ale chciałbym by to był oturbo. Diler daje znac w fabryce i oni projektują i takie tłuką. No bez jaj. O czym ty mówisz? Jaki popyt? Teraz się liczy ekonomika, byle jak najtaniej, jak najbardzie ekologicznie. Jak ktos wyjdzie przez szereg to może konkurencja zmałpuje. Zobacz, że jedynie VW wprowadza na razie małe silniki turbo (umknął mi jakiś małolitrażowy liczący się producent turbo?). Całą reszta turbobenzyn to są dosyc duże i mocne silniki.

Jakby tak np do salonu forda przyszlo w ciagu roku powiedzmy 100-200 tysiecy ludzi to mysle ze ford by rozwazyl produkowanie takiego dielsa. Zauwaz ze ludzie nie przychodza do salonu po dielse bez turbo, podobnie jak wola na gieldzie/komisie TD zamiast D - bo wola mniej mulisty.

Mowisz prawde ze rzadzi ekonomia - nie oplaca sie produkowac diesla dla 100 ludzi, ale juz dla 100000 pewnie sie oplaca. Wiec kwestia ze popyt na diesla jest zbyt maly.

Pytanie jest czy ludzie chca TB. Widocznie popyt jest narazie zbyt maly. Ale pewnie to sie zmieni z czasem :(


--
Regards,
Maverick
PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB
Nissan Bluebird - niepelnoletni

10 Data: Maj 16 2008 16:14:38
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Boombastic 

To nie jest proste prawo rynku, bo nie masz wyboru kupienia tego samego auta z silnikiem turbo i bez o podobnej mocy.

Silnik z Turbo bedzie mial wyzsza moc, wiec takiej mozliwosci nie ma na pewno dla tego samego silnika. A wybor masz - niewielki , ale jest , bo zdarzaja sie samochody z TB.

Dlaczego ma mieć od razu wiekszą moc? Nie chodzi by do starego silnika dołożyc turbo, tylko zrobic mniejsza jednostkę turbo o podobnej mocy jak ta większa, np. zamiast silnika 2,0 dac 1,4 turbo jak to robi VW.

Jakby tak np do salonu forda przyszlo w ciagu roku powiedzmy 100-200 tysiecy ludzi to mysle ze ford by rozwazyl produkowanie takiego dielsa. Zauwaz ze ludzie nie przychodza do salonu po dielse bez turbo, podobnie jak wola na gieldzie/komisie TD zamiast D - bo wola mniej mulisty.

Jakiego diesla? My tutaj rozmawiamy o silniku benzynowym.
BTW to myślisz, że ludzie w ogóle wiedzą co tam stuka pod maską? Dobrze, że czają z jakiego dystrybutora nalac paliwo.

11 Data: Maj 16 2008 17:33:03
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Maverick 

Boombastic pisze:

To nie jest proste prawo rynku, bo nie masz wyboru kupienia tego samego auta z silnikiem turbo i bez o podobnej mocy.

Silnik z Turbo bedzie mial wyzsza moc, wiec takiej mozliwosci nie ma na pewno dla tego samego silnika. A wybor masz - niewielki , ale jest , bo zdarzaja sie samochody z TB.

Dlaczego ma mieć od razu wiekszą moc? Nie chodzi by do starego silnika dołożyc turbo, tylko zrobic mniejsza jednostkę turbo o podobnej mocy jak ta większa, np. zamiast silnika 2,0 dac 1,4 turbo jak to robi VW.

Ale moze powiesz ze nie masz w ogole wyboru miedzy benzynka a TB obecnie? maly ale jest.
Poza tym mysle ze coraz wiecej producentow bedzie robilo TB

Jakby tak np do salonu forda przyszlo w ciagu roku powiedzmy 100-200 tysiecy ludzi to mysle ze ford by rozwazyl produkowanie takiego dielsa. Zauwaz ze ludzie nie przychodza do salonu po dielse bez turbo, podobnie jak wola na gieldzie/komisie TD zamiast D - bo wola mniej mulisty.

Jakiego diesla? My tutaj rozmawiamy o silniku benzynowym.
BTW to myślisz, że ludzie w ogóle wiedzą co tam stuka pod maską? Dobrze, że czają z jakiego dystrybutora nalac paliwo.

Z dieslem to byl tylko przyklad - jesli duzo ludzi zechce kupowac TB to bedzie coraz wiecej TB na rynku - proste. No i beda coraz tansze.

Problemem jest tylko technologia - narazie raczkuje (moze ktos powie ze stawia pierwsze kroki) ale sie upowszechni jesli bedzie popyt


--
Regards,
Maverick
PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB
Nissan Bluebird - niepelnoletni

12 Data: Maj 16 2008 18:47:42
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Boombastic 

Dlaczego ma mieć od razu wiekszą moc? Nie chodzi by do starego silnika dołożyc turbo, tylko zrobic mniejsza jednostkę turbo o podobnej mocy jak ta większa, np. zamiast silnika 2,0 dac 1,4 turbo jak to robi VW.

Ale moze powiesz ze nie masz w ogole wyboru miedzy benzynka a TB obecnie? maly ale jest.

To nie jest wybór alternatywny. Teraz turbo jest głównie w najmocniejszych wersjach silnikowych, a nie jako alternatywa dla słabszych silników.

13 Data: Maj 16 2008 16:20:03
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Waldemarrr 

zmałpuje. Zobacz, że jedynie VW wprowadza na razie małe silniki turbo (umknął mi jakiś małolitrażowy liczący się producent turbo?).

Renault w Clio ma zdaje sie taki 1.2 turbo ktory osiagami jest zblizony do 1.4 100KM. Fiat tez przymierza sie do wprowadzenia malych doladowanych silnikow. W modelu 500 mial taki byc ale o ile sie orientuje na razie oferuja jedynie 1.2 1.4 i 1.3JTD.

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

14 Data: Maj 16 2008 23:31:42
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: AL 

Waldemarrr pisze:

zmałpuje. Zobacz, że jedynie VW wprowadza na razie małe silniki turbo (umknął mi jakiś małolitrażowy liczący się producent turbo?).

Renault w Clio ma zdaje sie taki 1.2 turbo ktory osiagami jest zblizony do 1.4 100KM. Fiat tez przymierza sie do wprowadzenia malych doladowanych silnikow. W modelu 500 mial taki byc ale o ile sie orientuje na razie oferuja jedynie 1.2 1.4 i 1.3JTD.

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

jest nowy silnik BMW-PSA - turbo benzyna - montowany obecnie w mini i P207


--
pozdr
Adam (AL)
TG

15 Data: Maj 19 2008 12:48:19
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Rafal 

> zmałpuje. Zobacz, że jedynie VW wprowadza na razie małe silniki turbo
> (umknął mi jakiś małolitrażowy liczący się producent turbo?).

Renault w Clio ma zdaje sie taki 1.2 turbo ktory osiagami jest zblizony
do 1.4 100KM. Fiat tez przymierza sie do wprowadzenia malych
doladowanych silnikow. W modelu 500 mial taki byc ale o ile sie
orientuje na razie oferuja jedynie 1.2 1.4 i 1.3JTD.

Już od dawna (co najmniej od roku) fiat ma doładowane benzyniaki - 1.4 t-jet w
dwóch wersjach podajrze: 120 i 140KM

A co do turbo w benzynie: po pierwsze turbo kosztuje, jego wkłądanie do
silników musiałoby więc podnieść cenę silnika
Po drugie - wymagania dla turbo do benzyniaka są o wiele większe niż dla diesla
(benzynowy silnik kręci sięszybciej, czyli szybciej nastepują cykle spalania
czyli turbo aby dac takie samo ciśnienie jak w dieslu musi kręcić się szybciej,
co podnosi wymagania dla materiałów z których jest zrobione i dla eksploatacji
(np schładzanie przed wyłaczeniem silnika - w dieslu w zasadzie tylko po ostrym
pałowaniu, w benzynie - zawsze)

Po 3-cie, najwięcej klienów kupuje auta w pewnym przedziale mocy (powiedzmy że
dla segmentu C to będzie miedzy 90 a 150KM - strzelam, nie znam realnych liczb,
ale mogę sobie wyobrazić ze to jest jakiś konkretny rozkład, zbliżony do
normalnego) - aby diesle dały taką moc, muszą abyć albo wielkie, albo
doładowane. Benzyniaki - nie mają z tym problemu, więc - po co pchac tam turbo?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

16 Data: Maj 19 2008 13:51:17
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Jakub Witkowski 

Boombastic pisze:

To nie jest proste prawo rynku, bo nie masz wyboru kupienia tego samego auta z silnikiem turbo i bez o podobnej mocy.

Sądzisz że gdyby istniał popyt, nie produkowano by ich?

Co to znaczy istniał popyt? Idziesz do dilera i mówisz - kupiłbym to auto, ale chciałbym by to był oturbo. Diler daje znac w fabryce i oni projektują i takie tłuką. No bez jaj. O czym ty mówisz? Jaki popyt?

No bez jaj. Naprawdę wyobrażasz sobie, że wielkie koncerny nie mają
całych oddziałów (badania rynku, produktowych, marketingowych), których
jednym z głównych zadań jest znajdowanie odpowiedzi na pytanie,
co też nowego klient *mógłby chcieć* kupić, aby wstrzelić się w ew. lukę
zanim zrobi to konkurencja?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

17 Data: Maj 19 2008 14:51:08
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Boombastic 

No bez jaj. Naprawdę wyobrażasz sobie, że wielkie koncerny nie mają
całych oddziałów (badania rynku, produktowych, marketingowych), których
jednym z głównych zadań jest znajdowanie odpowiedzi na pytanie,
co też nowego klient *mógłby chcieć* kupić, aby wstrzelić się w ew. lukę
zanim zrobi to konkurencja?

No i co? Zrobią auto niszowe dla kilku % czy auto masowe, z gadżetami by upchnąć starą konstrukcję?

18 Data: Maj 19 2008 13:31:53
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor:

(umknął mi jakiś małolitrażowy liczący się

producent turbo?).

SMART

Tomek

19 Data: Maj 19 2008 15:41:43
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Boombastic 


Użytkownik  napisał w wiadomości

(umknął mi jakiś małolitrażowy liczący się
producent turbo?).

SMART

Miało byc liczący się :-)

20 Data: Maj 16 2008 14:10:22
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: marek 'moa' piotrowski 

Użytkownik "Maverick"  napisał

Bo turbo jest bardziej awaryjne? (chocby turbina pada) i mniej oszczedne? nie kazdy chce miec 5s do setki i 200 predkosci przelotowej

mniej oszczędne? a to ciekawostka, większa sprawność a mniej oszczędne :P
--
moa
tj'98 4.0                        http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/
forester'06 2.5xt                http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php
                                              http://jeep.org.pl/forum/

21 Data: Maj 16 2008 14:21:08
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Przembo 

Użytkownik "Maverick"  napisał

Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo.

Bo turbo jest bardziej awaryjne? (chocby turbina pada) i mniej oszczedne? nie kazdy chce miec 5s do setki i 200 predkosci przelotowej

Turbo mniej oszczedne? Sorry, a o jakich autach/silnikach piszesz? O wyzylowanych do granic wydumkach czy o normalnych dupowozach?
Wedlug mnie silniki turbo sa oszczedniejsze niz niedoladowane, najbardziej chyba znany przyklad (i bardzo udany do tego silnik) to 1.8 VW. Wersja 1.8T ma lepsze osiagi, wieksza moc i spalanie wychodzi nizsze niz 1.8. Silniki z lekkim doladowaniem praktycznie nie maja wad, no dobra jeden drogi element wiecej do uszkodzenia. W kwestii spalania wersji turbo 180 i 225KM nie wiem, ale 150KM jest ekonomiczniejszy niz 125KM N/A.

Pozdr

22 Data: Maj 16 2008 13:16:50
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: J.F. 

On Fri, 16 May 2008 13:05:30 +0200,  Agent wrote:

Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących -
wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi
gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak
powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest
turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo.

Bo o ile turbina podnosci sprawnosc, osiagi i cene diesla, to z
benzynka sprawa nie jest taka jasna - wydaje sie ze tylko osiagi i
cene.

Albo inaczej - benzynowy silnik turbiny miec nie musi, a diesel musi
:-)


J.

23 Data: Maj 16 2008 13:34:21
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Agent 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Fri, 16 May 2008 13:05:30 +0200,  Agent wrote:
Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących -
wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi
gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak
powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest
turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo.

Bo o ile turbina podnosci sprawnosc, osiagi i cene diesla, to z
benzynka sprawa nie jest taka jasna - wydaje sie ze tylko osiagi i
cene.

To ciekawe, nie słyszałem że turbo w dieslach podnosi sprawność silnika a w benzynie nie. Poza tym koszt budowy dużego silnika bez turbo a małego z turbo o podobnej mocy powinien byc raczej tanszy tego drugiego.

24 Data: Maj 16 2008 14:18:12
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: J.F. 

On Fri, 16 May 2008 13:34:21 +0200,  Agent wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Bo o ile turbina podnosci sprawnosc, osiagi i cene diesla, to z
benzynka sprawa nie jest taka jasna - wydaje sie ze tylko osiagi i
cene.

To ciekawe, nie słyszałem że turbo w dieslach podnosi sprawność silnika a w
benzynie nie.

A slyszales zeby podnosilo sprawnosc benzyny czy nie ?  :-)

Poza tym koszt budowy dużego silnika bez turbo a małego z
turbo o podobnej mocy powinien byc raczej tanszy tego drugiego.

Dopoki nie zmieniasz technologii to jesztem sklonny sie zgodzic.
2.0 16V jest prawdopodobnie minimalnie drozszy od 1.6 16V.

Co innego jak porownac 2.0 8v turbo z 3.0 24V .

J.

25 Data: Maj 16 2008 14:31:23
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Agent 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Fri, 16 May 2008 13:34:21 +0200,  Agent wrote:
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Bo o ile turbina podnosci sprawnosc, osiagi i cene diesla, to z
benzynka sprawa nie jest taka jasna - wydaje sie ze tylko osiagi i
cene.

To ciekawe, nie słyszałem że turbo w dieslach podnosi sprawność silnika a w
benzynie nie.

A slyszales zeby podnosilo sprawnosc benzyny czy nie ?  :-)

Poza tym koszt budowy dużego silnika bez turbo a małego z
turbo o podobnej mocy powinien byc raczej tanszy tego drugiego.

Dopoki nie zmieniasz technologii to jesztem sklonny sie zgodzic.
2.0 16V jest prawdopodobnie minimalnie drozszy od 1.6 16V.

Co innego jak porownac 2.0 8v turbo z 3.0 24V .

No własnie. Teraz moc uzyskana z dielsla 1,3 jest jak kiedys z 2,0 więc gdyby były benzynki 1,2 170 KM to nie wiem czy koszt ich budowy byłby taki wysoki. Poza tym w dieslach to nie samo turbo tyle kosztuje co diabelnie precyzyjnie wykonane wtryskiwacze i rozmaite rozwiązania dla ekologii.

26 Data: Maj 16 2008 15:07:41
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: J.F. 

On Fri, 16 May 2008 14:31:23 +0200,  Agent wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Dopoki nie zmieniasz technologii to jesztem sklonny sie zgodzic.
2.0 16V jest prawdopodobnie minimalnie drozszy od 1.6 16V.
Co innego jak porownac 2.0 8v turbo z 3.0 24V .

No własnie. Teraz moc uzyskana z dielsla 1,3 jest jak kiedys z 2,0 więc
gdyby były benzynki 1,2 170 KM to nie wiem czy koszt ich budowy byłby taki
wysoki.

Ale ja sugeruje ze bylby porownywalny do 2.2 [o ile to 1.2 to R4 a nie
R3].

Poza tym w dieslach to nie samo turbo tyle kosztuje co diabelnie
precyzyjnie wykonane wtryskiwacze i rozmaite rozwiązania dla ekologii.

Ale turbinka tez nie jest za darmo, i ciekawe ile kosztuje -
5-10 tys zl jak dla klienta w detalu, czy powiedzmy 300zl dla duzej
montowni samochodow ..

J.

27 Data: Maj 16 2008 13:16:32
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości

Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo.

Koszty i brak potrzeby.

28 Data: Maj 16 2008 13:49:35
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: krz 

typowy benzyniak bez turbo (1.4, 1.6) w typowym dupowozie jest w zupełności wystarczający do miasta i w trasę.

Diesel bez turbo to juz jednak muł bagienny, i w konfrontacji ze współczesnymi benzyniakami i tempem ruchu na drogach nie miałby szans zbytu. Dlatego robią tylko turbo..

Pozatym kiedyś ropa była tańsza (w stosunku do benzyny), więc nawet mułowaty diesel był ekonomicznie uzasadnioną aletrnatywą dla benzyniaków.
A dziś..? ropa i pb kosztuje tyle samo, więc po co komu mułowaty wolnossący diesel, jak przy podobnych kosztach eksploatacji może mieć znacznie żwawszego benzyniaka?

krz

29 Data: Maj 16 2008 13:56:31
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Boombastic 


Użytkownik "krz"  napisał w wiadomości

typowy benzyniak bez turbo (1.4, 1.6) w typowym dupowozie jest w zupełności wystarczający do miasta i w trasę.

Diesel bez turbo to juz jednak muł bagienny, i w konfrontacji ze współczesnymi benzyniakami i tempem ruchu na drogach nie miałby szans zbytu. Dlatego robią tylko turbo..

Pozatym kiedyś ropa była tańsza (w stosunku do benzyny), więc nawet mułowaty diesel był ekonomicznie uzasadnioną aletrnatywą dla benzyniaków.
A dziś..? ropa i pb kosztuje tyle samo, więc po co komu mułowaty wolnossący diesel, jak przy podobnych kosztach eksploatacji może mieć znacznie żwawszego benzyniaka?

Ale mowa jest o sensie uturbiania benzyn, a nie diesla.

30 Data: Maj 16 2008 13:58:10
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Agent 


Użytkownik "krz"  napisał w wiadomości

typowy benzyniak bez turbo (1.4, 1.6) w typowym dupowozie jest w zupełności wystarczający do miasta i w trasę.

Diesel bez turbo to juz jednak muł bagienny, i w konfrontacji ze współczesnymi benzyniakami i tempem ruchu na drogach nie miałby szans zbytu. Dlatego robią tylko turbo..

Pozatym kiedyś ropa była tańsza (w stosunku do benzyny), więc nawet mułowaty diesel był ekonomicznie uzasadnioną aletrnatywą dla benzyniaków.
A dziś..? ropa i pb kosztuje tyle samo, więc po co komu mułowaty wolnossący diesel, jak przy podobnych kosztach eksploatacji może mieć znacznie żwawszego benzyniaka?

MZ też słaby argument. Kiedys wolnossące diesle paliły ok 6- 8 litrów oleju i teraz tez tyle palą turbodiesle tyle że trochę więcej mocy mają. VW zrobił już 1,4 turbo moc chyba około 170 Km i spalanie nie jest jak jak silnik wolnossący 170 KM.

31 Data: Maj 16 2008 14:01:30
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: krz 

Jeszcze jedno..
Nie znam się za mocno na technologii silników, ale czy przypadkiem turbinom do benzyniaków nie stawia się ostrzejszych wymagań wytrzymałościowych? większe obroty silnika, większe ciśnienie doładowania , większa temperatura spalin..
bo to by tłumaczyło trochę czemu firmy chętniej uturbiają diesle niż benzyniaki

poprawcie mnie jeśli się mylę

32 Data: Maj 16 2008 14:27:44
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Agent 


Użytkownik "krz"  napisał w wiadomości

Jeszcze jedno..
Nie znam się za mocno na technologii silników, ale czy przypadkiem turbinom do benzyniaków nie stawia się ostrzejszych wymagań wytrzymałościowych? większe obroty silnika, większe ciśnienie doładowania , większa temperatura spalin..
bo to by tłumaczyło trochę czemu firmy chętniej uturbiają diesle niż benzyniaki

Teoretycznie to większe obrity silnika nijak mają się do obrotów turbiny ze zmienną geometrią łopatek, czy potrzebne jest większe ćisnienie doładowania to też nie wiadomo bo jednak dielse to jednego cyklu spalania potrzebuja więcej tlenu niż benzyna a temperatura spalin to moze byc rzeczywiście większa choć to można by pewnie załatwic odpowiedzim chłodzeniem. Też teoretyzowałem więc jak co to poprawcie :)

33 Data: Maj 16 2008 17:48:05
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Andrzej Lawa 

krz pisze:

Jeszcze jedno..
Nie znam się za mocno na technologii silników, ale czy przypadkiem turbinom do benzyniaków nie stawia się ostrzejszych wymagań wytrzymałościowych? większe obroty silnika, większe ciśnienie doładowania , większa temperatura spalin..
bo to by tłumaczyło trochę czemu firmy chętniej uturbiają diesle niż benzyniaki

Poza tym należy pamiętać co robi turbina z powietrzem - to, że wchodzi go więcej to jedno, a poza tym jest ono znacznie gorętsze. Dla diesla to wręcz zaleta, a w benzyniaku mogą być problemy - np. konieczność tankowania paliwa o wyższej liczbie oktanowej albo zmniejszenia stopnia sprężania.

Jasne, można dorzucić jeszcze intercooler, ale to się robi już bardzo droga impreza.

Oczywiście wszystko do przeskoczenia, ale póki co przy dzisiejszym stanie techniki i zapotrzebowania turbo w benzyniaku jest dość niszowe.

Z czasem może się to zmienić, ale z czasem to ogniwa paliwowe mogą w ogóle wyprzeć silniki spalinowe.

34 Data: Maj 19 2008 15:42:45
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Brzezi 

pią, 16 maj 2008 o 17:48 GMT, Andrzej Lawa napisał(a):

Jasne, można dorzucić jeszcze intercooler, ale to się robi już bardzo
droga impreza.

Wiekszosc jak nie wszystkie obecnie produkowane samochody z turbem
posiadaja intercooler...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][                                           ]
[       Ekg: #3781111            ][                                           ]
[ LinuxUser: #249916             ][                                           ]

35 Data: Maj 16 2008 14:17:21
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: bans 

krz pisze:

Diesel bez turbo to juz jednak muł bagienny, i w konfrontacji ze współczesnymi benzyniakami i tempem ruchu na drogach nie miałby szans zbytu. Dlatego robią tylko turbo..

Ciiicho tam, moja Cordoba SDI w porównaniu z poprzednią rozpadającą się, 13-letnią Fiestą na benzynę to ma kopa strasznego ;)


--
bans

36 Data: Maj 16 2008 14:08:41
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: marek 'moa' piotrowski 


Użytkownik "Agent"  napisał

Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo.

ostatnie chwile. popatrz na nowe konstrukcje, małe i doładowane.
--
moa
tj'98 4.0                        http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/
forester'06 2.5xt                http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php
                                              http://jeep.org.pl/forum/

37 Data: Maj 16 2008 14:45:42
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Macios 

Agent pisze:

Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo.

Spaliny benzyny są cieplejsze od ropy (materiały i wytrzymałość turbo - benzyna spala się szybciej->rosną obroty turbo), ropniak chodzi na ubogiej mieszance a benzyna nie bardzo.

Tak mi się wydaje.
Postęp idzie to i się teraz małe benzyny turbo pojawiają.

--
Macios
Wrocław
C5

38 Data: Maj 16 2008 14:52:35
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Luky 

Agent pisze:

Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo.

też mnie to mocno zastanawiało dopóki... nie przejechałem się Barvo 1.4 Turbo, następnie VW 1.4 Turbo itd... poczekajmy jescze z 2-3 lata i zwykłe benzyniaki już nie zobaczymy w salonach. Turbo benzyny są coraz bardziej powszechne.

39 Data: Maj 16 2008 17:08:24
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Luky"  napisał w wiadomości


też mnie to mocno zastanawiało dopóki... nie przejechałem się Barvo 1.4
Turbo, następnie VW 1.4 Turbo itd... poczekajmy jescze z 2-3 lata i zwykłe
benzyniaki już nie zobaczymy w salonach. Turbo benzyny są coraz bardziej
powszechne.

Ten trend widac na przykladzie BMW, zaczeli wypuszczac mniejsze silniki
benzynwe z doladowaniem o podobnych parametrach jak ich poprzednicy
niedoladowani.

Picasso

40 Data: Maj 16 2008 19:43:09
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: zkruk [Lodz] 

P_ablo wrote:

Ten trend widac na przykladzie BMW, zaczeli wypuszczac mniejsze
silniki benzynwe z doladowaniem o podobnych parametrach jak ich
poprzednicy niedoladowani.

no dobra... ale po co??
wystarczy dac zmienne fazy + dobrze wyliczony wydech którego rezonans da
podcisnienie takie jak turbo i z 2.0 mamy 240 KM

poza tym - pamiętajmy, że turbo także potrzebuje mocy do pracy
i ze 170 KM na silniku na kołach zostaje dużo mniej niż w 170 KM wolnossącym


IMHO problemem jednak opiera się na chęci podnoszenia ceny auta przez
producenta

--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

41 Data: Maj 16 2008 20:04:11
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Boombastic 

no dobra... ale po co??
wystarczy dac zmienne fazy + dobrze wyliczony wydech którego rezonans da podcisnienie takie jak turbo i z 2.0 mamy 240 KM

Po to, by auto jechało juz od niskich obrotów, a nie od 5000 rpm do prawie 9000 rpm. Ja wiem, że silnik fajnie brzmi, ale w codziennym użytkowaniu jest to po prostu wkurwiające.

42 Data: Maj 16 2008 23:37:15
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: zkruk [Lodz] 

Boombastic wrote:

no dobra... ale po co??
wystarczy dac zmienne fazy + dobrze wyliczony wydech którego
rezonans da podcisnienie takie jak turbo i z 2.0 mamy 240 KM

Po to, by auto jechało juz od niskich obrotów, a nie od 5000 rpm do
prawie 9000 rpm. Ja wiem, że silnik fajnie brzmi, ale w codziennym
użytkowaniu jest to po prostu wkurwiające.

no ale przynajmniej fajnie brzmi... ;)
w dieslu niezależnie ile tych obrotów jest brzmi jak kupa :]



--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

43 Data: Maj 16 2008 22:40:06
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Tomasz Pyra 

Agent pisze:

Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo.

Wolnossący silnik benzynowy jest ok, natomiast wolnossący diesel w dzisiejszych czasach jakoś nie przystoi ;)

Inna sprawa że niedługo (2012?) chyba wszystkie benzyny będą miały turbo - nowe normy ograniczające emisję CO2 wymuszą stosowanie turbo, bo inaczej silniki które będą w stanie spełnić te normy będą musiały być strasznie słabe.
Będą musiały mieć jakiś "dopalacz" - napęd hybrydowy i z pewnością właśnie turbo.

44 Data: Maj 17 2008 03:24:45
Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
Autor: Bet 

Agent pisze:

Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo.

Z kilku prostych przyczyn:
1.Silniki diesla pracują często w nadmiarze powietrza czego nie można robić w przypadku benzyny (inny sposób spalania obu paliw - ubogie mieszanki paliwowo-powietrzne mówiąc najprościej mocno podnoszą temperaturę). W związku z tym w przypadku silnika benzynowego należy wzbogacić mieszankę -a co za tym idzie - wzrasta spalanie.

2.Obciążenia termalne sprężarki w przypadku silników benzynowych są znacznie większe co się wiąże z jej żywotnością

3. Znajdzie się jeszcze kilka sensownych argumentów...

--
Bet

Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo



Grupy dyskusyjne